Tiedän että pitäis kysyä työkkäristä, mutta kun en halua merkintää tietoihini, että "tyhmiä kyselen".
Siis mitä tapahtuu kun en hae työkkärin tarjoamalle kurssille?
Minulle tuli kirje jossa kehotettiin hakeutumaan ko. kursseille koska työnhakuprofiilini kertoo että ko. koulutus edistää minunkin työllistymistä. Kurssi on jotain ihan muuta kuin haluan.
Työllisyyskurssiin osallistuminen
11
130
Vastaukset
- ...
Saat karenssin.
- kirjanpitoeimunjuttu
juu tätä arvelinkin... harmi vaan kun, tiedän että jos joudun sinne, niin sitten mahikset siihen alaan mihin haluan hakea vähenee. Siis jos olen jo kursseilla, niin en pääse toiselle, sinne mihin oikeesti haluan. Haluan Aula- ja kokouspalvelu kurssille, siis enimmäkseen laitossiivousta alussa, mutta erikoistuminen kuuluu juttuun. Ja noi työkkäri tätit luulee jotta kirjanpitokurssi on mulle hyväksi. Merkkareita ihan tarpeeksi työttömänä. Olen asiani ilmassut aikasemmin työkkäriin, vaan vähät välittävät.
- ...
Kirjanpitäjille on kyllä töitä ja kirjanpitäjänä tienaat huomattavasti enemmän kuin aulassa.
- eipohjakoulua
ootko tosissas että 4kk kirjanpitäjäkurssilta saa saman pätevyyden kun merkonomin tai tradenomin koulutuksesta , pääsispä lähihoitajaksikin 4kk kurssilla
- yks vaaaaaaaan
No ei se kirjanpito nyt mitään rakettitiedettä ole. Vähänkään aivoja ja laskentataipumuksia omaavalle helppoa kuin heinänteko, erilaisten säädösten, verotusasioiden ja palkka- yms. sopimusten kanssa pelaaminen ja niiden muistaminen sit vaatiikiin jo hieman veivaamista.
- V-Maksaja.
Nämä työnhakuvalmennuskurssit ovat ihan veronmaksajien / yhteiskunnan rahojen haaskaamista! Kallispalkkaiset "rekrytoinitialan- ammattilaiset" opettavat ihmisille työnhakua, ihan kuin aikuinen ihminen ei tietäisi miten työtä haetaan. Ihmetyttää miten yhteiskunnan rahoja käytetään tällaiseen humpuukihommaan!!!!!!
- ...
Valitetavasti vaan kaikki ei ihan oikeasti osaa hakea "oikealla tavalla" töitä, vaikka se joillekin onkin ihan itsestäänselvää niin ei kuitenkaan kaikille.
- Nimmeli merkkeli
... kirjoitti:
Valitetavasti vaan kaikki ei ihan oikeasti osaa hakea "oikealla tavalla" töitä, vaikka se joillekin onkin ihan itsestäänselvää niin ei kuitenkaan kaikille.
Oikeaa työnhakutapaa ei ole. Minä olen täsmälleen samasta hakemuksesta saanut sekä kehut että haukut, toinen kehui sen persoonallisuutta ja toinen sanoi liian erikoiseksi. Jälkimmäinen kutsui kuitenkin haastatteluun CV:n perusteella. Kumpaakaan paikkaa noista en saanut. Mutta mitä työnhakutapoihin tulee, niin jokainen työnantaja on yksilö. Toisille pitää soittaa ja toiset kieltävät soittamisen. Toiset ottavat vastaan vain sähköpostihakemuksia ja toiset heittävät ne suoraan roskiin.
Vasta sitten on osaava työnhakija, kun ymmärtää, että yhtä ja ainutta oikeaa tapaa ei ole. Työnhakukurssien opettajat eivät tätä osanneet koulutuksessa kertoa ja kun sanoin, että nyrkkipajan omistajalle on yksi ja sama on välilyöntejä juuri se oikea määrä, vaan osaaminen on tärkeintä, niin suuttui, kun kyseenalaistin hänen taitonsa. Työnhakukurssin vetäjä minulla oli työnvoimaneuvoja, jolla itsellään ei ollut oikeastaan mitään kokemusta työnhakemisesta. Jostain syystä hakemukset neuvotaan tekemään suuryrityksille, joissa on omat rekryhenkilöt. Kuitenkin valtaosa ihmisistä palkataan kaikkiin muihin hommiin, nuo suurethan lähinnä tällä hetkellä vähentävät.
- wunderbaumi
Itse valitsen vain koulutuksia, joista valmistuu alan tohtoriksi. Jos ei sellaista ole tarjolla, niin voi voi..
- Nimmeli merkkeli
Työvoimakursseilta ei monelta valmistu mihinkään. Suosittelisin ehkä jotain teknisiä kursseja tai sitten lähihoitajakursseja, näiltä tiedän ihmisiä työllistyneen. Muilta kursseilta se on aika heikkoja ja jos työllistyykin kurssin jälkeen, kurssin hyöty on ollut asiassa nolla. Mun olis pitänyt opettaa yhdellä kurssilla tietotekniikkaosuus, sanoin että mikäpäs siinä, mutta minä sitten saan varmaan opettajan palkan siltä ajalta. Ei kelvannut enää.
- Nimmelimerkkeli.
Neljän kuukauden kirjanpitokurssi, jos on pääasiassa kirjanpitoa, niin sitä on luultavasti aika lähelle se mitä kauppiksessa oli laskentalinjalla aikoinaan kahden vuoden opinnoissa, jos ei enemmänkin. Riippuu aineist.a Mutta ei me kauppiksessa kahta vuotta opiskeltu pelkkää kirjanpitoa, vaan oli ties vaikka mitä, markkinointia, kieliä..varmaan tuolla kurssillakin on muutakin. Kirjanpitäjille on kyllä töitä, mutta pääasiassa haetaan kokeneita. Itse en kelvannut, vaikka laskenta tuntui omalta alaltani, vaihdoin kokonaan toiselle alalle ja sain vakipaikan. Päivitin jopa koulutukseni amk:ssa ihan nuorison seassa tradeksi, vaan silti ei irronnut muuta kuin määräaikaisia aputöitä valtion virastosta. Alan vaihtamalla olen nyt laskentatöissä, mutta teen teknisen puolen laskentaa. Kaupallinen koulutus taustlala auttoi saamaan paikan, sillä teen toimistomme vähäiset toimistotyöt myös, paitsi sitä kirjanpitoa, sen on tehnyt
tilitoimisto ja mitä sitä vaihtamaan, mulle riittää muitakin töitä.
Aulapalveluhommiin kyllä riittää kanssa hakijoita, en minä niihinkään päässyt, vaikka olen jonkun verran siivoustöitäkin tehnyt
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh882108Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361766- 1801316
- 241784
- 67732
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10711- 59708
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211608- 49566
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337502