Rottani putosi häkin päältä

murmeli.

Toinen rotistani putosi tänään häkin päältä parin pajukorin ja tyynyliinan kanssa :( Raukka ilmeisesti säikähti pahasti, kun ei uskaltanut paljon liikkua ja antoi ottaa mukisematta kiinni, vaikka yleensä vapaana ollessaan juoksee minua pakoon. En nähnyt putoamista, joten en tiedä jäikö rottani näiden tavaroiden alle vai putosiko niiden päälle. Kun siis sain rotan nostettua lattialta, hän kiipesi nopsasti olkapäälleni. Yritin käännellä ja tutkia rottaa, mutta päällisin puolin kaikki vaikuttaisi olevan kunnossa, ei arista mitään paikkaa, vähän on kyllä varuillaan ja järkyttyneen oloinen tapahtuneesta. Pudotusta oli hieman reilu metrin verran. Mitä jos rottani kuitenkin sai pudotessaan jonkin sisäisen vamman? Tai mitä jos jotain kuitenkin murtui, enkä vain huomaa sitä? Huomaako rotista helposti tallaiset asiat? Luulisi, että ainakin murtunutta kohtaa aristaisi jotenkin, tai olisi verta virtsassa jos jotain kävi. Millaisia merkkejä minun täytyy nyt ruveta tarkkailemaan?

4

398

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • murmeli.

      Hermostuttaa myös kun en osaa sanoa onko rottani vain väsynyt ja nukahtamaisillaan, vai johtuuko tuo siitä putoamisesta. Tuntuu tosi pahalta. Minun olisi pitänyt olla varovaisempi ja vahtia rottaa tarkemmin :(

    • rakasrotta

      Minun rottani ovat myös pariin otteeseen tippuneet yli metrin korkeudesta, häkin päältä ja kerran toinen hyppäsi olkapäältä alas, ja aina on ihan säikähdyksellä selvitty :) seuraa kuitenkin rottasi käyttäytymistä kaiken varalta

    • nn88

      Jos rotalta esim. murtuu luu tms, niin sitä on vaikea huomata sillä rotat yrittävät tuskissaankin esittää tervettä... Ne ovat saaliseläimiä ja saalistajat hyökkäävät vanhojen ja sairaiden kimppuun, joten rotat tosiaan esittävät tervettä jos vaan voivat.

      Tähän mennessä olet varmasti jo selvillä, kävikö köpelösti? Mutta ihan muillekin tiedoksi, että vaikka rotta olisi loukkaantunut, niin se syö normaalisti ja yrittää myös liikkuakin parhaansa mukaan. Jos rotasta näkee selvästi, että sillä ei ole kaikki kunnossa niin silloin asiat ovat jo kurjasti.

    • Rotanomistaja

      Mulla on toinen rotista pudonnu aika monta kertaa korkeelta jopa 1,5 metristä, mutta ei ole käynyt kuinkaan. No sain kyllä jarrutettua tippumista hieman kädellä, mutta kuitenkin. Rottani ovat vielä nuoria ja varmaan on rotilla aika lailla sama juttu kuin ihmisilläkin sen suhteen, että kun ovat nuoria, eivät luut murru niin helposti kuin vanhemmiten.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe