13-vuotias tarvitsee laihdunta ohjeita, kiitos!

Joku

Hei, olen 13-vuotias poika, ja yritän saada vinkkejä ja vihjeitä, että miten laihduisin nopeasti, ennenkuin menen ylä-asteelle, koska olen varma, että minua aletaan kiusaamaan siellä lihavuuteni takia. Tiedän jo, että ei ole hyvä, jos lapsi syö vähemmän kuin pitäisi. Olin hoikka eskarista kolmos luokalle ja olin paras juoksussa ja olen saanut kultamitalleja , mutta sitten äitini sai "paremman" työn ja hän pystyi ostamaan minulle mässyä (karkkia, limsaa, sipsejä etc.) niin sitten olen lihonnut aika paljon, maha pullottaa ja ne "miehen tissitkin" on isot, yritän piilotella lihavuuttani kaikilta (elkää ottako loukkauksena muut jotka ovat myös tukevia.) Vaikka tiedän, että kaverini tietävät, että olen lihava, ja tällä hetkellä täällä on kuulemma monta "uhria" joutunut kohteeksi kiusaukseen, ja se pääsyy kuulemma on se lihavuus. Minua huolestuttaa ja vähän masentaa, ja ylä-asteella on noita "sukkula" testejä, johon kuuluu juoksua, se nopeutuu ja nopeutuu, ja en pääsisi sitä ikinä läpi, auttaisikohan joku edes vähän? Kiitos! :)
-Joku

4

129

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jfdköa

      Kaikkein parasta olisi, jos kävisit kouluterveydenhoitajallasi, joka auttaa sinua tekemään järkevän laihdutus suunnitelman. Mutta tässä nyt ensiavuksi muutama neuvo: liiku mahdollisimman paljon, esim. jos mahdollista niin pyöräile tai kävele kouluun, jätä herkut selvästi vähemmälle; mieti vaikka mitkä on sun must herkkua, ja jätä vaikka se kuvioihin, mutta luovu muista. Kun otat lautasellesi ruokaa- täytä se puoliksi salaatilla, luovu kaikista herkkujuomista ja pitäydy maidossa ja vedessä, syö paljon maustamatonta jogurttia tai rahkaa. Siksi maustamatonta, että sokeri tietenkin lihottaa ja makeutusaineet lisää ruokahalua. Voit itse makeuttaa jogurttisi hedelmän paloilla tai esim. intiaanisokerilla. Varo, ettet laihduta enempää kuin ½ kiloa viikossa, jotta kasvusi ei kärsisi. Muista ateria välit. Jotta mitään ahmimiskohtauksia tule, syö aamiainen, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala.

      • Joku

        Kiitos tosi paljon! Mutta mistä tiedän, että paljon laihdutan? :S


    • puuhpööh

      Mene terveydenhoitajalle ja kysy sieltä, paljonko pitäisi laihduttaa (jos tarvitsee). Edellisellä vastaajalla on hyviä ohjeita, mutta terkkarin pitäisi osata auttaa tarkemmin, koska tuntee sinut ja taustasi. Tai lähettää ravitsemusterapeutille, jolta saat neuvoja ruokavalioon. Lisäksi saat heiltä tukea tavoitteesi saavuttamiseen. Muista puhua äitisi kanssa, jotta hän ei enää ostaisi herkkuja houkuttimeksi!
      Ethän unohda, että saatat kasvaa talven aikana hetkessä paljonkin, joka taas vaikuttaa siihen, miltä näytät?
      Olet oikeassa siinä, että koulussa kiusaamiseen ei tarvita paljon, riittää, että joudut luokalle, jossa joku ottaa sinut silmätikuksi. Toivottavasti saat yläkouluun samoja luokkakavereita, jolloin riski kiusaamiseen pienenee. Tsemppiä!

    • Liikut paljon ja vähennät turhat sokerit pois, katso vuoden päästä tilannetta uudelleen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      866
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      69
      572
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      32
      473
    Aihe