kun taikina paisuu, leipoja pakenee paikalta

BieniBullaUunissa

Hei olen nuori (päälle 20 kymppinen) nuori nainen. Sain ilokseni ja miekkosen suruksi tietää alkuviikosta olevani raskaana. Olen aina haaveillut lapsesta mutta olen ajatellut että minulle ei sitä onnea kuitenkaan suoda olosuhteista johtuen jotenka olen vain kuuliaisesti popsinut pillereitä. Lapsi ei siis ole todellakaan suunniteltu vaan pillerin perkeleet pettivät. Kuitenkaan en itse näe aborttia vaihtoehtona koska tiedän että katuisin sitä lopunelämääni enkä osaa ajatella sitä "pikku" toimenpiteenä niin kuin jotkut ihmiset. Mies kuitenkin painostaa minua kokoajan abortilla ja tiedän että tilanne ajautuu pian siihen "lapsi tai minä" keskusteluun jolloin miekkonen automaattisesti jää toiseksi. En näe että mies joka vaatii tekemään moisen valinnan on minun tai lapseni arvoinen. Tiedän myös mitä yksinhuoltajan arki on nähtyäni äitini kasvattavan monta lasta yksinään. Ja silti en voi edes harkita toteuttavani miehen toivetta vaikka tiedossa on paljon huolta, itkua ja surua mutta myös toivottavasti niitä onnenmurusia.
Nyt haluaisin kuulla kanssasisarilta kokemuksia, odottavilta tai tämän jo tavallaan läpikäyneiltä sillä näissä tilanteissa kokemuksien jakamisella on merkillisen suuri apu. Kiitos jo etukäteen :)

10

379

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lapsen isä

Älä pilaa lapsen elämää. Tee abortti jos elämäntilanteeseesi ei lapsi sovi. Oikeasti.
      Olet parikymppinen, elämä edessä, eli on tässä elämässä muutakin tarkoitusta kuin se, että kakskymppisenä alat lapsellesi elämään.

Lapsi siis ei ole mielestäni ainoa elämän meriitti.

• Lapsi on syytön

Ei mies voi laittaa valitsemaan hänen ja lapsen välillä - itse olisin varmasti IKUISESTI katkera miehelle, jos tekisin abortin. Ja mies ei voi taata, että hän on kanssasi aina, vaikka abortin tekisitkin. En ymmärrä miksei miehet käsitä, ettei pilleritkään ole 100% varma ehkäisykeino??

• :)

Ei lapsi ole este "elämiselle". Itse sain lapsen 19 vuotiaana, koulun kerkesin juuri käydä loppuun, mutta työ elämässä en kerennyt olla joten tulot oli pienet, selvisimme kuitenkin hyvin miehen palkalla. Kuljin lapsen kanssa ystävien luona ja liikuimme muutenkin, en siis jumittunut kotiin. Menin töihin kun tytär oli 2-vuotias, nyt tytär on pian 13 vuotta ja mielestäni ymmärrän paremmin teinin käytöstä, koska omasta nuoruudestani ei ole liian kauan, toki rajojakin meillä kotona on. Nyt kerkeää mennä vaikkakin toiveissa olisi mahdollisesti myös uusi tulokas. En ole katunut, että sain lapsen nuorena. Lapsi ei ole este millekkään vaan kaikki riippuu siitä miten ite asennoituu,. Jos haluaa asiat tehdä hankalaksi niin se on sitten eri juttu.

• ZzZzzzXzzz

Vttu mitä paskaa zzzzzzz

• -m-

älä anna missään nimessä miehesi päättää asiaa puolestasi koska sitä et voi ikinä hänelle anteeksi antaa. Olen yksin odottaja nyt jo loppu vaiheessa muutama viikko jäljellä. Minä lähdin itse koska pelkäsin miestäni ja pelkäsin mitä hän saattaisi tehdä lapselle. Voin kertoa että odotusaika on ollut vuoristorataa mutta hyvän tukiverkoston ansiosta olen selvinnyt niistä alamäistä. Pahalta on tuntunut ettei lastani rakasta kukaan muu kuin minä ja oma itsetunto on ajoittain ollut myös kovalla koetuksella. Mietin silloin alussa kovasti pärjäänkö taloudellisesti sillä eksäni kanssa en halua enää tekemisissä olla. Mutta minulla on vakituinen työpaikka vakituiset tulot ja tietenkin lapsen tulo tarkoittaa elämistä pienemmillä varoilla mutta olen kyllä valmis tekemään töitä sen eteen että saan meidän tulevaisuutemme turvattua. Heikkoja hetkiä on odotusaikana ollut mutta onnen tunteita on tullut monesti esim ekat sydänäänet ja ensimmäinen ultra nyt hyvää mieltä ja naurua tuottaa kun pikkuinen alkaa liikkua mahassani

• Tommi Hki

Höh, minä ainakin haluaisin tutustua ihanaan raskaana olevaan naiseen.

[email protected]

Mutta sellaista se on, toiset juoksee karkuun ja toiset kohti!

• Paskattaaa

Tommi on hullu perverssi!

• mietitarkasti

Tämä on taas näitä teiniäitejä.."Minä päätän ja miehen toive on aivan sama!"
      Jos kerran yhdessä ootte niin silloin pitäisi yhdessä päättää mikä on tulevaisuuden kannalta sopivin ratkaisu. Ei aina pidä ajatella omia tarpeita ja haluja. Suhteessa on aina kaksi ihmistä.
      Yhtä lailla lapsi on miehen niinkuin sinun. Miestäkin pitäisi kuunnella, varsinkin noin fiksua. Hän tietää mikä este lapsi tulisi olemaan tulevaisuuden suhteen.

Mutta koska olet NAINEN, menet tunteittesi mukana ja pidät lapsen ja sitten kitiset kuinka vaikeeta on olla yksinhuoltaja ym, vaikka itse sitä halusit. Elät soskan elättinä lapsesi kanssa koska et pääse töihin kun ei ole koulutusta ja työkokemusta ym.. Tulevaisuutesi on sinetöity jos pidät lapsen.
      Harvat tosiaan jaksavat/viitsivät enää mennä töihin ja rakentaa elämää lapsen jälkeen, kun tulee ovista ja ikkunoista rahaa keloista ja soskasta ym.

Se on turha syyttää aina miestä kaikesta. Miehen pitäisi jäädä sua auttamaan ja elämään sellaista elämää mitä itse ei halua, koska SINÄ haluat elää sellaista elämää!

Mieti nyt tyttö hyvä, mihin olet ryhtymässä. Itsekkäiden tunteittesi sijaan voisit tosissaan miettiä sitä lasta ja suada sille paremman tulevaisuuden silloin kun itse olet töissä ja muutenki koonnut elämällesi turvallisen pohjan johon lapsen on hyvä syntyä ja jolloin lapsella on ennen kaikkea turvallista elää ja olla.

• On se varmaan harmi, että tabletit eivät sulle sopineet, tai siis pillerit... Jos lapsi ei ole varsinaisesti suunniteltu, nii onko toivottu? Joo en itsekään tykkää abortista. Mäki oon raskaana ilman miestä ja nyt on toinen raskaus ilman miestä ja tulee paljon "vaivoja" ja myös paljon rakkautta:) Kyllä se on suuri lahja se hedelmällisyys ja lapset...

• paisuva aino

Joo, kunpa lapsesikin ajattelisivat kasvettuaan samoin. Epäilen. Kun Aino paisuu, KAIKKI pakenevat paikalta. :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      866
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      69
      572
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      32
      473
    Aihe