Voiko pennun jättää "kylmiltään" 4h yksin + kog + leluautomaatti

Onnistuuko???

Pentu on 15vkoa ja ollut yksin vain 45min-1h pari kertaa viikossa kun olen käynyt keskellä päivää kaupassa. Iltapäivisin tulee koululaiset kotiin joten yleensä loppupäivisinkin on aina joku kotona. Nyt tuli sitten keskiviikoksi yllättäen koulutuspäivä (teen normaalisti etätyötä kotona). Saan hoitajan puolesta päivästä eteenpäin mutta 8-12 pennun pitäisi selvitä yksin.

Pentu on luonnollisesti kovin kiintynyt minuun kun olen lähes aina kotona. Jää vessan tai suihkuhuoneen ovellekin vinkumaan kun menen sinne ja vedän oven perässä kiinni. Onko siisaikataulu liian tiukka? Tänään olen jo ollut liki tunnin poissa, ja ehkä iltapäivällä lähden uudestaan vaikkei ole kyllä nyt mitään menoa mihinkään. Ja huomennakin ehtisin tekemään saman, eli olemaan pariin otteeseen poissa, ehkä huomenna parin verran ja iltapäivällä tunnin. Kävisin vielä ostamassa pennulle vaikka jonkun herkkuluun tms. järsittäväksi.

Lisäksi nyt voisi olla loistava juttu myös leluautomaatti joka tipauttaisi aktivointilelun vaikka puolessa välissä poissaoloa. Myydäänkö Suomessa tällaisia eläinkaupoissa? Ja jos niin missä?

Vielä samaan viestiin änkeän kysymyksen kong-leluista. Jenkki-ohjelmissa niiden sisään laitetaan usein maapähkinävoita. Käytetäänkö Suomessa samaa vai millä olette täyttäneet sitä?

5

315

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onnistuu onnistuu

Tuolla on täyttöohjeita/vinkkejä kongiin. http://www.shetland.fi/KONG.html

Ja voit jättää koiran yksin, luultavasti nukkuu, ei mitään leluautomaatteja koirille. Piilottele vaikka ruokanappuloita juuri ennen kuin lähdet niin koiralla on siinäkin jotain tekemistä kun niitä etsii.
      Kannattaa jatkossakin jättää pentua yksin että se tottuu myös siihen ettei sielä ole joku koko aikaa, ettet ole pulassa kun joskus onkin menoa.

• siitä se alkaa

Pureskeltavaa,luita ja ms.

kuiva ruokaa voi heittää lattialle,esim kourallisen,tai piilotella eri paikkoihin.

• peetulainen

omani on 9,5 viikkoinen, tuli minulle viikko sitten. Otin tiistain vapaaksi ja keskiviikkona aloitin jo normaalin arjen, ainoastaa ruokatauolla käyn ruokkimassa pentua, eli joutuu olemaan aamusta sen 4 tuntia yksin ja sen jälkeen 3 tuntia.

• mnsnss

Noin pieni pentu nukkuu viel aikapaljon, en 4 tunnin takia nyt mitään mahdottomia hankintoja tekisi. Käytä ulkona ja leiki pennun kanssa ennen lähtöä, niin luullaksen jos lähtösi jälkeen vähän vinkuukin, asettuu sitten nukkumaan.
      Ja pennulle onkin opetettava yksinoloa, tarvitaan sitä taitoa nyt tai ei. Joskus tulevaisuudessa voi tulla eteen tilanne jolloin sitä taitoa tarvitaan, ja kaikkien sellaisten asioiden opetus on parasta aloittaa jo pienestä pennusta.
      Hyvä että sinulle tuollainen tilaisuus nyt tuli.

• Joobax

Hmm...jätin oman pennun alle 10 viikkoisena koko työpäiväksi yksin kotiin, joskin kävin pikapikaa ruokkimassa ja pissattamassa ruokatunnilla. Ei ongelmia. Tosin neiti on sen verran itsenäinen, ettei se emäntäänsä ole pahemmin kaivannutkaan ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      54
      3686
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      38
      2371
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      71
      2318
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      60
      2218
    5. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      28
      1638
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      71
      1564
    7. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      76
      1467
    8. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      56
      1022
    9. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      68
      992
    10. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      40
      879
    Aihe