Idan ja Heidin siskolle tai veljelle nimi!

Heidi, Ida ja ?

Nyt alkaa olla jo kiire löytää kiva nimi pian syntyvälle vauvallemme (koska haluamme, että vauvalla on nimi jo syntyessään). Pojan nimi meillä on jo oikeastaan tiedossa, mutta tytön nimi on kokonaan hakusessa. Tyttöjen koko etunimet ovat:

Ida Hanna Sofia
Heidi Sara Emilia

Pikkuveljelle olemme kaavailleet nimeksi:

Edvin Eliel Aleksander

Tästäkään emme kuitenkaan ole vielä ihan yksimielisiä, miehen mielestä nimi on hyvä näin, minusta se on hieman liian "hieno", vaikka sukunimemme onkin hieman epätavallinen, ei siis mikään Möttönen tai Kekäläinen, eikä myöskään tyyliä Virtanen tai Lehtinen. Etunimeen haluamme kuitenkin kirjaimen D.

Tytön nimet ovat kuitenkin täysin hakusessa. Miehen ajatuksena olisi toisiksi nimiksi Elena Aleksandra, minä taas ajattelin enemmänkin Maria Oliviaa. Etunimestä emme ole lainkaan varmoja! Mies pitää Tildasta, minä Edithistä, Heidi Lindasta ja Ida Dianasta. Itsekin alan kallistua tuohon Dianaan...

Eli:

Tilda Maria Olivia
Tilda Elena Aleksandra

Edith Maria Olivia
Edith Elena Aleksandra

Linda Maria Olivia
Linda Elena Aleksandra

Diana Maria Olivia
Diana Elena Aleksandra

Mikä näistä, vai olisiko parempia ehdotuksia... Tytöistämme vanhempi, Heidi tosin päätti pikkusiskonsa ensimmäisen nimen aikanaan, joten harkitsimme sitäkin, että josko nyt ottaisimme sitten käyttöön Idan ehdotuksen, ja sumplisimme keskenämme toiset nimet (Maria Aleksandra/ Elena Olivia, tms...)

Ja tosiaan pojan nimeenkin kaipaamme vielä ehdotuksia...

17

1504

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Kaikki tytölle ehdotukset ovat kauniita, mutta jotenkin toi Edvin on minunkin mielestä aavistuksen liian hienosteleva. Ehdotankin pojalle Valde/Valdo, Andre tai Pedro.

      Tytölle Diana on hieman vaikea, koska sen lausumista moni voi ihmetellä. Ja ehdotan paria tytölle lisää, Mandi, Nadja, Adele.

      Itse tykkään eniten Linda ja Valde.

      • Heidi, Ida ja ?

        Miehen mielestä Valdo on koiran nimi (hänen sukulaisillaan on koira nimeltä Waldo), Valde puolestaan on meilläpäin yleinen romaninimi, joten silläkään en halua poikaani kuormittaa, kun jo sukunimikin on käytössä niin romaneilla kuin meillä "valkolaisillakin"... Sama "ongelma" on Mandi-nimen kanssa. Andre on meistä paljon hienostelevampi kuin Edvin, joten sekin on pois laskuista. Pedro puolestaan ei minusta ole lainkaan "suomalainen nimi" (Ainoa Pedro jonka tiedän on Pedro Hietanen, enkä tiedä onko se hänen oikea nimensä vai taiteilijanimi... Edvineitä "tiedän" kaksi ja "tunnen" kolme, joten meidän perheellemme se on tutumpi ja vähemmän "hienosteleva" nimi.

        Nadja on kiva nimi, mutta ehkä liian venäläinen (vaikkei venäläisissä nimissä mitään vikaa olekaan). Adele on kiva, mutta minusta vaikeampi lausua kuin Diana. Kyllähän suomalaiset puhuvat "prinsessa Dianasta" eivätkä niinkään "prinsessa Dajanasta" - ainakin täällä meilläpäin... Adelen ihmiset puolestaan täällä kuuluvat helposti lausuvan Adel, koska laulaja-Adelenkin nimi lausutaan niin...

        Näistä voisimme harkita nimiä Adele ja Nadja.

        Mitä mieltä siis nimistä:

        Adele Elena Aleksandra
        Adele Maria Olivia

        Nadja Elena Aleksandra
        Nadja Maria Olivia

        Entäpä:

        Nadia Elena Aleksandra
        Nadia Maria Olivia

        (Mieheni pitää enemmän tästä Nadia-muodosta...)


    • -ada-

      Edvin on ihana nimi! Linda sopisi tytölle parhaiten.

      Muita ehdotuksia Adele, Edla, Jade, Lidia, Mindi, Odessa, Sandra, pojalle Daniel, Edvard, Edi.

      Diana on mun mielestä enemmän hienostelevampi kuin Edvin!

      Sandra Elena Olivia
      Linda Maria Aleksandra
      Adele Sandra Olivia
      Edvin Aleksanteri
      Edvin Eelis Aleksanteri
      Edi Oliver Aleksander

      • Heidi, Ida ja ?

        Kuten jo yllä kommentoinkin, on Adele minusta vaikeahko lausua, ja se usein lausutaankin Adel. Edla on kiva! Jade on minusta pissisnimi. Lidia puolestaan kiva ja raikas! Mindi jälleen jenkkipissisnimi, Odessasta tulee liikaa mieleen Kurrien tyttö. Sandra kiva, mutten oikein osaa kuvitella sitä meidän vauvalle, liian jykevä nimi, mikäli tyttö tulee yhtään hentoisiin, keijumaisiin siskoihinsa...

        Daniel on muuten kiva nimi, mutten pidä Ruotsin niljakkaasta prinssi Danielista, ja tuttavaperheen pojat ovat Daniel ja Robin, joten jäänee tämä pois laskuista... Edvard löytyy meiltä jo suvusta, vaikkei ihan lähisukulaisen nimi olekaan. Edi on liian lempinimimäinen...

        Unohdin varmaan sanoa, mutta haluamme kaikille lapsillemme kolme nimeä, joten Edvin Aleksanteri on poissa laskuista... Eelis-nimestä en pidä, mutta Eliasta voisin harkita... Oliverkin on yllättävän kiva...


    • Pk

      Mä pidän kovasti Edvin-nimestä ja oon toivonut, että nimi yleistyisi. En tunne yhtään Edviniä, mutta nimestä tulee mieleen Edvin Laine ja vanhat Suomi-filmit. Kiva mielleyhtymä, enkä näe nimessä mitään hienostelevaa.

      Tyttöjen nimistä suosikkini on Edith ja kakkonen Tilda. Linda ja Diana -nimistä en pidä.

      • Heidi, Ida ja ?

        Kiva saada tällainenkin näkökanta asiaan!

        Pojan nimeksi tulee edelleen näillä näkymin Edvin Eliel Aleksander, tai mahdollisesti Edvin Oliver Aleksander.

        Tyttöjen nimistä harkinnassa edelleen Tilda, Edith, Diana, sekä uusina Lidia, Nadia, (Nadja), Edla ja Adele, sekä äitini ehdotus Matilda... Tytölle saa kauniisti sointuvia toisia nimiäkin ehdottaa! Ja D- alkuisia nimiä lisää!

        Toisaalta mietin, että mikäli lapsi on poika, tarvitsee varmaankin aloittaa uusi vierasperäinen kirjain, kun minun on kauhean vaikea keksiä kivaa D-nimeä pojalle tuon Edvinin kaveriksi - me kun olemme aina haaveilleet neljästä lapsesta... Ainahan ei voi kaikkea saada, mutta minusta vain olisi hassua, jos kolmella lapsella olisi D-nimet, ja yhdellä sitten jotain ihan muuta.

        Kärjistetysti tulee mieleen pari suht tuttua perhettä. Toisessa lapset syntyivät 50-luvulla, ja kolme vanhinta, vaaleatukkaiset, ovat tyyliä "Marja-Terttu, Sirkka-Liisa ja Jorma" ja sitten se nuorin, tumma tyttölapsi sai nimekseen jotakin tyyliin Franseska. Oikeita nimiä en tähän tietenkään laita kun en ketään halua nolata. Varsinkin kun naisesta näkee, ettei varmasti ole perheen virallisen isän lapsi, vaan todennäköisemmin joku ulkomaantuliainen...

        Toisessa perheessä (lapset syntyneet 90-luvulla) äiti sai nimetä tyttäret ja isä pojat. Neljä tytärtä ovat tyyliä Jessica, Jasmine, Victoria ja Vanessa, pojat suunnilleen Pentti ja Markku. Herättää oikeasti hieman hilpeyttä.

        Eihän tuo kirjainjuttu nyt niin tärkeä (kai) ole, mutta kuitenkin. Eli muitakin vierasperäisiä kirjaimia peliin mukaan, varsinkin poikien nimissä!

        (Lienee paikallaan kertoa myös se, että tyttömme eivät enää ole ihan mitään taaperoita, joten se ei ole niin tärkeää, että nimi olisi samaa tyyliä siskojen nimien kanssa... Tärkeämpää ehkä se että nimelle löytyy helposti vielä kaveri, kun toinen pieni on kuitenkin vielä suunnitteilla...)


    • 8

      Minä pidän Edvinistä paljonkin. Danielia olisin myöd ehdottanut, mutta se olikin jo poissa laskuista. :) Entä Andreas,

      Tyttöjen nimistä pidän eniten Dianasta. Diana Elena Aleksandra/Diana Elena Olivia/Diana Olivia Aleksandra? Entä Dina, Daniela, Dora(ei kyllä omia suosikkejani:)), Aida, Ada (taitavat olla turhan lähellä Idaa?)..

      • Heidi, Ida ja ?

        Andreas ei myöskään makuumme. Dina on ok, Daniela menettelee, Dorasta en pidä. Aida on ehdottomasti liian lähellä Idaa, Ada voisi olla ihan hauskakin...

        Nyt oikeastaan melkein harmittaa tuo d-kirjaimen valinta tyttöjen etunimiin, kun miehen idea oli "E-sarja", eli kaikille lapsille E- alkuiset nimet - olisi ollut kyllä paljon helpompaa tämä nimipohdinta joka lapsen kohdalla - Heidistä olisi tullut Emilia ja Idasta Elena. Tästä vauvasta Ellen tai Elliott ja seuraavasta sitten mahdollisesti juuri Ellen/Elliott, tai Eliel/Emma (Eli Emilia, Elena, Ellen, Emma / Emilia, Elena, Ellen, Elliott / Emilia, Elena, Elliott, Eliel) Mutta ei pidä valittaa, tytöt ovat kyllä juuri niin Ida ja Heidi kuin vaan voi olla :)

        Mies tuolta taustalta huutelee, että hänelle käy tytölle toisiksi nimeksi myös Ellen Olivia, pojalle kelpaa makustelun jälkeen nimen loppuosaksi myös Oliver Elliott.


    • maalis10

      Pojalle nimeksi Adel? Lausutaan kahdella a:lla.

    • Täti

      Olet saanut jo niin paljon ehdotuksia ja mielipiteitä, että en enää pysy kärryillä, mitkä ovat "in" ja mitkä "out".

      Minusta kuitenkin tyttöjen nimistä paras on Linda ja Edlakin hyvä. Oliko Amandaa jo ehdotettu? Sekin kävisi sarjaanne. Diana on minusta liian hieno, samoin Odessa, mutta Odessa käy mielestäni hyvin keijukaismaiselle sirolle tytölle.
      Pedro olisi aika veikeä, mutta jos ette siitä tykkää, niin se ei sitten tule kysymykseen. (By the way; Pedro Hietasen oikea etunimi on Heikki.)

      Edvin on ihana nimi, mutta sen perään Eliel ei ole paras vaihtoehto. Toiseksi nimeksi laittaisin vokaaliin päättyvän nimen, niin nimi olisi sointuisampi.

      Jos d-kirjain ei ole välttämätön, niin Hugo olisi kiva nimi.
      Hugo Eeli Aleksander?

    • Heidi, Ida ja ?

      Heip,

      tytön nimeksi tulee siis joku näistä:

      _________ Elena Aleksandra
      _________ Ellen Olivia

      pojasta puolestaan:

      _________ Eliel Aleksander
      _________ Oliver Elliott



      maalis10: Adel ei pojan nimenä oikein sytytä.

      Täti:

      "in":

      Tilda
      Edith
      Diana
      Nadia
      Lidia
      Edla
      Dina
      Matilda

      Edvin
      Hugo

      "out":

      Ada
      Daniela
      Adele
      Linda
      Jade
      Mindi
      Odessa
      Sandra
      Dora
      Aida

      Valde
      Valdo
      Daniel
      Edvard
      Edi
      Andre
      Pedro


      Eli Tädin ehdotus Hugo on kiva, mutta nyt kaipailemme toista G-nimeä sille kaveriksi (siis pojan nimeä!).

      Sama pätee kaikkiin muihinkin nimiin, joissa viesrasperäinen kirjain! Eli kaksi toisiinsa sopivaa pojan nimeä, joissa jokin vierasperäinen kirjain, kiitos!

      Tytöllekin kaipaamme vielä lisää ehdotuksia! Tällä hetkellä suosikkejamme tytön nimistä ovat: Diana Ellen Olivia, Edith Elena Aleksandra.

      • sibyllavon

        Tytölle vielä Dunja/Disa Ellen Olivia, pojille Filip ja Felix, Robin ja Albert, Hugo ja Helge


      • Täti

        Muutama g-nimi Hugolle:

        August, Ludvig, Eugen,
        Ingvar, Magnus, Roger


      • -ada-

        Hugon g-kirjain kaveriksi sopisi: Edgar/Gabriel/Mangus/Roger.

        Tytölle Edla tai Matilda toisiksi nimiksi Elena Aleksandra.

        Hugon toisiksi nimiksi sopii paremmin Eliel Aleksander ja Edvinin toisiksi nimiksi Oliver Elliott.


    • Primrose

      Tytölle Dita, Ditte, Lydia, Manda, Tindra, pojalle Egon, Igor, Ingo, Ludvig, Luigi, Oleg, Tage, Viggo,

    • käyköstämä?

      Hugo Gabriel

    • NimiTäti

      Edith Maria Aleksandra tai Tilda Maria Aleksandra.
      Diana- ja Linda -nimistä en pidä, mutta pojalle kaavailtu Edvin on ihan mahtava nimi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      938
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      77
      669
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe