Galaxylla ongelmia jäissä kulussa?

jäätalvi 2012

Kattelin tuossa Galaxyn M:haminaan saapumista pitkältä perä edellä.
Lieneekö aluksella ongelmia jäiden suhteen.
Isabella ja Amorella kyllä onnistuivat kääntymään satama altaassa ongelmitta

Silja europa tietysti ohitti sataman pysyäkseen aikataulussa,
sehän on jo ollut jokapäiväistä. Långnesin kautta kulkiessa säästyy tunti matka ajassa

18

217

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 16+9

      Europalla on aikataulun mukaan charter-matka. ja Långnäs merkitty aikatauluunkin.

      Tietääkseni Galaxyllä ei ole ollut jääongelmia. Ainakaan sellaisia, jotka toistaiseksi olisivat vaikuttaneet aikatauluun.

      • jäätalvi 2012

        Kyllä se kertoo jotain muuta kun tullaan perä edellä satamaan pitkältä matkalta,
        Varsinkin kun muut alukset tulevat normaalisti.
        Mutta tunnettua on sekin ettei tallink silja pahemmin ongelmistaan asiakkaille tiedoita niin miten voisitkaan niistä tietää


      • utelias oon
        jäätalvi 2012 kirjoitti:

        Kyllä se kertoo jotain muuta kun tullaan perä edellä satamaan pitkältä matkalta,
        Varsinkin kun muut alukset tulevat normaalisti.
        Mutta tunnettua on sekin ettei tallink silja pahemmin ongelmistaan asiakkaille tiedoita niin miten voisitkaan niistä tietää

        Mikä on pitkä matka, mistä suurinpiirtein peruutteli? Ainahan Galaxy kääntää hiukan ennen varsinaista "satama-allasta", jos nyt Maarianhaminassa sellaisesta voi puhua. Mutta niin kääntää kyllä Amorellakin, eli oliko nyt isostikin eroa?


      • - - -
        utelias oon kirjoitti:

        Mikä on pitkä matka, mistä suurinpiirtein peruutteli? Ainahan Galaxy kääntää hiukan ennen varsinaista "satama-allasta", jos nyt Maarianhaminassa sellaisesta voi puhua. Mutta niin kääntää kyllä Amorellakin, eli oliko nyt isostikin eroa?

        Onko sillä merkitystä, että galaxy on tullut sinne ensimmäisenä, ja ainoana laivana? Eikös amorella ja isabella tule vasta myöhemmin, valmista väylää ja lähes samanaikaisesti?


      • jäätalvi 2012
        utelias oon kirjoitti:

        Mikä on pitkä matka, mistä suurinpiirtein peruutteli? Ainahan Galaxy kääntää hiukan ennen varsinaista "satama-allasta", jos nyt Maarianhaminassa sellaisesta voi puhua. Mutta niin kääntää kyllä Amorellakin, eli oliko nyt isostikin eroa?

        http://www.ha.ax/text_wide.con?iPage=808&m=555

        Tosta tekniska högskolan web cameran viimeisen vuorokauden tapahtumista (hae kohta 24 tuntia) voi itse todeta todella kaukana normaaliin on tuo käännös tapahtunut.
        yleensä galaxykin satama altaassa kääntyy, mutta ei tänään.

        Oli siinä varmaankin muutama kilometri eroa, että onko tuo isosti vai ei. Kaukana ainakin normi kääntökohdasta


      • ei ole
        - - - kirjoitti:

        Onko sillä merkitystä, että galaxy on tullut sinne ensimmäisenä, ja ainoana laivana? Eikös amorella ja isabella tule vasta myöhemmin, valmista väylää ja lähes samanaikaisesti?

        eipä isosti, rosella lähtee hieman aikaisemmin, väylä pysyy kyllä auki jos sitä meinasit


      • täätalvi
        jäätalvi 2012 kirjoitti:

        Kyllä se kertoo jotain muuta kun tullaan perä edellä satamaan pitkältä matkalta,
        Varsinkin kun muut alukset tulevat normaalisti.
        Mutta tunnettua on sekin ettei tallink silja pahemmin ongelmistaan asiakkaille tiedoita niin miten voisitkaan niistä tietää

        Jos kippari vain päätti kääntää aluksen hieman aikaisemmin kuin ennen ??

        Jos pakittaa pari mailia, sillä ei ole mitään merkitystä.


      • säätälvi
        täätalvi kirjoitti:

        Jos kippari vain päätti kääntää aluksen hieman aikaisemmin kuin ennen ??

        Jos pakittaa pari mailia, sillä ei ole mitään merkitystä.

        "Jos pakittaa pari mailia, sillä ei ole mitään merkitystä."

        miksi pakittaa turhaan jos ei ole syytä ,,,,,


      • sää&uutiset
        säätälvi kirjoitti:

        "Jos pakittaa pari mailia, sillä ei ole mitään merkitystä."

        miksi pakittaa turhaan jos ei ole syytä ,,,,,

        "..miksi pakittaa turhaan jos ei ole syytä"

        Kuinka niin turhaan ?? Ei se turhaa ole jos aluksen kippari katsoo sen tarpeelliseksi.

        Eikä se ole edes vaikea manöveeri.


      • Muisto elää
        sää&uutiset kirjoitti:

        "..miksi pakittaa turhaan jos ei ole syytä"

        Kuinka niin turhaan ?? Ei se turhaa ole jos aluksen kippari katsoo sen tarpeelliseksi.

        Eikä se ole edes vaikea manöveeri.

        Niin, Estonian kippari katsoi aiheelliseksi ajaa päin kymmenmetrisiä aaltoja.

        Sama varustamo.

        Se sinun viisauksistasi.


    • outoa?

      AIS:n mukaan peruutteli ns. pilot-laiturilta asti. En ole kyllä huomannu tällaista ennen

    • <3

      Kyseessähän on pakko olla vika tai joku vakava juttu. Se ei voi olla esim testausta tai harjoittelua todellisiin poikkeusolosuhteisiin, tai uuden luotsiperämiehen koe...
      Salaliitto!

    • mie

      Ymmärtäkää nyt että galaxy on tehnyt tuota kesälläkin.Se riipuu vain kapteenista missä kohtaa hän kääntää laivan,ei mistään viasta niinku kuvittelitte!!!!!!!!!!!!

      • avara meri

        Elikkäs se kyseinen kippari ei osaa/uskalla kääntää alusta kapeassa satama altaassa

        Vika onkin siis kapteenissa, eikä aluksessa!


      • mie
        avara meri kirjoitti:

        Elikkäs se kyseinen kippari ei osaa/uskalla kääntää alusta kapeassa satama altaassa

        Vika onkin siis kapteenissa, eikä aluksessa!

        Kylläse niin on kapteeni päättää kääntääkösatama-altaassa vai kauempana


    • Pikku bugi

      Eivät ne jäät yksin ole syynä, ne vain hieman pahentavat laivan ominaisuutta.

      Laivan suunnittelussa on tapahtunut pienoinen lapsus. Paikallaan kääntymisen ohjaus ei toimi täydellisesti ja sen takia tämän "luokan" alukset kääntyvät hieman väljemmillä vesillä. Esimerkiksi Helsingin Eteläsatamassa ne eivät pystyi tekemään kääntymistä Vikingin alusten tapaan. Ne eivät pysy kyllin hyvin kääntökeskipisteessä ja vian korjaaminen olisi liiaksi aikaa vievää, joten käytetään tätä ratkaisua, missä ei ole mitään vikaa.

    • =)

      Hyvin kääntyili.
      Eilen illalla seurasimme kääntymistä Värtanin satama-altaassa ja peruutusta laituriin. Yöllä vähän nitisi ja natisi Långnäsin kohdalla. Aamulla autokansi aukesi klo 07.00 Turun satamassa.
      Vitoskannen ikkunahytissä oli jo aikaimoinen jäiden kolina, joten jos haluatte hiljaisuutta, ottakaa sisähytti.

    • nojoojoopaskaa

      M/s Galaxy tulee aina Maarianhaminaan perä edellä kesäisinkin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe