Jokaisen menestystarinan taustalla on rikos

välttämätön pahe

Suomessa ei ole mahdollista saada yrittäjyyttä kannattavaksi, ilman että alkuvaiheessa ja myöhemminkin tekee pientä vilunkia, yleensä verottajalle, eläkevakuutusyhtiölle, viranomaisille jne. Pelimerkit viedään yrittäjältä käsistä muuten liian aikaisin, sen jälkeen kun yritys on saanut liiketoiminnan kasvatettua riittävän suureksi ja vakaalle pohjalle, on mahdollista toimia täysin laillisesti. Asiakasta ei voi huijata, kohta niitä ei sen jälkeen ole.
Kaikki ei asiaa tunnusta, mutta jokainen tietää tämän. Suomi on ankarasti verottava yhteiskunta, erilaisinen määräyksineen, joten kyse on välttämättömyydestä.

128

3422

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No ei kyllä ole. Taidat vain surra omia kiville menneitä bisneksiäsi ja se vähän helpottaa, kun syypää löytyykin muualta kuin omien korvien välistä.
      Ihimisillä on synnynäisiä lahjoja, joita voi lopun elämänsä opiskella ja jalostaa paremmaksi.
      Tässä tapauksessa siis bisnesvaisto tai -äly tai miten sitä nyt haluaa nimittää.
      Harmittavan monet alkavat yrittäjiksi ilman tätä yrittäjän elintärkeätä ominaisuutta.
      Ei siis riitä, että osaa oman alansa - kaivaa hiton hyvää ja suoraa ojaa - se täytyy osata tehdä kustannustehokkaasti ja se täytyy osata myydä jollekin kuka siitä haluaa maksaa.
      Kysymys on niihin olosuhteisiin sopeutumisestaj joita ei voi muuttaa. Mutta jos itsepintaisesti haluaa myydä hiekkaa Saharaan tai jäätä Islantiin, niin eihän siitä mitään tule ja sitten syytetään kilpailijoita, verottajaa, viranomaisia ym.

      • siitä vaan

        Juu tässä on menty pienyrittäjä 30vuotta, verotarkastuskin ollut ja oikeen ulkopuolinen kirjanpitäjä pitää tilit jotka tilintarkastaja tarkistaa!

        Mielestäni en ole isompaa vilunkia tehny mitä ny ollu yrittäjänä sehän on kommunistisessa Suomessa rikos!


      • seli seli.....
        siitä vaan kirjoitti:

        Juu tässä on menty pienyrittäjä 30vuotta, verotarkastuskin ollut ja oikeen ulkopuolinen kirjanpitäjä pitää tilit jotka tilintarkastaja tarkistaa!

        Mielestäni en ole isompaa vilunkia tehny mitä ny ollu yrittäjänä sehän on kommunistisessa Suomessa rikos!

        Edellä kirjoittanut aivo"KasVain" on selvästi TE-keskuksen neuvoja harhaoppeineen, niin on pihalla oikeasta yrittäjyydestä.

        Ja sinä: väitätkö ettet ole koskaan hyödyntänyt yrityksesi omaisuutta omissa henkilökohtaisissa töissä, vähentänyt omaan, tai tuttavien käyttöön menneiden hyödykkeiden alveja, maksanut koskaan pimeästi...mahdollisuuksia on satoja, eikä ne näy verotarkastuksissa, ellei tyhmä ole. Väitteestäsi päätellen olet se kaikkein epärehellisin, joka ei edes itselleen myönnä kusetuksiaan.


      • seli seli..... kirjoitti:

        Edellä kirjoittanut aivo"KasVain" on selvästi TE-keskuksen neuvoja harhaoppeineen, niin on pihalla oikeasta yrittäjyydestä.

        Ja sinä: väitätkö ettet ole koskaan hyödyntänyt yrityksesi omaisuutta omissa henkilökohtaisissa töissä, vähentänyt omaan, tai tuttavien käyttöön menneiden hyödykkeiden alveja, maksanut koskaan pimeästi...mahdollisuuksia on satoja, eikä ne näy verotarkastuksissa, ellei tyhmä ole. Väitteestäsi päätellen olet se kaikkein epärehellisin, joka ei edes itselleen myönnä kusetuksiaan.

        Ja sinä taidat olla sarjakonkurssiyrittäjä.. no me menestyvät elätetään sinutkin ja sun kakarat. Kiitä onneasi, että meitäkin on, kuka muuten pitäis tän yhteiskunnan pystyssä?
        Joillakin se raha vaan virtaa oikeeseen suuntaan eli kotiinpäin.
        Ikävää, että sulla menee noin huonosti.


      • .
        KasVain kirjoitti:

        Ja sinä taidat olla sarjakonkurssiyrittäjä.. no me menestyvät elätetään sinutkin ja sun kakarat. Kiitä onneasi, että meitäkin on, kuka muuten pitäis tän yhteiskunnan pystyssä?
        Joillakin se raha vaan virtaa oikeeseen suuntaan eli kotiinpäin.
        Ikävää, että sulla menee noin huonosti.

        Haluat siis mennä henkilökohtaisuuksiin, ok, mennään sitten.

        Ihminen joka valitsee nimimerkikseen AIVO KASVAIN, on kyllä jo siinä tilassa, että ei voi yritystoimintaa harjoittaa, kuin korkentaan tyhjien pullojen keräystä sossun tuella, mutta on toki omasta mielestään pätevä neuvomaan muita. Pajonko muuten maksat veroja palautuspulloista?

        Aivokasvain tekee ihmisen harhaiseksi, mutta kyllä se niin on, että me terveet menestyneet yrittäjät elätämme sinun kaltaisen raukankin ihan mielellämme.


      • Mitä enempi veroja
        seli seli..... kirjoitti:

        Edellä kirjoittanut aivo"KasVain" on selvästi TE-keskuksen neuvoja harhaoppeineen, niin on pihalla oikeasta yrittäjyydestä.

        Ja sinä: väitätkö ettet ole koskaan hyödyntänyt yrityksesi omaisuutta omissa henkilökohtaisissa töissä, vähentänyt omaan, tai tuttavien käyttöön menneiden hyödykkeiden alveja, maksanut koskaan pimeästi...mahdollisuuksia on satoja, eikä ne näy verotarkastuksissa, ellei tyhmä ole. Väitteestäsi päätellen olet se kaikkein epärehellisin, joka ei edes itselleen myönnä kusetuksiaan.

        sen paremmat tulot!
        Olen yksin osakkaana osakeyhtiössä ja toiminta on tosi pientä mutta rehellistä. Maksan palkasta verot joka vuosi ja tuloksesta myös. mutta miten voin ottaa niitä isojen poikien verottomia osinkoja? kun ei ole firmalla omaisuutta mutta tulosta olisi 100.000....mistä se nettovarallisuus lasketaan? Tähän tulokseen ei muuten pääse kuin maksamalla ne veronsa ajoissa...


      • kaamoskaappi
        siitä vaan kirjoitti:

        Juu tässä on menty pienyrittäjä 30vuotta, verotarkastuskin ollut ja oikeen ulkopuolinen kirjanpitäjä pitää tilit jotka tilintarkastaja tarkistaa!

        Mielestäni en ole isompaa vilunkia tehny mitä ny ollu yrittäjänä sehän on kommunistisessa Suomessa rikos!

        Näin se on. Vilungilla pärjää
        T
        Kokoomuslainen


      • yykaakooneeviikuu
        kaamoskaappi kirjoitti:

        Näin se on. Vilungilla pärjää
        T
        Kokoomuslainen

        Sellaanen päriää, joka kuitita ostaa, myy, vaihtaa ja varastaa toisen konstilla jos millä hankkimaa. Ja kaikki tää touhu tietenki kähmyisisä iltahämärisä nurkan takan. Muuten ei oikke päriää. Ja fyffet säilöö lompuukisa. Missään tapauksesa ei pie mennä fyffetukku kourasa pankkirosmojen lua. Silloon käy kärtsä! Kaik vaan suoraast "sularahal" niiko virulaaiset pruukaa tehä.


      • 9%
        Mitä enempi veroja kirjoitti:

        sen paremmat tulot!
        Olen yksin osakkaana osakeyhtiössä ja toiminta on tosi pientä mutta rehellistä. Maksan palkasta verot joka vuosi ja tuloksesta myös. mutta miten voin ottaa niitä isojen poikien verottomia osinkoja? kun ei ole firmalla omaisuutta mutta tulosta olisi 100.000....mistä se nettovarallisuus lasketaan? Tähän tulokseen ei muuten pääse kuin maksamalla ne veronsa ajoissa...

        Omasta pääomasta


      • että joo
        siitä vaan kirjoitti:

        Juu tässä on menty pienyrittäjä 30vuotta, verotarkastuskin ollut ja oikeen ulkopuolinen kirjanpitäjä pitää tilit jotka tilintarkastaja tarkistaa!

        Mielestäni en ole isompaa vilunkia tehny mitä ny ollu yrittäjänä sehän on kommunistisessa Suomessa rikos!

        Tuota joo. Pienyrittäjä ei rikastu, jos ei sijoita oikein. Esim. Sukari osti alaikäisenä sikoja, möi ne ja siitä se lähti. Ei ole kouluja käynyt eikä mitään muutakaan. Samoin on moni yrittäjä esim. tevo raahessa, pienestä nyrkkipajasta lähtenyt. Yrittäjäksi ei kannata lähteä, jos ei osaa investoida ja laajentaa, oikein. Muistathan myös, että tietyn liikevaihdon ylittyessä, pitää ottaa velkaa, että saa vähennyksiä.


      • Justiina näin

        No HALOO! Kyllä pienyrittäminen on parempi vaihtoehto kuin esimerkiksi pitkäaikaistyöttömyys. Ideahan on vain siinä että hommataan itse oma elanto. Ihme jeesustelija kyllä olet. Varmaan nuori, miten et ole oppinut mitään...?

        Lisäksi yrittäjän työmäärä verrattuna siitä saatavan palkan määrän on huimasti suurempi kuin tavallisen palkallisen. Monesti johtuu juuri siitä että verottaja vie niin suuren osan.


      • asukas korvesta
        kaamoskaappi kirjoitti:

        Näin se on. Vilungilla pärjää
        T
        Kokoomuslainen

        kemiön ja paimion välissä tämä kukistaa hyvin


      • työkyvytön sairas.

        empä tiiä,minkähän tekis että sais eläkkeen.eläkeyhtiöt tekevät vitunkia,kun eivät osaa lukea lääkärien lausuntoja.itse olen vammautunut ja työkyvytön eikä kuntoutettavissa työhön.muutamalla eurolla päivässä olis pärjättävä.kaikki ihmettelee millaisia lukutaidottomia päättäjiä oikein on kelassa ja varmassa.heidän oma henkilökunta ihmettelee että olisi pitänyt olla eläkkeellä jo vuosia.kaiken huippu heidän vaatimuksesta väärennettävä että olen työtön,jota en todellakaan ole.vaan työkyvytön muutn en kuulemma heidän mielestään saa korvausta kotiin.ihmettelen miksi siihen on kirjoitettava työtön,vaikka olen työkyvytön saisras.


      • jos if jos
        Mitä enempi veroja kirjoitti:

        sen paremmat tulot!
        Olen yksin osakkaana osakeyhtiössä ja toiminta on tosi pientä mutta rehellistä. Maksan palkasta verot joka vuosi ja tuloksesta myös. mutta miten voin ottaa niitä isojen poikien verottomia osinkoja? kun ei ole firmalla omaisuutta mutta tulosta olisi 100.000....mistä se nettovarallisuus lasketaan? Tähän tulokseen ei muuten pääse kuin maksamalla ne veronsa ajoissa...

        joo meillä oli firman vakuutus,ifissä olin työtapaturmassa jossa vammauduin työkyvyttömäksi.olen työkyvytön ja ei kuntoutettavissa työhön.ollaan kohta kuusivuotta odoteltu korvauksia,koska en pysty tekemään mitään eimerkiksi kotonakaa,minulla on erinäisiä apulaitteita vammaispalvelu ostanut,ja eri firmoilta saanut lahjoituksena,kun ovat nähneet että en pysty muuten toimimaan mitenkään.minulla on oma vammaishoitaja joka tarvittaessa auttaa paidan pois päältä.välillä auttaa takin päälle kun ei itse saa.miten on mahdollista että alussa if maksoi lääkärin käynnit ja sitten lopetti nekin.fysikaalisen joudun maksamaan itse kun if ei jostain syystä maksa.joku minulle sanoi että if tarkoittaa jos.olen odotellut että jos saisin korvausta vammasta,olen liikuntavammainen aivovammainen.


      • eikö jos kyllä jos
        jos if jos kirjoitti:

        joo meillä oli firman vakuutus,ifissä olin työtapaturmassa jossa vammauduin työkyvyttömäksi.olen työkyvytön ja ei kuntoutettavissa työhön.ollaan kohta kuusivuotta odoteltu korvauksia,koska en pysty tekemään mitään eimerkiksi kotonakaa,minulla on erinäisiä apulaitteita vammaispalvelu ostanut,ja eri firmoilta saanut lahjoituksena,kun ovat nähneet että en pysty muuten toimimaan mitenkään.minulla on oma vammaishoitaja joka tarvittaessa auttaa paidan pois päältä.välillä auttaa takin päälle kun ei itse saa.miten on mahdollista että alussa if maksoi lääkärin käynnit ja sitten lopetti nekin.fysikaalisen joudun maksamaan itse kun if ei jostain syystä maksa.joku minulle sanoi että if tarkoittaa jos.olen odotellut että jos saisin korvausta vammasta,olen liikuntavammainen aivovammainen.

        joo tuo on paha,jos yhtiö if ei ole korvannut kuin lääkärin käynnit.kannattaa ottaa tuomari hoitamaan tuo, jossin asian,saat varmasti korvauksen eihän,noin tyhmä vakutusyhtiö voi olla,johan niiltä menee maine ja kunnia.kyllä jos korvaa kunhan tuomari puuttuu asiaan.


      • if jos.kela.varma jo
        eikö jos kyllä jos kirjoitti:

        joo tuo on paha,jos yhtiö if ei ole korvannut kuin lääkärin käynnit.kannattaa ottaa tuomari hoitamaan tuo, jossin asian,saat varmasti korvauksen eihän,noin tyhmä vakutusyhtiö voi olla,johan niiltä menee maine ja kunnia.kyllä jos korvaa kunhan tuomari puuttuu asiaan.

        oli paha.minulla oli vastaavan lainen juttu vuosia takaperin en ole,siltä if yhtiöltä saanut korvausta vammautumisesta.vammauduin niin että sain aivovamman ja muita nikama särkymisiä.pukeutuminen ei onnistu,välillä tarvitsen apua että esimerkiksi paidan riisumisessa ja takin päälle laitossa.autoon asennettu apulaitteita että pääsee fysikaaliseen hoitoon jonka joudun maksamaan itse,jos olisi sattunut huonompiosaiselle sama onnettomuus,olisi tullut konkurssi.nyt odottelen korvauksia kolarista jo vuosia vierinyt.nyt olen ollut yhteydessä lehdn toimittajaan juttu menee lehteen,annan kaikki salaiseksi luokitellut asiapaperit,lehden toimittajalle,minulla ei ole mitään salattavaa.samoin kelan ja varman papperit salaisia.mutta minulla ei ole mitään salattavaa joten asiapaperit annan toimittajalle.kannattaa ottaa tuomari jos on varaa.


      • if ei toimi
        eikö jos kyllä jos kirjoitti:

        joo tuo on paha,jos yhtiö if ei ole korvannut kuin lääkärin käynnit.kannattaa ottaa tuomari hoitamaan tuo, jossin asian,saat varmasti korvauksen eihän,noin tyhmä vakutusyhtiö voi olla,johan niiltä menee maine ja kunnia.kyllä jos korvaa kunhan tuomari puuttuu asiaan.

        itselläni ei omaa kokemusta ifistä, mutta olen kuullut paljon juttuja eikä mtään hyvää!


      • jokin tolkku on olta
        eikö jos kyllä jos kirjoitti:

        joo tuo on paha,jos yhtiö if ei ole korvannut kuin lääkärin käynnit.kannattaa ottaa tuomari hoitamaan tuo, jossin asian,saat varmasti korvauksen eihän,noin tyhmä vakutusyhtiö voi olla,johan niiltä menee maine ja kunnia.kyllä jos korvaa kunhan tuomari puuttuu asiaan.

        kyllä kannattaa ottaa tuomari asianhoitajaksi.johan tuo on ifiltä törkeää toimintaa.ollut jo vuosia vammautunut ja aivovamma ja avustaja.lahjoituksena saanut firmoilta apulaitteita,kotiin ja autoon.kuinka on mahdollista että maksoivat alussa lääkärin palkkiot ja sitten loppui korvaukset.itse joutuu maksamaan fysikaaliset ja lääkärissä käynnit.tosi törkeää vakutusyhtiö ifiltä.niin kuin kirjoitit if tarkoittaa jos.eili jos ei ole korvannut.vaihda yhtiötä meillä korvataan.ja ota tuomari hoitamaan asiasi kuntoon.kyllä jos korvaa kunhan tuomari puuttuu asiaan muista ottaa lääkärit jotka on sinua hoitaneet oikeuteen mukaan.


      • vammautunut työssä
        if ei toimi kirjoitti:

        itselläni ei omaa kokemusta ifistä, mutta olen kuullut paljon juttuja eikä mtään hyvää!

        niin.mulla oli myös kolarissa työ aikaan vammautuminen en ole saanut muuta korvausta kuin alussa maksoivat lääkärin kulut.nyt olen ollut vuosia vammautunut,if ei ole korvannut mitään.olen työkyvytön ja ei työhön kuntoutettavissa.malminkartanossa kaksi viikkoa työkykyarvio.ei kuntoutettavissa työhön.avustaja pukee kun olen lähdössä ulkoilemaan hänen kanssa.autoon automaattivaihde että pystyn menemään fysikaaliseen itse maksettava.rattiin auto liike asensi ilmaiseksi nupin jotta voin ajaa yhdellä kädellä kun toinen ei toimi.olen saanut jalkatuen ja niskatuet että niitä ei itse ole tarvinnut ostaa,kun ei ole rahaakaan,vaimo elättänyt vammautumisesta asti.ihmettelen miten ei tarvitse ifin korvata.olen ollut vuosikymmeniä työssä ennen vammautumista en ole ollut ennen vammautumista kahteen kymmeneen vuoteen töistä poi päivääkään nuhan tai muun takia.olin ennen vammautumista terve työssä käyvä,ihminen.miten on mahdollista että ihmistä if voi käyttää vain maksajana.mutta korvauksia ei saa ifistä


      • jos se if jos
        if ei toimi kirjoitti:

        itselläni ei omaa kokemusta ifistä, mutta olen kuullut paljon juttuja eikä mtään hyvää!

        minä.olen ollut kolarissa työaikana.vammautunut ja työkyvytön.ortonissa helsingissä ollut kohta varmaan viisitoista kertaa.olen saanut erittäin hyvää ja parasta mahdollista hoitoa,siitä suuri kiitos ortonin henkilökunnan ja lääkäreille,ja olen ollut onnellinen lähettävän lääkärin,puolesta että on lähettänyt.meitä kaikkia vaan ihmetyttää ifin toiminta kuinka on mahdollista että ei maksa korvausta,työssä vammautuneelle ja työkyvyttömäksi kolarissa vammautuneelle.olen saanut aivovamman ja oikea raaja vammautunut,ei toimi oikein.nikamia särkynyt ja siirtymiä.käveleminen ei onnistu aina.nyt onneksi asianajaja on asiamiehenä,kun en itse pysty hoitamaan asiaani.nyt odotellaan jo yhtiö ymmärtäisi ryhtyä maksamaan fysikaalisen kun tällä hetkellä vaimo maksaa kaiken.hoidot ym kulut.


      • kyllä totta
        if ei toimi kirjoitti:

        itselläni ei omaa kokemusta ifistä, mutta olen kuullut paljon juttuja eikä mtään hyvää!

        kyllä se on totta.olen monien kymmenien ihmisten kanssa keskustellut.vakutus yhtiö if ei korvaa mitään.joutuvat ottamaan asianajajan,tuomarin kun if ei korvaa.vetoaa milloin mihinkin hölön pöly lausuntoihin.jos ihminen vammautuu työssä,tai vapaaajalla.kyllä vakutusyhtiön on korvattava vamman ta työkyvyttömän.sairaskulut fysikaaliset,eläkkeet.jo on ifiltä pöljää toimintaa kun vetkuttelee asiaa.että tuomari otettava asiaa hoitamaan.mitä tuollaisella ifillä on virkaa jos ei korvaa.vaihtakaa vakutus yhtiötä jos ei korvaa mitään.


      • Vero-orja

        Mikäli aikoo pärjätä suomessa pienyrittäjänä pitää olla ymmärrystä suomen verotus ja työeläkejärjestelmästä. Suomessa vallitsee ajatus siitä että valtio ymmärtää paremmin mihin varat tulee sijoittaa, joten jos ei ole valppaana niin suuri osuus voitoista menee verokarhun syviin taskuihin. Toinen välttämätön paha on tuo YEL, joka syö tuloista noin 21%(et saa niitä rahoja koskaan takaisin), ja pukkaa päälle vaikka tulot tiettynä vuonna olisivatkin huomattavasti normaalia vuotta alhaisemmat. Itse olen maksanut eläkekertymää noin 500k€, mutta laskennallinen eläke / kk on 370 €/kk - revi siitä :)

        Yrittäjyys ei ole huono asia, mutta pienyrittäjän elämään valtio sekaantuu aivan liikaa. Jos olen päättänyt toimia itsenäisesti, niin anna minun toimia itsenäisesti. Valitettavasti näin ei ole, vaan valtio sekaantuu asioihin joka käänteessä. Mutta mikäli jokin menee vikaan ja toiminta ei lyökään leiville, niin voi voi ... etkö osannut olla yrittäjä.


      • ...

        KasVain on nyt aivan pihalla !

        Olen eri mieltä hyvin vahvasti tuosta asiasta mitä väitit. Tunnen lukuisia rehellisiä yrittäjiä eri toimialoilta työni puolesta ja ollut heillä töissä ja yhteistyökumppanina joten tunnen yritykset oikein hyvin hyvin. Näen luvuista että yritystoiminta menee tappiolla. Jos tulee jossakin vaiheessa voittoa se on hyvin pientä jotka menevät yrityksillä velan lyhennyksiin ja palkkoihin helposti.

        Voin sanoa että verot ja muut korkeat raaka-aineet ja työ on liian kallista. Tosin sitten voi pärjätä jos työntekijät tekevät pilkkapalkalla töitä ja saa raaka-aineet pilkkahinnalla. Se ei ole mahdollista.

        Tiedät varmaan sen itsekin sen tosiasian että suomessa tuotteet ja palvelut on kallista. Palkat eivät nouse samassa suhteessa yleisen hintatason rinnalla. Tämä kansainvälinen lama ja taantuma johtuu juuri siitä että palkat, ostettavat tuotteet ja palvelut eivät ole balanssissa. Maailman talous elää velkakierteessä (velkakuplassa) ja syvenee kunnes palkkataso saadaan nousemaan. Siihen menee helposti vuosikymmeniä. Tämä taantuma oli monien tiedossa mutta on niitä jotka eivät usko kuin itseään. Kannattaa siis perehtyä asiaa ilman ennakkoasennoitumisia tai muita ennakkoluuloja.

        Hyvänä ihmisasiantuntijana löysin kirjoituksestasi elementtejä jotka vahvasti kertoo tyypilliseltä ennakkoasennoitumisesta. Vaikuttaa siltä että kuulut niihin vastarannan kiiskeihin jotka haluavat vain sanoa vastalauseensa ja viimeisen sanan.

        Se on minulle aivan sama mitä kukin ajattelee.

        Meillä on sanonta:

        Olettaminen ei ole tietoa, vaan fiktiota. Älä luule vaan tiedä !


      • ifin kiusaama
        jos if jos kirjoitti:

        joo meillä oli firman vakuutus,ifissä olin työtapaturmassa jossa vammauduin työkyvyttömäksi.olen työkyvytön ja ei kuntoutettavissa työhön.ollaan kohta kuusivuotta odoteltu korvauksia,koska en pysty tekemään mitään eimerkiksi kotonakaa,minulla on erinäisiä apulaitteita vammaispalvelu ostanut,ja eri firmoilta saanut lahjoituksena,kun ovat nähneet että en pysty muuten toimimaan mitenkään.minulla on oma vammaishoitaja joka tarvittaessa auttaa paidan pois päältä.välillä auttaa takin päälle kun ei itse saa.miten on mahdollista että alussa if maksoi lääkärin käynnit ja sitten lopetti nekin.fysikaalisen joudun maksamaan itse kun if ei jostain syystä maksa.joku minulle sanoi että if tarkoittaa jos.olen odotellut että jos saisin korvausta vammasta,olen liikuntavammainen aivovammainen.

        joo kyllä.tuo on totta mitä luki kirjoituksessasi.itse ole myös joutunut ifin uhriksi.kohta tulee kuusi vuotta onnettomuudesta,if kyllä alussa maksoi lääkärissä käynnin.sitten loppui.kaikki ihmettelee hoitolaitokset lääkärit.miten on mahdollista että eivät maksa .nyt on asianajaja hoitamassa asiaani.itse en pysty kirjoittamaan toisella kädellä,vamman takia.sain onnettomuudessa aivovamman ja nikamia särkynyt en osaa selittää niitä.aiemmin olin täysin terve.olin käynyt lääkärissä kun korvaan oli koskenut mutta korvalääkäri ei löytänyt korvasta vikaa,mutta kun kertakäyttöhanskoilla koitti suuta leukaperissä oli purentavika se korjaantui kun hampaat korjattiin.olen ollut ennen vammautumista työssö kaksikymmentä vuotta ilman sairaslomia.joten ei ennen vammautumista ole voinut sattua mitään sellaista koska olen ollut terve.ihmettelemme miten if voi ihmisiä kiusata.älkää ainakaan ifiin laittako vakutusta,se vie vain rahat ei korvaa,ennen kuin on asianajaja.


      • susikustaa
        yykaakooneeviikuu kirjoitti:

        Sellaanen päriää, joka kuitita ostaa, myy, vaihtaa ja varastaa toisen konstilla jos millä hankkimaa. Ja kaikki tää touhu tietenki kähmyisisä iltahämärisä nurkan takan. Muuten ei oikke päriää. Ja fyffet säilöö lompuukisa. Missään tapauksesa ei pie mennä fyffetukku kourasa pankkirosmojen lua. Silloon käy kärtsä! Kaik vaan suoraast "sularahal" niiko virulaaiset pruukaa tehä.

        Kirpputoreilla, realisoinneissa yms... rahaa liikkuu ja (varastettukin) tavara vaihtaa omistajaa. Kauppiaina paljon täysammattilaisia, jotka vetävät toimintansa lisäksi erilaisia etuisuuksia valtiolta. Verottajalla ei ole aikaa syynätä näitä "pieniä" ... joilla kuitenkin on kiertävät pakut ostotoimintaansa, apurit ja systeemit ja kymmenien tuhansien "liikevaihto". 90-luvun lama toi kirppikset ja alkuopin veronkiertoon, mutta nettikauppa vasta laittoi puhurin päälle. Seurauksena tyhjät liiketilat ja hiljentyvät keskustat. No, eihän tuo minua liikuta, en omista liikehuoneistoja - en ole yrittäjä..... koko paise on vain niin velhetin läpinäkyvä. Sitten halveksitaan välimeren zorbaksia ja posetiivareita jotka eivät "tee työtä ja maksa veroja"!!


      • ifi ei korvaa asiana
        eikö jos kyllä jos kirjoitti:

        joo tuo on paha,jos yhtiö if ei ole korvannut kuin lääkärin käynnit.kannattaa ottaa tuomari hoitamaan tuo, jossin asian,saat varmasti korvauksen eihän,noin tyhmä vakutusyhtiö voi olla,johan niiltä menee maine ja kunnia.kyllä jos korvaa kunhan tuomari puuttuu asiaan.

        minä olen kuullut,myös kymmeniä ihmisiä if ei korvaa,mitään turhaa minontaa netissä ja televisiossa.ihmisten huijaamista tuollainen,kun ei korvaa päivän selviä asioita.ihmisiä vain kiusataan.tuo oli kyllä hyvä neuvo asianajaja,tyomari niin kyllä hoituu.muistakaa takautuvasti maksettavat siihen tulee korko korkeimman pankkitalletuksen mukainen.muistakaa korko.ei mitään kertkorvausta vaan jatkuva korvaus,silloin saatte koko elin ajan kaikki vakutuksen maksuun.hoidot fysikaaliset hoitomatkat ym kulut mitkä tulee sairaudesta avustajat ym.pitäkää puolianne ifiä vastaan.se kannatta ja kantaa jaksamisessa.


      • ex-yrittäjä 20v
        eikö jos kyllä jos kirjoitti:

        joo tuo on paha,jos yhtiö if ei ole korvannut kuin lääkärin käynnit.kannattaa ottaa tuomari hoitamaan tuo, jossin asian,saat varmasti korvauksen eihän,noin tyhmä vakutusyhtiö voi olla,johan niiltä menee maine ja kunnia.kyllä jos korvaa kunhan tuomari puuttuu asiaan.

        MITÄ!!!!!!! Menee maine mikä maine Ifillä edes on , se ettei maksa korvauksia.
        Eli kyllä sen maine on menetetty jo vuosia sitten.

        "ota tuomari" onko se joku autuaaksi tekevä korruptoituneessa suomessa, jossa oikeuskin istuu vakuutusyhtiön puolella... Mitä luulet.

        Sun neuvos voi työntää todella sinne minne ei ainakaan mulla aurinko paista.
        Sulla taitaa.....


      • BLOG INFO
        siitä vaan kirjoitti:

        Juu tässä on menty pienyrittäjä 30vuotta, verotarkastuskin ollut ja oikeen ulkopuolinen kirjanpitäjä pitää tilit jotka tilintarkastaja tarkistaa!

        Mielestäni en ole isompaa vilunkia tehny mitä ny ollu yrittäjänä sehän on kommunistisessa Suomessa rikos!

        YRITTÄJÄLLÄ MENEE SILLOIN HYVIN KUN VOI MAKSAA TYÖNTEKIJÄLLEEN NÄLKÄPALKAN, EI TARVITSE MAKSAA ELÄKE JA SAIRAUSVAKUUTUSMAKSUJA,
        VOI NOSTAA FIRMAN KASSASTA RAHAA ITSELLeEN SILLOIN KUN HALUAA ILMAN VEROJA JA YRITTÄJÄELÄKEMAKSUJA


        TIESITTEKÖ MUUTEN ETTÄ VALTIO JA MUUT VERONMAKSAJAT MAKSAVAT YRITTÄJIEN ELÄKKEISTÄ 2/3 KOSKA YEL-MAKSUT EIVÄT RIITÄ KATTAMAAN NÄITÄ MAKSUJA


      • en aineskaa minä
        if jos.kela.varma jo kirjoitti:

        oli paha.minulla oli vastaavan lainen juttu vuosia takaperin en ole,siltä if yhtiöltä saanut korvausta vammautumisesta.vammauduin niin että sain aivovamman ja muita nikama särkymisiä.pukeutuminen ei onnistu,välillä tarvitsen apua että esimerkiksi paidan riisumisessa ja takin päälle laitossa.autoon asennettu apulaitteita että pääsee fysikaaliseen hoitoon jonka joudun maksamaan itse,jos olisi sattunut huonompiosaiselle sama onnettomuus,olisi tullut konkurssi.nyt odottelen korvauksia kolarista jo vuosia vierinyt.nyt olen ollut yhteydessä lehdn toimittajaan juttu menee lehteen,annan kaikki salaiseksi luokitellut asiapaperit,lehden toimittajalle,minulla ei ole mitään salattavaa.samoin kelan ja varman papperit salaisia.mutta minulla ei ole mitään salattavaa joten asiapaperit annan toimittajalle.kannattaa ottaa tuomari jos on varaa.

        ole minäkin kuullut että,if ei korvaa.kuinka on mahdollista käyttäytyä noin tyhmästi.asianhan pitäisi olla jo vakutusyhtiölle kunnia asia,että korvaa sehän olisi mainosta yhtiölle.minä ainakan en siirrä tyollaiseen yhtiöön vakutuksia.joha tuo on aivan pöristyttävää,jos pitää ottaa tuomari hoitamaan asiaa,kun ei muuten saa korvausta,vaikka on työtapaturma,ja lääkärien hoidossa.olin kuulevinani jostai torilla bussi pysäkillä if tarkoittaa jos.eli ei korvaa mitään.vaihtakaa hyvät ihmiset vakutus yhtiöön joka korvaa.minä en ainakaan tuollaiseen yhtiöön vakutusta tee mikä ei korvaa jos sattuu työtapaturma.


      • Mowetron

        Tuliko AivoPieru? Kyllä se pitää taatusti paikkaansa, kahdeksan kymmenstä "menestystarinasta" on lähtenyt ja toimii juuri tuon metodin mukaan, lisäksi tuo kusetusmetodi on sen kannattavampaa ja laajempaa, mitä menestyneempi ja suurempi yritys on.
        Selittely nerokkaasta globaalista kustannustehokkaasta ojankaivuusta toimii vain AMK;n ensimmäisen luokan aloitusluennolla, sen jälkeen on jo realismi ajatuskykyisillä palautunut.


      • 8trorethjertioer
        seli seli..... kirjoitti:

        Edellä kirjoittanut aivo"KasVain" on selvästi TE-keskuksen neuvoja harhaoppeineen, niin on pihalla oikeasta yrittäjyydestä.

        Ja sinä: väitätkö ettet ole koskaan hyödyntänyt yrityksesi omaisuutta omissa henkilökohtaisissa töissä, vähentänyt omaan, tai tuttavien käyttöön menneiden hyödykkeiden alveja, maksanut koskaan pimeästi...mahdollisuuksia on satoja, eikä ne näy verotarkastuksissa, ellei tyhmä ole. Väitteestäsi päätellen olet se kaikkein epärehellisin, joka ei edes itselleen myönnä kusetuksiaan.

        hahaa!! kukahan antaa esimerkkiä?virkamiehet/naiset edelläkävijöitä,ja monet monet isot yritykset ja konsernit jotka vie verot paratiisimaihin.ja nyt yllättävää oli tuo lääkäri firmojen veronkierto!! ja kyllähän suomessa on kaikki lahjottavissa!! sinisilmäinen kansa vaan ei tajua, eikä haluakaan.


      • mafioosot
        työkyvytön sairas. kirjoitti:

        empä tiiä,minkähän tekis että sais eläkkeen.eläkeyhtiöt tekevät vitunkia,kun eivät osaa lukea lääkärien lausuntoja.itse olen vammautunut ja työkyvytön eikä kuntoutettavissa työhön.muutamalla eurolla päivässä olis pärjättävä.kaikki ihmettelee millaisia lukutaidottomia päättäjiä oikein on kelassa ja varmassa.heidän oma henkilökunta ihmettelee että olisi pitänyt olla eläkkeellä jo vuosia.kaiken huippu heidän vaatimuksesta väärennettävä että olen työtön,jota en todellakaan ole.vaan työkyvytön muutn en kuulemma heidän mielestään saa korvausta kotiin.ihmettelen miksi siihen on kirjoitettava työtön,vaikka olen työkyvytön saisras.

        tuo onkin sellanen asia joka ois kitkettävä aseella pois!! tämä on karmea esimerkki miten lahjotaan rikollisia valelääkäreitä kaikissa vakuutusyhtiöissä!! SUOMIKO "OIKEUSVALTIO"??? JA VI-TUT!!!!!


      • mafioosotkuriin
        mafioosot kirjoitti:

        tuo onkin sellanen asia joka ois kitkettävä aseella pois!! tämä on karmea esimerkki miten lahjotaan rikollisia valelääkäreitä kaikissa vakuutusyhtiöissä!! SUOMIKO "OIKEUSVALTIO"??? JA VI-TUT!!!!!

        Rikkaille tämä on paratiisi ja oikeusvaltio. Köyhille ja vähäosaisille ei todellakaan ole!!! Suomi on kehitysmaa.


      • VerojaVErojaveroja
        Vero-orja kirjoitti:

        Mikäli aikoo pärjätä suomessa pienyrittäjänä pitää olla ymmärrystä suomen verotus ja työeläkejärjestelmästä. Suomessa vallitsee ajatus siitä että valtio ymmärtää paremmin mihin varat tulee sijoittaa, joten jos ei ole valppaana niin suuri osuus voitoista menee verokarhun syviin taskuihin. Toinen välttämätön paha on tuo YEL, joka syö tuloista noin 21%(et saa niitä rahoja koskaan takaisin), ja pukkaa päälle vaikka tulot tiettynä vuonna olisivatkin huomattavasti normaalia vuotta alhaisemmat. Itse olen maksanut eläkekertymää noin 500k€, mutta laskennallinen eläke / kk on 370 €/kk - revi siitä :)

        Yrittäjyys ei ole huono asia, mutta pienyrittäjän elämään valtio sekaantuu aivan liikaa. Jos olen päättänyt toimia itsenäisesti, niin anna minun toimia itsenäisesti. Valitettavasti näin ei ole, vaan valtio sekaantuu asioihin joka käänteessä. Mutta mikäli jokin menee vikaan ja toiminta ei lyökään leiville, niin voi voi ... etkö osannut olla yrittäjä.

        YEL on kyllä suhteettoman kallis verrattuna tuloihin. Silti se on pakko maksaa. Mieluusti en maksaisi ja eläisin minimikansaneläkkeellä sitten vanhana.


      • Eihän johdu
        Justiina näin kirjoitti:

        No HALOO! Kyllä pienyrittäminen on parempi vaihtoehto kuin esimerkiksi pitkäaikaistyöttömyys. Ideahan on vain siinä että hommataan itse oma elanto. Ihme jeesustelija kyllä olet. Varmaan nuori, miten et ole oppinut mitään...?

        Lisäksi yrittäjän työmäärä verrattuna siitä saatavan palkan määrän on huimasti suurempi kuin tavallisen palkallisen. Monesti johtuu juuri siitä että verottaja vie niin suuren osan.

        Ei se verottajan vika ole jos sinun pitää tehdä enemmän tunteja ansaitaksesi enemmän. Samalla tapaa se progressio puraisee palkollistakin. Koita olla tekemättä voittoa yrityksessäsi, saattaa olla ettei se verottajakaan paljoa ota.


      • Eipä ole paratiisi
        mafioosotkuriin kirjoitti:

        Rikkaille tämä on paratiisi ja oikeusvaltio. Köyhille ja vähäosaisille ei todellakaan ole!!! Suomi on kehitysmaa.

        edes rikkaille. Loisille ja luusereille on. Pois piti Suomesta lähteä kun entinen yrittäjä ei saanut minkäänlaista tuloa kun ei enää kyennyt työskentelemään eikä eläkeikä ollut vielä esillä. Nyt menee hyvin, ei ole pakkasta, ei lunta ja eläminen on huomattavasti edullisempaa.


      • JOS JOS
        jos if jos kirjoitti:

        joo meillä oli firman vakuutus,ifissä olin työtapaturmassa jossa vammauduin työkyvyttömäksi.olen työkyvytön ja ei kuntoutettavissa työhön.ollaan kohta kuusivuotta odoteltu korvauksia,koska en pysty tekemään mitään eimerkiksi kotonakaa,minulla on erinäisiä apulaitteita vammaispalvelu ostanut,ja eri firmoilta saanut lahjoituksena,kun ovat nähneet että en pysty muuten toimimaan mitenkään.minulla on oma vammaishoitaja joka tarvittaessa auttaa paidan pois päältä.välillä auttaa takin päälle kun ei itse saa.miten on mahdollista että alussa if maksoi lääkärin käynnit ja sitten lopetti nekin.fysikaalisen joudun maksamaan itse kun if ei jostain syystä maksa.joku minulle sanoi että if tarkoittaa jos.olen odotellut että jos saisin korvausta vammasta,olen liikuntavammainen aivovammainen.

        EIKÖ SE OLE IF:N TAPA JOS NIIN JOS


    • ... ..

      Yrittäjäksi hakeutuu kaikennäköistä porukkaa, jotta voivat touhuta omiaan. Sen näkee täälläkin, kun on niin laidasta laitaan, ja osa jopa yrittää vakuutella itselleen tekemisiään kuin rikolliset konsanaan. Rehellisyys on yrittäjän tärkein kauppatavara.

      • TÄTÄKÖ HALUTAAN

        JEP RAKENNUSALALLA TÄMÄN TUNTEE

        VILUNKIYRITTÄJÄT VIEVÄT VÄHÄNKIN REHELLISEN YRITTÄJÄN LEIVÄN


      • Kyse ei ole
        TÄTÄKÖ HALUTAAN kirjoitti:

        JEP RAKENNUSALALLA TÄMÄN TUNTEE

        VILUNKIYRITTÄJÄT VIEVÄT VÄHÄNKIN REHELLISEN YRITTÄJÄN LEIVÄN

        siitä mitä halutaan vaan ihan silkasta suomalaisen ihmisen ahneudesta!
        Jos se tilaaja ei ole valmis maksamaan suomalaisen työelämän pelisäätöjen mukaista hintaa työsuorituksesta niin se rehellinen yrittäjä on aseeton. Lötyy joku joka tuo lahden takaa halpatyövoimaa ja tekee työn. Sen rehellisen yrittäjänkin on kilpailukykynsä pitääkseen ulkoistettava työt. Ja itse asiassa, EU takaa sen ettei asiassa tapahdu edes mitään laitonta.
        Olisiko tuo sellaista laillista vilunkia rakennusalalla joka loppuviimeksi virtsaa koko suomalaista yhteiskuntaa niskaan? Jokaista tuontityöläistä kohden kuitenkin on yksi täkäläinen aina työtä paitsi. Ja kuten tunnettua, rakennusalalla suoritetun tutkimuksen mukaan 0,75% noista ulkotuonneista maksaa työstään veroa tänne. Hauska yhteensattuma, ettei asia kiinnosta Suomessa ketään, eikä mitään tahoa, mutta hälläkö väliä kun vaan itse saa halvalla.


    • markkinointiyrittäjä

      Verotus on suomessa yrityksille todella reilu: Maksat vain rahasta jota sinulle tulee voittoa. Alv ei ole omaa rahaa.

      Suomessa on paljon osaamista, hyviä liikeideoita ja kovia työntekijöitä yrityksissä. Ongelma on suomalaisen kansan uskomattoman heikko itsetunto: Omaan tuotteeseen/palveluun ei uskota niin paljoa, että sitä alettaisiin myydä kannattavalla hinnalla.

      USA on hyvä esimerkki siitä, miten huonoilla tuotteilla voi kääriä paljon rahaa. Jenkkilän malliin tehtyä myyntiä pidetään suomessa epärehellisenä. Minusta se on ainakin kovasti harhaanjohtavaa. Suomessa laadukkaatkaan tuotteet eivät menesty, koska yritykset ja yrittäjät eivät laske budjettiin penniäkään markkinointikuluja. Suomessa hyllyt on täynnä hyviä tuotteita, asiakkaita ei näy: Sitten ihmetellään, kun "verottaja vie kaiken" ja "mikään ei kannata" Syy on vain ja ainoastaan yrittäjissä itsessään.

      Miettikääpä minkä vuoksi esim. reino-kengät teki jättimyynnin talouskriisin aikaan, viime jouluna? Paketeista tehtiin retroja, räppäri laitettiin viemään kenkiä bigbrother talon asukkaille. Koko sirkus maksoi rahaa, paljon rahaa. Kuitenkin myynti ja tulos oli enemmän kuin markkinointiin upotettu raha.

      Kysymys siis kuuluu: Yrittäjä; Jäätkö mieluummin itkemään tuotteesi huonoa myyntiä tyhjään toimitilaasi, vai laitatko rahaa kiinni markkinointiin? Jos joku tekee sinulle satasen enemmän rahaa, oletko valmis maksamaan satasesta vaikkapa viisikymppiä?

    • Se "reilu" yritysver

      > Verotus on suomessa yrityksille todella reilu: Maksat vain rahasta josta
      > sinulle tulee voittoa.

      Puhutko tässä nyt yrityksestä vai yrittäjästä? Sillä ainakaan Yrityksen verottamisen kohdalla ei tosiaan voi puhua mistään reiluudesta.

      Yrityshän itsessään on se kone, laite, systeemi. Se susteemi joka tuottaa työpaikkoja ja työntekijöiden palkkojen kautta kansalaisille hyvinvontia, palkkoja verottamalla Valtio ja Kunnat saavat verotuloja.

      Tällaista hyvinvointikonettahan ei saisi kuormittaa lisää, niin että koneen omaan ylläpitoon ja kasvuun tarkoitettuja rahoja myös aletaan verottaa. Aletaankin ahneuksissaan järsiä ja syödä sitä hyvinvointia tekevää sampokonetta itseänsä.
      Näin kuitenkin tapahtuu, Yhteisävero Suomessa on 25%. Koneen laajenemiseen ja ylläpitoon tarkoitetuista rahoista Valtio nyysii joka vuosi neljänneksen päältä itselleen.

      Sen ymmärrän että silloin kun koneen omistava yrittäjä alkaa koneesta *nostaa rahoja itselleen ja muille osakkeenomistajille*, heidän henkilökohtaiseen käyttöönsä, niin silloin niitä varoja tietenkin verotetaan. Kuin mitä tahansa henkilön pääoma- ja palkkatuloja.

      Eli olen sitä mieltä että itsessään siellä hyvinvointikoneessa, olkoon se nyt mikä tahansa PK-sektorin firma tai miksei isompikin firma, niin siellä *firmassa sisällä* olevia rahoja ei pidä Valtion verottaa.

      Firmassa sisällä olevia rahoja säilytetään siellä vain sitä silmällä pitäen että toimintaa voidaan mahdollisesti myöhemmin laajentaa. Tai rahoja voidaan käyttää suhdannekuopan sattuessa, että firma kykenee pysymään taantuman ylitse tolpillaan.

      Näin sen pitäisi toimia. Ja juuri näin yritysverotus toimii esim. Virossa. Ei siis ole mikään ihme että joka vuosi lähes 5.000 suomalaisfirmaa muuttaa paperinsa Viron puolelle. http://www.kauppalehti.fi/5/i/yritykset/yritysuutiset/?oid=20110992593

      Vasta kun tällainen kupru saadaan oikaistua, niin voidaan edes lähellekään puhua tyyliin että "Verotus on Suomessa yrityksille todella reilu."

      > Alv ei ole omaa rahaa.

      Mutta ei se palkatta tehtävä ALV-veronkanto mitään kannattavaa ajankäyttöä ja duunia ole firmoillekaan.

      Muutenkin, yrityksen se ALV pitää markkinoilta tienata, että se voidaan Valtiolle tilittää. Ei se raha sieltä tällaisessa markkinatilanteessakaan mitenkään ilmaiseksi ja tienaamatta tule.

      Myyntihintaan on ALV laitettava mukaan, ja syntynyt kokonaishinta on pystyttävä asiakkaille myymään ja perustelemaan. Niitä kulutusasiakkaita kiinnosta että päällä on siinä 23% ALV, vaan taivastelevat vaan että onpa teillä kallista.

      • tuppuvaara

        Mitä oikein höpiset ALV:sta?

        Kaikkihan sen joutuvat laittamaan hintansa päälle, myös sinun kilpailijasi.

        Väärä kohde on haukullasi, jos ALVia haukut. Kannattasi miettiä onko omassa liikeideassa, palveluiden sisällössä, laadussa tai hinnoittelussa vikaa.


      • breznevin suomi

        Briteissä hyvä systeemi pienyrityksille joiden liikevaihto alle £120,000 eli n. 150,000€. ALV kanta 20% mutta valtiolle tilitetään 17% eli kolme pinnaa jää yritykselle korvauksena veronkeruusta. Alvin keruu ja tilitys maksaa rahaa ja aikaa. Siellä on tajuttu pienyritysten/yksinyrittäjien tukeminen monin keinoin. Esim yksinyrittä joutuu maksamaan ainoastaan muutaman punnan viikossa eläkemaksuja jos ei halua enempää, tämä takaa kansaneläkkeen. Ei ehkä järkevää mutta annetaan mahdollisuus.

        Minulla pari ystävää englannissa jotka ovat yksinyrittäjiä, tutustuin heihin kun asuskelin siellä parisen vuotta. Siellä tuntuu olevan linjauksena että pienyrityksiä ei lypsetä kuiviin, päästetään tuloverotuksessakin helpommalla kuin palkkatyöntekijät. Suomesta puuttuu kokonaan tämänkaltainen ajattelu, täällä jopa halveksitaan yrittäjiä henkisesti joka on aivan käsittämätöntä.


      • yyge
        breznevin suomi kirjoitti:

        Briteissä hyvä systeemi pienyrityksille joiden liikevaihto alle £120,000 eli n. 150,000€. ALV kanta 20% mutta valtiolle tilitetään 17% eli kolme pinnaa jää yritykselle korvauksena veronkeruusta. Alvin keruu ja tilitys maksaa rahaa ja aikaa. Siellä on tajuttu pienyritysten/yksinyrittäjien tukeminen monin keinoin. Esim yksinyrittä joutuu maksamaan ainoastaan muutaman punnan viikossa eläkemaksuja jos ei halua enempää, tämä takaa kansaneläkkeen. Ei ehkä järkevää mutta annetaan mahdollisuus.

        Minulla pari ystävää englannissa jotka ovat yksinyrittäjiä, tutustuin heihin kun asuskelin siellä parisen vuotta. Siellä tuntuu olevan linjauksena että pienyrityksiä ei lypsetä kuiviin, päästetään tuloverotuksessakin helpommalla kuin palkkatyöntekijät. Suomesta puuttuu kokonaan tämänkaltainen ajattelu, täällä jopa halveksitaan yrittäjiä henkisesti joka on aivan käsittämätöntä.

        Kannattaa myös muistaa se, että Iso-Britannia ja Suomi ovat suunnilleen saman kokoisia maita pinta-alaltaan. Kuitenkin Briteissä on noin 60 miljoonaa asukasta; Suomessa vain 5 milj. Briteissä jokainen osaa sitä kieltä, mitä vientityössä tarvitaan, Suomessa operoidaan koko ajan vieraalla kielellä, joudutaan kääntämään esim. tuoduista laitteista kyttöohjeet toiselle kiellelle ja lämmityskulutkin ovat toista luokkaa. Samoin LVIS-tekniikka pitää kattaa sinne pohjoisimpaankin Suomeen, pitäis taata nettiliittymät ja puhelinyhteydet sekä postin kulku sinne pohjoisosiin ja saaristoonkin, jotka eivät ole kannattavia bisnekselle.

        Kyllä Suomessakin arvostetaan yrittäjyyttä. Suomessa ei vaan uskalleta ottaa riskejä ollenkaan.


      • MAASSA MAAN TAVALLA
        breznevin suomi kirjoitti:

        Briteissä hyvä systeemi pienyrityksille joiden liikevaihto alle £120,000 eli n. 150,000€. ALV kanta 20% mutta valtiolle tilitetään 17% eli kolme pinnaa jää yritykselle korvauksena veronkeruusta. Alvin keruu ja tilitys maksaa rahaa ja aikaa. Siellä on tajuttu pienyritysten/yksinyrittäjien tukeminen monin keinoin. Esim yksinyrittä joutuu maksamaan ainoastaan muutaman punnan viikossa eläkemaksuja jos ei halua enempää, tämä takaa kansaneläkkeen. Ei ehkä järkevää mutta annetaan mahdollisuus.

        Minulla pari ystävää englannissa jotka ovat yksinyrittäjiä, tutustuin heihin kun asuskelin siellä parisen vuotta. Siellä tuntuu olevan linjauksena että pienyrityksiä ei lypsetä kuiviin, päästetään tuloverotuksessakin helpommalla kuin palkkatyöntekijät. Suomesta puuttuu kokonaan tämänkaltainen ajattelu, täällä jopa halveksitaan yrittäjiä henkisesti joka on aivan käsittämätöntä.

        ASIA EI AIVAN NÄIN OLE....ALVEISSAKIN ON HUOJENNUKSIA LIIKEVAIHDON OSALTA

        JA VERONKERUU ON SUOMESSA PALJON HALVEMMALLA JÄRJESTETTY KUIN ENGLANNISSA KOSKA MEIDÄN PANKKI JA VEROTUSJÄRJESTELMÄT TOIMIVAT

        JA SUOMESSA YEL MAKSU MÄÄRÄYTYY YRITTÄJÄN ANSIOTULON MUKAAN ELI ENEMPÄÄ EI TARVITSE MAKSAA KUIN TULOSLASKELMASSA JÄÄ VOITTOA. SUUREMMANKIN ELÄKKEENKIN SAA JOS MAKSAA LISÄMAKSUN ITSE

        EIKÄ TARVITSE MAKSAA VIRANOMAISILLE LAHJUKSIA KUTEN KREIKASSA


    • Kasvun rahat syödään

      > Aletaankin ahneuksissaan järsiä ja syödä sitä hyvinvointia tekevää
      > sampokonetta itseänsä.
      > Koneen laajenemiseen ja ylläpitoon tarkoitetuista rahoista Valtio nyysii joka
      > vuosi neljänneksen päältä itselleen.

      Valtion puolelta tällaisessa lyhytnäköisyydessä ei ole juuri mitään seliteltävää. Muuta kuin tietenkin että syömärahat on Valtiolta loppu. Ja laitetaan nyt hädässä jo lypsävä Mansikkikin lahtipenkkiin.
      Tai ainakin varovaisesti irroitetaan siltä yksi jalka ja syödään alkajaisiksi kovimpaan nälkään se, mutta jätetään loppuoa henkiin.

      Hiukankaan järkevämmin ajateltuna kaikki siellä firman omassa säästöpossussa oleva raha pitäisi laittaa UUDEN TOIMELIAISUUDEN TOTEUTTAMISEEN RAHOITTAMISEEN.

      Noita tulevaisuuden rakentammisen pääomia ei saisi verotuksella firmoilta niistää pois. Muuta kuin tietenkin siiinä vaiheessa jos rahaa ollaan nostamassa firmasta pois, osakkaiden omaan käyttöön.

      • niinpä niin

        VALTION HALLINTOON MENEE 6 % VEROVAROISTA

        SUURIN OSA VEROVAROISTA KULUTETAAN SOSIAALI- TERVEYS JA OPETUSTOIMEEN KUNNISSA


        LOPETETAAN NÄMÄ NIIN YRITTÄJÄKIN VOI SITTEN RUVETA MAKSAMAAN AMERIKAN MALLIINKYMMENIä TUHANSIA EUROJA VUODESSA VAKUUTUSYHTIUÖILLE ERILAISISTA SAIRAUS - JA LÄÄKEVAKUUTUKSISTA


    • dgfhjklöökl

      Melko rohkea väite

    • Valtion rahasampo

      >>Mitä oikein höpiset ALV:sta?
      Kaikkihan sen joutuvat laittamaan hintansa päälle, myös sinun kilpailijasi.
      Väärä kohde on haukullasi, jos ALVia haukut. >>

      Jos ei ALV:n korottaminen lainkaan alenna tavaroiden ja palveluiden kysyntää, niin silloinhan valtiovalta voi korottaa ALV:tä vaikka 8-9 prosenttiyksiköllä saman tien.

      Saadaan tuolla verorahalla rapattua Valtion budjetissa ammottava 7-9 miljardin euron aukko umpeen.

      Kaikki yrityksethän tällöin joutuvat lisäämään sen saman alvin hintoihinsa. Eikä se silloin kellekään mitään haittaa aiheuta.

    • veroja pois

      Suomen verotus on aika rajua kaikkesta menee melkein vero.

    • -AAA-

      Täyttä ..skaa. 15 v sitten laitoin palvelualan yrityksen periaalleella rehellisesti - tai ei mitään. Homma alkoi nollasta, nyt liikevaihtoa 1,8 me ja johan tässä muutaman ihmisen työllistääkin :)
      Verotarkastus ollut 2 kertaa ja kaikki vimpan päälle ok. Löytyy myös ne kolme AAA:ta

    • Kreikassakin on

      kauta aikojen tehty "pientä vilunkia" ja oikein nuotioiden ja ilotulitusten kanssa nyttemmin juhlivat menestystään.

    • veronkierto

      Rakennus alalla ei rehellinen pärjää,vaikka harmaata taloutta yritetäänkin veronkiertäjien systeemeillä saada kuriin.Aina välillä putkahtaa näitä näyttäviä yrityksiä,joilla suurta massaa hämätään uskomaan että jotain tehtäisi harmaan talouden kuriin saamiseksi.Nyt tullut veronumero on haista ähky systeemi niin kauan kun pääurakoitsijoilla ei ole ilmoitus velvollisuutta verottajan suuntaan.Pääurakoitsija järjestää turvakurssin aina töihin tuleville aliurakoitsijoille,samalla pääurakoitsija velvoitettaisiin ilmoittamaan työntekijän veronumero , aloitus ja lopetuspäivä verottajan pitämään rekisteri keskukseen,josta lähtisi tiedot työntekijän verotuskuntaan.Nesteen porvoon jalostamolla otettiin käyttöön jo vuosia sitten kuvallinen kulkulupa,jolla piti saada harmaa talous kuriin.On aivan sama vaikka kuva ja nimi olisi kissan korkuisilla selkään liimattuna,jos verottaja ei tiedä missä mies on töissä.

    • ie

      Katkeran henkilön marinaa. Muuta Somaliaan, ota Somalian kansalaisuus, ja tule takaisin suomeen pakolaisena. Sossu hommaa sinulle asunnon, ja kaikki muut etuudet. Perusta sitten pitseeria, myy halvalla, niin on paljo asiakkaita. Kun tulee sitten verojen, vuokrien ja muiden kulujen maksuaika, vuokraa toinen paikka ja alota taas alusta. Se ei ole vilunkia, et ole vain ulkomaalaisena ymmärtänyt Suomen lainsäädäntöä, kun on näitä kulttuurieroja.

    • Rosvot kiinni

      Rehellisiä yrittäjiä on oikeussalit täynnä. Katsokaa vaikka Lokapoikia, johdolla on tyypillinen seteliselkäranka, joka voitonhimossa taipuu kaikkiin törkeyksiin.

      Kyllä se niin on että kauppa kannattaa ja perustuu petokseen.

      • Muutama kusipääkö

        leimaa koko yrittäjäpopulaation??
        Meinaat sitten, että kaikki duunarit on perusrehellisiä ja pitää valtakunnan jalkeilla?

        Lokapoikien tapaushan on esimerkki yhteiskuntajärjestelmän toimivuudesta, konnat kiinni. Enää puuttuu se, että tuon kaltaiset saavat kunnon rangaistukset, eikä mitään olalle taputuksia tyyliin kyllä se siitä.


    • Onnistuja itse

      Jos et ilman vilunkia muutu yrittäjästä onnistujaksi, on yritysideassasi jotain todella pahasti pielessä ja olet tehnyt väärän elämäntapavalinnan. Olisit pysynyt palkkatyössä ja anna työnantajasi tehdä se vilunki.

    • yrittäjänvapaus

      Suomessa suurin yksityisyrittäjää kohtaava ongelma on kateus. Muistan oman isänikin pohtineen, että voiko tällaisen auton ostaa, vai onko se sen verran kallis että asiakkaat kaikkoavat. Noh, ei tullut autoa ja bisnes jatkui.

    • vxcvxvxc

      Tuskin mitään rikollista tarvitsee tehdä, vaikka moni varmasti jotain pientä veronkiertoa tekeekin. Ystävällinen ei välttämättä kannata olla, vaan ajaa vain omaa ja oman yrityksen etua. Jos kaverista ei ole enää hyötyä, se kannattaa jättää.

    • Silminnäkijä

      Toden totta, kun ARVOSTUKSENA ja keksitty välikappale RAHA on ainoa ARVOn mittari on se AHNEUDEN ja VALLANKÄYTTÖ välinen ihmisille toisiaan kohtaan.

      Tästä on seuraamus että, kaikki ajatusmaailma pyörii tunteineen rahan ympärillä ja täten myös oikea elämä ohjautuu siihen. MENESTYSTARINAT ON OIKEASTI MENETYSTARINOITA. Ihmiset ovat menettäneet käsityksensä ihmisyyteen ja seuramuksena on toimintamalli joka on vähintäänkin keinottelu ellei tosiaan rikos sillä jokainen rahan liikahdus on vain paisuttamista sen nostamiseksi suuremmaksi ja täten syntyy arvotonta rahaa josta syntyy rikkollinen arvo sitähaaliville. TOTELLISUUS ON UNOHTUNUT:
      Ei muutoin tarvitsisi näitä kulissi nimikkeitä minkä takana ja suojassa toimintoja tapahtuu ja ikäänkuin kukaan ihminen ei olisi tämän "Myllyn" pyörittäjinä?

      Kun finanssimaailmasta tuli liikeyrityksiä on se johtanut mustaan aukkoon eli siihen ei riitä kenenkään mahdollisuudet tuottaa rahaa tai arvoa että muka se täyttyisi koska pohjimmiltaan sen takana on ihmiset. Kun seteli turvottaa itseään olemalla "käsittelyssä" mutta ei tuota mitään on se toimiala joka syö itsenä hengiltä. Lisäksi tämän seurauksena on mennyt ihmisiltä ARVOT ja elinmahdollisuus joten edessä on uudistuminen tai pahimillaan kohtalo tragedia niikuin historia on meitä opettanut?

    • rikos ja rangaistus

      kaiken menestyksen takana on rikos jos lasketaan matemaattisella yhtälöllä niin se vaan on. sillä se että jos käytät rahan tekoon autoa tai hevosta pohjoisella vyöhykkelellä on jo rikos. näin se vaan menee matemaattisesti laskettuna. muuten mun omistamat ydinräjähteet eivät ole rikos koska käytän niitä vain pahan pois pyyhkäisyyn planeetalla. jopa poisjoisilta asteilta

    • Ajattelen, menestyn

      Tässäkin asiassa auttaa se, ettei lähde perustamaan yritystä liian hätäisesti ja puolivalmiilla ajatuksella. Koko homman A ja O on siinä, että valitsee yritykselle heti alkuunsa yritysmuodon, joka on yrityksen liikeidean ja kehityksen kannalta järkevin. Sitä samaa pitää sitten miettiä jo siinä vaiheessa, jos ja kun otetaan niitä kavereita matkaan siihen hommaan. Suunnitelkaa, suunnitelkaa ja vielä kerran suunnitelkaa ja kunnolla, niin ei tarvi jäädä itkemään parin euron liikevoiton kanssa kun verot on vähennetty.

      Kannattaa myös muistaa, että eläkevakuutusyhtiön ja viranomaisten kusetus osuu omaan nilkkaan pienten sairaspäivärahojen ja äitiyslomarahojen kera siitä eläkkeestä puhumattakaan. Ja ai että sitten kirvelee!

      Kyllä täälläkin yritys menestyy, kun tietää markkinansa, kykynsä, yritysmuotonsa, asiakkaansa ja tavoitteensa. Se vaatii ajattelua.

    • tarkailia

      Kyllä se vaikeaa on. Esimerkiksi rakennusalalla urakkataroukset suomalainen rehallinen yrittäjä laskee urakan kustannukset siltä pohjalta että maksaa vähintään sopimuksien mukaisen palkan, Sekä muut työnantajavelvoitteet. Hämäräyritykset laskee siltä pohjalta että palkat on reilusti sopimuksien alapuolella samoin muut velvoitteet jää maksamatta. Silloin jokainen käsittää että rehellisen yrittäjän on turha jättää edes urakkatarjousta. Ja mikä kummallista yhteiskunta tavallaan tukee epärehellisyyttä kun ei tee tarkastuksia hämäräyrityksiin. Kyllä nyt tarkistusviranomaistenkin hälytyskellojen pitäisi soida jos urakkatarjoukset on jopa kolmanneksen alihintaisia. Vai haluavatko he edes? Näyttää silta ettei halua ole.

    • Työllä ei rikastu

      Yrittäjät merkkaavat lastensa haalaritkin verovähennyksiin "työhaalareina", mutta
      tavallinen työtä tekevä maksaa verot ansaitsemastaan joka sentistä.

      Veroilla Suomessa rangaistaan työnteosta ja lisätyön tekeminen ei täällä kannata.

      Sitten puhutaan miten ikäihmisetkin pitäisi saada tekemään työtä, mutta sitä ei täällä kannusteta.

      • Luleekohan arvon

        Työllä ei rikastu, ettei suomalainen pk-sektorin yrittäjä tee lainkaan työtä, vaan elää niillä lastensa haalarivähennyksillä?????

        Monessa pienyrityksessä se halveksimasi yrittäjä tekee varmasti enemmän työtunteja kuin sinä ja kaiken lisäksi kantaa huolen sinunkin työllisyydestäsi. Jos niillä haalareista vähennettävillä alveilla pysyy yritys hengissä, niin mikä kumma sinua estää perustamasta firmaa ja alkamasta elämään haalarivähennyksillä?? Suomi on toistaiseksi vapaa maa, joten ei muuta kuin toiminimeä pukkaamaan ja katsomaan elääkö pelkällä alv-vähennyksellä. Tervetuloa, estradi on Teidän.

        Tarviiko sillä työllä sitten rikastua ihan mahdottomasti? Itselle riittää kovasti kun maksan määrätyt yhteiskuntavelvoitteet, velkani ja hoidan sopimani velvoitteet. Sekä työnantaja että -tekijä ovat samassa venhossa, eivätkä mukanaan mitään vie kun viimeinen vihellys kuuluu,,siinähän kadehdit "rikasta".


      • ei kateutta

        Minä teen yrittäjyyttä rehellisesti. Olen aloittanut yrittäjyyden oman palkkatyön ohessa, jotta näen, että kannattaako yrittäjyys, miten tuotteet pitää hinnoitella jne. Teen siis täyttä työviikkoa palkollisena ja vapaa-ajalla noin 10-20 tuntia viikossa yrittäjänä sen päälle.

        Omaa firmaa perustaessa pitää tosi tarkkaan miettiä, että mikä on toimiala, mitä osaan, mistä tarvitsen lisätietoa, missä tarvitsen ulkopuolista konsulttia (esim. kirjanpito) jne. Suosittelen esimerkiksi yrittäjäkursseja jokaiselle.

        Ihmettelen täällä höpötystä ALV:stä. Arvonlisäveronhan maksaa aina loppukäyttäjä. Jos teet positiivista tulosta, niin maksat ainoastaan myymiesi ja ostamiesi arvonlisäverojen erotuksen. Jos teet tappiota, niin ei tarvitse maksaa ALV:tä ollenkaan, koska ALV on negatiivinen. Hinnoittele siis tuotteesi sellaiseksi, että paljonko haluat rahaa ja se ALV vaan tulee siihen päälle riippumatta siitä, onko verokanta 8, 11 , 23 vai jotakin muuta %.

        Itse saan palkkatulosta nimenomaan perheelleni sen "leivän" ja yrittäjätoiminnasta sitten vähän sinne "leivän päällekin". Monen yrittäjän synti on ylpeilynhalu. Ostetaan heti hienoin kännykkä ja leasing-auto. Itse taas käytän vanhaa omaa kännykkääni, puheliittymä kilpailutettu, vanha tietokone ja nettiyhteys ovat henkilökohtaista omaisuuttani ja erillisiä toimitiloja ei ole, vaan teen töitä kodista käsin. Kirjanpidon hoidan itse ja ilmaista markkinointiakin voi käyttää vaikka kuinka paljon (esim. Facebook) ja puoli-ilmaistakin markkinointia voi käyttää (esim. edulliset nettisivut itse tehtynä).

        Suomessa vikana on laiskuus. Odotetaan, että rikastuminen koittaisi, mutta mitään ei oikein olla valmiina tekemään. Toinen vika on siinä, että mennään alalle, joka on valmiiksi tosi kilpailtu, vaikka pitäisi etsiä omaa erikoisosaamisen alaa, jossa on vähemmän kilpailua.

        Yrittäjänä on helppo olla, kun tietää, että eläketurvaa karttuu ja että hyvillä mielin voi tehdä bisnestä, kun ei tarvitse pelätä verottajaa. Olen esimerkki siitä, että yrittäjyydelläkin pärjää rehellisin keinoin, mutta kovaa työtä se vaatii.


    • Lässytystä

      Verottaja ei ole tappanut eikä tule tappamaan ainoatakaan yritystä. Verottaja ottaa vain sen mikä on yhteisesti sovittu ja määritelty, ei enempää. Toinen juttu on sitten se, että saa arviomällejä, mutta silloin ollaan jo lähtökohtaisesti oltu liukkailla jäillä.
      Aloittajalle ei ilmeisesti ole valjennut se ikävä tosiasia, ettei kaikki mikä firman tilille tulee ole välttämättä omaa valuuttaa. Veroja pitää maksaa tai alkaa Kreikaksi.
      Jos rahat loppuvat kesken matkan, kyse on aina yrityksessä tehdyistä virheistä, ei verottajan toimista. Aloituksen kaltaisessa tilanteessa missä pääoma loppuu ennen toiminnan vakaantumista ei kyse oile muusta kuin liian ruusuisesta kasvuolettamasta investointeihin ja liikeideaan nähden. Pienemmällä kasvuvauhdilla saattaisi olla niin, ettei se vouti viholliselle tuntuisi. Olisikohan esimerkki tämän päivän itsekeskeisyydestä? Heti kaikki mulle tänne.

    • asiaa seurannut

      Olen huomannut ja varmaan moni muukin, että kun on kyse :neuvoksesta!! Lähes poikkeuksetta on jotakin epäselvyyksiä ja rötöstelyyn sekä huijaukseen, hyväksikäyttöön liittyviä seikkoja.

    • Paavali: Room 6:11 a

      ´Niin pitäkää tekin itseänne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa. Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaista ruumistanne, niin että noudatatte sen himoja. Älkää antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan kuolleista eläviksi tulleina antakaa itsenne Jumalalle ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle. Synti ei ole enää hallitseva teitä, koska ette ole lain alla, vaan armon alla.

      Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Eihän toki! Ettekö tiedä, että kenen orjiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, te olette sen orjia, jota te tottelette, joko synnin orjia kuolemaksi, tai kuuliaisuuden palvelijoita vanhurskaudeksi.

      Kiitos Jumalalle, että te, jotka ennen olitte synnin orjia, nyt olette tulleet sydämestänne kuuliaisiksi sille opin muodolle, jonka johtoon teidät on annettu. Synnistä vapautettuina teistä on tullut vanhurskauden palvelijoita!

      Puhun ihmisten tavalla teidän luontonne heikkouden tähden. Kuten te ennen annoitte jäsenenne saastaisuuden ja laittomuuden orjiksi pahuuteen, antakaa nyt jäsenenne vanhurskauden palvelijoiksi pyhitykseen. Synnin orjia ollessanne vanhurskaus ei hallinnut teitä. Minkä hedelmän te siitä silloin saitte? Sen, mitä nyt häpeätte. Sen loppuhan on kuolema. Mutta nyt, kun olette synnistä vapautettuina tulleet Jumalan palvelijoiksi, teidän hedelmänne on pyhitys, ja sen lopputulos on ikuinen elämä.

      Synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on ikuinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.´

    • 40 vuoden kokemus

      Ainakin korkean ALV: n tulo pienille paleluyrityksille, mm. parturikampaamoille, ahdistaa. Jos Sinä kierrätät hiustenleikkuun, 30€, kassan kautta, se on noin puolet erilaisten verojen jälkeen mitä jää, mutta jos pistät 30€ suoraan taskuun, se on 30€.
      Miksi ei velvoiteta asiakkaita vaatimaan kautta Suomen kuittia työstä, jos halutaan pitää yrittäjät kilpailukykyisinä toisiinsa nähden?
      Rehelliset joutuu pitämään hinnat pilvissä elääkseen, se taas vie asiakkaat halvempiin veronkiertäjäliikkeisiin.

    • hyvin päätelty

      rehellinen kauppias kuolee nälkään.Olen pitkään miettinyt milloin kaupankäynnistä ja välittämisestä on tullut rehelliseksi ja tavoittelunarvoiseski katsottu "ammatti"

    • olis pari pikkuhomma

      mikään ei ole niin epärehellinen kun rehellinen yritäjä?

    • 25v ja 52v vanha

      25 v yrittäjätaustaa takana ja huomaan , että monellakaan ei ole tämän ketjun kirjoittajista hajuakaan mitä yrittäminen on.
      Yrittäjä os se kusetettava subjekti yhteiskunnassa joka on syyllinen lähes kaikkeen negatiiviseen tapahtumaan. Kiertää veroja, kusettaa vakuutusyhtiötä, riistää työntekijöitä, varastaa omasta yrityksestään itselleen, valittaa turhhan kovista veroista, vaikka ne ovat EU:n keskitasoa tai hieman alle ja ilkeää arvostella byrokkratiaa, vaikka sen tehtävä on luoda edellytykset kaikenlaiselle lailliselle toiminalle. Siinä muutamia esimerkkejä.

      Sanon ja väitän, että kaikki poliittiset puolueet vihaavat yrittäjiä. Väitteeni perustuu kokemukseen ja päättäjien tekoihin. Vuosien saatossa on vain velvoitteet lisääntyneet yrittäjille riippumatta siitä, millainen eduskunta tai hallituskokoonpano meillä on. Kaikki päätökset on kompromisseja, eli kauppatavaraa riippumatta puolueesta.

      Kaikki puolueet ovat yrittäjien ja pienyrittäjien kaverita vaalien alla, mutta sitten kaveruus loppuu. Alkaa hallitusneuvottelut ja siinä lupaukset tahtoo unohtua kun on ministerin paikka tiedossa. Tätä saatanan paskaa mitä vaalien alla valehdellaan ei kukaan täysijärkinen jaksa sivusta seurata ilman tekoja. Teot ovat sitten niitä juttuja mitkä ovat ainoat kannustimet yrittäjälle, eli kusta yhteiskuntaa silmään. Muuten olet vain ja ainoastaan maksajan paikalla ilman omaa palkkaa ja eläketurvaa.

      'Päättäjien viesti on karkeasti näin. Ryhdy yrittäjäksi, saat toimia vapaasti kunhan vaan anna yhteskunnalle puolet kaikesta rahsta mikä kassakoneesi kautta kulkee. Rskit kannat itse ja lain koura tavoittaa sinut vielä 25 vuodenkin jälkeen jos epäilemme vilunka tapahtuneen tuonkin ajan kuluttua kun yritystoiminta on päättynyt. Joten tervetuloa yrittäjäksi.

      Jos joku epäilee ettei 1/2 mene yhteiskunnan kukkaroon niin, ei ole yritystominnasta ja sen sisältämistä veroista ja veronluonteisista maksuista perillä.

    • huijari en ole

      ei onnistu enää nykyään menestys ilman vilunkia.joskus muinoin kyllä.mutta ei enää.kokettu on.

      • Scania vm. 2011

        Ihan viimeisen päälle rehellisesti toimien on vaikea pärjätä varsinkin muutamana ensimmäisenä vuonna, varsinkin, jos aikoo itsellekin saada palkkaa työstään. Mutta jos on valmis tekemään palkatta töitä ensimmäiset vuodet, sen jälkeen helpottaa, kunhan osaa investoida oikein, siis oikeat laitteet, oikeaan aikaan ja tarpeeseen sopivat. Maksut kannattaa pitää ajan tasalla ja muistaa joka hetki, ettei kassaan tulevat varat ole voittoa. Ensin verot, alvit, eläkemaksut, rahoitusyhtiön lyhennys- ja korkolaskut sekä palkat, eikä muissakaan laskuissa ole varaa velttoilla.
        Kokemusta on: ensin yritettiin vanhoilla autoilla (kuljetusyritys), eikä käteen jäänyt mitään muuta kuin iso kasa korjauslaskuja ja paljon stressiä, mutta investoimme kalustoon (siihen aikaan yli 300.000 euroa, kolme uutta autoa) ja sen jälkeen saimme lisää töitä. Sattumalta useamman vuoden sopimus tuli turvalliselta kuntapuolen sektorilta yli 200.000 euroa (alv. 0) maksaneen viisiakselisen kiviauton oston jälkeen. Korotkin ovat auttaneet ja lainat lyhentyneet vauhdilla. Nyt pystymme täysiin poistoihin ja vielä jää voittoakin hiukan näytettäväksi. Tosin vain hiukan. Lyhennyksiä täytyy yrittää maksaa aina vähän etuajassa poistotahtiin nähden, jos suinkin pystyy, muutama tonnikin auttaa oman pääoman kerryttämisessä.
        Joten tuuriakin on ollut. Tällä hetkellä kuljetuskaluston uusiminen olisi mission impossible, sillä monet rahoitusyhtiöt vaativat jopa 60-70 prosentin omarahoitusosuutta. Kalustoa on kuulemma niin paljon pois haettavana, että haku viivästyy ruuhkan takia. Rahoitusriski on kasvanut ja se näkyy yhtiöiden suhtautumisessa.
        Mutta pienillä kulukorvauksilla on yritettävä tulla toimeen, onneksi oman auton käytöstä saa laskuttaa osakeyhtiötä.


    • Akilles

      Tuo on varmasti totta, mitä väitettiin. En itsekään ole täysin puhdas pulmunen, vaikka ei rikoksista saastu, jos korvaa sitten nyöhemmin.

      Pythagoraksen kaavan arvo oli mittaamaattoman suuri, rapiat 10 000 000. Eikä se ole ainoa asia, missä Suomi vieläkin käy kauppaa Kreikan kanssa.

      Mutta sitä en oikeasti ymmärrä miksi myyvät nyt Pythagoraan ja kumppanien tuotokset meille? 1 000 000 000 on iso lukema, mutta eihän sen olisi pakko myydä, ellei muut siihen pakottaisi, koska varmsti totta on että kreikan matematiikka ja hellenismi "täällä Roomassa", on se joka nousee hetkeksi uudestaan kukoistamaan, vaikka se tuhotaan, jos tuota vanhaa nimeä vain siinä käyttävät.....

    • JPH-70

      Rakennusalalla on vaikeeta pärjätä rehellisesti. Kun herrat avasivat rajat niin nyt on työmaat täynnä Virolaisia "rehellisiä" yrittäjiä 15 euron tuntilaskutuksella , sillä hinnalla on vaikeeta lähteä kilpailemaan , kun kuitenkin myös isommat ja tunnetuimmat rakennusliikkeetkin ottavat aina halvimman tarjouksen vaikka tietävät varsin hyvien että sillä hinnalla ei veroja ja maksuja pysty hoitamaan. Tilaajavastuu lakiin pitäisi saada pykälä jossa tilaaja vastaisi maksuista mikäli teettää urakoita täysin alihintaan ja tiedostaa että maksuja ei pysty hoitamaan. Miksihän työmailla ei enään näy kun virolaisia. Puhutaan vaan että harmaatalous pitää saada kitkettyä mutta ei mietitä mistähän se harmaatalous mahtaa johtua. Herrat ne on itse tilanteen tähän ajaneet että harmaatalous nousee kun ulkolaiset valtaavat niin rakennusalan kuin ravintolat ja pizzeeriat , näillä aloilla ei kohta Suomalaisia ole ollenkaan. Ruotsi on jo vuosia ollu hyvä esimerkki. Jos työntekijän palkka on 10 €/h niin kulut on noin 6€/h niin miten Virolaiset pystyy tekemään 15€ tuntilaskutuksella , no jäähän siitä 5€/h puhdasta kun palkat pimeesti ja maksut maksamatta. 100 ukkoa työmaalla niin onhan se jo 500€/h putsia. Halpaahan tämä yrittäminen on kun eläkemaksukin on VAAN 22,5% palkasta , ei täällä rikastu kun valtio , työeläkelaitos ja nämä halpafirmat.

    • Lässy-Lasset

      > Koko homman A ja O on siinä, että valitsee yritykselle heti alkuunsa
      > yritysmuodon, joka on yrityksen liikeidean ja kehityksen kannalta järkevin.

      Hoh hoijaa, että oikein on A ja O olisi tässä. Suomessa kun on järjellisiä yhtiömuotoja peräti kaksi, Osakeyhtiö ja Toiminimi. Ei luulis että menee hirveen kauan valitsemiseen. Yhtiömuotoa voi aina myöhemmin myös muuttaa, tai perustaa uusia yhtiöitä. Ei tämän yhtiömuodon kanssa kauan tarvitse miettiä ja turata.

      > Kyllä täälläkin yritys menestyy, kun tietää markkinansa, kykynsä,
      > yritysmuotonsa, asiakkaansa ja tavoitteensa. Se vaatii ajattelua.

      Olen noin 90% varma että et ole itse ollut päivääkään yrittäjänä. Kenties olet jossakin Kauppaoppilaitoksessa opettanut yritystointa, tai peräti ollut konsulttina. Mutta epäilen tosiaan että käytännön yrittämisestä et tiedä mitään.

      Firmalla yksinkertaisesti voi alkaa mennä huonosti, kysyntää ei ole riittävästi eikä sitä yrityksistä huolimatta saada nousemaan. Ei auta vaikka olisi etukäteen 3 vuotta "ajatellut" asioita, ja oppinut "tietämään markkinansa, kykynsä ja yritysmuotonsa".

      Toi on just sellaista lässy-lassen tarinaa, yritysmuodon ylivoimaisesta tärkeydestä ym. Yrittäjänä tuskin sinä olet ollut koskaan.

    • Naisyrittäjä!

      Joukossa tyhmyys tiivistyy, tulikin naitua yks´ semmonen ... itse yrittäjä, mutta Suuri Mies ei

    • Yritäjää ei veroteta

      >> Yrittäjät merkkaavat lastensa haalaritkin verovähennyksiin "työhaalareina", mutta
      tavallinen työtä tekevä maksaa verot ansaitsemastaan joka sentistä.>>>

      Miks ihmeessä se pitäisi lasten haalareihin rajoittaa? Ihan samalla vaivalla sinne menee untuvatakit, ulsterit, farkut ja kaikki vaatetavara jota löytyy kaupasta joka myy myös niitä mainittuja työasusteita.

      >>Veroilla Suomessa rangaistaan työnteosta ja lisätyön tekeminen ei täällä kannata. >>

      Yrittäjät ei veroja maksa. Ne osaa asioida Verotoimiston kanssa niin että verotettavat tulot on aina likimain = 0 euroa. Mistäs siinä sitten verotat?

      Kannattaisi kaikkien palkkätöissä olevien alkaa yrittäjiksi.

    • Harmaa talous

      Olen läheltä saanut seurata erään "yrittäjäsuvun" rikastumista pimeillä tuloilla ja alv:ien kierroilla...kyse pizzeriayrittäjistä...Kaikilla nyt oma yritys - rikastuneet on, hyvin osaavat viilata tarkastajia linssiin, työvuorolistoilla on töissä työntekijöitä, jotka eivät siellä päivääkään ole tehneet töitä,omat vaimot istuu kotona. Käytännössähän tämä "rikastuminen" tapahtuu rehellisten veronmaksajien pussista, yrittäjien ja yksityisten. Musta laatikko ja yllätysratsiat - nyt tarkastajat ilmoittavat etukäteen tarkastuksistaan...ehtivät kertoa työntekijöille, etteivät ilmaannut työpaikalle. Palkat maksetaan tiskin alta, osa saatetaan näyttää valkoisena, max 500€, loput sitten pimeänä, samalla jää myös tellit ja tyllit tilittämättä - kyllähän näin rikastuu, ja kummasti nämä pizzeriayrittäjät laajentavat liiketoimintaansa, ja ostavat uusia ravintoloita - mafiatoimintaan verrattavissa. Samaan aikaan perhe nostaa Kelan tukia valtiolta, ja naiset lapsineen makoilevat kotona, Audit ja Hondat on ajopeleinä...

      Kiinalainen sananlasku: Jokaisen ison omaisuuden takana on rikos.

    • Pizza verot

      >>Musta laatikko ja yllätysratsiat - nyt tarkastajat ilmoittavat etukäteen tarkastuksistaan...ehtivät kertoa työntekijöille, etteivät ilmaannut työpaikalle.>>

      Ainakin ravintola-alalle ja rakennuksille on ratsiat tehty ennalta ilmoittamatta ja yllätyksenä jo vuosikausia. Onko pizzeria-alalla sitten erilaisia käytäntöjä?

      Normaali yrityksen verotukseen ja kirjanpitoon liittyvä verotarkastushan on eri asia kuin pimeiden työntekijöiden ratsaamiset.

      Verotarkastuksesta ilmoitetaan ennalta, mutta pimeiden työntekijöiden ratsioista ei ilmoiteta.

    • Setä-Roope

      Kyllä on mahdollista rikastua rehellisesti. Pitää vaan tehdä hyvin pitkäjänteisesti töitä ja välttää huonoja sijoituksia. Suhteet verottajaan kannattaa pitää hyvänä ja hyvänä apuna tässä on Veronmaksajain keskusliitto, jonka jäseneksi kannattaa liittyä.

      Itse aloitin hyvin nuorena yrittämisen ja oppirahat tuli maksettua raskaimman jälkeen. 28 vuotiaana aloitin sitten uudelleen puhtaalta pöydältä kokemuksista viisastuneena ja määrätietoisesti on edetty. Nyt 54 vuotiaana voin sanoa onnistuneeni.

      Ei välttämättä tarvitse olla mitään suurta liikeideaa, voi yrittää jo ihan valmiiksi keksityllä alalla, mutta tehden sen kunnollisesti. Jokaisella alalla pärjää!

      • kiitos.

        Tässä on hyvä, positiivinen viesti. Se luo toivoa näillä palstoilla, jossa useimmat kirjoittavat negatiivisesti.


    • kommariyrittäjä

      joo suomessa yrittäminen on kommunismin käsissä,liekkö vika moskovassa.
      itse yrittäsin vilunkia kun se on mahdolista ja porsaassa on paljon aukoja jota kokeilla.
      ei muuta kun politiikoiden tapaan :se mikä on sinun on minun ja se mikä on minun ei kuulu MUILLE.
      ja tämä tekee suomalaisen ahdasmieliseksi ja melankoliseksi.
      hahahahahahahahaaaaa:D

    • Kannattamaton bisnes

      Höpö höpö. Suomessa yrittäjän osa on huippuhyvä. Ne kitisee, joiden liikeidea on kelvoton, eikä siis tuota tarpeeksi.

      Yrittäjä voi nostaa jopa 90 tonnia verotonta tuloa vudessa firmastaan. Toki firma maksaa tätä ennen tuloksesta veroa 26%, mikä ei ole todellakaan paljon.

      Jos liikeidea on tuottava, ei Suomessa ole mitään ongelmia menestyä yrittäjänä. Hankkii vaan hyvän kirjanpitäjän, joka neuvoo mitä kuluja saa laillisesti laittaa kirjanpitoon, sen lisäksi että hoitaa kirjanpidon ja tilinpäätökset mallikkaasti.

    • JK

      aha

    • waheli

      Kyllä suomessa on hyviäkin aloja,esim. Sähkö,yks.hoito,suunnitettelu alat, kiinteistöalalla, hoito ja isännänöinti yritykset ja kun kirjanpito on itellä, siinä raha tulee itestään laatikkoon vaikket tekis juuri mitään osake-yhtiöiden hyväksi,katoppa vero tietoja suuremmista kiinteistön hoito ja isännöitsijöistä,joka sitä ei saa menestymään on kyllä korvien välissä vika,kun käy ees pihassa lapion kanssa niin kaikki on taas hyvin pitkän aikaa ja mummot tytyväisiä,poika kävi laittamassa taas kuntoon,vaikka ei ois käyny kuukauteen pihassa. Oma kohtaisia kokemuksia on yritin vaihtaa tälläisen laiskan suuren hoito firman yhtiö kokouksessa, eiköhän vanhat muummot ollut eri mieltä, kun ovat olleet meillä niin kauan, voi helekuta

    • Tjaah, mahtaakohan..

      Aika yksioikoinen ajatus!
      Kyllä työnteolla ja ammattitaidolla pärjää.

      Mutta joskus sitä kummastelee, miten joku pikkupaikka voi menestyä, kun ei koskaan ole asiakkaita. Silloin kyllä tulee mieleen, että...

    • idea liike

      Yrittäjänä pärjää nyky-Suomessa hienosti, jos on kannattava liikeidea.
      Suomessa on valitettavan paljon sellaisia yrittäjiä, joiden liikeidea on
      alusta alkaen tuhoon tuomittu. Sellaisen yrittäjän ei ole mahdollistakaan menestyä
      muuten kuin rikollisella toiminnalla (eli jättää sotu-maksut, verot, eläkevak.-maksut yms. maksamatta). Usein nämä samat ketkut on vielä niitä, jotka ovat vinkumassa
      TE-toimistoissa "ilmaista nuorta työvoimaa". JÄttävät sitten nuorten palkkasaatavatkin maksamatta. Mistäpäs ne maksaisivatkaan, kun liikeidea ei tuota muuta kuin pahan mielen kaikille. Pitäisiköhän säätää jokin laki ja asetus yrittäjyydestä, joka karsisi vuosikausia tappiolisina pyörineet pois markkinoilta. Muuten olen sitä mieltä, että lainkuuliainen ja kannattavaa liiketoimintaa harjoittava yrittäjä on kansankunnan tukipilari, joka ansaitsee arvostukseni.

    • Verot ja liitot

      > Suhteet verottajaan kannattaa pitää hyvänä ja hyvänä apuna tässä on

      Verottajan kanssa ei tosiaan kannata alkaa kinaamaan. Maksaa vaan kiltisti ne mätkyt joista se verohurtta on päässyt haisulle. Ottaa sitten jotakin toista kautta homman mustana takasin, vahinko kiertämään.

      > Veronmaksajain keskusliitto, jonka jäseneksi kannattaa liittyä.

      Aivan täydellisen hömppäliitto yrittäjälle moinen. Suomessa saisi huoletta lopettaa 80% kaikista olemassa olevista mahdollisista Liitoista, eikä tämä yhteiskunta hätkähtäisi piiruakaan mihinkään suuntaan.

    • verot välttämättömiä

      Kaikki keinot harmaan talouden kitkemiseksi käyttöön. Nythän on tulossa uusia keinoja verottajalta rakennusalalle - harmaa talous on myös yksi Kreikan talouden romahduksen syy, siellä jopa yksityiset maksavat veroa miten sattuu. Veroilla yhteiskunta pysyy pyörimässä, näin se vain on - ja taataan yhteiskunnan varoin tuotetut palvelu - hyvin voinnin edellytys.

    • Mr Yritys Ltd Co

      Täyttä paskapuhetta. Olen aina pärjännyt kovalla työllä ja rehellisellä yrittämisellä. Jos yrittäminen olisi helppoa ja äkkirikastumisen tie autuaaseen onneen niin KAIKKI jopa JOHTAJAT sitä tekisivät.

      Typerää jauhaa paskaa täällä ja kylvää lisää kateutta jo tästä siitä niin kuuluisaan maahan.

      Paras pääoma on yrittäjä itse!

    • SuomiNeitoMyytyBryss

      Rehellisyys maan perii, sanoi Entinen (suomalainen) Kauppias.

      Maan yritysverotus on sveitsiläisen laskutavan mukaan 70%. Suomesa maksetaan piiloveroja eri nimikkeillä. Kaiki on kuitenkin veroa veron päälle.

    • hevosen suusta

      MISTÄ TÄSS OIKEASTI ON KYSE

      Ilmeisesti Kokoomuksessa ja SDP:ssä on päätetty, että valtion vajeen kattamiseksi PK yrittäjille määritetään joku uusi maksu.

      Nyt sitten em. puolueet virittelevät siellä sun täällä erilaisia "keskusteluita", että pk-yrittäjät ovat kaikki vähän konnia. Tällä tavalla muokataan mielipideilmastoa (taas) siten, että kohderyhmää (nyt yrittäjiä) saadaan rankaistua - hehän harrastavat vilunkia (!).

      Vähän ajan päästä, kuukausi, ehkä pari kohderyhmäksi tulee joku muu esim. pienkunnat. Sitten joka puolelle pulpahtaa keskusteluja, jossa kunnat maalataan oikeastaan röstöskeskuksi - niitä pitää rankaista.

      Mitä sitten tehdä tälläiselle kuppauksella? Rehellisenä oleminen ei auta, sillä kyse on taustalla valtion vajeen kattamisesta - lisämaksu tulee joka tapauksessa. Ainoa tapa vastata hallitukselle on turvata yrityksen jatkiminen tämän laman yli irtisanomalla väkeä. Jos se ei käy toiminnot tulee siirtää ulkomaille pois tämän hallituksen mielivallalta - niin isommat yritykset ovat jo tehneet.

      ÄLÄ JÄÄ LAMAN MAKSUMIEHEKSI

      Kolmas vaihtoehtokin on: äänestä sellaista puoluetta, joka ei ole yrittäjävihamielinen.

    • kaikki nimerkit oli

      Suomessa verottaja pyrkii linkamaan yrityksesi nurin.Yrittäjä on suomessa pohjasakka. Suomessa on huonot vaikeat mahdollisuudet nostaa yrityksen kasvua. Suomessa yrittäminen on ansa josta ei pääse pois.

    • Yrittänyt

      Aika loukkaava ja leimaavaa tekstiä, Suomessa on tuhansia rehellisiä yrittäjiä jotka hoitavat vastauunsa eri sidosryhmiin niin kun laki määrää.

      Vähänkään kehittyneillä toimialoilla ei "vilunkivillet" pitkälle pääse, ehkä ketjun aloittaja on yksi näistä epäonnistujista ja kirjoittaa itsestään.

      Jos yrtittäjällä on hyvä liikeidea ja yrittäjältä vaadittavat kyvyt ja taidot on kannattava yritystoiminta Suomessa täysin mahdollista ja tuo yrittäjälle huomattavasti normipalkansaajaa paremman elintason.

      • lässytiläälää

        Jaa ihanko totta. Kerro se Nokialle :D


    • pizzapoika kuparinen

      En ihmettele, ettei yrittäjillä mene hyvin. Heidän aikansa kuluu valittamisiin esim. tässäkin ketjussa.

    • ie

      Täällä ei yksikään viisas asiantuntija ole yrittäjä, ja jos on, niin ei varmaan mene hyvin, jos ei ole muuta tekemistä, kun täällä marista.

    • 9+19

      Mitä on "menestys"? Opimme jo lapsuudessa mielikuvia "menestyneestä" ihmisestä ja ne mielikuvat alkavat sittemmin ohjaamaan valintojamme. Jokainen oppii omat mielikuvansa ja toteuttaa elämäänsä niiden mukaan. Itseasiassa nämä mielikuvat ja ajatukset asettuvat ikäänkuin ulkoisiksi tahdoiksi oman tahdon päälle, ja tämän takia oma tahto vajoaa tiedottomuuten jossakin vaiheessa varttuessamme. Tulos on elämä joka ei ole oman tahdon mukainen, vaikka ulkoisesti asiat saattavatkin näyttää hyvältä. Jos elämä ei ole oma, vaan opittu, niin voiko sitä kutsua menestyksekkääksi?

      Olen lukenut erästä kirjaa joka kuvailee ongelman erittäin tarkalla tavalla. Kirjasta löytyy tietoa jonka varassa oppii paljastamaan ulkoiset ajatukset mielessään. Kun ajatus löytyy, siitä tulee tietoiseksi ja siksi sen voi valita pois. Sitä ennen se vaikuttaa toimintaan tiedottomuudesta, eikä henkilö välttämättä huomaa sitä lainkaan. Tätä mielen putsaustyötä tehdessä ulkoiset ajatukset vähitellen löytyvät ja tietoisuus omasta itsestä ja tahdosta kasvaa samalla, ja elämä muuttuu oman tahdon mukaiseksi. Tulos tuosta on mielen tasapaino sekä aito hyvinvointi ja itsenäisyys, ja sitä voisi jo kutsua menestykseksi. Mainitsemani kirja on Alkuajatus - Elämän pieni käsikirja, ja suosittelen tutustumaan siihen, sillä se todella toimii. Löysin kirjan sivulta www.alkuajatus.org

      • realistinen työtön

        Menestys on sitä kun ei tarvi elää muiden siivellä. Joo kyllä pienelläkin rahalla hengissä pysyy ja ei masentuminen auta. Silti mieluummin tekisin töitä kuin olisi työttömänä muiden elättäessä minut. Töitä ei vaan ole löytynyt. Normi kokopäivätyö ihan minimipalkallakin kävisi. Mitään 2 h viikottaista pätkätyötä ei voi tehdä kun menetät tuet ja käteen jää vähemmän kuin työttömänä. Työtön on jo niin persaukinen kuin olla voi ja vähemmällä rahalla ei pysty elämään.


    • yritteliäs

      Se mikä mua riepoo, niin on tuo että varastoon hankitut tavarat katsotaan tuloksi vaikka ko.tavaraa ei ole vielä edes myyty.

      Tuolla tavalla rankaistaan siitä, että laajennat toimintaasi. Joissakin tapauksissa on järkevämpää ottaa rahat ulos firmasta, kun sijoittaa ne varastoon.

      • naurettava verotus

        Varaston arvo on ihan yksi iso vitsi. Mitä tuloa se on kun ne seisovat varastossa.


      • Tuota noin.

        Se varasto on kuitenkin kai sinun tai yrityksesi omaisuutta. Ei niihin rojuihin mitä nurkissasi on verokarhun koura kahmaise sen syvällisemmin kuin riihikuivattuun pankkitililläsi. Olet vaan mennyt muutamaan rahan varastotuotteeksi. Verottaja ei ota kuin voitto-osuudesta kun varastoasi tyhjennät.


    • Ota mallia

      Suurimmat rikolliset ovat poliitikkoja ja virkamiehiä. Jos haluaa tulla toimeen pitää toimia vähintään yhtä rikollisesti kuin he.

    • Yrittäjyydestä

      Pienyrittäjiä ei tueta tarpeeksi. Starttiraha on ihan riittävän ok systeemi, mutta pienyrittäjien veron pitäisi olla pienempi kuin 23% alv tuloista jos tulot ovat pienet. Onko aika hankalaa yrittää kehittää yritystä maksamalla ensin kaikesta myymästään 23%, sitten eläkemaksut, muuta vakuutukset, vuokrat, sähköt, kuluvat laiteosat, maksaa markkinointi,.. Eli pelimerkit nimenomaan viedään käsistä ennenkuin yrittäjä kerkiää rakentamaan kunnon asiakunnan.
      Itsellänikin kesti viitisen vuotta saada hyvällä liikeidealla olevani yritys tuottamaan voittoa. Joten kuten sinnittelemällä sain kuin sainkin homman vakaalle pohjalle ja nyt nettoan Suomalaisen normaali keskituloa.

      Miettikää nyt ostat materiaalit tuotteeseen 50 euroa, ota työpalkkaa 50 euro ja maksa tästä 100 eurosta 23 alvia, eli käteen jää 38 euroa mistä. Sen alvin osuus on siis 23 euroa, eli saman verran kun saat palkkaa yrityksen pyörittämiskustannusten jälkeen (sähköt, vuokra, kuluvat jutut,..). Ja tästä 23 euron palkastasi maksan eläkkemaksut ja verot. Hemmetin iso asiakaskunta on oltava ja idea todella hyvä että homma yleensäkään kannattaa.

      Sitten vielä verorahoillasi tuetaan jotain kannattamattomia yrityksiä kuten oopperoita kun rikkailla ei muka ole varaa maksaa niihin lippuista kuin se 50%. Isoja yrityksiä tuetaan jotka ulkoistavat muutenkin surutta ja antavat heti kenkää kun ei muka kannata juuri tässä kuussa. No ei joka kuukausi voi olla se paras ja siihen olisi varauduttava aina. Itse en tukia enää tarvisi, mutta pieniä vaikka toiminimiä olisi tuettava pienemmällä verotuksella jotta ne pääsisivät rauhassa kasvamaan ja työllistämään.

      • Koitetaas nyt

        jummartaa, ettei se alv 23% kaada tai vaikeuta sitä yrittämistäsi, muuta kuin sen verran ettet saa sen tilittämisestä voudilta korvausta. Toki diakoniatyöltä ei yritystoiminnassa voi muutoinkaan välttyä kaikin osin.
        Ihmettelen kuinka moni yrittäjä täälä itkee arvonlisäveroa,,,eihän se edes ole omaa rahaa, vain kassan läpi juokseva erä mikä valtiolle tilitetään. Ja sielähän se on laskuissa muun ohessa sujuvasti mukana, kuten kaikilla kilpailijoillakin, oletettavasti.
        Totta on, että kaikki mainitsemanne kulut, energiaa ja vuokria myöten on tuotteen hinnasta saatava irti tai menee kippo nurin. Mutta sama juttu se on joka yritäjällä. Jos niitä panostuksia ja riskinottokykyä ei yrittäjältä vaadittaisi taitaisimme olla kaikki yrittäjiä?
        Isojen yritysten tukeminen on väärin. Kyllä liikeidean ja toiminnan laadun itsessään pitää taata se, että valmistettavista tuotteista tai palveluista saadaan veroja myöten kaikki kulut katettua ja rahaa vielä huomisellekin jää.


    • qWAESRDTYGU

      tämä on verottajan provo ja tälläkin hetkellä tarkastellaan ip osoitteita heitä ketkä kwhuvat pime'' työt''n tä'ällä

      • Meinaatko

        että veronalle hakee lisää sponsoreita Kreikkaohjelmaan?


    • Pake

      Välttämätön pahe

      Se mitä kirjoitit on täysin totta,olen kokenut sen ja päätin lopettaa, en viitsinyt
      jauhaa peettä asioista mistä en tiedä enempää kuin sika hopealusikasta.
      Nyt olen palkkatyössä, kaikessa on ne hyvät ja huonot puolensa.

      Hyvää päin ja vuoden jatkoa sinulle, terv, Pake

    • Mafia..

      Korruptio ja rikollisuus on suomessa lisääntynyt roimasti kahdenkymmen vuoden sisällä, se on suhteessa Kokoomuksen kannatuslukuihin..

      Jokainen tehköön johtopäätöksensä, missä on mafian päämaja.??,,Vapaamuurariloossit.??

      • ....

        rikollisuus kannattaa rehellisyys ei
        muuten, oletko kommari?


      • Ei ole helppoa

        sinullakaan, kateellinen sosialisti. Meitä kapitalisteja v itutuksesi naurattaa. Pyöri p askoissasi ja hajoa v itutukseesi, luuseripaska.


    • raha vaihtaa

      Yksi korruption moottoreista on kokoomuksen ja sdp:n ylläpitämät TEKES ja ELY ja Finvero -kuviot. Niissä pyörii vahvasti ns. "hyvä-veli" -verkostot, joilla valtion varoja kanavoidaan miljardeja. Tekes jakaa mm. itselleen leijonan osan!

      Hyvä veli -verkostot valtion hallinnossa ja valtion yhtiössä on yleisin korruption muoto:
      http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2012/02/hyva_veli_-verkostot_yleisin_korruption_muoto_3264239.html?origin=rss

      Kysymys kuuluu: paljonko tästä aiheutuu kustannuksia valtiolle?
      Uskoisin, että saman verran kuin muissa maissa, jossa vastaavaa korruptiota esiintyy. Suomen tapauksessa siis 5-15% budjetista eli miljardeja.

      Ennen eduskuntavaaleja SDP ja Kokoomus oli purkamassa tätä pahennusta herättävää systeemiä, mutta vaalien jälkeen asia "unohtui" - rahaa kanavoidaan yhä enemmän ja enemmän. MOT ja muut asiaohjelmat ovat ruotineet Tekesiä ym. mutta hommaan ei puututa. Nyt hiljattain laman vahvistuttua kokoomus ja sdp ovat yhä enemmän "kehittämässä" rahan siirtoa Tekesin kautta:

      http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=201202118497

      Huomatkaa Häkämiehen sanoo: "Yhdistettynä siihen, että Tekesin resurssointi pidetään riittävällä tasolla, ministeri täydentää."

      Siis lisää rahaa Tekesille vaikka ennen vaaleja systeemiä luvattiin karsia.

    • peitto pois silmiltä

      kautta aikojen ovat menestyneet ne,joilla pokka pitää kaikenlaiseen vilunkiin,rehellisin keinoin ei ole kukaan menestynyt tai työllä.Epärehellisin keinoin ovat kaikki rikkaat rikastuneet (lottovoittajat ovat asia erikseen)

    • Raha ratkaisee

      Ei pidä paikkaansa. Kaikki on kiinni alkupääomasta. Jos sitä on riittävästi, niin silloin yrityksen saa vietyä alkuvaikeuksien yli ilman epärehellisiä keinoja. Massia pitää siis olla itsellä ennestään tai tarpeeksi hyvä rahoittaja.

    • 76ouy

      Kyllä onnistuu myös laillisin keinoin! Idea on teettää työt ilmaiseksi palkattomilla harjoittelijoilla, mikä mahdollistaa muuten kannattamattoman liiketoiminnan harjoittamisen. Maan tapa, erityisesti ravintola- ja terveydenhuoltoalalla.

    • ss4334

      Kokeilkaa sitä yrittäjyyttä ensiksi oman työn ohessa osa-aikaisena yrittäjänä. On paljon työtä, jota voisi tehdä osa-aikaisesti ilman valtavia investointeja.

      Ylipäätään tarvitseeko yrityksen aina olla jumalattoman iso yritys? Eikö aluksi riitä se, että yritys on voitollinen ja että pystyy ansaitsemaan itse elantonsa? Yhden miehen yrityksetkin ovat tärkeitä.

      Muistaakseni yrityksistä noin 1/3 on menestymättömiä (konkurssi tai lopettaminen), 1/3 kitkuttelee eteenpäin joten kuten ja 1/3 menestyy.

    • UusAvuttomia

      Kyllä Businesstä voi ilman vilppiä tehdä voitokkaasti, jos vain omaa oikeasti kykyjä / lahjoja.
      Se, että nykyihmiset alkaa olemaan totaalisen lahjattomia ja kyvyttömiä kehittämään itseään ja toimintaansa, johtaa juuri tähän, että mennään siitä mistä aita on matalin.

      Eikä yksinkertaisesti kyetä muuhun, kuin huijaamalla yrittää tulla toimeen.

    • Lucky mään

      Nämä alat joilla kilpaillaan halpatyövoiman kanssa ovat tuhoon tuomittuja. Ei perusteita voi muuttaa millään tenologiauskisten innovaatioilla tai johtamisgurujen opeilla.

      Pidin vuokralla tällaisia yrittäjiä (hieroja), onneksi pääsin siitä eroon. Tämä, joka otti sen riesakseen ei saanut liiketilaa myytyä kirveelläkään. Sen arvo oli kymmenesosa asuinhuoneiston arvosta.

      Huikatuksi tuleminen on vain tunne. Katso peiliin, huijaaminen sitäpaitsi jää veriin ja se on elämän suurimpia nautintoja. Poraat ison kihon akkaa ja haistatat sille keskaria, mikäs sen nastempaa.

    • Vilunkipelikokemus

      Olin eräässä firmassa töissä. Meitä oli kourallinen suomalaisia ja paljon ulkomaalaisia. Siellä palkat oli minimissä, ylityö- ym lisiä sai vain jos sitä osasi itse pyytää. Töitä riitti, ylitöitä joidenkin pakko tehdä joka päivä, koska ei ollut tarpeeksi päteviä ihmisiä tekemässä ; pomo tiesi varsin hyvin, mutta uutta työvoimaa ei palkattu. Yksi ihminen joutuu tekemään useita töitä samanaikaisesti (myös laskemista vaativia hommia)ja keskeyttämään työt vähän väliä asiakkaita palvellakseen, ihmekö tuo jos alkaa pää seota. Työturvallisuusriskit korjataan vain pakonedessä. Terveystarkastaja tulee aina hiljaisina aikoina, vähintään viikon varoajalla(jolloin tehdään suursiivous), vilkkaina aikoina olisi välillä paljonkin parantamisen varaa. Homeista tavaraa laitetaan jatkojalostukseen. Asiakkaille valehdellaan, esim. tuotteen keruupäivästä, tuotteiden parasta ennen päivää siirretään eteenpäin vaihtamalla etikettejä niin kauan kuin sisällys näyttää käyttökelpoiselta, ulkomaalaisista tuotteista taiotaan suomalaisia pakkauksia vaihtamalla. Mitenkä todistat onko ostamasi tuote oikeasti suomalaista, vai vetääkö yrittäjä välistä kivan siivun voittoa.. Laatua vaativat ihmiset ovat hävinneet asiakaskannasta, mutta nuo jotka eivät paremmasta tiedä vielä ostavat.

      Niinpä niin. En enää osta suomalaista, vaan tyydyn halpaan. Olisi mielenkiintoista tietää miten yleistä tuo taikominen on..

      Tuohon kun laitetaan lisäksi pihi pomo joka selvittää stressiään huutamalla työntekijöille turhasta, ei liene yllätys etten ole tuolla enää töissä, ennemmin olisin työtön kuin menen takaisin.

      • YhyyHHH

        Ja sä oot niin katkeraaaaa.


      • vilunkipelikokemus
        YhyyHHH kirjoitti:

        Ja sä oot niin katkeraaaaa.

        Enpä katkeraks sanois, opinpahan jotain, vaikkakin kantapään kautta. Ei sillä palkalla niin väliä, kunhan tulee toimeen, mutta kun olis inhimilliset työskentelyolosuhteet.


    • naakija

      Onko nämä kirjoittajat ihan oikeasti meitä Suomen kansalaisia en voi uskoa todeksi.

    • Manta maalta

      Ainakin pienyrittäjänä pitää olla valmis tekemään pidempää päivää, ja pitää kulut kurissa. Sairastuminen ja lomat ovat omasta pussista pois. Jos haluaa kasvaa ja menestyä, pitää olla vähän tuuriakin asiakashankinnassa. Asiakashankinnassa on suositukset tärkeintä, sutta ei saa tehdä. Kaikki eivät halua kasvaa, työllistävät vain itsensä. Työnantajuus ei kaikille sovi - eivät kaikki yrittäjät ole samasta muotista.

    • Puhut täyttä asiaa

      Pas.kasta ei voi tehdä kultaa muuta kuin kusettamalla, se vaan on niin.

      Oli yritys AIVAN mikä tahansa, paremmin menee harmaalla alueella.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5580
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3557
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1672
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      206
      1656
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      78
      1102
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1088
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      819
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      818
    Aihe