Moi,
olen lueskellut tässä keskusteluja sykemittareista enkä ole tullut hullua hurskaammaksi. Eli tarkoitus olisi ostaa ensimmäinen sykemittari ja valinnassa ongelmia. Perinteinen kysymys Polar vai Suunto ja mennäkö enemmän perusmalliin kuten Polarin ft4 vai enemmän Suunto t3d linjalle... En nyt meinannut omaisuuksia siitä sykemittarista maksaa. Tarkoituksena kuitenkin on alkaa treenaamaan puolikasta varten syyskuulle ja lähden tuosta 5km lähtötasosta, joten sykemittari olisi hyvä apu, ettei tule juostua liian kovaa. Sykemittarin ei tarvitse suunnitella mulle viikkotreeniohjelmaa, osaan tehdä sen itsekin. ;D Plussaa kyllä olisi jos olisi merkkiääni esim. intervalleilla, mut sitä ei taida olla kuin Suunnolla.. Joten vähä vinkkiä pliis, kun ei tästä meinaa päästä eteenpäin. :)
Sykemittari asiaa jälleen kerran! :D
8
675
Vastaukset
- Kävellen 170
Et sitten ole aikonut tutustua noihin mittareihin vaan haluat kuulla miten kukin kehuu omaansa. Älä ihmeessä osta kumpaakaan. Katso syke kellosta kerran, niin tiedät loppuikäsi miltä silloin tuntuu. Ei sitä mittaria tarvitse kuin kerran.
- pihalla ku lumiukko
Voi kiitos "kävellen 170" kun huolehdit siitä, etten tee hukkaostosta! ;D Mutta enköhän osaa itsearvioida kuitenkin tarvitsenko/haluanko sykemittaria. :) Mutta siis edelleen kaipaan kysymykseeni kommentointeja. Olen kyllä siis ominaisuuksiin tutustunut, nyt niitä käyttäjäkokemuksia kaipaan. :) Kiitos jo etukäteen!
- Löpare
Suunnosta on huonoja kokemuksia, mulla oli T4 ja siinä sykevyö alkoi piiputtaa n. puolen välein. Huolto toimi kyllä hyvin, mutta mittari oli 2-3 viikkoa huollossa ja se palautettiin aina uuden sykevyön kanssa ja sitten mittari toimi taas sen puolisen vuotta ja sitten...huoltoon.
Tätä nykyä on Garminin Forerunner 305 ja se on toiminut hyvin(ollut n.2 vuotta), vaikka kyllä siinäkin välillä sykelukema näyttää väärin(ilmeisesti ottaa häiriöitä jostain), mutta onneksi tuota tapahtuu harvoin.
Sykemittari on mielestäni hyvä lisävaruste treenaamiseen ja myös palautumisen seuraamiseen. - corporesano
Itse olen kokeillut Polarit ja Suunnot. Polar 810i malli oli hyvä. Nykyään sitä ei valmisteta. Polar 800CX ei ole ollut mieleeni. Kellon ranneketta olen liimaillut kiinni tasaisin väliajoin. Lisäksi lisävarusteena hommattu matkanmittausanturi oli toivoton.
Suunto pimeni mysteerisesti sopivasti takuuajan jälkeen. Sama juttu matkanmittauksen kanssa - hankalaa. Ei tahtonut löytää satelliitteja.
Jos haluaa mitata matkaa tarkasti ilman erillisiä antureita, pelkkä kello riittää, suosittelen Garmin Forerunner sarjan kelloja. Forerunner 110 on aika edullinen perusmalli, hyvä juoksijalle. Mulla tosin nyt vanhempi 305, sitä olen joutunut kerran käyttämään huollossa sen pimennyttyä. Äskettäin pimeni taas mutta rupesi sitten toimimaan. Että vikoja saattaa siinäkin olla, mutta matkanmittaus helppoa ja tarkkaa, ei katvealueita täälläpäin korvessa ainakaan. Muitakin malleja on toki monipuolisemmallekin liikkujalle. Ja en ole mikään Garminin mainostaja, vaan vilpittömästi kerron kokemuksiani.- minnie70
Garminin Forerunner 610 oli minulla käytössä 6kk ja jouduin palauttamaan sen kolme kertaa ja käyttämään huollossa useita kertoja koska mittarin ranneke murtui ja ruuvit tulivat reunoilta ulos.
Muuten mittari oli helppo käyttää ja näin juoksijana ilahduttavaa oli kun erillistä sensoria ei tarvinnut käyttää,sillä gps oli mittarin sisällä.
Tänään olen tilannut itselleni Polarin uusimman mallin RCX5:en ja olen kuullut siitä vain kehuja.
Voi käyttää myös uidessa.
Toivottavasti löydät itsellesi sopivan mittarin.Myyjien myyntipuheita kannattaa hieman suodattaa ja ostaa itselle juuri sellainen mittari mikä on tarpeeseen sopiva.
- corporesano.
Niin ja merkkiääni automaattisine väliaikoineen onnistuu Garminilla. Väliajan voi laittaa automaattisesti mille matkalle tahansa. Mulla se on kilometrin välein.
- pihalla ku lumiukko
Hei kiitoksia tosi paljon kaikille! :) En jotenkin ottanut ollenkaan huomioon noita Garminin mittareita, mutta pitääpä katsoa niitäkin nyt tarkemmin. :) Toivottavasti löytyisi nyt hyvä mikä sitten toimisi.. vähintään sinne syyskuulle asti! ;D
- lenkkeilijä¨
Itselläni on kotimaisten sykemittarivalmistajien lippulaivat eli sekä Polar RS800CX että Suunto t6d. Vielä en ole osannut päättää kumpi on loppupeleissä parempi mutta tuo Suunnon TE eli harjoitusvaikutus toiminto on tosi hyvä. Tietää reaaliaikaisesti miten rasittava treeni on menossa joten voi tahtia kiristää jos meinaa treeni jäädä liian kesyksi. Ja onhan se Made in Finland joten ilmeisesti laatu tulee olemaan pitemmälläkin aikajänteellä hyvä. Muuten on maailman ainoa sykemittari joka vielä tehdään Suomessa. Polarista puuttuu reaaliaikainen TE mutta sen saa esille treenin jälkeen Firstbeat Athlete ohjelmalla. Polarissa on muutama toiminto enemmän mutta ei tuota reaaliaikaista TE seurantaa joten siitä miinus.
Muuten kuka tietää kumpi noista kalorinmittausalgoritmeista on lähempänä totuutta eli siis Polarin kehittämä vai Suunnon käyttämä Firstbeatin kehittämä kalorien laskenta-algoritmi? Oletteko seuranneet kumpi teillä muilla on näyttänyt lähemmäs oikein? Suuntohan kertoo ohjeissaan että kalorinmittaus on heillä 90% tarkka mutta mikä on Polarin tarkkuus? Polar ainakin tuntuu antavan samassa ajassa suuremman kulutuslukeman mitä olen itse huomannut.
hakusanat: Polar RS800CX vai Suunto t6d?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k1213927On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole402425Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi732396Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732292Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.432059Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma781630- 771547
Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl101255Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?711097Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?581091