307 farkku märkä???

N36

Puolitoista vuotta vanha 307 farkku on märkä. Siis kirjaimellisesti. Hanttimiehen puoleinen matto ( siis sen muovikourun alta) aiva märkä, litisee vettä. Ovi, ikkunat ei olleet auki. Ovi tuntuu kuivalta, ei mistään valumia tms. Mutta ajettaessa hiljaa ja jarrutettaessa holina penkin alta... mahdollisesti kynnyskotelot tms täynnä vettä... Kaveri purki reunasta verhosuta, siellä menee sähköjohtoja... Vettä täynnä. Missä vika, mitä tehdä ?? Meen huomenna liikkeeseen näyttään... Oon nainen, joten apuva !

11

3407

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juttu

      ainoa ero, että sateella vettä valuu jostakin kuskin matolle.

      Vaihda pois, niin minäkin tein. Vaihdoin toiseen, mielestäni luotettavampaan merkkiin, sain 307SW:stä 19500 muita roippeita.

    • n.n.

      Pari mahdollisuutta :

      1. Autoon on asennettu sisätilalämmitin ja haaroituksen läpivienti on toheloitu siten että läpiviennistä pääsee vettä valumaan sisätiloihin
      ( Yllättävan tavallinen moka monessa pajassa )

      2. Auton pohjasta löytyy tarkistusreikien kumitulppia. Jos tällainen putoaa pois, esim pohjakoksetuksen takia, silloin vettä pääsee sen alla oleviin rakenteisiin.

      • joku jossain

        olen nähnyt tasan yhden tapauksen jossa kynnyskotelo todella oli täynnä vettä ja jarrutuksissa sitä loiskati etujalkatilaan kaiuttimen (!!) reiän kautta.

        Kyseessä oli kyllä 15v opel jonka kynnyskotelon pääty oli ruostunut puhki takalokasuojan sisältä.

        Toinen suosittu tapa uittaa vettä autoon on tukkia esim epäonnistuneella massauksella etuovien alareunan valumareiät. Ennenpitkää tiivisteiden välistä valuu oviin riittävästi vettä ja se valuu ovipahvien välistä sisään mutta kauan ennen pitäisi kyllä havaita että ovea liikuteltaessa se hölksyy.

        Wanhoissa autoissa tietty ikkunan tiivisteen välistä valui sisään melkoisestikin vettä mutta pösössä on liimalasit joten se siitä teoriasta.

        Myös lämppärin ilmanottoaukko voi haukata vettä sisään ja se päätyy tietenkin jalkatilan kanavien kautta matoille ilman näkyviä valumajälkiä.

        Surkeastikaan tehtyä lämppärin läpivientiä en heti epäilisi koska ei se pysty sentään *tuollaisia* määriä vettä uittamaan jollei sinne ole tehty jotain nyrkin mentävää reikää.


      • N36
        joku jossain kirjoitti:

        olen nähnyt tasan yhden tapauksen jossa kynnyskotelo todella oli täynnä vettä ja jarrutuksissa sitä loiskati etujalkatilaan kaiuttimen (!!) reiän kautta.

        Kyseessä oli kyllä 15v opel jonka kynnyskotelon pääty oli ruostunut puhki takalokasuojan sisältä.

        Toinen suosittu tapa uittaa vettä autoon on tukkia esim epäonnistuneella massauksella etuovien alareunan valumareiät. Ennenpitkää tiivisteiden välistä valuu oviin riittävästi vettä ja se valuu ovipahvien välistä sisään mutta kauan ennen pitäisi kyllä havaita että ovea liikuteltaessa se hölksyy.

        Wanhoissa autoissa tietty ikkunan tiivisteen välistä valui sisään melkoisestikin vettä mutta pösössä on liimalasit joten se siitä teoriasta.

        Myös lämppärin ilmanottoaukko voi haukata vettä sisään ja se päätyy tietenkin jalkatilan kanavien kautta matoille ilman näkyviä valumajälkiä.

        Surkeastikaan tehtyä lämppärin läpivientiä en heti epäilisi koska ei se pysty sentään *tuollaisia* määriä vettä uittamaan jollei sinne ole tehty jotain nyrkin mentävää reikää.

        vettä, ainakin kynnyskotelot puolillaan ja ilmeisesti jossain pohjapeltien välissä...!!
        Kävin aamulla huollossa, jossa tylyä kohtelua, että korikorjaamo lomalla, tuu viikon päästä. Muttt huoltoneuvojakin totes että taitaa olla kotelot täys ja kaikki pohjan äänieristeet valui vettä kun kurkkas kynnyksen reunasta alle...
        Soitin tulikivenkatkuisen puhelun ko Peugeot-liikkeen takuuasioista vastaavalle, otti yhteyttä maahantuojaan ja asiaa nyt ihmetelty. Kuulemma 309:ssä muinoin vastaavaa ja Fiat Puntossa.
        Huomenna auto otetaan aamusella ylös, ja 'päästetään vedet pois'. Nyt ihmettelyn aiheena onkin, että mistä sitä vettä sinne meneeja miten estää toistuminen. Huomasin äkkijarrutuksessa että vettä 'hölskähtää' sisäpuolelle kun verhous nyt hieman auki... Ei tule sisäpistokkeeen juuresta, eikä ikkunan välistä( ovi on kuiva)... Että saas nähdä kuinka käy. Autossa ainakin vettä useita, ellei kymmeniä litroja !!!!


      • XXX

        1.
        Ei ole sisätilan lämmitintä.

        2.
        Tulpasta en tiedä mitään, mutta nouseeko vesi pohjan läpi kumimaton päälle, verhoilun säilyessä kuivana ???


      • Vetoa ?
        N36 kirjoitti:

        vettä, ainakin kynnyskotelot puolillaan ja ilmeisesti jossain pohjapeltien välissä...!!
        Kävin aamulla huollossa, jossa tylyä kohtelua, että korikorjaamo lomalla, tuu viikon päästä. Muttt huoltoneuvojakin totes että taitaa olla kotelot täys ja kaikki pohjan äänieristeet valui vettä kun kurkkas kynnyksen reunasta alle...
        Soitin tulikivenkatkuisen puhelun ko Peugeot-liikkeen takuuasioista vastaavalle, otti yhteyttä maahantuojaan ja asiaa nyt ihmetelty. Kuulemma 309:ssä muinoin vastaavaa ja Fiat Puntossa.
        Huomenna auto otetaan aamusella ylös, ja 'päästetään vedet pois'. Nyt ihmettelyn aiheena onkin, että mistä sitä vettä sinne meneeja miten estää toistuminen. Huomasin äkkijarrutuksessa että vettä 'hölskähtää' sisäpuolelle kun verhous nyt hieman auki... Ei tule sisäpistokkeeen juuresta, eikä ikkunan välistä( ovi on kuiva)... Että saas nähdä kuinka käy. Autossa ainakin vettä useita, ellei kymmeniä litroja !!!!

        100 eebii, että vesi valutetaan pois, mahdollinen vuotokohta arvataan ja siihen laitetaan tippa saniteettisilikoonia.

        Vika tulee uudestaan ja uudestaan ja niin kauan kun takuu riittää vesi valutetaan pois ja silikoonia lisätään. Kun takuu loppuu hommat hoidetaan samoin kuin ennenkin, mutta nyt se vaan tulee maksamaan = pösöhuollon toimintatapa


    • Leo70

      oli kynnyskotelon valumareiät tukossa ja kevään tullen talvella kynnyskoteloon etsiytynyt lumi suli ja rupesi hölskymään (ei tosin tulvinut sisälle) kiihdytettäessä ja jarrutettaessa. Paikallinen Pösöhuolto tökkäsi valumareiät auki ja valutti vedet pois. Sen jälkeen ongelma ei enää toistunut.

    • olisko

      pikku "trolli" ?? ;)

    • pete

      huomasin eilen omasta sw:stä et kumimatoille oli tullut vettä ajon aikana.otin matot pois,niin verhous oli litimärkä.soitin peugeot huoltoon,et mistähän mahtaa johtua,kaveri sano et ilmastoinnin poistoputki on pois paikoiltaan tai rikki.otin suojamuovit irti,niin kumiputki oli "lutussa" joten kondensiovesi tuli auton sisään eikä ulos minne pitäis.Olis autossa ollu takuu mut ei ole nyt aikaa mennä korjaamolle,joten korjasin itse ja taas toimii.

    • N36

      nostivat auton ylös, ja totesivat että poistoreikää ei ole. Tai siis massattu, "prässätty" tukkoon, iskivät pienellä naulalla siihen reiän ja jo rupes vesi lirisemään pois. Litratolkulla. Ei hölsky selvästi enää. Mutta verhoilun alla eristeet on läpimärät. Ranskasta tilattii uudet tilalle, ja sit kuivataan autoa kuulemma kolme päivää, penkit pois ja sillee...Mahdollisesti suurempikin homma, jos koko alusta märkä, selvinnee kun avaavat ja tutkivat tarkemmin.
      Mutta se tärkein kysymys, mistä se vesi sinne tuli...ja ettei tule uudelleen..

      • Jonsku

        Moi,

        Olen kuullut että kun ovien verhoukset joudutaan
        poistamaan esimerkiksi kaiuttimien asennusta varten, silloin yleensä "asentajat" rikkovat ovi-verhouksessa olevan suojamuovin. Tästä johtuen ovenalareunassa olevista reiistä pääsee vesi
        oven sisään ja siitä sitten verhoilun kautta lattiamaton alle. Itse asennnutin uudet kaiuttimet aluperäisten tilalle ja kaksi asennusliikettä kieltäytyi koskemasta 307 pösöön juuri tulevien kosteusongelmien takia. Voi olla että tästä ei sinulle ole apua, mutta kerroimpa kuitenkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      176
      1319
    2. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      311
      1050
    3. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      142
      983
    4. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      21
      964
    5. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      96
      862
    6. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      830
    7. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      59
      825
    8. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      84
      798
    9. Nyt olis hyvä hetki tavata ja jutella

      Entinen parisuhde on paketoitu, ja nyt olisin vapaa mies sinun käyttöösi. Vieläkö tahdot mua? Aikaa on mennyt liikaa, mu
      Ikävä
      51
      758
    10. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      122
      732
    Aihe