Omistan naaraskanin ja 2 uroskania, kaikki ovat samassa kopissa ja urokset ovat leikattuja. Valeraskaus ilmenee n. kerran kuussa. Pitäisikö naaraskin leikkauttaa? Sepä ei olekaan niin helppo juttu kuulemma kuin uroksen leikkauttaminen..
Onko näistä valeraskauksista haittaa? Stressihän sen aiheuttaa. Uskon stressin johtuvan toisesta urokesta, joka haluaa alistaa nämä kaksi muuta.
Valeraskaus kerran kuussa
4
143
Vastaukset
- Suosittelen näin...
Hei!
Suosittelen leikkausta eli sterilisaatiota naaraskaneille, jos ei ole tarkoitusta saada kaninpoikasia myöhemminkään etenkin kun sulla on noita uroskanejakin lemmikkinä. Mulla on ollut lemmikkinä uroskani (kastroitu) ja kaksi naaraskania. Naaraskanit olivat koko ajan pesänrakennuspuuhissa, pissailivat merkkauspissailuja pitkin olohuonetta, ja lopulta toisella naaraista alkoi maha turvota ja nisät vuotaa "maitoa" . Vein naaraat eläinlääkärille tarkastukseen. Selvisi, että tällä toisella naaraalla oli jo ns. märkivä kohtu eli kohtutulehdusriski oli jo huomattava ja se voi olla kohtalokasta kanille. Leikkaututin molemmat naaraskanit (sterilisaatio) ja ne selvisivät hyvin leikkauksesta, vaikkakin nukutus on kaneille melkoinen riski kun vaativat niin ison nukutusainemäärän ennen kuin nukahtavat esim. koiriin tai kissoihin verrattuna, vaikka ovat melko pieniä eläimiä. Eläinlääkäri sanoi, että usein naaraskaneille riittää pelkkä uroskanin haju ja läsnäolo (olipa se uros sitten kastroitu tai ei) aiheuttamaan näitä valeraskausoireita, pesänrakennusviettiä ym. - Anuk83
Ok, oliko kallis juttu? Vaikka toisaalta ei hinnalla tässä tapauksessa ol väliä; kunhan tilanne rauhottuu.
- Suosittelen näin...
Hei!
Maksoi muistaakseni hieman yli 100 euroa per kani tuo leikkaus ja sain hieman alea kun leikkautin kaksi kania samalla kertaa eli tekivät sterlisaatioleikkauksen peräkkäin kaneilleni: ensin toinen naaraskani ja sitten olikin jo toisen vuoro. Aikaa meni kaikkineen: leikkauksineen, herättelyineen ym. muistaakseni noin neljä tuntia ja hain kanit kotiin kun alkoivat hieman heräillä. Leikkaus maksoi siis Yhteensä kahdelta kanilta pikkuisen päälle 200 euroa ja samaan hintaan tuli siis leikkaus nukutuksineen, kipulääkkeet mukaan kotiin jne. Naaraskanin sterilisaatioleikkauksen lähtöhinta olisi ollut muistaakseni jotain 110-150 euron välillä per kani normaalisti. Tästä on aikaa jo useampi vuosi ja asustan eteläisessä Suomessa. Yleensä tuo naaraskanin sterilisaatioleikkus on hieman kalliimpi kuin uroskanin kastrointi. (Muistelen, että uroskanin kastrointi maksoi jotain 80-90 euron luokkaa) Kysele etukäteen hintaa eläinlääkäriasemilta kun voi olla isojakin eroja eri lääkärien ja paikkakuntien ym. mukaan hinnoissa. - luppisx
Lahdessa maksaa 250 e, tytökanin leikkaus
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa109868"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 71627
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73593Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33503- 72483