Totuus Suomen Sosiaaliturvasta

Korruptor

Suomi on sosiaaliturvamenojen osalta alle Euroopan keskitason - suuruusluokaltaan Britannian ja Italian tasoa kun sosiaalimenot lasketaan prosentteina bruttokansantuotteesta. Työkyvyttömyys- ja perhe-eläkkeiden taso on Suomessa Euroopan alhaisin.[3] Ilman työhistoriaa eläkkeelle kirjoitetut yksinäiset saavat Suomessa verojen jälkeen keskimäärin ostovoimakorjattuna 660 euroa, mutta Tanskassa 851 euroa ja Ruotsissa 900 euroa.[5]

Suomen asukasta kohden lasketut ostovoimakorjatut sosiaalimenot olivat vuonna 2005 muita Pohjoismaita ja Manner-Eurooppaa alhaisempia:

Suomi 6 833 €,
Ruotsi 8 529 €,
Tanska 8 498 €,
Norja 9 525 €,
Saksa 8 498 €,
Ranska 8 044 €,
Alankomaat 8 305 €.
EU15 7 005 €
EU27 (koko EU) 6 087 €

http://fi.wikipedia.org/wiki/Sosiaaliturva

Mihin maahan porvarit ja veronmaksajat meinaavat lähteä ja päästä halvemmalla sosiaaliturvan järjestämisessä?

Suomihan on jo viilattu euroopan huonoimmalle tasolle työkyvyttömyyseläkkeen ostovoimassa ja muussakin sosiaaliturvamenoissa ei sinne rahaa kovin paljon mene muihin eurooppalaisiin maihin verrattuna

Ei ne asiat muualla niin huonosti ole kuin mitä porvarit täällä kansalle valahtelee esim. kun olin Irlannissa hommissa pienin mahdollinen työttömyyskorvaus mitä sai oli 758€ / kk ja ruoka, vaatteet ja vuokrat paljon halvempia kuin Suomessa. Moni vaan ei tiedä paremmasta.

5

341

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaimon elätti

Jäin työttömäksi laittoman lomautuksen vuoksi viime elokuussa 2011. Sen jälkeen ei ole tullut yhteiskunnalta jenin jeniä. Työvoimatoimisto hylkäsi työnhakuni ja kertoi että olet poika töissä kun sut on lomautettu laittomasti.
      Kokeilin sossua mutta mullahan on omistus kämppä tosin 100%:sti lainoitettu joten kehottivat myymään ensin...heh heh asunnon myynti näinä aikoina aivan pitkäveteistä hommaa kun kauppa ei käy.
      Pitää vissiin mennä honkkariin ja pölliä kommando pipo ja sellainen kuula ase ja lähtee ÄRRÄLLE ja SIWAAN asioimaan? Vai meenkö Sellon tunneliin soittamaan housut kintussa hanuria.
      Jos joku ehdottaa kanikonttoria niin voin kertoa että kaikki on jo aikaa sitten viety sinne.

• Korruptor

Olen itsekin tyttöystävän elätti, koska sain kenkää vanginvartijan hommasta tai virallisesti määräaikaisuuttani ei uusittu, koska jouduin osalliseksi sellaseen vankipakojuttuun.

Minusta piti tulla vanginvartija ja alan koulutukseen pääsin sisään lähes täysillä pisteilla kunnes SUPO keksi, että en enää kelpaakaan opiskelamaan alaa, koska tuli muutaman vuoden moitteettoman työskentelyn jälkeen oikeusjuttu vankipaosta.

Yritä selittää ulkopuolisella tai oikeudelle määräaikaisena, että se vankipako ei ihan oikeasti ole sinun siis määräaikaisen syy vaan kyseisen laitoksen jo pitkään jatkuneen piittamattomuuden ja laiminlyöntien. Ei onnistu tässä maassa määräaikanen on ihan koiran asemassa kun syyllisiä ja syntipukkeja aletaan etsiä.

En saa sossusta tai työkkäristä senttiäkään en ole saanut vuoteen mitään kun peruspäiväraha päivät loppuivat. Tyttöystävän palkka on kuulemma liian hyvä vaikka ei siitä näillä helsingin mielettömillä vuokrilla juuri mitään jää.

Tähän loppui minun työurani ja tuohonkin tulokseen pääseminen kesti vuosia jonka ajan olin kokojan "rikoksesta epäilty":
        http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/vanki-karkasi-vantaan-vankilasta-karkauspaivana---valvonta-petti/art-1288337138595.html

http://www.iltalehti.fi/vantaa/200803077355633_va.shtml

http://iltalehti.fi/uutiset/2011111714769456_uu.shtml

Kaikki muut syylliseksi todettut toimivat edelleen vanginvartijoina itse olen ainoa, joka on savustettu alalta ulos, koska olin määräaikainen olin helppo ja sopiva syntipukki. Vaikka tuosta lehtijutustakin jo selviää, että laiminlyöntejä on ollut niin iso määrä, että ei se mitenkään voi olla yhden ihmisen vika.

Minulla ei ollut vanginvartijan alalle koulutusta toisin kuin kaikilla muilla oli. Olin vasta hakeutumassa koulutukseen. Perehdytys tuolla oli vähän mitä oli, mutta kun tuli syyllisten etsintä väittettiin ihan silmät kirkkaana, että on perehdytetty ja kerrottu kaikki täydellisesti. Siinähän sitten yrität puolustautua kun oikeuskin on sitä mieltä, että vaikka et ole koulutettu tai perehdytetty kunnolla olet syyllinen silti.

Nyt joku tietenkin sanoo miksi et mene muihin töihin. Ei se niin helposti onnistu, koska koko aikaisempi työkokemukseni on IT-alalta, jossa tehdään hanakasti turvallisuusselvityksiä ketään ei tässä maassa kiinnosta miten ja mistä syystä tuomion on saanut katsotaan vaan niitä papereita ja todetaan jahas eipä oteta tähän henkilöön yhteyttä.

Kun tietäsi ketä tästä kohtalosta voisi syyttää eniten veisin sille henkilölle lahjaksi hatullisen paskaa kiitoksena kaikesta minulle tehdystä, koska se ehkä symboloisi parhaiten sitä mitä tämä maa on minulle tässä elämässä antanut.

• sossua lailla päähän

"Kokeilin sossua mutta mullahan on omistus kämppä tosin 100%:sti lainoitettu joten kehottivat myymään ensin.."

toimeentulotukilain

12 §
        Huomioon otettavat varat

Varoina otetaan huomioon henkilön ja perheenjäsenten toimeentulotukea myönnettäessä käytettävissä olevat varat.

Varoina ei kuitenkaan oteta huomioon:

1) henkilön tai perheen käytössä olevaa vakinaista asuntoa eikä tarpeellista asuinirtaimistoa;

• Aina Samaa Uudestaan

Ei ne osallistu tähän keskustelun. Vaikka sosiaaliturva menot olisi 0 löytyisi syy silti jostain työttömistä yms. Sitten pitäisi muuttaa Viroon jossa korvaukset ovat minimaaliset mutta itse ei sinne tietenkään voi mennä. Siellähän ne palkatkin on niin kovia..

• haluan selvitä

Itse olen sitä mieltä, että jos tipahdan pykälien väliin ja en saa ruokarahojani sosiaaliturvasta. Minulle on siinä vaiheessa ihan sama mitä joku virkamies tai öikkäri väittää, että kyllä suomessa varmasti sosiaaliturvan kaikissa tilanteissa.

Jos en muuta keksi kävelen metsään ja kaadan puun ja teen siitä halkoja, jotka sitten myyn saadakseni ruoka rahat. Minulle on ihan sama kuka sen metsän väittää omistavansa se metsän omistaja on minulle siinä vaiheessa vain ehtojen sanelija, joka estää minua saamasta ruokaa. Samaan tapaan kuin virkamies tekee tiputtamalla pykälien väliin tai poliitikko kuka on säätänyt sellaiset pykät ja ehdot, että niillä ei sosiaaliturvaa tipu.

Ei sellainen maailma vain toimi missä köyhiä rikkaammat on yltäkylläisyydessä ja sanovat omistan kaiken, et saa tehdä mitään kuole nälkään. Mikä ihmeen oikeus niillä on vapaassa maailmassa päättää, että minä omistan niin paljon, että saan viisi urheiluautoa ja sinä niin vähän, että kuolet nälkään? Millä ihmeen oikeudella rikkaat voi omistaa kaiken ja sanella kaikille muille mitä niiden tulee tehdä saadakseen elää? Ei se oikein ole vaikka rikkaat olisivat jotenkin saaneet maailman muutettua sellaiseksi, että köyhälle ei enää riitä edes ruokaa.

Jos poliisi tulee ja pistää putkaan tai vankilaan, koska kaadan metsää, niin säästöä sekin on, koska vankilassa on pakko antaa ilmainen ruoka ja lääkkeet. Samalla poliisille tulee hyvää treenia jahdata minua entistä maratoonaria ympäri metsiä, koska kyllä mulla on luonnon suoma oikeus juosta karkuun ja juoksen aivan varmasti sen minkä pystyn ja saavat tehdä tosissaan duunia palkkansa eteen saadakseen mut kiinni. Jahdatkoon minua oikeuden miekat ja huutakoon lain nimessä en silti pysähdy.

Onneksi poliiseja uutisten mukaan vähennetään tulevina vuosina on osa heistä pian samassa köyhyys piinapenkissä kun minä vaikka luulevat olevansa parempia. Vaikka olisivat kuinka olleet omasta mielestään oikeuden miekkoja.

Pyydän anteeksi kaikilta, mutta totuuden tässä vain kerroin. En minä ole paha ihminen, mutta haluan vain elää karenssienkin yli.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1920
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1207
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe