Olen 19-vuotias nuori aikuinen. Lukio suoritettu hyvin arvosanoin, intti-TJ turvallisesti miinuksen puolella, opiskelupaikka syksyä odottamassa. Kaiken pitäisi olla hyvin, jopa satunnaista seksiä aina silloin tällöin tarpeeksi usein.
Mutta kun ei. Lukiolaisten penkkari-ilo ja wanhat saivat ajattelemaan, kuinka mukavaa olisi olla pari vuotta nuorempi. Tuntea uudestaan, millaista on olla ensimmäistä kertaa kännissä, bilettää ilman huolta huomisesta, ihastua kunnolla ensimmäistä kertaa. Usein tuntuu, että olen liian vanha. Asun suht pienessä kaupungissa, kaverit ovat jo muuttaneet opiskelun perässä, minäkin syksyllä. En viitsi lähteä baareihin yksin.
Tuntuu, että nuoruudessa olisi pitänyt uskaltaa tehdä niin paljon enemmän. Olin aina suhteellisen kiltti poika. Nyt ei enää kehtaa toteuttaa moniakaan ajatuksia, kun pitäisi kuitenkin olla jo "vastuullinen" ja "melkein aikuinen." Hyvästi huolettomuus. :(
Muita saman kohtalon kokeneita? Miten tästä oikein pääsee yli?
Aikuistumiskriisi
13
209
Vastaukset
- -Janne.
Mitäs jos pikkupoika menisi takaisin sitten sinne äidin helmoihin ja leikkimään vähän legoilla ja voit olla ikuinen lapsi?
Kasva vaan aikuiseksi niin 10 vuoden päästä piltti saattaa jopa naisilta p*llua.- -Jonas.
Miinus paskasta kommentistasi, vitun asperger-runkkari.
- Simply put.
Hahah, et TOD. oo mikään vanha. Sitäpaitsi sama meininki jatkuu jatko-opinnoissa, usko huvikses.
Mukava kuulla, että seksielämäsi on tasapainossa. - r4eww5w344e
Mulla on vähä sama homma, itte olen kohta 18, pelkään vanhentua ja aikuistua.
Mutta oo huoleti, on sulla vielä ainaki 10 vuotta sitä biletysaikaa, jonka jälkeen vois miettiä jo perhettä jos semmosen haluaa.
ei parikymppinen vielä vanha ole, mutta ei voi ihan samaa rataa mennä kuin sillon huolettomana villinä lapsena. - jooopppis
mullaki on samantapanen kriisi:( lukio tässä loppuu ja tuntuu et haluisin olla just parisen vuotta nuorempi, kokee sillee vasta ekaa kertaa kaikkee ja olla vaan nuori ja huoleton... mut eipä kai tälle mitään voi, ja hei ainakaan et oo ainoo josta tuntuu tollaselta! ja oikeesti 19 on loppujen lopuks tosi nuori vielä :)
- Janne.
Vai nuori ja huoleton... 19v kukkakeppi ruikuttaa täällä ikäänsä.
MIhinkäs sun elämäs muuttuu kun täytät 25 tai 45 tms? Miksi olisit nyt huoleton ja myöhemmin et? Miten niin?
Yleisesti ottaen ei sun ikäses nyt huolettomia ole, olet ehkä itse mutta eivät kaikki.
Varmasti joku omillaan toimeentuleva perheellinen 40v on paljon huolettomampi mitä joku 20v näkkileivällä elävä opiskelija. Siihen ei paljon biletykset auta.
Nytkin moni istuu kotona eikä ole naimisissa. On vain sinkku ja sitä rataa. Elämä yksinäistä, pelkkää bilettämistä?
Et ehkä usko, mutta väitänpä että tuo opiskelu ja kouluelämä on melkoista ajanhukkaa. Enkä näe mitään järkeä siihenkään miksi 19veen pitäisi olla 2 vuotta nuorempi. Mitä se muuttaa?
Kannattaisi hankkia oma elanto ja perhettä, omaisuutta. Kun pääsee koulutuksista eroon ja kasvaa aikuiseksi alkaa elämä loistaa, tosin kaikille ei tule sitä onnea mikä niille, jotka pääsee naimisiin ja omaan ok.taloon.- superjanne!
Elän paljon makeampaa elämää kuin 20 vuotiaat. Olen 34v ja naimisissa. Voisin koska tahansa tehdä lapsen vaimoni kanssa tai kaksikin. Mahdollisuuksia on paljon enemmän. 20 vuotias ei kykene elättämään lasta.
Lisäksi omaisuus ja työ merkitsee enemmän aikuisena kuin teininä. - Aelsödqu
superjanne! kirjoitti:
Elän paljon makeampaa elämää kuin 20 vuotiaat. Olen 34v ja naimisissa. Voisin koska tahansa tehdä lapsen vaimoni kanssa tai kaksikin. Mahdollisuuksia on paljon enemmän. 20 vuotias ei kykene elättämään lasta.
Lisäksi omaisuus ja työ merkitsee enemmän aikuisena kuin teininä.Älkää muut ottako tosissaan noita Jannen kommenteja hän on juuri tullut myöhäisteiniksi ja täällä haaveilee muille teini-ikäisille/nuorille omista omakotitaloistaa ym. naisista & kilpa-autoista. Tuskin koskaan naista saanut...
Kolme viikkoa sitten olit vielä 31.v Janne ja sinulla oli avovaimo, kun tulit pätemään mopoista ja niiden virittämisestä. :) Nopeasti se aika rientääkin. Pe*settäkö mahdat iltaisin myydä kun täällä päivälläkin näytät välillä mesoavan? Ei taida kauppa käydä, vai?
- Janne.
Niin ei kannata pahoittaa herkän teinipojan ja teinitytön mieltä, voi vielä ajaa skootterilla nurin ja kävellä jorpakkoon... :) Onhan näitä katoamisia.
köh köh.
Jaa... miten teini liittyy omakotitaloihin....uh huh huu xD Eikös teini sovi pikemminkin asuntosolukkoihin tai siis hehheh..
kilpa-autot? mitä niistä? ai niin.... nikko-autot on joo kivoja? jepjep...ymmärrän.
No toisinaan tulee leikittyä mutta se onkin harrastus. rc autot nääs.
Niin no nainenhan on 26 jos siis naisesta on puhe eikä tytöistä xD
Niin eihän lakia saa rikkoa joten pitääkin päteä mopon virittämisistä... jos on esim. asperger vanhemmat tai ad/hd niin ymmärrän toki että antavat virittää jne. mutta ei huolta.... elämä paranee kyllä lain pitkä käsivarsi ohjaa tukikeskukseen jne.
Ehtiihän tässä päivällä ja yöllä kun ei tarvi opiskella--kjeh kjeh kjeh...
en tarkoittanut v*ttuilla mitenkään...- J25
No et selvästikään tarkottanut. Eihän tuo missään nimessä siltä kuulostanutkaan.
- kahdeksa plus 19
Köh köh mielestäsi Karoliina Kestin tapaus on jotenki huvittava sinusta Janne? Sairas olet
"Jaa... miten teini liittyy omakotitaloihin....uh huh huu xD" Mitä tuo tarkoitti oikein?
Tais mennä vähä hiljentymisenpuolelle.. Ihan suht koht "normaalit" vanhemmat on mun tutuilla ja minulla jotka antavat virittää. Iteppä siitä sitte kärsii jos jää kiinni.
ps. "Ehtiihän tässä päivällä ja yöllä kun ei tarvi opiskella--kjeh kjeh kjeh..."
Eikö perse käy kaupaks kun täällä yöt päivystät?
Ja mitä tohon opiskeluun tulee niin et tainnut kummoisempi kundi olla koulussa aikoinaan kun nyt täällä jauhat millon mistäkin... :d - tietäjä92
Juuri tuon vuoksi kannattaa nuoruudesta ottaa ilot irti. Elää täysillä niinsanotusti. Itsekin välillä toivon olevani nuorempi, ainakin kun muistelen vuosien takaisia tapahtumia, mutta toisaalta nykyinenkin elämä on ihan mukavaa, en valita, enkä vanha olekaan. Ihminenhän kaipaa aina niitä, mitä sillä ei ole ja/tai mitä sillä joskus on ollut.
- kahdeksa plus 19
Täysin samaa mieltä Tietäjän kanssa! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh882108Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361766- 1801316
- 241784
- 67732
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10711- 59708
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211608- 49566
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337502