Olen tullut siihen tulokseen, että tärkein ostokriteerini läppärissä on nykyään ulkonäkö, sanan laajassa merkityksessä kattaen koko muotoilun.
Tietysti ominaisuuksien tulee olla kohdallaan, mutta nykyään kovalevytilaa, prosessoritehoa, yms. löytyy useimmista koneista riittävästi normaalikäyttöön. Niinpä, kun sitä konetta joutuu katselemaan ja käyttämään jatkuvasti, haluan mukavan, käytettävän ja siistin koneen. Ja siinäpä nykyään onkin koko homman vaikeus!
Tekniikka on nykyään niin halpaa, että valmistajat eivät panosta ulkonäköön ja loppusuunnitteluun kahta euroa. Tai luulevat ehkä panostavansa, mutta surkeaa on tarjonta, toistensa kopioita kaikki. Isoja rohjakkeita, huonot näppäimistöt, numeronäppäimet joka lankussa, jne, jne.
Haluaisin vain 15-16 tuuman näytön ilman kolmen sentin reunuksia sen ympärillä, hyvän näppäimistön ilman numeronäppäimistöä, kunnolliset täysikokoiset kursorinäppäimet, hyvän laattahiiren ja koko laitteen siistin näköisenä, ilman vauhtiraitoja tai kuviopintoja, yms.
Ja masentaa kun katsoo kauppojen valikoimaa:
Tarjonta: HP, Apple, Dell,...
HP: huonot kursorinäppäimet
Apple: sama, ja vielä huono enter-näppäin
Dell: ei myydä Suomessa, ja joissain vielä huonot kursorinäppäimet.
Muita? Ei ole tullut vastaan.
Suunnittelun ja designin kannalta vielä kolme vuotta sitten tarjonta oli paljon monipuolisempaa.
Tärkein kriteeri: ulkonäkö
Juputtaja
6
104
Vastaukset
- MunMielest..
Asus Zenbook on ainaki hyvännäkönen kone ja myös Lenovo Thinkpadit kun ne on niin anti-disainii..
- ulkonäkö & kestävyys
Joo, oli HP:n DV-sarjan masiinatkin hienoja ja kiiltäviä...
- Juputtaja
HP DV-koneet on melko hyvän näköisiä, mutta haluaisin näppäimistön ja laattahiireen näytön keskelle. Siis ei sitä numeronäppäimistöä.
HP Envy on hyvännäköinen, tosin Apple-kopio mutta ainakaan enter-näppäintä ei ole puolitettu.
- Kannettava hakusessa
Samaa mieltä aloittajan kanssa. Saa koneessa näköä olla!
- Ai niin...
...Sonyt ovat muuten hyvän näköisiä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110891- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73603Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483