Miten suhtautua ?

Rikollinen(ko)?

Mitä tekisitte seuraavassa tilanteessa...?
Ajoin Lahti - Helsinki motaria ja poistuin moottoritieltä huolto-asemalle tankkaamaan. Perässä tuli joku keski-ikänen ukko ja alko huutamaan että mun renkaasta lens nasta sen tuulilasiin ja lasi meni halki.
Eka yritin selittää että sellasta sattuu ja sillehän mä en minkään voi mut tää ukko ei paljon kuunnellut vaan kävi aika kierroksilla ja alko puhuu että mä oon korvausvelvollinen ja et tästä tulee poliisiasia.
Siinä vaiheessa mä pyysin sitä näyttämään sen nastan joka siihen tuulilasiin lensi ja todistamaan että se on juuri mun auton renkaasta ja tuulilasi on halki nimenomaan tästä syystä.
Siinä vaiheessa homma alko saamaan koomisia piirteitä kun ukko täris ja oli punanen kun palo-auto ja uhkaili poliisilla ja oikeudella.
Mä en yksin kertaisesti voinnu muuta kun yrittää pidätellä naurua ja poistuin paikalta. Sinne se ukko jäi heilumaan ja mä nyt oottelen josko tulis kutsu käräjille. Pitäsköhän mun ihan oikeesti olla huolissaan ?

10

150

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voihan sitä yrittää

Unohda koko juttu, ei sinulle tule mitään seuraamuksia tuollaisesta.
      Sitäpaitsi nastat ei lennä renkaasta mihinkään, ne on ne kivet jotka lentää.

• Suunpieksäjä vaan

Eikä kivi törmää autoon vaan liian lähellä perässä ajava törmää ilmassa olevaan kiveen.

• auto törmää kiveen
        Suunpieksäjä vaan kirjoitti:

Eikä kivi törmää autoon vaan liian lähellä perässä ajava törmää ilmassa olevaan kiveen.

Ei tarvitse ajaa liian lähellä ja silti kivi voi lentää todella pitkälle renkaasta.
        Autojen välimatka toiseen vaihtelee sitäpaitsi jatkuvasti liikenteen tahtiin.

• Suunpieksäjä vaan kirjoitti:

Ei tarvitse ajaa edes perässä, vaan kiviä on napsahtanut ohi mennessä ja vastaantulijoistakin tuulilasiin. Ja nastoja myös.

Kun olen katsellut renkaita joita ihmiset ovat vaihtoon tuoneet, niin kyllä niistä nastoja puuttuu, parhaimmillaan reilusti yli puolet lentäneet tiehensä. Sellaisia talven ajettuja nastarenkaita ei taida ihan heti löytyäkään, joissa kaikki nastat olisivat tallella. Ja nastat rikkovat lasin, kivet harvemmin (saavat sitten olla todella isoja).

Itse ajan tietysti kitkarenkailla. Paljon parempi muidenkin kannalta.

• Ei tarvi

Auton varusteiden ollessa määräysten mukaiset ei haittaa, vaikka "ukko" tekisi rikosilmoituksen, omaan piikkiin menee.

Toinen juttu on, jos kuormasta lentelee jotain muiden laseihin.

• Taulapää

Vitutti minuakin kun lasi meni särki. Toisin kuin aloittajan tapauksessa, ajoin lasiliikkeeseen ja vaihdatin lasin.
        Tuossa tilanteessa suosittelen soittamaan itse poliisin paikalle jos raivopää ei sitä tee. Missään tapauksessa ei yhteystietojaan pidä antaa

• Rikollinen(ko)?

Joo näin mä ajattelinkin että turhaa huolestuin hiukan. Autoni on täysin määräysten mukainen ja ihan normaalisti ite ajoin.
      Mitään yhteystietoja en antanut mutta näkihän se tottakait mun rekkarin.
      Epäilen hieman että ukko pahanen yritti vain saada jo ennestään rikkinäiselle tuulilasilleen maksajan.

• En ymmärä miksi?

Miksi roiskeläpät jätettiin pois? Minulle tuli kivi autosta suoraan lasiin kun autoni oli 2 viikkoa vanha. Lähdimme liikennevaloista peräkkäin eikä päästy kun 100m.

Roiskeläpä takaisin autoihin. Ja turha sanoa että ei auta mitään koska kaikki autot yli 3500kg on roiskeläppäpakollisia.

• nastahomma

Jos ei olisi kiire, niin pyytäisin vastapuolta kutsumaan poliisin paikalle.

• c20ne

Juuri noin, huutakoon poliisille sitten jos mieli tekee. Eiköhän se siitä rauhotu kun sanoo että soita vaan niin ei uskallakaan.

Itellä kävi tuuri kun lähti yhestä vanhasta autosta roiskeläppä ja takakaaren kromilista irti, putosi renkaalle ja pyörähti siitä ilmaan osuen minun auton kattoon ja siitä sitten jonnekkin pientareelle, ei siis varmaankaan osunu takana tulevaan autoon vaikka siellä valoshow alkoi ja tööttäily. Kilometrin päähän menin huoltoasemalle ja eihän tuo perässä tullut, varmaan on ne roinat menny kuitenkin läheltä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1920
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1207
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe