Tuleeko otettua liikaa alkoa?

AlkoRaija

Eilen tein jo aiheesta avauksen. Olen siitä ihan varma, sillä eilen en ottanut mitään, silti en sitä täältä enää löydä???
Toivottavasti aiheesta keskustelu ei ole tabu, sillä liika alkon käyttö tuntuu olevan jo aika iso ongelma.
Itse otan pari kertaa viikossa muutaman saunakaljan ja iltaisin ennen nukkumaanmenoa lääkkeeksi lasin punkkua.
Pari kertaa kuukaudessa tulee tissuteltua vähän enemmän.

34

287

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei tuu otettua liikaa vaan ihan sopivasti lääkkeeksi en kyllä punkkua ota vaan maun vuoksi mun sauna lämpee ilman kaljaakin mutta kyllä sillon tällön kaljakin tulee juotua lähinnä janoon ja sillon kun tuntuu että vatsa kaipaa happoja joskus mukavassa seurassa menee pullo jos toinenkin omasti mielestäni en ota liikaa mutta jonkun mielestä voin olla täys juoppo meitä on niin monta mielipidettä kun on ihmistäkin suhteeni alkoholiin on normaali ei millään lailla kieroutunut.

• Kun nyt kysyit:

Sen verran olen kieroutunut näin vanhemmiten, ettei maistu juuri ollenkaan ja saatan tuntea pettymystä, jos seurassani ei viihdytä selvin päin. En minä ole tietoisesti alkanut absotulistiksi enkä mene vannomaan, etteikö huomenna jo maistuisi minullekin, jos joku tarjoaa. Kovin kaukainen ajatus vain tällä hetkellä. Yksin ollessa en missään nimessä enkä missään elämäni vaiheessa ole saanut alas lasillistakaan enkä käsitä miksi edes pitäisi. Minusta kahvi on parempi seurustelujuomana nykyään. Ja kenenkään kännimokille en jaksa enää/tällä hetkellä nauraa. Tällä asenteella vietänkin sitten aika paljon aikaa yksin. Parempi yksin kuin huonon/huonojen kavereitten kanssa?

• No ei tuu otettua liikaa, kun en ota lainkaan.
      Ja onhan tuosta aiheesta keskusteltu paljonkin.
      Joskus on koettu täällä että syyllistän ihmisiä kun olen noista ongelmista kirjoittanut.
      Kun tiedän niistä aikas paljon.
      Kertoo tässä yks raitistunut.

• tuskin kenenkään ainakaan tarttis syyllistää ketään ottamisesta tai ottamatta jättämisestä jokaisella on varmaan omat syynsä molempiin ääripäihin ja ne syyt ei mun mielestä kuulu kellekkään ne on jokaisen oma aia onhan uskontojakin jotka suoranaisesti kieltää alkoholin käytön alkoholi on nautintoaine ja seurustelujuoma oikeen käytettynä siitä ei pitäisi olla kenellekkään haittaa nautintoaine siinä missä tupakkakin ja aika tärkee se on valtiollekkin paljon siitä saadaan veromarkkoja ja liian usein myös alkoholin käyttäjät tuomitaan kovin sanoin mun mielestä paljon useammin ja äänekkäämmin kun tupakan polttajat mulla ei oo kumpiakaan vastaan jokainen voi tehdä elämällään just sitä mitä haluaa niin kauan kun siitä ei oo kanssaihmisille haittaa.

• En ole koskaan ketään syyllistänyt jos olen kertonut mitä viina tekee läheisille. Ja myös ottajille itselleen.
        Se että joku kokee sen syyllistämiseksi ei ole mun ongelma.
        Silloin pitää vaan kysyä itselltään Miksi syyllistyy.

• Tuosta tulikin mieleeni: Kumpikohan tulee valtiolle kalliimmaksi - alkoholin käytön aiheuttamien välillisten ja välittömien terveydellisten ja sosiaalisten ongelmien hoito vai alkoholista saatavat verotulot? Onkohan kukaan koskaan laskenut? Kyllä tässä maassa sattuu ja tapahtuu alkoholin käytön seurauksena yhtä jos toistakin, jota siellä saunakaljaa tai punkkulasia siemaillessa ei tule ajatelleeksikaan.

• tulisilla kirjoitti:

En ole koskaan ketään syyllistänyt jos olen kertonut mitä viina tekee läheisille. Ja myös ottajille itselleen.

Lainaan Tiinaa: "jokainen voi tehdä elämällään just sitä mitä haluaa..."
        Minä tulkitsen tuon lauseen omalla tavallani. Välinpitämättömyys... Ongelmat ovat aina naapurissa. Niin kauan kuin ne myös pysyvät siellä, mitäpä niihin puuttumaan. Emmehän me enää välitä lähimmäisistämme emmekä puutu mihinkään niin kauan kuin ne toiset pysyvät omalla tontillaan eivätkä häiritse omaa eloa ja oloa...

• PupuPuskasta kirjoitti:

Minä tulkitsen tuon lauseen omalla tavallani. Välinpitämättömyys... Ongelmat ovat aina naapurissa. Niin kauan kuin ne myös pysyvät siellä, mitäpä niihin puuttumaan. Emmehän me enää välitä lähimmäisistämme emmekä puutu mihinkään niin kauan kuin ne toiset pysyvät omalla tontillaan eivätkä häiritse omaa eloa ja oloa...

Niitä viinan tuomia vaikeuksia on hyvä lakaista maton alle.
        Eikä kaikki edes näe lähelleen, jos haluaa kieltää vaikeudet.
        Mutta en ole mikään moraalisaarnaaja, jos se pysyy hallinassa niin mikäs siinä.
        Taas on viinan kulutus lisääntynyt, sanottiin jossain uutisessa.
        Elämä on.
        Kaikki ei tajua ettei viinaa tarvi mihinkään, paras tunne on kokea selvällä päällä kaikki.
        Menihän mullakin monia vuosia tajuta tämä, nyt en vaihtais yhteenkään pulloon tilaa minkä olen löytänyt. Jopa ne vaikeat ajat, joita mulle on tää kevät, haluan kokea ilman mitään kemikaaleja. Missään muodossa.

• 14+14
        PupuPuskasta kirjoitti:

Tuosta tulikin mieleeni: Kumpikohan tulee valtiolle kalliimmaksi - alkoholin käytön aiheuttamien välillisten ja välittömien terveydellisten ja sosiaalisten ongelmien hoito vai alkoholista saatavat verotulot? Onkohan kukaan koskaan laskenut? Kyllä tässä maassa sattuu ja tapahtuu alkoholin käytön seurauksena yhtä jos toistakin, jota siellä saunakaljaa tai punkkulasia siemaillessa ei tule ajatelleeksikaan.

On laskettu moneen kertaan. Esim. HS käsitteli tuloksia viime vuonna pääkirjoituksessaan ja totuus on että verotulot ovat murto-osa aiheutuneista kuluista.

• tulisilla kirjoitti:

En ole koskaan ketään syyllistänyt jos olen kertonut mitä viina tekee läheisille. Ja myös ottajille itselleen.

en mää sua kyllä tarkoittanukkaan koska en oo törmänny sun juttuihis siitä asiasta ihan vaan yleisellä tasolla kirjoittelin mulla kun on sellainen tapa kun täällä hengailen että luen sen jutun joka on lähinnä enkä koskaan lueskele jotain juttuja en pitkiä en pätkiä joita tänne tulee joskus kymmeniäkin päivässä toi mun kirjoitus oli vaas sellainen mitä mää ajattelen alkoholin käytöstä ja mun oma suhde alkoholiin onhan näistä kirjoiteltu tietenkin täällä mutta en muista mitä ja millonka ja kuka nää kaikki jutut vaan tulee ja menee siks musta joskus tuntuukin hullulta kun joku kirjoittaa mulle että sillon sää kirjoiti sitä ja tätä mulla ei oo harmaintakaan hajua kuka mitäkin on millonkin kirjoittanu.

ei oo tarvinnu koskaan puuttua tässä asiassa omaisten käytöön ehkä sen takia olen välinpitämätön tietysti jos omassa perheessä olis ongelma siihen haettas apua ja erästä ystäväänikin autan tällä hetkellä kun hän on alkoholisti mutta kyllä se kumminkin itsestä lähtee se ongelman ratkaisu vaikka mitä tekisin en pysty hänen puolestaan olla ottamatta alkoholia aloittaja kysyi tuleeko otettua liikaa alkoa ja mää kirjoitin että sopivasti ja edelleen nautintoaine oikein käytettynä niinkun tupakkakin sitä en polta.

• tiinaex kirjoitti:

ei oo tarvinnu koskaan puuttua tässä asiassa omaisten käytöön ehkä sen takia olen välinpitämätön tietysti jos omassa perheessä olis ongelma siihen haettas apua ja erästä ystäväänikin autan tällä hetkellä kun hän on alkoholisti mutta kyllä se kumminkin itsestä lähtee se ongelman ratkaisu vaikka mitä tekisin en pysty hänen puolestaan olla ottamatta alkoholia aloittaja kysyi tuleeko otettua liikaa alkoa ja mää kirjoitin että sopivasti ja edelleen nautintoaine oikein käytettynä niinkun tupakkakin sitä en polta.

Niinpä niin...Alkoholi on hermomyrkky kohtuudellakin kaytettynä eikä mikään lääke. Me naiset kun olemme ottaneet mallia miehistä huonojen tapojen, tupakan ja viinan suhteen, niin tulevaisuudessa emme enää olekaan miehiä pitkäikäisempiä.

Niinpä niin...Alkoholi on hermomyrkky kohtuudellakin kaytettynä eikä mikään lääke. Me naiset kun olemme ottaneet mallia miehistä huonojen tapojen, tupakan ja viinan suhteen, niin tulevaisuudessa emme enää olekaan miehiä pitkäikäisempiä.

mää oon taas niin eri mieltä sun kanssa mutta en viitsi vängätä jos se olis myrkky niin sitä ei myytäs mää muuten tunnen yhden lähes yhdeksänkymppisen pariskunnan jotka ovat tosi hyvä vointisia ja terveitä muuttivat vaan pois omakotitalosta sen takia että pääsevät helpommalla palveluiden viereen molemmat lopettivat nortin polttamisen vasta pari vuotta sitten ja sit mää tunnen muutaman miehen jotka eivät ota tippaakaan alkoholia ei sen takia että se olis ollu ongelma sillä perinteisellä tavalla ettei voi olla ottamatta vaan sen takia että viina tekee heidät agressiiviseksi eikä sit oo enää kellään kivaa.

• tiinaex kirjoitti:

mää oon taas niin eri mieltä sun kanssa mutta en viitsi vängätä jos se olis myrkky niin sitä ei myytäs mää muuten tunnen yhden lähes yhdeksänkymppisen pariskunnan jotka ovat tosi hyvä vointisia ja terveitä muuttivat vaan pois omakotitalosta sen takia että pääsevät helpommalla palveluiden viereen molemmat lopettivat nortin polttamisen vasta pari vuotta sitten ja sit mää tunnen muutaman miehen jotka eivät ota tippaakaan alkoholia ei sen takia että se olis ollu ongelma sillä perinteisellä tavalla ettei voi olla ottamatta vaan sen takia että viina tekee heidät agressiiviseksi eikä sit oo enää kellään kivaa.

Mä taas viitsin vängätä. Pitkäikäisistä naisista harvemmat ovat alkoholin tai tupakan kuluttajia. Sinun tuntemasi pariskunta on poikkeus. Alkoholia ei varmaan päästettäsi markkinoille, jos se olisi tämän päivän keksintö.

• tulisilla kirjoitti:

Niitä viinan tuomia vaikeuksia on hyvä lakaista maton alle.
        Eikä kaikki edes näe lähelleen, jos haluaa kieltää vaikeudet.
        Mutta en ole mikään moraalisaarnaaja, jos se pysyy hallinassa niin mikäs siinä.
        Taas on viinan kulutus lisääntynyt, sanottiin jossain uutisessa.
        Elämä on.
        Kaikki ei tajua ettei viinaa tarvi mihinkään, paras tunne on kokea selvällä päällä kaikki.
        Menihän mullakin monia vuosia tajuta tämä, nyt en vaihtais yhteenkään pulloon tilaa minkä olen löytänyt. Jopa ne vaikeat ajat, joita mulle on tää kevät, haluan kokea ilman mitään kemikaaleja. Missään muodossa.

Sinä rakastit sitten loppujenlopuksi enemmän elämää ja itseäsi kuin alkoholia. Toiset eivät siitä rakkaudesta alkoholiin pääse milloinkaan.

Mä taas viitsin vängätä. Pitkäikäisistä naisista harvemmat ovat alkoholin tai tupakan kuluttajia. Sinun tuntemasi pariskunta on poikkeus. Alkoholia ei varmaan päästettäsi markkinoille, jos se olisi tämän päivän keksintö.

no ei varmaan päästettäs tupakkaakaan jos olis tän päivän keksintä ghanassa ei muuten polteta tupakkaa eikä siellä oo juuri alkoholistejakaan oliskohan sen takia ettei siellä oo ihmisillä rahaakaan ostaa niitä suomi on hyvinvointivaltio täällä valitetaan kalleudesta mutta kumminkin on varaa ostaa kaljaa ja tupakaa ja muualtahan se viinikulttuurikin on tänne tuotu eikä kai se missään muualla ookkaan niin suuri synti kun täällä suomenmaassa.

• kyl siun kelpaa..
        PupuPuskasta kirjoitti:

Tuosta tulikin mieleeni: Kumpikohan tulee valtiolle kalliimmaksi - alkoholin käytön aiheuttamien välillisten ja välittömien terveydellisten ja sosiaalisten ongelmien hoito vai alkoholista saatavat verotulot? Onkohan kukaan koskaan laskenut? Kyllä tässä maassa sattuu ja tapahtuu alkoholin käytön seurauksena yhtä jos toistakin, jota siellä saunakaljaa tai punkkulasia siemaillessa ei tule ajatelleeksikaan.

mitäs olet puskasta huurellu kun noin nätti ja hoikka immeinen olet iliman diettilöitä

• yksin myös mielummin

minä en enää ota yhtäkään annosta seurassa jossa on selvästi alkoholiriippuvainen, lopulta hän syyttää muita omasta juomisestaan ja tietysti hän tietää kaiken, pitäen muita tyhmänä..

• Hortikka

Minun alkon käyttö on hyvin
        kontrolloitua. Votkaa otan
        säännöllisesti 4 pulloa viikos-
        sa. Ei enempää, eikä vähem-
        pää. Tätä kaavaa olen nou-
        dattanut jo vuosia. Käyttö ei
        ole yhtään lisääntynyt. eikä
        flunssat ole vaivanneet.

• tulisille mää sanoisin että tuskin niitä viinan tuomia ongelmia lakaistaan maton alle uskoisin että itse alkoholisti on se joka lakaisee perheejäsenet vaan ovat niin voimattomia kun yleenhän alkoholisti ei itse myönnä asiaa ja on vielä niin pirun hyvä selittäjä ettei omaisetkaan tiedä todellisuudessa missä mennään voivat vaan aavistaa tähän olen ystäväni kanssa törmännyt hän käy terapiassa masennuksensa takia ja tässä taannoin hoitajalle tuli ylläksenä kun soitin ja kerroin hänen todellisesta alkoholinkäytöstään koska oltiin taas siinä jamassa että ei muuta kun kampaajalle ja naru kaulaan hänellä on mies ja aikuisia lapsia kaikki tietävät mutta kukaan ei pysty mitään tekemään kaikkihan meistä tietää miten saadaan ihminen pakkohoitoon mutta kun ihminen on niin ovela ettei sitä tilannetta tule.

• Kuinkas sitten selitätä sen että aviopuolisot soittavat työnantajalle että toinen on nyt NIIN sairaana ettei voi työhän tulla. Tätä tapahtuu paljon ja monta muuta selittelyä sen alkoholistin puolesta.
        Omaiset ovat usein ymärtämättään suurimpia mahdollistajia alkoholistille.
        Sitä ei haluta nähdä mikä on todellisuus, vaan tuskasta huolimatta selitellään muille ihmisille alkoholistin sekoiluja.
        Se on todellinen Virtahepo olohuoneessa.
        Ja kuitenkin monesti olis sille alkoholistille paras teko että jättäis sen oman onnen nojaan. Ja että joutuis ihan oikeesti niiden tekojensa eteen ilman sitä kodin suomaa puolustusta.

• tulisilla kirjoitti:

Kuinkas sitten selitätä sen että aviopuolisot soittavat työnantajalle että toinen on nyt NIIN sairaana ettei voi työhän tulla. Tätä tapahtuu paljon ja monta muuta selittelyä sen alkoholistin puolesta.
        Omaiset ovat usein ymärtämättään suurimpia mahdollistajia alkoholistille.
        Sitä ei haluta nähdä mikä on todellisuus, vaan tuskasta huolimatta selitellään muille ihmisille alkoholistin sekoiluja.
        Se on todellinen Virtahepo olohuoneessa.
        Ja kuitenkin monesti olis sille alkoholistille paras teko että jättäis sen oman onnen nojaan. Ja että joutuis ihan oikeesti niiden tekojensa eteen ilman sitä kodin suomaa puolustusta.

ehkä se olis tässä mun ystäväni tapauksessakin ollut hyvä että olis jätetty ulkopuolelle häntä ei enää olisi niinkun hän itse myös monesti on sanonut että kaikilla olisi helpompaa kun häntä ei olisi hänen miehensä ei ole koskaan soittanut hänen puolestaan minnekkään hyvin ovelasti hän on hoitanut asiansa ryypännyt yhden työpaikkansa eikä erityisemmin missään sekoile alkoholin kanssa hyvin viihtyy omass seurassaan kaljojensa ja viiniensä kanssa kyllä nykypäivänä työpaikoilla ollaan niin tarkkoja ettei sieltä paljoo voi olla pois alkoholin takia ja varmaan ihan yhtä paljon ollaan kännissä työpaikoilla se juomattomuus pitää lähtee itsestä sitä ei kukaan muu pysty poistamaan vaikka kuinka välittäs.

• tiinaex kirjoitti:

ehkä se olis tässä mun ystäväni tapauksessakin ollut hyvä että olis jätetty ulkopuolelle häntä ei enää olisi niinkun hän itse myös monesti on sanonut että kaikilla olisi helpompaa kun häntä ei olisi hänen miehensä ei ole koskaan soittanut hänen puolestaan minnekkään hyvin ovelasti hän on hoitanut asiansa ryypännyt yhden työpaikkansa eikä erityisemmin missään sekoile alkoholin kanssa hyvin viihtyy omass seurassaan kaljojensa ja viiniensä kanssa kyllä nykypäivänä työpaikoilla ollaan niin tarkkoja ettei sieltä paljoo voi olla pois alkoholin takia ja varmaan ihan yhtä paljon ollaan kännissä työpaikoilla se juomattomuus pitää lähtee itsestä sitä ei kukaan muu pysty poistamaan vaikka kuinka välittäs.

Mä en voi puhua sun ystävän tilanteesta mitään, kun en tunne häntä ja tääläkin on vain sun näkemys hänestä.
        Puhun yleisesti nyt. Koska alkoholismi on lisääntynyt joten myös niiden haitat ihmisille on lisääntyneet.
        Alkoholi on nautintoaine jos siitä osaa nauttia mutta muuten se on tuhoava.
        Perheitä ja elämää sekä työpaikkoja tuhoava aine.

• tulisilla kirjoitti:

Mä en voi puhua sun ystävän tilanteesta mitään, kun en tunne häntä ja tääläkin on vain sun näkemys hänestä.
        Puhun yleisesti nyt. Koska alkoholismi on lisääntynyt joten myös niiden haitat ihmisille on lisääntyneet.
        Alkoholi on nautintoaine jos siitä osaa nauttia mutta muuten se on tuhoava.
        Perheitä ja elämää sekä työpaikkoja tuhoava aine.

tuli vaan mieleen toi mitä kirjoitin sun ajatuksestas että olis parempi jättää yksikseen kaiken ulkopuolelle kirjoitin vaan miten olis käynyt jos kaikki olisivat jättäneet ja oon myös onnellinen siitä että hänen perheensä on jaksanut hänen kanssaan se on vaan ikävä kyllä tosi asia että monet alkoholistit päätyy itsemurhaan luin tossa viikonvaihteen iltalehdestäkin asiasta nimittäin aika moni keski iässä kuollut huippu urheilija on alkoholisoitumisen jälkeen päättänyt itse päivänsä se olis viisas ihminen joka keksis keinon millä sais alkoholisin hakeutumaan hoitoon koska näitä hoitovaihtoehtoja kyllä löytyy.

• Ich bin...

Ei tule.

Saunasiideri kerran viikossa, joskus lasillinen viiniä, hyvässä seurassa ehkä kaksikin.

Kännäilyt on kännäilty nuoruudessa. Ei sitä sössöttävää maailmanparantajaa kukaan kaipaa. Minä itse vähiten.

• AlkoRaija

Omaa alkoholinkäyttöäni en pidä mitenkään riippuvaisuutena. Parin viikoin välein tissutteluani en harrasta yksin vaan seuranani on joku ystävistäni, parannamme maailmaa viinipullon tai parin kera. Punkun terveysvaikutuksiin uskon, toki voin iltapunkkuni vaihtaa vaikka maitolasilliseen jos joku pystyy osoittamaan sen olevan minulle terveellisempää.
      Saunaoluena juon vain Liteä, ei ole pahemmin kaloreita eikä siksi lihota.

• Mikä on liikaa?
      Onko kohtuus liian vähän?

Lukematta ketjua mielikuvittelen kirjoittelijoiden olevan korkeintaan kohtuukäyttäjiä, satunnaisesti naukkailevia tai lääkkeeksi lusikallisen konjakkia ottavia.

Itselläni puntti ja punkku eivät sovi yhteen.
      Kotona ollessani korkin narautus liittyy aina johonkin harvinaiseen tapahtumaan.

Matkoilla tissuttelu on päivittäistä mutta vähäistä.

Espanjassa yritän pitää viikoittain ainakin kaksi täysin alkoholitonta päivää jos kerran käyn salilla kerran viikossa.

Viime vuoden jälkipuoliskoa en laske mihinkään. Ensimmäinen alkoholiton juhannus aikuisiässäni ja koko raitis putki 7kk.
      Senkin jälkeen vain pari kevyempää irroittelua.

Mutta kyllä minä vielä nousen!

• tunteva ihminen

Tulee otettua, liikaa, ja liian usein. Ja myönnän olevani alkoholisti. Jotain täytyisi tehdä, en haluaisi matkata pohjalle asti.

Taas kerran täytyy todeta, ettei kaikilla ole hajuakaan siitä mitä alkoholismi on.
      Ehkä vielä kymmenisen vuotta sitten kuuluin itsekkin siihen joukkoon. Silloin saatoin ottaa yhden tai kaksi saunakaljaa ja ehkä kerran kuussa pikku hiprakkaan.
      Enää ne ei riitä. Sittemmin suuret pettymykset elämässä, lähinnä ihmissuhteissa, ilmeisesti ovat kaivaneet esiin jossain sisälläni piilleen alkoholismigeenin, päästäen sen valtaan, pahojaan tekemään.

Nyt tiedän, mitä alkoholismi on. Ja hieman sieppaa siitä mitään ymmärtämättömien, alkoholistin ihmisenä tuomitsevat, syyllistävät mielipiteet.

• SeijaSini ex

Eipä tule otettua liikaa. Joidenkin mielestä liian vähän... ilmeisesti heitä häiritsee se, etteivät itse pysty pitämään hauskaa selvinpäin.

Juhla-aterialla juon viiniä, häissä ja muissa juhlissa skoolaan sampanjalla, kesällä saatan käydä siiderillä terassilla... tosin pariin viimeiseen kesään en ole ehtinyt =D

• görgyj

Kun suomalaiselta mieheltä kysytään
        alkoholin käytöstä, on vastaus usein:
        Ruoan kanssa otan pari punaviiniä.
        Hyvin harva kuitenkin punkkua juo.
        Niin, ja kukas muu ne suuret viina-
        määrät juo?
        Naapurin isäntä varmaan!

• kjhöknm
        görgyj kirjoitti:

Kun suomalaiselta mieheltä kysytään
        alkoholin käytöstä, on vastaus usein:
        Ruoan kanssa otan pari punaviiniä.
        Hyvin harva kuitenkin punkkua juo.
        Niin, ja kukas muu ne suuret viina-
        määrät juo?
        Naapurin isäntä varmaan!

Ostin tässä taannoin maaseudulta vanhan talon. Jossain yhteydessä entinen omistaja sanoi, ettei hän ota kuin joskus jonkun kaljan. Sittemmin olen kantanut muovikassitolkulla tyhjiä jaloviina- ja kossupulloja pois ulkorakennusten nurkista, vintiltä, kellarista. On tainnut se naapurin isäntä olla asialla.

• zz-zz

Lääkäri kysyi 90 vuotiaalta ukolta alkoholinkäyttöä, ja ukko sanoi joka iltana ottavansa vodkaryypyn. Lääkäri kielsi ukolta iltaryypyn, ja sanoi siitä tulevan helposti tapa. Ukko vastasi, että hänellä ei ainakaan ole tapaa tullut, vaikka on näin tehnyt jo vuosikymmeniä.

• L - L

Ensi viikon alussa aloitan reilun viikon juopottelurupeaman.

Kahden kuukauden kuivan kauden jälkeen.

Seuraava, kuukauden putki alkaa toukokuun puolivälissä.

Heinäkuun alkupuoli on kosteahko.

Sitten olemmekin jo syyskuussa omine metkuineen.

• Ei tule otettua liikaa. Ainoastaan hyvässä seurassa tai hyvän ruuan äärellä. Jos ei ole hyvää seuraa niin otan murheeseen *siitä että ei ole hyvää seuraa*

Hyvän pihvin äärellä voi nauttia lasin punaviiniä. Tai kala-aterialla valkoviiniä.

Jos ei ole pihviä tai kalaa tarjolla otan votka-snapsit tuplana. Murheeseen. Kun ei ole pihviä tai kalaa tarjolla.

Jos ei ole ystäviä eikä pihviä eikä kalaa niin otan murheeseen myös.

Jos on...otan ilosta!

Otan siis vain hyvästä syystä!

Petri

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      79
      1954
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1683
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1260
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      225
      697
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      656
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      56
      600
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      195
      563
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      472
    Aihe