Iltaa, makoilen parhaillaan olohuoneeni sohvalla pimeässä, viskilasi vieressä lattialla ja miniläppäri sylissä. Jenni Vartiainen kuuluu soivan koneella viereisessä huoneessa. On siis hyvä hetki ja mielentila syvällisille pohdinnoille.
Viereisestä ikkunasta näen muutaman kerrostalollisen verran pimeitä ikkunoita, hyvin harvassa palaa valo. Ulkona ei liiku ketään ajoittaista yöelämään kipittäjää poislukien. Itsehän en lähtenyt taaskaan mihinkään. Ei kiinnostanut. Eikä kyllä kiinnosta nytkään. Olisin voinut kysyä opiskelutovereista seuraa. Tai ilmoittautua "kuka lähtee baariin?" kyselyyn irkissä. En kysynyt, en ilmoittautunut. Oma valinta. Miksi siis haikea mieliala?
En tunne täältä juuri ketään. Siis oikeasti tunne. Tiedän monia, mutta vain kaksi niinkään hyvin, että voisin edes harkita illanviettoehdotuksen esittämistä. Varmasti pääsisin muuallekin, opiskelijayhteisö on mukavan avointa ja uudet tulokkaat otetaan hyvin porukkaan. Jokin osa minusta haluaa sitä, mukaan menemistä ja johonkin kuulumisen tunnetta. Toinen osa minusta ei todellakaan halua sitä. Se ei halua asettautua alttiiksi millekkään negatiiviselle. Ei arvaamattomia sosiaalisia tilanteita kiitos, tiedä mitä mukavaa sattuisi.
Tässäpä pötköttelen. Arvatkaa vain kumpi osa oli jälleen kerran se vahvempi. Tiedän, että se puoli pitäisi jättää huomiotta, ja mennä rohkeasti mukaan. Olen käynyt RUK:n, olen asunut vuosia ulkomailla. Olen selättänyt epävarmuuteni monesti, esiintynyt kolminumeroisen yleisön edessä useammin, kuin pystyn laskemaan (myös kielellä, jota en juuri osannut). Tiedän olevani hyvää ja haluttua seuraa ystäväporukassani. Mikä saatana (anteeksi) siinä siis on, etten pysty pakottamaan itseäni normaaleihin opiskelijailtamiin? Edes niihin ensimmäisiin, joissa kaikki ovat samalla viivalla ja joita parempaa tutustumisympäristöä saa tosissaan hakea?
Olen kehitellyt kaikenlaisia tekosyitä. On alkoholin aiheuttamaa sietämätöntä seuraa, on sen aiheuttamaa arvaamattomuutta, on seksiin liittyviä teemoja (kokemattomana mahdollisesti nolostuttavia), on surkeaa leffaa leffaillassa...aina löytyy jokin tekosyy. Aina sen kelpuutan. Alkaa tosissaan turhauttaan. Tukena ollut tuttavanikin alkaa varmasti turhautumaan, vaikkei sitä suoraan ilmaisekkaan. Muistan yhä, kuinka joskus koin valaistumisen hänen sanoessaan suorasukaiseen tyyliinsä: "Ei muakaan aina huvittaisi, mutta joskus on pakko mennä mukaan ja edes teeskennellä, vaikkei niin nauttisikaan. Niin se maailma tahtoo pyöriä"
Olen kuitenkin jääräpäisen rehellinen ja suora, en muista viime kertaa, jolloin olisin edes valkoista valhetta suustani päästänyt. Se tuntuu väärältä, vaikkei totuus miellyttäisikään. Sama pätee teeskentelyyn. En osaa esittää mitään, en halua esittää mitään. Mutta jos en oikeasti viihdy missään niin mitä vaihtoehtoja tässä on?
Ulkoa kuului naisen heleää naurua. Hätkähdin hetkeksi pohdinnoistani ja tajusin, kuinka yksin oikeastaan olen. Sen myöntäminen tuntuu aika pahalta. Onhan minulla vanhemmat, monta siskoa, muutama hyvä kaveri (joista tosin kaksi muissa kaupungeissa). Ei kuitenkaan ole ketään, jonka kanssa voisin silloin tällön viettää iltaa ja keskustella asiasta kuin asiasta. Edes hyvin pitkäaikainen kaverini samassa kaupungissa ei tunnu sellaiselta. En osaa kuvitella jakavani henkilökohtaisia asioitani miespuolisen kaverin kanssa. Edes ala-asteelta asti tuntemani. Herkät asiat on paljon luonnollisempaa jakaa naisen kanssa. Sellaista taas ei ole näköpiirissä niin kauan kuin tämä kierre jatkuu. Turhauttaa.
Tulipa järkyttävä eepos. Mutta toisaalta helpotti hieman kirjoittaa tämäkin pois. En ole kertaakaan vielä pohtinut tätä näin suoraan ajatuksen virrasta. Jos nyt satuit lukemaan loppuun asti niin pinnat siitä, en varmaan olisi itse jaksanut. Tekstin pointti jäi itsellenikin hieman vajaaksi, mutta eihän näistä koskaan tiedä mihin realisaatioihin jossain päin maailmaa johtavat.
Lauantai-illan pohdintoja (varoitus, pitkä ja epäselvä)
32
528
Vastaukset
- valinnan vapaus
Aika tavallinen kalsarikännittelijän tarina. Ois kiva kun joku tulisi sinne kotiin ihan ilman vaivannäköä; sen toisen pitäisi nähdä vaiva ja etsiytyä paikalle.
Sä voit ihan itse valita nuo mukavat kalsarikännit jatkossakin tai sitten nähdä hieman vaivaa ja lähteä ihmisten ilmoille kuten muutkin ihmiset. Heh, olen ollut elämässäni ehkä 3 kertaa oikeasti humalassa. Nytkin se jäi tuohon yhteen lasilliseen jonka nautin ajoittain ihan sen takia, että pidän mausta. Mutta ei siinä mitään, saattoihan siitä tosiaan tuon kuvan saada.
Ja kyllä, tuohon valintaanhan se loppujen lopuksi kaikki kaikessa yksinkertaisuudessaan kiteytyy. Itseäni, kuten varmasti monia täällä, pohdituttaa lähinnä miksi se on niin vaikeaa. Joillekin se on maailman luontevin asia maailmassa, joillekin vastenmielisin. Miksi?- Just let go
Sanon sulle suoraan kun olet varmaan nuorempi kuin minä (31v).
Tämä on todella huono ajatus:
"Ei arvaamattomia sosiaalisia tilanteita kiitos, tiedä mitä mukavaa sattuisi."
Ihan totta.
Vaikka ei kaikki miellyttäisikään niin valitettavasti varsinkin Suomessa joudut usein tekemisiin juuri alkoholin kanssa sekä sosiaalisten tapojen jotka ei sinua miellytä jos haluat siis löytää seuraa.
Suosittelen ihan oikeasti että otat vinkistäni vaarin ja menet mukaan tuonne elämään niin paljon kuin vain kykenet.
Hyvin usein noihin kuuluu osaltaan teeskeentely tai sopeutuminen niihin sosiaalisiin kuvioihin.
En ole kuitenkaan vielä keksinyt keinoa miten löytää oikeastaan muuten seuraa kuin väkisin olla mukana tuossa varsinkaan naisista.
Itteä kaduttaa pikkaisen etten nuorempana ja varsinkin opiskelijana antanut vain mennä ja ollut sellaisissa kuvioissa mukana jotka eivät aivan miellyttäneet. Toisaalta sen jälkeen olen hieman "avautunut" ja syynä on ollut se että on ollut lähes pakko jotten ole aivan yksin.
Olen lähes samanlainen kuin sinä ja kuvailusi esimerkiksi seurallisuudesta yms. sopii hyvin minuun.
Olen kuitenkin myös hieman erikoinen, en pidä sosiaalisesta sopeutumisesta sekä en koe monia ihmisiä "omaksenI" joten vetäydyn mielelläni syrjään.
Sen verran olen kuitenkin ollut aktiivinen että olen onnistunut joitakin samansuuntaisia tyyppejä löytämään, mutta en riittivästi joten välillä huomaan yksinäisyyden kurkistavan. Taidan olla liian tottunut yksin oloon toisaalta ja olen sitä yksinäinen ratsastaja tyyppiä joka tuntee olonsa aika orvoksi toisinaan. Minulle on useampi ihminen uskaltanut niin mies kuin nainen purkaa sisintään. Tiedän että se on ihmisille vaikeaa. Itse en pura sisältäni kenellekään ja tiedän että se on aika synkkä musta kaivo. Tuskin edes naiselle jonka kanssa seurustelisin viitsisin sitä lähteä ammentamaan.
Tietysti myöskin tuo naisen löytäminen on hakuammuntaa koska naiset kaipaavat lopulta tummaa, pitkää, komeaa, hyvin toimeentulevaa ja supersosiaalista jne. miestä joka vie heiltä jalat alta ekalla silmäyksellä vaikka nainen itse olisi kuolettavan yksinäinen, ujo tai syrjäytynyt (jotka minua kiinnostavat jostain pervosta syystä). Jos siis yhtään etsii vähänkään itseä miellyttävää naista koska ainahan on joku epätoivoinen muija joka haluaa kenet tahansa kun ei muuta saa.
Suomi on pieni maa jossa on pienet ympyrät. Omankaltaisten ihmisten löytäminen on todella vaikeaa.
Ajattele ihmisiä enemmänkin yksinkertaisina elukoina tai omituisina avaruusoilioina joiden planeetalle nyt olet vain jostakin syystä sattunut osumaan. Tavat ovat oudot ja joudut hieman esittämään että sovellut planeetalle. Toisinaan saatat huomata että osan heistä kanssa on hauskaakin.
Tietysti jos ongelmasi ei ole seuran puute vaan jonkin asteinen herkän sisimpäsi purkaminen niin se vie sitten aikaa sellaisen ystävyyden rakentaminen varsinkaan miesten kesken ja naisen tapauksessa et voi yleensä heti sitä tehdä kun he eivät kestä liian vakavaa, raskasta, melankolista, herkkää jne. miesseuraa lainkaan.
Itse en ole herkkä pahemmin joka johtunee siitä että sellaiset hiput ovat karisseet elämän oppituntien myötä pois. Naiset eivät varsinkaan sitä arvosta.
Itteäni moni asia ei vaivaa ja annan asioiden mennä. En jaksa välittää enää paskaakaan monista asioista ja on tärkeää sinullekin oppia välinpitämättömyyttä jonka avulla sitten kestää vaikkapa sosiaalisten tilanteiden teeskentelyä.
Mut ihan niinku oikeesti. Jos olet nuorempi niin anna mennä. Sulla on vielä paljon aikaa ja vapautta. Mulla edessä vain tätä työelämää ja monella tapaa hankalampi jo tällä iällä tutustua ihmisiin.
Ainut keino minkä harmittavasti olen huomannut on alkoholin nauttiminen ja yöelämässä liikkuminen.
Ehkä alkoholi rentouttaisi sinuakin?- Just let go
Itseasiassa heti kun olin lähettänyt viestin niin tajusin jauhavani paskaa koska itse istun parhaillaan kotona ja en ole baarissa viettämässä iltaa ja ettimässä jotain typyä kainaloon vaikkapa.
Ens viikolla sitten... Suoraan sanominen on se ainoa tapa sanoa asioita, inhoan väkisin päässäni kaivaa jotain oikeaa sanomaa sieltä kaiken selkääntaputtelun alta mitä niin monesti kuulee.
Kyllä, olen nuorempi, reilustikin. 23v itseasiassa. Ja, no, pari kohtaa ymmärsit hieman väärin, mutta ei ihmekkään aloitusviestin perusteella. En ole mitenkään erityisen herkkä, mutta olisihan se joskus mukava puhua mistä vaan jollekin luottamuksellisesti, saattaisihan siellä seassa jotain pehmeämpiäkin tietenkin olla.
Toisekseen, en varsinaisesti pidä naisen saamista minään ultimaattisena ratkaisuna, en oikeastaan pidä sitä realistina edes mahdollisena tällä hetkellä. Ennemminkin haluaisin selvittää, mistä oma tilanteeni tarkalleen johtuu ja miten sitä voisi ruveta ratkomaan. Ei vaan ole mitään tietoa, mistä edes aloittaa.
Ja kyllä, alkoholi todellakin auttaa minua tuossa suhteessa, mainitsemani kännit ovat kaikki olleet "seurassa" ja myönnän, että hauskaa ja vapautunutta on ollut. En kuitenkaan halua, että seurallisuuteni olisi riippuvainen kuninkaasta. Nykyään otan seurassakin vain max 5-6 olutta koko iltana, eli juuri sen verran, että pysyy pieni hymy naamalla mutta ohjat täysin käsissä. Uudessa porukassa en juo tuonkaan vertaa, viimeinen vaikutus, jonka haluan itsestäni antaa, on että vedän usein kännit.
Mutta kiitos vastauksesta, kylmän realistinen se ainakin oli :)- Just let go
moby_ kirjoitti:
Suoraan sanominen on se ainoa tapa sanoa asioita, inhoan väkisin päässäni kaivaa jotain oikeaa sanomaa sieltä kaiken selkääntaputtelun alta mitä niin monesti kuulee.
Kyllä, olen nuorempi, reilustikin. 23v itseasiassa. Ja, no, pari kohtaa ymmärsit hieman väärin, mutta ei ihmekkään aloitusviestin perusteella. En ole mitenkään erityisen herkkä, mutta olisihan se joskus mukava puhua mistä vaan jollekin luottamuksellisesti, saattaisihan siellä seassa jotain pehmeämpiäkin tietenkin olla.
Toisekseen, en varsinaisesti pidä naisen saamista minään ultimaattisena ratkaisuna, en oikeastaan pidä sitä realistina edes mahdollisena tällä hetkellä. Ennemminkin haluaisin selvittää, mistä oma tilanteeni tarkalleen johtuu ja miten sitä voisi ruveta ratkomaan. Ei vaan ole mitään tietoa, mistä edes aloittaa.
Ja kyllä, alkoholi todellakin auttaa minua tuossa suhteessa, mainitsemani kännit ovat kaikki olleet "seurassa" ja myönnän, että hauskaa ja vapautunutta on ollut. En kuitenkaan halua, että seurallisuuteni olisi riippuvainen kuninkaasta. Nykyään otan seurassakin vain max 5-6 olutta koko iltana, eli juuri sen verran, että pysyy pieni hymy naamalla mutta ohjat täysin käsissä. Uudessa porukassa en juo tuonkaan vertaa, viimeinen vaikutus, jonka haluan itsestäni antaa, on että vedän usein kännit.
Mutta kiitos vastauksesta, kylmän realistinen se ainakin oli :)Kylmä realismi on minun asiantuntija-alaani.
Olen muuten Oulusta jos haluat jättää yhteystietoja niin käväistään virvoikkeilla miesten asioista juttelemassa. - trees
moby_ kirjoitti:
Suoraan sanominen on se ainoa tapa sanoa asioita, inhoan väkisin päässäni kaivaa jotain oikeaa sanomaa sieltä kaiken selkääntaputtelun alta mitä niin monesti kuulee.
Mutta kiitos vastauksesta, kylmän realistinen se ainakin oli :)Jos haluat ratkoa asioitasi, suosittelen terapiaa. Usein itse ei osaa kysyä itseltään niitä oikeita kysymyksiä ja terapiasta saa uutta näkökulmaa. Ei se kaikkea ratkaise, mutta se voi auttaa. :)
- mnbvnbvm
" opiskelijayhteisö on mukavan avointa ja uudet tulokkaat otetaan hyvin porukkaan"
Missäpäin? Ite muutin Pohjanmaalle etelän pieneltä paikkakunnalta, ja tämä juntti- ja sisäänpäinsulkeutuneisuusmeininki on ihan vi.tun kamalaa. Luulin että kotikuntani on suht sulkeutunut, mutta erehdyin raskaasti.
Sosiaalisessa älykkyydessä ja sosiaalisissa taidoissa mulla ei ole mitään vikaa, olen keskimääräistä rutkasti taidokkaampikin, mutta niin vaan pohjalaiset ihmiset vievät elämänilon. Lähden täältä hel.vettiin ekan vuoden jälkeen ihan vaan siitä syystä, että ihmiset ovat niin järkyttävän kuppikuntaisia.Oulussa. Ja tottakai piirit on lopulta pienet, mutta omien kokemuksieni mukaan uudet kokelaat otetaan mieluusti mukaan ainakin sen yhden kerran. Tietenkin jos tyyppi ei miellytä niin voi olla myöhemmin aika hiljaista.
- mnbvnbvm
moby_ kirjoitti:
Oulussa. Ja tottakai piirit on lopulta pienet, mutta omien kokemuksieni mukaan uudet kokelaat otetaan mieluusti mukaan ainakin sen yhden kerran. Tietenkin jos tyyppi ei miellytä niin voi olla myöhemmin aika hiljaista.
Niin, no kyllähän mullekin morjestelu- ja tupakinpolttotuttuja on tullut, muttei mitään sen kummempaa. Kun dokaushommia suunnitellaan, niin ei oo kukaan mukaan varta vasten pyytänyt, kai ne ilmotukset on siellä facebookissa, ja itehän en sinne mene :)
Minuu muutenkin kiinnostaisi enemmän kulttuuri, kahvittelu jne. mutta sellaista porukkaa en ole onnistunut löytämään. Lähinnä noita jaarittelu- ja tekohauskajuominkeja järkkäillään. Ite olen kanssa aito ihminen, niin sellainen kohteliaisuusnauru pas.koille rasistijutuille ei innosta. Ei tässä viittis alkaa teeskentelemäänkään.. mnbvnbvm kirjoitti:
Niin, no kyllähän mullekin morjestelu- ja tupakinpolttotuttuja on tullut, muttei mitään sen kummempaa. Kun dokaushommia suunnitellaan, niin ei oo kukaan mukaan varta vasten pyytänyt, kai ne ilmotukset on siellä facebookissa, ja itehän en sinne mene :)
Minuu muutenkin kiinnostaisi enemmän kulttuuri, kahvittelu jne. mutta sellaista porukkaa en ole onnistunut löytämään. Lähinnä noita jaarittelu- ja tekohauskajuominkeja järkkäillään. Ite olen kanssa aito ihminen, niin sellainen kohteliaisuusnauru pas.koille rasistijutuille ei innosta. Ei tässä viittis alkaa teeskentelemäänkään..Noinhan se menee hyvin pitkälle. Morjestelututtujahan saa sillä perusteella, että on samalla linjalla ja kaikki yhtään isommat tapahtumat järjestetään puhtaasti fb:ssä. Hieman kieroutunutta oikeastaan kun ajattelee.
En itsekkään jääräpäisen periaatteen vuoksi ole em. mediassa, enkä ole menossakaan, mutta kyllähän sen impakti näkyy suoraan. Ei sillä, että itseänikään kiinnostaisi mitkään kupitusjuhlat, ei todellakaan ole mun ympäristö. Valitettavasti yliopiston tapahtumatarjonta on akselilta uskonto-urheilu-kupitus.- Just let go
moby_ kirjoitti:
Noinhan se menee hyvin pitkälle. Morjestelututtujahan saa sillä perusteella, että on samalla linjalla ja kaikki yhtään isommat tapahtumat järjestetään puhtaasti fb:ssä. Hieman kieroutunutta oikeastaan kun ajattelee.
En itsekkään jääräpäisen periaatteen vuoksi ole em. mediassa, enkä ole menossakaan, mutta kyllähän sen impakti näkyy suoraan. Ei sillä, että itseänikään kiinnostaisi mitkään kupitusjuhlat, ei todellakaan ole mun ympäristö. Valitettavasti yliopiston tapahtumatarjonta on akselilta uskonto-urheilu-kupitus."En itsekkään jääräpäisen periaatteen vuoksi ole em. mediassa, enkä ole menossakaan, mutta kyllähän sen impakti näkyy suoraan. "
Kannattaa olla. Olette vielä sitä ikäryhmää jolla tuo painaa enemmän kuin minulla aikanaan.
Ette halua olla samassa tilanteessa kuin minä olen nyt vanhempana.
- Syvien vettensoutaja
"Tietysti jos ongelmasi ei ole seuran puute vaan jonkin asteinen herkän sisimpäsi purkaminen niin se vie sitten aikaa sellaisen ystävyyden rakentaminen varsinkaan miesten kesken ja naisen tapauksessa et voi yleensä heti sitä tehdä kun he eivät kestä liian vakavaa, raskasta, melankolista, herkkää jne. miesseuraa lainkaan"
Ei, ei. Kyllä se niin on, että MIEHET eivät kestä siihen sielun mustaan kaivoon kurkistamista. Olen itse lapsuuden taustastani johtuen ollut aina syvien vetten soutaja, eikä sellaista jaksa kukaan mies.
Miehelle tärkeintä naisen käytösksessä ovat: 1. kikatus 2. kevytkenkäisyys 3. avuttomuus 4. tyttömäinen keikistely 5. tyhmyys,jotta mies saa tuntea itsensä vahvemmaksi osapuoleksi.
Näistä mitään ei minusta löydy syystä että en ole sellaisia puolia naiseudessani saanut koskaan harjoitella. On täytynyt olla: 1. pärjääjä, pitää huoli itsestään ja muista 2. tilanteiden tarkkailija- pakene tarvittaessa,että henki säilyy 3. sukupuolineutraali, koska minua ei ole naiseksi kasvatettu.
Tyttömäisen keikistelyn,kikatuksen ja tyhmäksi heittäytymisen puute on pitänyt miehet minusta hyvinkin loitolla. Olen viidennellä vuosikymmenellä, joten nämä pohdinnat eivät ole enää parikymppisen nuorennnaisen heittoja. Elämä on opettanut, jos ei muuta, niin sen, että kun arvottomana syntyy, niin arvottomana saa elää loppuun asti.- Sitso
kuin olisin itse kirjoittanut nuo syvät veet ... miehet pelkäävät vahvoja, terävästi havannoivia, itselleen ja muile rehellisiä naisia. Vaikka olisit kuinka ulkonäöllisesti ja muista asioista huolehtiva, mutta et omaa naisellista hihhih-tyyliä, olet omituinen.
- Just let go
Missäs vaiheessa olet halunnut kurkistaa sinne miesten syvään kaivoon?
Aivan, et ole halunnut. Puhut vain omasta syvästä kaivostasi ja sieltä pohjalta. - Just let go
Sitso kirjoitti:
kuin olisin itse kirjoittanut nuo syvät veet ... miehet pelkäävät vahvoja, terävästi havannoivia, itselleen ja muile rehellisiä naisia. Vaikka olisit kuinka ulkonäöllisesti ja muista asioista huolehtiva, mutta et omaa naisellista hihhih-tyyliä, olet omituinen.
I can live with "omituinen". Kuulostaa hyvältä.
Ongelma vain on SE että noissa vahvoissa, terävissä, havainnoivissa naisissa on yleensä jotain muutakin vikaa kuten vaikkapa narsisimi tai sellainen epäsosiaalisuus että teitä on mahdoton kohdata missään. Juoksette karkuun jos mies lähestyy ja epäilette jokaista miestä possuksi joka etsii vain seksiä tai odotatte sitä täydellistä miestä niin ulkoisesti kuin sisäisesti joka toteuttaa jokaisen teidän toiveenne.
Olen tavannut joitakin "vahvoja" naisia, mutta sinne syvälle pimeään kaivoon veden pinnalle on heijastunut narsistista kontrollinhalua, sairaita perversioita yms. mukavaa sekä usein myös täysin toisia ihmisiä tuomitsevaa ajatusmaailmaa.
Kaiken lisäksi näillä naisille on ollut hyvin yksinkertainen tai dualistinen maailmankuva siitä mikä on hyvää ja mikä pahaa sekä mikä on kaunista ja mikä rumaa.
Esimerkiksi nainen on saattanut ajatella jostain kaveristani aivan kauheita vaikka kaveri ei ole tehnyt hänelle mitään pahaa, mitä nyt sattuu hengittämään saman planeetan ilmaa.
Molemmille teille myös sama ohje että rentoutukaa ja päästäkää irti. Niin minäkin olen tehnyt ja en minä naiselta odota että hänen täytyy kurkistella minun kaivooni.
Ero miesten ja naisten välillä on se että miehet sentään yrittävät, naiset vain valittavat. - O====^=======|
Just let go kirjoitti:
I can live with "omituinen". Kuulostaa hyvältä.
Ongelma vain on SE että noissa vahvoissa, terävissä, havainnoivissa naisissa on yleensä jotain muutakin vikaa kuten vaikkapa narsisimi tai sellainen epäsosiaalisuus että teitä on mahdoton kohdata missään. Juoksette karkuun jos mies lähestyy ja epäilette jokaista miestä possuksi joka etsii vain seksiä tai odotatte sitä täydellistä miestä niin ulkoisesti kuin sisäisesti joka toteuttaa jokaisen teidän toiveenne.
Olen tavannut joitakin "vahvoja" naisia, mutta sinne syvälle pimeään kaivoon veden pinnalle on heijastunut narsistista kontrollinhalua, sairaita perversioita yms. mukavaa sekä usein myös täysin toisia ihmisiä tuomitsevaa ajatusmaailmaa.
Kaiken lisäksi näillä naisille on ollut hyvin yksinkertainen tai dualistinen maailmankuva siitä mikä on hyvää ja mikä pahaa sekä mikä on kaunista ja mikä rumaa.
Esimerkiksi nainen on saattanut ajatella jostain kaveristani aivan kauheita vaikka kaveri ei ole tehnyt hänelle mitään pahaa, mitä nyt sattuu hengittämään saman planeetan ilmaa.
Molemmille teille myös sama ohje että rentoutukaa ja päästäkää irti. Niin minäkin olen tehnyt ja en minä naiselta odota että hänen täytyy kurkistella minun kaivooni.
Ero miesten ja naisten välillä on se että miehet sentään yrittävät, naiset vain valittavat.Vit**u mikä pelle tää "just let go"! Hajoo oman tyhmyytees, haiseva, rasvalettinen, hintelä pas*ajooseppi.
- Just let go
O====^=======| kirjoitti:
Vit**u mikä pelle tää "just let go"! Hajoo oman tyhmyytees, haiseva, rasvalettinen, hintelä pas*ajooseppi.
Olen suht älykäs, en haise ainakaan pahalle, letti ei ole rasvainen eikä minusta saa hintelää tekemälläkään.
Yritätkö kohdistaa minuun ehkä isääsi tunteman vihasi? Onko kyseessä jonkinlaiset traumaattiset muistot kuinka isä kosketteli sinua sopimattomasti? - O====^=======|
Just let go kirjoitti:
Olen suht älykäs, en haise ainakaan pahalle, letti ei ole rasvainen eikä minusta saa hintelää tekemälläkään.
Yritätkö kohdistaa minuun ehkä isääsi tunteman vihasi? Onko kyseessä jonkinlaiset traumaattiset muistot kuinka isä kosketteli sinua sopimattomasti?Oletko siis sittenkin narsistinen, itsestäsi liikoja luuleva, hajusteissa ja pesuaineissa uitettu läski?
- Just let go
O====^=======| kirjoitti:
Oletko siis sittenkin narsistinen, itsestäsi liikoja luuleva, hajusteissa ja pesuaineissa uitettu läski?
Olisi eka kerta elämässä kun joku sanoo narsistiksi koska en ole itsekäs ja yleensä yritän kuten tässäkin ketjussa auttaa ihmisiä. Sikäli että tietysti uskon itseeni ja omaan itsekunnioitusta, olisiko sinulla tuossa puolessa omalla kohdallasi parantamisen varaa? Ehkä koet mitättömäksi itsesi minun rinnalla jopa tässä nettiketjussa?
Käytän aika vähän hajusteita, mutta hieman enemmän kuin ennen (naiset tykkää). Pesuaineita käytän vähemmän koska suihkussa liika läträys kuivattaa ihoa ikävästi.
Enkä ole läski myöskään. Olen normaalivartaloinen ja hieman lihaksikaskin.
Olin ehkä väärässä arvailuissani ja taitaisi olla niin että sinulla on salaisia nykyisiäkin fantasioita äidistäsi. Sitso kirjoitti:
Itse asiassa sanoisin, että lähes kaikki ihmiset pelkäävät vahvoja, terävästi havainnoivia ja rehellisiä yksilöitä. Ihmiselle on kauhea isku, jos joku heittää sumeilematta esille heidän heikkoutensa ja huonot puolensa. Suurin osa mieluummin tuudittautuu puolitotuuksien höttöpumpuliin ja tyhjän päällä roikkuviin valheisiin.
- psykiatri
hulluja
- -
Sain tekstistäsi vähän sellaisen kuvan, ettet edes pohjimmiltasi halua lähteä ulos iltaa istumaan... ehkä vain oletat sen olevan oikea ratkaisu tai kuuluvan asiaan?
Valtavirta manipuoli helposti ihmisiä uskottelemalla heille, että omat kiinnostuksen kohteet pitäis valita oman elämäntilanteen mukaan. Koita kuunnella omaa sisintäsi, minkälainen oikeasti haluaisit olla.
Sori jos ei tullu ihan kympin vastausta...- -
Sori kirjotusvirheestä, tarkotin "manipuloi".
En haluakkaan. En viihdy ulkona illanvietossa muuten kuin ihan erityistapauksissa hyvin tuntemassani seurassa selvillä, kirjoittamattomilla pelisäännöillä. Viime vuonna käytiin pari kertaa kaveriporukassa (asutaan kaikki eri kaupungeissa ja tavataan harvoin) kiertelemässä kapakoita ja maistelemassa oluita samalla mukavia jutellen.
Mukavaakin oli. Illan tarkoituksena kun ei ollut a) saada naista b) olla aamulla krapulassa c) vuorovaikuttaa mitenkään ryhmän ulkoisen ympäristön kesken muuten kuin olutta tilatessa. Mikäli em. ehdot eivät täyty ja porukka ei ole läpeensä tuttua, en osaa nauttia olostani enkä siten myöskään viihdy, ja sehän näkyy heti päälle.
- 3
-> ap
Hmmmm...luin tekstisi ja rivein välistä tuli hienoinen tunne että taitaa olla Aspergerin oireyhtymä lievänä mukana.
Sori en varsinaisesti tarkoita mutta tekstisi vain sopii kuvioon.Olen itseasiassa kuullut saman kerran aiemminkin, enkä näe mitään pahaa senkään mahdollisuuden pohdiskelussa. En kuitenkaan varsinaisesti usko siihen, sillä kyllähän sen pitäisi näkyä jo lapsesta ja sen verran selvänä, että siihen joku kiinnittäisi huomiota?
Muutenkin oireista ei monikaan (mielestäni) sovi itseeni. Joitakin mainitakseni:
- En ole poikkeuksellisen kiinnostunut mistään (paremminkin päinvastoi)
- En pidä katsekontaktia mitenkään vaikeana, ja ennemmin katsonkin ihmisiä silmiin kuin pyörittelen katsettani pitkin seiniä/kattoja
- Pärjään hyvin ihmisten kanssa, mikäli sellaiseen on jokin syy (esim ryhmätyö tms.)
Mitäänhän en tietenkään sulje pois, minua kun oikeasti kiinnostaisi tietää, mistä tämä 'kankeuteni' johtuu. Ajoittain olen harkinnut tuota YTHS:n psykologia, se vain tuntuu hieman overkilliltä sillä pidän itseäni kuitenkin ihan tasapainoisena tyyppinä.- arbres
moby_ kirjoitti:
Olen itseasiassa kuullut saman kerran aiemminkin, enkä näe mitään pahaa senkään mahdollisuuden pohdiskelussa. En kuitenkaan varsinaisesti usko siihen, sillä kyllähän sen pitäisi näkyä jo lapsesta ja sen verran selvänä, että siihen joku kiinnittäisi huomiota?
Muutenkin oireista ei monikaan (mielestäni) sovi itseeni. Joitakin mainitakseni:
- En ole poikkeuksellisen kiinnostunut mistään (paremminkin päinvastoi)
- En pidä katsekontaktia mitenkään vaikeana, ja ennemmin katsonkin ihmisiä silmiin kuin pyörittelen katsettani pitkin seiniä/kattoja
- Pärjään hyvin ihmisten kanssa, mikäli sellaiseen on jokin syy (esim ryhmätyö tms.)
Mitäänhän en tietenkään sulje pois, minua kun oikeasti kiinnostaisi tietää, mistä tämä 'kankeuteni' johtuu. Ajoittain olen harkinnut tuota YTHS:n psykologia, se vain tuntuu hieman overkilliltä sillä pidän itseäni kuitenkin ihan tasapainoisena tyyppinä.Ei minun mielestäni psykologilla käynti sulje pois sitä, ettei olisi tasapainoinen. Siellä käy erilaisia ihmisiä, muista se.
arbres kirjoitti:
Ei minun mielestäni psykologilla käynti sulje pois sitä, ettei olisi tasapainoinen. Siellä käy erilaisia ihmisiä, muista se.
Muotoilin huonosti, ei se minunkaan mielestäni mitään poissulje, enkä todellakaan katso mitenkään kieroon siellä asioivia. Lähinnä pidän omaa asiaani liian "pienenä" ja harmittomana että kehtaisin varailla muutenkin rajallisia resursseja niiden ratkomiseen kun varmasti kiireellisempiäkin riittää jonoon asti.
Ja, no, tuntuisi se hieman oudolta avautua omista asioistaan jollekkin, jolle maksetaan sen paatoksen kuuntelemisesta.
- Santra
Mietin, mikä voisi olla ratkaisuvaihto. Psykologille kannattaa mennä keskustelemaan, ei se kynnys saa olla liian korkea. Eihän ongelmia tarvitse laskea suurenemaan, joten tässä vaiheessa voisi hänen antamat neuvot tehota.
itselle tuli mieleen eri harrastusvaihtoehdot, jossa voi tutustua uusiin ihmisiin. Kuntosalille menoon on kynnys tosi matala, samoin uimahalliin. Siellä voi jutella muidenkin kanssa ja jopa tutustua paremmin vaikka käymällä kahvilla sen jälkeen, kun on sattunut siellä olemaan samaan aikaan useamman kerran samanhenkisen ihmisen kanssa.
Sitten on erilaista vapaaehtoistoimintaa, jossa on muitakin ikäisiäsi. Näissä tutustuu lähes väkisin uusiin ihmisiin ja voi ystävystyä.
Tarvitset rohkeutta esim. vapaaehtoistoimintaan, mutta sitäkin voi madaltaa laittamalla esim. e-postia eri paikkoihin, että olet kiinnostunut.
Minä olen jo ikäihminen, eli jäin eläkkeelle. Näin on tavallaan sama asia ajankohtainen. Olen mennyt rivi- ja latinotanssitunneille, liittynyt kahteen kerhotoimintaan, käyn vesijuoksussa, hiihtämässä, lenkkeilen. Ns. tikusta voi tehdä asiaa eri yhteyksissä, ja vaikka kyselee tietoja, koska olet eri paikkakunnalta muuttanut.
Kannustan rohkeuteen, mutta myös siihen, että alkoholi ei ole ratkaisu, sen avulla ei ole mielekästä seuraa hakea itselleen. Hyvää naisseuraa ei saa ryyppäämällä, siten voi sen seuran välttää.
Rohkeutta, ja elämä näyttää valoisampia ja seurallisempia puoliaan!- Auta itteäs
"Kannustan rohkeuteen, mutta myös siihen, että alkoholi ei ole ratkaisu, sen avulla ei ole mielekästä seuraa hakea itselleen. Hyvää naisseuraa ei saa ryyppäämällä, siten voi sen seuran välttää."
Tämä nyt ihan puhdas typeryys Suomessa.
Alkoholin avulla SAA seuraa.
Vapaaehtoistoiminta on juuri sitä että autetaan muita ja itse jäädään kärsimään.
Hienoja neuvoja ehkä eläkeläiselle mutta ei nuorelle ihmiselle. En nyt halua vaikuttaa kiittämättömältä "mulle ei kelpaa mikään" - tyypiltä, mutta olen kyllä miettinyt eri harrastuksia. Ongelmana noissa lähinnä on se, etten ole vielä sellaiseen törmännyt joka oikeasti kiinnostaisi ja joka olisi sovitettavissa opintoihin/opiskelijan rahatilanteeseen.
Vapaaehtoistoimintaakin olen hieman silmäillyt, mutta en ole törmännyt oikein muunlaiseen toimintaan, kuin erinäiseen ihmisten suoranaiseen auttamiseen esim kriisipuhelinpäivistyksessä tai vanhusten kävelyttämispalvelussa. Arvostettavia tehtäviä tottakai, mutta ei minusta sellaiseen olisi luonteeni vuoksi. Lähinnä voisin kuvitella osallistuvani erinäisiin ruumiillisiin talkoisiin joissa se sosiaalinen vuorovaikutus olisi kuitenkin jokin, mikä tulee kaupan päälle itsearvoisuuden sijaan.
Olen myös käynyt kuntosalilla muutaman kuukauden, mutta en koe sitä sosiaaliseksi tapaamispaikaksi, vaan muut ihmiset siellä ovat lähinnä häiriötekijöitä. Joka seinustaa kiertävät peilit vain korostavat vaikutusta.
Jossain määrin tosin tiedostan ristiriidan. En halua paikkoihin, joissa sosiaalinen vuorovaikutus on itsetarkoitus, mutta muunlaisessa toiminnassa, kuten kuntosalilla, haluan keskittyä siihen itsetarkoitukseen, eli esim. kuntoiluun. Ja kun tapanani on hieman yleistää omia ajatuksiani muihin, en pysty luontevasti toimimaan eri tavallakaan. Jos minä en hirveästi pitäisi siitä, että joku aloittaa small-talkin vaikkapa salilla, miksi kukaan muukaan pitäisi siitä, jos itse näin tekisin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole422475Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742447Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732342Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.512102Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl251837Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma801663Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko211108Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71014Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi40969Eläköön kuningas, kuningas on kuollut
Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön55864