Kian vakavat tekniset ongelmat

KIAlla jatkossakin?

Minua on alkanut arveluttaa Kian heikko tejninen kestävyyv. Turbo-ongelmat ja tielle jättämiset alkavat olla arkipäivää kian omistajille. Tässä muutamia ongelmatapauksia:

Turbo-ongelmia
http://www.khcf.org/index.php?topic=2767.0

Tehot häipyvät
http://www.khcf.org/index.php?topic=912.0

Hinauskokemuksia
http://www.khcf.org/index.php?topic=2756.0

249

70714

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vzvbbbbbbbbb

      Tänään tienposkessa yksi Ceed ja Sorento. Taitaa tuo luotettavuus Kian osalta olla itsepetosta.

      • höpsistä!

        Ei kukaan ole Kiaa luotettavaksi väittänytkään. Ja katsastusvikatilastossakin se on todella kaukana kärjestä.


      • Yksinpuhelu
        höpsistä! kirjoitti:

        Ei kukaan ole Kiaa luotettavaksi väittänytkään. Ja katsastusvikatilastossakin se on todella kaukana kärjestä.

        Onko näitä itsensä kanssa keskustelevia idiootteja todellakin vielä Suomi24:llakin?? Uskomatonta, taitaa olla jotain henkisiä ongelmia, tai liikaa aikaa.


      • takuu juttu
        höpsistä! kirjoitti:

        Ei kukaan ole Kiaa luotettavaksi väittänytkään. Ja katsastusvikatilastossakin se on todella kaukana kärjestä.

        Noihin katsastustilastoihin ei kannata tuijottaa kun ottaa huomioon miten paljon on 3 vuodessa Kia kehittynyt ja laatu parantunut. Tilastot muuttuu kun nyt uusia Kia autoja aletaan 3 vuoden kuluttua katsastaa. Ja mitä hätää jos ongelmia kun 7 vuoden takuu vastaa niistä. Monessa automerkeissä menee jo omaan piikiin 3 vuotena.


      • juttu takuu
        takuu juttu kirjoitti:

        Noihin katsastustilastoihin ei kannata tuijottaa kun ottaa huomioon miten paljon on 3 vuodessa Kia kehittynyt ja laatu parantunut. Tilastot muuttuu kun nyt uusia Kia autoja aletaan 3 vuoden kuluttua katsastaa. Ja mitä hätää jos ongelmia kun 7 vuoden takuu vastaa niistä. Monessa automerkeissä menee jo omaan piikiin 3 vuotena.

        Näin sanottiin viisi vuotta sittenkin Ceedin tullessa uutena mallina. Mitään kehitystä laadun paranemisessa ei ole kuitenkaan tapahtunut.


      • vihonviimeinen
        takuu juttu kirjoitti:

        Noihin katsastustilastoihin ei kannata tuijottaa kun ottaa huomioon miten paljon on 3 vuodessa Kia kehittynyt ja laatu parantunut. Tilastot muuttuu kun nyt uusia Kia autoja aletaan 3 vuoden kuluttua katsastaa. Ja mitä hätää jos ongelmia kun 7 vuoden takuu vastaa niistä. Monessa automerkeissä menee jo omaan piikiin 3 vuotena.

        Vai että vastaa! Minun Ceed´illäni ajettu 110000 km.ja alustassa koiranluut sököt , alusta kolisee ja auto hakee tietä koko ajan.Delta-auton vastaus ongelmiin on,että autolla on jo ajettu yli 100000 km. ja vuosimallikin on 2009.Että tällainen takuu on Kia´n 7 vuotta tai 150000 km.Eikä viat tähän vielä lopu,sähkövika sekoitti koko keksinnön kertaalleen ja jarrut jumissa pari kertaa.Auto on muuten huollettu aina merkkikorjaamolla.


      • Kiiaan pettynyt
        vihonviimeinen kirjoitti:

        Vai että vastaa! Minun Ceed´illäni ajettu 110000 km.ja alustassa koiranluut sököt , alusta kolisee ja auto hakee tietä koko ajan.Delta-auton vastaus ongelmiin on,että autolla on jo ajettu yli 100000 km. ja vuosimallikin on 2009.Että tällainen takuu on Kia´n 7 vuotta tai 150000 km.Eikä viat tähän vielä lopu,sähkövika sekoitti koko keksinnön kertaalleen ja jarrut jumissa pari kertaa.Auto on muuten huollettu aina merkkikorjaamolla.

        Keskuslukitus on sohlannut alusta asti, se on pariinkertaan korjattu maahanatuojalla, mutta viimeksi tänään jätti kuskin sisälle, ovet eikä ikkunat auenneet, eikö tämä ole täysin laitonta, vaarallista. Se teke temppuja myös kesällä joten ei talvi ole syy. Muita huomioita: kovat jouset, ei mikään huippu lämmin, syö bensaa enemmän kuin on ilmoitettu, (ajan hyvin taloudellisesti) näkyvyys on suorastaan huono esimerkisi peruutettaessa, (olen ammatti kuski, joten tiedän mistä puhun). Minulla on ollut ajokortti ja oma- auto yli 40 vuotta, joten kokemusta on ja kyllä tämä Kiia on kaikista huonoin tähän asti, en varmasti osta seruaavaksi Kiiaa.


      • jappispetteri
        höpsistä! kirjoitti:

        Ei kukaan ole Kiaa luotettavaksi väittänytkään. Ja katsastusvikatilastossakin se on todella kaukana kärjestä.

        mikä automerkki haluaa vikatilaston kärkeen?


      • Tsitsit.
        Kiiaan pettynyt kirjoitti:

        Keskuslukitus on sohlannut alusta asti, se on pariinkertaan korjattu maahanatuojalla, mutta viimeksi tänään jätti kuskin sisälle, ovet eikä ikkunat auenneet, eikö tämä ole täysin laitonta, vaarallista. Se teke temppuja myös kesällä joten ei talvi ole syy. Muita huomioita: kovat jouset, ei mikään huippu lämmin, syö bensaa enemmän kuin on ilmoitettu, (ajan hyvin taloudellisesti) näkyvyys on suorastaan huono esimerkisi peruutettaessa, (olen ammatti kuski, joten tiedän mistä puhun). Minulla on ollut ajokortti ja oma- auto yli 40 vuotta, joten kokemusta on ja kyllä tämä Kiia on kaikista huonoin tähän asti, en varmasti osta seruaavaksi Kiiaa.

        Vuosi meni että huomasin, mutta pakkohan tätä on kommentoida.

        On ehdottomasti laitonta, toimita autosi välittömästi poliisille niin pidättävät ja rankaisevat.


      • Moderaattori=Trolli?
        Yksinpuhelu kirjoitti:

        Onko näitä itsensä kanssa keskustelevia idiootteja todellakin vielä Suomi24:llakin?? Uskomatonta, taitaa olla jotain henkisiä ongelmia, tai liikaa aikaa.

        Skoda -palstalla temmeltävät jatkuvasti. Ylläpito nukkuu tai on itse trollina pyörimässä.


      • Anonyymi
        Kiiaan pettynyt kirjoitti:

        Keskuslukitus on sohlannut alusta asti, se on pariinkertaan korjattu maahanatuojalla, mutta viimeksi tänään jätti kuskin sisälle, ovet eikä ikkunat auenneet, eikö tämä ole täysin laitonta, vaarallista. Se teke temppuja myös kesällä joten ei talvi ole syy. Muita huomioita: kovat jouset, ei mikään huippu lämmin, syö bensaa enemmän kuin on ilmoitettu, (ajan hyvin taloudellisesti) näkyvyys on suorastaan huono esimerkisi peruutettaessa, (olen ammatti kuski, joten tiedän mistä puhun). Minulla on ollut ajokortti ja oma- auto yli 40 vuotta, joten kokemusta on ja kyllä tämä Kiia on kaikista huonoin tähän asti, en varmasti osta seruaavaksi Kiiaa.

        Itellä ollut 3 kia ceediä,eikä koskaan mitään vikaa. Elikkä eriitäin hyvä auto!!!


      • Anonyymi
        vihonviimeinen kirjoitti:

        Vai että vastaa! Minun Ceed´illäni ajettu 110000 km.ja alustassa koiranluut sököt , alusta kolisee ja auto hakee tietä koko ajan.Delta-auton vastaus ongelmiin on,että autolla on jo ajettu yli 100000 km. ja vuosimallikin on 2009.Että tällainen takuu on Kia´n 7 vuotta tai 150000 km.Eikä viat tähän vielä lopu,sähkövika sekoitti koko keksinnön kertaalleen ja jarrut jumissa pari kertaa.Auto on muuten huollettu aina merkkikorjaamolla.

        Mikä oli sähkövika?


      • Anonyymi
        höpsistä! kirjoitti:

        Ei kukaan ole Kiaa luotettavaksi väittänytkään. Ja katsastusvikatilastossakin se on todella kaukana kärjestä.

        Jaa, ite ajoin kialla paljo, eikä jäänyt koskaan edes katsastukseen, ei tielle. Pidin kyllä hyvää huolta öljynvaihtoineen ym, kuten kaikissa autoissani (eri merkkisiä). Se ol mulla kauan ja kun lopulta möin, meni heti. Yksi parhaimpia autoja, mitä mulla on ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itellä ollut 3 kia ceediä,eikä koskaan mitään vikaa. Elikkä eriitäin hyvä auto!!!

        Samaa mieltä. Itselä vm2012 Kia Rio 1.1 diesel.
        Tien päälle ei ole jättänyt kertaakaan. Ajettu 195 000km. Katsastuksessa tullut sanomista vain jarruista. Jarrupalojen sovitukset liian tiukat, jumittaa palat herkästi. Uusia jarrupaloja vaihtaessa kun tekkee palojen sovituksista sopivan väljän, niin tästäkin viasta pääsee. Elikkä kun tarkastaa jarruen toiminnan ennen katsastusta, niin katsastuksessakaan ei löydy sanottavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä. Itselä vm2012 Kia Rio 1.1 diesel.
        Tien päälle ei ole jättänyt kertaakaan. Ajettu 195 000km. Katsastuksessa tullut sanomista vain jarruista. Jarrupalojen sovitukset liian tiukat, jumittaa palat herkästi. Uusia jarrupaloja vaihtaessa kun tekkee palojen sovituksista sopivan väljän, niin tästäkin viasta pääsee. Elikkä kun tarkastaa jarruen toiminnan ennen katsastusta, niin katsastuksessakaan ei löydy sanottavaa.

        En halua väheksyä kokemustasi, mutta väkisinkin tulee mieleen että onko hyvä auto se, joka ei ole 200tkm ajolla jättänyt tielle?

        Peräänkuuluttaisin sellaisia ominaisuuksia kuin mukavuus, hiljaisuus ja lämpöisyys talvella.

        Onko Kia Riossa, pienellä dieselmoottorilla, mitään noista?


    • Hehe..säälittävää

      Löysitkö reppana pari yksittäistapausta, kun oikein hakemalla hait. Ja nuokin lienee jo takuuna korjattu/korjausta odottamassa pois päiväjärjestyksestä. Yksi linkittämistäsi ketjuista jo peräti 4 vuotta vanha. Puhut yleisellä tasolla Kian turbo-ongelmista, kun pari keskustelijaa juttelee moisesta. Toisessa on yksi autohinattu huoltoon
      Ruvetaanko linkittämään VW-konsernin vikoja? Ei taida tämän viestilaatikon tila riittää??
      Asia on nyt vaan niin, että volkkarimiesten ei kannata alkaa puhumaan vioista yhtään mitään, koska Kiossa ongelmamäärät ovat aivan toisella tasolla - puhutaan muutamista yksilöistä, joissa niissäkin takuu voimassa. Volkkarilla ongelmat ovat luokkaa ryhmäkanne.
      Eivät ne volkkarin DSG ja jakopääongelmat, jotka koskevat tuhansia autoja ympäri Eurooppaa mihinkään katoa tai unohdu, vaikka kuinka yrittäisit kertoa jotain yksittäistarinoita parista Kiasta. Todella säälittävä yritys, keksippä jotain parempaa.
      Kia on VW:tä luotettavampi auto huomattavasti paremmalla takuulla, ei auta, vaikka kuinka suoltaisit typeriä kommenttejasi kaveriesi kanssa.

      • KIAlla jatkossakin?

        Näitä surkeita tarinoita Kian luotettavuudesta on netti pullollaan. Voinhan niitä laittaa tänne enemmänkin täällä esitettyjen hurmoshenkisten epätotuuksien vastapainoksi jos on tarpeen.


      • Kerroppa lisää
        KIAlla jatkossakin? kirjoitti:

        Näitä surkeita tarinoita Kian luotettavuudesta on netti pullollaan. Voinhan niitä laittaa tänne enemmänkin täällä esitettyjen hurmoshenkisten epätotuuksien vastapainoksi jos on tarpeen.

        Anna tulla vaan äläkä höpötä joutavia. VW:llä on ollut suuria ongelmia tuhansien autojen kanssa ympäri Eurooppaa mm. kaasupoljinten, DSG-vaihteistojen kanssa eri automalleissa, kaksoismassavauhtipyörissä ja sokerina pohjalla jakopääviat. 2,0 litraisissa TDI koneissa myös paljon suutinvikoja. Vain muutaman tunnetuimman ja isoimman nykyvian mainitakseni.

        Annappa nyt tulla oikein sydämesi kyllyydestä vastaavia Kia-tyyppivikoja. Me odotamme. Viat, jotka koskevat kahta tai kolmea autoyksilöä eivät kelpaa.
        No löytyykö niitä vai jääkö puheet paskanjauhamiseksi??


      • Ei vaan löydy
        Kerroppa lisää kirjoitti:

        Anna tulla vaan äläkä höpötä joutavia. VW:llä on ollut suuria ongelmia tuhansien autojen kanssa ympäri Eurooppaa mm. kaasupoljinten, DSG-vaihteistojen kanssa eri automalleissa, kaksoismassavauhtipyörissä ja sokerina pohjalla jakopääviat. 2,0 litraisissa TDI koneissa myös paljon suutinvikoja. Vain muutaman tunnetuimman ja isoimman nykyvian mainitakseni.

        Annappa nyt tulla oikein sydämesi kyllyydestä vastaavia Kia-tyyppivikoja. Me odotamme. Viat, jotka koskevat kahta tai kolmea autoyksilöä eivät kelpaa.
        No löytyykö niitä vai jääkö puheet paskanjauhamiseksi??

        Edelleen odotellaan niitä linkkejä Kian vakavista ongelmista?? Taitaa jäädä paskapuheiksi ja keksityiksi saduiksi, kun ei 2 tunnin ahkeralla etsimiselläkään löydy?? Antaa tulla nyt niitä massiivisia ongelmia.


      • takuukäsitteliä
        Ei vaan löydy kirjoitti:

        Edelleen odotellaan niitä linkkejä Kian vakavista ongelmista?? Taitaa jäädä paskapuheiksi ja keksityiksi saduiksi, kun ei 2 tunnin ahkeralla etsimiselläkään löydy?? Antaa tulla nyt niitä massiivisia ongelmia.

        Kiertokankia,kardaaneja,ohjaustehostimia,jarrupääsylintereitä,takaluukkujen ruostumista,nitinöitä ja kolinoita. Kyllä ne joilla kia on ollut nämä tietävät ilman listaakin


      • ei viaton
        takuukäsitteliä kirjoitti:

        Kiertokankia,kardaaneja,ohjaustehostimia,jarrupääsylintereitä,takaluukkujen ruostumista,nitinöitä ja kolinoita. Kyllä ne joilla kia on ollut nämä tietävät ilman listaakin

        Ja kaikki tietenkin korjattu takuuseen ja ovat poissa käyttäjiensä päiväjärjestyksestä.
        cee´d ei toki ole täysin viaton auto ja pari pientä riesaa on siinäkin jopa "tyyppiviaksi" asti mainittu, mutta ovat hyvin pieniä ja ajoa haittaamattomia.
        Esim. erään suositun merkin jakoketjun pomppaaminen paikaltaan tietää hieman isompia kustannuksia ja viikon parin pajareissun. Ja takuu, jos sitä perävaloaikaa sellaiseksi voi sanoa, vain 2 vuotta.
        Kia on hyvä ostos ja takuu antaa turvaa pitkäksi aikaa, jos jotain sanomista sattuu olemaankin. Joo ja takuu ei ole huoltosopimus, kuluvat osat isoilla kilometreillä maksat toki Kiallakin itse.


      • vihonviimeinen
        ei viaton kirjoitti:

        Ja kaikki tietenkin korjattu takuuseen ja ovat poissa käyttäjiensä päiväjärjestyksestä.
        cee´d ei toki ole täysin viaton auto ja pari pientä riesaa on siinäkin jopa "tyyppiviaksi" asti mainittu, mutta ovat hyvin pieniä ja ajoa haittaamattomia.
        Esim. erään suositun merkin jakoketjun pomppaaminen paikaltaan tietää hieman isompia kustannuksia ja viikon parin pajareissun. Ja takuu, jos sitä perävaloaikaa sellaiseksi voi sanoa, vain 2 vuotta.
        Kia on hyvä ostos ja takuu antaa turvaa pitkäksi aikaa, jos jotain sanomista sattuu olemaankin. Joo ja takuu ei ole huoltosopimus, kuluvat osat isoilla kilometreillä maksat toki Kiallakin itse.

        Jos kerran luvataan takuuta 150000 km,niin miksi sitten ei ole niin?Delta-auton näkemys on,että takuu ei koske alustan osia,kun autolla on ajettu 110000 km.Vedotaan luontaiseen kulumiseen.Pitäisi laittaa takuuraja vaikka 50000 km.niin asia olisi ok.


      • ei kiaa
        vihonviimeinen kirjoitti:

        Jos kerran luvataan takuuta 150000 km,niin miksi sitten ei ole niin?Delta-auton näkemys on,että takuu ei koske alustan osia,kun autolla on ajettu 110000 km.Vedotaan luontaiseen kulumiseen.Pitäisi laittaa takuuraja vaikka 50000 km.niin asia olisi ok.

        Juuri niin Kian takuulla ei ole mitään merkitystä, sillä vain asiakkaita hämätään. Ostin vuosi sitten uuden Kian siksi etten aina tarvii olla vanhoja laitella.Mutta toisin kävi, kesällä alkoivat renkaiden sisä syrjät kulua, niin vein delta autolle aurauskulmien säätöön, siellä sanoivat että ei he voi tietää mihin olet auton ajanut, sitten muuttui että on normaalia kulumista kun renkaiden sisäsyrjät kuluvat, olen varmistanut tämän ettei ole normaalia kulumista rengasliikkeeltä, ja tällä takuu aika on 20 tkm, näistä ei asiakas tiedä mitään. Kun olette hankkimassa uutta Kiaa, niin käykää läpi tarkkaan mitä takuu vastaa, en suosittele ko autoa kellekkään, ja tämä oli myös minulle viimeinen Kia auto, pian menee vaihtoon.


      • Tyhmiä sumutetaan?
        ei kiaa kirjoitti:

        Juuri niin Kian takuulla ei ole mitään merkitystä, sillä vain asiakkaita hämätään. Ostin vuosi sitten uuden Kian siksi etten aina tarvii olla vanhoja laitella.Mutta toisin kävi, kesällä alkoivat renkaiden sisä syrjät kulua, niin vein delta autolle aurauskulmien säätöön, siellä sanoivat että ei he voi tietää mihin olet auton ajanut, sitten muuttui että on normaalia kulumista kun renkaiden sisäsyrjät kuluvat, olen varmistanut tämän ettei ole normaalia kulumista rengasliikkeeltä, ja tällä takuu aika on 20 tkm, näistä ei asiakas tiedä mitään. Kun olette hankkimassa uutta Kiaa, niin käykää läpi tarkkaan mitä takuu vastaa, en suosittele ko autoa kellekkään, ja tämä oli myös minulle viimeinen Kia auto, pian menee vaihtoon.

        Ei tuollaiseen kukaan järkevä suostu, en edes minä!


      • auraaja
        ei kiaa kirjoitti:

        Juuri niin Kian takuulla ei ole mitään merkitystä, sillä vain asiakkaita hämätään. Ostin vuosi sitten uuden Kian siksi etten aina tarvii olla vanhoja laitella.Mutta toisin kävi, kesällä alkoivat renkaiden sisä syrjät kulua, niin vein delta autolle aurauskulmien säätöön, siellä sanoivat että ei he voi tietää mihin olet auton ajanut, sitten muuttui että on normaalia kulumista kun renkaiden sisäsyrjät kuluvat, olen varmistanut tämän ettei ole normaalia kulumista rengasliikkeeltä, ja tällä takuu aika on 20 tkm, näistä ei asiakas tiedä mitään. Kun olette hankkimassa uutta Kiaa, niin käykää läpi tarkkaan mitä takuu vastaa, en suosittele ko autoa kellekkään, ja tämä oli myös minulle viimeinen Kia auto, pian menee vaihtoon.

        Hahha. Mulla kävi sama edellisessä Touranissa. Eipä korvannut VW uudesta Touranistakaa aurauskulmien säätöä. Itse piti maksaa. No se oli vasta alkua. Jos olisin tiennyt niin olisin vaihtanut helvetin paljon aikaisemmin sen pois.


      • NaapurinKiahajosi:D
        auraaja kirjoitti:

        Hahha. Mulla kävi sama edellisessä Touranissa. Eipä korvannut VW uudesta Touranistakaa aurauskulmien säätöä. Itse piti maksaa. No se oli vasta alkua. Jos olisin tiennyt niin olisin vaihtanut helvetin paljon aikaisemmin sen pois.

        Kia hajoaa heti kun ajat sen ulos liikkeestä.


      • Arvashan tän
        ei kiaa kirjoitti:

        Juuri niin Kian takuulla ei ole mitään merkitystä, sillä vain asiakkaita hämätään. Ostin vuosi sitten uuden Kian siksi etten aina tarvii olla vanhoja laitella.Mutta toisin kävi, kesällä alkoivat renkaiden sisä syrjät kulua, niin vein delta autolle aurauskulmien säätöön, siellä sanoivat että ei he voi tietää mihin olet auton ajanut, sitten muuttui että on normaalia kulumista kun renkaiden sisäsyrjät kuluvat, olen varmistanut tämän ettei ole normaalia kulumista rengasliikkeeltä, ja tällä takuu aika on 20 tkm, näistä ei asiakas tiedä mitään. Kun olette hankkimassa uutta Kiaa, niin käykää läpi tarkkaan mitä takuu vastaa, en suosittele ko autoa kellekkään, ja tämä oli myös minulle viimeinen Kia auto, pian menee vaihtoon.

        Kia Ceedissä sama homma pissapojan moott. hajos ,ei takuuseen! Koiranluut,ei tietenkään. Mitähän se "takuu" korvaa??


      • osssss
        auraaja kirjoitti:

        Hahha. Mulla kävi sama edellisessä Touranissa. Eipä korvannut VW uudesta Touranistakaa aurauskulmien säätöä. Itse piti maksaa. No se oli vasta alkua. Jos olisin tiennyt niin olisin vaihtanut helvetin paljon aikaisemmin sen pois.

        Muistakaa käytetyn ostossa autotohtorin tarkastus myyjän piikkiin!
        Ei tarvi ihmetellä vikoja heti..


      • kias
        Arvashan tän kirjoitti:

        Kia Ceedissä sama homma pissapojan moott. hajos ,ei takuuseen! Koiranluut,ei tietenkään. Mitähän se "takuu" korvaa??

        Kyllä muuten korvaa, joten höpöhöpö ja hevonhumppaa.


      • JäiRIOliikkeeseen
        ei kiaa kirjoitti:

        Juuri niin Kian takuulla ei ole mitään merkitystä, sillä vain asiakkaita hämätään. Ostin vuosi sitten uuden Kian siksi etten aina tarvii olla vanhoja laitella.Mutta toisin kävi, kesällä alkoivat renkaiden sisä syrjät kulua, niin vein delta autolle aurauskulmien säätöön, siellä sanoivat että ei he voi tietää mihin olet auton ajanut, sitten muuttui että on normaalia kulumista kun renkaiden sisäsyrjät kuluvat, olen varmistanut tämän ettei ole normaalia kulumista rengasliikkeeltä, ja tällä takuu aika on 20 tkm, näistä ei asiakas tiedä mitään. Kun olette hankkimassa uutta Kiaa, niin käykää läpi tarkkaan mitä takuu vastaa, en suosittele ko autoa kellekkään, ja tämä oli myös minulle viimeinen Kia auto, pian menee vaihtoon.

        Ihan tyyppivika KIA:ssa. Diesel ei käynnisty kovalla pakkasella -20 .. Vikavalot loistaa kojetaulussa. Takuu ei korvaa.


      • Pohjosen_Ceed
        Arvashan tän kirjoitti:

        Kia Ceedissä sama homma pissapojan moott. hajos ,ei takuuseen! Koiranluut,ei tietenkään. Mitähän se "takuu" korvaa??

        Minun Kian koiranluut vaihdettiin takuuseen Oulun Deltalla. Ovatkin kestäneet 60tkm ja vielä toimivat. Ekat kesti 30-40 tkm.


      • joii
        takuukäsitteliä kirjoitti:

        Kiertokankia,kardaaneja,ohjaustehostimia,jarrupääsylintereitä,takaluukkujen ruostumista,nitinöitä ja kolinoita. Kyllä ne joilla kia on ollut nämä tietävät ilman listaakin

        Lääkäriä täällä tarvis


      • Tärsky
        JäiRIOliikkeeseen kirjoitti:

        Ihan tyyppivika KIA:ssa. Diesel ei käynnisty kovalla pakkasella -20 .. Vikavalot loistaa kojetaulussa. Takuu ei korvaa.

        Kannattaa se säteilylämmitin vaihtaa letkulämmittimeen niin alkaa se diisseli käynnistyä. Itsellä ceed 1.6 diesel vm -11. Ainoa vika käsijarrun säännöllinen kiristäminen parin vuoden välein. Kuluvia osia vaihdettu: kilometrit ja kuskin ajotyyli vaikuttaa. Mittarissa nyt 184 tkm.


      • Ceed
        osssss kirjoitti:

        Muistakaa käytetyn ostossa autotohtorin tarkastus myyjän piikkiin!
        Ei tarvi ihmetellä vikoja heti..

        Ei ne kuluvia osia takuuseen anna tietenkään. Moottori on eri asia jos jotain sinne tulee. Itellä 1.6 2007 ceed koiran luita mennyt ja jarrupalat ympäriinsä. Siinä normi kulutus osat mitkä menee. Mutta nyt 220000km ajettu ja meni jakopää sekasin. Ei muutakuin remontin tekoon. Takuuta ei enää tietenkään jäljellä. Hyvin muuten pelannut.


      • Anonyymi
        Arvashan tän kirjoitti:

        Kia Ceedissä sama homma pissapojan moott. hajos ,ei takuuseen! Koiranluut,ei tietenkään. Mitähän se "takuu" korvaa??

        Mun 2008 Ceedin koiranluut takuu korvasi noin 30tkm kohdalla.


      • Anonyymi
        takuukäsitteliä kirjoitti:

        Kiertokankia,kardaaneja,ohjaustehostimia,jarrupääsylintereitä,takaluukkujen ruostumista,nitinöitä ja kolinoita. Kyllä ne joilla kia on ollut nämä tietävät ilman listaakin

        Niinkuin kaikissa muissakin autoissa samat viat, typerykset.👊😎


      • Anonyymi
        NaapurinKiahajosi:D kirjoitti:

        Kia hajoaa heti kun ajat sen ulos liikkeestä.

        Sä oot jo hajonnut


      • Anonyymi
        NaapurinKiahajosi:D kirjoitti:

        Kia hajoaa heti kun ajat sen ulos liikkeestä.

        Minulla on Kia ceed diesel. Olen ajanut sillä 430000, laturin olen vaihtanut kerran samoin jarrulevyt, alapallonivelet ja koiranluut pariin kertaan muita korjaustarpeita ei ole ollut-. öljyt vaihdan 20000 kilometrin välein välillä lisäämättä. kokemus tästä autosta on positiivinen, voisin ostaa toisen samanlaisen.


      • Anonyymi
        JäiRIOliikkeeseen kirjoitti:

        Ihan tyyppivika KIA:ssa. Diesel ei käynnisty kovalla pakkasella -20 .. Vikavalot loistaa kojetaulussa. Takuu ei korvaa.

        On huono käynnistymään talvella oli sitten narun päässätai ei. Jos pakkasta yli 15 astetta saa varautua hinuriin tai taksiin. Kyseessä 2017 Optiman diesel.


      • Anonyymi
        Pohjosen_Ceed kirjoitti:

        Minun Kian koiranluut vaihdettiin takuuseen Oulun Deltalla. Ovatkin kestäneet 60tkm ja vielä toimivat. Ekat kesti 30-40 tkm.

        Ne on samaa luokkaa kuin volkkarissa joka katsastukseen uusittava


      • Anonyymi
        takuukäsitteliä kirjoitti:

        Kiertokankia,kardaaneja,ohjaustehostimia,jarrupääsylintereitä,takaluukkujen ruostumista,nitinöitä ja kolinoita. Kyllä ne joilla kia on ollut nämä tietävät ilman listaakin

        Juu, myönnän yhden. Takaluukkuun tuli ruostetta, mutta annoin sen anteeksi sille, kun kilometrejä meillä kummallakin oli takana jo. En minäkään tuoreutta kiillä, kaks vanhaa rupua sovittiin hyvin yhteen ja yhdessä kuljettiin toistakytä vuotta, kunnes erottiin. Pirun hyvä auto oli.
        Ei muuten ole osunnut silmään kiaa hinurin lavalla, mutta audeja ja volvoja kyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on Kia ceed diesel. Olen ajanut sillä 430000, laturin olen vaihtanut kerran samoin jarrulevyt, alapallonivelet ja koiranluut pariin kertaan muita korjaustarpeita ei ole ollut-. öljyt vaihdan 20000 kilometrin välein välillä lisäämättä. kokemus tästä autosta on positiivinen, voisin ostaa toisen samanlaisen.

        Moni ei tajua edes sitä, että mainitsemasi asiat on ihan kulutustavaraa, jotka täytyy vaihtaa aika-ajoin, koska ne kuluu, lisäksi tuo öljynvaihto pitää tehdä säännöllisin välein, auton merkistä riippumatta. Kun huolehtii auton "hoidosta", ongelmia ei tule. Toki on maanantai kappaleita, mutta niitä on kaikissa. Kia on kyllä hyvä auto, ihan kokemuksesta tiedän.


      • Anonyymi

        Minulla Ollut wv caddy ennen Kia soul sellaisia vikoja kein saksalaisessa Ei ole ollut ensimmäinen vika Oli 200Tkm kohdalla takaiskarit Ja Poltoaine Suodatin sähkö lämmitin uusittu


    • KIA + VAG

      Japsien ja Korealaisten autojen ISO ongelma on moottorin oma diagnostiikka ja vikakoodit. Se on nimittäin niin, että nämä idän ihmeet tekevät ennemmin harakirin kuin tallettavat vikamuistiin mitään. Itsellä mm. KIAsta kokemusta ja vaikka mitä vikaa olisi aamulla tai tien päällä, niin se on varma, että huollossa ei yhtäkään vikakoodia löydy! Hyvä siinä on antaa valohoitoa, kun merkkiliikkeen 'asiantuntijat' pyörittelee päätä peukalot keskellä kämmeniä, kun ei vikakoodia löydy! Se on tälle 7 vuoden takuulle se ja sama, kun vikaa oikeasti on, mutta huollossa ei voida tehdä yhtään mitään.

      Toinen talouden kulkinen on pahamaineista VAG konsernia. Toista on siinä vikakoodien tallennus ja diagnostiikka. Omalla lukijalla ja läppärillä voi koodit lukaista ja varmasti löytyy kaikki koodit muistista. Jos esim. anturi antaa väärää tietoa hetken, tulee 'intermitted' koodi muistiin, jonka voi lukea. Ja tuossa tapauksessa viallisen osan voi vaihtaa jo ennalta ehkäisevästi. VAGgine on sen verran vanha, että takuuta ei ole, mutta silloin harvoin kun jotain vikaa tuntuu olevan, lukaisee koodit, hakee marmorilta osan ja vaihtaa itse. Halpaa touhua!

      KIA on muuten ihan ok, mutta aivan ylikehuttua on tämä takuu homma ja samaten huoltohinnat on suolaisia!

      • Huonoa onnea.

        Moottorin ohjauksesta ja diagnostiikasta vastaa nykyään Kialla sama valmistaja kuin VW:llä eli Bosch. Se mitä tallentuu diagnostiikkaan, riippuu myöskin viasta. Jos jotain todella hajoaa, se myös tallentuu, ohimenevät esim. pakkasesta johtuvat pienet häiriöt eivät sinne välttämättä jää.
        Mikäli muistiin ei koskaan tallennu mitään, luulisi katsastuksen OBD-testinkin olevan läpihuutojuttu vaikkapa viallisella katalysaattorilla. Sitä en oikein usko. Vika tallentuu, jos jotain on oikeasti rikki.

        Mitä tulee VW:n diagnostiikkaan, aikanaan oman volkkarini korjauksen kanssa meinasi tulla seinä pystyyn, kun läppäkotelo-vikaa ei AKL-moottorissa meinattu löytää millään. Diagnostiikka antoi kyllä väärille teille johtavia vikakoodeja, mutta eivät paljastaneet sitä varsinaista oikeaa vikaa. Vika lopulta löydettiin erään toisen vastaavan tapauksen perusteella. Silloinkin hiukan jännitti tilata useamman satasen maksava kaasuläppärunko vain arvelujen perusteella.
        Työkaverini TDI Passatissa samankaltainen homma. Tehot hävisivät välillä kiihdytyksessä, eikä vikakoodit kertoneet yhtään mitään. En muista miten hänelle kävi, mutta turhia osia kyllä ehtivät repullisen vaihtamaan. Kyse voi joskus olla siis muustakin kuin siitä, onko vikamuisti "aktiivinen keräämään tietoa" vai ei.

        Miten Kian takuu on ylikehuttua, kun autot 7 vuoden ajan aina korjataan veloituksetta kuntoon vai onko jotkin autot muka jätetty korjaamatta??

        Huolloista sen verran, että esim. Cee´din/Vengan/Rion bensaversion vuosihuolto maksaa Deltalla 220-240 euroa, jos tuota ei ole varaa maksaa, kannattaa ehkä harkita polkupyöräilyä, se kun ei maksa penniäkään. Crdi versioihin voi olla kalliimpi, jos vaihtaa suodattimet joka syksy mutta niissäkin perushinta ilman lisätöitä ei ole juuri tuosta kalliimpi.


      • No-DSG

        Eipä ollut halpaa VW autoilu kun DSG automaattilaukesi ja 4500€ laskun antoivat!!! Pahinta on se että automaatti ei toimi vieläkään kunnolla ja autoliikkeet ei ota tätä vaihdossa, tai ottaavat mutta hyvitys alle puolet liikkeen hinnoista. EI IKINÄ DSG LAATIKKOLLA OLEVAA AUTOA!


    • moniongelma-kiat

      Ostaako joku oikeasti näitä vikapesiä kun kaupasta saa oikeitakin autoja. Onhan Kiat halpoja mutta siinä ne hyvät puolet tulikin lueteltua.

      • moniongelma-roikkuja

        On se kumma kun näitä moniongelmaisia roikkuu täällä palstalla.

        Ehkäpä ei ole työtä tai edes elämää...


      • ja sormi siellä
        moniongelma-roikkuja kirjoitti:

        On se kumma kun näitä moniongelmaisia roikkuu täällä palstalla.

        Ehkäpä ei ole työtä tai edes elämää...

        Mutta onhan heillä mopoauto!


      • Ei pilkata
        ja sormi siellä kirjoitti:

        Mutta onhan heillä mopoauto!

        Kia on mopo autoksi mutta ei mopoauto.


      • Kian omistaja

        Ostaahan näitä sun vikapesiä vaikka kuinka ja moni. Itse ostin kian eikä ole ollut ainuttakaan vikaa!!!!!!!!!


      • Missä halvat

        Mistähän niitä "halpoja" löytyy?? Kallita mielestäni ovat.


      • kianisti
        Kian omistaja kirjoitti:

        Ostaahan näitä sun vikapesiä vaikka kuinka ja moni. Itse ostin kian eikä ole ollut ainuttakaan vikaa!!!!!!!!!

        Ostimme perheeseen bensiini ceedin kolme vuotta sitten vm. 2013 ajettu 37000 km nyt ajettu 80000 km eikä minkäänlaista vikaa olen autoon erittäin tyytyväinen.


    • dsfgdfgdfsgfdgh

      Ceedissä ei ole yhtään vakavaa tyyppivikaa. Ehkä yleisin on koiranluut ja nekin vaihdettu kaikilla kiltisti takuuseen. Ceediä testailtiin ennen markkinoille tuloa satojatuhansia kilsoja. Kialla oli silloin erittäin kova motivaatio ja resurssit tuoda oikeasti euroopan kilpailtumpaan autoluokkaan menestyvä malli. Testien perusteella pystyttiin lupaamaan myös 7v takuu. Ceedit valmistetaan erittäin modernilla tehtaalla uusimmilla laadunvarmistustavoilla. Googlella löytää lisätietoja.

      Ymmärrettävää, että Kia herättää nyt kovia tunteita. Entisestä halpamerkistä kasvanut todellinen kilpailija wanhan ajan "isien kehumille" merkeille. Kia (ja Hyundai) tuoneet kuitenkin erittäin paljon uutta tuulta vanhaan automerkkikantaan. Uusina asioina tulleet pitkä takuu, edullinen hinta, runsas varustelu, tyylikäs ulkonäkö jne. Tämä palvelee oikeastaa kaikkia kuluttajia, koska pikkuhiljaa wanhojenkin merkkien kunnostauduttava, esim. Kian ansiosta euromerkkien takuuajat tulevat pakosti jossain vaiheessa pidentymään (jos uskaltavat).

      • Kian omistaja

        Ei niistä isommista vioista (turbot, luistonestolaittetet, ruosteet ja maaliongelmat jne.) täällä puhuta. Täällä puhutaan vain kertakäyttöisista koiranluista, jotka vaihdetaan muutaman vuoden välein. Niidenkään laatua ei pystytä saamaan samalle tasolle kuin muilla valmistajilla vaikka tämäkin tyyppivika on ollut Kiassa jo vuosikausia. Jos Kia olisi pystynyt parantamaan Ceedin laatua vuosien varrella, voisi uuden mallin tulokin kiinnostaa edes vähän.


      • turha suurennella.
        Kian omistaja kirjoitti:

        Ei niistä isommista vioista (turbot, luistonestolaittetet, ruosteet ja maaliongelmat jne.) täällä puhuta. Täällä puhutaan vain kertakäyttöisista koiranluista, jotka vaihdetaan muutaman vuoden välein. Niidenkään laatua ei pystytä saamaan samalle tasolle kuin muilla valmistajilla vaikka tämäkin tyyppivika on ollut Kiassa jo vuosikausia. Jos Kia olisi pystynyt parantamaan Ceedin laatua vuosien varrella, voisi uuden mallin tulokin kiinnostaa edes vähän.

        Kian omistajathan tietävät, että koiranluiden laatu parani mallivuodesta 10 -->.
        Luistonestolaitteissa ei laajemmalti vikoja ole, samoin kuin suurempia ruostevikojakaan. Turboviatkin erittäin harvinaisia, jokunen tapaus voi toki paljon myydystä dieselistä löytyä, mutta niissäkin Garret- turbo on vaihdettu mukisematta takuuseen. Mitä ruostumiseen tulee, itse asiassa ruotsalaisissa tutkimuksessa on todettu cee´d ja Vengakin 4/5 tähden arvoiseksi, eli yhtä hyväksi kuin esim. Golf ruosteenestoltaan. Maaliongelmia joissakin yksilöissä on ollut (takaluukun hankauma) mutta nekin on korjattu kampanjana kuntoon, takuuseen tietenkin.

        Kiassahan on myös markkinoiden pisin maalitakuu 5 vuotta, mikä sekin on 2 vuotta pidempi kuin esim. tässä saksalaisessa "laatuautossa".

        Autobildin superkestotestin yksi luotettavimmista autoista oli juurikin Kia cee´d crdi, eikä bensa-Soul ollut juurikaan huonompi.
        4 huonointa on ollut volkkareita, eikä konsernin tuotteet ole tuossa kaksisesti muutenkaan pärjänneet Audi A6:sta hajosi mm. vaihteisto.


      • Kian omistaja
        turha suurennella. kirjoitti:

        Kian omistajathan tietävät, että koiranluiden laatu parani mallivuodesta 10 -->.
        Luistonestolaitteissa ei laajemmalti vikoja ole, samoin kuin suurempia ruostevikojakaan. Turboviatkin erittäin harvinaisia, jokunen tapaus voi toki paljon myydystä dieselistä löytyä, mutta niissäkin Garret- turbo on vaihdettu mukisematta takuuseen. Mitä ruostumiseen tulee, itse asiassa ruotsalaisissa tutkimuksessa on todettu cee´d ja Vengakin 4/5 tähden arvoiseksi, eli yhtä hyväksi kuin esim. Golf ruosteenestoltaan. Maaliongelmia joissakin yksilöissä on ollut (takaluukun hankauma) mutta nekin on korjattu kampanjana kuntoon, takuuseen tietenkin.

        Kiassahan on myös markkinoiden pisin maalitakuu 5 vuotta, mikä sekin on 2 vuotta pidempi kuin esim. tässä saksalaisessa "laatuautossa".

        Autobildin superkestotestin yksi luotettavimmista autoista oli juurikin Kia cee´d crdi, eikä bensa-Soul ollut juurikaan huonompi.
        4 huonointa on ollut volkkareita, eikä konsernin tuotteet ole tuossa kaksisesti muutenkaan pärjänneet Audi A6:sta hajosi mm. vaihteisto.

        Kian myyjä se siellä jälleen on herännyt päikkäreiltään ja satuilee mustan valkoiseksi. Mutta ongelmia on turha kiistää. Ruosteongelmat ovat Kian tyyppivikoja:

        http://www.tyyppiviat.com/tyyppiviat-kia.php

        Ja arviointi Ceedin ruostesuojauksesta:

        http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/uusien-autojen-ruosteenesto-retuperalla#ankkuri8

        Tässä vähän lisää Ceedin ruosteongelmista ja niiden avuttomista korjausyrityksistä:

        http://www.khcf.org/index.php?topic=1663.0
        http://www.khcf.org/index.php?topic=1724.0

        Ja näitä on netti pullollaan.


      • Imumiehiä?
        Kian omistaja kirjoitti:

        Kian myyjä se siellä jälleen on herännyt päikkäreiltään ja satuilee mustan valkoiseksi. Mutta ongelmia on turha kiistää. Ruosteongelmat ovat Kian tyyppivikoja:

        http://www.tyyppiviat.com/tyyppiviat-kia.php

        Ja arviointi Ceedin ruostesuojauksesta:

        http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/uusien-autojen-ruosteenesto-retuperalla#ankkuri8

        Tässä vähän lisää Ceedin ruosteongelmista ja niiden avuttomista korjausyrityksistä:

        http://www.khcf.org/index.php?topic=1663.0
        http://www.khcf.org/index.php?topic=1724.0

        Ja näitä on netti pullollaan.

        "Ja näitä on netti pullollaan."

        Olet itsekin ehtinyt näköjään käymään pullollasi. Tuttipullon jälkeen, kunhan aikuistut, voit saada vieläkin voimakkaampia aineita. Voi lähiympäristöäsi niinä päivinä.


      • Ex Kia
        Imumiehiä? kirjoitti:

        "Ja näitä on netti pullollaan."

        Olet itsekin ehtinyt näköjään käymään pullollasi. Tuttipullon jälkeen, kunhan aikuistut, voit saada vieläkin voimakkaampia aineita. Voi lähiympäristöäsi niinä päivinä.

        Tässä tulikin selväksi Kian omistajien älykkyystaso.


      • En tiedä

        Mitä ne koiranluut ovat?


      • Ford mekaanikko
        turha suurennella. kirjoitti:

        Kian omistajathan tietävät, että koiranluiden laatu parani mallivuodesta 10 -->.
        Luistonestolaitteissa ei laajemmalti vikoja ole, samoin kuin suurempia ruostevikojakaan. Turboviatkin erittäin harvinaisia, jokunen tapaus voi toki paljon myydystä dieselistä löytyä, mutta niissäkin Garret- turbo on vaihdettu mukisematta takuuseen. Mitä ruostumiseen tulee, itse asiassa ruotsalaisissa tutkimuksessa on todettu cee´d ja Vengakin 4/5 tähden arvoiseksi, eli yhtä hyväksi kuin esim. Golf ruosteenestoltaan. Maaliongelmia joissakin yksilöissä on ollut (takaluukun hankauma) mutta nekin on korjattu kampanjana kuntoon, takuuseen tietenkin.

        Kiassahan on myös markkinoiden pisin maalitakuu 5 vuotta, mikä sekin on 2 vuotta pidempi kuin esim. tässä saksalaisessa "laatuautossa".

        Autobildin superkestotestin yksi luotettavimmista autoista oli juurikin Kia cee´d crdi, eikä bensa-Soul ollut juurikaan huonompi.
        4 huonointa on ollut volkkareita, eikä konsernin tuotteet ole tuossa kaksisesti muutenkaan pärjänneet Audi A6:sta hajosi mm. vaihteisto.

        Ei ole pisin maalitakuu. Fordeissa on 12 vuotta.


      • Fix daily?
        Ford mekaanikko kirjoitti:

        Ei ole pisin maalitakuu. Fordeissa on 12 vuotta.

        Kestääkö muu kulkine nuin kauan?
        Honta lupas takuun 10v tai miljoona kilometriä, parempi kuin Kian!
        Mulle 7v riittää koska en pidä niin kauan!


      • mikä takuu...

        Ai takuuseen. Missähän kilometreissä? Ite jouduin maksamaan.


      • Toyotaykkönenjälleen

        Toyota ei tarvii takuuta ollenkaan. Ilman vikoja 4,5 vuotta nyt ajanut! Kaverin Ceed :issä vikoja riittää,eikä mene takuuseen.


      • Anonyymi
        Toyotaykkönenjälleen kirjoitti:

        Toyota ei tarvii takuuta ollenkaan. Ilman vikoja 4,5 vuotta nyt ajanut! Kaverin Ceed :issä vikoja riittää,eikä mene takuuseen.

        Näin se on. Itsellä 14 v vanha toyota 450 000 ajettu josta itse 250 000. Ei mitään vikaa koko aikana. Jarrupalat ja öljyt vaohtaa välillä ja kovaa ajoa. Kestävin auto mitä koskaan on minulla ollut. Iskaritkin alkuperäiset ja katsastuksessa kehuivat että uuden veroiset.


      • Anonyymi

        Koiranluut joutuu kaikissa merkeissä vaihtamaan jossain vaiheessa, kuluvaa kamaa. Toki ei, jos kymppitonnin välein ostaa uuden auton. Ei tarvi muuta kun ajaa, mutta useimmat ajaa autoillansa vähintään sen 10v.


      • Anonyymi
        Kian omistaja kirjoitti:

        Ei niistä isommista vioista (turbot, luistonestolaittetet, ruosteet ja maaliongelmat jne.) täällä puhuta. Täällä puhutaan vain kertakäyttöisista koiranluista, jotka vaihdetaan muutaman vuoden välein. Niidenkään laatua ei pystytä saamaan samalle tasolle kuin muilla valmistajilla vaikka tämäkin tyyppivika on ollut Kiassa jo vuosikausia. Jos Kia olisi pystynyt parantamaan Ceedin laatua vuosien varrella, voisi uuden mallin tulokin kiinnostaa edes vähän.

        Kyl se turbo jossain vaiheessa sekin alkaa ikäänsä ilmotteleen, mutta sitten on jo kilsoja takana. Eihän mikään ikuisuutta kestä.


    • kikkeliskokkelis

      Aika vaatimattomia ongelmia verrattuna myyntilukuihin. Ja kaikki korjattu takuuseen - TOU!

      • mitäs läksit

        Sepä se onkin, kun on tuo huipputakuu. Sama mitä tänne joku kirjoittaa, asia on jo ajat sitten maahantuojan piikkiin korjattu. Nuo cee´d:in "ruosteongelmat" ovat tietystä kohtaa hankautuva takaluukku, joka korjattiin kampanjana takuuseen kaikille, joilla oli ongelmia. Auto jopa tarkastettiin huollon yhteydessä ilman että käyttäjä edes tiesi ennen huoltoa asiasta. Muutenkin on aika lyhyttä luottevaa Kian ja etenkin cee´din vikalistat.

        Tässäpä se mielenkiintoinen lista onkin. niin kamalan kuuloisia juttuja ja varmaan suurin osa ongelmista lyhyen takuun jälkeen omistajan omaan piikkiin. Suorastaan naurattaa lukea noita listoja. Kuka noita vielä oikeasti ostaa??:

        http://www.tyyppiviat.com/tyyppiviat-volkswagen.php

        http://www.tyyppiviat.com/tyyppiviat-audi.php


    • merkki"huolto"

      Valitettavasti tilanne teltta-auton 'merkkihuollossa' on juurikin se, että palvelu on paskaa ja laatu vielä paskempaa! Takuumaalauksen takuumaalauksen sössimisen korjausmaalaus ja uusia lommoja ilmestyy joka kerta! Eihän tuota kukaan kestä, että auto on koko aika pajalla ja paskaa tulee joka kerta lopputuloksena!

      Samaa ongelmaa on muillakin merkeillä huolloissa, mutta mitä vähemmän tuommoisia isoja takuu juttuja sen parempi. Mitä enemmän auto on pajalla, sitä paskemmassa kunnossa se on kun siellä sössitään ja annetaan valohoitoa.

      Valitettavasti asia on näin ja mieluummin ajelen itse hieman vanhemmalla autolla (vaikka KIA : lla) ja korjailen pikkuviat itse merkkiosilla.

      • ei vain Delta...

        Ei taida tuo yleistys "teltta-auto" päteä ihan jokaisessa Kian tapauksessa. Osa tuntuu olevan kovinkin tyytyväinen saamaansa palveluun Deltallakin. Ilmeisesti palvelussa ja tyytyväisyydessä on kovastikin paikkakuntakohtaisia eroja. Kiaahan myydään ja merkkihuolletaan nykyään lukuisissa muissakin paikoissa, kuin Delta-autoissa paikkakunnasta riippuen.
        Minkälaisia kokemuksia on niillä, jotka ovat Kiansa ostaneet ja huollattaneet muualla kuin paljon parjatussa Deltassa??? Esim. Iisalmessa - kuten Jämsässäkin Kiaa myydään huolletaan Volvojen ja Rellujen rinnalla. Mikkelissä mm Subarun, Lantikan ja Fordin liikkeessä?? Eräässä liikkeessä jopa Opelien rinnalla. Tässä vain murto-osa mainitakseni.
        Olisi mielenkiintoista vertailla, kuinka Kian pitkäaikaisin myyjä pärjää palvelussa ja huolloissa näille uudemmille merkkiedustajille.


      • Amisviikset ajoon
        ei vain Delta... kirjoitti:

        Ei taida tuo yleistys "teltta-auto" päteä ihan jokaisessa Kian tapauksessa. Osa tuntuu olevan kovinkin tyytyväinen saamaansa palveluun Deltallakin. Ilmeisesti palvelussa ja tyytyväisyydessä on kovastikin paikkakuntakohtaisia eroja. Kiaahan myydään ja merkkihuolletaan nykyään lukuisissa muissakin paikoissa, kuin Delta-autoissa paikkakunnasta riippuen.
        Minkälaisia kokemuksia on niillä, jotka ovat Kiansa ostaneet ja huollattaneet muualla kuin paljon parjatussa Deltassa??? Esim. Iisalmessa - kuten Jämsässäkin Kiaa myydään huolletaan Volvojen ja Rellujen rinnalla. Mikkelissä mm Subarun, Lantikan ja Fordin liikkeessä?? Eräässä liikkeessä jopa Opelien rinnalla. Tässä vain murto-osa mainitakseni.
        Olisi mielenkiintoista vertailla, kuinka Kian pitkäaikaisin myyjä pärjää palvelussa ja huolloissa näille uudemmille merkkiedustajille.

        Jos on itsellä alla vain mopoauto tai lintta nk. maaseutukorolla, niin onhan sitä purkamatonta tuskaa sisällä. Näköjään niitä patoutumia pitää purkaa täällä, aina kun amiksella on välitunti.


      • ei vain Delta...
        Amisviikset ajoon kirjoitti:

        Jos on itsellä alla vain mopoauto tai lintta nk. maaseutukorolla, niin onhan sitä purkamatonta tuskaa sisällä. Näköjään niitä patoutumia pitää purkaa täällä, aina kun amiksella on välitunti.

        Onhan täällä enemmistö aikuisia mutta kyllä sinä joukkoon sovit. Enkä pilkkaisi mopoautolijoita, eihän teillä ole kuin 0-3 vuotta oikean kortin saamiseen.


    • ranetus hommat

      Se on yleensä juuri merkkihuolto, jossa ranetetaan autot paskaksi. Muka osataan hommat ja kun testerillä ei näy mitään, niin aletaan sokkona vaihtelemaan osia penkeistä lähtien, jos moottori käy huonosti. Aivan sokeaa touhua ja auto on aina paskemmassa kunnossa ja sisältä ranettajasta tarttuneella öljyllä vuorattu.

      ÄLÄ vie autoasi merkkihuoltoon särjettäväksi, vaan opettele itse hieman autosi tekniikkaa ja selaa merkkisi foorumeita!!

      • Timppa.

        Hyvä neuvo, tosin hieman vanhemman auton omistajalle. Tuliterää ei viitsi itse alkaa ranettamaan. Eikä kaikkeen ole edes itsellä laitteita ja työkaluja. Miten huollat esim. ilmastoinnin itse??? Tai vaihdat jakohihnan, jos hommaan tarvitaan merkkikohtaisia erikoistyökaluja joita Biltemasta ei saa??

        Toki jarrupalat, polttimot, sulat, nestelisäykset ja öljynvaihdonkin tekee helposti itse. joissain autoissa tuo polttimon vaihto voi olla tosi v:mäinen homma. Tulppienkin vaihto voi olla jo joihinkin autoihin itse tehtynä hankalaa. Esimerkkinä VW-ryhmän AKL-moottori, jossa kannen yli kiertävä imusarja peittää sytytystulpat alleen.
        Kiassa periaatteessa kaikki osat, jotka tarvitsevat vaihtopäätökseen testeriä, ovat takuunalaisia 7 vuotta. Takuu kattaa ehtojen mukaan koko moottorin kaikkine apulaitteineen, joten vaihtakoot huollossa vaikka kaikki osat, kustannukset 0 euroa omistajalle. Ja jos homma venyy, sijaisauto alle.
        Sekin on muistettava, että korjaamot antavat työlleen takuun, vanhempaankin autoon. Jos vaikkapa jakohihnan vaihto on mennyt jotenkin pieleen ja paikat hajoaa, he vastaavat siitä vähintään vuoden ajan.

        Takuulle voi heittää hyvästit ainakin itse korjattujen kohtien osalta, jos on omatoimisesti mennyt ranettelemaan.
        Kurja juttu, jos itse on räpellellyt huoltoja ja vaikkapa turbo myöhemmin jostain syystä särkyy,......voi olla hiukan selvittelyä takuutiskillä, kuka on tehnyt ja mitä ja millä öljyillä on ajettu. Tietysti eri asia autoissa joissa takuu ei ole voimassa.


      • Toyotaykkönenjälleen

        Toytan merkkihuolto osaa hommansa. Jo 3 vuotta perkkäin ykkösenä. Ei valohoitoa! Ja edullinen vielä.


    • Tärkeät asiat

      Voivatko amisviikset riehaantua irti ja lähteä itsekseen ajelemaan? Saavatko amisviikset ajella autolla vai lasketaanko viiksien iäksi isäntänsä ikä, eli mopoautoikä. Jos muuttuu lapseksi jälleen ja ostaa itselleen toimimattoman ruttanan, saako ostaa jälkikäteen amisviikset? Saako niitä eri väreissä ja onko makuvaihtoehtoja? Vedetäänkö enemmän höplästä jos on amisviikset? Näihin kun vastauksia...

      • Henry Vottinger

        Mitä ihmettä horiset???


    • Johan sen nimikin

      kertoo.KIA=KÖYHÄN IHMISEN AUTO:D

      • Samppa.

        Sinähän se varsinainen huuliveikko olet.


    • corol...

      ostoite corolla ja ajakaa hymyssä suin ilman roplemia..

    • Opetusministeri HO!

      Minua on alkanut hulestuttaa provoilijoiden kielellisen ilmaisun tason romahtaminen.

      Ammattikoulujen äidinkielen opetus on saatava kuntoon!

      • Ex Kia

        Eivät kaikki Kian omistajat ole vanhoja amiksia. Muutama on selvunnyt lukiostakin.


    • 32

      Älä ole huolissasi, kyseiset ongelmat koskevat vain dieselmoottorisia autoja, merkistä riippumatta (VAGilla myös bensamoottoreita). Onneksi kukaan täysissä sielun ja ruumiin voimissa oleva ihminen, ei ole erehtynyt ostamaan tällaisia autoja.

      • VAGina..

        Merkiuskollisuustutkimusten valossa VAG ostetaankin vain kerran jonka jälkeensiirrytään nopeasti muihin merkkeihin. Kaikki kyllä tietää miksi.


    • KorGINA

      Kumma kun volsuja kehutaan niin kovin eurooppalaisiksi. Osiahan tulee pitkin maailmaa. Ja Polon muotoilu on jo pitkään tuopnut mieleen kiinalaisravintolan pikaruokapakkauksen: kapea ja korkea. Nyt onkin sitten jo huhua, että seuraavassa mallissa ohjaus tapahtuisi riisipuikoilla?

      • VW-mexicano

        VW Golf Variantissa tulee seuraavassa mallissa mukana Sombrero.


    • korollisti

      Ainakin tietää minkä auton jokainen Kiaheebo olisi oikeasti halunnut kun teidän juttuja lukee. Aiemmin se oli Toyota. Nyt se saksalainen markkinajohtaja.

      • Kaupantekoon...

        Siellä ne tohjot ja volsut ovat Deltan vaihtoautorivissä, surullisina ja kallellaan. Kuka niitä kaipaa. Samasta osoitteesta saa matemaattisesti lahjakas ostettua itselleen Kian!


      • Tarkkaa taloutta
        Kaupantekoon... kirjoitti:

        Siellä ne tohjot ja volsut ovat Deltan vaihtoautorivissä, surullisina ja kallellaan. Kuka niitä kaipaa. Samasta osoitteesta saa matemaattisesti lahjakas ostettua itselleen Kian!

        Jeh! Kia sopii sellaiselle, joka osaa ynnätä oikein.


      • Toyotaykkönenjälleen
        Kaupantekoon... kirjoitti:

        Siellä ne tohjot ja volsut ovat Deltan vaihtoautorivissä, surullisina ja kallellaan. Kuka niitä kaipaa. Samasta osoitteesta saa matemaattisesti lahjakas ostettua itselleen Kian!

        Katsopas nettiauton sivut pullistelee KIO:ja kun niitä ei ilmeisesti vaihdossakaan uuteen huolita. Ja myynti muutenkin vähäistä .Toyota liikkeet moisia vikapesiä kehtaisi näkyville laittaakaan.


    • JotainAutoistaTietäv

      Kia on köyhien auto niinkuin chervolet myös!

      Säälin aina kun näen kadulla kia idän ihmen tai amerikan jätösmallin chervoletin.

      • autoista tietämätön?

        Minä säälin aina kun näen jonkun pukupellen hoilottavan äreän näköisenä kiihkeästi kännykkäänsä samalla kun Audia tai Volvoa vedetään hinurin lavalle.


      • kannattais vaihtaa lääkitys


    • gfwegrthejyukul

      Itse ostin kolme vuotta sitten dodge caliberin 2.0 crd ja kuulin jokaiselta että älä osta sitä, ei toimi ja hajoaa käsiin. 120tkm ajoin sillä, ilman mitään ongelmia, kaksi H4 poltinta vaihdoin itse.

      viime marraskuussa ostin uuden kia sportage 1.7 crd mukavuuksilla. Ajoa on nyt tullut 16000tkm ilman mitään murheita.

      Itse koitan ostaa "halvan, taloudellisen ja takuun alaisen pelin". Minulle on ihan sama millä kukakin ajaa, mutta itse en halua ajaa autoilla mitä näkyy joka kadun kulmassa. Niitä ovat v70, golf, skoda, yms. Ei niissä varmaan mitään vikaa ole, mutta hiukan jotain erilaisuutta haluan itselle kuitenkin.

      Ja siihen rahaan mitä sportage tuli maksamaan xenoneilla, nahkajakkaroilla sun muilla herkuilla, niin ei ollut millään muulla merkillä tarjota sitä halvemmalla.

      Olen nähnyt joakiselta automerkiltä jonkun mallin mikä on jäänyt tien poskeen ja se on tosi asia että kaikista hajoaa joskus jotain.

      Vaikka tallissani on KIA, niin se ei minusta toista ihmistä tee. En vain ymmärrä miksi täytyy kinastella näistä asioista että kenellä on "kestävin ja luotettavin auto", ei siinä saak un pahaam ieltä ja loan heittoa.

      • Tuumailen tässä

        Kaikki autot ja kaikki merkit menevät rikki. Kaikkien sisu ei vain kestä tunnustaa sitä. Varsinkin perinteisesti arvostettujen merkkien suosijoilla on välillä kovasti vaikeaa taipua tosiasioiden ääreen.

        Silti toiset autot kestävät paremmin kuin toiset. Eivät loputtomasti. Ei sellaista merkkiä olekaan, että olisi pitänyt kestävyyden kärkisijaa loputtomasti hallussaan.

        Korealaisilla kylläkin menee tällä hetkellä hyvin. Ehkä heillä on samoja hyviä ominaisuuksia kuin japanilaisilla. Saavat kestävyyden hieman helpommin kohdalleen kuin eurooppalaiset.

        Kian laadun arvosteleminen kilpistyykin tosiasioiden vankkaan muuriin. Kian laatu on samaa hyvää tasoa kuin korealaisilla tällä hetkellä yleensäkin. Turha arvuutella sitä, mikä korealaisista on paras, koska kaikkien laatu näyttää muunmaalaisiin kilpailijoihinsa verraten olevan ainakin kyllin hyvä.Niinpä on itsellänikin tarkoituksena ostaa Kia.

        Vanhaan tapaan laatujohtajuus voi siirtyä Koreasta muualle. Sellaisena päivänä valitsen taas toisen merkin.


      • turhaa hermoilua.
        Tuumailen tässä kirjoitti:

        Kaikki autot ja kaikki merkit menevät rikki. Kaikkien sisu ei vain kestä tunnustaa sitä. Varsinkin perinteisesti arvostettujen merkkien suosijoilla on välillä kovasti vaikeaa taipua tosiasioiden ääreen.

        Silti toiset autot kestävät paremmin kuin toiset. Eivät loputtomasti. Ei sellaista merkkiä olekaan, että olisi pitänyt kestävyyden kärkisijaa loputtomasti hallussaan.

        Korealaisilla kylläkin menee tällä hetkellä hyvin. Ehkä heillä on samoja hyviä ominaisuuksia kuin japanilaisilla. Saavat kestävyyden hieman helpommin kohdalleen kuin eurooppalaiset.

        Kian laadun arvosteleminen kilpistyykin tosiasioiden vankkaan muuriin. Kian laatu on samaa hyvää tasoa kuin korealaisilla tällä hetkellä yleensäkin. Turha arvuutella sitä, mikä korealaisista on paras, koska kaikkien laatu näyttää muunmaalaisiin kilpailijoihinsa verraten olevan ainakin kyllin hyvä.Niinpä on itsellänikin tarkoituksena ostaa Kia.

        Vanhaan tapaan laatujohtajuus voi siirtyä Koreasta muualle. Sellaisena päivänä valitsen taas toisen merkin.

        Nykyään puhutaan paria poikkeusta lukuunottamatta hyvin pienistä eroista nimenomaan käytännön tasolla, mitä siihen vikaherkkyyteenkin tulee.
        Jos auto A käy pajalla ylimääräisessä korjauksessa vaikkapa 2 vuoden aikana kerran - ja auto B kaksi kertaa, ei käytännön tasolla tuolla ole mitään merkitystä, mutta tilastoissahan auto B on kaksi kertaa vika-alttiimpi kuin toinen.
        Tai jos auto A:n hylkyprosentti ensimmäisessä katsastuksessa on 2% ja toisen 4%, aivan merkityksetön käytännön ero vaikka paperilla listattuna ero näyttää huimalta.

        Itse kanssa ihmettelen sitä, että monet eivät siedä lainkaan omaan merkkiinsä kohdistuvaa kritiikkiä tai keskustelua selvistä vioista. Avoin keskustelu auttaa vikojen ratkaisussa ja ompa asioihin saatu joskus lisäpotkuakin, kun on huollon tiskillä voinut avoimesti kertoa ongelman olevan "tunnettu" ja eri foorumeilla monien muidenkin käyttäjien tiedossa.

        Suomalaiselle miehelle auto on ollut aina tietty statussymboli ja mitä uudemman ostat, sitä tarkemmalla suurennuslasilla ympäristösi hankintaasi arvostelee. Aina joudut jossain vaiheessa perustelemaan valintaasi jollekkin uteliaalle vaikka itse olisit kuinka tyytyväinen. Minusta Kian paras valtti on nimenomaan hyvä vastaavuus rahalle. Voi olla köyhän puhetta, mutta tyhmää on rahatilanteesta riippumatta maksaa turhasta. Kia on auto, jossa mikään ominaisuus ei ole varsinaista kärkeä, mutta mitään huonoakaan niistä on vaikea osoittaa. Ne ovat tavallisen ihmisen tavallisia toimivia autoja isolla A:lla.
        Usein on jopa niin, että nämä edulliset autot jaksavat aina yllättää omistajansa iloisesti mutta kalliimissa joutuukin pettymään kun odotuksetkin ovat korkeammalla.


      • Viimeinen Kia
        turhaa hermoilua. kirjoitti:

        Nykyään puhutaan paria poikkeusta lukuunottamatta hyvin pienistä eroista nimenomaan käytännön tasolla, mitä siihen vikaherkkyyteenkin tulee.
        Jos auto A käy pajalla ylimääräisessä korjauksessa vaikkapa 2 vuoden aikana kerran - ja auto B kaksi kertaa, ei käytännön tasolla tuolla ole mitään merkitystä, mutta tilastoissahan auto B on kaksi kertaa vika-alttiimpi kuin toinen.
        Tai jos auto A:n hylkyprosentti ensimmäisessä katsastuksessa on 2% ja toisen 4%, aivan merkityksetön käytännön ero vaikka paperilla listattuna ero näyttää huimalta.

        Itse kanssa ihmettelen sitä, että monet eivät siedä lainkaan omaan merkkiinsä kohdistuvaa kritiikkiä tai keskustelua selvistä vioista. Avoin keskustelu auttaa vikojen ratkaisussa ja ompa asioihin saatu joskus lisäpotkuakin, kun on huollon tiskillä voinut avoimesti kertoa ongelman olevan "tunnettu" ja eri foorumeilla monien muidenkin käyttäjien tiedossa.

        Suomalaiselle miehelle auto on ollut aina tietty statussymboli ja mitä uudemman ostat, sitä tarkemmalla suurennuslasilla ympäristösi hankintaasi arvostelee. Aina joudut jossain vaiheessa perustelemaan valintaasi jollekkin uteliaalle vaikka itse olisit kuinka tyytyväinen. Minusta Kian paras valtti on nimenomaan hyvä vastaavuus rahalle. Voi olla köyhän puhetta, mutta tyhmää on rahatilanteesta riippumatta maksaa turhasta. Kia on auto, jossa mikään ominaisuus ei ole varsinaista kärkeä, mutta mitään huonoakaan niistä on vaikea osoittaa. Ne ovat tavallisen ihmisen tavallisia toimivia autoja isolla A:lla.
        Usein on jopa niin, että nämä edulliset autot jaksavat aina yllättää omistajansa iloisesti mutta kalliimissa joutuukin pettymään kun odotuksetkin ovat korkeammalla.

        Köyhän ei kannata halpaa ostaa ( Kia).Ceed´illäni ajettu 107000 km.ja alustan koiranluut kolisee joka kantilla Takuuhan ei tietenkään korvaa,koska autolla on ajettu yli 100000 km.Tällainen on Deltta-auton kommentti.Etujarrut jumissa pari kertaa 100000 km. huollon jälkeen,CD soitin reistailee,kitinää ja natinaa ym.....Menin vipuun,kun uskoin,että takuu korvaa 150000 km.mutta ei.Kyllä tulee vanhaa Volkkaria ikävä!


      • volsua ei ikinä enää
        Viimeinen Kia kirjoitti:

        Köyhän ei kannata halpaa ostaa ( Kia).Ceed´illäni ajettu 107000 km.ja alustan koiranluut kolisee joka kantilla Takuuhan ei tietenkään korvaa,koska autolla on ajettu yli 100000 km.Tällainen on Deltta-auton kommentti.Etujarrut jumissa pari kertaa 100000 km. huollon jälkeen,CD soitin reistailee,kitinää ja natinaa ym.....Menin vipuun,kun uskoin,että takuu korvaa 150000 km.mutta ei.Kyllä tulee vanhaa Volkkaria ikävä!

        No vaihda volsuun, sitten ainakin tiedät miltä tuntuu kun saat tapella joka takuu asiasta ja korjattavaa volkkarissa todella piisaa.

        Kokemusta on volsuista ihan tarpeeksi ja ainut hyvä puoli asiassa on että mulla ei enää ole sitä saksan kakkaa.


    • NoKia skodayes

      No täältä maalta ei ainakaan kannattanut KIA a hommata liian usein vietävä veitävän kalliiseen takuuhuoltoon siis huoltoon että takuu pysyy ja ainakin sen ekalla kerralla aikataulut pettivät kun päivittivät jotain alakertaan ja moottorinohjaukseen takuuna mutta peushuolto maksoi kyllä silti mansikoita vaikka mitään longlife öljyä ei laittettukkaan kun akan poloon.

      Enkä nyt kauheasti vaahtoisi minkään merkin puolesta kuin volvomiehet ennen muinoin, periytyvästi vielä.

      Lisäksi on tein päällä tyhmää sakkia kun niin paljon viallisia audi,seat,skoda ja volkkari ja muuta samalla tekniikalla ajelevaa on tien päällä Kia on vielä sisään ajossa matkalla maineeseen.

      • dfsdfsdf

        Niin, kyllähän auton merkkiä harkitessa yleensä selviää, missä sijaitsee kyseisen auton lähin merkkihuolto. Ei se varmaan kenellekkään yllätyksenä tule. Jos matkaa on liikaa ja asian kokee häiritsevänä, hankkii sellaisen merkin, mitä huolletaan siellä omalla kylällä. Tosin nykylainsäädännön mukaan saat huollattaa autosi missä haluat takuun katkeamatta ja näin se on näissä uudemmissa tehdastakuisissa Kioissakin. Mutta epäselvyyksien ja mahdollisten takuuasoiden sujuvuuden kannalta lienee parempi pysyä kuitenkin erossa niistä alkeellisimmista "pärnäsen korjaamoista".


      • Helpot huollot
        dfsdfsdf kirjoitti:

        Niin, kyllähän auton merkkiä harkitessa yleensä selviää, missä sijaitsee kyseisen auton lähin merkkihuolto. Ei se varmaan kenellekkään yllätyksenä tule. Jos matkaa on liikaa ja asian kokee häiritsevänä, hankkii sellaisen merkin, mitä huolletaan siellä omalla kylällä. Tosin nykylainsäädännön mukaan saat huollattaa autosi missä haluat takuun katkeamatta ja näin se on näissä uudemmissa tehdastakuisissa Kioissakin. Mutta epäselvyyksien ja mahdollisten takuuasoiden sujuvuuden kannalta lienee parempi pysyä kuitenkin erossa niistä alkeellisimmista "pärnäsen korjaamoista".

        Kian huoltoverkosto on yksi maan laajimpia. Ei pitäisi mennä tuskan puolelle tämä. Ja jos joutuu huollattamaan sen normaalin kerran 1-2 vuodessa, niin luulisi sitä huoltoon asti pääsevän. Lisäksi Kiassa ei ole mitään utopistista tekniikkaa, jota huoltamaan tarvittaisiin jokin merkkikohtainen poppamies. Hyvin näköjään sujuu Kian huolto keneltä tahansa aidolta ammattilaiselta.


    • ei edes lamppua vaih

      Arvele sinä vain,me tuhannet sillä aikaa ajelemme viattomilla Ceedeillä.

    • mulla on..

      kaksi kiaa, -08 1.6 farkku 105000km ja -10 1.4 40000km ajetut, ei mitään vikaa, takuu ratkaisee paljon.

    • <zxvb

      On mieltä vaikka minne ota selvää:

    • kuin toyota aikoinaa

      Keskimääräistä harmittomampi auto,ehdottomasti.On tullut ajettua pitkän ajan kuluessa melkoisen montaa merkkiä

    • jarmo20

      Myyntitilastot puhuu puolestaan ja vuoden uskollisimmat asiakkaat. Nykyään ku Kiaa ei pystytä myymään pelkällä hinnalla, kuten vanhaa Ceedin farkkua.

    • Mesöörs

      Kia Venga menestyi Auto Bildin 100 000km kestotestissä loistavasti sijoittuen kaikkien aikojen tilastossa sijalle 2. Ei ihme kun uskaltavat luvata pitkän takuun. Toista se on saksalaisilla.

    • H.Peltola1

      Minulla oli Kia Ceed 2009 2,0 Diese pelasi ensimmäisen vuoden melkei ok, sitten alkoi vaikeudet takuuhuolloissa vähän väliä vikaa ei löytynyt, tielle jättämisiä häriövalot paloivat silloin tällöi Delta ohje aja vaan. Sitten autolla ajettu 177tkm koko kone levähti, remontti kesti 2kuukautta Hyvinkään Delta. Tästä remontista minulle lasku 3500.-€ koska annoin vaihtaa käytetyn moottorin enkä vaatinut uutta , (jota ei muuten merkattu huoltokirjaan) se siitä takuusta 7v ja 150tkm, tosin ei voida olettaa että auton moottori leviä näillä kilometreillä, mutta Hyvinkään Deltan mukaan ei mene takuuseen muuten kuin työn osuudelta..

      • miten olis??????????

        p*ska tuuri. Uteliaisuuttani kysyisin että mikä moottorin hajoitti tai mikä siihen ylipäätänsä tuli? Käsittääkseni tuo on jakohihnallinen kone, eikö vaan? Olisiko mahdollista että on jäänyt hihna vaihtamatta silloin kun se on ollut ajankohtaista?


      • H.Peltola1
        miten olis?????????? kirjoitti:

        p*ska tuuri. Uteliaisuuttani kysyisin että mikä moottorin hajoitti tai mikä siihen ylipäätänsä tuli? Käsittääkseni tuo on jakohihnallinen kone, eikö vaan? Olisiko mahdollista että on jäänyt hihna vaihtamatta silloin kun se on ollut ajankohtaista?

        Kaikki huollot tehty Delta Hyvinkää, heiltä ei ilmoitettu mikä rikkoi ilmeisesti lakereiden voitelu petti koska ölypohjassa metallia ehkä laakereista. Onneksi pääsin eroon. Kyllä kierrän DELTA autoliikkeet tästälähin kaukaa.


      • Takuuehdot

        Tämä on Provo. Lue nuija ne takuu ehdot ensin ennenkuin alat provoilemaan.
        Niin eikös se takuu ollut 7-vuotta ja KOLME ensimmäistä vuotta ilman kilometri rajoitusta. Vuoden 2009 malli ja 177tkm ajettu ei ole enää takuun piirissä, koska kilometriraja oli jo ylittynyt.
        Joten jos sait jotain vielä takuuseen niin Delta-auto rupesi sinulle joulupukiksi.
        Koitahan vaatia sitä uutta moottoria WV-konsernin 2-vuoden takuun jälkeen!!
        Voi olla että partasi huurtuu ennenkuin siellä takuu toimii.


      • H.Peltola1
        Takuuehdot kirjoitti:

        Tämä on Provo. Lue nuija ne takuu ehdot ensin ennenkuin alat provoilemaan.
        Niin eikös se takuu ollut 7-vuotta ja KOLME ensimmäistä vuotta ilman kilometri rajoitusta. Vuoden 2009 malli ja 177tkm ajettu ei ole enää takuun piirissä, koska kilometriraja oli jo ylittynyt.
        Joten jos sait jotain vielä takuuseen niin Delta-auto rupesi sinulle joulupukiksi.
        Koitahan vaatia sitä uutta moottoria WV-konsernin 2-vuoden takuun jälkeen!!
        Voi olla että partasi huurtuu ennenkuin siellä takuu toimii.

        Takuu ehdot on kyllä luettu, mutta voidaanko olettaa että Kian moottori hajoaa totaalisesti näillä kilometreillä, kuluuttaja suoja voi olla eri mieltä vielä en tiedä koska valitus on tekeillä. Ei tarvisi alkaa heti nimittelemään.


      • H.Peltola1
        Takuuehdot kirjoitti:

        Tämä on Provo. Lue nuija ne takuu ehdot ensin ennenkuin alat provoilemaan.
        Niin eikös se takuu ollut 7-vuotta ja KOLME ensimmäistä vuotta ilman kilometri rajoitusta. Vuoden 2009 malli ja 177tkm ajettu ei ole enää takuun piirissä, koska kilometriraja oli jo ylittynyt.
        Joten jos sait jotain vielä takuuseen niin Delta-auto rupesi sinulle joulupukiksi.
        Koitahan vaatia sitä uutta moottoria WV-konsernin 2-vuoden takuun jälkeen!!
        Voi olla että partasi huurtuu ennenkuin siellä takuu toimii.

        Tiedän 2 tapausta tuttavapiirissäni Toytalla jossa D4D moottori hajonnut toinen 4 vuotta vähän alle 200tkm ja toinen 5 vuotta vanha vähän yli 200tkm, molemmissa tapauksissa Toyota hoiti työt ja osat takuuseen asiakas maksoi vain tarvittavat nesteet öljyt.ym.


      • ei_wv
        Takuuehdot kirjoitti:

        Tämä on Provo. Lue nuija ne takuu ehdot ensin ennenkuin alat provoilemaan.
        Niin eikös se takuu ollut 7-vuotta ja KOLME ensimmäistä vuotta ilman kilometri rajoitusta. Vuoden 2009 malli ja 177tkm ajettu ei ole enää takuun piirissä, koska kilometriraja oli jo ylittynyt.
        Joten jos sait jotain vielä takuuseen niin Delta-auto rupesi sinulle joulupukiksi.
        Koitahan vaatia sitä uutta moottoria WV-konsernin 2-vuoden takuun jälkeen!!
        Voi olla että partasi huurtuu ennenkuin siellä takuu toimii.

        WV konsernia ei ole olemassakaan!


    • Asaintuntija akustin

      keksittyä juttua.Trollit taas ollut liikkeellä sanoo asiantuntija.

      • kyllä polkee

        Eilen polkasin pitkästä aikaa käyntiin. Vähän yski kone mutta kun oikein polki niin kyllä se hyvin siitä lämpesi. Ja emäntäkin tykkäsi, liukasta oli kulku. Niin ja Kia toimii myös oikein hyvin.


    • kako

      Koiraluita menee joka autosta maksaa 15€

    • riosti

      Vuoden vanha Kia, takuuseen vaihdettu yksi johdinsarja, mittaristo ja kaiuttimet. Lämppärin puhallin piti melkoista melua mutta se on nyt hiljentynyt, ilmeisesti siellä oli vain pirusti lehtiä, saattoi tippua raitisilmasuodattimen vaihdon yhteydessä.
      Huollon jälkeen tarkistettava huoltokirja, itseltä ei täytetty huollon eikä koritarkastuksen osioita, huollon osion huomasin paikan päällä mutta seuraavalla käynnillä saavat lyödä leiman koritarkastuksenkin kohdalle.

      • ei haittaa

        Sinäänsähän tuo huoltokirja lämmittää vain talvi-iltoina kuuman kaakaon kanssa. Nimittäin jos huollat merkkiliikkeessä, jää kaikki huollot ja niiden lisätyöt takuukorjauksineen sähköiseen järjestelmään, josta löytyvät tarvittaessa.


    • jskjjlsj

      Kia nro 3 menossa vikoja on ollut paljon ajettuihin km nähden n350tkm
      1. Lasinpesuneste letku halkesi
      2.Jarru"levy"? meni vinoksi 90tkm kohdalla tämä uusittiin takuuseen.

      Siinäpä ne sitten olivatkin.

      Katselkaapas huviksenne tyyppiviat listauksesta miltä näyttää tyyppivika listat vaikka Ceed/ Corolla ;) tai jos haluatte nauraa niin Ceed vs Golf

      • Älänaurata

        Puhu sinä...(automyyjä) minä pitelen hevosta. Takuu ei edes koske jarruosia!!!


    • vikainen virveli

      Kia ei ole auto, vaan heikko korean kansankottero

      • sanoi lada mies


    • Se raato

      Kia Cerato 2006 crd. Ajettu 180 000 km. Ei ongelmia arkikäytössä. Toukokuussa heittämällä läpi katsatuksesta. Täällä jotkut puhuu autoista ja autoilusta, kuin fundamentalistit Jeesuksesta. Voisi hankkia esimerkiksi oman elämän , tai vaikka oikean naisen, ja antaa ihmisten elää omaa elämäänsä ja ajaa rauhassa omilla kulkupeleillään.

    • Jo kolmas Kia

      Itselläni on kolmas Kia menossa nyt peräkkäin,kaksi edellistä diesel Ceediä ( 2007 ja 2010),nyt vaihdoin ajojeni vähentyessä bensa Rioon,1.4 koneeseen. Kaikki on hankittu aikanaa uutena,eikä yhdenkään tekniikan kanssa ole ollut minkäänlaisia murheita tai huolia,päinvastoin,ei tarvinnut tätä pariviikkoista uutuutta edes miettiä,kun tuli vaihto ajankohtaiseksi. Ceedeillä oli ajettu vaihtohetkillä 50000km ja 75000km. Viimeisimmästä akun jouduin vaihtamaan webaston käytön takia,mutta se ei ole auton syytä,kyllä potkua tuli starttiin vaihdon jälkeen,akuissakin tuntuu olevan eroja. Taitaa täällä notkuva porukka kirjoitella Kian laatuvioista vaan ärsyttääkseen muita tai helpottaakseen omaa epäonnistunutta autovalintaansa,senverran itselleni on tullut ko. metkiltä luotettavia kilometrejä. Turvallista autoa hakevalle Kia on hyvä valinta,hyviä kilometrejä vaan merkin jo omistaville eteenkinpäin.

      • Asentaja2014

        Cerato ostettiin 2006 60tkm ajettuna nyt 275000 eikä muuta ongelmaa ole ollut ku oikea jarrusatula piti vaihtaa. huollot tehty säännöllisesti . Takuuseen meni kuskin oven keskuslukitus ja sähköanteeni. Et ei voi moittia. Edullisesti kyllä päässyt ko autolla enkä oikein usko vaihtuuko merkki toiseen kun muita merkkeja huollan on paljon erinlaisia ja ihmeellisiä vikoja monessa muussa merkissä . Suosittelen ainakin Ceratoa. Ceedistä ei niinkään kokemuksia eikä Riosta. Tarvike osilla kaikki tehty ( mitä nyt takuuseen meni) .


      • osssss

        Hyvä että rikkaammat laittaa uusia autoja kiertoon.Arvonalennus tullu hyvä me köyhemmät saadaan takuu autoja käyttöön!


    • Ceed

      Kia on katsastusmiehen kauhu.

      • katsastus

        Nimenomaan sitä, kun Kiasta ei löydä vikoja. Katsastaja turhautuu. Me ollaan totuttu löytämään vikoja saksalaisista ja japanilaisista. Tiedetään jo ilman vilkaisua missä vika luuraa.


    • Frank Virtanen

      Kia on ihan yhtä tasokas auto kuin joku saksalainen. Esim. jarruosat ja sähköosat tulee Ceed ja Golf autoihin samalta alihankkijalta. Samoin voi olla kumitiivisteitten ja muoviosien suhteen jne. Alihakkijat tekee osia moniin erimekkisiin autoihin. Joten on hassua parjata esim. jarruvikoja, kun osat on tulleet samalta valmistajalta.

      • kiallametsään

        Autonvalmistaja vastaa yksinään kuluttajalle kaikista vioista, katsos aikas moni auton osa tulee alihankkijalta... Alihankkija tekee autonvalmistajalle juuri sellaiset jarrut, kuin he tarvitsevat. Esim. Golfin ja Ceedin jarrut eivät ole vaihtokelpoisia keskenään niinku... Suurin osa autojen vioista johtuu suunniiteluvirheistä, ja niissä ovat kunnostautuneet erityisesti VAG, italialaiset, ranskalaiset ja Hyuandai ja Kia.


      • donkkykong
        kiallametsään kirjoitti:

        Autonvalmistaja vastaa yksinään kuluttajalle kaikista vioista, katsos aikas moni auton osa tulee alihankkijalta... Alihankkija tekee autonvalmistajalle juuri sellaiset jarrut, kuin he tarvitsevat. Esim. Golfin ja Ceedin jarrut eivät ole vaihtokelpoisia keskenään niinku... Suurin osa autojen vioista johtuu suunniiteluvirheistä, ja niissä ovat kunnostautuneet erityisesti VAG, italialaiset, ranskalaiset ja Hyuandai ja Kia.

        Auton myynyt liike siis vastaa kuluttajalle...


    • vakava ongelma

      Mulla on nyt vakava ongelma mun Kian kanssa. Mä oon ajanut nyt 40tkm ja mulla ei oo ollu vikaa vielä. Mitä mun pitäis tehdä?

      • Jo kolmas Kia

        Ajelehan toiset 40tkm ja palaillaan asiaan takaisin. Voit olla tosin samassa tilanteessa silloinkin,niin minullekin on käynyt jo kahden aikaisemman Ceed'ini kanssa. Ekalla (vm. 2007) ajoin ennen vaihtoa 50tkm ja toisella Ceed'illäni 75tkm ilman suurempia huolia. Takuu kattoi takakontin luukun maalauksen ja lisäjarruvalon vaihtamisen kuivaan versioon,oli kosteutta sisällä. Muuten huolettomia kilometrejä jokainen,nyt kesän ajan ollut uusi Rio allani,samat huolettomuudet ovat toistuneet,nyt 7tkm edettynä. Suosittelen ....!


      • MB430
        Jo kolmas Kia kirjoitti:

        Ajelehan toiset 40tkm ja palaillaan asiaan takaisin. Voit olla tosin samassa tilanteessa silloinkin,niin minullekin on käynyt jo kahden aikaisemman Ceed'ini kanssa. Ekalla (vm. 2007) ajoin ennen vaihtoa 50tkm ja toisella Ceed'illäni 75tkm ilman suurempia huolia. Takuu kattoi takakontin luukun maalauksen ja lisäjarruvalon vaihtamisen kuivaan versioon,oli kosteutta sisällä. Muuten huolettomia kilometrejä jokainen,nyt kesän ajan ollut uusi Rio allani,samat huolettomuudet ovat toistuneet,nyt 7tkm edettynä. Suosittelen ....!

        Noilla kilometreillä takaluukku joudutta maalaamaan takuuseen?!!! Laatu taitaa tosiaan olla saksalaista...


      • Jo kolmas Kia
        MB430 kirjoitti:

        Noilla kilometreillä takaluukku joudutta maalaamaan takuuseen?!!! Laatu taitaa tosiaan olla saksalaista...

        Oli tyyppivika useissa Ceedeissä. Luukun avauskahva oli asennettu liian lähelle luukun kohoumaa,jolloin liikkuessaan ajon aikana hieman pääsi hiertämään maalin rikki. Korjauksen yhteydessä jätettiin parin millimetrin rako väliin. Laina-auto annettiin Deltalta käyttöön siksi aikaa,kunnes oma palautettiin korjattuna parin päivän päästä. Maalauksen laatu oli virheetöntä silmin katsottuna ja työ muutenkin moitteetonta.


      • Mersumann
        Jo kolmas Kia kirjoitti:

        Oli tyyppivika useissa Ceedeissä. Luukun avauskahva oli asennettu liian lähelle luukun kohoumaa,jolloin liikkuessaan ajon aikana hieman pääsi hiertämään maalin rikki. Korjauksen yhteydessä jätettiin parin millimetrin rako väliin. Laina-auto annettiin Deltalta käyttöön siksi aikaa,kunnes oma palautettiin korjattuna parin päivän päästä. Maalauksen laatu oli virheetöntä silmin katsottuna ja työ muutenkin moitteetonta.

        Se on sitä slovakialaista laatua


      • Kiassa vara parempi
        Mersumann kirjoitti:

        Se on sitä slovakialaista laatua

        Sanoo ''saksan seisoja'',buahahahaa ....!!!


      • Jo kolmas Kia kirjoitti:

        Oli tyyppivika useissa Ceedeissä. Luukun avauskahva oli asennettu liian lähelle luukun kohoumaa,jolloin liikkuessaan ajon aikana hieman pääsi hiertämään maalin rikki. Korjauksen yhteydessä jätettiin parin millimetrin rako väliin. Laina-auto annettiin Deltalta käyttöön siksi aikaa,kunnes oma palautettiin korjattuna parin päivän päästä. Maalauksen laatu oli virheetöntä silmin katsottuna ja työ muutenkin moitteetonta.

        Saman tyyppiset takaluukku kommentit 2010ceed ajettu 105tm. Lisälsi vakionopeuden ohjauspyörän painike viiksi vaidettu. Thats all takuuseen.
        Itse maksettu jarrupalojen vaihto ja "linnunluiden" kallistuksen vaimentimien vaihto summa n. 150e.
        Aiempaan sitikkaani c5 verrattuna reilusti vähemmän


      • Väinö_Tyytyväinen

        Mullakin vakava ongelma.
        Olen ajanut 80tkm ja vikaa ollut peruutusanturissa.
        Kun vaihdettiin heti takuuseen niin pitäiskö mun alkaa itkemään kun jouduin juomaan huollossa yhden sijaan kaksi kuppia kahvia?


    • Hyvä neuvo

      Vaihda Klonkswageniin?

    • Matsda

      Olisin vaihtanut KIAan jo ajat sitten, jos vain olisi pikkuisen puhdikkaampia dieseleitä tarjolla, uusi C miten jatkuukaan on tosi hyvän näköinen sisältä ja päältä, mutta 1,6 diesel.... ei jurranhemala. Tähän asti olen ostanut dieseleitä reippaaseen matka-ajoon, eli vilkku vasemmalle ja hanaa... siihen ei moni bensa-auto pysty, mutta näillä pikkupannuilla tarttee antaa ensin hanaa ja sitten vasta vilkkua.

    • daadadaada

      On ne Kian henkilö-auto mallit meluisia ajaa. Ootteko purkanu ikinä vaikka takakontin verhouksia pois? Sähköt samaa kauraa mitä 90 luvun alun corollassa.
      Noitten CAN-väyläkin on lähinnä huono vitsi. Btdt!

    • Kiitos tiedosta

      Jos tosiaan tuota luokkaa miin niihin voi luottaa paremmin kuin yleensä nykyhärpäkkeisiin!

    • vanha 45

      Itse ostin KIA Soul diiseli automaatin koska WV caddy 200 tkm jälkeen nokka akseli sökö öljyt vaihdettu aina alle 9tkm välein se siitä laadusta

    • koveron_ukko

      Kyllähän se on niin ettei laatua saa pennosilla.lienekö järkeä hankkia autoa jossa on paljon ominaisuuksia mutta mikään ei toimi kunnolla.haksahdin viisivuotiaaseen kuutoskoneelliseen sportageen ja pahempaa pommia tuskin kukaan pystyy valmistamaan.kannattaa nostaa auto ilmaan niin alustasta huomaa miten halvalla kosla on tehty.onhan nuo tietenkin omiaan nuorentamaan suomen autokantaa,kymmenen vuoden päästä noista ei monikaan kulkuneuvo ole enää hengissä.tuossa kun tuntuu yhdistyvän kaikkien merkkien huonot puolet ja viat.itä-suomen huonot tiet eivät ainakaan tuolle sovi,aina saa olla korjaamassa ja säädättämässä alustaa.

    • Tiheään vaihtava

      Pitää vain takuuajan ja kaikki hyvin!

    • osssss

      Eikös 7v takuu hoida viat vai mikä siinä mättää?

      • Isännän mies

        Kohta kahdeksan viatonta vuotta Kia ceed:llä. Ei tuohon eurooppalaiset pysty, jarrupalat vaihdettu ja koiranluut. Parempaa 1,6 dieseliä ei taida markkinoilta löytyä. Volkkarit ja tojot aivan naurettavia tuohon verrattuna. On lisäksi lämmin talviauto.


      • osssss
        Isännän mies kirjoitti:

        Kohta kahdeksan viatonta vuotta Kia ceed:llä. Ei tuohon eurooppalaiset pysty, jarrupalat vaihdettu ja koiranluut. Parempaa 1,6 dieseliä ei taida markkinoilta löytyä. Volkkarit ja tojot aivan naurettavia tuohon verrattuna. On lisäksi lämmin talviauto.

        Tarviiko webastoa tuo kian diisseli?


      • peejiikoo1
        osssss kirjoitti:

        Tarviiko webastoa tuo kian diisseli?

        Ei tarvitse. Hyvin riittää lämpöä.


      • jjjnkk
        Isännän mies kirjoitti:

        Kohta kahdeksan viatonta vuotta Kia ceed:llä. Ei tuohon eurooppalaiset pysty, jarrupalat vaihdettu ja koiranluut. Parempaa 1,6 dieseliä ei taida markkinoilta löytyä. Volkkarit ja tojot aivan naurettavia tuohon verrattuna. On lisäksi lämmin talviauto.

        Niin no miten tuonkin eurooppalaisjutun ottaa...nimittäin tuo Kian 1,6 crdi on suunniteltu Saksassa ja kasattu Slovakiassa.
        Ihanko tosissas väität, ettei tämän hetken markkinoilla ole parempia 1,6 diisseleitä kuin tuo Kian yli 8 vuotta vanha U1?????


      • Kuka mitäkin
        jjjnkk kirjoitti:

        Niin no miten tuonkin eurooppalaisjutun ottaa...nimittäin tuo Kian 1,6 crdi on suunniteltu Saksassa ja kasattu Slovakiassa.
        Ihanko tosissas väität, ettei tämän hetken markkinoilla ole parempia 1,6 diisseleitä kuin tuo Kian yli 8 vuotta vanha U1?????

        Niin miten sen nyt ottaa..mikä noista nyt on paras? pane ehdotuksia kehiin ja argumentoi ne niin katsotaan!
        Se on vähän katsojan silmässä tuo paremmuus. Toiselle riittää että remonttia ei tarvi tehdä ja toiselle taas on tärkeätä vääntö ja voima vaikka remonttia pitäisikin aina välillä tehdä.


    • Bergtsten

      Minulla on Kia Venga 1,4 CRDi vm 2011 ja olen ajanut sillä 67000 km. Yhtään vikaa ei ole ollut, huollot 20 000 km:n välein ja huollon hinta n. 300 eur. Jos kerran vuodessa huoltaa merkkiliikkeessä ja siinä tutkitaan kaikki ohjelmistopäivityksineen ja vaihdetaan parhaat öljyt ja suodattimet, niin ei se ole liikaa yhtään.
      -25C pakkanen ollut tähän saakka kylmin ja sisällä lämmintä niin paljon että rouva pienensi lämpöä koska tuli kuuma.
      Kulutus pienemmillään 3,7 l/100km mitattuna eli tankki kukkurilleen tankattu, ei ajotietokoneesta katsottuna = totuus. Keskikulutus matka-ajossa 4,2 - 4,7 ja kaikkinenesa kulutus sisältäen kaiken ajon 5,8.

      • Pelikano

        Minulla on jo toinen Kia Carens,ekalla oli ajettu 240 thk.vikoja, 1 koiranluu,releboksin vaihto,lähivalo ei sammunut,takalasin lämmityspiuha katkenut. Oli tosi mukava aja pitkija matkoja,hyvää korimalli ja penkit. Vaihdossa tuli Kia Carens 1.7 crdi,kokemusta ei ole paljon,ajetu noin2thk.


    • urpourputtaja

      Totta turiset1 Ei ole Kia ulos vietäväksi tarkoitettu, eikä ajettavaksi. Meillä Cerato 07 ja remonttia piisaa vaikka ajettu vasta 224 tkm. ensimmäinen vika oli vetonivelen hajoaminen 140 tkm seuraava nivel 160 tkm. sitten takaiskarit 180tkm ja pyöränlaakerit, virtalukonpohja, takaluukun magneettikela ja kaikenhuipuksi tänä aamuna vielä lämmityslaitteen puhallin lakkasi toimimasta.
      Kertakäyttökamaa!
      Ei valmisteta enää kestäviä autoja, tahallaan tekevät noita romuja jotta saisivat myyntiä.
      Tuollainen menettely on ympäristärikos.

      • dfgdfgdfgr

        Älä aja vanhalla :)


      • Mamaa

        Selvisikö mikä puhaltimessa vika, isellä nyt sama vaiva, Cerato -06, ajettu 282tkm


    • Kaniin

      Kia Ceed 2014. Kytkin vaihdettu kolme kertaa. Eka tiiviste paskaksi ja öljyä sekaan. Sen jälkeen sitten harjoiteltiin pari kertaa kytkimen vaihtoa kun tärisyttää. Viimeisin korjaus ilman lupaa (ilmoitin että soittaavat kun vika selviää).

      Ja maahantuojan kommentti tähän koko seikkailuun: kyllä se nyt toimii. kytkimen vaihdon jälkeen voi tärisyttää 10 tkm ajan.

      Täysin maanantaikappale ja 7v takuu ei tässä paljon lämmitä. Tämä laite on elvytyskiellossa. Köyhän ei kannata ostaa halpaa.

      • YarisIlmanvikoja

        Tulihan se rehellinenkin kommentti.Niin onko se Kiia halpa? Rio ainakin Yariksen hinnoissa, hyvät maksuehdot kuitenkin nyt Toyotaan verrattuna. En silti "sorru"! Hyndaissa myös kytkinongelmia 20tkm. ajettuna. Stefa varmaan hajonnut ja öljyt savuaa kytkimessä.


    • er3

      Miten tuon 1.6 crdi kestävyys? Vm. 2008 1.6 crdi ceed olis tarjolla 5k. Kannattaako jos huollot on tehty ajallaan? Missäs vaiheessa on yleensä turbon uusiminen edessä?

      • hyväauto

        kyllä se garretin turbo kestää siinä missä muissakin länsiautoissa ja sachin iskarit tunnetusti laatukamaa kuten myös boschin elektroniikka ja jarrut


    • Talvilomailija

      Kia Ceed, on ajettu 125 tuhatta, yksi moottoriremontti, kytkimen vaihto, tukitankoja pohjaan saa vaihtaa vaikka kuink usein silti kolisee muutaman viikon kulutta uudelleen. Mutta kyllä takuu on korvannut suurimman osan kaikista vioista, myös sen moottokin, jos olisi ollut 3 vuoden takuu niin kymppitonni olisi mennyt. Ihan hyvä on ajaa eikä ole tielle jättänyt. En kuitenkaan ostaisi toista Kiiaa. Autoista on kokemusta, olen ajanut yli kaksi miljoonaa kilometriä henkilöautoilla, mersuista sekä fordeista moniin japseihin (toyta, madza ym), jonkin verran volvollakin.

      • hmmmmn

        Jos 30tkm ja 2v vaihtoväli öljyissä, niin eikai se mikään ihme ole, että noilla kilsoilla moottori porsii. Toki voihan se olla täysi susi vaikka olisikin öljyt vaihdettu tiheämpään.


    • aivanniinkuinsanoitVW

      VW saastetta ei voita mikään.

      • VW_työautona

        Mitä tarkoitit saasteella?


    • helvetinketjuVW

      Miten ne on ongelma jos 7 vuoden takuu?

    • jopaennenVW

      TÄ? 7vuoden takuu?

      Voiko siinä ajassa olla asiakkaalle ongelmia jota joutuu maksamaan niinkuin VW tuotteen omistajille käy minitakuun jälkeen?

      • seataudiskodaVWsama

        VW takuu on omistajalla itsellään 10000e rahaa korjauksen varalle.


      • VWtakuu
        seataudiskodaVWsama kirjoitti:

        VW takuu on omistajalla itsellään 10000e rahaa korjauksen varalle.

        Tuo kymppitonni on loppu jo vaihteiston ja moottorin vaihdon jälkeen.


    • jfghgfggdfgdg

      MInulla jo neljäs KIa, eikä kertaakaan jättänyt tielle. Taitaa olla trolli tuo aloitus.

      • kiamieseiostakiiaaaenää

        Aika hyvä jos kia tuli muutama vuosi sitten ja nyt neljäs menossa. Toki itse ostin kian vuosi sitten 2012 165tkm ajettu ja kone laukes. Et toisaalta kyl mullakin kymmenen vuoden päästä olis muutama kia mennyt kun kilsoja tulee 50donaa vuoteen. Ja Joo en tiedä mikä maanantai kappale. Aina oon kian puolesta puhunut mutta kun tässä vuodessa siellä auton alla tullut ryömittyä niin laatu aivan paskaa. Kaikki tehty niin että ei ole oikein pitkäikäistä. Paras oli kun tuttu katsastusmies rynkytti auton alussa oikein kunnolla ja vaihdoin kaikki missä oli pienintäkin välystä. No viikko ja johan taas kuskin puolin lonksutti töysyissä. Kerran meni sähköt aivan sekaisin ja jätti tielle monta kertaa. Pari kertaa huollossa jotain voodoota ja lopulta itse vielä vähän voodoota ni alko toimii. Nyt viimeisin tosiaan kun moottoritiellä alkoi kone kilkattaa. Siitä sitten motarilta pois ja kohti pysähdys paikkaa. Ei montaa kilsaa tullu ajettua kun pääs pysähtymään. Oli se kuitenkin kiertokangen liukulaakerit hajonnu ja kiertokanki ja kampiakseli paskana. Jos jollain on intoa sotkeutua ongelmapesäkkeeseen ja on kädentaitoa ni täältä saa suomen halvimman kiian


    • sdkjfskdlfjklfjsddl

      Täh, olet huolissasi jonkun Kiian teinien kestävyydestä?

      • marsalkkansauva

        Teini kialla on tiukkan toleranssin tavara vielä, ei ole poljettu pilalle


      • cccccc

        Mitähän ne on ne Kia Soulin tyyppiviat? Muuten se takaluukku on Soulissakin ruostunut, mutta maalasivat takuuseen. Kertoisiko joku mitä se 7 vuoden takuu oikein korvaa?, eikös se ollut vain koria varten. Nyt meni sähkölukko, saas nähdä mitä se maksaa, avainta voi onneksi manuaalisesti käyttää...


    • eihyväfiilis

      5 vuotta onnellisena Ceed omistajana eikä kertaakaan ole ollut mitään ongelmia. Nyt vaihdoin kolme päivää sitten uuteen 2016, 1.0 turbo Ceediin. 120km ajettu ja hinaus piti tilata. Auto rupesi nykimään pienillä vaihteilla, moottorin varoitusvalo alkoi vilkkumaan, autoon sisälle tuli voimakas haju (kytkimen palamista muistuttava) ja matka tyssäsi siihen. Nyt sit jännää odotella mikä on tuomio. Takuunhan on tottakai korvattava, mutta kyllä tää päähän ottaa kun heti joutuu ajeleen vuokra skoodalla :(

    • jäähdytinneste

      Itselläni -11 Ceed, mittarissa 81000 ja kannentiiviste vaihdettu takuuseen, ainakin tältä osin takuu toimi.

    • enostais

      Vaikuttaa ihan laatupeliltä? Vai onko kuttaperkaa?

    • Stade45

      Heplouou mulla carens 2.0 CRDI cm. 2009 ajettu nyt 552000 km moottori ja vaihdelaatikko alkuperäiskunnossa .Oon tietysti väärä ihminen sanomaan onko Kia huono vai hyvä auto. KIA kaikki itse ansaittua.

    • kolinaa

      Minun Kiiasta on heti uutena mennyt männän palautus jouset poikki piti hinata korjaamolle.
      Seuraavaksi paloi pakoputken kannatin laakerit onneksi pääsin omin avuin korjaamolle. Noita kannatin laakereita ei saanut Euroopan keskusvarastolta ollenkaan vaan teltta auto laittoi Fiiatin vastaavat kun niitä oli jäänyt edellisestä konkurssista varastoon.

      • Omat_kokemukset

        Unohdit mainita että rattaat on alkaneet kiertää akselia ja istuin on päin persettä?


    • Sejoko

      Moioi olen tässä lueskellut kian vikoja ja ei vikoja itse ostin kia ceed sw automaatin vm 08 uutena eikä siinä ollut mitään sähkövikoja eikä muutakaan valittamista ajoin sillä 236000 tkm ei vaihdeltu koiranluita eikä muitakaan nippeleitä .jarrulevyt taakse 2 ×vaihdoin tietysti palat ja kengät taakse eteen 1× palat moniuraremmi poikki 197tkm auto lavalle ja liikkeeseen ei kerennyt tulemaan moottoriin mitään vikoja ja vaihdelaatikon turbiini meni vaihtoon ,205tkm hinta sille 2100€ ja tuolle remmin vaihdolle 343€ siinä kaikki "ylimääräinen " ja kuluvia osiahan nuo ovat ei kivetkään ole ikuisia. Nyt ajelen audi A6 katsotaan pääsenkö yhtäpienillä kustannuksilla "ylimääräisillä".ja tottakai normaalit huollot tohon kiiaan

    • eikestäkäyttöäVW

      Pitkällä takuulla vakavia ongelmia?

      • Oikeassa_olet

        Pitkän takuun suurin ongelma on kait että sitä ei yleensä tarvitse käyttää koska kulkine pelittää?


    • TäysiPaska

      Itsellä kia 2014 i30 ja kone pamahti ....mittarissa oli jopa jo 52tuhatta....halpaa joo...

      • seataudiskodaVWsama

        Kia maksaa takuulla kulut.VW maksattaa asiakkaalle kun laatu paranee korjattaessa.

        Kuluttajavirasto vaan taputtaa käsiä tehdasvioille?


      • En_ennen_kuullutkaan

        Onko varmasti KIA i30?


      • Mikäihme

        Hehhhehe juu Kia i30. Aivan uusi malli ei vielä myytävänä. Trolli trolli trolli.


    • sematin

      Onko muilla kia magentis ruvennut nakuttamaan kuin ompelukone ajettu 115 000 km

    • kapantäydeltäsontaa

      jos haluaa ongelmapesän niin siitä vaan ostamaan kia.ja jos haluaa oikein ongelmien äidin niin kannattaa hankkia kuutoskoneellinen nelivetokia.ja mieluiten vanhempi kun 2012.ei lopu ongelmat kesken.

    • Automies87

      KIA on auto siinä missä , Mersu, BMW, Audi JNE.
      Tiesittehän että auto on kuluva osa.

      • Mutta mersulla ja bmw:lla rullaa ainakin tuplat mitä kian nikkoautoilla?? eiei mahdollisesti jopa triplat? miten voit verrata edes saksalaisia premium autoja tälläiseen halppis merkkiin....


      • hnnnntaiiiii

        niinno. kiat ja hentait on sulattamolla silloinkuin saksalaiset on sisäänajettu


    • KolmasKiatulossa

      Minulla on Carens CRDI 2,0 automaatti vuosimallia 20008. Ajettu on 367 000 km ja nyt odottelen uutta Niroa. Ruosteesta ei ole tietoakaan. Kuluvia osia on vaihdeltu ja tulleet viat on osin olleet omaa tietämättömyyttä. Toki olen koko ajan huollattanut säännöllisesti merkkihuollossa. En oikeastaan ihmettele, että Kiassa merkkiuskollisuus on parhaasta päästä.

      • vuonna20000

        Olet ilmeisesti keksinyt aikakoneen kun autosi on noin kaukaa tulevaisuudesta.


      • hnnnntaiiiii

        ei tarvi olla edes diesel mersu. bensiinikoneisella bemmillä ja mersullakin ajetaan enemmän kuin yhdelläkään korean dieselillä


    • Komiaa.

    • persesutimaan

      Kaikki autot on samaa paskaa, vikoja tulee joka päivä. Menkää mulkut junalla!

      • sjfklfkdfjlsk

        Nyt ei kulje junat eikä mikään takuu korvaa sitä!


    • remppaaa

      Itse erehdyin käytettyyn Kia Sportageen viitisen vuotta sitten. Ikinä ei ole minulla ollut niin huonoa autoa. Ensimmäinen auto oli Volvo, sitten Mini, Datsun neljä Toyotaa, kaksi VW, Seat, Renault, Volvo, Jaguar, Volvo, MB, VW ja nyt ajan siis Sportagella. Siis ajan jos on ajokunnossa. Viat alkoivat jo toisena päivänä ostosta (ostettu Delta-Autosta). Moottori sammui, lähti tosin käymään puolen tunnin yrittelyn päästä. Deltasta eivät löytäneet vikaa kun ei ollut jättänyt mitään koodia. No sittemmin on vikoja riittänyt, vai ovatko sitten ominaisuuksia. Laturi uusittu kolme kertaa. Toisella kerralla syttyi palamaan ja meinasi polttaa koko auton. Harmittaa vieläkin kun en antanut p****n palaa. Jarrusatulat tietenkin jumissa, vaihdettiin. Airbagin varoituvalot nollailtu useamman kerran. EGR venttiili jumissa. Kaiken huipuksi meni kytkimen painelaakeri, kaksoismassavauhtipyörä ja kytkinlevy. Nyt on palaneet ABS, luistonesto ja nelivedon varoitusvalot reilun puoli vuotta, uusimpana jarrun varoitusvalo. Musta teippi on hyvä keino piilottaa palavat varoitusvalot. Saisihan nämä korjaamalla kuntoon mutta en laita enää tähän autoon senttiäkään ja ajan niin kauan kuin liikkuu. Niin ja loppuihan se liikkuminen kun polttoainepumppu simahti. Sen kyllä uusin ja taas ajo jatkuu. En tiedä sitten kuinka kauan. Tuntuu että tämä auto on maanantaiversio ja tehty (Pohjois)Koreassa. Kim sais tän ajopelin kyllä pommittaa ohjuksellansa. Romukampanjaan tämä kyllä kävisi mutta kun en tule ostamaan uutta autoa. No pihassa on kyllä vielä 31 vuotta vanha Corolla. Sillä olen ajellut kun Kia on ollut korjaamolla/remontissa. Corolla on varmatoiminen kaasarikone ilman turhia varoitusvaloja. No mukavuuksiahan siinä ei ole mutta näin talvellakin on tosi lämmin. On tässä Kiassa hyviäkin asioita, ei ole vielä moottori hajonnut eikä turbo. Mutta jos vielä satun auton ostamaan se ei kyllä ole Kia.

    • Tallonen

      Menossa toinen KIIA CEED. ENSIMMÄISESSÄ TAKUUAIKANA VAIN VAKAAJATANGON UUSINTA TAKUUSEEN. 170.000KM EIKÄ MUUTAVIKAA.
      Toinen Kiia Ceed farkku alla vm.2012. 82.000km takana eikä muita ongelmia kuin akunvaihto. StartStop toimii kun muistaa, mutta siinä ei muita ongelmia ollut. Vasen ajovalon plttimo ja taka rekisterinvalo vaihdettu viikolla 5. Huollot ja palvelu ollut kiitettävää Niittykummun Deltassa!

    • että.kytkinkin.petti

      KIA ceed, vajaat neljä vuotta vanha. Kytkimen uusinta (n. 940 €) alle 75 000 km:ssä. Kuuluu kuluviin osiin, takuu ei siis kattanut.

    • että.paina.kytkintä

      Meikäläiselläkin on joukko hyviä kokemuksia autosta.

      Moottori ei ole hajonnut, keskuslukituksessa ei ole ollut vikaa. Merkkivalot toimivat, ikkunanpyyhkimet puhdistavat etuikkunaa. Penkkejä voi liikuttaa eteen ja taakse. On käynnistynyt hyvin. On vain kerran jättänyt tielle.

      Radiosta kuuluu useita eri ohjelmia, eräät ihan kuunneltaviakin. Pakoputki hörhöttää mukavasti. Joku asiantuntija sanoi, ettei edes käynnistysmoottorissa tunnu olevan vikaa. Vaihteiden käyttö sujuu hyvin, kun muistaa käyttää kytkintä.

    • Totta on , että Kia on surkea esitys. Minulla 273tkm ajettu cerato ja vikoja on riittänyt. Vetonivelet. pyöränlaakerit, joustintuen laakerit, etujouset ym. Nyt palaa ABS valo ja vikaa ei meinaa löytyä millään.
      Surkein esitys jota autoksi sanotaan!

    • Köyhienihmistenasialla

      KIA Pro Cee'd GT vm 2014. Luukkujen anturit jotka havitsevat "avaimen" vaihdettu takuuna kertaalleen. Ei muita ongelmia.

    • Vanhempivaltiomies

      Hauskoja tarinoita luin, monesta jutusta on vuodet jo vierineet....Kaikkia merkkejä haukutaan kovasti, jokainen tietty kehuu omaansa. Niin kai sen kuuluukin olla. Minulla on ollut yli 60 autoa 79 saadun kortin jälkeen, osa harrasteena, osa työkaluna, reppureissaaja kun olen yli 2 miljoonaa olen autoillani kurvannut. Aloitan valtamerkistäni, eli 12 mersua on ollut, joista kolme pikkukuormuria. 123, väykkyjä, ceemeleitä. Halpoja korjata, liian usein pitää korjata, usein merkkiliike edullisin ja paras palvelu, ja 15v vanha vielä ruostekorjattiin takuuseen. Hyvä puoli että missä tahansa vika löytyy, aina löytyy kyläseppä joka tuntee laitteen ja osaa korjata. Vanhat oli parempia kuin nykymallit. Vw golf, ainoa uutena ostamani auto 1,9 pwd. 8 lamppua, puhaltimen vastus ja etujarrulevyt, huollot 30tkm välein ja ajelin 200tkm, en pidä huonona, passat 10v ikäisenä 290 ajettuna, 2 moitteetonta vuotta ja 80tkm ja sitten kajahti käynnistyksen estot ja rattilukko, Volkkareita on ollut ainakin 6, sitten 7 toyotaa 1,8d Corollat oli murheettomia yhdestä meni kansipahvi 250tuhannen kohdalla, Carina e oli sitten kiva peli mutta kone oli huono yksisylinteri kului tynnyrin muotoiseksi.
      Jokunen nissanikin on ollut, vanhoja ja paljon ajettuja, yllättävän edullisia pitää ja kestää hyvin ja tarkoitan jaappanin tekemiä en renu sekasikiöitä. Hyundait 2 kpl ihan viimesen päälle, Sonata crdi vähän kallis huoltaa ja tankata....ajoin käytetyllä 150tkm, ei murheita, jarrulaikat joku öljyletku. Jaguar s-type 00 malli ajoin mittarilukemaksi 188tkm, edellinen oli tuon 88tkm ajanut, rikoin itse alatukivarren, merkkiliikkeessä maailman paras palvelu. halvat huollot ja vakuutukset, bensa kelpas nurkissa vaan ei pahamaantiellä. 7.9, 3 litran kone. Pari volvoa( pensarosvo ja riisseli s80) Vauxhall, wartburg, tipparenut, simcat, talbotit joku fordkin jopa ooppeli... Ranskalainen jumalatar Citroen D super 5, Xsara hdi ja sitten ne perkeleen pösöt 204 eka auto ensin meni kone ja sitten vasta se katkes. läpimätä kun oli, jäi peräkompula maantielle. 406 on maailman surkein suksi, ei paikkaa mitä ei olis korjattu 2 vuotta ja 200tkm ja aika usein pajalla, oli pakko ostaa vara toyota että pääsi töihin. Nyt suunnittelen että Kian ostaisin, tai huihain. Sukulaisperhe on kurvannut 08 alkaen Kioilla vailla ainuttakaan korjausta ( 5kpl) vain peltitöitä kun Taksari tuikkas kolmion takaa, ammattilainen kun on. Tuo Soul on niin halvatun ruma ja epäkäytännöllisen oloinen että on alkanut kiinnostamaan. Eihän se jaguaari ole, eikä käytetyt kalliitakaan ole, ehkä sillä pääsee etenemään kun ei tarvi 100tuhatta vuodessa ajaa.

    • Minullakin on ongelma: Kun asetan ajomoodin asetuksen Sport niin kaasua painettaessa alkaa kuulumaan kauhea vikinä takarenkaista ja asfalttiin jää 2 mustaa vanaa? Mikä on vialla? Autoni on, jos sillä nyt on mitään merkitystä, KIA Stinger GT...

      • 2 mustaa vanaa = 2 pakoputkea ja molemmista tullut öljyä pihalle?? Noinko paljon nuo syö öljyä? :/
        Ja moniurahihnaki vinkuu vai? :o


      • HerraIsoHerra kirjoitti:

        2 mustaa vanaa = 2 pakoputkea ja molemmista tullut öljyä pihalle?? Noinko paljon nuo syö öljyä? :/
        Ja moniurahihnaki vinkuu vai? :o

        Sama kävi itsellänikin mielessä että öljyähän tuo on mutta pitäisi siis olla 4 mustaa vanaa koska autossani on kyllä 2 pakoputkea mutta 4 ulostuloa. Annoin vielä KIA ammattilaisen tutkia moottorin öljymäärän ja se oli hyvällä tasolla. Onko Sinulla antaa jotain muuta vinkkiä ongelmaani kun samainen KIA ammattilainen tutki myös tuon moniurahihnankin ja sanoi että se on aivan uuden veroinen.


      • Ei kiia ammattilainen kehtaa myöntää kuinka surkeaa on hentai(hyundai) konsernin laatu:DD juksutti sua


      • HerraIsoHerra kirjoitti:

        Ei kiia ammattilainen kehtaa myöntää kuinka surkeaa on hentai(hyundai) konsernin laatu:DD juksutti sua

        Kirjoittamasi viesti pisti kyllä ajattelemaan että näinköhän minua olisi huijattu mutta onneksi tuttavapiiristäni löytyi asiantuntija joka on, yllätys yllätys, BMW autojen harrastaja.
        Koeajolenkin päätteeksi hän totesi että mustat jäljet asfaltissa eivät suinkaan kielineet ölyvuodosta vaan että syynä oli minun liian raskas kaasujalka. Jäljet, ne mustat, olivatkin takarenkaista jotka olivat ns. sutineet.


      • Entinen_Kialainen
        Köyhienihmistenasialla kirjoitti:

        Kirjoittamasi viesti pisti kyllä ajattelemaan että näinköhän minua olisi huijattu mutta onneksi tuttavapiiristäni löytyi asiantuntija joka on, yllätys yllätys, BMW autojen harrastaja.
        Koeajolenkin päätteeksi hän totesi että mustat jäljet asfaltissa eivät suinkaan kielineet ölyvuodosta vaan että syynä oli minun liian raskas kaasujalka. Jäljet, ne mustat, olivatkin takarenkaista jotka olivat ns. sutineet.

        Mitä? Eikö Bemussa ole pitoa? Kannattaa poiketa Tammelantorilla Tampereella,sieltä sitä Pitoa saa kilotolkulla,ostakaa nyt ensin aluksi vaikkapa kapallinen tuota herkkuperunaa,niin ei ainakaan enää Bemu sudi Pidon puutteen takia mustaa viivaa asfalttiin!!! :xD


      • Entinen_Kialainen kirjoitti:

        Mitä? Eikö Bemussa ole pitoa? Kannattaa poiketa Tammelantorilla Tampereella,sieltä sitä Pitoa saa kilotolkulla,ostakaa nyt ensin aluksi vaikkapa kapallinen tuota herkkuperunaa,niin ei ainakaan enää Bemu sudi Pidon puutteen takia mustaa viivaa asfalttiin!!! :xD

        Tarkkaavaisuutta...


    • Joopa

      Toinen Kia menossa, nykyinen on Optima sw . Edellinen oli Ceed ja pärjäsi ihan hyvin ,pieniä murheita oli mutta aina takuu korvasi ja homma pelasi. Nyt Optimassa mittarissa 50000km ja kuskin penkin keinonahka verhoilu hajoaa. Takuu ei korvaa, kun olen penkillä kuulemma väärin istunut. Saa nähdä onko viimeinen Kia....

      • Miten voi kulua edes penkit rikki uudehkosta autosta vaikka istuisi miten tahansa? Vaikuttaa olevan kian nahkapenkit täys vitsi.


    • hnnnntaiiii

      kuulostaapa laadukkaalta. ja jotkut inisee etä on koreanlaitteet yhtä hyviä ku muutkin. luotan että et enään osta kiaa tai hentaita vaan siirryt kunnon autoihin

    • Nissanillaajetaan

      Olin aikeissa ostaa Kia Soulin, mutta luettuani näitä kommentteja päätin olla ostamatta Kiaa. Kiitos varoituksista.

    • Ceed2018

      Odottelen uutta 2018 Ceed 1.4 T-GDI automaattia. Mielenkiintoista nähdä, miten toimii suht runsailla vuosittaisilla ajokilometreillämme. En ole ollut merkkiuskollinen, kokeillut jo muutamia merkkiä (japanilaisia ja eurooppalaisia). Kaikissa ollut ne hyvät ja huonot puolensa. Ja merkkiliikehuollot toimineet vaihtelevasti. Deltan huolto toiminut meidän kohdallamme yllättävän hyvin (tosin suht kalliit huollot Mazdalla). Luulisin, että Kian (ja Hyundain) suhteen mahdolliset huonot kokemukset esim. 5-10 vuotta vanhoista malleista eivät ole verrattavissa nykyisiin, koska ilmeisesti korealaiset ovat nykyään nopeita oppimaan virheistään ja tuntuu, että siellä on päästy jo vähintään esim. japanilaisten rinnalle laatupuolella. Mutta mielenkiintoista nähdä, tuleeko tulevina vuosina esim. ruoste- tai muita ongelmia. Ja mitä tuo periaatteessa pitkä takuu lopulta korvaa, mitä ei.

    • mikko_mallika

      ittellä kohta kakkos autossa (ceed vm 2007)
      300 000km 1.6 bensa koneella. ainoot viat on väljiä puslia ja jarru palat vähissä. toisaalta ne on kuluvia osia. kallei huolto on ollu 290e missä oli vuosihuolto

    • vwkehujatväittääkö

      jaa että pitkän takuun aikana omistajat maksaa vai?

    • PulpPulpPulp

      Onkos muilla öljyläikkää tupannut tulla koneen alle? 2007 Cee'd 1,6 dieselissä on 190000 mittarissa ja kampiakselin tiiviste pulputtaa öljyjä pihalle. Remontti merkkiliikkeessä lähes auton arvoinen tai ainakaan auto ei ole sen arvoinen, että tämä kannattaisi vielä tehdä, jotain muuta laukeaa kohta kuitenkin.
      No seuraavaa romutuskampanjaa odotellessa.

    • Anonyymi

      Ajoin viisi vuotta käytetyllä Kia Sportagella, 12.000 km vuosi ja autoa myydessä mittari oli 125.000. On tarkka ohjaus, jaksaa vetää venettä ja helppo lastata tavaroita isoon konttiin. Auto on hiljainen ja bensaa kuluu 7-8 litraa satasella.

      Auto on täynnä pikkuvikoja:
      - jos auton sammuttaa lyhyeksi ajaksi, vakionopeussäädin ei toimi (pidempi sammutus ”nollaa” vian).
      - auto sammuu kesken ajon, harvoin. Starttaa saman tien ja meno jatkuu...
      - mäkilähtöavustin toimii toisinaan (tärkeä kapistus kaupunkiajossa)
      - huomiovalot palavat/eivät pala/palavat/ehkä eivät..
      - ilmastointi lopettaa yhteistyön kesken ajon helteellä, muuten toimii moitteetta (tunnelmaa kivasti kohottava, kun auto täynnä rouvia juhlamekot ja -meikit päällä ja kun ulkona on 28 astetta ja matkaa vielä 35 km...)
      - ABS-jarrut nykii ja auto vikuroi todella liukkaalla jäällä, normitalvikelillä vikaa ei huomaa
      - jne sähköjuttuja, jotka ilmenivät vain kerran

      Autossa on 7 vuoden takuu. Huollossa eivät osaa korjata vikaa, joka ilmenee tiellä, mutta ei huollon pihassa. Hallintalaitteiden nappuloita autoon on vaihdettu takuuna, vikoihin näillä toimilla ei ole ollut vaikutusta.

      Auto sopii rennolle kaverille, jota ei huolet ja murheet paina. Samanlainen vaimo ja anoppi olisi myös kätevä olla...

      • Anonyymi

        Itsellä on diesel Ceedissä tuota samalta kuulostavaa ärsyttävää sammumisvikaa. Yhtäkkiä vain auto sammuu vaikka kesken motarinopeuden. Sitten vaan auto pientareelle, virrat pois ja uusi starttaus. Heti käynnistyy eikä sammu uudelleen yllättäen ennen kuin taas muutaman kuukauden kuluttua. Vikaa etsivät kerran huollossa, löytämättä. Takuu on jo ummessa joten tällä mennään. Toinen ärsyttävä harvoin toistuva vika on koko mittariston mykistyminen varoitusvaloja lukuun ottamatta. Kaikki viisarit näyttävät nollaa ja tämä vika ei poistukaan ihan pelkästään uudelleen starttaamalla. Ei edes akun kengät irrottamalla, mutta sitten vaan jonain aamuna startatessa mittari taas toimii ja saattaa toimia ilman mitään ongelmia vuoden tai ylikin ja sitten taas mysteerivika iskee. Tätä vikaa tutkittiin jo takuuaikana, mutta ei tietenkään silloin kun mittari ei toiminut...joten mitään ei löytynyt.


    • Anonyymi

      KIA=Köyhien Ihmisten Auto =D

    • Anonyymi

      Kia Sorento 2014 takajarrut ovat jatkuva ongelma. Vasemman takajarrun ulompi pala kului loppuun 30 tkm kohdalla, seuraava 50 tkm kohdalla. Oikeanpuoleinen ulompi kesti liki 50 tkm. Delta auton mukaan jarrut on avattava ja puhdistettava kerran vuodessa. Kun kysyin "miksi tämä ei ole määräaikaishuollon ohjelmassa" heittivät minut ulos huollosta. Oli kuulemma maksaviakin asiakkaita siinä jonossa.

      Vaihdoin paloja itse ja syy selvisi: jarrupalat ovat liian tiukat jarrusatulaan ja ilmeisesti Suomen suolavesi saa ne hirttämään kiinni. Otin viilalla hieman pituutta pois paloista ja kestävät nyt paremmin. Silti neljännet palat menossa vaikka vasta 70 tkm. En suosittele Kia Sorentoa.

      Edellinen autoni oli Huyndai Santa Fe. Ei minkäänlaisia ongelmia, ajoin 175 tkm.

    • Anonyymi

      Kia Ceed -11 1.6Tdi aj. 160tkm , olen ajanut n. vuoden ja automaatilla ja vakionopeuden säätimellä, loistava kaikin puolin, polttoaineen kulutus pienempi kuin ilmoitettu, ei mitään ongelmia , käynnistyy talvella, on lämmin talvella ja kivan viileä helteellä, täytyy aina muistaa hinta/laatu suhde.
      Lisäksi on hyvä katsoa öljyt ja vedet ym ja huoltaa säännöllisesti niin ei ylläty.
      Vaikea löytää tällä hintaa parempaa autoa, olen itse entinen mersu ja bemarimies ja tämä tuli vaihdossa tutkimatta sen enempää ja olen enemmän kuin tyytyväinen.

    • Anonyymi

      Minulla on 2013 Sportage 2.0 cvvt awd. Alkoi ensin kuulumaan jytkytys kuin jotakin olisi pahasti epätasapainossa. Kohta vasen takapyörä jäi jumiin, savu vaan nousi jarrusta. Satulan sylinteri oli kulunut niin väljäksi, että mäntä ei palauttanut, kun meni vinoon. Satula piti uusia. Ei auttanut voitelu yms. Eikä aikaakaan, kun etujarrujenkin satulat piti myös uusia laahaamisen takia. Kyllä oli jarrulevyt kuumana. Tällaiset ei mene takuuseen, vaikka takuuaikaa oli ja mittarissa hieman yli 100 000 km (”Takuu” 150 000 / 7 vuotta...).
      Näissä muuten ei ole oikeaa lohkolämmitintä vaan jokin ”putkilo” moottorin takana.
      Ajonestolaite temputtelee, kun pakkasta n -20 C. Se keltainen auton kuva ei syty, kun virta laitetaan päälle. Varttitunnin yrittämisen jälkeen saattaa onnistua. Vaikuttaa siltä, että tällä on jotakin tekemistä jarrupolkimen mikrokytkimen kanssa. ?
      .Vakionopeussäädinkään ei ota aina päälle. Kun painaltaa kerran jarrua, niin sitten ottaa.
      Ei nämä muutenkaan mitään talviautoja ole. Pakilla ei meinaa päästä taaksepäin, kun lunta 10 cm. Pitää aina jättää pihalle keula menosuuntaan. Eteenpäinkään ei mene, jos lunta 20 cm, vaikka on ”neliveto”. Kytkin savuaa helposti. Normaaliajossa kytkin ei luista kovassakaan kiihdytyksessä. Kun tankatessa laskee oikean bensankulutuksen, niin se on kesälläkin aina 10 litraa sataselle. Talvella enemmän. Ja nämä eivät ole mitään keksittyjä juttuja, vaan perustuvat omiin kokemuksiin.

    • Anonyymi

      Mikähän Kian malli lienee ollut jossa näin vilkut alhaalla takapuskurissa ?
      Olisi jo varmasti sama jos niitä ei laita ollenkaan.
      Vilkkujen tarkoitus lienee alunperin ollut se että niillä ilmaistaan
      muulle liikenteelle kääntymisaikeista, mitä ylempänä ne ovat, ne
      myös näkyvät. Kian suunnittelijoilla ei näytä olevaan mitään tajua
      asiasta. Kun meillä vielä talvella pöllyävä lumi peittää puskurin, ei
      niitä näe ollenkaan.
      Täysi susi.

    • Anonyymi

      Yhdyn kian vikoihin, uusi auto ja kolmesti " hyytynyt" välille, Vedot vain loppuu ja kian tiepalvelun toiminta on valheellista, luvataan kyllä, mutta ei vastaa edes asikaspalautteisiin, Onneksi sain Vaihdettua uuden kiani pois, ei ikinä enää kiaa minulle!

    • Anonyymi

      Kia ceed 2019 automaatti. Välillä ravistaa paikalta lähtiessä että tukka meinaa lähteä, vaihtaa välillä todella kovin nykäyksin. Huollossa sanottiin että kostealla ilmalla nykii, on ominaisuus, sanoin että ostin mielestäni auton millä voi ajaa myös kosteella ilmalla. Se oli viimeinen niitti, auto menee vaihtoon. Ei koskaan tule minulle Korealaista autoa.

    • Anonyymi

      Yleensä kun on turbo auto,,niin kannattaa öljyt vaihtaa useimmin;; ja moni tekee sen virheen kun tulee parkkin sammuttaa heti<<,,esim jos menee kauppan vaikka ostaan maitoo niin pitää tyhjäkäynnillä että lammöt laskee sen 1-3min NIIN TURBO KESTÄÄ auton iiän vois sanoa automasentaja<<

      • Anonyymi

        Jos on joskus nähnyt lämpökamerakuvaa turbosta, tietää, että sen jäähtymiseen ei tarvita minuutin parin tyhjäkäytiä. Siihen riittää ihan se rauhallinen ajo parkkiruutuun, vaikka kauppa olsi heti motarin rampin vieressä.


      • Anonyymi

        Nuo jutut ovat ajalta jolloin turboautoissa oli miehekkään kokoiset turbot ja niissä alimitoitettu jäähdytys. Saattaa tänä päivänäkin koskea jotain lastutettuja autoja, mutta ei mitään nyrkinkokoisella turbolla varustettua litran kolmipyttyistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo jutut ovat ajalta jolloin turboautoissa oli miehekkään kokoiset turbot ja niissä alimitoitettu jäähdytys. Saattaa tänä päivänäkin koskea jotain lastutettuja autoja, mutta ei mitään nyrkinkokoisella turbolla varustettua litran kolmipyttyistä.

        Olet oikeassa.

        Nykyisin ei tarvitse turboahtimen terveydestä enää huolehtia. Moottori hajoaa merkittävästi nopeammin kuin turbo, ajoi miten vaan.


    • Anonyymi

      Onneksi sain kiani autoliikkeen murheeksi. Menin takaisin laatu autoon TOYOTA. Ei mkiaa koskaan ei todellakaan.

    • Ostin halvan ceraton liikkeestä (07), katsastamato n, Vikana oli kytkin luistaa, hihnanvaihto pitkäks, huolto aika . Vaihdoin hihnan, kytkimen, h.tangon s.kumin, huolsin. Vein katsastukseen. N. 270k km. Läpi huomautuksetta. Nyt km 300k risat. Ei vikaa kuin takaikkuna katk. Ei nosta lasia kuskin ovesta. Katsastus nyt, odotan puhdasta listaa. Ruosteeton ja kaikki toimii. Auton hinta alle 600 ja korj.huolto vuosi sitten alle 300 ja kats. päälle. En voi valittaa, ilm, s.ikkunat, vakkari, erit.siisti. ovistopparit kyllä löysät, vaihtoon. Piti myydä voitolla, mutten raaski! 2 litranen, vie bensaa ilm.määrän. lakkapinnassa muoveissa vikaa, helppo korjaa itse. Kaikki olen korjannutkin. Viat mitä eilen huomasin oli valon kork.säätö ja rek.kilven lamppu pimee.

    • Anonyymi

      Ostin ensimmäisen Sorenton uutena 2006. 2016 Katkesi jakoketju jonka ei koskaan pitäisi katketa. Seuraava Sorento oli muistaakseni vuosimallia 2011. Yhteistyö katkesi nokkakolariin jossa auton turvallisuus tuli toteennäytetyksi.
      Nykyinen on vuosimallia 2014 mutta on turhan iso auto kun vetokoukulle ei ole enää käyttöä. Etsinnässä on Kia Ceed. Merkkiä en aio vaihtaa.

    • Anonyymi

      Sen nyt ainakin voin sanoa että kytkin osat ovat jopa ala arvoisen heikkoja kia CEED autoissa. Kun minun auto meni 70 000 ajettuna remonttiin , oli jonossa muitakin kytkin vikaisia. Nyt myin auton pois.

      • Anonyymi

        Eihän kytkin ole kallis..


      • Anonyymi

        No kerroppa yksikin merkki missä ei ole tänä päivänä vikoja....ei löydy yhtään merkkiä uudemmista...suorasuihkukoneet menee tukkoon ja. Kytkimet ovat kaksoiskytkimiä,kalliita vaihteisto vikoja, ..siis joka merkissä on heikkoudet,uudemmissa dieseleissä on hiukkasloukku ja adblue....joihinkin merkkeihin iskarin vaihtoon pitää purkaa puolikeulaa..systerin automaattilaatikon korjaus maksoi 6000€...siis saksalaiseen..joten ei kannata itkeä kian satasen kytkimen takia.?joita saa meren toiselta puolen varaosana...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kerroppa yksikin merkki missä ei ole tänä päivänä vikoja....ei löydy yhtään merkkiä uudemmista...suorasuihkukoneet menee tukkoon ja. Kytkimet ovat kaksoiskytkimiä,kalliita vaihteisto vikoja, ..siis joka merkissä on heikkoudet,uudemmissa dieseleissä on hiukkasloukku ja adblue....joihinkin merkkeihin iskarin vaihtoon pitää purkaa puolikeulaa..systerin automaattilaatikon korjaus maksoi 6000€...siis saksalaiseen..joten ei kannata itkeä kian satasen kytkimen takia.?joita saa meren toiselta puolen varaosana...

        Löytyykö miltään valmistajalta enää imusarjaruiskutuksella varustettua bensamoottoria hihnajakopäällä ja manuaalilaatikolla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Löytyykö miltään valmistajalta enää imusarjaruiskutuksella varustettua bensamoottoria hihnajakopäällä ja manuaalilaatikolla?

        Ei..?minulla on VM 2022 1,2 MPI ruiskutus kia Rio manuaali...valmistus on loppunut...näihin saa halvalla osia sekään uusia että käytettyjä...uus halvin kytkin löytyy 70€ virosta..ja kalliimpana vähän yli satasen..purkaamoilta löytyy runsaasti osia....


    • Anonyymi

      Ei huolta ..kaikissa merkeissä on ongelmia..kiaan saa helposti purkaamoilta halpoja osia..,..

      • Anonyymi

        Eri juttu että kannattaako purkaamolta purettuja, käytettyjä osia asentaa autoon.

        Ovenkahvan tai takalampun vielä ymmärrän, ne kun ei ole juurikaan käytössä kuluvia osia, mutta esim. käytetyn kytkimen jättäisin asentamatta.

        Isälläni oli Hyundai maasturi, joka on KIA:n kanssa teknisesti sama, ja ainakin siihen oli joitakin osia mahdotonta saada tarvikkeena. Toimitusaika Koreasta oli kuukauden luokkaa. Osat olivat sellaisia, että niitä ei olisi kannattanut käytettynä asentaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eri juttu että kannattaako purkaamolta purettuja, käytettyjä osia asentaa autoon.

        Ovenkahvan tai takalampun vielä ymmärrän, ne kun ei ole juurikaan käytössä kuluvia osia, mutta esim. käytetyn kytkimen jättäisin asentamatta.

        Isälläni oli Hyundai maasturi, joka on KIA:n kanssa teknisesti sama, ja ainakin siihen oli joitakin osia mahdotonta saada tarvikkeena. Toimitusaika Koreasta oli kuukauden luokkaa. Osat olivat sellaisia, että niitä ei olisi kannattanut käytettynä asentaa.

        Kannattaa ,esim meillä on kakkosauto Toyota Corolla siitä hajosi ABS boxi joka olisi maksanut merkkiliikkeessä vaihdettua hunajaa,siis tuhansia asennettuna,..hajoittamolta 150€ 80.000 km ajettu...ja tähän vanhempaan malliin se on helppo asentaa ,ei tarvitse ohjelmoida jne...kiaan on myös helppo vaihtaa muitakin osia, ainakin perusmallin!!itse en koskaan osta liian teknisiä ja hienoja malleja??perusmalli riittää ilman hybritiä ...nyt olen katsellut YouTubes eri merkkien korjaamista niin ei houkuttele ostaan tiettyjä merkkejä...?eikä erikoismallejja joihin vaikea löytää osia ...


    • Anonyymi

      Aasiassa tehdyt ja kootut ei toimi pohjolassa, ekana tökkii elektroniikka sitten muut kuten naapurilla. Itellä volkkari passat 2002, ei mitään vikaa muuta kun kulumisesta johtuneet vaihdot, kuten jarrut. 253000 km ja ajot jatkuu.

      • Anonyymi

        Todellinen asiantuntija. Euroopassa myytävät Kiat ja Hyundait valmistetaan Slovakiassa autotehtaassa, joka on maailman suurimpia. 22 vuotta sitten valmistetut VAG konsernin romut ovatkin viimeisiä insinöörilaadulla valmistetut volkkarit. Sen jälkeen ei ole tullut mitään sellaista, mitä voisi laaduksi kutsua.


      • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3184
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2131
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2054
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1905
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe