Olen 23-vuotias 12-vuotiaan tytärpuolen äitipuoli. Tällä hetkellä olen raskaana ja odotan periaatteessa tytärpuolelle sisarusta, mutta aloitetaan, eli meillä täällä kotona elämä on yhtä helvettiä, joka viikonloppu kun tyttö on täällä yökylässä, syinä tähän ovat se, että tyttö ei usko mitään ja naljailee mulle minkä kerkee ja koittaa pompottaa, tytön käyttäytymisen syynä on varmasti se, että tytölle on annettu liikaa periksi, sekä olen ollut liian kiltti hänelle ja nyt, kun haluaisin näyttää että HEI minä olen myös aikuinen ei se oikeen mahda enää onnistua. Yleensä olen vaan kotona, mutta jestas eilen kun lähdin kahville kaverini kanssa, oli tyttö kuulemma isälleen sanonut minun lähdettyäni, että mitä toi tuhlaa teiän rahojanne kahvitteluihin et eihän teillä oo ees ruokaa (meillä oli ruokaa jääkaappi täynnä) mutta ei semmoista ruokaa mikä tytölle maistuis, koska on niin nirso, ettei esim makaaroonilaatikko kelpaa. Ollaan tytön isän kanssa opiskelijoita, kauneudenhoidonopiskelijoita, joten rahaa on niukasti ja yhteiset rahat koostuvat tuista, mutta jestas jos ollaan tytön kanssa kaupungilla ja minä ostaisin jotain itselleni alkaa hän kiukuttelemaan. (en tiedä enään miten toimia) sairastan lisäksi yleistynyttä ahdistuneisuushäiriötä joten olo on tosi ahdistunut muutenkin nyt, herään öisin miettimään tilannettamme, että miten saada asiat kuntoon m iksi tyttö käyttäytyy mua kohtaan näin, ja plaa plaa plaa. Myönnän omat virheeni, jos tyttö sanoo jotain pahasti mulle niin otan siitä itteeni ja tyttö huomaa sen, eli näytän heikkouteni. Jos koitan sanoa jotain jämäkästi tulee mulla aina hirveät syylliisyyden tunteet :(
Murrosikäinen tytärpuoli, miten saada ongelmat kuriin? TOIVOTON
5
344
Vastaukset
- ei ihme
Ellei tuo ole provo, niin suhteenne on ikänne puolesta enemmän sisarus- , kuin aikuinen - lapsisuhde. Melkoisen vaikea ottaa neuvoja ja määräyksiä sisaruksilta..
- 3+16
Monet näistä aloituksista on kuin kirjasta kirjoittettuja. Samalla kaavalla kirjoitettu.
- Olkaa varovaisia
Kun ikäero on sisaruksillakin noin suuri, on ihan helppo yli 10 vuotta vanhemman komentaa pieniä sisaruksiaan. Eikö toi nyt ole itsestään selvää? Tuolla ikäerolla normaalisti on isot sisarukset hoitaneetkin itsenäisesti pieniä. Eli tuo vertaus ontuu pahasti.
Toinen pointti, kun joku lapsi tulee sun kotiisi asustelemaan ja nauttimaan palveluista, niin kyllä sitä lasta pitää saada komentaa ;). Ja joutuu. Jos ei tähän anneta tilaisuutta äitipuolelle, niin on odotettavissa todella suuria vaikeuksia, jotka voivat kohdistua ja kohdistuvatkin nimenomaan siihen omaan kullannuppuun.
- helmam
Ensimmäisenä lopetat tuon äitipuoli-ajattelun. Se varmaan ahdistaa teitä kumpaakin paljon, koska et sinä tuolle tytölle ole äiti. Olet vain ja ainoastaan hänen isänsä uusi kumppani, et äiti etkä puolikaskaan. Uskon tytön temppuavan, koska hän yrittää viestittää tätä samaa asiaa sinulle. Tuskin tuo koko asiaa ratkaisee, mutta saattaa helpottaa teidän kummankin oloa.
- Muuuuttuuuut
Olet hyvin nuori, sekä äidiksi, saatikka äitipuoleksi. Äidinllä oli hän sitten ihan biologinen tai puoli -sellainen, täytyy olla jonkinlainen auktoriteettiasema lapseen. Se ei tarkoita itsevaltiutta vaan tajua ja ymmrärrystä elämästä ja sen tapahtumien kulusta ja seurauksista.
Ainoa neuvo, mitä sinulle voin antaa...... puhu tytön kanssa, kahdenkesken ja ihan suoraan asioista, kunnoita häntä ja hänen mielipiteitään, älä ala kaveriksi vaaan ole aikuinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110891- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73603Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483