Pienellä tutkimisella, huom. siis en laskenut kaikia apurahoja, pääsin summaan 144 444,98 €. Ja taiteilijoille ei sitten jääkään mitään....
http://www.jasminanoschkin.com/
Toiset ne saa...
9
83
Vastaukset
- Jaakko Ilkka
Ja pointtisi on, ....niin, mikä?
- hanurihoitokunnat
Mieti sitä....
- Jaakko Ilkka
hanurihoitokunnat kirjoitti:
Mieti sitä....
En jaksa sitä miettiä, mutta kiitos kuitenkin linkistä erinomaisen taiteilijan pariin. Jotenkin olen missanut hänet, mutta hyvä, että annoit vinkin. Suomen taide tarvitseekin uutta virkeää verta, joka osaa ja onnisuu, ja niitähän tulee kuin turkin hihasta. Kävi juuri Ville Löppösen näyttelyssä Kalhama&Piipolla; siinä toinen missamani virkeä osaaja.
- hanurihoitokunnat
Jaakko Ilkka kirjoitti:
En jaksa sitä miettiä, mutta kiitos kuitenkin linkistä erinomaisen taiteilijan pariin. Jotenkin olen missanut hänet, mutta hyvä, että annoit vinkin. Suomen taide tarvitseekin uutta virkeää verta, joka osaa ja onnisuu, ja niitähän tulee kuin turkin hihasta. Kävi juuri Ville Löppösen näyttelyssä Kalhama&Piipolla; siinä toinen missamani virkeä osaaja.
Kaltaisesi henkilö kuuluu siihen ryhmään, joka hymistelee kaikelle erilaiselle, ja on niin taidetta ymmärtävää, niin taidetta ymmärtävää. Juuri kaltaisesi joukkoeläjät nostavat kaiken maailman paskanlevittäjät "pinnalle"; jotka esiintyvät "suurina taiteilijoina".
Oikein vastasit: "En jaksa sitä miettiä...."
Mielestäsi ehkä "virkeää verta", mutta älykkäälle, ajattelevalle ihmiselle tusinatuotetta.
PS. Olen onnellinen, teenhän ihan oikeaa taidetta! - Jaakko Ilkka
hanurihoitokunnat kirjoitti:
Kaltaisesi henkilö kuuluu siihen ryhmään, joka hymistelee kaikelle erilaiselle, ja on niin taidetta ymmärtävää, niin taidetta ymmärtävää. Juuri kaltaisesi joukkoeläjät nostavat kaiken maailman paskanlevittäjät "pinnalle"; jotka esiintyvät "suurina taiteilijoina".
Oikein vastasit: "En jaksa sitä miettiä...."
Mielestäsi ehkä "virkeää verta", mutta älykkäälle, ajattelevalle ihmiselle tusinatuotetta.
PS. Olen onnellinen, teenhän ihan oikeaa taidetta!Miten se vanha viisaus kuuluukaan: olen täysin eri mieltä kannastasi, mutta puolustan silti oikeuttasi tuoda se julki. Koska et näy sitä tuntevan, niin tuon sen esille, varsinkin kun se mielestäsi on osoitettu "älykkäälle, ajattelevalle ihmiselle".
- vau_rahaa
Ai noin paljon, ei kyllä mene kuvataiteelle, kun pieni osa. Eipä ole omalla tilillä näkynyt. Ne jotka saa, saavat työskentelyapuraha summan joka on saman verran, kun työttömyyskorvaus. Useimmat apurahat ovat kohdeapurahoja esim. näyttelyn pitämiseen.
Joten ei me ammattitaiteilijat missään apurahoissa pyöriskellä, ei hätää. Tuo on yleinen harhaluulo. Saisi mun mielestä tosin jotain korvausta saada siitä, että yhteiskunnalle ja ihmisille tuotetaan taidetta omin varoimme ilmaiseksi...On meidänkin ammatti osa ammatteja muiden joukossa.- Aivan...
...yhteiskunnan pitäisi rahoittaa kaikki toiminta jota joku haluaa ihmisille tuottaa, sillä miten kiinnostavia tai yhteiskunnan kannalta merkityksellisiä nämä toiminnat ovat, ei ole mitään merkitystä!
- totuus julki
Aivan... kirjoitti:
...yhteiskunnan pitäisi rahoittaa kaikki toiminta jota joku haluaa ihmisille tuottaa, sillä miten kiinnostavia tai yhteiskunnan kannalta merkityksellisiä nämä toiminnat ovat, ei ole mitään merkitystä!
Kyllä joo,
mutta aloituksessa mainitun "taiteilija" työt täyttä paskaa mielestäni.
Alakoululaisetkin tekevät parempia, paljon parempia.
- no_joo_joo_joo
"Aivan", ei kaikki toiminta eikä joku. Yhteiskunnan kannalta se juurikin on merkittävää, henkisesti ja taloudellisesti. Jälkinmäistä, no mieti, niin keksit varmasti.
Se, että taiteilijana maksan itse kaikki työni kulut (aika harvinaista), materiaalit, työtilat ja sen, että vien työni esille (ihmisille), tuntuu joskus aika turhauttavalta. Tietenkin myös taiteilijan työ vie välillisesti tuloja muutenkin (en voi tehdä palkkatyötä täysipäiväisesti). En ole myöskään taiteilijana oikeutettu työttömyysturvaan. Silloin mietin, että olisi joskus ihan kiva saada myös palkkaa siitä mitä tekee, mitä ihmiset kuitenkin kuluttavat jota he käyttävät. No, mutta, ei siitä sen enempää.
Joskus tuntuu ikävältä, kun taiteilijoita moititaan jollakin tavalla yhteiskunnan, miksi lie. Vaikka faktahan on se, että ei yhteiskunta meitä elättele.
Meidänkin työ on tärkeää tai jos ei ole, niin alkaa varmaan tuntumaan siinä vaiheessa, kun lopetetaan kaikki musiikki, elokuvat, kirjallisuus, kuvataide...Harmittaa joskus, että pistää paljon peliin, sekä taloudellisesti, että ammatillisesti ja käteen jää jonkun ihmisen moite siitä, että on jotenkin epäkelpo yhteiskunnan jäsen...
Hoh hoijaa. Mutta joo, täällä on hyvä huudella anonyyminä muille.Heippa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911087
- 123860
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103825"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten275652- 68559
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait72553Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64552Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
- 50463