Näin Kreikka nousee ahdingosta

bofor

Kreikassa potkitaan julkisen sektorin henkilökunta pellolle. Työttömyys nousee ja verotulot supistuu. Noustaanko tällä tavalla ahdingosta? Minusta ei.

Miksei pidetä porukka töissä ja korotetaan veroja? Jos nyt keskimääräinen tulovero olisi vaikka 50% (progressiivinen kyllä) ihmisillä olisi töitä, työttömyyskorvauksia olisi vähemmän ja verotustulot nousisivat.

Olenko tyhmä?

6

123

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vain pikkuporvarillinen maallikko luulee, että miljardöörit suostusivat maksamaan puolet tuloistaan veroja!

• pitäisi päättää

Sen työn pitää olla tuottavaa, eli tuoda valuuttaa ulkomailta omaan maahan.
      Ei auta mitään, vaikka pyörittävät maassa jo olevaa varallisuutta, sillä he velkaantuisivat vain lisää, koska niillä varoilla pitää kuitenkin ostaa tarvikkeita ulkomailta. Koska vientitulot eivät riitä, maa velkaantuu tehtiinpä siellä tuottamatonta työtä miten paljon hyvänsä. Kreikan kohdalla eivät auta avustuspaketit, vaan ne köyhdyttävät avustusten ja lainojen antajat, koska Kreikka ei pysty niitä maksamaan takaisin. Se on loputon avustuskohde, koska tehtiin se virhe, että alunperin lähdettiin tälle tielle siirtämään ja kasvattamaan ongelmaa.
      Me täällä säästämme ja velkaannumme suureksi osaksi juuri tästä syystä. Kreikka lypsää yksinkertaisista EU -poliitikoista täyden hyödyn.

• bofor

Kreikan tasavallan kauppataseen alijäämä on ongelma, mutta se ei ole valtiovallan ainoa taloudellinen ongelma. Toinen ongelma on VALTION lähes tyhjä kassa, ei yksityisten. Kauppataseen alijäämän korjaus vaikuttaa vasta erittäin monen vuoden päästä kun taas valtion kassaan vaikuttaa paljon nopeammin verotulot / erilaiset kulut.

Kreikassa vähennetään taas rajusti julkisia työpaikkoja, sen sijaan, että nostettaisiin veroja. Olen edelleenkin sitä mieltä, että operaatio pienentää verotuloja ja kasvattaa valtion erilaisia kuluja. Lisäksi haluan painottaa että mainitsemani vaihtoehtoratkaisu ei huononna kauppatase

Kirjoitat, ”ei auta mitään, vaikka pyörittävät maassa jo olevaa varallisuutta”
        Kyllä vaikuttaa. Rahan pyöritys omassa maassa siirtää rahaa yksityisiltä ja yrityksiltä valtiolle verotulojen muodossa.

• Älä sinä pikkuporvari jauha pas kaa, sillä eihän rikkaimmat kreikkalaiset suostu maksamaan enempää veroja.

• bofor

Kielenkäyttösi on vajaakehittynyt.

Olenko väittänyt, että rikkaat kreikkalaiset suostuvat maksamaan enemmän? Lue kirjoitukseni uudelleen, jos sivistyksesi riittää kirjoituksen ymmärtämiseen.
        Minä kirjoitin millä konstilla luulen että Kreikalla olisi paremmat edellytykset nousta suosta.

• bofor kirjoitti:

Kielenkäyttösi on vajaakehittynyt.

Olenko väittänyt, että rikkaat kreikkalaiset suostuvat maksamaan enemmän? Lue kirjoitukseni uudelleen, jos sivistyksesi riittää kirjoituksen ymmärtämiseen.
        Minä kirjoitin millä konstilla luulen että Kreikalla olisi paremmat edellytykset nousta suosta.

He, joilla on Kreikassa valtaa, eivät maksa veroja juuri ollenkaan. Ei sille ulkomaalaiset
        mitään voi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      47
      2498
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2477
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2372
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      57
      2145
    5. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      32
      1867
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      84
      1685
    7. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      1143
    8. Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %

Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r
      Maailman menoa
      7
      1024
    9. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      41
      1005
    10. Eläköön kuningas, kuningas on kuollut

Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön
      Kemijärvi
      56
      886
    Aihe