Soittaako joku teistä pianoa ja jos soittaa niin miten kauan, miten vaikeita kappaleita asteikossa 1-10 ja mitä kappaleita?
PIANO
3
89
Vastaukset
- biisikärpänen
Aloitin pianon soiton joskus 5-vuotiaana ja aloin ottamaan soittotunteja vuotta myöhemmin, yhteensä noin 8 vuoden ajan. Ala-asteen jälkeen oli paussi, moneen vuoteen en soittanut lähestulkoon ollenkaan. Kuitenkin abivuonna aloin taas soittamaan ja oon ottanut soittotunteja jonkin verran sen jälkeen mutten kovin paljoa.
Pari vuotta sitten soitin tosi paljon, melkein aina kun jossakin oli piano niin aloin soittelemaan. Nykyään en välttämättä tarvi edes nuotteja, pystyn periaatteessa "vetämään hatusta" minkä vaan (helpomman) biisin jonka tunnen ennestään, esim jonkun radiohitin. Siihen menee vaan hetki kun ensin tsekkaan mistä sävellajista biisi kannattaa soittaa ja mitkä soinnut siinä toimii.
Kuulostaa ehkä epäuskottavalta, mutta jos on soittanut yhtä kauan ku mä niin siihen ei tarvita mitään kovin kummoisia älynlahjoja.
Ite tykkään soittaa lähinnä jotain mainstream poppia, sanoisin että vaikeustasolla ehkä 4-6 muttei missään nimessä kutosen yläpuolelta.
Mut soitti sitten mitä soitti, niin suosittelen ehdottomasti ensin ottamaan ainakin pari vuotta oppitunteja niin saa siinä sitten stabiilin pohjan omalle soittamiselle.
Niin no vuosissa soittamista kertynyt... about 12v. Karkea arvio. - 8.5vuottaSoittanu
Alotin 6v ja soittanu tähä asti (14.5v) PELKKÄÄ KLASSISTA (alkaa vituttamaan...anteeks ne jotka siitä tykkää...) ens vuonna suoritan 3/3 ja pääsen pop/jazz puolelle... :DJes! Onhan ne kappaleet aika vaikeita: jotain kuus sivusia sonatineja, joiden opetteluun menee yli puol vuotta(se ei oo kyllä aika eikä mikää) sitte muutama kiduttava Bachin preludi ollu (vuos menny yhteen), etydejä ja asteikkoja ollu enemmän ku tarvis. Mut jos klassisesta tykkää ja vaan jaksaa harjotella läksynsä kunnolla, nii sinne vaa konservatoriolle pyrkimää;)
Aloitin pianon soiton 9v ja soittanu tähä asti eli oon 13v.
Soitan vähä mitä sattuu. Mun äiti on soittanu pianoo 30v ja oon silti sitä
parempi. Ens vuonna lähen konservatorioon.
Oon sit poika!
:D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh882108Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361766- 1801316
- 241784
- 67732
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10711- 59708
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211608- 49566
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337502