mun ongelma on se etten oo oikeesti varmaa IKINÄ tehny mitään läksyjä, palautan aina kaikki työt myöhässä, en lue yleensä kokeisii, suuri panostus oli ku luin viime vuonna 2h historiaa ja sainki sit 9- :):) ymsymsyms.. ihme et tälläki menolla oon siis saanu iha OK (mut ei todellakaa sellast mihi oisin pystyny eli oon saanu joati 7-8) nyt ysillä mun kaikki numerot on kuitenki laskenu iha huomattavasti, ja esimerkiks mun piti nostaa enkku kasii, no ohooho sehä laskiki kutosee! Ens vuonna alkaa lukio ja siel tulee iha kauheesti läksyy ja kaikee, jote onks teillä MITÄÄ ohjeita, miten saan itteni esim nyt pois koneelta ja tekemää läksyjä ? Ja esim mite luetaa kokeisii sillee et oppis jotai eikä vaa lukis ja lukis ja sit tunnin kuluttuu on iha mitähh ?? Mua ahistaa iha sikan nytte mul on 4 koetta täl viikol ja mitä mä oon tänäänki tehny, en menny ees tanssii sen takii et lukisin mut jotenki en vaa saa aikaseks ees avata kirjaa. What's wrong with me.
ja sori tää pitkä teksti mut pliis antakaa jotai hyvii neuvoi ei mitää "no mee tekee" vaa esim et miten kokeisii kannattaa lukee, paljon te käytätte aikaa läksyihi ja kokeisii valmistautumisee yms
apuu opiskeluu
3
57
Vastaukset
- tyttelidffffd
mul on ihan sama ongelma! mut kannattaa pyytää apuu vanhemmilt tai joltai? jos ne osaa auttaa?:P mun vanhemmat ei oo mitää hyvii opettajii mut ainaki kannattaa kysyy vanhemmilt et jos ne vois kysellä...ja lue monta kertaa läpi mut älä liikaa ettei se sit yhtäkkii lähekkää muistist..ja kannattaa alottaa lukeminen jo aikasin ettei just viimeisinä päivinä alota. Teet vaik sillee et oot jokapäivä vaa tietyn määrän koneella tai eihän sitä välttämättä joka päivä :) laitat vaik sit jonku hälytyksen et nyt nouset sieltä koneelta. :D toivottavasti autto ohjeet :P niin ja mäkään en niin hyvä oo koulussa mutta pakko opiskella etten saisi kuitenkaan 5-6 :P keskiarvo oli 7,7 ja oon 8 luokalla :)
- ....................
Samaa mitä aiempi vastaaja kirjoitti, tee joka päivä edes vähän jotakin, ja mene sitten vasta koneelle. Yritä pysyä jonkinlaisessa aikataulussa (esim. suunnittelet iltapäivän valmiiksi: koulujutut 1 tunti/puoli tuntia, koneella 1 tunti jne.) Tee ne läksyt, siinä opit samalla eikä kokeisiin tarvitse lukea erikseen, ainakaan niin paljon. Läksyt ovat sinua varten.
Älä pelkästään lue, vaan tee vaikka omia muistiinpanoja tärkeistä asioista, kirjoita omin sanoin tai tee kirjan tehtäviä, jos sellaisia on. Voit myös kysyä opettajilta neuvoja/harjoittelutehtäviä/vinkkejä.
Jos on vaikea aloittaa opiskelu, tee itsellesi pieniä tavoitteita: nyt luen tämän kappaleen/viisi sivua/mietin näitä muutama tehtävää. Pienistä tavoitteista on helpompi aloittaa kuin suurista.
Jos teet vähän joka päivä, vaikka edes puoli tuntia, siitä voi tulla uusi rutiini ja siihen tottuu. Sitten lukeminenkin helpottuu. - opettajatfail
Mulla ihan sama ongelma. Olen yrittänyt pyytää opettajilta apua, mutta ne vaan sössöttää että kannattasko lukea aina jutut läpi ja näin. Ja sitte jos kysyy apua ni siinä saattaa kestää hyvinki kymmenisen minuuttia ennenku se apu sinne saapuu. -.- opettajat, ette osaa auttaa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731930Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471217
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462