Tempaus tapahtuu Herran päivänä

Jochanan (Ei kirj.)

Kun toi "Herran päivä on tempauksen jälkeen?" -ketju tossa hoippuu, hoipertelee ja harhauttaa näitä palstan poloisia viikko viikon perääm, niin laitetaas tää raamatullinen totuus näkyville, ettei kukaan vahivngossakaan eksy.

107

383

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jochanan (Ei kirj.)

Hemmetin krijoitusvihreet!

• 9+2

Harhauttaa tai ei. Sinun mielikuvitus on ehkä eri mieltä kun tuo ketju.

Mikä fantasia tai näkemys sulla ikinä siellä päässä pyörii ni kannattaa muistaa että se on vaan pään lihaa miellyttävä fantasia.

Teko ja tahto löytyy muualta ku paikallaa istumisesta ja omassa mielikuvtus unessa lentämisestä. Tai voihan se tahto olla mielikuvtusmailmassa oleskeluakin.

Kannattaa kertoa mitä se Herra mieleen tuo mutta muistaa että se on fantasia. Saattaa silti olla hengen tositus toiselle, siksi hyvä kertoa.

• Jochanan (Ei kirj.)
        9+2 kirjoitti:

Harhauttaa tai ei. Sinun mielikuvitus on ehkä eri mieltä kun tuo ketju.

Mikä fantasia tai näkemys sulla ikinä siellä päässä pyörii ni kannattaa muistaa että se on vaan pään lihaa miellyttävä fantasia.

Teko ja tahto löytyy muualta ku paikallaa istumisesta ja omassa mielikuvtus unessa lentämisestä. Tai voihan se tahto olla mielikuvtusmailmassa oleskeluakin.

Kannattaa kertoa mitä se Herra mieleen tuo mutta muistaa että se on fantasia. Saattaa silti olla hengen tositus toiselle, siksi hyvä kertoa.

Noinnikkäs! :O)

• lätyskä

Estereitäkö olet tehtailemassa?

• filadelfi

Joka on Kristuksen päivä seurakunnalle Ilm.3:10;
      4: -, 24 vanhinta lankesivat Karitsan eteen. Heillä oli kullakin kitara ja kultaiset maljat täynnä suitsutuksia, jotka ovat pyhien rukouksia. He veisasivat uutta virttä ja sanoivat: "Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinut on teurastettu. Sinä olet verelläsi ostanut meidät Jumalalle kaikista sukukunnista, kielistä, kansoista ja heimoista.”
      Katkelma ensimmäisen ylösnousemuksen perille päässeistä, jotka veisaavat kunniaa Kristukselle, jonka päivä on toteutunut seurakunnalle 1Kor.1:7,8, 2Kor.1:1:14, Fil.1:6,10, 2:16.
      Toteutuu Jes.24:23 ja kuu punastuu, ja aurinko häpeää, sillä Herra Sebaot on kuningas Siionin vuorella ja Jerusalemissa, ja hänen vanhintensa edessä loistaa kirkkaus.
      30:29 silloin te veisaatte niin kuin yöllä, kun pyhä juhla alkaa, ja sydämenne riemuitsee…,
      57:1 …sillä vanhurskas otetaan pois pahuutta näkemästä, joka on yhtä mitä Paavali kirjeissä.
      Seuraava ensimmäisen ylosnousemuksen osalliset ovat vihanajan alun 144000 Ilm.12:5, kolmantena ovat vihanajan loppupuolen kaksi profeettaa, joista toinen on Elia 11:12 (Mal.4:5,6.), ja neljäntenä ovat vihanajan marttyyrit 20:4 kirjoitusten mukaan.

• Jochanan (Ei kirj.)

Juutalaiset ovat Jumalan ohjauksessa ja kaitselmuksessa määrittäneet jo Vanhassa testamentissa, mikä on Herran päivä. Ei mennä sorkkimaan sitä käsitettä.

>> Joka on Kristuksen päivä seurakunnalle Ilm.3:10; > Katkelma ensimmäisen ylösnousemuksen perille päässeistä, jotka veisaavat kunniaa Kristukselle, jonka päivä on toteutunut seurakunnalle

• Filadelfilla on hyvä tuo "…sillä vanhurskas otetaan pois pahuutta näkemästä", kyllä vanhurskas voidaan ottaa pois, mutta kuoleman kautta kuten Paavali itse, samoin muut apostolit.

Ei ole palvelija Herraansa suurempi. Ei ole palvelijalla luxus-oikeuksia Herraansa nähden, niin kivaa kuin se olisikin.

• filadelfi
        Jochanan (Ei kirj.) kirjoitti:

Juutalaiset ovat Jumalan ohjauksessa ja kaitselmuksessa määrittäneet jo Vanhassa testamentissa, mikä on Herran päivä. Ei mennä sorkkimaan sitä käsitettä.

>> Joka on Kristuksen päivä seurakunnalle Ilm.3:10; > Katkelma ensimmäisen ylösnousemuksen perille päässeistä, jotka veisaavat kunniaa Kristukselle, jonka päivä on toteutunut seurakunnalle

Paavali nimittää Herran päiväksi myös tempausta 1Tess.5:2.
        Erityisesti profeetta Sefanja nimittää jumalattomien osaksi Herran päivän vihan päiväksi.

• 9+2

Minun mielestä mainio kirjoitus mikä inspiroi mahtavaan fantasiaan.

Hetken huuma onkin sitten hetkessä myös ohi.

Väärin tai ei sen kannalta mitä todellisuudessa tulee tapahtumaan on varmaan merkityksetöntä koska vain Herra yksin tietää ja mehän tässä ollaan niitä todistajia mitä mailmassa tapahtuu tällä hetkellä.

Väittääkö se Jochanan että tietää mitä tulevaisuudessa oikeesti tulee tapahtumaan kun osaa vääriksi nämä kertoa?

• Jochanan (Ei kirj.)
        filadelfi kirjoitti:

Erityisesti profeetta Sefanja nimittää jumalattomien osaksi Herran päivän vihan päiväksi.

>> Paavali nimittää Herran päiväksi myös tempausta > Sefanja nimittää jumalattomien osaksi Herran päivän vihan päiväksi

• Jochanan (Ei kirj.)
        sumunlapsi kirjoitti:

Filadelfilla on hyvä tuo "…sillä vanhurskas otetaan pois pahuutta näkemästä", kyllä vanhurskas voidaan ottaa pois, mutta kuoleman kautta kuten Paavali itse, samoin muut apostolit.

Ei ole palvelija Herraansa suurempi. Ei ole palvelijalla luxus-oikeuksia Herraansa nähden, niin kivaa kuin se olisikin.

Aamen!

• Jochanan (Ei kirj.)
        9+2 kirjoitti:

Minun mielestä mainio kirjoitus mikä inspiroi mahtavaan fantasiaan.

Hetken huuma onkin sitten hetkessä myös ohi.

Väärin tai ei sen kannalta mitä todellisuudessa tulee tapahtumaan on varmaan merkityksetöntä koska vain Herra yksin tietää ja mehän tässä ollaan niitä todistajia mitä mailmassa tapahtuu tällä hetkellä.

Väittääkö se Jochanan että tietää mitä tulevaisuudessa oikeesti tulee tapahtumaan kun osaa vääriksi nämä kertoa?

Ihan Raamattua oon tutkinut ja tutkin koko ajan. Nää jutut on ilmoitettu Raamatussa.

• 9+2

Ihan Raamattua oon tutkinut ja tutkin koko ajan. Nää jutut on ilmoitettu Raamatussa.

Joo niihä ne on joo. Ite en osaa sanoa juuta ja jaata mitä ja miten oikeesti tulee tapahtumaan ja millon. On niin monen sorttista uskomusta ja versiota liikenteessä siitä että mitä ja millo. Itellekki tullu monen sorttisia näkemyksiä raamatun teksteistä mut pidän niitä hetken fantasioina.

Itelläski on varmaa matkan varrella ollu muutama eri näkemys mitkä sotii toisiaan vastaan? Paras varmaa olla ja kattella jos jostain Elia toisen todistajan kanssa ilmestyis ja vois todeta että nyt ollaan siinä ajassa.

• -jarmo-

>> Paavali nimittää Herran päiväksi myös tempausta > Sefanja nimittää jumalattomien osaksi Herran päivän vihan päiväksi

Lukekaa tästä tämä minun vanha kirjoitukseni "Herran Päivä" ja kommentoikaa sitten, mikäli on sanottavaa. Mielestäni olen asian perustellut riittävästi!!??

http://www.pelastussanoma.fi/Jumalan lasten kalenteri/Luukku22.htm

• -jarmo-
        sumunlapsi kirjoitti:

Filadelfilla on hyvä tuo "…sillä vanhurskas otetaan pois pahuutta näkemästä", kyllä vanhurskas voidaan ottaa pois, mutta kuoleman kautta kuten Paavali itse, samoin muut apostolit.

...ja saas nähdä sitten. Miksi asiasta turhaan kiistelemään, koska minä olen lähdössä ilman kuoleman maistamista ja te kuoleman kautta. That it, eiks vaan?
        Kiistely asiasta tuntuu yhtä turhamaiselta tiedolta, kuin että onko tuhatvuotiskaudella kuolemaa. Molemmat selviää kyllä myös Raamatusta, mutta onko sillä mitään merkitystä oman sielusi lopullisen pelastumisen kanssa? EI OLE.

Kysyn vaan, onko tuhatvuotiskaudella kuolemaa ja onko tempaus?

• 9+2
        -jarmo- kirjoitti:

Lukekaa tästä tämä minun vanha kirjoitukseni "Herran Päivä" ja kommentoikaa sitten, mikäli on sanottavaa. Mielestäni olen asian perustellut riittävästi!!??

Kyllähän tosta sun kirjotuksesta taas muutaman uuden fantasian pääs kokemaan mutta ei mulla ole sen enempää ymmärrystä mitä tulee tapahtumaan ja milloin.

Itekki toivon ilman kuolemaa pääsenvän täältä pois mutta se jääpi nähtäväks :)

• 9+2
        9+2 kirjoitti:

Kyllähän tosta sun kirjotuksesta taas muutaman uuden fantasian pääs kokemaan mutta ei mulla ole sen enempää ymmärrystä mitä tulee tapahtumaan ja milloin.

Itekki toivon ilman kuolemaa pääsenvän täältä pois mutta se jääpi nähtäväks :)

Siis en ymmärtänyt lukemisen jälkeen että mitä tulee tapahtumaan yhtään sen enempään kun ennekään.

• -jarmo- kirjoitti:

...ja saas nähdä sitten. Miksi asiasta turhaan kiistelemään, koska minä olen lähdössä ilman kuoleman maistamista ja te kuoleman kautta. That it, eiks vaan?
        Kiistely asiasta tuntuu yhtä turhamaiselta tiedolta, kuin että onko tuhatvuotiskaudella kuolemaa. Molemmat selviää kyllä myös Raamatusta, mutta onko sillä mitään merkitystä oman sielusi lopullisen pelastumisen kanssa? EI OLE.

Kysyn vaan, onko tuhatvuotiskaudella kuolemaa ja onko tempaus?

Aika tuhtia sanomaa sinulla kun toteat; "minä olen lähdössä ilman kuoleman maistamista ja te kuoleman kautta".

Jumala lienee kertonut sinulla tämän, kun olet niin varma asiasta. Mites ne sinun aiemmmat "varmat" Jumalan kerronnat on menneet?
        Sen mitä olen seurannut, niin ei kovin menestyksekkäästi.

Onko tuhatvuotiskaudella kuolemaa? Raamattu kertoo kyseisestä ajasta aika vähän, joten en pysty täysin vastaamaan. Oletan Jesajan 65 luvun kertovan siitä ajasta, joten on kuolemaa, mutta ihmiset elävät pitkään.

Tuhatvuotisen kauden jälkeen on kaikkien tuomio, josta mm. Ilm. 20-luku ja Matt.25: 31-46 kertoo. Eräänlainen tempaus kai se on, jos kerran kaikki kuolleet herätetään.

Olen ehkä noin vuosi sitten selittänyt sinulle kuinka itse uskon Raamatun profetioihin, mutta et taida ehkä enää muistaa mitä silloin kerroin, mutta tässäpä sitä taas on osittain kerrottu.

• -jarmo-
        sumunlapsi kirjoitti:

Aika tuhtia sanomaa sinulla kun toteat; "minä olen lähdössä ilman kuoleman maistamista ja te kuoleman kautta".

Jumala lienee kertonut sinulla tämän, kun olet niin varma asiasta. Mites ne sinun aiemmmat "varmat" Jumalan kerronnat on menneet?
        Sen mitä olen seurannut, niin ei kovin menestyksekkäästi.

Onko tuhatvuotiskaudella kuolemaa? Raamattu kertoo kyseisestä ajasta aika vähän, joten en pysty täysin vastaamaan. Oletan Jesajan 65 luvun kertovan siitä ajasta, joten on kuolemaa, mutta ihmiset elävät pitkään.

Tuhatvuotisen kauden jälkeen on kaikkien tuomio, josta mm. Ilm. 20-luku ja Matt.25: 31-46 kertoo. Eräänlainen tempaus kai se on, jos kerran kaikki kuolleet herätetään.

Olen ehkä noin vuosi sitten selittänyt sinulle kuinka itse uskon Raamatun profetioihin, mutta et taida ehkä enää muistaa mitä silloin kerroin, mutta tässäpä sitä taas on osittain kerrottu.

Myönnän, että sanoin aika ronskisti että jäätte kuolemaan, minä lähden sen edestä. Noh, mutta tottahan se toisaalta on, vaikkei minulla ole oikeutta sanoa te ja minä. Ehkä paremminkin toiset ja minä. Olen saanut itselleni tarkoitetun hyvin voimakkaan profetian ja siksi osaan tietää lähtöni tavan, johon liittyy kahden vallan, taivaan ja maan hevoset rattaineen, kuin Elialla aikanaan.

Oletit Jesaja 65 aivan oikein. Jos luet Sakarja 14 vielä kokonaan, niin se kertoo Jeesuksen tulemuksen ensimmäisistä hetkistä maan päällä.

Anteeksi jos en muista sinua vuoden takaa...

• Jochanan (Ei kirj.)
        filadelfi kirjoitti:

No niinhän minäkin nimitän! Lue otsikko, for God's sake!

• Jochanan (Ei kirj.)
        filadelfi kirjoitti:

• Jochanan (Ei kirj.)
        filadelfi kirjoitti:

>> Paavali nimittää Herran päiväksi myös tempausta 1Tess.5:2.

• Jochanan (Ei kirj.)

Nää piti mennä tonna ylemmäs... tää ei toimi tää tsydeemi...

• Jochanan (Ei kirj.)
        -jarmo- kirjoitti:

Minä en lue sinun kirjoituksias yhtään mistään ja samaa suosittelen muillekin!

• Jochanan (Ei kirj.)
        -jarmo- kirjoitti:

>> Lukekaa tästä tämä minun vanha kirjoitukseni...

Minä en lue sinun kirjoituksias yhtään mistään ja samaa suosittelen muille!

• Jochanan (Ei kirj.)
        -jarmo- kirjoitti:

Myönnän, että sanoin aika ronskisti että jäätte kuolemaan, minä lähden sen edestä. Noh, mutta tottahan se toisaalta on, vaikkei minulla ole oikeutta sanoa te ja minä. Ehkä paremminkin toiset ja minä. Olen saanut itselleni tarkoitetun hyvin voimakkaan profetian ja siksi osaan tietää lähtöni tavan, johon liittyy kahden vallan, taivaan ja maan hevoset rattaineen, kuin Elialla aikanaan.

Oletit Jesaja 65 aivan oikein. Jos luet Sakarja 14 vielä kokonaan, niin se kertoo Jeesuksen tulemuksen ensimmäisistä hetkistä maan päällä.

Anteeksi jos en muista sinua vuoden takaa...

>> Olen saanut itselleni tarkoitetun hyvin voimakkaan profetian...

Siis olet ITSE SAANUT ITSELLESI profetian?? Ihminen ei voi saada itse itselleen profetioita. Olet eksynyt!

• KTS (Ei kirj.)

>> Olen saanut itselleni tarkoitetun hyvin voimakkaan profetian...

Siis olet ITSE SAANUT ITSELLESI profetian?? Ihminen ei voi saada itse itselleen profetioita. Olet eksynyt!

Tää on joo hyvin tyypillistä:
        "Olen saanut itselleni tarkoitetun hyvin voimakkaan profetian"

Ei siis niinkuin pienintäkään itsekritiikkiä näille "valaistushetkille".

Totta kai sitä yx ja toinen saa kaikenlaisia älynväläyksiä ja unia ja ilmestyspaukauksia mutta asianomainen henkilö itse on varsin jäävi niitä luokittelemaan.

• Jochanan (Ei kirj.)
        KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

Tää on joo hyvin tyypillistä:
        "Olen saanut itselleni tarkoitetun hyvin voimakkaan profetian"

Ei siis niinkuin pienintäkään itsekritiikkiä näille "valaistushetkille".

Totta kai sitä yx ja toinen saa kaikenlaisia älynväläyksiä ja unia ja ilmestyspaukauksia mutta asianomainen henkilö itse on varsin jäävi niitä luokittelemaan.

Niin mut tää on kaiken huippu et ruvetaan ittelle profetoimaan. Raamattu ei tunne sellaista profetoimista. Se lahja ei oo itteä varten, vaan lähimmäisiä varten. Pahasti ollaan pihalla ja eksyneitä, jos rupee pukkaa ittelle "profetioita". Kuka niitä sit ees arvostelee?? Asianomainen itse???

• -jarmo-

Niin mut tää on kaiken huippu et ruvetaan ittelle profetoimaan. Raamattu ei tunne sellaista profetoimista. Se lahja ei oo itteä varten, vaan lähimmäisiä varten. Pahasti ollaan pihalla ja eksyneitä, jos rupee pukkaa ittelle "profetioita". Kuka niitä sit ees arvostelee?? Asianomainen itse???

Jos sydämeni oli sanomassani vilpitön, enkä siis liioitellut tai valehdellut, niin se tarkoittaa sitä, että kun luette etäämmältä nuo edelliset kommenttinne, niin te myös aikanaan vastaatte niistä Kaikkivaltaan edessä. Itse en uskalla tuommoista suustani päästää, koska se halventaa profetiaa ja Pyhää Henkeä hänen työssään.

• Westsider

Kiitos Jochannan.

Juuri noin olisin minäkin kirjoittanut.. Mutta eipä tarvinnut. Thank you.

• Kylläpä vain
        -jarmo- kirjoitti:

Jos sydämeni oli sanomassani vilpitön, enkä siis liioitellut tai valehdellut, niin se tarkoittaa sitä, että kun luette etäämmältä nuo edelliset kommenttinne, niin te myös aikanaan vastaatte niistä Kaikkivaltaan edessä. Itse en uskalla tuommoista suustani päästää, koska se halventaa profetiaa ja Pyhää Henkeä hänen työssään.

Jumala antamansa armolahjan kautta voi puhua uskovalle
        itselleenkin - onhan Pyhä Henki persoona, joka vaikuttaa
        jokaisessa uskovassa.Samoin ilmestyksiä voi tulla itselle.

Ps. Miten pieni Jumala sinulla on, nimim. Jochanan - ja
        kuuluuko "hemmetti"-sana mielestäsi uskovan suuhun ???

• KTS (Ei kirj.)
        Kylläpä vain kirjoitti:

Jumala antamansa armolahjan kautta voi puhua uskovalle
        itselleenkin - onhan Pyhä Henki persoona, joka vaikuttaa
        jokaisessa uskovassa.Samoin ilmestyksiä voi tulla itselle.

Ps. Miten pieni Jumala sinulla on, nimim. Jochanan - ja
        kuuluuko "hemmetti"-sana mielestäsi uskovan suuhun ???

"ilmestyksiä voi tulla itselle."

Voi varmaan tulla mutta niitä on turha tyrkyttää MUILLE Jumalan sanana kun niistä ei oo muuta todistetta kuin asianomaisen omat sanat.

• Jochanan (Ei kirj.)

Ja jottei kellekään jäis epäselväx: TEMPAUS SEURAA ENSIMMÄISTÄ YLÖSNOUSEMUSTA, aivan kuten Paavali opettaa:

1.Tess.4:
      15. Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
      16. Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
      17. sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin

• Jesaja 25:9

Ja sinä päivänä sanotaan: "Katso, tämä on meidän Jumalamme, jota me odotimme meitä pelastamaan; tämä on Herra, jota me odotimme: iloitkaamme ja riemuitkaamme pelastuksesta, jonka hän toi".

• -jarmo-

Olen ollut monta vuotta ennustamassa ylösoton päivää ja toivonut sitä tapahtuvaksi kaikesta sydämestäni. Jos joku on ahdistunut siitä, niin olen pahoillani. Minä en ollut kuitenkaan kuin yhden kerran äärimmäisen pettynyt kun sitä ei tapahtunutkaan. S etapahtui kerran syksyllä vuonna 2006 jolloin sain oman profetiani pettymykseeni ja siitä lähtien olen voinut ennustella ilolla Jeesuksen tuloa, eikä minua ole kismittänyt kun mitään ei tapahtunutkaan. Viime kesänä esimerkiksi, aika lakoonisesti totesin, että noh, ootellaan sitten ensi kevääseen, kesän kynnykselle.

Mutta toivon että luette sieltä täältä aina ajatuksiani ja moni voi saada omansa minkä toteaa hyväksi. www.pelastussanoma.fi Minä en rahasta sanalla...

• Jochanan (Ei kirj.)

Jarmo kuules, minä en lue sinun ajatuksiasi ja samaa suosittelen kaikille muille!

Sinä olet pahasti eksynyt. Sinä saat itse itsellesi profetioita ja ennustelet "ylösoton päivää", vaikka nämä asiat ovat räikeällä tavalla ristiriidassa Raamatun kanssa.

• -jarmo-

Jarmo kuules, minä en lue sinun ajatuksiasi ja samaa suosittelen kaikille muille!

Sinä olet pahasti eksynyt. Sinä saat itse itsellesi profetioita ja ennustelet "ylösoton päivää", vaikka nämä asiat ovat räikeällä tavalla ristiriidassa Raamatun kanssa.

Sinä et päätä loppujen lopuksi kuka on eksynyt ja kuka ei, saati pahasti tai vähemmän pahasti. Anna sen tekee sinua korkeammat voimat, koska sinä et voi tuomita ellet halua itse tulla tuomituksi.

• -jarmo-

Saiko Joosef itselleen profetian, joka toteutui? Ja oliko se Jumalasta?
        Saiko jumalaton Egyptin Faarao itselleen profetian, joka toteutui?
        Saiko Joona itselleen profetian, joka toteutui ja jonka uhka ei toteutunut? Oliko hän sitten samalla väärä profeetta, koska hänen sanomansa ei toteutunut?

Ei kuule Jochanan kristityn elämä ole niin yksinkertaista, eikä Jumala ole niin rajoittunut kuin sinä hänestä teet. Moni näes laatikoi Jumalan, ymmärtämättään kuinka avara Hän on.

En minäkään kutsu sinua eksyneeksi, olet vaan hieman ymmärtämätön ja umpimielinen kiivastelija.

• filadelfi

Jochanan (Ei kirj.)
      "Väärin! Ensimmäinen ylösnousemus tapahtuu vasta Kristuksen takaisin tullessa. Nuo vanhimmat ovat siellä taivaassa jo sitä ennen."

24 vanhinta on ylöstempauksen pyhät.
      Edustaa seurakuntaa, samoin kuin Daavid asetti pappissuvusta 24 päämiestä edustamaan koko papistoa 1Aik.24:1-19.
      Ilm.1:1Johannes Patmoksella sai enkelin kautta ilmestyksen, joka on yksi 24 vanhimmasta.
      4:1 Johannekselle taivaasta kuin pasuunan ääni >> nouse ylös tänne, niin minä näytän sinulle, mitä tämän (seurakuntakirjeiden ajan) jälkeen on tapahtuva>>, on avainjakeen 1:19 loppuosa siitä eteenpäin, ja on esikuva seurakunnan tempauksesta.
      4:4 uskovalle toteutuvat; kruunu 2:10, valkoiset vaatteet 3:4 ja valtaistuin 21.
      15:1 mainitut 7 enkeliä kuuluvat 24 vanhimman joukkoon jotka panevat toimeen tuomiot jotka ovat lunastettuja ihmisiä, 17:1, 19:9,10.
      Toteutuu 1Kor.6:2 että pyhät tulevat maailman tuomitsemaan.
      Mal.4 ..ja tallaatte jumalattomat; sillä he tulevat tomuksi teidän jalkapohjienne alle.

Sumunlapsi
      "Tuhatvuotisen kauden jälkeen on kaikkien tuomio, josta mm. Ilm. 20-luku ja Matt.25: 31-46 kertoo. Eräänlainen tempaus kai se on, jos kerran kaikki kuolleet herätetään."

Kansojen tuomio on tuhatvuotisen valtakunnan alussa.
      Dan.7:8–11 Antikristuksen kukistumisen jälkeen oikeus istuu tuomiolle ja kirjat avataan ja valta annetaan Korkeimman pyhien kansalle.
      Joel 3:1-7 Israelin kansan pelastumisen jälkeen kansat Joosafatin laaksoon, Jumala tuomitsee siellä 12 perusteena suhtautuminen Israeliin ja juutalaisiin.
      Matt.25:31-46 Jeesuksen tullessa Öljymäelle, jossa vain yhden sukupolven elävät kansat kootaan tuomiolle, ratkaistaan ketkä jatkavat elämistä maanpäällä Kristuksen tuhatvuotisessa valtakunnassa.

• Jochanan (Ei kirj.)

>> 24 vanhinta on ylöstempauksen pyhät.

Eivät ole, koska tempausta ei ole vielä tapahtunut siinä vaiheessa, kun nuo 24 vanhinta kuvataan siellä taivaassa. Onhan sinne taivaaseen mennyt väkeä jo ennen tempausta, for God's sake! Sitä paitsi tempauksessa ei mennä taivaaseen, vaan tullaan Jeesuksen kanssa tänne alas kun ollaan ensin menty Häntä hetken matkaa vastaan. Taivas on sen jälkeen täällä, tuhatvuotisessa valtakunnassa. Se on meidän taivaamme, koska Jeesus itse on täällä meidän kanssamme.

>> Edustaa seurakuntaa, samoin kuin Daavid asetti pappissuvusta 24 päämiestä edustamaan koko papistoa 1Aik.24:1-19.

Aivan! He EDUSTAVAT seurakuntaa, mutta he EIVÄT OLE seurakunta. He ovat siellä JO NYT edustamassa seurakuntaa. 24 taas on vain kokonaisuuksien täydellisyyden luku ja siksi se esiintyy myös mm. 1.Aik.24:ssä. Lue täältä luvusta 24: http://www.elisanet.fi/arto.saarinen/raam/rtunluk24.htm

>> Ilm.1:1Johannes Patmoksella sai enkelin kautta ilmestyksen, joka on yksi 24 vanhimmasta.

Ei semmosia johtopäätöksiä voi vetää, että Johannes olisi yksi noista 24:stä, päinvastoin, Johanneshan ei selkeästi ole yksi niistä, koska hän näkee ne. Äly hoi älä jätä!

>> 4:1 Johannekselle taivaasta kuin pasuunan ääni >> nouse ylös tänne, niin minä näytän sinulle, mitä tämän (seurakuntakirjeiden ajan) jälkeen on tapahtuva>>, on avainjakeen 1:19 loppuosa siitä eteenpäin, ja on esikuva seurakunnan tempauksesta.

Teksti selittää itse itsensä. Johannekselle NÄYTETÄÄN, MITÄ TÄMÄN JÄLKEEN TAPAHTUU. Tempauksesta ei puhuta mitään. Tempauksen sijaoittaminen tuohon kohtaan on eisegeesi (=tekstiin luetaan sisään jotain sellaista, mitä siinä ei ole).

>> 15:1 mainitut 7 enkeliä kuuluvat 24 vanhimman joukkoon jotka panevat toimeen tuomiot

Eivätkä ole. Enkelit ja vanhimmat ovat selkeästi eri jengiä. Vanhimmat ovat vanhimpia läpi Ilmestyskirjan eivätkä muutu enkeleiksi missään vaiheessa.

>> Toteutuu 1Kor.6:2 että pyhät tulevat maailman tuomitsemaan.

Tämä toteutuu vasta Ilm.20:4:ssä Jeesuksen takaisin tulemisen jälkeen. Samoin Mal.4 puhuu ajasta Jeesuksen toisen tulemuksen jälkeen eli tuhatvuotisesta valtakunnasta.

>> Kansojen tuomio on tuhatvuotisen valtakunnan alussa.

Sumunlapsi ei puhunut kansojen tuomiosta, vaan viimeisestä tuomiosta.

• NETTIA10

mitä tarkoittaa ylöstempauksen pyhät?

KANSOJEN tuomio on siellä Josafatin laaksossa.
        Voidaan miettiä onko sama kuin BABYLONIN tuomio.

Sumunlapsi kai tarkoitti elämän kirjaan (srk5) kirjoitettujen lampaiden ja sitten toisten vuohien tuomiota, kuka teki oikein vähäisille veljille.

• nettia10
        NETTIA10 kirjoitti:

mitä tarkoittaa ylöstempauksen pyhät?

KANSOJEN tuomio on siellä Josafatin laaksossa.
        Voidaan miettiä onko sama kuin BABYLONIN tuomio.

Sumunlapsi kai tarkoitti elämän kirjaan (srk5) kirjoitettujen lampaiden ja sitten toisten vuohien tuomiota, kuka teki oikein vähäisille veljille.

Ja vielä kansojen tuomio Josafetin laaksossa ennen 1000v vk.
        Siellä Babylon ja väärä profeetta saavat joukkoineen tuomionsa. Olivat villineet kansat.

1000 v jälkeen itse saa*tana (evil one) villitsee (=viimeinen kapina) porukkaa. Ja sen jälkeen on viimeinen tuomio.

Eiköhän enkelit, 24 Pyhää ja lunastetut ihmiset ole eri joukkoa. Taivaassa jokaisessa luvussa näytetään Johannekselle mitä tapahtuu. Enkelit ovat toimijoina. 24 Pyhää Israelin Pyhiä. Ei kai he kaikkia 3 ole.

Ei kannata höystää kirjoitusta omilla tulkinnoilla. mahdollisimman vähän uusia höystöjä, perusrunko ensin kuntoon, sitten oksat.
        (tämä ei sitten tarkoita mitään viikunapuuta).

Ongelmia tulee höystöista ja eri terminologiasta.

• Tarkimman kuvan

Jeesuksen takaisintulosta saa lukemalla sen Matt. 24:stä

Kannattaa lukea tarkasti jakeet 3-29 sillä ne tulee tapahtumaan kirjaimellisesti ennenkuin Jeesus tulee takaisin.

Huomattavaa on myös se, että Jeesus sanoo suurimman ahdistuksen ajan olevan ennen kuin hän tulee.
      (Matt.24:21 Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.)

• tuulia

Onkohan kellään alkukielellä matt 24 lukua. : )
        Onko se kreikkaa. Ollaanko enää välilöissä Kreikan kanssa?

• nettia10

joo, se on hyvä kuvaus. Mihin ajattelet tempauksen sijoittuvan siinä?

• Näin Jeesus opettaa:
        nettia10 kirjoitti:

joo, se on hyvä kuvaus. Mihin ajattelet tempauksen sijoittuvan siinä?

"Katsokaa viikunapuuta ja kaikkia puita. Kun ne jo puhkeavat lehteen, niin siitä te näette ja itsestänne ymmärrätte, että kesä jo on lähellä. Samoin te myös, kun näette tämän tapahtuvan, tietäkää, että Jumalan valtakunta on lähellä. Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki tapahtuu. Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa. Mutta pitäkää vaari itsestänne, ettei teidän sydämiänne raskauta päihtymys ja juoppous eikä elatuksen murheet, niin että se päivä yllättää teidät äkkiarvaamatta niinkuin paula; sillä se on saavuttava kaikki, jotka koko maan päällä asuvat. Valvokaa siis joka aika ja rukoilkaa, että saisitte voimaa paetaksenne tätä kaikkea, mikä tuleva on, ja seisoaksenne Ihmisen Pojan edessä." (Luukas 21:29-36)

• filadelfi

Jochanan (Ei kirj.)
      Ilm.1:1 tarkoitin enkelin olevan yksi 24 seurakuntaa sybolina kuvattuna jo lunastetuista ihmisistä 17:1, 19:9,10, 22:8,9.
      Seurakunnalla taivaasta käsin jo tuomiotehtävä, 7viimeisen vihanmaljan vitsauksen vuodattaminen Ilm.15.

Kirjoitusten mukaan seurakuntaa ei esiinny maan päällä luvuissa 6-19, kuin vasta taivaassa olevan Karitsan hääaterian jälkeen, tulee tuomitsemaan Jeesuksen mukana maan päälle19:14, Juuda 14,15.
      Ei löydy muuta ylösnousemuspaikkaa kuin ilmestykirjan 3 luvun jälkeen, tämän jälkeen luvussa 6 Kristuksen avatessa sinetit, jo ensimmäisestä Jumalan lähettämä valkoisella hevosella liikkeelle lähtevästä Antikristuksesta, alkaa Karitsan viha 16,17, josta seurakunta on luvattu pelastaa ja jonka tessalonikalaiset saivat tietää: 1Tess.1:10, 4:13-18, 5:9, 2Tess.2:6-8, (Ilm.3:10).

Matt.24:30 ja 25:31 ilmoittavat Jeesuksen tulevan taivaasta (7v.tempauksen jälkeen). (vert.7v. Dan.9:27).

• Jochanan (Ei kirj.)

>> Kirjoitusten mukaan seurakuntaa ei esiinny maan päällä luvuissa 6-19...

Kyllä esiintyy, mutten suoraan sanottuna jaksa sun takia vaivautua.

• tuulia

Vaikea ajatella, ettei seurakuntaa esiintyisi maan päällä. Kirjoitetaanhan, että Jlan valtakunta on teidän keskellänne, teissä. Onko se mielestäsi eri kuin seurakunta?
        Jeesuksen kautta uskova liittyy seurakuntaan, ruumiiseen. Ovatko nämä alussa olevat 7 srk siis yksi seurakunta vai 7 eri seurakuntaa.
        Eikö taivaat aukene Johannekselle kirjan alussa kuten
        Hesekielille: "Silloin taivaat aukenivat ja minä näin näkyjä, jotka Jumala oli lähettänyt."

Luku1: Johannes:" Käänyin nähdäkseni, mikä ääni minulle puhui, ja kun käännyin, näin 7 kultaista lampunjalkaa ja lamppujen keskellä hahmon, joka oli ihmisen kaltainen."........"Hänet nähdessäni minä vaivuin hänen jalkoihinsa kuin kuollut".

Luku4:" Sitten näin tämän: taivaan ovi oli auki, ja kuului sama ääni, jonka olin edellisellä kerralla kuullut- kuin olisi torveen puhallettu. Se sanoi minulle:"Nouse tänne! Minä näytän sinulle, mitä tämän jälkeen on tapahtuva."

>>Ei löydy muuta ylösnousemuspaikkaa kuin ilmestykirjan 3 luvun jälkeen, tämän jälkeen luvussa 6 Kristuksen avatessa sinetit, jo ensimmäisestä Jumalan lähettämä valkoisella hevosella liikkeelle lähtevästä Antikristuksesta, alkaa Karitsan viha 16,17, josta seurakunta on luvattu pelastaa ja jonka tessalonikalaiset saivat tietää: 1Tess.1:10, 4:13-18, 5:9, 2Tess.2:6-8, (Ilm.3:10). >>
        Ihan vaan kommentti JUMALAN vihan maljat ovat ILK luvut 16, 17.
        Valtaistuimella olevan katseelta ja KARITSAN vihalta luku ILK6:16-17.

Joelin kirja tuo selkeyttä kun vertaa sitä ILK:n. Poimii samat kohdat ja jaksottaa ne sinetteihin, merkkisoittoihin, petojen valtaan, Jumalan vihan maljoihin.

Niinkuin ILK:ssa niin myöskin Joelin kirjassa on 3 kohtaa joissa aurinko ja kuu pimenevät. Vaikka esim pidän merkkisoittoja Karitsan vihan maljoina (1/3) niin siinä kun huutaa avukseen Herran nimeä (=Jeesus), niin pelastuu. Noina aikoina ymmärtääkseni Herra vuodattaa henkensä ihmisiin. : )

Herran päivästä kirjoitetaan läpi Joelin kirjan ja varoitetaan siitä. "Lähellä on Herran päivä, Tulossa on hävitys, jonka Kaikkivaltias lähettää." " Vaviskaa kaikki maan asukkaat: Herran päivä tulee. Se on jo lähellä. Se on pimeyden ja synkeyden päivä"
        "Herran päivä on suuri, pelottava ja hirmuinen. Kuka sen kestää?"

Kansat lähtevät liikkeelle Josafatin laaksoon. Lähettäkää sirppi, elo on jo kypsää. Tulkaa polkemaan viinikuurnaa.
        Vielä Joel 4:14: "Väkeä tungeksii tuomion laaksossa, sillä lähellä on HERRAN PÄIVÄ. (=Jumalan vihan maljat). Sen jälkeen aurinko ja kuu pimenevät 3:n kerran ja vasta sen jälkeen ymmärtääkseni enkelit kokoavat valitut. Matt24:29 Joel 4:15
        ja Matt 24:30-31 Joel 4:16

Joel 4:4 mainitaan Tyros, Sidon ja Filistean maa.
        Ja Joel 4: 5-8 käy ilmi "sen minkä kylvät sen niität" ja käännös 33/38 Ilk 13:10 sama periaate. eli teot merkkaa!!

Ja kuitenkin vielä Joel 4:21: " vielä en ole rangaissut kansani vihollisia viattoman veren vuodattamisesta. Mutta se hetki tulee!" Onkohan se sitten viimeinen lopullinen tuomio se.

Rukoilen ja toivon hartaasti, ettei Suomen kansa ja valtio nosta kättään ja mene taistelemaan Israelia vastaan missään muodossa tai millään tavoin. Eikä ole mukana sodan villityksessä. eikä myöskään villitsemässä siihen.

Kun on vielä nyt aikaa, jokaisen pitäisi käydä rukouksessa Jumalan Kaikkivaltiaan eteen. Sillä armoa on ja anteeksi antoa on. Joel edelleen: Repikää rikki sydämenne, älkää vaatteitanne.Palatkaa Herran Jumalanne luo, sillä hän on anteeksiantava ja laupias, hän on kärsivällinen ja hänen hyvyytensä on suuri. Hän voi muuttaa mielensä, peruuttaa määräämänsä rangaistuksen".

• tuulia
        tuulia kirjoitti:

Vaikea ajatella, ettei seurakuntaa esiintyisi maan päällä. Kirjoitetaanhan, että Jlan valtakunta on teidän keskellänne, teissä. Onko se mielestäsi eri kuin seurakunta?
        Jeesuksen kautta uskova liittyy seurakuntaan, ruumiiseen. Ovatko nämä alussa olevat 7 srk siis yksi seurakunta vai 7 eri seurakuntaa.
        Hesekielille: "Silloin taivaat aukenivat ja minä näin näkyjä, jotka Jumala oli lähettänyt."

Luku1: Johannes:" Käänyin nähdäkseni, mikä ääni minulle puhui, ja kun käännyin, näin 7 kultaista lampunjalkaa ja lamppujen keskellä hahmon, joka oli ihmisen kaltainen."........"Hänet nähdessäni minä vaivuin hänen jalkoihinsa kuin kuollut".

Luku4:" Sitten näin tämän: taivaan ovi oli auki, ja kuului sama ääni, jonka olin edellisellä kerralla kuullut- kuin olisi torveen puhallettu. Se sanoi minulle:"Nouse tänne! Minä näytän sinulle, mitä tämän jälkeen on tapahtuva."

>>Ei löydy muuta ylösnousemuspaikkaa kuin ilmestykirjan 3 luvun jälkeen, tämän jälkeen luvussa 6 Kristuksen avatessa sinetit, jo ensimmäisestä Jumalan lähettämä valkoisella hevosella liikkeelle lähtevästä Antikristuksesta, alkaa Karitsan viha 16,17, josta seurakunta on luvattu pelastaa ja jonka tessalonikalaiset saivat tietää: 1Tess.1:10, 4:13-18, 5:9, 2Tess.2:6-8, (Ilm.3:10). >>

Joelin kirja tuo selkeyttä kun vertaa sitä ILK:n. Poimii samat kohdat ja jaksottaa ne sinetteihin, merkkisoittoihin, petojen valtaan, Jumalan vihan maljoihin.

Niinkuin ILK:ssa niin myöskin Joelin kirjassa on 3 kohtaa joissa aurinko ja kuu pimenevät. Vaikka esim pidän merkkisoittoja Karitsan vihan maljoina (1/3) niin siinä kun huutaa avukseen Herran nimeä (=Jeesus), niin pelastuu. Noina aikoina ymmärtääkseni Herra vuodattaa henkensä ihmisiin. : )

Herran päivästä kirjoitetaan läpi Joelin kirjan ja varoitetaan siitä. "Lähellä on Herran päivä, Tulossa on hävitys, jonka Kaikkivaltias lähettää." " Vaviskaa kaikki maan asukkaat: Herran päivä tulee. Se on jo lähellä. Se on pimeyden ja synkeyden päivä"

Kansat lähtevät liikkeelle Josafatin laaksoon. Lähettäkää sirppi, elo on jo kypsää. Tulkaa polkemaan viinikuurnaa.
        Vielä Joel 4:14: "Väkeä tungeksii tuomion laaksossa, sillä lähellä on HERRAN PÄIVÄ. (=Jumalan vihan maljat). Sen jälkeen aurinko ja kuu pimenevät 3:n kerran ja vasta sen jälkeen ymmärtääkseni enkelit kokoavat valitut. Matt24:29 Joel 4:15

Ja Joel 4: 5-8 käy ilmi "sen minkä kylvät sen niität" ja käännös 33/38 Ilk 13:10 sama periaate. eli teot merkkaa!!

Ja kuitenkin vielä Joel 4:21: " vielä en ole rangaissut kansani vihollisia viattoman veren vuodattamisesta. Mutta se hetki tulee!" Onkohan se sitten viimeinen lopullinen tuomio se.

Rukoilen ja toivon hartaasti, ettei Suomen kansa ja valtio nosta kättään ja mene taistelemaan Israelia vastaan missään muodossa tai millään tavoin. Eikä ole mukana sodan villityksessä. eikä myöskään villitsemässä siihen.

Kun on vielä nyt aikaa, jokaisen pitäisi käydä rukouksessa Jumalan Kaikkivaltiaan eteen. Sillä armoa on ja anteeksi antoa on. Joel edelleen: Repikää rikki sydämenne, älkää vaatteitanne.Palatkaa Herran Jumalanne luo, sillä hän on anteeksiantava ja laupias, hän on kärsivällinen ja hänen hyvyytensä on suuri. Hän voi muuttaa mielensä, peruuttaa määräämänsä rangaistuksen".

Huomasin että Joel4:14:n " (=Jumalan vihanmaljat)" tuli väärään paikkaan, pitäisi olla ed. lauseessa, jossa "tulkaa polkemaan viinikuurnaa" = Jumalan vihan maljat

• tuulia

Jochanan, please! Joku toinen voi lukea ja ymmärtää mitä tarkoitat. Ja samalla kun kirjoittaa omatkin ajatuset selkeytyvät. Aina oppii uutta ja sitten tulee eteen uusia pulmia, miten uusi asia sopii siihen rakennettuun "palapeliin" Eiks jeh!

Oon välillä yrittänyt käydä lukemassa arkistosta vanhoja profetioita. Olen siellä vuodessa about 2004. Ajattele, joku jos vielä hengissä ollaan :) lukee 2020 sun kirjoituksiasi. Silti kaikki on hyvä koetella. Mun koirjoitukset ainaski. On aina joku juttu joka kumoaa jonkun "teorianpoikasen".

• Westsider

Olt oikeassa. Esim Ilm 11: Kertoo sen alusta loppuun asti seurakunnan vaiheet antikristuksen ajassa, aina tempauksee, kutsuun, "Nouskaa tänne. On vain ymmärrettävä sen vertauksin kerrottu sanoma.

• tuulia
        tuulia kirjoitti:

Huomasin että Joel4:14:n " (=Jumalan vihanmaljat)" tuli väärään paikkaan, pitäisi olla ed. lauseessa, jossa "tulkaa polkemaan viinikuurnaa" = Jumalan vihan maljat

Tuossa aiemmassa Ruotsin profetiassa pimeys, jonka läpi Jeesus kuitenkin vetää ylös /tempaa uskovan, pelastaa. Pitää säilyttää kärsivällisesti toivonsa, vaikka usko välillä horjuisi. PYSYTTÄVÄ HEREILLÄ JA VALVOTTAVA. Huudettava Herraa JEESUSTA APUUN.

Hätä on ilmestyksen äiti!

• Westsider
        tuulia kirjoitti:

Ilm. 11: Jumalan temppeli ja alttari ovat, vertaukset oikein ymmärrettynä
        seurakunnan vaiheet antikristukse vallan ajan "suuressa ahdistuksessa" josta Jeesus puhuu Matt 24: luvussa.

Ilm 11:3 kaksi todistajaa lakkaa olemasta kaksi ihmistä, neljännessä jakeesta.
        joka kertoo niiden olevan kynttilänjalkoja, jotka ovat vertaukset oikein ymmärrettynä seurakunta, joka seisoo maan Herran edessä.

Jeesus puhui kaikki tällaiset asiat ainoastaan vertauksin, joita on ymmärrettävä oikein. Siksi ilmestyskirjaa on vaikea oikein ymmärtää.

• Jochanan (Ei kirj.)
        tuulia kirjoitti:

Jochanan, please! Joku toinen voi lukea ja ymmärtää mitä tarkoitat. Ja samalla kun kirjoittaa omatkin ajatuset selkeytyvät. Aina oppii uutta ja sitten tulee eteen uusia pulmia, miten uusi asia sopii siihen rakennettuun "palapeliin" Eiks jeh!

Oon välillä yrittänyt käydä lukemassa arkistosta vanhoja profetioita. Olen siellä vuodessa about 2004. Ajattele, joku jos vielä hengissä ollaan :) lukee 2020 sun kirjoituksiasi. Silti kaikki on hyvä koetella. Mun koirjoitukset ainaski. On aina joku juttu joka kumoaa jonkun "teorianpoikasen".

Siin on kova duuni, mutta tehtäköön se. Avaan ketjun tänne sit kun olen koonnut ajatukseni raamatunviitteineen.

• filadelfi
        tuulia kirjoitti:

tuulia
        Matt 24:30-31 On Jeesuksen tulemus pyhineen Öljymäelle (Sak.14:4-5).
        Jonka jälkeen jae 31 on juutalaisten kokoaminen Israeliin Jes.27:12, 66:19-20.

Seurakunnalle tempaus ilmoitus:
        Ilm.3:10. Koska olet noudattanut minun kestävyyteen kehottavaa sanaani, niin
        minäkin varjelen sinut koetuksen hetkestä, joka on tulossa koko maailmaan
        koettelemaan niitä, jotka asuvat maan päällä. Luuk. 21:19; 2. Piet. 2:9

Oikein käännettynä: Ne, jotka ottavat Hänen sanastaan vaarin,
        Jeesus lupaa varjella siitä koetuksen hetkestä,
        joka tulee yli koko maanpiirin… ei siis varjella siinä, vaan siitä.

• nettia10

Siin on kova duuni, mutta tehtäköön se. Avaan ketjun tänne sit kun olen koonnut ajatukseni raamatunviitteineen.

tee se rauhassa, silloin tulee selkeämpää. :)
        Älä sit uhoo, nöyrällä mielellä hyvää tulee.

• Westsider
        filadelfi kirjoitti:

tuulia
        Matt 24:30-31 On Jeesuksen tulemus pyhineen Öljymäelle (Sak.14:4-5).
        Jonka jälkeen jae 31 on juutalaisten kokoaminen Israeliin Jes.27:12, 66:19-20.

Seurakunnalle tempaus ilmoitus:
        Ilm.3:10. Koska olet noudattanut minun kestävyyteen kehottavaa sanaani, niin
        minäkin varjelen sinut koetuksen hetkestä, joka on tulossa koko maailmaan
        koettelemaan niitä, jotka asuvat maan päällä. Luuk. 21:19; 2. Piet. 2:9

Oikein käännettynä: Ne, jotka ottavat Hänen sanastaan vaarin,
        Jeesus lupaa varjella siitä koetuksen hetkestä,
        joka tulee yli koko maanpiirin… ei siis varjella siinä, vaan siitä.

Nyt meni veli Filadelfi" pahasti pileen. Matt. 24: 30-31 ei taatusti ole "Jeesuksen tulemus pyhineen öljymäelle. Vaan hän lähettää enkelinsä (ei pyhänsä) suuren, (seitsemännen) pasuunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa (seurakunnan) neljältä ilmalta
        , taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin

Tämä tapahtuu kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen.kun Aurinko pimenee, eikä kuu anna valoaan, ja taivaitten voimat järkkyvät, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat.

• takkuinen lammas

Ilm 16:15 "Katso, minä tulen niinkuin varas;autuas se, joka valvoo ja pitää vaatteistaan vaarin., ettri hän kulkisi alastomana eikä hänen häpeätänsä nähtäisi!"

Vrt. Matt.24:42,44

Ymmärrän sen näin, että kyllä seurakunta esiintyy luvuissa Ilm 6-19.

• -jarmo-

Kaikki eripura mitä kristityt keskenään väittelvät, on kiinni siitä, että jokainen näkee oman ylösnousemuksensa, eikä toisen. Jokainen on oikeassa oman ylösnousemuksensa kanssa eivätkä halua suoda toiselle omaansa, koska "se on väärin ja eksytystä". Siksi jos yhdistät nämä kaikki, ylösnousemuksia on kolme. Riitakin loppuu siihen.

www.pelastussanoma.fi

• nettia1

Voi olla, että jokainen on sokea suhteessa toisen tilanteeseen.
        Tärkeintä kaikessa kai on että se on Raamatun Sanan mukaista.

Yritän vilpittömästi löytää puolueettomasti, missä tempaus ajankohta on. Niin kauan kuin palaset eivät loksahda paikalleen, jokin asia ei ole oikein.
        Paavali opettaa, että
        ensin tulee luopumus ja ak, sitten Herra Jeesus tulee.
        ensin kuolleet Herrassa nousevat ylös ja sitten uskovat temmataan.
        Ilk:luku 20:5: " Tämä on 1 ylösnousemus...."

• 8+5
        nettia1 kirjoitti:

Yritän vilpittömästi löytää puolueettomasti, missä tempaus ajankohta on. Niin kauan kuin palaset eivät loksahda paikalleen, jokin asia ei ole oikein.
        Paavali opettaa, että

Ongelma on se ettei ole puolueetonta "tutkijaa". Monissa tutkitaan vain omaa, eikä sitä kokonaisuutta.

Tärkeintä kuitenkin on nostaa katseensa Jeesukseen, Vapahtajaan eikä pitää jumalanaan tempausta vaikka siihen varautuisikin ja varustautuisi.

• Westsider
        nettia1 kirjoitti:

Paavali opettaa, että

Ilm 11: Vertauksin kerrottuna seurakuntaa tarkoittavia sanoja ovat:
        jAE 1. Jumalan temppeli ja alttari
        2. Pyhä kaupunki.
        4. Kaksi lampunjalkaa (Ilm 1:20)

Ainoastaan seurakunnasta käyttää Raamattu sanaa "Jumalan teppeli".

Aamen

• Westsider
        Westsider kirjoitti:

Ilm 11: Vertauksin kerrottuna seurakuntaa tarkoittavia sanoja ovat:
        jAE 1. Jumalan temppeli ja alttari
        2. Pyhä kaupunki.
        4. Kaksi lampunjalkaa (Ilm 1:20)

Ainoastaan seurakunnasta käyttää Raamattu sanaa "Jumalan teppeli".

Aamen

Ilm 11:2 Temppelin ulkopuolinen esikartano on tämä maailma, joka antikristuksen johtamana tallaa, vainoaa ja sotii temppeliä (seurakuntaa) vastaan.

• asdfasdfasdfe

Jarmo, tässä on sulle totuuden sanaa: olet daiju. Nyt risti kätesi ja mene rukoilemaan. En enää jaksais kuunnella tota sun höpötystäs täällä.

• Olen Jochanan

kanssani samaa mieltä Herran päivästä, sillä niin on kirjoitettu.

• asdfasdfasdfe

Tämähän ei sinänsä ole mielipiteen asia koska kirj. raamatun sana on selvä tässä, mutta on tietysti hyvä nähdä että on muitakin joilla on uskallus tunnustaa tosiasiat.

• kyllä Raamattu
        asdfasdfasdfe kirjoitti:

Tämähän ei sinänsä ole mielipiteen asia koska kirj. raamatun sana on selvä tässä, mutta on tietysti hyvä nähdä että on muitakin joilla on uskallus tunnustaa tosiasiat.

ja Jumala vaikuttaa meissä vanhurskasta mielenlaatua eli mielipiteitä. Mielipiteemme ovat joko Jumalasta tai ihmisestä. Usko Jeesukseenkin on mielipide sydämissämme ja sielussamme ja mielessämme.

• asdfasdfasdfe

Kiits Herralle tästä. Viimeinkin jotain tervettä Raamatun oppia kiihkomielisen ja mielivaltaisen vauhkomielisyyden sijasta!

• filadelfi

Westsider, huomioi, seitsemäs on vihanpasuuna, josta alkaa tapahtumasarja, joka päättyy 3,5 vuotta myöhemmin. Taivaasta katsottuna se näyttää jo ratkenneelta: vanhimmat (seurakunta) ylistäen toteavat maan päällä olevan vihan, vaimon eli Israelin pako, merestä ja maasta nousevat pedot.

Seurakunnan viimeinen liikkeelle lähtö ja kokoontumisen pasuuna on ensimmäinen neljästä ylösnousemusprosessissa olevista 4Moos.10:1–10.
      Matt.24:31 Jeesus lainaa Jesajan ilmoitusta Israelilaisten kokoamisen aikana suuren pasuunan puhaltamista 27:12–13, 11:11–12.

Ilm.3:12 voi kuvata vielä seurakuntaa, mutta vihanaikana on vallassa räikeätä epäjumalanpalvelusta temppeleineen, Sinearin maassa, Babylon keskuspaikkanaan.
      Jerusalem, pyhä kaupunki on pakanakansojen tallattavana 42 kuukautta jossa on Jumalan temppeli ja jotka Antikristus valloittaa, silloin ne, jotka Juudeassa ovat paetkoon vuorille.., Sak.14:2, Dan.7:25, 9:27, 12:7, jota Jeesus ja Paavali myös lainasi Matt.24:15, 2Tess.2:4.
      Ja miten seurakunnaksi voi kuvata myös näitä temppeleitä Ilm.15:5-8, 16:1,7?
      Symboli lampunjalat ovat kaksi profeettaa.
      Raamatussa vertauksin ilmaistu on selitetty perään tai se on muualla.

• Westsider

Ei kun päinvastoin. Kaksi profeettaa ovat symboli kahdesta kynttilänjalasta, jotka ovat symboli seurakunnasta (Ilm 1:20)
        Eikä Ilm 15 kuvaa seurakuntaa, vaan ilmestyksen majan temppeliä.

• Westsider
        Westsider kirjoitti:

Ei kun päinvastoin. Kaksi profeettaa ovat symboli kahdesta kynttilänjalasta, jotka ovat symboli seurakunnasta (Ilm 1:20)
        Eikä Ilm 15 kuvaa seurakuntaa, vaan ilmestyksen majan temppeliä.

Filadelfi. Mistä luet, että Ilm 11: Temppeli olisi Jerusalem. Eikä se olekaan, vaan se on seurakunta jota vastaan antikristus joukkoineen (esipiha) käy sotaa ja voittaa heidät.

Ymmärrys hoi, vaikka symbolit sekoittaa. Nämä kun ei ole tarkoitettukaan ihan kaikkien ymmärrettäväksi. Jeesus sanoi: " että kuulisivat, eivätkä ymmärtäisi"

• Westsider
        Westsider kirjoitti:

Filadelfi. Mistä luet, että Ilm 11: Temppeli olisi Jerusalem. Eikä se olekaan, vaan se on seurakunta jota vastaan antikristus joukkoineen (esipiha) käy sotaa ja voittaa heidät.

Ymmärrys hoi, vaikka symbolit sekoittaa. Nämä kun ei ole tarkoitettukaan ihan kaikkien ymmärrettäväksi. Jeesus sanoi: " että kuulisivat, eivätkä ymmärtäisi"

Onko sama lasimeri ja valtaistuin? Minä näen, niin olevan.
        Ilm 4:6 (Tyhjänä) "Ja valtaistuimen edessä oli ikäänkuin lasinen meri, kristallin näköinen; ja valtaistuimen keskellä ja valtaistuimen ympärillä oli neljä olentoa, edestä ja takaa silmiä täynnä.:

Ilm 7:9 "Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin, valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään, Heistä sanotaan

Ilm7: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä. Siis SEURAKUNTA.

• filadelfi

Väliin sijoitetut Ilm.11:1,2 että juutalaiset rakentavat Jerusalemiin temppelin, alttarilla uhraavat ja jonka antikristus lakkauttaa, Dan.8:11, 9:27 ja 12:11.
      Samoin väliin sijoitetut 11:3-13 kahden todistajan toimintaaika vihanajan loppuun.

Huomioi myös Ilm.4:4 ja valtaistuimen ympärillä oli 24 valtaistuinta (3:21)ja niillä istui 24 vanhinta(Hebr.11:2,39,40) puettuina valkeihin vaatteisiin (3:5)ja heillä oli päässänsä kultaiset kruunut (2:10).

Valtaistuimen edessä olevan lasimeren täyttyminen:
      Jumalan ja Karitsan viha, joka alkaa jo Karitsan avattua sinettejä, eri kansan ryhmät pedon valtakunnassa ymmärtävät sen kuudennen sinetin luonnonmullistuksien seurauksena (luopioita, koska tuntevat Karitsan vihan) vert.16:10, Apt.2:19,20 vitsaus siis pedon valtakuntaan, ja aiemminkin vain osaan siitä.
      Niinpä väliin liitetty Ilm.7:9–17 ovat vihanajalla uskoon tulleita ja kuolleita kaikista kansoista ja suuren ahdistuksen jälkeen jo ylösnousemuksen kokeneita 20:4-6.
      Ovat siis neljäs ylösnousemusjoukko, ensimmäisen ylösnousemuksen osallisista.

• Westsider

Mutkun minun Raamattu antaa, yhdistää alaviitteen Dan. 7:25. ja Luuk. 21:24 ja Ilm 12:6.ja 13:5, mutta ei kuten sinä Dan 18:11 9::27 ja 12:11. Onko meillä erilaiset Raamatut?
        Meillä näyttää olevan eri ajat, seurakunnan suurelle ahdistukselle ja Jumalan vihan ajalle, joiden välissä on tempaus, kutsu,: nouskaa tänne , Ilm. 7:9-17 Eivät ole olleet Jumalan vihan ajassa. Hedät on temmattu sitä ennen ylös. Se aiheutta meidän mielipide eron. Tiedenkin sovussa.

Minä näen, niinkuin Raamattukin sanoo: " Hänen tulemuksessaan" Yhtenä joukkona
        yhdellä kertaa.1 Kor 15.52) "yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna si, ja kuolleet nousevat katoamattomana, ja me muutumme..
        Mutta tarvitsee haihduttaa teinien houreet, tempauksesta ennen antikristuksen vallan aikaa ja tempaus Ilm luvussa 4: NIIN.. Kaikki "loksahtaa" kohdalleen.

• Westsider
        Westsider kirjoitti:

Mutkun minun Raamattu antaa, yhdistää alaviitteen Dan. 7:25. ja Luuk. 21:24 ja Ilm 12:6.ja 13:5, mutta ei kuten sinä Dan 18:11 9::27 ja 12:11. Onko meillä erilaiset Raamatut?
        Meillä näyttää olevan eri ajat, seurakunnan suurelle ahdistukselle ja Jumalan vihan ajalle, joiden välissä on tempaus, kutsu,: nouskaa tänne , Ilm. 7:9-17 Eivät ole olleet Jumalan vihan ajassa. Hedät on temmattu sitä ennen ylös. Se aiheutta meidän mielipide eron. Tiedenkin sovussa.

Minä näen, niinkuin Raamattukin sanoo: " Hänen tulemuksessaan" Yhtenä joukkona
        yhdellä kertaa.1 Kor 15.52) "yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna si, ja kuolleet nousevat katoamattomana, ja me muutumme..
        Mutta tarvitsee haihduttaa teinien houreet, tempauksesta ennen antikristuksen vallan aikaa ja tempaus Ilm luvussa 4: NIIN.. Kaikki "loksahtaa" kohdalleen.

Ja jos luet tarkoin jakeet Ilm 11:4,5 nin huomaat kahden todistajan olevan vai symboli s
        ja sen tarkoittavan seurakuntaa.

• Westsider
        Westsider kirjoitti:

Ja jos luet tarkoin jakeet Ilm 11:4,5 nin huomaat kahden todistajan olevan vai symboli s
        ja sen tarkoittavan seurakuntaa.

Ilm 11:12 Ylös kutsu: "Nouskaa tänne". Tämä sama tapahtuma on kuvattu, seuraavassa luvussa, Ilm 12:5 syntymänä taivaaseen, valtaistuimen tykö.
        5. "ja hän synnytti poikalapsen, joka on kaitseva kaikkia pakanakansoja rautaisella valtikalla. Ilm. 18:15. Siis Seurakunta.

• Jochanan (Ei kirj.)
        Westsider kirjoitti:

Ilm 11:12 Ylös kutsu: "Nouskaa tänne". Tämä sama tapahtuma on kuvattu, seuraavassa luvussa, Ilm 12:5 syntymänä taivaaseen, valtaistuimen tykö.
        5. "ja hän synnytti poikalapsen, joka on kaitseva kaikkia pakanakansoja rautaisella valtikalla. Ilm. 18:15. Siis Seurakunta.

No mitäs ne muut vaimon jälkeläiset on?

• tempotempa

job 9:12

Kun hän tempaa käsiinsä jotakin, kuka voi sen estää? Kuka sanoisi hänelle: "Miksi sinä noin teet?"

• tempotempa

Job 11:10

Kun hän kiitää ohi, tempaa vangikseen ja vaatii tilille -- kuka voisi häntä vastustaa?

• tempotempa
        tempotempa kirjoitti:

Job 11:10

Kun hän kiitää ohi, tempaa vangikseen ja vaatii tilille -- kuka voisi häntä vastustaa?

Job 21:18

Milloin hän kieppuisi kuin olkisilppu tuulessa, kuin ruumenet, jotka pyörre tempaa mukaansa?

• tempotempa
        tempotempa kirjoitti:

Job 21:18

Milloin hän kieppuisi kuin olkisilppu tuulessa, kuin ruumenet, jotka pyörre tempaa mukaansa?

Job 24:22

Voimassaan Jumala tempaa pois mahtavatkin miehet. Kun hän nousee, ei kukaan ole turvassa.

• tempotempa
        tempotempa kirjoitti:

Job 24:22

Voimassaan Jumala tempaa pois mahtavatkin miehet. Kun hän nousee, ei kukaan ole turvassa.

Job 27:20

Kauhu tavoittaa hänet kuin tulva-aalto, myrskynpyörre tempaa hänet mukaansa yöllä

• tempotempa
        tempotempa kirjoitti:

Job 27:20

Kauhu tavoittaa hänet kuin tulva-aalto, myrskynpyörre tempaa hänet mukaansa yöllä

Job 29:17

Minä murskasin pahantekijän leuan ja tempasin saaliin hänen hampaistaan.

• tuhat ja yksi

Tempoilkaa vaan !

Raamattu on koottu ,
      satoja tai tuhat vuosia sen alkuperäis tekstin kirjoittamisen jälkeen yhdeksi Nikeassa n, 325 aikaamme, " kirjoituksiin" on laitet tu jae merkinnät lukemisen helpottamiseksi alaviitteet on myöskin laitettu yhdistämään uskossa ymmärrettyjä samoja asioita samoja tapahtumia tai jotain samankaltaisuutta sisältäviä asioita, siis uskossa on laitettu nuo alaviitteet, virheineen nekin , samalla tapaa kuin kirjoituksetkin ovat virheineen kirjoitettu.

Älkää hyvät ihmiset !

Pitäkö enää " virheettämänä Jumalan Sanana" , kun ei ole mikään pakko .
      Hellittäkää jo Herran tähden tempauksenne kanssa.
      Sillä tempauksenopinharha on jo noin 2000 vuoden takaa ja sen harhan esilletuonti muuttuu yhä hullunkurisemmaksi, Jeesus Nasaretilaisen luitten haurastumisen myötä ja siitäkin syystä ettei nainen voi tulla raskaaksi ilman munasolun hedelmöitystä miehen siittiöillä.
      Pilvellä ei myöskään seilata taivaisiin , eikä 2000 vuoden kuluttua pilvellä tulla takaisin.
      Sen lisäksi kristinuskoiset ovat ennustaneet ja profetoineet valhetta jo n, 2000 vuotta, joillekkin onnistuneesti valehdellen ja muutamat ovat nuo valheet uskoneetkin.

Tehdäänkö tästä kristinuskon valheesta jo loppu , meidän elinaikana , vai jatkaako tuo valhe uskomus vielä kauankin ?

• Kritik

KYSYMYS;
        Mikä ero on? Puetuilla pitkiin valkeisiin vaatteisiin, ja niihin, joiden annettiin pukeutua
        liinavaatteeseen, hohtavaan ja puhtaasen: se liina on pyhien vanhurskautus.

(Karitsan vaimon asu (Ilm. 19:7,8)

• Jochanan (EI kirj.)
        Kritik kirjoitti:

KYSYMYS;
        Mikä ero on? Puetuilla pitkiin valkeisiin vaatteisiin, ja niihin, joiden annettiin pukeutua
        liinavaatteeseen, hohtavaan ja puhtaasen: se liina on pyhien vanhurskautus.

(Karitsan vaimon asu (Ilm. 19:7,8)

Ei mitään eroa. Kyse on seurakunnasta. Puhtaat, valkeat vaatteet kuvaavat vahurksauttamista.

Älä kiinnitä väärällä tavalla huomiota yskityiskohtiin. Kaikki ei oo aina prikulleen samalla tavalla sanottu.

• Kritik
        Jochanan (EI kirj.) kirjoitti:

Ei mitään eroa. Kyse on seurakunnasta. Puhtaat, valkeat vaatteet kuvaavat vahurksauttamista.

Älä kiinnitä väärällä tavalla huomiota yskityiskohtiin. Kaikki ei oo aina prikulleen samalla tavalla sanottu.

Taisipa tulla turhan tarkkuutta, sorry, mutkun monet huitoo asia päin seiniä,
        niin oppii varomaan ettei tee samoin.

Sinulla on kuitenkin hoommat hanskassa. Kiitos ja siunausta.

• Tietysti uskovina

odotamme Herran Jeesuksen tulemuksen suurta päivää ja samoin saamme edistää Jumalan valtakunnan totuudellista ja armollista hyvää sanomaa parannuksesta ja mahdollisuudesta Jumalan vanhurskauden vastaanottamiseen ja totuudessa pyhittymiseen. Pannaan pois valheet ja pimeys ja viha ja riidat ja petokset ja eksytykset, sillä taistelu ei ole lihan ja veren välillä vaan henkivaltojen välillä, joista Jeesus on Totuus ja Vastustajansa on kaiken valheen isä ja vaikuttaja, joten kenenkään ei kannata ajatella ettei sen ole niin väliä pysytäänkö näissä pyhissä asioissa totuudessa opillisesti tai tulkinnallisesti Herran päivästä ja tempauksesta ja kasteista ja parannuksen tekemisestä ja muista, joista on kirjoitettu Raamatun pyhissä kirjoituksissa. Jeesus opetti olemaan täydelliset kuin taivaallinen Isä ja myös tarkoittaa totuudessa pyhittymistä ja uskollisuus vähässäkin on tärkeää että voisi kasvaa maidon juomisesta leivän syömiseen ja samoin tietysti jo ennen maitoa oppia hylkäämään kaikki valheet ja huonot hedelmät, sillä ei sama puu voi tuottaa molempia ja vain Jeesuksessa voi puu uudistua hyväksi Jumalan armossa ja totuudessa ei koskaan valheessa. Anotaan Jeesukselta hyvää ja nöyrinä lapsenkaltaisina pyritään siihen Abba Isän lapseuteen, jossa Herran Henki johdattaa ja pyhittää ja siunaa, kuten on kirjoitettu jokaisesta taivasten valtakunnan lapsesta, totisesti. Hallelujah!

• Westsider

Jochanan. " Ne muut vaimon jälkeläiset, uskon olevan ne 144 000 merkittä
        Israelin heimoista. Eikö vain?

• Jochanan sijaan
        Westsider kirjoitti:

Jochanan. " Ne muut vaimon jälkeläiset, uskon olevan ne 144 000 merkittä
        Israelin heimoista. Eikö vain?

Ollaan Jeesuksen Isän ja Jumalan lupauksen lapsia Totuuden Hengessä.

• Jokkantii Pukkantii

Nostetaas tää ketju taas pitkästä aikaa esiin!

NOIN!

• Westsider

Ihan hyvä ajatus. nostaa esiin hyvää opetusta, omista ja toisten virheitä.
        Se ilm. 11: luvun Jumalan temmppeli. jäi näköjään kesken käsittelyn,
        Jumalan temppeli tässä on seurakunta, Siihen vain ei saa sekoittaa mitään muita temppeleitä. loita ilmestyskirjassa mainitaan.

• Jochanan Buchanan
        Westsider kirjoitti:

Ihan hyvä ajatus. nostaa esiin hyvää opetusta, omista ja toisten virheitä.
        Se ilm. 11: luvun Jumalan temmppeli. jäi näköjään kesken käsittelyn,
        Jumalan temppeli tässä on seurakunta, Siihen vain ei saa sekoittaa mitään muita temppeleitä. loita ilmestyskirjassa mainitaan.

Olen vähän kahden vaiheilla. Raamatun profeetallinen aines on monesti hyvin moniulotteista ja kokonaisvaltaista. Periaatteessa, jos mietitään asiaa tosi laajalta kantilta, niin perkele on aina halunnut astua "Jumalan temppeliin" ja julistaa olevansa Jumala.

Uskon, että juutalaisten temppeliä on yritetty häpäistä kautta aikojen, ihan siinä missä kristillistä temppeliä, seurakuntaa, sittemmin. En näe mitenkään mahdottomana, että "hävityksen kauhistus" -oraakkeli toteutuu paitsi hengellisesti (kirkossa ja seurakunnassa), eräänä päivänä myös temppelivuorella.

"Synnin/ laittomuuden ihminenkin", josta Paavali puhuu 2. Tess.2:3:ssa, voi olla eräänlainen "kollektiivinen ihminen" (kaikki jumalattomat ihmiset) ja jokin yksilö.

• Te eksytte.

• filadelfi

Näin on jo VT ilmoituksessa:
        Jes.26:19-21, Mutta sinun kuolleesi virkoavat eloon, minun ruumiini nousevat ylös. Herätkää ja riemuitkaa, te jotka tomussa lepäätte, sillä sinun kasteesi on valkeuksien kaste, ja maa tuo vainajat ilmoille. Mene, kansani, kammioihisi ja sulje ovet jälkeesi, lymyä hetkinen, kunnes viha on ohitse mennyt. Sillä katso, Herra lähtee asuinsijastaan kostamaan maan asukkaille heidän pahat tekonsa..

Oman seurakunnan paimenen mielipide on tosin että seurakunta temmataan 7 vuoden vihanajan puolivälissä, jonka hän sanoi olevan vain hänen mielipiteensä.
        Hän on tulkinnut kirjoitukset niin, eikä se ole pelastuskysymys.

• Jochanan Buchanan
        filadelfi kirjoitti:

Näin on jo VT ilmoituksessa:
        Jes.26:19-21, Mutta sinun kuolleesi virkoavat eloon, minun ruumiini nousevat ylös. Herätkää ja riemuitkaa, te jotka tomussa lepäätte, sillä sinun kasteesi on valkeuksien kaste, ja maa tuo vainajat ilmoille. Mene, kansani, kammioihisi ja sulje ovet jälkeesi, lymyä hetkinen, kunnes viha on ohitse mennyt. Sillä katso, Herra lähtee asuinsijastaan kostamaan maan asukkaille heidän pahat tekonsa..

Oman seurakunnan paimenen mielipide on tosin että seurakunta temmataan 7 vuoden vihanajan puolivälissä, jonka hän sanoi olevan vain hänen mielipiteensä.
        Hän on tulkinnut kirjoitukset niin, eikä se ole pelastuskysymys.

Tulkintasi tuosta Jes.26:19-21 -kohdasta on eisegeesi: tekstiin pistetään sisään sellaisia merkityksiä, joita siinä itsessään ei ole. "Kammio" kuvaa hautakammiota. Kohdassahan puhutaan ruumiin ylösnousemuksesta.

Kun Jeesus tulee takaisin, seurakunta ei "lymyä" missään, päinvastoin, ilmestyy kirkkaudessaan yhdessä Kristuksen kanssa. Raamattu sanoo jopa:

"Sillä luomakunnan harras ikävöitseminen odottaa Jumalan lasten ILMESTYMISTÄ." (Room. 8:19; viittaa ruumiin ylösnousemukseen, toisin sanoin tempaukseen)

Kun Kristus tulee takaisin, Jumalan valtakunta tulee kirkkaudessaan ja seurakunta on oleellinen osa tuota kirkkautta. Se on suuri ja julkinen tapahtuma. Mitään salaista morsiusseurakunnan tempaamista ja "kammioon kätkeytymistä" ei ole eikä tule.

Samat hemmot, jotka tätä opettavat, kehtaavat vielä tiputtaa Israelin pois tästä tempauksesta (ruumiin ylösnousemuksesta), vaikka kyse on ennen kaikkea heille osoitetusta profetiasta.

Kieroutunutta ja vinoutunutta!

• Jumalan armosta
        Jochanan Buchanan kirjoitti:

Tulkintasi tuosta Jes.26:19-21 -kohdasta on eisegeesi: tekstiin pistetään sisään sellaisia merkityksiä, joita siinä itsessään ei ole. "Kammio" kuvaa hautakammiota. Kohdassahan puhutaan ruumiin ylösnousemuksesta.

Kun Jeesus tulee takaisin, seurakunta ei "lymyä" missään, päinvastoin, ilmestyy kirkkaudessaan yhdessä Kristuksen kanssa. Raamattu sanoo jopa:

"Sillä luomakunnan harras ikävöitseminen odottaa Jumalan lasten ILMESTYMISTÄ." (Room. 8:19; viittaa ruumiin ylösnousemukseen, toisin sanoin tempaukseen)

Kun Kristus tulee takaisin, Jumalan valtakunta tulee kirkkaudessaan ja seurakunta on oleellinen osa tuota kirkkautta. Se on suuri ja julkinen tapahtuma. Mitään salaista morsiusseurakunnan tempaamista ja "kammioon kätkeytymistä" ei ole eikä tule.

Samat hemmot, jotka tätä opettavat, kehtaavat vielä tiputtaa Israelin pois tästä tempauksesta (ruumiin ylösnousemuksesta), vaikka kyse on ennen kaikkea heille osoitetusta profetiasta.

Kieroutunutta ja vinoutunutta!

Miten käsität?
        1Tess.1:10. ja odottamaan taivaista hänen Poikaansa, jonka hän on herättänyt kuolleista, Jeesusta, joka pelastaa meidät tulevasta vihasta.
        Ja
        Ilm.19:9...Autuaat ne, jotka ovat kutsutut Karitsan hääaterialle!

Jossa taivaallinen lunastettu joukko ylistää jumalaa, yksin armosta.

• Jochanan Buchanan
        Jumalan armosta kirjoitti:

Miten käsität?
        1Tess.1:10. ja odottamaan taivaista hänen Poikaansa, jonka hän on herättänyt kuolleista, Jeesusta, joka pelastaa meidät tulevasta vihasta.
        Ja
        Ilm.19:9...Autuaat ne, jotka ovat kutsutut Karitsan hääaterialle!

Jossa taivaallinen lunastettu joukko ylistää jumalaa, yksin armosta.

"Tuleva viha" voi olla mitä vain. Ei sitä voi typistää ja vääntää koskettamaan vain jotakin tiettyä "vihan aikaa", joka kestää 3 ½ vuotta ennen paruusiaa. Vai mitä sinä luulet, kun Paavali kirjoittaa vaikkapa Roomalaiskirjeen ensimmäisessä luvussa: "Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan..." (Room. 1:18) ?

Luuletko sinä, että Paavali puhuu tuossakin jostakin erityisestä, yhdestä ainoasta ja tietystä "vihan ajasta" ? Eiköhän Paavali puhu yleensä Jumalan vihasta, joka kohdistuu jatkuvasti kaikkeen jumalattomuuteen ja vihan lopullisesta täyttymyksestä Herran päivänä, jolloin Jeesus tulee takaisin ja tuhoaa kaiken pahuuden pelkällä sanallaan. Tämä on Jumalan koston päivä ja vasta silloin tapahtuu myös tempaus (eikä 3 ½ vuotta tai 7 vuotta ennen sitä). Kun Jumalan viha Herran päivänä lankeaa koko maan ylle, seurakunta on silloin Jeesuksen rinnalla taivaallisissa sotajoukoissa ja jumalattomat ja koko antikristillinen maailma Hänen vihansa alla.

Jeesus pelastaa kaikki uskovat "tulevasta vihasta" verensä kautta. Hänen vuotaneen verensä tähden Jumalan viha ei kohdistu meihin, jotka olemme verellä pestyjä ja merkittyjä, Jumalan sinetöimiä. Tämä on pelastuksemme ja tämä on myös Paavalin sanoma.

• Westsider

Koska Jeesus tulemuksessaan tapahtuvassa seurakuntansa tempauksessa pelastaa
      omansa pois, Jumalan vihan alta. joka kohtaa koko maanpiiria korttelemaan niitkä,
      jotka maanpäällä asuvat. Kuten oli luvattukin Ilm. 3:10

• Jochanan Buchanan

Pelastus = Jumalan sinetti. Lue koko kirja!

• Westsider
        Jochanan Buchanan kirjoitti:

Pelastus = Jumalan sinetti. Lue koko kirja!

Ilm.11:1 "Jumalan Temppeli" on näillä palstoilla ymmärretty, joidenkin taholta,
        täysin väärin, tai ei ole haluttu ymmärtää sitä okein. Siitä on tehty Jeerusalemin temppeli, jota se ei missään tapauksessa tarkoita. Kun puuttuu vertausten oikea ymmärrys, niin tulee sutta ja sekuntaa.

Jumalan temppeli ja alttari, oikein ymmärrettynä on seurakunta ja sen mittaus on
        sen suuri ahdistus antikristuksen ajassa, pedon kumartamisineen ja sen merkkeineen.

Toisen kerran saman luvun jakeessa 19 Jumalan temppeli taivaassa aukeni. Ei kai
        Jerusalemin temppeliä voi taivaassa avata. Siinä Jumalan temppelissä näkyi hänen liittonsa arkki.

Mitäs mieltä ovat veljet ja siskot?

• Jope.48.
        Westsider kirjoitti:

täysin väärin, tai ei ole haluttu ymmärtää sitä okein. Siitä on tehty Jeerusalemin temppeli, jota se ei missään tapauksessa tarkoita. Kun puuttuu vertausten oikea ymmärrys, niin tulee sutta ja sekuntaa.

Jumalan temppeli ja alttari, oikein ymmärrettynä on seurakunta ja sen mittaus on
        sen suuri ahdistus antikristuksen ajassa, pedon kumartamisineen ja sen merkkeineen.

Jerusalemin temppeliä voi taivaassa avata. Siinä Jumalan temppelissä näkyi hänen liittonsa arkki.

Näin V-L. Esra.6:3. Kunigas Kooreksen ensimmäisenä hallitusvuotena kuningas Koores antoi käskyn Jumalan temppeli Jerusalemissa, se temppeli rakennettakoon paikaksi jossa uhreja uhrataan.... U-L 1Kor.3:16. Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja Jumalan Hengi asuu teissä. Näin sanoo Raamattu.

• filadelfi
        Westsider kirjoitti:

On huomioitava, että Ilm.10:1–11:4 on väliin sijoitettu.
        11:1-2 Jerusalemissa sijaitseva Jumalan temppeli alttareineen joka vielä rakennetaan, vallataan samalla kuin Jerusalem ja joita pakanakansat tallaavat 42 kuukautta.
        2Tess.2:4 Laiton astuu Jumalan temppeliin ja julistautuu jumalaksi lakkauttaen samalla uhritoimitukset, josta Jeesus Matt.24:15–22. ”Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta Daniel puhuu, seisovan pyhässä paikassa, silloin ne jotka Juudeassa ovat, paetkoot, sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut.

11:19 Taivaallinen temppeli on Jerusalemin keskellä, Siionin vuorella jonka huipulla, valtaistuimella Jumala asuu (16:17). Tästä pyhäköstä Ilmestyskirjassa on mainintaa useassa kohden 3:5, 15:1, 14:15,17, 15:1-8, 16:1,17.
        Temppelissä oleva liitonarkku oli mallina Moosekselle 2Moos.25:9.

• Westsider

Ilmestyskirjassa Jumalan temppeli löytyy vain kaksi kertaa 11:1 ja 11:19 ja molemmissa se on vertaus, oikein ymmärrettynä seurakunta.

ILM. 11. 1 ajassa juuri ennen sen suurta ahdistusta, ja 11:19 tempauksen, kutsun: "nouskaa tänne" jälkeen.

• filadelfi

Tutkinta osoittaa useampaa kertaa:
        Maallisen Jerusalemin tuleva temppeli mainitaan Ilm.11:1 ja 2 jakeissa.

Ilm.11:19 kerrotaan taivaallisesta temppelistä eli pyhäköstä ja kirjaimellisesti myös viidessä muussa luvussa 3:12, 7:15, 14:15,17, 15:1-8, 16:1,17.

• Westsider

Ei tuossa viiden listan jakeissa yhdessäkään lue JUMALAN TEMPPELI
      joka on vertaus ja oikein ymmärrettynä se on seurakunta Ilm. 11:1 ja 2 ja 19.

Voihan ne tietysti rakentaa Jeerusalemiin temppelin, mutta minä en usko, että
      siihen tulisi antis. Kirjoitukset ovat vertauksin kirjoitetut, eikä ole tarkoitettukaan
      kaikkien oikein ymmärrettäväksi. "Että näkisivät, että kuulisivat, eivätkä ymmärtäisi"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      73
      3814
    2. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      2041
    3. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      229
      1365
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      135
      1266
    5. Pitikö mennä rakastumaan

Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      112
      1158
    6. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      112
      1138
    7. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      70
      1050
    8. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      6
      1005
    9. Mitä tai ketä kaivattusi

muistuttaa?
      Ikävä
      60
      984
    10. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35