Israelille tulee noutaja, kyse vain ajasta/heidän toimista

Karim (Kai)

Maat Israelin ympärillä ovat menossa yhä enemmän ääri-suuntauksiin ja/tai sotilashallintoon.

Jopa Turkki (miesluvultaan NATO:n suurin armeija) on kääntynyt Israelia vastaan, enkä epäile heidän valmiutta käyttää voimaa jos Israel aloittaa sodan alueella esim. Irania vastaan. Mukaan voisi liittyä myös ainakin Egypti (USA:n aseistama myös), ehkä myös Syyria (Venäjän aseistama). Israel on jo piiritetty.

Hyökkäys Irania vastaan voisi johtaa maailmantalouden lopulliseen romahtamiseen (johtuen öljyn tuotannon ja kuljetusten läheisyydestä, Iranin ohjusten ulottuvilla, Israelin lisäksi). Vuoristoinen iso 80 miljoonan ihmisen Iran ei ole Irak eikä Afganistan, vaan yhdistelmä molemmista. Se lasketaan keskisuurten mahtien joukkoon.

Voi olla, että ainoa keino välttää mahdollisesti koko maailman tuhoava sota tältä alueelta (mitä luulette Pakistanin tekevän jos see saa laskeuman Iranin puolelta?), on yksinkertainen:

Joko annetaan Iranin kehittää ydinase (johan P-Korealla on se, eikä ole vielä käyttänyt vaikka 100 kertaa hullumpi kuin Iran), tai sitten Israel tuhoaa omat ydinaseensa...

Kinkkistä vai mitä? :)

30

455

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Karim (Kai)

      Vielä se, että Iranilla voi JO OLLA ydinase(ita), (mikä selittäisi provosoinnin Israelia ja jenkkejä kohtaan Islamin sodankäynnin säännöissä), Pakistan kun on aika korruptoitunut, niillä on vuoristoista tai aavikkoista rajaa toista tuhatta kilometriä ja Pakistan mm. ihan vastikään siirteli ydinaseitaan KUORMA-AUTOILLA yleisillä teillä!

      Ainoana ratkaisuna näen Israelin vetäytymisen YK:n määrittelemille rajoille, VÄHINTÄÄN 1967 rajoille ilman siirtokuntia ja Itä-Jerusalemia (ei vikinöitä tai vastaanväittämisiä).

      Ei sekään välttämättä estä mahdollisia sotia, mutta ilman tälläista omaa aloitetta Israelilta SUURI sota on ajan mittaan VÄISTÄMÄTÖN.

      • ota iisisti

        Karim(kai)=kartsa otahan rauahallisesti,ei se maailma miksikään muutu tuosta turhasta hötkyilystä lol..


    • EI SODALLE!!

      Miksi muslimeilla on tuollaista erityistä vihaa israelia kohtaan? siis ihan käsittämätöntä.ja kun ottaa huomioon tämän kirjoitusten peruusteella juutalaiset ja muslimit ovat sisaruksia.Molemmat aabrahamin lapsia ismael=muslimit jaakob=juutalaiset.Molemmat siis abrahamin jälkeläisiä.Eihän sota saa aikaan,kuin sotia mitä se hyödyttää.Sama oravanpyörä pyörii.

      Jumala suojelee kyllä israelia,vaikka kuinka maailma vihaisi tuota pikkuruista maata
      ja koettaa käydä sotaa ja on aina yritettykin tuhota tätä maata ei se onnistu eikö ole ihme? yhtä maata vastaan on moni mahtavakin sotilasvaltio ja silti eivät pärjää.

      • Karim (Kai)

        Jonkun jos suomalaisen pitäs tajuta mistä Israelissa on kyse.

        Kun vie toisen ihmisen maat, siitä tulee pahaa verta, eikä se ole silloin edes ole uskonnosta tai poliittisesta ideologiasta kiinni.

        Se että kristityt nyt käyttävät Israelin olemassaolon (ja suojelun, tekivät he mitä tahansa) oikeutuksena jotain sekopäistä ilmestyskirjaa, saa minut voimaan pahoin. Vaikka miten oltaisiin Aabrahamin lapsia ja tunnustettaisiin yhteisiä Pyhiä Kirjoja.

        Ja usko pois, Israelin/kristittyjen Jumala ei pysäytä yhtäkään ohjusta joka ammutaan alustaltaan.


      • Karim (Kai)
        Karim (Kai) kirjoitti:

        Jonkun jos suomalaisen pitäs tajuta mistä Israelissa on kyse.

        Kun vie toisen ihmisen maat, siitä tulee pahaa verta, eikä se ole silloin edes ole uskonnosta tai poliittisesta ideologiasta kiinni.

        Se että kristityt nyt käyttävät Israelin olemassaolon (ja suojelun, tekivät he mitä tahansa) oikeutuksena jotain sekopäistä ilmestyskirjaa, saa minut voimaan pahoin. Vaikka miten oltaisiin Aabrahamin lapsia ja tunnustettaisiin yhteisiä Pyhiä Kirjoja.

        Ja usko pois, Israelin/kristittyjen Jumala ei pysäytä yhtäkään ohjusta joka ammutaan alustaltaan.

        Ja ei nyt unohdeta sitä historiallista faktaa että juutalaiset ja erilaiset kristittyjen kirkkokunnat ovat eläneet nykyisen Israelin (ja ympäröivällä) alueella harjoittaen uskontoaan sen lähes 1400 vuotta mitä se on ollut muslimien hallussa.

        Toisin kuin ristiretkeläisten "Pyhässä maassa", missä juutalaisten, muslimien ja muiden kuin katolilaisten kristittyjen eliminointi oli päivätyötä.


      • Karim (Kai)
        Karim (Kai) kirjoitti:

        Jonkun jos suomalaisen pitäs tajuta mistä Israelissa on kyse.

        Kun vie toisen ihmisen maat, siitä tulee pahaa verta, eikä se ole silloin edes ole uskonnosta tai poliittisesta ideologiasta kiinni.

        Se että kristityt nyt käyttävät Israelin olemassaolon (ja suojelun, tekivät he mitä tahansa) oikeutuksena jotain sekopäistä ilmestyskirjaa, saa minut voimaan pahoin. Vaikka miten oltaisiin Aabrahamin lapsia ja tunnustettaisiin yhteisiä Pyhiä Kirjoja.

        Ja usko pois, Israelin/kristittyjen Jumala ei pysäytä yhtäkään ohjusta joka ammutaan alustaltaan.

        Katsokaa "Countdown to Zero" (2010, löytyy googlesta kun laitatte eteen "watch")...

        Se kertoo jotain tämän tilanteen vakavuudesta kokonaisuudessaan, enään ei ole sodan sattuessa kyse jostain kuuden päivän sodasta, vaan totaalisesta tuhosta.


      • Tee palvelus jooko
        Karim (Kai) kirjoitti:

        Jonkun jos suomalaisen pitäs tajuta mistä Israelissa on kyse.

        Kun vie toisen ihmisen maat, siitä tulee pahaa verta, eikä se ole silloin edes ole uskonnosta tai poliittisesta ideologiasta kiinni.

        Se että kristityt nyt käyttävät Israelin olemassaolon (ja suojelun, tekivät he mitä tahansa) oikeutuksena jotain sekopäistä ilmestyskirjaa, saa minut voimaan pahoin. Vaikka miten oltaisiin Aabrahamin lapsia ja tunnustettaisiin yhteisiä Pyhiä Kirjoja.

        Ja usko pois, Israelin/kristittyjen Jumala ei pysäytä yhtäkään ohjusta joka ammutaan alustaltaan.

        Veikeä vekkuli toi karim(kai).Palstalla huutelee ja on jo tuomitsemassa ihmisiä ja kansakuntia puhelee sodista sun muusta.

        Mutta mitä tekee karim kai? nin tosiaan huutelee vain jossain palstalla jospa jättäisit sen sotimisen ja selkkauksen pojille jotka oikeesti laittavat itsensä likoon ja ovat sota tantereella.Toisin kuin sinä räkänenä huutelet kuin pahanen koulutyttö palstalla!!!

        Onhan se toki helppo ja tekemisen puutteessa kai kivakin mukamas julistaa ja puhua paskaa.Kuule karim,kun niin tituleeraat täälä ja osoitat muslmien suuruutta ja sitä,että heitä kohtaan käyttäydytään niin väärin niin miksi et hakisi esim:afghanin kansalaisuutta ja muuttaisi sinne? tosiaan vaikka afghanistaniin tai saudeihin.

        Ethän kunnon muslimina kestä länsimaalaisia mitä nyt näistä sun erinäisistä kirjoituksista on se huomattu,ni kuule muutas tosiaan jonnekkin muslimi valtioon siellä saisit rauhassa olla kanssa veljiesi seurassa ja hommaa asunto viel vaik jostain minareetin vierestä ni varmasti kuule kello 5aikaan saarnan.Samalla saat elää täysin uskontoosi(islamiin) perustuvan lain mukaisesti sharia-laki (afghnistan)

        Eiks kuulostaki fiksulta ja sulle kannattavalta vaihtoehdolta siellä saat sitten julistaa sen minkä kerkeät ja saat sympatiaa mitä haetkin kirjoituksissasi tai sitten olet vaan niin pirun kyyninen jätkä,että oksettaa.On se,kumma,että näistä alueista nyt täällä puhelet aiheena mm..israel ym..miksei palestiinan asukkeja asuta kanssa sisarensa ja veljensä? onhan sitä lääniä ympäri ämpäri siinä naapurimaissa(muslimi valtioissa) miksei heitä oteta vastaan? mitä nyt olen ymmärtänyt niin jostain maa pläntistä käydään kiistaa vaikka tilaa olisi ympärillä muillekin jakaa.Niin tosiaan siitähän on kyse,että muut ihmiset haluttaisiin aina alistaa eikä kanssasisaret ja veljet ottaisikaan muslimi veljiä ja sisaria vastaan muihin maihin niin avokätisesti.

        Tiedätkö karim poju mikä kirjoituksissasi kaikista eniten ärsyttää? se kun sä toimeton täällä kirjoittelet ja uhkaat,uhoat turvassa koto suomessa.Hyvähän se täällä on piilossa uhota lintukodossa.Painu johonkin maahan tosiaan missä on tositoimet ja sitten informoi tänne meillekin kuinka sujuu esim: oletko oikeesti miehen kengissä oleva vaiko pieni poju vain.Eikö tosi mies vastaa huutonsa? näin minä luulisin.mutta jäämme odottelemaan terkkujasi,että teitkö itsellesi ja muille palveluksen ja häippäsitkö tosiaan vaikka nyt sinne afghnaistaniin.


      • KARIM 22
        Karim (Kai) kirjoitti:

        Jonkun jos suomalaisen pitäs tajuta mistä Israelissa on kyse.

        Kun vie toisen ihmisen maat, siitä tulee pahaa verta, eikä se ole silloin edes ole uskonnosta tai poliittisesta ideologiasta kiinni.

        Se että kristityt nyt käyttävät Israelin olemassaolon (ja suojelun, tekivät he mitä tahansa) oikeutuksena jotain sekopäistä ilmestyskirjaa, saa minut voimaan pahoin. Vaikka miten oltaisiin Aabrahamin lapsia ja tunnustettaisiin yhteisiä Pyhiä Kirjoja.

        Ja usko pois, Israelin/kristittyjen Jumala ei pysäytä yhtäkään ohjusta joka ammutaan alustaltaan.

        MISTAS MAASTA NE ISRAELILAISET TULIVAT?

        JA MISTA MAASTA AABRAHAM TULI??

        VIEVATKO MUSLIMIT SUOMEN MAAN?

        http://yeshuaforyou.com/markofthebeast.aspx


      • KARIMIN APARA
        Karim (Kai) kirjoitti:

        Jonkun jos suomalaisen pitäs tajuta mistä Israelissa on kyse.

        Kun vie toisen ihmisen maat, siitä tulee pahaa verta, eikä se ole silloin edes ole uskonnosta tai poliittisesta ideologiasta kiinni.

        Se että kristityt nyt käyttävät Israelin olemassaolon (ja suojelun, tekivät he mitä tahansa) oikeutuksena jotain sekopäistä ilmestyskirjaa, saa minut voimaan pahoin. Vaikka miten oltaisiin Aabrahamin lapsia ja tunnustettaisiin yhteisiä Pyhiä Kirjoja.

        Ja usko pois, Israelin/kristittyjen Jumala ei pysäytä yhtäkään ohjusta joka ammutaan alustaltaan.

        KARIM, VEITKO SINA SUOMEN MAATA?

        MISSAS ISRAELIN MAA SITTEN ON?


    • jaksaa uhota huh

      No voi tuota Karimia kyllä se jaksaa julistaa tällä palstalla :D Minunkin mielestäni on
      merkillistä tuo iän ikuinen viha Israelia kohtaan.Siitäkin huolimatta Israel on pysynyt pystyssä....Otahan kartsa rauhallisesti näissä sun puheissan ja keskity oleelliseen kartsa roitsusta hei.tääl suomeski riittää omat juttunsa keskity vaik niihin

    • salapoliisi

      Kartsan turinat on suojelupoliisin suosikkiluettavaa!!!

    • rokka

      Kyllä Karimin uho on ihan perusteltua. Ollakseen kunnon muslimi hänen tulee toistaa hänelle opetettuja fraaseja Israelin tuhoamisesta. Ja siinä sitten riittää spekulointia. Muslimit ovat islamin vankeja, ja vankien tulee käyttäytyä vakien tavoin, toistella heille toisteltaviksi annettuja mielipiteitä.

      Juutalaisviha perustuu arabian luolastoissa käytyihin keskusteluihin. Siellä kauppias korotti itsensä ja juutalaiset osoittivat hänet vääräksi profeetaksi, mukana oli myös kristittyjä kauppiaita. Yhtälailla molemmat joutuivat vihan alle ja saivat tappotuomion. Tänäkin päivänä islamilla on kolme ensisijaista kohdetta, joista he kuvittelevat vaaran uhkaavan; Juutalaisuus,. Kristinusko ja kommunismi. Käytännössä se tarkoittaa, että Israelia ja juutalaisia ei voi hyväksyä koskaan eikä missään, länsimaisuus nähdään Amerikkana ja koko läntinen kulttuuri ja halintovalta pitää tuhota, sen jälkeen koko kommunistinen hierarkia.

      Rauha on vain sunni-muslimien kesken, mutta siitäkään ei olla yksimielisiä, koska itse ollaan aina muita parempia ja oma syy vieritetään aina toisille. Omaa vastuuta ei ole.

    • Pelottavaa :(

      Siis voiko suomeski olla tälläisiä ihmisiä jotka tavallaan nauttii kaaoksesta ja vallankumouksesta(kirjoituksista päätellen) pelottavaa.tälläinenhän voi johtaa johonkin jos löytyy useampi samankaltainen ihminen näine sota/kaaos-valta ajatuksineen.milloin näillä palstoilla uhotaan ja kiihotetaan ihmisryhmiä kohtaan.pitäisi tosiaan tähän jo puuttua.tälläiset sota ajattelevaiset ja tyyliin "yksi rotu ylitse muiden" pitäisi keskenään laittaa jonnekkin ja siellä saisivat meuhkata ja sotia ja jakaa näitä vakaumuksiaan keskenään.tai ihan vaan laittaa häkin sisälle kaikkien turvallisuuden vuoksi!!!!

    • Karim (Kai)

      Politiikan suhteen ihmiset on täälä yllättävänkin köyhiä, vaikka en paljoa oottanutkaan.

    • Pitkämuistinen

      Islamilaisuuden keksijät ja rasismin oppikirjan no.1.n,Koraanin,kyhääjät ovat jättäneet muslimimaailmalle surkean perinnön !

    • AntiRacist

      Täällä te natsit huutelette ja logiikka on pelkkää tappamisen sekä julmuuden ihannointia. Ignorance is a bliss.

      • allahu dogbar

        herranjestas......karim!! kyllä se on iran ihan samanlaisena seulana kun irak jos sotimaan aletaan .......suurista maajoukoista ei ole mitään hyötyä enää nykypäivänä eikä enää maasotia ole tulossakaan ja israelia vastaan jos hyökättäisiin niin taatusti olisi apuna(kumppanina usa...siinä ei olis egyptillä syyrialla turkilla iranilla sanan sijaa kun olisivat maat maan tasalla....niin alkeellisia nuo ovat aseistuksillaan.....


    • tämä on faktaa

      Karim sä olet ilmeisesti vähän helvetin kyyninen tyyppi eikö vain? Näet tulevaisuudessa pelkkää tuhoa ja murhaamista.

      Ollaanko hetken aikaa realisteja? Ihminen on ollut olemassa jonkinlaisessa muodossa noin kahden miljoonan vuoden ajan, kyllä, 2 MILJOONAN vuoden ajan. Tämä jengi on tapellut keskenään niin kauan kuin ollut olemassa, syyt ovat tietenkin vaihdelleet. Silti kohti 2000-lukua tultaessa ihmiskunta on kokonaisuutena rauhoittunut koko ajan. Sotien määrä on vähentynyt samalla kun elinikä koko maailmassa on noussut dramaattisesti pelkästään 1800-2000-lukujen välillä.

      Se, että muslimit nyt sattuvat taistelemaan kovalla "innolla" juuri nyt koko länsimaista sivistystä vastaan ei tule tarkoittamaan mitään totaalituhoa. Iran on vitsi, samoin kuin koko Lähi-itä. Siellä ei ole tahtoa eikä voimaa aloittaa sitä kolmatta maailmanpaloa. Siksi toiseksi islam on ilmiö joka on jo väistymässä. Osama Bin Laden on kuollut, eikä hänen edustamansa islam saavuttanut suurtakaan suosiota. Muslimit torjuivat väkivallan käyttämisen siviilejä vastaan.

      Etkä sä taida oikeasti Karim ymmärtää edes sen vertaa, että ihmiskunnalla tulee ennemmin luonnon omat rajat vastaan kuin että tämä jengi pystyisi tappamaan itsensä sukupuuttoon sotimalla. Seuraava jääkausi pohjoisella pallonpuoliskolla on vain parin tuhannen vuoden pässä. Yellowstonen seuraava purkaus on myöhässä jo pahasti, samalla kun edellisestä suuresta asteroidi-iskusta on jo kulunut yli 65 miljonaa vuotta, eli seuraava jysäys on ainakin sen 5 täyttä miljoonaa vuotta MYÖHÄSSÄ. Että eiköhän se luonto hoida ihmiset pois maapallolta ennen islamilaisten ählätystä?

      • hyvin nolo ihminen

        Miksi kari ei yleisesti omana itsenään ilmoita henkilöllisyyttän.jos kokee nämä asiat niin omakseen,että pitää aika ajoin täällä itseään toteuttaa.sanoo ymmärtävänsä politiikasta??????? no mikset silloin yleisesti ihana kertois mielipidettäsi kansan kuullen ja keittäisi kauhaasi politiikan soppakattilassa? vai onko se vaan nii,että piilossa nimimerkin takaa on helppo huudella ja leikkiä tuomaria.


    • Pitkämuistinen

      Karilla on "Ollin oppivuodet" meneillään elämän kiertokoulussaan.
      Hän on eräässä,arkiston puolella jo olevassa kirjoituksessaan julistanut erääksi
      tärkeäksi tehtäväkseen olla osallisena USA:n "polvilleen" saattamisessa !!!!!!
      Hän tuntuu pitävän melikuvitusleikeissään itseään hyvinkin tärkeänä ja vaikutusvaltaisena "mediasoturina" !!!!

    • XXXNoFearXXX

      Kyllä meidän rauhaarakastavien kristittyjen pitää ottaa muslimien viha todesta. Muslimi kasvatetaan vihaan ja murhanhimoon aivan syntymästään saakka. Jo kohtuun muslimi kuulee vihan-täyteisten mantrojen hokemista siitä, miten kaikki juutalaiset on raa'asti murhattava. Ei kukaan lapsi voi kasvaa terveeksi ja raittiiksi omaltatunnoltaan sellaisessa vihan ilmapiirissä.

      Muslimit todella uskovat aikuisiksi vartuttuaan sydämensä pohjasta vihansa olevan oikeutettua, ja jopa jumalansa allahin tahto!!! Niin käsittämättömältä kuin se meistä normaalin kasvatuksen saaneista ihmisistä kuulostaakin, muslimi todella voi vaikka tappaa uskonsa puolesta, joka ei ole muuta kuin vihaa, pelkoa, katkeruutta, valhetta ja murhanhimoa.

      Ottakaa siis muslimien jihad todesta, sillä se on muslimille hänen uskonsa täyttymys. Ja muslimit tulevat yrittämään islamilaisen maailman-kalifaatin toteuttamista äärimmäisen väkivallan ja terrorin keinoin, sillä se on heidän jumalansa allahin käsky. Muslimit ovat tosissaan vihansa voimassa. Uskokaa se!

    • fgfggg

      Joo, Israelin pitää palauttaa ne maat Turkille. Turkilta ne on viety.

      • Viisastelija

        Ja Turkin pitää palauttaa ne maat sille joka omisti ne ennen turkkia !


      • 12+18

      • zsdfzsbf
        Viisastelija kirjoitti:

        Ja Turkin pitää palauttaa ne maat sille joka omisti ne ennen turkkia !

        Tätä ketjua kun mennään tarpeeksi pitkälle, maat palautetaan lopulta juutalaisille.


    • Konstantiinus

      Onko ennaltaehkäisevä isku Iraniin uskon sotaa vai hullun diktatuurin nujertamista?

      Jopa Kiina ja Venäjä hylkäävät Iranin jo?

      P-Korea tukee vielä?

      • Koroljov

        "Onko ennaltaehkäisevä isku Iraniin uskon sotaa vai hullun diktatuurin nujertamista?"

        "Ennaltaehkäiseviä iskuja" ovat kautta historian panneet toimeen nimenomaan hullut diktaattorit kuten Hitler, Stalin jne. Yhdysvallat liittolaisineen ja vasallisvaltioineen on tämän päivän Natsi-Saksa ja Neuvostoliitto. Jossain vaiheeessa länsimaisen imperialismin rajattoman laajentumishalun tielle on pantava sulku. Venäjällä Putin tuntee historiallisen vastuunsa tässä asiassa. Myös kiinalaisten mitta alkaa olla täynnä. Ahmadinejadia ei jätetä yksin.

        "Jopa Kiina ja Venäjä hylkäävät Iranin jo?"

        En usko. Kuten sanoin toisaalta, tässä on liian paljon pelissä. Iranin asia on tällä hetkellä maailman kaikkien kansojen asia sikäli kuin kansat tahtovat säilyttää kansallisen suvereniteettinsa ja itsenäisyytensä USA:han nähden.


    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe