Työvoimapoliittinen koulutus???

Lauruska

Olen ollut nyt kuukauden verran työttömänä. En ole saanut yhtään työpaikkaa haettavaksi työkkäriltä tai edes koulutuspaikkaa haettavaksi. Voinko silti itse hakea omaehtoisesti itseäni kiinnostaviin koulutuksiin jos niitä huomaan mol:n sivuilla???

13

1281

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sossupummi

Tottakai voit. Muista että on sitten sitovia jos olet hakenut ja tulet valituksi.

• lauruska

entä jos hakemani koulutus alkaisi samana päivänä kuin työkkärin minulle osoittama työnhakuvalmennus,jossa harjoitellaan cv tekemistä ym.?

• Sossupummi
        lauruska kirjoitti:

entä jos hakemani koulutus alkaisi samana päivänä kuin työkkärin minulle osoittama työnhakuvalmennus,jossa harjoitellaan cv tekemistä ym.?

No hae molempiin ja jos sut valitaan molempiin niin kait saat sitten valita sen. Tietysti voit käydä työkkärissä kysymässä että voitko sitten valita jos pääset siihen haluamaasi. Luulis onnistuvan mutta ei noista kyl aina tiedä.

• Sossupummi kirjoitti:

No hae molempiin ja jos sut valitaan molempiin niin kait saat sitten valita sen. Tietysti voit käydä työkkärissä kysymässä että voitko sitten valita jos pääset siihen haluamaasi. Luulis onnistuvan mutta ei noista kyl aina tiedä.

Virkanilkkejähän ei ole valittu älykkyyden tai kyvykkyyden perusteella, joten karenssia pukkaa kun et pysty kahdessa paikassa yhtaikaa olemaan.

• pudonnut kaikesta

Saaks sieltä työkkäristä noitakin. Mussa on sit jokin vika kun yhen ainoan kerran olen viidentoistavuoden aikana saanut työpaikka ilmoituksen haettavaksi.Sinne hain ja olin 6 kk. Koulutuskin on hoitoalalta, mutta kait se sit on kun oot pitkäaikaistyötön niin ei niihin enää kohdenneta mitään toimenpiteitä.
      Sossu kyselee koko ajan miksei mul o töitä, ne ei usko ettei työkkäri ees tarjoa mitään, vihjailevat että mä kieltäydyn kaikesta. Ei taida olla todellisuus sielläkään selvillä.

• nynnynen127

Et ole niinku itse viitsinyt hakea ?

• jounihanna

Pääsiskin tohon tilaan.

• pudonnut kaikesta
        nynnynen127 kirjoitti:

Et ole niinku itse viitsinyt hakea ?

Tottakait mä olen itekin hakenut vaikka mitä ja vaikka kuinka paljon. Nykyään en enää viitti vaivautua, se tulee aikas pian vastaan se hetki kun sua ei enää ees kutsuta haastatteluihin ku työttömyys pitkittyy. Alkuun kiersin henkilökohtasesti liki ovelta ovelle kysymäs töitä firmoilt ja liikkeist. Mut ku lapsia on ja yks viel tosi paljon sairastellu, ei kukaa haluu ottaa, joutus oleen kuiteski paljon pois, kyllä ne työnantajat sen heti tajuu.
        Minkäs sitten teet?

• JariSinikka
        jounihanna kirjoitti:

Pääsiskin tohon tilaan.

Sanopa muuta, ihan kateeks käy, mutta kova pyrkimys on meilläkin tuohon...:)

• 12+34

Et tule koskaan saamaan työkkäristä yhtään mitään. Eli kannattaa olla omatoiminen ja hakeutua ihan itse omatoimiseen koulutukseen.

• Matti

Olipa kokemus kun hain työvoimapolittiseen yrittäjäkoulutukseen ja olin haastattelussa. Nyt tiedän mitä tarkoittaa se, että kun on työtön, niin ei ole minkään arvoinen.

Olen ollut työelämässä jo 30-vuotta ja elämäni ens kertaa työttömömänä. Työhaastattelutilanteet on tuttuja työhön ottajan näkökulmasta. Olin tosi ihmeissäni tässä kouluttajan ja työkkärin tyypin haastattessa. EI SIIS VOI OLLA TOTTA, oli päälimmäinen ajatukseni.
      Toinen sanoi sentään käsipäivää ja nimensä kun menin sisään. Toinen ei vaivautunut tervehtimään työtöntä. Toinen katsoi minua kaksi kertaa haastattelun aikana. Lopun aikaa piirteli renkaita omiin papereihinsa. Aluksi mulle kerrottiin että olen suunnilleen jumalan armosta otettu tähän haastatteluun ja että muun kaltaisia ei yleensä oteta. Ja sitä rataa homma jatkui. Lopuksi kun kerroin, että toivon tulevani valituksi, niin mulle sanottiin: "niin valtahan on meillä, niin onneksi ja sitten sisäpiirin naurut päälle".

Olen tähän saakka suhtautunut kaikista kuulemistani jutuista huolimatta positiiviseti työkkärin toimintaan. Nyt kyllä repes.

Tsemppiä vaan kaikille jotka, joutuvat vastaavanlaisten moukkien kanssa tekemisiin.

• TInTin

Minulla on suurinpiirtein saman verran työelämää takana (30v.) ja minulle oli ammatinvalinnan psygologi testeissä todennut että olisin tuonne hoitoalalle sopiva. Ei kun hain sitten kyseiseen työvoimakoulutukseen työtön kun nyt olen. Siellä minutkin nolattiin myöskin perusteellisesti. Sanottiin että siellä on niin paljon hyviä hakijoita joilla ei ole mitään allergioita eikä mitään, mutta samaan hengenvetoon kysyttiin että mikset hae "oikeaan" aikuiskoulutukseen samoihin opintoihin?Olenko nyt ihan varma tästä alasta onko se sopiva?
        Aikuiselle ihmiselle annetaan kuva että ei muka tiedä mitä hakee. Minulle sanottiin myös että oli kuulema harkittu että kannattaako tuota edes haastatteluun kutsua.
        Siellä sitten istuin naama punaisena moisen läksytyksen saatuani. En ihan hevin hae työvoimapoliittiseen koulutukseen ja ajatuskin, että hakisin aikuiskoulutukseen kys. oppilaitokseen omaehtoisesti ,kauhistuttaa, sillä siellä on haastattelussa ne samat opettajat kuin työvoimakoulutuksessa. Onneksi on muitakin oppilaitoksia esim kansanopistot ja avoimet yliopistot.

• TinTin

Muista että se omaehtoinen opiskelu pitää lukea työllistymissuunnitelmassa ja on ilmoitettava työkkäriin enenkuin aloitat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      48
      2519
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2507
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2382
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      61
      2175
    5. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      32
      1887
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      103
      1739
    7. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1185
    8. Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %

Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r
      Maailman menoa
      7
      1034
    9. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      41
      1015
    10. Eläköön kuningas, kuningas on kuollut

Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön
      Kemijärvi
      57
      922
    Aihe