Tosiyksinäisissä jotain pahasti vialla

Yksianalyysi

Täällä on ihmisiä, jotka valittavat yksinäisyyttään, vaikka todellista syytä heillä ei siihen olisi. Ei nyt kuitenkaan kiistellä siitä, vaan puhutaan ns. tosiyksinäisistä.

Epäilen vahvasti, että tosiyksinäisissä ihmisissä on jotain pahasti vialla lähes poikkeuksetta.

Toki joku voi olla tosiyksinäinen lähinnä siitä syystä, että hänen on jostain syystä asuttava keskellä korpea missä ei tapaa ketään. Muitakin poikkeussyitä voi olla, mutta yleensä tosiyksinäisyys johtunee siitä, että samassa ihmisessä yhdistyvät MOLEMMAT asiat

1) Hänellä on ainakin jonkinasteisia mielenterveysongelmia, ainakin masennusta ja/tai luonnehäiriötä.

2) Luonteeltaan hän on sisäänpäinkääntynyt tosikko.

Tällaiset ihmiset yleensä pohjimmiltaan haluavatkin olla yksin, vaikka välillä yksinäisyys voi painaa heitä raskaastikin. Ihminen on sellainen, että hän saattaa vaihdellen tai jopa samanaikaisesti haluta kahta vastakkaistakin asiaa.

Jos ihminen on vapaa edes toisesta näistä, hän lähes aina haluaa ja pystyy hankkimaan ystäviä ainakin ajan kanssa. Rahan puute voi olla siinä hidaste, mutta täydellinen este sekään ei ole.

Mitäs sanotte?

19

921

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin se vain on.

Itsessäsi taitaa olla jotain pahasti vialla, kun pitää etsiä vikoja ihmisistä.

• Splendid yum

Aloittaja on oikeassa.

Luokittelujesi mukaan olen jokseenkin masentunut introvertti tosikko. Ihmiset ovat minulle yhdentekeviä, en voi sanoa, että he kiinnostaisivat minua. Olen hyväksynyt sen, että suurin osa ihmisistä aiheuttaa minulle v*tutusta eivätkä he ole minulle minkään arvoisia. Tämä ei ole ongelma. Elämäni sujuu näin ihan hyvin.

Kaikesta huolimatta mulla on seksivietti. Ainoa ihmissuhde, jota voisin arvostaa, on vakipano. Joku nainen, jonka kanssa harrastan seksiä sopivin väliajoin ilman sitoumuksia. Ja todellakin niin, että pysytään 100% siinä seksissä. Ei mitään kuulumisten kyselemisiä, keskusteluita eri asioista ym. koska minua ei kiinnosta. Tapaamisia pelkän seksin merkeissä, muuta ei tarvita.

• joo ja ei

Mä lihoin aika paljon ala-asteella ja en siksi kehannu mennä ulos kotoota kun kiusattiin lihavuudesta aina. Sitte ku laihduin ni sain hirveen aknen ja en kehannu sillä naamalla mennä ulos kotoota kun oli niin huono omatunto jo sen lihavana kiusaamisen takia. Että aika monella voi olla näinkin. Nyt olen valitettavasti laiha ja naamakin on sileä kun vauvan persus, mutta huono itsetunto on vieläkin....

• tuula-neiti

Kyllä, tunnustan olevani ihan seinähullu, masentunut ja mitä vielä sekä lisäksi sisäänpäinkääntynyt, uskomattoman vittumainen ihminen. Siinähän sitä on jo syytä yksinäisyyteen. Ei ihminen pysty muuttamaan perusluontoaan toiseksi. Ei sisäänpäinkääntynyt ja hiljaisesta elämänmenosta tykkäävä voi muuttua ekstroverttiremuveikoksi. Ainoa asia mikä lohduttaa on se että en ole ainoa joka kärsii yksinäisyydestä. Kohtalotovereita riittää.

• adgasgags

En ole vuosiin lukenut paskempaa kirjoitusta. Ei mitään punaista lankaa. Ei mitään argumenttia. Ei mitään perusteluja. Ei mitään järkeä.

• Seuraa kapakasta

Mies löytää seuraa kapakasta, mut miten sitten tietää, ettei iskisi
        varattua naista, eihän niitä ole välttämättä mitenkään merkitty.

Tietääkö sen siitä, että tuli nyrkki silmään, vai pitääkö olla joku
        kyky erottaa vapaa varatusta vain katsomalla.

Minä olen aina istunut turvallisesti yksin odottamaan sitä
        vapaata naista ja niin olen sitten istunutkin jo useita kymmeniä vuosia.

• 13
        Seuraa kapakasta kirjoitti:

Mies löytää seuraa kapakasta, mut miten sitten tietää, ettei iskisi
        varattua naista, eihän niitä ole välttämättä mitenkään merkitty.

Tietääkö sen siitä, että tuli nyrkki silmään, vai pitääkö olla joku
        kyky erottaa vapaa varatusta vain katsomalla.

Minä olen aina istunut turvallisesti yksin odottamaan sitä
        vapaata naista ja niin olen sitten istunutkin jo useita kymmeniä vuosia.

Niinpä, siinähän se elämä kuluu odotellessa ja elämän epäoikeudenmukaisuutta kirotessa.

• 20

Empä tiijä.
      Omasta mielestäni olen nero ja ylivertainen ihminen muutenkin.
      Kuitenkin olen yksin.

• sisäänpäinkääntynyt

"sisäänpäinkääntynyt tosikko" :DD Tämä ainakin sopii minuun. Näin vanhempana olen kyllä oppinut nauramaan itsellenikin.

• Onneksi meitä on moneen junaan!

• 4

Juu. Minussa on se vika, että olen kai masentunut. Mistä se masennus sitten johtuu? Johtuu kai siitä että olen "tosikko". En hyväksy kenenkään esim hyväksikäyttöä, pilkkaamista. Voin pahoin seurassa jossa on itsekeskeisiä ihmisiä.

Vaikka tosikko olenkin, osaan nauraa omalle hölmöydelle ja tykkään nauraa muiden kanssa en muille....

En omista suojakilpeä ja olen liian sinisilmäinen. Uskon ihmisistä hyvää ja tahdon heille hyvää. Pahuus saa minut ajoittain raivon partaalle ja toivon että sellaiset ihmiset katoaisivat tavalla tai toisella... olen siis myös naiivi... että sellaista vikaa nyt näin äkkiseltään mietittynä löydän minusta...

• tunnustusten luola

siinä olikin jo enemmän kuin tarpeeksi

• 4
        tunnustusten luola kirjoitti:

siinä olikin jo enemmän kuin tarpeeksi

Niin ja enhän minä siis yksinäinen ole. Piti vain vastata kun vioista mainittiin...

"tunnustusten luola" unohdit kertoa omat vikasi..

Ja kun olet sitä mieltä, että omassa kirjoituksessani on vikoja tarpeeksi, niin kuinka isoja vikoja ne ovatkaan?

Jos kirjoituksesi ei ollut sarkasmia, taidat kannattaa esim. kaiken maailman "pikku hitlereitä". Siinä se vasta iso ongelma onkin. Kaikenmaailman kiusaaminen kun pitäisi kitkeä tästä yhteiskunnasta pois.

• lonewolf 86

Vaikka tosiyksinäisissä jotain olisikin pahasti vialla, niin vittuako tulet tänne niitä mustamaalaamaan.

• ala viitsi avautua

Niinkö ? Entäpä jos on esim. päiväkodista asti kiusattu, niin kenen päässä se vika on ? Ja todellakin kannattaa opiskella ensin mielenterveys-puolta, ennen kuin alat vetämään johtopäätöksiä. Usealla mielenterveysongelmista kärsivillä, on ystäviä, tiesitkö sitä ? Katsele ympärillesi. Olen ollut töissä suljetulla osastolla, kyllä siellä kävi näillä "hulluilla" vieraita, ystäviä ja perheenjäseniä.

ps. onkos muuten itselläsi ketään ?

• rajatilahäröine

Ainakin tää yksinäisyys palsta kuuluu mielenterveys pääkatekorian alle jotenka ei ihme jos täällä on vaikka persoonallisuushäiröstä kärsiviä. Tää pitäs sitten erottaa jonnekkin muualle koko yksinäisyys palsta jos tällasta valitusta kuuluu,

• että silleen

Kuuluu henkinen hyvinvointi ja mielenterveys kategorian alle. Katsos henkinen hyvinvointi ja mielenterveys kulkevat usein käsikädessä.

• Sirutar08

Nyky maailma luo, lisää yksinäisyyttä. Nykyään ei välitetä lähimmäisistä, oma napa on tärkein. Kateus on pahin vitsaus, sekä sitten ihmiset jotka ovat täydellisiä he eivät huomaa omia virheitä. Parempi olla yksin kun kaverin kanssa joka kun selkä kääntyy niin puukottaa sinua. Nykyaikana ei taita löytyä, tosiystävää joka välittää sinusta ja kuuntelee??????????????

• suvaitsevainen

Mitä on vialla niillä, jotka pohtivat yksinäisten yksinäisyyttä? Olisko kysymyksessä jonkinasteinen ellei paha kontrollifriikki, joista melkein poikkeuksetta on mahdotonta päästä eroon. Saada todella tehdä temppuja vetäessään hajurakoa friikkeihin, kuten puhelinnumeroiden vaihtoa ja matkustamista pitkälle heistä.

Ihmiset saavat olla sellaisia kun ovat, piste.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      47
      2498
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2487
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2372
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      57
      2145
    5. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      32
      1877
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      84
      1695
    7. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      1153
    8. Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %

Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r
      Maailman menoa
      7
      1024
    9. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      41
      1015
    10. Eläköön kuningas, kuningas on kuollut

Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön
      Kemijärvi
      56
      886
    Aihe