Onko erilaisia, erikokoisia syntejä vai onko vaan syntejä?
Saako anteeks yhtälailla ison ja oienen synnin?
Lyhyesti, ja Kiitos!
Raamatun syntikäsitys?
33
316
Vastaukset
- äly hoi
Satukirjan käsityksien mukaanko sinä yrität elää?
- pyh!
Emme, vaan Jumalan sanan mukaan.
- Liskonaattori6900
Jumala oli lisko avaruusolio, äly hoi...!!! Miten muuten se olisi parantanut vakavasti sairaita iha noin vain...?!?!? Maailmaa hallitsevat liskot, jotka ovat "pukeutuneet" ihmisiksi. Kyllä sen näkee nyt vaikka esimerkiksi Hillary Clintonistakin...!!!
- ölkjhgfds
pyh! kirjoitti:
Emme, vaan Jumalan sanan mukaan.
#pyh! kommentoi:
Emme, vaan Jumalan sanan mukaan.#
OLET USKONTUNNUSTUKSEN KALTAINEN, JUMALASTA LUOPUNUT RIKOLLINEN.
Uskontunnustuksen kaltainen papisto kouluttaa (Lue: aivopesee) kaltaisekseen.
uskontunnustuksesta ja sen kaltaisuudesta...
koskien myös pappislupauksen antaneita pappeja...
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
'Meillä ei ole järkeä'
Ymmärtämättömyydenne:
'Meillä ei ole ymmärrystä'
Ihmisyydestänne luopuminen:
'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
'Olemme syntisiä'
Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
=================
Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!
Luopumalla Heistä "YHDESTÄ" loupuu "HEISTÄ"
Pilkkaamalla Heistä YHTÄ, pilkaa HEITÄ.
=================
ero JUMALASTA; herra saatanasta uusi jumala:
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
Kristitty ei ole Jumalaa ja Jeesusta palveleva kristillinen.
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
------------------
herra jumalanne kieltää JUMALAN JA JEESUKSEN PALVELEMISEN;
herra on herra epäjumala jonka ensimmäistä käskyä ei ole raamatussa.
herra kieltää itseensä uskovia palvelemasta muita kuin häntä jumalana.
herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
"Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
herra epäjumalanne rikollisilleen antama käsky:
Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
"Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."
herra jumalaa palvelevien rikollisten historiaa, suomalaisittain...
Lainattua tekstiä:
"Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallaan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukomurhasta. " (IL)
- vanhauskoinen
Vastaan sinulle oman, katolisen äitikirkon selkeän opetuksen mukaan. On kuolemansyntejä ja lieviä syntejä.
1. Joh. 5: 16-17:16. Jos joku näkee veljensä tekevän syntiä, joka ei ole kuolemaksi, niin rukoilkoon, ja hän on antava hänelle elämän, niille nimittäin, jotka eivät tee syntiä kuolemaksi. On syntiä, joka on kuolemaksi; siitä minä en sano, että olisi rukoiltava.
17. Kaikki vääryys on syntiä. Ja on syntiä, joka ei ole kuolemaksi.
Ollakseen kuolemansynti synti vaatii täyden tietoisuuden ja täyden suostumuksen. Tiedät etukäteen tekeväsi väärin ja silti teet. Kuolemansynnin kohteena on tärkeä ja vakava asia. Nämä näet 10:stä käskystä.
Tunnustamalla papille, katumalla ja tekemällä katumustyö ja parannus voit saada kaiken anteeksi.- tietämätö nn
siis jos tietoisesti otan tikkarin kaupasta?
Hmm... ehkä ei sentään tarvita tuollaisia tekoja? Kyllä ne teot seuraa kun anteeksi pyytää ja anteeksiannon ottaa vastaan Jeesukselta.
en yhdy "vanhauskoisen" käsitykseen.
Joh 6:37 Kaikki ne, jotka Isä minulle antaa, tulevat minun luokseni, ja sitä, joka luokseni tulee, minä en aja pois.
Kuka ikinä tulee Jeesuksen tykö, saa syntinsä anteeksi. Ilman mitään erotusta. Siis käänteisesti: ihminen, joka ei tule Jeesuksen tykö, ei saa syntejään anteeksi.
1 Joh 1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
Synnit saa anteeksi tunnustamalla ja uskomalla ne anteeksi Jeesuksen ristinkuoleman tähden. Synnin rangaistus on jä kärsitty, ei sitä tarvitse uudestaan kärsiä. Ja jälleen kääntäen: joka ei tunnusta syntejään ja usko niitä anteeksi, ei saa anteeksi.
Mitä tulee siihen, onko olemassa niin suurta, niin iljettävää, niin pirullista tai niin paatuneen ihmisen syntiä, että sitä ei enää saisi anteeksi, Raamattu vastaa:
Rm 5:20 Mutta missä synti on tullut suureksi, siellä on armo tullut ylenpalttiseksi.
1 Joh 2:2 Hän on meidän syntiemme sovittaja, eikä vain meidän vaan koko maailman.
Siis koko MAAILMAN synnit on jo sovitettu, kaikkein suurimmatkin. Yhtään ainoata syntiä ei ole jätetty sovittamatta. Siksi ainoastaan ne synnit, jota ei tuoda ristille, jäävät sovittamatta.
Mitä tulee 1 Joh 5:16-17, niin tässäkään kohtaa ei esitetää mitään syntilistaa, jota ei voisi saada anteeksi, koska sellaista ei ole olemassakaan. Tämä kohta viittaa luopumukseen, siis siihen, että ihminen tietoisesti lähtee pois Jeesuksen tyköä ja torjuu sovituksen.
Mitä tulee Hepr 10:26, eli tahalliseen syntiin (jota ei anneta anteeksi), se pitää lukea asiayhteydessään, eli pitää lukea koko kohta Hepr 10:26-29. Siis vain tietoinen Kristuksen kieltäminen ja Hänen sovitusverensä häpäiseminen ovat anteeksiannon ulkopuolella. Mutta vain sellainen ihminen, joka on tietoisesti kieltänyt Kristuksen, voi langeta tällaiseen tilaan.
Kaikki tahalliset ja tahattomat synnit saa anteeksi tunnustamalla ja uskomalla ne anteeksi. Jos vain "tahattomat" synnit saisi anteeksi, niin eihän Daavidkaan olisi saanut anteeksi lankeemustaan Batseban kanssa (aviorikos - tietoinen petosyritys - murha - Batseban ottaminen vaimokseen). Siinähän Daavid tietoisesti hylkäsi Jumalan käskyt, paadutti itsensä ja lankesi jopa murhaan. Mutta hänellekin oli anteeksiantamus. Profeetta Naatan paljasti hänen rikoksensa, Daavid kääntyi ja sai kaiken anteeksi. Mutta synnin seuraukset hän joutui kantamaan.
Synti on aina rikos Jumalaa vastaan ja tuottaa kuoleman, ilman mitään erittelyä pieniin tai suuriin synteihin.
Rm 6:23 Synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
Ei ollut aivan lyhyt vastaus, mutta eiköhän tuossa kaikkein tärkein tullut.- vanhauskoinen
Tässä tulikin eräs katolisuuden ja luterilaisuuden ero. Meillä on yksityinen ripin sakramentti, jossa elävät kirkonjäsenet käyvät säännöllisesti ja usein. Vasta tämän jälkeen saa osallistua Eukaristiaan. Kaikki synnit voi saada anteeksi, mutta meillä anteeksiantoa ei pappi julista yleisesti.
Minun mielestäni on kyllä huima ero sillä esim. pettääkö puolisonsa, tekeekö abortin vai suuttuuko kotona jostain asiasta. Meillä kaksi ensimmäistä on kuolemansyntejä.
Daavidin suhteen täytyy muistaa, että anteeksianto juutalaisuudessakin vaati myös sydämen mielenmuutosta ja uhria. - pyh!
vanhauskoinen kirjoitti:
Tässä tulikin eräs katolisuuden ja luterilaisuuden ero. Meillä on yksityinen ripin sakramentti, jossa elävät kirkonjäsenet käyvät säännöllisesti ja usein. Vasta tämän jälkeen saa osallistua Eukaristiaan. Kaikki synnit voi saada anteeksi, mutta meillä anteeksiantoa ei pappi julista yleisesti.
Minun mielestäni on kyllä huima ero sillä esim. pettääkö puolisonsa, tekeekö abortin vai suuttuuko kotona jostain asiasta. Meillä kaksi ensimmäistä on kuolemansyntejä.
Daavidin suhteen täytyy muistaa, että anteeksianto juutalaisuudessakin vaati myös sydämen mielenmuutosta ja uhria.Sillä ei ole mitään merkitystä mitä mieltä katolilaiset tai luterilaiset ovat. Vain sillä on merkitystä, mitä mieltä Jumala on.
- pyh!
vanhauskoinen kirjoitti:
Daavidin suhteen täytyy muistaa, että anteeksianto juutalaisuudessakin vaati myös sydämen mielenmuutosta ja uhria.Raamatussa ei sellaista kuin kuolemansyntiä ole olemassakaan.
- toinen Hega
pyh! kirjoitti:
Raamatussa ei sellaista kuin kuolemansyntiä ole olemassakaan.
Ei ole kuoleman syntiä, mutta on vain yksi synti jota ei voi saada anteeksi:
Hebealaiskirje
10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
10:27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
10:29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
10:30 Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa."
10:31 Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin.
Matt
12:24 Mutta kun fariseukset sen kuulivat, sanoivat he: "Tämä ei aja riivaajia ulos kenenkään muun kuin Beelsebulin, riivaajain päämiehen, voimalla."
12:25 Mutta hän tiesi heidän ajatuksensa ja sanoi heille: "Jokainen valtakunta, joka riitautuu itsensä kanssa, joutuu autioksi, eikä mikään kaupunki tai talo, joka riitautuu itsensä kanssa, pysy pystyssä.
12:26 Jos nyt saatana ajaa ulos saatanan, niin hän on riitautunut itsensä kanssa; kuinka siis hänen valtakuntansa pysyy pystyssä?
12:27 Ja jos minä Beelsebulin voimalla ajan ulos riivaajia, kenenkä voimalla sitten teidän lapsenne ajavat niitä ulos? Niinpä he tulevat olemaan teidän tuomarinne.
12:28 Mutta jos minä Jumalan Hengen voimalla ajan ulos riivaajia, niin on Jumalan valtakunta tullut teidän tykönne.
12:29 Taikka kuinka voi kukaan tunkeutua väkevän taloon ja ryöstää hänen tavaroitansa, ellei hän ensin sido sitä väkevää? Vasta sitten hän ryöstää tyhjäksi hänen talonsa.
12:30 Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.
12:31 Sentähden minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta.
12:32 Ja jos joku sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, niin hänelle annetaan anteeksi; mutta jos joku sanoo jotakin Pyhää Henkeä vastaan, niin hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä maailmassa eikä tulevassa.
12:33 Joko tehkää puu hyväksi ja sen hedelmä hyväksi, tahi tehkää puu huonoksi ja sen hedelmä huonoksi; sillä hedelmästä puu tunnetaan.
Jos voit vielä katua, voit myös turvautua Jumalan armoon. - toinen Hega
toinen Hega kirjoitti:
Ei ole kuoleman syntiä, mutta on vain yksi synti jota ei voi saada anteeksi:
Hebealaiskirje
10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
10:27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
10:29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
10:30 Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa."
10:31 Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin.
Matt
12:24 Mutta kun fariseukset sen kuulivat, sanoivat he: "Tämä ei aja riivaajia ulos kenenkään muun kuin Beelsebulin, riivaajain päämiehen, voimalla."
12:25 Mutta hän tiesi heidän ajatuksensa ja sanoi heille: "Jokainen valtakunta, joka riitautuu itsensä kanssa, joutuu autioksi, eikä mikään kaupunki tai talo, joka riitautuu itsensä kanssa, pysy pystyssä.
12:26 Jos nyt saatana ajaa ulos saatanan, niin hän on riitautunut itsensä kanssa; kuinka siis hänen valtakuntansa pysyy pystyssä?
12:27 Ja jos minä Beelsebulin voimalla ajan ulos riivaajia, kenenkä voimalla sitten teidän lapsenne ajavat niitä ulos? Niinpä he tulevat olemaan teidän tuomarinne.
12:28 Mutta jos minä Jumalan Hengen voimalla ajan ulos riivaajia, niin on Jumalan valtakunta tullut teidän tykönne.
12:29 Taikka kuinka voi kukaan tunkeutua väkevän taloon ja ryöstää hänen tavaroitansa, ellei hän ensin sido sitä väkevää? Vasta sitten hän ryöstää tyhjäksi hänen talonsa.
12:30 Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.
12:31 Sentähden minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta.
12:32 Ja jos joku sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, niin hänelle annetaan anteeksi; mutta jos joku sanoo jotakin Pyhää Henkeä vastaan, niin hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä maailmassa eikä tulevassa.
12:33 Joko tehkää puu hyväksi ja sen hedelmä hyväksi, tahi tehkää puu huonoksi ja sen hedelmä huonoksi; sillä hedelmästä puu tunnetaan.
Jos voit vielä katua, voit myös turvautua Jumalan armoon.Kukaan ei voi katua, jos Jumala paaduttaa hänet.
ks. Mooses ja faarao (2. Moos 9 erityisesti jae 12)
Muita vastaavia tapauksia:
2.Mooseksen kirja: 2:12
5.Mooseksen kirja: 2:30
Joosua: 11:20
1.Samuelin kirja: 6:6
2.Aikakirja: 36:13
Apostolien teot: 19:9
Room. 1:28
Miten ihminen paatuu?
Jatkamalla synnin tekemistä!
Varo syntiä, synnillä on aina seurauksensa, jos vaikka saisitkn anteeksi:
4:18 Mutta vanhurskasten polku on kuin aamurusko, joka kirkastuu kirkastumistaan sydänpäivään saakka.
4:19 Jumalattomain tie on kuin pimeys: eivät he tiedä, mihin kompastuvat.
4:20 Poikani, kuuntele minun puhettani, kallista korvasi minun sanoilleni.
4:21 Älkööt ne väistykö silmistäsi, kätke ne sydämesi sisimpään;
4:22 sillä ne ovat elämä sille, joka ne löytää, ja lääke koko hänen ruumiillensa.
4:23 YLI KAIKEN VAROTTAVAN VARJELE SYDÄMESI, SILLÄ SIELTÄ ELÄMÄ LÄHTEE.
4:24 Poista itsestäsi suun kavaluus, ja karkoita luotasi huulten vääryys.
4:25 Katsokoot sinun silmäsi suoraan, eteenpäin olkoon katseesi luotu.
4:26 Tasoita polku jaloillesi, ja kaikki sinun tiesi olkoot vakaat.
4:27 Älä poikkea oikeaan, älä vasempaan, väistä jalkasi pahasta. - 25
pyh! kirjoitti:
Raamatussa ei sellaista kuin kuolemansyntiä ole olemassakaan.
>>Raamatussa ei sellaista kuin kuolemansyntiä ole olemassakaan. >>
?? Missä Raamatussa ei ole tätä:
1.Johanneksen kirje:
5:16 Jos joku näkee veljensä tekevän syntiä, joka ei ole kuolemaksi, niin rukoilkoon, ja hän on antava hänelle elämän, niille nimittäin, jotka eivät tee syntiä kuolemaksi. On syntiä, joka on kuolemaksi; siitä minä en sano, että olisi rukoiltava. - Tehkää parannus
25 kirjoitti:
>>Raamatussa ei sellaista kuin kuolemansyntiä ole olemassakaan. >>
?? Missä Raamatussa ei ole tätä:
1.Johanneksen kirje:
5:16 Jos joku näkee veljensä tekevän syntiä, joka ei ole kuolemaksi, niin rukoilkoon, ja hän on antava hänelle elämän, niille nimittäin, jotka eivät tee syntiä kuolemaksi. On syntiä, joka on kuolemaksi; siitä minä en sano, että olisi rukoiltava.Onko homous kuoleman syntiä?
Eikös Jumala ole hylännyt homot:
Room
1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
1:25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
1:26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
1:27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin JUMALA HYLKÄSI heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.
1:29 He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;
1:30 ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,
1:31 vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;
1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat KUOLEMAN ANSAINNEET, eivät ainoastaan itse niitä tee, VAAN VIELÄPÄ OSOITTAVAT HYVÄKSYMISTÄ niille, jotka niitä tekevät.
Homouden synnin hyväksyntä ja sen hyväksyminen näyttäisi olevan kuoleman syntiä, koska homot ovat kuoleman ansainneet tuon perusteella (Jumalan näkökulmasta katsottuna). - vanhauskoinen
pyh! kirjoitti:
Sillä ei ole mitään merkitystä mitä mieltä katolilaiset tai luterilaiset ovat. Vain sillä on merkitystä, mitä mieltä Jumala on.
pyh!
Etköhän sinäkin toimi oman kirkkosi opetuksen mukaan? Sen sijaan, että ryhdyt haukkumaan toisia uskovaisia, voisit miettiä keskustelun avaajan aivan asiallista kysymystä ja vastata siihen. pyh! kirjoitti:
Sillä ei ole mitään merkitystä mitä mieltä katolilaiset tai luterilaiset ovat. Vain sillä on merkitystä, mitä mieltä Jumala on.
Ehkä on hyvä tutustua siihen, miten eri suuntaukset ovat käsittäneet sen Jumalan tarkoituksen?
- nbygtygtfrf
mummomuori kirjoitti:
Ehkä on hyvä tutustua siihen, miten eri suuntaukset ovat käsittäneet sen Jumalan tarkoituksen?
luder/lutheria jumaloivien tarkoitus on olla rikollisuudenne herra jumalanne:
herra on herra epäjumala jonka ensimmäistä käskyä ei ole raamatussa.
herra kieltää itseensä uskovia palvelemasta muita kuin häntä jumalana.
herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
"Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
herra epäjumalanne rikollisilleen antama käsky:
Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
"Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."
Lainattua tekstiä:
"Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallaan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukomurhasta. " (IL)
Lue uskontunnustukses ylempää ja ihmisty jos vaikka viellä järkiinnyt!!!
Kommentti "vanhauskoisen" kirjoitukseen.
Sellaista kuin "kuolemansynti" ei ole olemassakaan, kun se tuodaan ristille sovitettavaksi. Sinä teit eroa synneistä, esim. puolison pettäminen on suurempi synti kuin suuttua kotona. Näin on, jos asiaa tarkastelee lain puolelta. Puolison pettämisestä saa suuremman rangaistuksen viimeisellä tuomiolla kuin suuttumisesta. Tässä olen samaa mieltä. Mutta armon puolelta katsottuna Jeesus antaa kaiken anteeksi, kun se tuodaan ristille, ilman ainuttakaan poikkeusta.
Meillä luterilaisilla saa synnit uskoa anteeksi Jumalanpalveluskaavassa, kun ensin tunnustaa ne ja sitten uskoo ne anteeksi julkisen synninpäästön jälkeen.
Mutta kyllä rukous kotonakin, syntien tunnustaminen ja niiden uskominen anteeksiannetuksi ovat ihan yhtä päteviä.
Meillä sovitus perustuu 100% ristin sovitustyöhön eikä esim. ihmisen omiin tekoihin, kuten Ave Marian lukeminen 50 kertaa.- vanhauskoinen
jkaleva, kirjoitit:
Meillä sovitus perustuu 100% ristin sovitustyöhön eikä esim. ihmisen omiin tekoihin, kuten Ave Marian lukeminen 50 kertaa
Tämä on varmaankin yleinenkin väärinkäsitys katolisuudesta. Katolinen kirkko opettaa aivan samalla tavoin, että me voimme saada kaikki synnit anteeksi ja vain ja yksinomaan Herramme Jeesuksen Kristuksen sovituskuoleman kautta.
Ripin toinen nimi meillä on Parannuksen sakramentti. Se sisältää nämä ripittäytyjän osalta: valmistautuminen sydämen tutkistelun kautta, sydämessään katuminen, suullinen tunnustaminen, käyttäytymisessään täydellinen nöyrtyminen ja hedelmää tuottava hyvitys.
Hyvitys on niinsanottu katumustyö. Synti on aiheuttanut monenlaista vahinkoa sekä ripittäytyjälle, hänen Jumala-suhteellensa että ehkä myös hänen lähimmäiselleen. Katumustyö vastaa mahdollisimman tarkkaan tehtyjen syntien raskautta ja luonnetta. Halu hyvittää väärä teko yhdistää meidät siihen, että haluamme myös kärsiä Kristuksen kanssa, Room. 8:17
- SeurakuntalainenS
Synti jota ei saa koskaan anteeksi on, että hylkää Jumalan armotarjouksen, eli Jeesuksen sovituksen ristinpuulla. Siis ainoastaan Jeesuksen nimi ja veren armo pelastaa ihmisen taivaaseen.
Ei siis pidä jäädä odottamaan,vaan kehoitan ottamaan vastaan tämän pelastuksen Jeesuksessa Kristuksessa nyt tänään, huomisesta ei tiedä onko sitä meillä.
Jotkut heränneet eli körtit eivät tätä hyväksy, mutta sellaiset heränneet eivät ole vielä uskoon tulleetkaan. Herännäisyys nykyään on jotain aivan muuta kuin Paavo Ruotsalaisen aikaan.
Nyt se täysin maallistunut liike sanomatta mitään siitä, miten ihminen pelastuu ja että syntinen ihminen tarvitsee Vapahtajaa.- kehittyy
"Herännäisyys nykyään on jotain aivan muuta kuin Paavo Ruotsalaisen aikaan."
Aivan niin, ja nykyherännäisyys on terveempää. - nukkumatin.karkottaja
kehittyy kirjoitti:
Aivan niin, ja nykyherännäisyys on terveempää.Niin, tai uneliaampaa
- perustelehan
kehittyy kirjoitti:
Aivan niin, ja nykyherännäisyys on terveempää.Millä tavalla?
- sama.tulos.on.se
" Onko erilaisia, erikokoisia syntejä vai onko vaan syntejä?
Saako anteeks yhtälailla ison ja oienen synnin?
Lyhyesti, ja Kiitos! "
- se on synti, ettette usko Jeesukseen, se on kaiken pohjalla.
Muut väärät asiat ovat seurausta siitä.
Kaiken synnin saa anteeksi tekemällä paarannuksen ja seuraamalla Jeesusta opissa ja elämässä.
Ei ole merkitystä synnin koolla, koska synti on aina synti. Me emme edes käsitä synnin syvyyttä ja kauheutta.
Kauhea synti tosin on, kun se erottaa ihmisen Jumalasta. Olipa se sitten pieni, tai suuri ihmisten mielestä, sama lopputulos. Ehkä mistään yksittäisestä teosta ei aina voi sanoa että se on syntiä. Jos lähdetään siitä että synti vie aina poispäin Jumalasta, moni seikka voi olla syntiä.
Erittäin mielenkiintoinen artikkeli siitä, mitä synnillä on tarkoitettu Raamatussa:
”Vanhassa testamentissa käytetään synnistä useimmin sanaa hatta´t ja verbistä hata´, jonka perusmerkitys on ´mennä ohi maalin, eksyä tieltä´; tästä merkitykset ´ottaa harha-askel, käyttäytyä pahoin, tehdä syntiä´.2
”Etymologisesti hata´ merkitsee ´tehdä sitä, mikä on virheellistä´, ´epäonnistua´, ja sitä käytetään yksinomaan kielteisestä teosta.”
”Voimakkaampi syntiä merkitsevä sana on ´awon´, joka merkitsee ´poiketa tieltä´ eli ilmaisee pikemminkin jo tahdonalaisempaa toimintatapaa.”
”Voimakkain syntiä merkitsevä heprean kielen sana on ´pása´, joka merkitsee ´rikkomus´ ja joka tulee verbistä pasa´, ´tehdä kapina, rikkoa´.”
”Uudessa testamentissa tavallisin syntiä tarkoittava sana on kreikan hamartía---”, ”…tulee verbistä hamartáno, jota, kuten heprean verbiä hata´, käytettiin alun pitäen maaliin osumattomuudesta, maalin ohi menemisestä.”
”Toinen syntiä tarkoittava sana on anomía, ´lain rikkominen, laittomuus´, jolla on useimmiten merkitys ´paha teko´…”
”… paráptoma, oikeammin ´sivuunputoaminen´, tästä merkitykset ´harha-askel´ sekä ´rikkomus´, verbistä parapipto, ´pudota sivuun, erehtyä, tehdä syntiä´…”
http://www.uskonet.fi/artikkelit/147/synti- näin.se.menee
Kaiken synnin lähde on epäusko, joka itsessään sitten synnyttä niitä yksittäisiä synnillisiä tekoja.
Joh 16 luvussa Jeesus sanoo: Kun Puolustaja, Pyhä Henki tulee, Hän näyttää maailmalle todeksi synnin, koska he eivät usko Jeesukseen.
Ja jossain toisaala sanotaan, että kaikki mikä ei ole uskosta, on syntiä, tarkottaa, että kaikki epäuskoisten tekemiset on syntiä!- lkjhgfdsf
mummomuori kirjoitti:
Silti yksikään ihminen ei voi olla tekemättä joskus syntiä?
VALEHTELET!!!
uskot toisia kaltaiseksesi!
perkeleen perisyntiä EI OLE!
SEN ON JUMALA ITSE TODISTANUT ANTAMALLA NOOAN PERHELLE ARMON JA SIUNANNUT HEIDÄT.
JUMALA EI SYNTIÄ SIUNAA!
JOTEN
ESIMERKIKSI
MM JOKAINEN LAPSENA KUOLLUT ON SYNNITTÖMÄNÄ KUOLLUT
JA
SINÄ VÄÄRÄÄ TODISTUS JAKELET saatanallisuuksilla SYYTTÖMIÄ SYYTTÄEN!
HÄPEÄ saatanaa ja sen "minä olen herra sinun jumalasi" herraas PALVELEVA EKSYTTÄJÄ!!!
sinun luder/luther ei luonut maailman kaikkeutta mutta palvelee oppeineen saatanaa sen historianne todistaa!
JUMALAN VALTAKUNTA ON LASTEN KALTAISTEN.
JOTEN LAPSET OVAT SYNNITTÖMIÄ SYNTYISSÄÄN.
VAIN saatanaa JA SEN herra jumalia jumaloivat VELEHTELEE TOISIN!
Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
10:14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan:
18:16 Mutta Jeesus kutsui lapset tykönsä ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
Jumalasta, ihmisyydestä, järjestä ja ymmärtämisen lahjasta luopuneena mummomuori ei edes ymmärrä uskontunnustuksensa kaltaisuutta ja opettaa saatanallisuuttaan jumalallisuutena! mummomuori kirjoitti:
Silti yksikään ihminen ei voi olla tekemättä joskus syntiä?
Minulle, joka kasvoin vanhoillislestadiolaisessa ympäristössä, tuli käsitys, että nämä uskovat lestat ajattelivat samalla tavoin että jokainen ihminen ei voi olla joskus tekemättä syntiä ja kapinoin tuota käsitystä vastaan silloin ja kapinoin vieläkin. Minusta ihminen tekee jatkuvasti syntiä lähimmäisiään kohtaan tai ympäristöään kohtaan eikä siitä pääse yli eikä ympäri. Tosin en kutsu tuota enää synniksi vaan vääryydeksi ja samalla olen vieraantunut kaikesta muusta kuin agnostismisistä kulttuurikristityistä sillä koen, että ihminen on kertakaikkiaan kykenemätön käsittämään mitään muuta kuin sen mitä silmillään näkee tai käsin koskettaa.
- armahdettusyntinen
lkjhgfdsf kirjoitti:
VALEHTELET!!!
uskot toisia kaltaiseksesi!
perkeleen perisyntiä EI OLE!
SEN ON JUMALA ITSE TODISTANUT ANTAMALLA NOOAN PERHELLE ARMON JA SIUNANNUT HEIDÄT.
JUMALA EI SYNTIÄ SIUNAA!
JOTEN
ESIMERKIKSI
MM JOKAINEN LAPSENA KUOLLUT ON SYNNITTÖMÄNÄ KUOLLUT
JA
SINÄ VÄÄRÄÄ TODISTUS JAKELET saatanallisuuksilla SYYTTÖMIÄ SYYTTÄEN!
HÄPEÄ saatanaa ja sen "minä olen herra sinun jumalasi" herraas PALVELEVA EKSYTTÄJÄ!!!
sinun luder/luther ei luonut maailman kaikkeutta mutta palvelee oppeineen saatanaa sen historianne todistaa!
JUMALAN VALTAKUNTA ON LASTEN KALTAISTEN.
JOTEN LAPSET OVAT SYNNITTÖMIÄ SYNTYISSÄÄN.
VAIN saatanaa JA SEN herra jumalia jumaloivat VELEHTELEE TOISIN!
Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
10:14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan:
18:16 Mutta Jeesus kutsui lapset tykönsä ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
Jumalasta, ihmisyydestä, järjestä ja ymmärtämisen lahjasta luopuneena mummomuori ei edes ymmärrä uskontunnustuksensa kaltaisuutta ja opettaa saatanallisuuttaan jumalallisuutena!Syntiä voi tehdä, ajatuksin sanoin ja teoin. Tuskinpa löytyy sellaista, joka ei olisi joskus ajatellut jotain pahaa toisesta ihmisestä. Tai himoinnut jotain, toiselle kuuluvaa. Kateus ja katkeruus on hyvinkin tavallista ainakin meille suomalaisille.
- jnyglkjhgfdr
Opetelkaa sen verran edes rehellisyyttä, että palvelette todellisen herranne herra jumalaa/jumalia heidän omissa nimissä!
KUN USKONTUNNUSTUKSEN ON herralleen ja sen herra jumalalle antanut, NIIN MINKÄ, HELEVETINKÖ TAKIA TEIDÄN PITÄÄ VALEHELLA IHMISILLE vaikka itse olette ihmisyydestänne LUOPUNEITA???
LUOPUMALLA "YHDESTÄ" - LUOPUU "HEISTÄ"
Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!
FAKTAT VOITTE TARKISTAA...
uskontunnustuksesta ja sen antaneen kaltaisuudesta...
-järjettömyydenne:
'Meillä ei ole järkeä'
-Ymmärtämättömyydenne:
'Meillä ei ole ymmärrystä'
-Ihmisyydestänne luopuminen:
'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
'Olemme syntisiä'
-Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
-ero JUMALASTA; herra saatanasta herra jumalineen uusi jumala:
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
-Jeesuksen seuraajat ovatkin kristillisiä eikä rikollisuuden kristittyjä:
HUOMATAKAA, ETTÄ....
TARKOITTAA MYÖS, ETTÄ OLETTE KRISTITTYJÄ
ETTE OLE JEESUSTA PALVELEVIA KRISTILLISIÄ!
Faktaa:
Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joilla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina.
Rikollisuuden miekka sivistyksen kristityt uskovat itseensä Jeesuksen seuraajiksi vaikka ovat paavalilais-luterilaisuuden saatanaa jumaloivia saatanaa jumalaksi uskovia uskovaisia.
Faktaa:
Kristilliset = Jeesuksen perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppein ymmärtäväisiä järkeviä IHMISIÄ; seurakuntalaisia Jeesuksen opetuslapsineen. He eivät anna aivopesu uskontunnustusta.
Ilm. 2:1-29
Näistä, Jeesuksen perustamista seurakunnista EI OLE yhtään kristittyjen seurakuntia vaan ne ovat KRISTILLISTEN seurakuntia:
Pergamos
Tyatira
Sardes
Smyrna
Filadelfia
Efeso
Laodikea
----------------------------------
Opetelkaa olemaan rehellisiä ja tunnustakaa yhteinen herranne kun niitä jumaloitte palvemalla hän sen omalla nimellä. - armahdettusyntinen
Synneistä ainoastaan Pyhän Hengen pilkkaa ei anneta anteeksi.
Kun puhutaan synnistä, sillä ei tarkoiteta joitakin yksittäisiä synnintekoja, vaan synnissä elämistä, sitä että ihminen elää erossa Jumalasta. Jumalattomat tuomitaan tekojensa mukaan. Tämä tarkoittaa, että on olemassa eriasteisia synnistä nousevia tekoja.
Synneistä armahdettuja ei tuomita. Heitä jotka ovat ottaneet Jeesuksen vastaan syntiensä sovittajana.
Puhutaan myös avaintenvallasta, kenellä on oikeus antaa syntejä anteeksi?
Niin Jeesus sanoi heille jälleen: "Rauha teille! Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin teidät."
Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.
Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Joh.20.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh882098Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361766- 1801316
- 238777
- 66714
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10711- 59708
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211608- 49556
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337492