Toinen rotistani putosi tänään häkin päältä parin pajukorin ja tyynyliinan kanssa :( Raukka ilmeisesti säikähti pahasti, kun ei uskaltanut paljon liikkua ja antoi ottaa mukisematta kiinni, vaikka yleensä vapaana ollessaan juoksee minua pakoon. En nähnyt putoamista, joten en tiedä jäikö rottani näiden tavaroiden alle vai putosiko niiden päälle. Kun siis sain rotan nostettua lattialta, hän kiipesi nopsasti olkapäälleni. Yritin käännellä ja tutkia rottaa, mutta päällisin puolin kaikki vaikuttaisi olevan kunnossa, ei arista mitään paikkaa, vähän on kyllä varuillaan ja järkyttyneen oloinen tapahtuneesta. Pudotusta oli hieman reilu metrin verran. Mitä jos rottani kuitenkin sai pudotessaan jonkin sisäisen vamman? Tai mitä jos jotain kuitenkin murtui, enkä vain huomaa sitä? Huomaako rotista helposti tallaiset asiat? Luulisi, että ainakin murtunutta kohtaa aristaisi jotenkin, tai olisi verta virtsassa jos jotain kävi. Millaisia merkkejä minun täytyy nyt ruveta tarkkailemaan?
Rottani putosi häkin päältä
4
398
Vastaukset
- murmeli.
Hermostuttaa myös kun en osaa sanoa onko rottani vain väsynyt ja nukahtamaisillaan, vai johtuuko tuo siitä putoamisesta. Tuntuu tosi pahalta. Minun olisi pitänyt olla varovaisempi ja vahtia rottaa tarkemmin :(
- rakasrotta
Minun rottani ovat myös pariin otteeseen tippuneet yli metrin korkeudesta, häkin päältä ja kerran toinen hyppäsi olkapäältä alas, ja aina on ihan säikähdyksellä selvitty :) seuraa kuitenkin rottasi käyttäytymistä kaiken varalta
- nn88
Jos rotalta esim. murtuu luu tms, niin sitä on vaikea huomata sillä rotat yrittävät tuskissaankin esittää tervettä... Ne ovat saaliseläimiä ja saalistajat hyökkäävät vanhojen ja sairaiden kimppuun, joten rotat tosiaan esittävät tervettä jos vaan voivat.
Tähän mennessä olet varmasti jo selvillä, kävikö köpelösti? Mutta ihan muillekin tiedoksi, että vaikka rotta olisi loukkaantunut, niin se syö normaalisti ja yrittää myös liikkuakin parhaansa mukaan. Jos rotasta näkee selvästi, että sillä ei ole kaikki kunnossa niin silloin asiat ovat jo kurjasti. - Rotanomistaja
Mulla on toinen rotista pudonnu aika monta kertaa korkeelta jopa 1,5 metristä, mutta ei ole käynyt kuinkaan. No sain kyllä jarrutettua tippumista hieman kädellä, mutta kuitenkin. Rottani ovat vielä nuoria ja varmaan on rotilla aika lailla sama juttu kuin ihmisilläkin sen suhteen, että kun ovat nuoria, eivät luut murru niin helposti kuin vanhemmiten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110891- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74609Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483