sikainfluessarokotteesta tulleet haitat

Olisin kiinnostunut kuulemaan muiden kokemuksia tuosta Pandemian aikaan jaetusta Pandemrix-rokotteesta. Itseltäni kummasti terveys petti tuon rokotteen jälkeen, ja muuta syytä en kyllä keksi kun tuo rokote! Millaisia haittavaikutuksia Sinä olet kokenut ?

21

322

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • terveex

Ei kerrassaan mitään! Vain hyötyä oli eli en sairastanut.

• sdfvsdvsd

Säikähdin pahanpäiväisesti kun kuulin siskoni ottaneen sen, muuta haittaa siitä ei ole minulle ollut. En yleensäkään ole maistellut rokotteita enää vuosiin.

• myrkkyä.

Koskaan en oo ottanut enkä ota.

• rfawsrfawer

Siis joo pari kaveriaki kuumeili pari päivää sen rokotteen jälkeen, kun siinä rokotteessa sitä tautia laitetaan sun elimistöös niin siitä voi saada sen taudin oireita mut ne ei yleensä oo niin suuret tai pitkät ku oikees taudis.

• kaikki ihan ok

Ei tullut mitään haittavaikutuksia.

Ei ole tullut niistä vanhoista kausi-influenssapiikeistä
        Ei tästä possu-piikistä
        Ei myöskään sen jälkeen annetuista piikeistä.

Vaikutuksista voin sanoa vain se, etten ole sairastanut yhtään kausi-influenssa enkä tätä possu-sellaistakaan ja riskiryhmäläisenä olen tuosta erittäin kiitollinen. Kiitos yhteiskunnalle, että tuon rokotteen vuosittain ilmaiseksi saan.

• niin luulisin

Ei voi tietää, olisiko piikistä tai piikeistä tullut oireita, kun ei sellaisten ottoa uskalla edes harkita. Ihmiset ovat erilaisia ja joillekin ne aiheuttavat vähemmän oireita kuin toisille, jotka saavat sairastella lopun ikänsä kerran piikkiin sorruttuaan.

• Piikki lihassa

Kyllä on tullut haittoja! Jo rokotuksen jälkeen jouduin suoraan tiputukseen ensiapuun kun nielu ja nenä meni tunnottomaksi, sielläsitä sitten laitettiin kortisonipiikki ja köllöteltiin pari tuntia.
      Nyt viimeinen vuosi on ollut ihmeellinen kun luita ja jäseniä särkee koko ajan, kipu siirtyy paikasta toiseen. Nyt on vuorossa vasen olkapää, kyynärpää ja ranne, kipu on tuloillaan nyt myös oikean käden kyynärpäähän. Joulua ennen jouduin olemaan melkein 3 kk sairaslomalla kun ei oikein päässyt kävelemään. Että olen harmitellut sikapiikin ottoa, mutta poiskaan sitä ei saa. Tuskinpa lääkärit ottaisivat edes vakavasti jos näin hullua teoriaa edes esittäisi vastaanotolla, varmaan saisi hullun paperit, vaan haittaisiko tuo sitten pääsisi eläkkeelle. Kerroppa mitä oireita sinulle on ilmaantunut?

• mulla rokotteen jälkeen meni selkä puoleks vuotta tosi kipeäksi, siitä seurasi muitakin nivel kipuja. nyt oireilee niska ja vasen olkapää ja ranne on turvoksissa ollut jo toista vuotta. Sain myös aivolaskimotukoksen, johon ei yllätys yllätys syytä löytynyt... nyt myös kuukautishäiriöitä ja lihakset nykii tosi inhottavasti, mutta on kyllä lieventynyt siitä mitä oli pari vuotta sitten. Ikää minulla ei ole vielä 30:ntä, että ei voi laittaa iänkään piikkiin. Terve olen ollut aiemmin, nyt kummasti terveys repsahtanut piikin jälkeen. Itse haluaisin tehdä jonkin vahinkoilmoituksen, mutta tuntruu olevan hankalaa...

• sikapossu

Minulla oli jo jotain lievää oireilua muutaman vuoden ennen sikapiikkiä, mutta piikin jälkeen terveys alkoi mennä lujempaa vauhtia. Tutkimukset ovat vielä kesken että mikä sairaus minulla nyt on. Muistuttaa lihasreumaa ja kummasti nyt vuoden sisään on uusia "lihasreuma" diagnooseja saaneet useammat tutut, vaikka eivät mitään vanhuksia vielä ole. Lihaskivuista on muidenkin kuultu valittavan nyt viimeaikoina. Pakosti pistää miettimään, että joku yhteys siihen sikapiikkiin on. Altisti ehkä muullekin kuin narkolepsialle tai pahensi joidenkin tuloillaan olevaa tautia. Ehkä joskus vuosien päästä ollaan viisaampia. Rokotteita en itse enää ota.

• piikkihän on voinut laukaista aluillaan olevan sairauden, mikä muutoin olisi voinut olla ns. lepotilassa tai olisi muuten puhjennut esim. paljon myöhemmin. Itse olen katunut myös tuota piikkiä. Tuntuu että keho ei ole ollut entisensä tuon piikin jälkeen. Ja joo...lääkärill eon tosiaan vaikeaa mennä puhumaan moninaisista oireista, saapi vaan pääpillereitä vaivoihinsa.

• kaikki oli koettava
        jokumina kirjoitti:

piikkihän on voinut laukaista aluillaan olevan sairauden, mikä muutoin olisi voinut olla ns. lepotilassa tai olisi muuten puhjennut esim. paljon myöhemmin. Itse olen katunut myös tuota piikkiä. Tuntuu että keho ei ole ollut entisensä tuon piikin jälkeen. Ja joo...lääkärill eon tosiaan vaikeaa mennä puhumaan moninaisista oireista, saapi vaan pääpillereitä vaivoihinsa.

Tosiaan, rokotteen aiheuttamista autoimmuunisairauksista aletaan pikkuhiljaa päästä jyvälle.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10648110

• toivoisin myös pientä tutkimusta mitä tulee esim. aivoinfarktien suhteen...
      minunkin tapaukseni (tukos) oli Niin mysteeri, että kaipaisin kyllä lisätutkimuksia, mutta niitä tuskin saan aikaiseksi...

• eioiskannattanut

Minulle puhkesi erittäin paha ihottuma ja monia allergioita.
      Olen 20 vuotias nainen.
      Ikinä ei ole ollut mitään ihooireita eikä mitään allergiaa, mutta kappas kummaa, nyt kärvistellään erittäin pahan kutiavan ekseeman kanssa......

• Koivuntuhka

Tiedoksi vain kaikille että Pandemix rokote sisälsi mm. suuren annoksen elohopeaa! Se on aikamoinen myrkky pienenäkin annoksena!

• totuus piilossa

Asiaa seuranneena voin todeta, että moni sikapiikitetty luuli säästyneensä taudilta, vaikkei olisi sitä muutenkaan saanut. Tauti oli melko huonosti tarttuvaa enkä itsekään piikkiä hakenut.

• Astma pahentui
        totuus piilossa kirjoitti:

Asiaa seuranneena voin todeta, että moni sikapiikitetty luuli säästyneensä taudilta, vaikkei olisi sitä muutenkaan saanut. Tauti oli melko huonosti tarttuvaa enkä itsekään piikkiä hakenut.

Astma pahentui. Diagnoosi ollut lapsesta asti, pari viikkoa sikainfluenssarokotuksen jälkeen alkoi pahentuminen ja sitä on kestänyt tänne asti (pahentumisvaiheita, joita ei ollut ennen ollenkaan, isommat lääkeannokset koko ajan, lähes jatkuva tarve käyttää avaavaa lääkitystä). Ennen rokotusta otin lääkkeet ja muutoin unohdin koko taudin. Nyt ei unohdu päiväksikään.

• v nbv

Saman elohopeamäärän saa n. 50 grammasta lohta.....että se siitä suuresta annoksesta.

• Pandemrixi
      • Muistihäikkää

En voi olla miettimättä miksi haitat rajoittuisivat vain nuoriin ihmisiin. Mikä ihme suojaisi keski-ikäisiä tai vanhoja vaikkapa muunlaisilta hermostollisis´lta häiriöiltä!

• Piikitön possu

Kiehtovia nuo linkit haittavaikutuksista tosiaan. Itse en rokotetta ottanut, koska haistoin koko kohussa alun alkaenkin palaneen käryä. En pelännyt itse sikaflunssaa enkä kokenut mitään järkeä sitä vastaan suojautumisessa. Se rokote sitä vastoin haiskahti tosi epäilyttävältä.

Yksi tuttavani on erittäin perehtynyt sikapiikin haittoihin ja hänen mukaansa esim. seksuaalista kanssakäymistäkin olisi vältettävä piikitettyjen kanssa. Hänen mukaansa rokotteen vaikutukset ovat tarttuvia ja leviäviä. Itse olen tähän asti suhtautunut vähän naureskellen tuon tuttavani väitteisiin, mutta päätin kuitenkin yrittää selvittää, olisiko tuollaisissa väitteissä perää.

Ei se varmaan haitaksikaan ole, noudattaa varovaisuutta asian suhteen. Enpä ole piikin ottaneita tähän mennessä lähennellyt joten parempi kai pysyäkin kaupempana, ainakin kunnes asioita selviää lisää.

Onko kellään rokottamattomalla ilmennyt oireita, jos seksikumppani on rokotteen ottanut? Vaikka tämä edelleen hyvin epätodennäköiseltä tuntuu, niin kysympä nyt kuitenkin.

• ei ikinä piikille

Saa taas nähdä, ovatko ihmiset edelleenkin yhtä välinpitämättömiä rokotteiden haitoista kuin sikapiikkihypetyksen aikana, kun nyt alkaa tuo HPV-rokotuskokeilu todenteolla?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      865
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe