Olin menossa tanssimaan paikalliselle lavalle. Parkkipaikalla oli ambulanssi. Sisäänpääsyportilla makasi mies, jota elvytettiin. Elvytyksestä huolimatta mies menehtyi.
Pitäisikö järjestäjän peruuttaa illan tanssit, vai jatkaa?Jotenkin tuli tyhjä olo tilanteessa.
kuolema
12
1115
Vastaukset
- asiantuntija747554
Totta kai tanssit pitää peruuttaa, ettei tule lisää ruumiita. Kuolinsyy oli varmaan orkesterin liiallinen bugg-musiikin soitto.
- Elämää
Satulinnassa tapahtunut myös kuolemantapaus kun olen ollut siellä. Tosi kauan elvytettiin, mutta ei auttanut. Tanssit kuitenkin jatkuivat pitkän katkon jälkeen. Mielestäni voi jatkaa tansseja sitä varmaan olisi toivonut kuollut mieskin, uskoisin. Vaisu tunnelma toki oli tapauksen jälkeen.
- näinsetaisiolla
Olikohan vielä niin, että orkesteri lopetti soittamisen, mutta tanssi jatkui takaosassa koko elvyttämisen ajan.
Jokatapauksessa ruumis siirrettiin takahuoneeseen ja paikanpitäjä ilmoitti, että koska kyseessä oli aktiivi tanssiharrastaja, todennäköisesti ei olisi hakunnut että tanssit keskeytettäisiin tämän takia ja niitä sitten jatkettiin. - Elämää
näinsetaisiolla kirjoitti:
Olikohan vielä niin, että orkesteri lopetti soittamisen, mutta tanssi jatkui takaosassa koko elvyttämisen ajan.
Jokatapauksessa ruumis siirrettiin takahuoneeseen ja paikanpitäjä ilmoitti, että koska kyseessä oli aktiivi tanssiharrastaja, todennäköisesti ei olisi hakunnut että tanssit keskeytettäisiin tämän takia ja niitä sitten jatkettiin.Satulinnassa näitä tapauksia on muistaakseni ollut kaksi, joissa molemmilla kerroilla Taikakuu on ollut esiintymässä. Korjatkaa, jos muistan väärin. Ekalla kerralla itse olin ko. tansseissa.
- Viikatemies itse
No sinähän tiedät keskeytettiinkö tanssit. Jos tansseihin mennessä kuolee, niin kuolee todennäköisesti puhtaat alushousut jalassa. Jos mies ei ole ehtinyt tajuttomuudeltaan kärsiä kipua kauan, hän on koullut onnellisessa odotuksessa.
- Jourmua
Milloin ja missä?
- Show must go on
Milläköhän tavalla niiden tanssien peruuttaminen olisi auttanut sitä kuollutta? Ymmärrän kyllä, että tunnelma olisi ollut hiukan vaisuhko, mutta toisaalta ne tanssit olisi sitten voitu pitää kyseisen vainajan muistoksi. Pieni hiljainen hetki alkuun olisi riittänyt.
- näin
Topin muistolle oli hiljainen hetki tansseissa, jossa Taipale esiintyi. Hiljainen hetki tuntuisi itsestäkin sopivalta, jos kuolema korjaisi kesken tanssien. Keskusteluissa viitattu siihen että ''tanssit jatkukoon, sitähän uhrikin olisi toivonut''. Hyvä niin.
- Topia muisteltiin
näin kirjoitti:
Topin muistolle oli hiljainen hetki tansseissa, jossa Taipale esiintyi. Hiljainen hetki tuntuisi itsestäkin sopivalta, jos kuolema korjaisi kesken tanssien. Keskusteluissa viitattu siihen että ''tanssit jatkukoon, sitähän uhrikin olisi toivonut''. Hyvä niin.
Sama juttu Esakalliolla 13.8. 2011, jolloin Varjokuvan solisti ilmoitti pidettävän hiljaisen hetken Topin muistolle. Yksi Varjokuvan setti oli pelkästään Topin musiikkia. Haikea hieno ilta.
- Luonnollistahan tuo
Minusta se olisi aika kohtuutonta, että mahdollisesti satojen ihmisten lippumaksut pitäisi palauttaa ja orkesterikin lähettää pois. Asiakkaana en ainakaan hyväskyisi sellaista, että tanssit peruttaisiin, mutta lippurahoja ei palautettaisi. Eipä yleensä peruuteta muitakaan maksullisia tapahtumia sen takia, että joku paikalla oleva sattuu kuolemaan sairaskohtauksen vuoksi. Mutta jos tapahtuisi joku onnettomuus, jonka takia ihminen kuolee ja muillekin aiheutuisi vaaraa, niin silloin tietysti pitäisi peruuttaa. Ehkä joku sellainen järjestely olisi järkevä, että tapauksesta järkyttyneille annettaisiin mahdollisuus saada lippurahansa takaisin (mikäli eivät jää paikalle).
- werwe
tkfgr
- Haahkana
Isäni kertoi olleensa 50-luvulla tansseista, joissa sattui kuolemantapaus sairaskohtauksen vuoksi. Tanssit lopetettiin siltä illalta, koska se oli tapa. Nykyisin se 15 e joka on lipuista maksettu, antaa luvan tanssia vaikka hampaat irvessä ja tippa silmässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole192176Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi392075Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä271963Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma471376- 741316
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46873Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?56802Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8721- 52713
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi32698