Voiko tosiaan olla niin että minun tyhmyyteni noin 3 vuotta sitten on pilanneet mun mahdollisuuden päästä töihin ja maksaa ne velat mitä olen tällä hetkellä velkaa? Ensin olin töissä lähes 3 vuotta, sitten sain häiriömerkinnän ja juuri sen takia minut varmaan lomautettiin/irtisanottiin siitä työpaikasta missä ehdin olemaan sen kolmisen vuotta. Lähes kolme vuotta olen yrittänyt työllistyä ja saada elämääni kuntoon, mutta tuloksetta. Velka ei ole sen koommin enään lyhentynyt, koska 500 liiton päivää tuli täyteen jo aikoja sitten. Tottakai liiton päivistä jonkin verran sai velkaa lyhennettyä ja veronpalautuksillakin. Velka on edelleen aika massiivinen. Olen ajatellut että, jos/kun pääsen töihin minulla menee ainakin sen 3 vuotta maksaa se velka kokonaisuudessaan. Keinot ovat vähissä, kun ei mihinkään työllisty, eikä valoa näy tunnellin päässä. Elämä varmaan jatkuu samanlaisena mitä se on tässä sen kolmisen vuotta jatkunut. Kyllä ilmaiseksi työharjoitteluun otetaan, mutta kun tarvitsee alkaa palkkaa maksaan, niin mistään ei kuulu yhtään mitään. Minua ei motivoi mitkään aikuiskoulutus kurssit tällä hetkellä, vaan haluan päästä töihin ja sitä kautta saada elämästäni taas ilon irti. En voi kenenkään kanssa ruveta parisuhteeseen, koska minun kanssa ei voi juuri mitään tehdä. Elämäni on yhtä yksitoikkoista vuoristorataa. Toivottavasti elämäni muuttuu keväällä parempaan suuntaan ja työllistyn kevään aikana johonkin alalle....
Työtön ja luottotiedoton
6
584
Vastaukset
- Velkavelho
On joitakin ammatteja, joissa työnhakijoilta syynätään luottotiedot. Harva yritys huolii talousvaikeuksissa olevaa työntekijää vastuulliseen paikkaan, missä käsitellään rahaa tai arvokasta omaisuutta. Vartijaksi tai poliisiksi ei ole asiaa, ei edes kotisiivoojaksi. Riski varasteluun on liian suuri. Eli vastaus kysymykseesi: kyllä tosiaan voi olla niin, että jotkut ovet sulkeutuvat nenäsi edestä, koska sinulla on raha-asiat hunningolla.
Hylkimäsi aikuiskoulutus voisi olla tie sellaiseen ammattiin, jossa luottotiedoilla ei ole niin väliä. Kesätuuraajia otetaan monenlaisiin hommiin. Jos työpaikkaa ei kesään mennessä löydy, mieti kuitenkin vielä kerran uudelleenkouluttautumista. - Epätoivoinen(mies)
Huonolla ja pienellä palkalla ei motivoi töihin mennä, koska ei se velka sen paremmin lyhene työttömänä ollessakaan. En lähde alle 10e tuntipalkalla mihinkään työhön, enkä usko että minusta on niin suuri puute saada työelämään/työllistää johonkin alalle. Tottahan se on että olen itse asiani pilannut, mutta en koskaan olisi uskonut, että joudun näin paljon siitä asiasta kärsimään/nälkiintymään. Tottakai päivät kuluisivat paremmin töissä olessa ja velkakin lyhenisi nopeammin kuin työttömänä ollessa...
- Askelmia pitkin
Eli sinun pitäisi päästä suoraan, kolmen vuoden työttömyyden jälkeen hyväpalkkaisiin hommiin? Tuolla asenteella et tule työllistymään. Ota/hae ensin pienipalkkaisiin töihin, ja kun olet osoittanut selviytyväsi niistä hakeudut sitten "parempiin" töihin. Monella on ennakkoluuloja pitkäaikaistyöttömiä kohtaan, ja jos avoimeen paikkaan on valinnanvarana joko "paskaduunissa" työskentelevä tai kotona kolme vuotta maannut, niin kyllä se ahkera pienipalkkainen saa etusijan. Lisäksi kolmen vuoden kotonaolo kyllä ruostuttaa ammattitaidonkin, joten ei sieltä senkään takia suoraan parempiin töihin pääse.
- Olet feikki
"En lähde alle 10e tuntipalkalla mihinkään työhön, enkä usko että minusta on niin suuri puute saada työelämään/työllistää johonkin alalle"
No et sinä sitten ole muuta kuin feikkiepätoivoinen.
- Hyvin työllistynyt
Minä ainakin olen työllistynyt vaikka luottotiedoton olenkin. Ollut jo 8v. Edellisen työpaikan sain 2007 vuonna päivittäistavarakaupasta. Tässä uudessa työpaikassani olen ollut jo 1.5vuotta ja nyt olen ollut todella tyytyväinen. Palkkani on paljon parempi kuin kaupassa ja se taas auttaa velkani lyhentämisessä. En ole työurani aikana ollut päivääkään työttömänä ja työelämässä olen ollut jo 30v. Työpaikkoja on aina löytynyt kun olen halunnut vaihtaa tai kokeilla muuta työtä.
- Vippaa Femma
Kyllä se vaan niin on, että ulosottorekisteri vaikuttaa työnsaantiin. Itse saan heittää hyvästit unelmieni työlle, kun joka paikassa tuntuvat katsovan luottotiedot ja ulosottorekisterin. Pankkiin olisin päässyt vastuulliseen työhön, mutta ulosottorekisteri pilasi kaiken ja olisin myös päässyt ison keskusliikkeen palvelukseen, mutta sieltä tilattiin ulosottorekisteri ja en päässyt.
Kyllä tästä saa ihminen kärsiä, kun joskus on mennyt rahahommat pieleen.
Itse jatkan vielä opiskelua 2-vuotta KTM:äksi, ja sitten ehkä työllistyn jos ulosottorekisteri on puhdas.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 971100
- 55742
Huonoja uutisia-nyt lähtee höyrylaivat
https://www.ita-savo.fi/ Konkurssiin meni tämäkin yritys. Raja kiinni ja venäläiset turistit puuttuvat. Täällä menee pe35624Ei näytä hyvältä
Kyllä nyt Ähtäriä viedään vesikelkalla. Neuvotteliat untuvikkoja kaikki. Mikko tietty tapansa mukaan loikki puheenjohtaj39556Älä itke rakas.
Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...49500Jos vielä toivot...mies...
Saisinpa jonkun merkin sinulta, jos vielä odotat 📝➡️📱 Rohkeus on mennyt jos seurustelet vaikka nykyisin. En halua häi48492- 32480
Olet hurmaava
Olet paras mies, joka on tullut vastaan. Sinussa on jotakin, mitä muissa ei ole. En vaan tiedä, mikä on oikein sinun su14451- 34447
Dina on valittu virkaan Rovaniemelle
Kemijärven kaupunginjohtaja on pyrkinyt pois Kemijärveltä ja näyttää että näin tulee käymään.25438