Etälukumittarit tuplaveloittaa tai jopa enemmän

Kusetus in progress

Saisko kokemuksia tähän?
Ulkomailla haastettu sähköyhtiötä oikeuteen petoksesta, mites Suomessa.
Maksetaan vaan vaikka etänä voidaan säätää miten tahdotaan?
Oma kokemus on, että tuplaveloitusta tapahtuu silloin tällöin, vaikka kämppä tyhjä ja samat ulkolämpötilat / sisälämpötilat.

74

3912

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Etänä

Lähes 5v on etäluku toiminut moitteetta, mittaa ihan oikein. Lisäksi mahdollisuus netistä seurata jopa tuntikohtaista kulutusta jos haluaa.

• Sinua valvotaan

Sitä se suorasähkölämmitys teettää;) tulee vainoharhaiseksi kun kuluukin paljon sähköä ja alkaa uskomaan salaliittoteoriaan.
      Silloin kun kämppä tyhjä et ole polttanut kolmea pesällistä puuta takassa siksi kulutus suurempaa.

• f573jg54

Et ole ilmeisesti seuraillut, miten pilpit palstalla haukkaavat hurjasti sähköä, että kyllä se pumppu-uskovaisille tulee yllätykseni, miten paljon sitä sähköä uskonnosta riippumatta loppujen lopuksi kuluu.

• Hurjan vähän vie

Eihän pilppiä ole edes tehty Suomen oloihin vaan maihin missä max 10 astetta pakasta.
      200m2 ja lämmitykseen 4000kWh vuodessa maalämmöllä.
      Olen pumppu-uskovainen mutta olen nähnyt totuuden ja se on kulutusmittarin lukema,aamen.

• f573jg54

Tässä taas yksi pumppu-uskovainen jauhaa skeidaa, mutta mä sentään osaan häiriköidä muillakin foorumeilla niinkuin ilmastointi.

• Väärä vai oikea

Väärää jumalaa tuijotat. Katso sitä oikeaa mittaria, joka näyttää talosi koko sähköenergian kulutuksen eikä mitään MLP:n omaa mittaria. Siitä ensimmäisestä löytyy enempi lämmitykseen käyttämääsi energiaa kuin tuosta viimemainitusta.

Suomessakin siirrytään tänä vuonna tarkasteleman rakennusten kokonaisenergiankulutusta noiden "pumppusähköjen" sijasta.

• kuispaljo

Ja paljonko olikaan asukkeja?
        Ja paljonko on tuon lämpimän käyttöveden lämpötila.
        SIsälämpö c?

• lämpöpumppu...

Itselläni VILP ja tiedän yhden talon missä PILP. Myös PILP toimii erinomaisesti ja säästää kulutuksissa. Toki MLP on paras, mutta maaperä laittaa joskus vähän rajoituksia sen asennukselle. Minäkin olen PUMPPU-USKOVAINEN.

• hjk2412

Etämittarin mukaan mulla kuluu sähköä 25-30 kwh vuorokaudessa. Mulla on kaksi sähköpatteria ja boileri ylimääräisenä normaali kerrostaloasumiseen verrattuna. Tietysti se tasaa kun tulee kevät ja aurinko lämmittää niin sähköpatterit putoavat pois päältä. Sähkösauna on vielä lisäksi ja lämmintä asuintilaa on 35 neliöö.

• semeneenäin.

Ei meillä ole pumpulle mitään omaa mittaria, mutta vuosina 1981-2006 kulutus oli 17000-21000 kilowattia vuodessa, ja kun pumppu tuli 2006, niin senjälkeen 12300-13700 kilowattia vuodessa sähkölaskujen mukaan. Tosin tänä aikana henkilömäärä putosi kolmesta kahteen, ei muita muutoksia.

• Hurjan vähän vie

Vuonna 2011 kokonaissähkönkulutus 9700kWh,talo lähes uusi reilu vuosi asuttu etäluettavamittari käytössä.
      Kokonaisenergiankulutusta voi seurailla ihan vapaasti ei se kulutus siitä nouse mihinkään.

• Huijaavat ne

Kyllä ne veloittaa tuplasti tai jopa enemmän. Kannattaa pitää silmällä sitä päivittäin ja varautua vetää boxi irti jossain vaiheessa ja varalla kannattaa olla puuhella tai onhan noita muitakin energiamuotoja jotka on lampailta piilotettuna. Itselläni on 2 asuntoa (jossa toisessa etäluku ja toisessa tavallinen mittari), joten voin hyvin vetää boxin irti koska vaan. Katsotaan nyt vielä kauanko kusettavat. Valituskysely tehty myös kuluttajavalituslautakuntaan.
      Ryhmäkanne tehdään vielä aivan varmasti, kun valitukset lähtee räjähtämällä nousuun. 2013 loppuun mennessähän ne pakkoasentaa ne kaikille.
      Älkää välittäkö näistä täällä jotka haukkuavat, niillä on aina sama tavoite: Saada ihmiset pysymään valheen tiellä ja unessa, niinkuin moni suomen kansalainen on valitettavasti. Minun tuttavapiirini on myös huomannut nämä liikaveloitukset omissa mittareissaan. Olen myös infonut ihmisiä joilla ei vielä ole mittaria. Sitähän ei ole pakko ottaa, mutta sitten lähtee sähköt. Sama se koska vedät ne
      sähköt irti jossain vaiheessa kuitenkin, kun kyllästyt kusetukseen, vai maksatko tyhmänä ja raivoat ympärillesi. Ei kannata.

• Metalliaaaa

Boxi auki ja antennin ympärille metallia. Ei pääse etäkirjottaa enää.

• Katainen hymyilee?
        Metalliaaaa kirjoitti:

Boxi auki ja antennin ympärille metallia. Ei pääse etäkirjottaa enää.

Power scandal exposed iin Australia

http://au.news.yahoo.com/today-tonight/money/article/-/10241945/TT_Power_scandal_exposed_-_12092011_files/

Muita kusetuksia:

http://www.greentechmedia.com/articles/read/oncor-sued-for-fraud-over-smart-meters/

http://www.greentechmedia.com/articles/read/oncor-sued-for-fraud-over-smart-meters/

https://sites.google.com/site/nocelltowerinourneighborhood/home/wireless-smart-meter-concerns/smart-meter-consumers-anger-grows-over-higher-utility-bills

http://www.dallasnews.com/business/headlines/20100326-Couple-sues-Oncor-for-fraud-over-9479.ece

http://www.smartmeters.com/the-news/682-lawsuit-filed-against-pgae-for-smart-meter-overcharges.html

• HAloo!!!

Pyöreitä ja pehmustettuja huoneita voi varata kuntien ja kuntayhtymien ylläpitämistä rakennuksista.

• Sama €uromäärä menee

Talvella kuluu moninverroin enemmän sähköä kuin keskimäärin vuodessa.
      Etäluettavan mittarin avulla laskutetaan jokaiselta kuukaudelta toteutunut kulutus.
      Vanhan mallin mittarin tapauksessa laskutetaan arvion perusteella ja arvio perustuu vuoden keskiarvoon.

Siksi etäluettavaa mittaria käytettäessä sähkölasku on isompi talvella ja pienempi kesällä kuin perinteistä käytettäessä.

Kuitenkin menee sama kWh ja euromäärä vuodessa molemmilla.

Mittareissa on tietysti yksilökohtaisia eroja, mutta lienevät muutamia prosentteja.

• 6+2

Helposti tupakkiaskin hinnalla lämpiää talo ja vesi suoralla sähköllä.
        Näin se on tehnyt jo 25 vuotta,ennen etämittaria ja nyt etämittarilla.

• Päivittäinn

Aijaa. Olipa todella uusi tieto. Minä kun mittaan kulutukseni päivittäin ja tarkasti.
        On omat mittarit sitä varten, joiden lukema poikkeaa etälukumittareista.
        Yleensä etälukumittari lyö tuplat siihen verrattuna.

Jenkeissä ne mittarit pystyy kommunikoimaan joidenkin testilaitteiden kanssa yhteen. Hmm.. ei varmaan vedä kotiinpäin.

• salaliitto....
        Päivittäinn kirjoitti:

Aijaa. Olipa todella uusi tieto. Minä kun mittaan kulutukseni päivittäin ja tarkasti.
        On omat mittarit sitä varten, joiden lukema poikkeaa etälukumittareista.
        Yleensä etälukumittari lyö tuplat siihen verrattuna.

Jenkeissä ne mittarit pystyy kommunikoimaan joidenkin testilaitteiden kanssa yhteen. Hmm.. ei varmaan vedä kotiinpäin.

Taitaa olla foliohattu vähän liian kireällä...

• Kiitossss

Hyvä. Olen samaa mieltä kanssasi, että etämittarit kusettavat. Varaudun pahimpaan kusetus-skenaarioon. Kiitos varoituksesta

• Silmä porkkanana

-8 astetta ulkona sisällä 10 astetta. Kämppä tyhjänä. Kulutus 4 kwh / 24h.
        Sitten yht'äkkiä. Ilmat lämmenneet 7 astetta.
        -1 astetta ulkona ja sisällä edelleen 10 astetta. Kulutus 14 kwh / 24h.

• Tarkkuuuus
        Silmä porkkanana kirjoitti:

-8 astetta ulkona sisällä 10 astetta. Kämppä tyhjänä. Kulutus 4 kwh / 24h.
        Sitten yht'äkkiä. Ilmat lämmenneet 7 astetta.
        -1 astetta ulkona ja sisällä edelleen 10 astetta. Kulutus 14 kwh / 24h.

Asteet siis mitattu myös 24h tarkkuudella. Mutta en lähde kinaamaan muuta. Se on jo nähty että ne kusettaa. Nyt on vaan varauduttava ja lyötävä kovaa kovaa vasten.

• jäisi kiinni
        Tarkkuuuus kirjoitti:

Asteet siis mitattu myös 24h tarkkuudella. Mutta en lähde kinaamaan muuta. Se on jo nähty että ne kusettaa. Nyt on vaan varauduttava ja lyötävä kovaa kovaa vasten.

Ja hah. Naurettava väite. Miksi monopoliasemassa oleva idioottivarman liiketoiminnan omaava taho, eli paikallinen sähköyhtiö lähtisi huijaamaan asiakkaita? Tuollaisesta jää varmasti kiiinni ja seuraukset ovat hyötyihin nähden ankaria.

• kummassa virhettä?
        Tarkkuuuus kirjoitti:

Niin että se Oma Mittari näyttää nyt sitten aivan varmasti oikein??

• inssi'

Meillä on ollut etäluettava mittari viitisen vuotta. Mitään muutosta laskutuksessa ei ole tapahtunut.

Mistä olet päässyt pois?

• ei onkelmia

Pari kertaa olen seuraillut vuorokausikulutusta sähkökattilan toimintaa kokeillessa, enkä ole huommannut mitään poikkeavaa kulutuksessa. Etämittari vaihdettu joulukuussa 2011.

Miten olet tuplavelotuksen todennu?

• Tietää mitä kuluu

Seuraaminen on helppoa kunhan vaaditte energiayhtiöltänne tiedot kulutuksestanne, Yhtiöt on asetuksella velvoitettu toimittamaan kuluttajille tiedon kulutuksestanne samalla tavoin kuin sen itse lukevat eli etäluennassa tuntikohtaisesti. Pyytäkää energiayhtiöltänne vaikka sellainen palvelu, jossa voitte netin kautta seurata omaa kulutustanne. Sellaisen on kaikkien yhtiöiden pakko toteuttaa viimeistään 2013 mennessä ja jos nykyinen yhtiönne ilmoittaa ettei sellaista ole, vaihtakaa yhtiötä!

• inssi'
        Tietää mitä kuluu kirjoitti:

Seuraaminen on helppoa kunhan vaaditte energiayhtiöltänne tiedot kulutuksestanne, Yhtiöt on asetuksella velvoitettu toimittamaan kuluttajille tiedon kulutuksestanne samalla tavoin kuin sen itse lukevat eli etäluennassa tuntikohtaisesti. Pyytäkää energiayhtiöltänne vaikka sellainen palvelu, jossa voitte netin kautta seurata omaa kulutustanne. Sellaisen on kaikkien yhtiöiden pakko toteuttaa viimeistään 2013 mennessä ja jos nykyinen yhtiönne ilmoittaa ettei sellaista ole, vaihtakaa yhtiötä!

Pieni tarkennus.

Sähkömittari ja kulutuksen mittaus kuuluvat verkkoyhtiölle. Verkkoyhtiön vaihtaminen onnistuu vain muuttamalla toisen verkkoyhtiön alueelle.

• hohhoijakkaa
        Tietää mitä kuluu kirjoitti:

Niin, verkkoyhtiötähän on helppoa vaihtaa, ei tavi muuta kuin muuttaa toiseen kaupunkiin.

Meneppäs syömään ne pillerisi, niin helpottaa.

Sähkön kulutusta on tosiaan helppo seurata ja sen vääristelystä jäisi takuulla kiinni. Vain täydellinen idootti ryhtyisi sorkkimaan kuluttajien mittareita.

• Onko Lexa väärässä?

Energiatestimittari

Tiistai 21.2.12
      Kello 14.36 - 15.36
      Sisällä 11,5
      Kosteus 39%
      Testin jälkeen:
      Sisällä 15,5
      Kosteus 39%

Lexa EM-300
      Energiamittari.
      Aika 60 minuuttia
      Kulutettu 0,42 kwh
      Etämittari näytti 1 kwh
      (kello 15:36 = 60 min)

Etämittari lyöty päältä välittömästi
      kun lukema vaihtui 1 kwh:in.
      Sen jälkeen pistokkeesta otettu
      kämpän ainoat sähköt.

• Kusetus in progress

Olen huomannut tuplaveloituksen, kun ilmat ovat olleet samat 24h aikana ja sisälämpötila. Sisällä vain patterit ja lattialämmitys minimillä aina, muuta käyttöä ei ole. Tuplat vetelee välillä ja jopa silloinkin vaikka ilmat olisi lämmenneet huomattavasti. Tänään tein tuon Lexa testin.

• no siinäpä tutkitte

Enpä löytänyt tietoja tuollaisesta lexasta että olisi voinut arvioida sen luotettavuutta.

Mutta laita nyt joku tunnettu teho mittaukseen vaikka vuorokaudeksi ja katso mitä mittarit näyttää.

Tuplavelotus kyllä näkyy laskussa selvähän pompsuna ja jos näin käy niin tietysti on syytä alkaa selvittämään asiaa. Ensimäisenä ei kannata rynnätä sähköyhtiöön, sillä asiakas maksaa kulut jos kaikki onkin kunnossa.

Ehkäpä itsekkin teen testin viikonloppuna ja vertaan lukemaan pistorasiamalliseen mittariini.Otan talosta sähköt pois ja jätän vain sähkölämmitteisen piharekennuksen päälle.

• Pidempi mittausjakso

Eli sä mittasti etämittarista yhden numeron vaihtumisen. No ei se ehkä silloin menekkään oikein, lukeman näyttöä on voitu suodattaa tms. Mittaa vaikka 100kwh niin saat paremman tuloksen. Yhden kilovattitunnin mittaaminen on vaähän sama asia kuin yrittäisit mitata sekuntikellon kanssa kellon sekuntiviisarin yhden sekunnin liikkeeseen käyttämää aikaa.

• Lexatilex

Tarvii testata viel muullakin kuin Lexalla.

• Hohhoijaa

On tässä ketjussa kyllä tosi vainoharhaista porukkaa!!

• Ratakadulla mä vaan

Niin me ollaankin.
      Tehtäväni täällä on haastaa riitaa ja saada ihmiset uskomaan valhetta.
      Oli pakko sanoa tämä, no sama se palkkaa ei taida enää tulla tämän kommentin jälkeen. Henkikin voi lähteä.

• Etä etä luettava

Nyt oli mennyt 1kw enempi sähköä kuin toissa yönä. Pakko rueta seuraamaan tuota kulutusta jos vaikka huijaavat!

• Yksi hereillä oleva

Olen seurannut mittaria itsekin, välillä tuntuu että se arpoo noita lukemia eri päiville, vaikka kulutuksessa ei muutoksia.
      Hyvä keskustelu täällä. Kiitti.

• Jatkaka vain sähkön säästämistä niin näette mihin hinta pompsahtaa vuodenpäästä???????????

• Muuta energiaa

Nousee se jokatapauksessa säästi tai ei. Kannattaa keksiä jotain muuta tilalle, kun olla sähköyhtiön orja. Kyllä niitä vaihtoehtoja on, jos on vaan aikaa tutkia ja väsätä.
      Budjetti ei tartte ees olla iso.

• No tälleeen

"Enpä löytänyt tietoja tuollaisesta lexasta että olisi
        voinut arvioida sen luotettavuutta"

"Eli sä mittasti etämittarista yhden numeron vaihtumisen"

Kyllä vaan, halpis Lexa kyseessä ja yhdestä pistokkeesta otin kaikki talon
        virrat. Läppäri, monitori, pienet kajarit, 11w lamppu ja sit lämppäri.

Kokeilen vielä muilla mittareilla ja pidemmän aikaa, jotta saa eri tuloksia. Jos mittari on etäluettava ja kirjoittava, niin
        ei siinä mitkään fortumin testiukkelit tee yhtään mitään, vie vaan lisää rahaa
        asiakkaalta ja vaikka narahtaisivatkin tuplista, niin tuovat samanlaisen paskamittarin tilalle. Analogisen mittarin voi myös itse kuulemma vaihtaa takaisin.
        Tarvii vaan olla tosi varovainen :)

• Arpajaisettt

Mitä tässä olen seurannut, niin mittari reagoi todella vahvasti, jos kytkee jonkin laitteen pois päältä, tai esim. säätää pattereita alemmas (vaikka ihan vähän), niin eka vuorokausi menee yleensä muutama kilowatti (4-6 kwh) sen jälkeen nousee parilla kilowatilla edelliseen verrattuna, ja kolmantena päivänä tulee tuplaveloitus. Kaava on yleensä aina sama. Ulkolämpötiloilla ei ole ollut merkitystä. Tuplat tulee siitä huolimatta, vaikka olisi ilmat lämminneetkin.

• Joka päivä mittausta

Käyn tarkistamassa päivittäin lukemat yleensä samaan aikaan. Jos pidän pari tai kolme päivää väliä, niin tuplaveloitus on tullut myös tässä tapauksessa.

• laita toinen mittari
        Joka päivä mittausta kirjoitti:

Käyn tarkistamassa päivittäin lukemat yleensä samaan aikaan. Jos pidän pari tai kolme päivää väliä, niin tuplaveloitus on tullut myös tässä tapauksessa.

Jaa, kyllä mulla on olut päivien välillä vaihtelua vanhallakin mittarilla. Eikö sinulla muka ole ollu?!? Millä vetesi lämpiää?

Jos on kova epäily, niin laita itse toinen mittari sähkölaitoksen mittarin perään.

• 18

Jaa-a mitäköhän tähänkin sanoisi. Seuraan vuosikulutusta / 10 vuoden jaksolla, sähkönkulutukseni on noussut vain hieman, Johtuen mittarin asennushetken ja viljankuivaamon käytön aloittamisen samaan aikaan. Aiemmissa kulutuksissa ei kaurakirkkoa ole. Joten oletettavan oikein mittaa... Leuto talvi huomioiden. pakkasjaksolla tuli sama lasku kuin ennenkin. aikaisempi 3 kk kulutus ja nykyinen 1kk laskutusvali huomioiden oli saman suuruinen, keskimäärin. ennen lasku tuli 3kk välein.

nyt laskutetaan kulutus 1kk välein, eli pitää huomioida 3kk ajalta. Kun vertaa, aiempaan.

• raatola

Saat kokemuksia tähän:
      Etäluettava mittari ollut 9 kuukautta, ja shköä mennyt vastaavaan edelliseen kauteen verrattuna 3239 kWh vähemmän.

Hyvä, että ottavat sitten muilta tuonkin erotuksen.

• Skitsofreenia

Minä en usko että sähköyhtiöt huijaavat...
      On siellä näköjään tehty kaikenlaisia "mittauksia".
      Jokaisissa sähkölaitteissa(etupäässä vanhoissa) on vuotoja jotka aiheuttavat lisää sähkönkulutusta. (puhutaan ns. loissähköstä). Ennen kuin tosissanne innostutte kanteisiin yms. niin tarkastakaa, että se oma pesä on kunnossa.
      Mä kyllä itse odotan etäluettavaa mittaria.
      Joka tapauksessa uskon , että MIKÄÄN sähköyhtiö EI huijaa.

• En minäkään usko

:) Ei loissähkö (=loisteho) ole mitään vanhojen laitteiden vuotosähköä :)

Sähköteho koostuu pätötehosta (w) ja loistehosta (var), jotka yhdessä ovat näennäisteho (VA).

Sähkölaitoksen mittari osaa mitata pätötehon, mutta nämä halvat mittarit vain sinimuotoisen näennäistehon. Pistorasiamittari ei osaa näyttää oikein esimerkiksi läppärin hakkuriteholähteen ottamaa virtaa, joten siksi jossain edellä mitattu "tarkistusmittaus" on voinut tuottaa väärän tuloksen suhteessa sähkölaitoksen oikein näyttävään mittariin nähden.

Jos oikeasti epäilette sähkölaitoksen mittaria, voihan se olla rikki, niin hankkikaa vanha mekaaninen kiekkomittari ja laittakaa se mittaamaan sähköjänne, ei maksa kovin paljon, joten kannattaa jos se helpottaa mielenterveyttä.

Itse en kyllä usko että sähköyhtiö lähtisi näin helposti käräytettävässä asiassa huijaamaan asiakkaita.

• KKivelä

Nuo markettien halpismittarit näyttävät mitä sattuu, niistä oli testikin eräässä tekniikan alan lehdessä. Paraskin mittari oli melko kaukana totuudesta.

Edullisimmat kunnon 3- vaihe kWh mittarit maksavat paristasadasta eurosta ylöspäin.

• riippuu kuormasta

Kyllä ne halvatkin mittarit näyttää varmaan ihan oiken kun mitataan resistiivistä kuormaa, kuten jotain lämmitintä, mutta sitten kun mitataan mootoreita tai elektroniikkaa tai säästölamppuja, niin ne todennäköisesti näyttää enemmän tai vähemmän pieleen.

• Erkki Epäluulo

Meillä nousi sähkönkulutuksen loppusumma toissavuonna melko radikaalisti. Luulin että meille on asennettu etäluettava mittari, mutta keväällä selvisi syy odottamattomaan piikkiin. Terassin yksi säteilylämmitin, teholtaan 1000W oli unohtunut päälle joskus lokakuussa. Tekevälle sattuu.

• vanhempi suunnitteli

Kotinäyttöjen lukupäät eivät ole välttämättä oikein toimivia. Jos jää pulsseja laskematta, tulee huonoja lukemia.

• Fraud
      • Turpa rullalle vaan

Onko ne Fortumin etälukumittarit kun tietää kaiken, eikä niitä saa kysenalaistaa koskaan? Austraaliassa oli joku sähköalanammattilainen ottanut testatakseen yhden asuinalueen etälukumittarit, kun asukit epäilivät huijausta. No sieltähän niitä liikaveloituksia tulla tupsahti koneelle, ja sähköyhtiö jopa tarjosi lahjusta tälle miehelle, jotta pitäisi suunsa kiinni.

• scammmm
        Turpa rullalle vaan kirjoitti:

Onko ne Fortumin etälukumittarit kun tietää kaiken, eikä niitä saa kysenalaistaa koskaan? Austraaliassa oli joku sähköalanammattilainen ottanut testatakseen yhden asuinalueen etälukumittarit, kun asukit epäilivät huijausta. No sieltähän niitä liikaveloituksia tulla tupsahti koneelle, ja sähköyhtiö jopa tarjosi lahjusta tälle miehelle, jotta pitäisi suunsa kiinni.

http://gangstersout.blogspot.com/2011/11/smart-meter-scam.html

• Austraalia scam

• Helppo nakki

• smirttmartti

http://www.maununen.fi/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=2&Itemid=7

Tapaus Austraalia:
      http://www.pacificfreepress.com/news/1/9738-australias-massive-qsmart-meterq-scandal-exposed.html

Petosta harrastavat vaan tietää, että ihmiset ei tee kohua, niinkauan kun omat lukemat pysyy kuosissa. Sillä aikaa voidaan taas kusettaa joltain muulta vähän enemmän. Kummasti ne lukemat rauhoittuu aina kun valittaa ja jopa hyvitetään takaisin reippaasti liikaveloitukset. Ja siinä on vähän muutakin kyseessä kuin liikaveloitukset. Terveyshaitat ja yksityisyyden rikkominen.

KVA lähetetty sähkö talouteen ja KW käytetty sähkö yhtiön mukaan.
      Nämä ois kiva saada vertailuun ja mittatuloksiin omalle koneelle.
      Aika paskat ajat tulossa näköjään.

• Hommafooorumi

Keskustelu jatkuu Homma foorumilla jatkossa, tervetuloa..

• Huru persut

Höpö höpö, Hommafoorumi on persujen huru-ukkojen oma foorumi. Viimeinen paikka, mihin netissä kannattaa mennä!

• pätevä mittaaja

Tuo juttu Australiassa.

Jos käsitin oikein, niin laskutussysteemi laskutti näennäistehon perusteella.

Pientalossa ovat näennäisteho ja todellinen teho sen verran lähellä toisiaan, että lukemat voi "vahingossa" sekoittaa. Sähköyhtiöhän toimittaa näennäistehoa. Miksi ei siten laskutettaisi näennäistehoa. Ei sitä kukaan huomaa.

• Lammas testi

Mitenkä mittarit toimivat? Kovin on hiljaista. Ehkä oli testikausi lampaille ja myöhemmin rysähtää ja kovin.

• Petosss

Lainattua sivulta

http://lampopumput.info/foorumi/index.php?PHPSESSID=4u4er7j58rj3ojfkbn2mnlov33&topic=8490.30

Tuonnäköisen mittarin etämittarin ISKRA adms vm-2007 MT372 asennuksen jälkeen alkoi ongelmat Vattenfall... noin 1.5-vuotta sitten tuollainen asenettiin...meni vuosi ja tuli 980€ tasauslasku joka tarkoitti että perheesemme
        oli tullut asumaan 800W kulutus henkilö läpi vuoden jokaisena päivänä 24-tuntia vuorokaudessa. kulutukset kuin lisääntyivät ja nyt soitin eilen asiakaspalveluun sanoakseni että 312€/kk läpivuoden sähkölasku ei vasta todellakaan todellista kulutustamme.
        Eilen nainen Vattenfallilla sanoi eri lukemia ja näillä hän koetti harhauttaa ajatuksiani että esim. jääkaappi/paksatin kuluttaa sitä ja tätä watteja sanoin että minua ei kiinnosta mitä se nyt kuluttaa tai viikossa vaan vuotuinen kulutukseni ja miksi se on noussut vaikka olen tehnyt huomattavia energia parannuksia taloudessamme. Kaikkihan tietävät nyt olleet sähkökatkokset eli meillä ne olivat pahimmat sähkön kokonaan poisolon ajat mainitakseni seuraavasti: 13.01.2012 pois:17.h32min. ja 14.01.2012 pois:15.37min. Huom. näitä katkosaikoja en kertonut Vattenvallin naiselle vaan kysyin miten on kulutukset nyt 13 ja 14-päivät hän sanoi ettei näy ne päivät jostakin syystä ja ennen kuin ehdin kysyä mitään hän sanoi että, otetaan vaikka 12-15.01.2012 päivät ja ne ovat keskikulutukseltaan kunnossa ja siinä kohtaa sanoin että, mitä kun 13 ja 14.01.2012 olevat päivät olivat lähes kokonaan sähköttömiä ja sinun Vattenfallin tietokneen mukaan kaikki kulutukset ovat
        normia vaikkei meillä ole ollut sinun ilmoittamassasi kulutuksissa ole miinustettu lähes kahta sähkötöntä päivää.
        Sanoin silloin etäluettavan mittarin olevan "rikoksentekolaiteen" ja siinä on kyseessä silloin "Petos" , nainen siihen hätääntyneenä että, kun virrat tulee takaisin alkaa pakasteet ja muut laitteet kulttamaan sähköä niin paljon että ne vastaavat hänen ilmoittamiaan kulutuksia ajalle 12-15.01.2012....sanoin että, kärähdit huojauksesta ja tuo on todiste ja kerroin että, on se hyvä kun nämä puhelut nauhoitetaan ja hän sanoi että tosiaan nämä nauhoitetaan ja tässä olisi se nauhoitus todisteena miten meitä kansalaisia vedetään ja huijataan "etäluettavillamittareilla".

Toivon ja haluaisin teidän ottavan kantaa nyt tämän paljastuneen Petoksen johdosta etälukumittareihin kohdistuen ja petolliseen järjestelmään ja sen avulla sähköyhtiö on petosta tehden ja taloudellisen hyödyn olevan tärkeämpi kuin rehellisyys. Tässä hujauksessa on mukana tietenkin sähköyhtiöiden tietokoneet ja meitä pyöritellään ja hämätään että, saatte jopa kivat etälukumittarit ja sanotaan sen olevan hyvä kuin toista on totuus.
        Haluaisin kerätä ryhmän etälukumittarien kärsimistä ihmisistä ja uskoisin tästä voivan tehden ison julkisen keskustelun,kertoen miten meitä petetään, normaali Suomalainen kyllä maksaa kuluttamansa sähkönsä muttei pidä sallia Petosta joka tulee sähköyhtiöiden toimesta.
        Ottakaa yhteyttä minuun sähköpostilla tai soittaen:

Terveisin Terho Anttolainen sähköposti: [email protected] p. 040-505 4994

• 77666

Meillä uuden etäluettavan mittarin ledi lopettaa tiheän vilkkumisen sekunnin pari suuritehoisen sähkönkulutuksen, kuten käyttövesikattilan sammutuksen jälkeen. Sähköyhtiö tienaa 2 sekuntia tyhjästä joka kerta.

• etänä

Kyllä se on usein omaa syytä että sähköä kuluu,vaikka torppa on tyhjä niin kai sitä jollain talvella lämmitetäänkin ja jos on pakastin/jääkaappi niin sekin vertaa vie,usein JO sähköyhtiöiden miehetkin epilevät ensin kuluttajaa mikä onkin ollut monissa tapauksissa tottakin,ei oteta huomioon niitä laitteita mitkä pälle jää!

• tyytyväinen

Mulle lyötiin seinään etämittari 22.5.2013. Kulutus sama kun ennenkin, tai jopa pienentynytkin hieman. Olisiko kenellekkään tullut mieleen että vanha mittari ehkä näytti liian vähän. Tätä itsekkin pelkäsin kun kulutus oli niin pientä. Fortumin linjat meillä päin.

• vorssanvolio

Kyllä etäluettavat mittarit ovat suurin huijaus, mitä koskaan on ollut! Maasäteily sekoittaa ne ja näin sähköyhtiöt saavat suuria voittoja. Sähkömittari kannattaa ehdottomasti kääriä maasäteilyltä suojaavaan folioon. Jos et tätä osaa itse tehdä, pyydä valtuutettu asentajamme paikalle, tilaukset osoitteesta [email protected]
      Folio suojaa myös NSA:n vakoilulta ja näin sähköpostiliikenteesi pysyy salassa ja green gard on turvattu tulaisuudessakin.
      Hyvä vinkki foliosuojaksen jälkeen on asentaa sähkökatkojen varalle (ne sähköyhtiössä kuitenkin aiheuttaa katkoja, kun olet asentanut suojafolion) polkupyörägeneraattorin, joka tuottaa pahaimmillaan 250 GW tewhoa ja sitä voi lainata anopille ja naapurillekin.
      Jos foliota jää ylitse, pipon voi verhoilla ylijäämäpaloilla, niin kosminen säteily ei vahingoita aivoja.

• lakki päähän ny

nyt kun näyttää tämän NSA-kohun jälkeen näiden foliohattujen myynti / teko olevan buumi vaiheessa, niin minä pisnis-miehenä otin ja ostin keskolta ja tuko-spar :ilta niiden kaikki aluuminifoliot poijes ja ny sitten minulla on myynnissä erikokoisia ja näköisiä folio-hattuja aseveli-hintaan. kaikkia kokoja ja malleja löytyy:

on cone head-mallia, on kusipää-mallia, on kumipää-mallia, on kanttipää-mallia, nahkatukka-mallia, on luiskaotsa-mallia ja myös sellaisille joilla otsatukka alkaa kulmakarvoista jatkuen pers´vakoon asti löytyy oma mallinsa. myöskin v#tun idiootti-malli löytyy kuin offseason-tuotteenakin todellakin v#ttu-jonka voi myös vetää päähän, se lämmitääkin jopa syksyn tullen. kaikilla näillä pystyy verhoilemaan sen mittarinkin jos sen laskutus tai säteily haittaa.

täytyy kyllä sanoa että tekee ihan stanan gutaa pisniksille tällaiset pikku kohut aina silloin tällöin.

näitä saa osoitteesta foliokotsa.com .

• Huijattu joskus

"Mulle lyötiin seinään etämittari 22.5.2013. Kulutus sama kun ennenkin, tai jopa pienentynytkin hieman. Olisiko kenellekkään tullut mieleen että vanha mittari ehkä näytti liian vähän. Tätä itsekkin pelkäsin kun kulutus oli niin pientä. Fortumin linjat meillä päin."

Ei ole tullut mieleen, koska on kokemusta. Et vain ole joutunut uhriksi.
      Jos esim. kytketään vuorokaudeksi pelkkä jääkaappi-pakastin päälle ja testimittari (esim. techoline) mittaa vuorikausikulutukseksi hieman alle 2 kwh. Nyt jos etälukumittari pistää 4-8 kwh, niin kumpikohan nyt mahtaa olla oikeassa?
      Sama pätee muihin kodin laitteisiin. Viekö mun läppäri esim. nyt 100wattia vaikka koneen specseissä ilmoitetaan 35w. Siin onkin sähköyhtiön kiva tätä selvitellä kuluttajalle. Minä ainakin varaudun muihin energiamuotoihin ja katkaisen sähköt tarpeen vaatiessa, jotta en joudu huijattavaksi enää.

• tyytyväinen

No katsotaan koko vuosi ja verrataan edellisiin, aika tasaisia ovat olleet viimeset 10v kun olen tässä asunut. Jos kulutus pomppaa niin sitten linjat kuumiksi forttumiin päin. Vielä ainakin kaikki hyvin.

Nuo on nyt niin pieniä kulutuksia, ainakin läppärin että pystyykö niitä jotenkin tarkasti mittaamaan. Minun läppärissä on 65W laturi, tiedä sitten mitä oikeasti kuluttaa. Ja oletko varma ettei tuona aikana mitään muuta ole ollut päällä. On jos jonkinmoista valmiustilaa ja kiertovesipumppua mitä voi jäädä päälle. Termostaattikin voi kuluttaa sähköä. Sähköinen lämmönsäädin ja sekoitusventtiilin moottori. Onhan noita "piilokuluttajia" aina asunnoissa.

• Euroja

Olen varma, koska olen joutunut uhriksi aikoinaan. Ei saanut vihollinen huijauttua minua kuin muutamia euroja. Nykyään onneksi asiat paljon paremmin. Rukouksen voimalla tuntuu olevan myös paljon vaikutusta sähkömittarin lukemiin. Siunausta sullekin :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      175
      7264
    2. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      80
      3059
    3. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      56
      2238
    4. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      67
      1425
    5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      368
      1379
    6. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      56
      1294
    7. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      19
      1249
    8. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      17
      1040
    9. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      1008
    10. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      79
      1000
    Aihe