Meidän digitelevision ohjelmaopas on rasittava, sillä se näyttää satunnaisten ohjelmien nimet ja tiedot ruotsiksi. Homma ei ole järjestelmällistä - saman kanavan ohjelmat voivat olla tyyliin 'suomeksi kaksi ohjelmaa..seuraava ohjelma ruotsiksi..sitten seuraava suomeksi..seuraavat kaksi ruotsiksi' jne. Eli suomenkieleisiä ja ruotsinkielisiä ohjelmanimiä ja tietoja on aivan sekaisin. Vaikea huomata oppaasta tuleeko joku kiinnostava ohjelma, sillä ruotsinkielinen nimi ei läheskään aina ole suora käännös suomesta...eikä se osu silmään kun nopeasti katsoo ohjelmaoppaasta, että tuleeko tänään se ja se ohjelma. Ollaan haettu kanavat uudelleen ja ihmetelty kieliasetuksia.
Asumme rannikko-pohjanmaalla voisiko vastaanottimen sijainnilla olla mitään merkitystä?
Ohjelmaoppaan kielisekoilu
6
103
Vastaukset
- 9+0
Minä olen helsinkiläisen Welhon kaapeliverkossa ja saan joskus samantapaisia ohjelmatietoja myös tanskaksi! Vika lienee jakelijassa.
- vika on boksissa
Ei ole jakelijassa vika vaan vika on digiboksissa joka ei ilmeisesti kykene käsittelemään dataa oikein vaan "arpoo" EPG:n kielen. Niin ja Welho on muuten valtakunnallinen operaattori, ellet sattunut tietämään. Toki Dnan (eli siten myös Welhon) kotipaikaksi on muutettu Helsinki, eli siinä mielessä olet jäljillä.
- 9+0
vika on boksissa kirjoitti:
Ei ole jakelijassa vika vaan vika on digiboksissa joka ei ilmeisesti kykene käsittelemään dataa oikein vaan "arpoo" EPG:n kielen. Niin ja Welho on muuten valtakunnallinen operaattori, ellet sattunut tietämään. Toki Dnan (eli siten myös Welhon) kotipaikaksi on muutettu Helsinki, eli siinä mielessä olet jäljillä.
"Ei ole jakelijassa vika vaan vika on digiboksissa joka ei ilmeisesti kykene käsittelemään dataa oikein vaan "arpoo" EPG:n kielen."
Vai niin. Minulle sattui sitten todella erikoinen tapaus pari iltaa sitten. digitelevisioni ja digiboksini kertoivat molemmat täsmälleen samoja virheellisiä ohjelmatietoja Ylen iltauutisten aikaan. Niissä oli siis samaan aikaan täsmälleen sama vika, joka seuraavana päivänä oli kummassakin korjaantunut itsestään.
Tiedän toki, että DNA on ostanut Welhon, mutta koska Welhon ja sen edeltäjän HTV:n pääkallonpaikka on sijainnut Itä-Pasilassa jo 70-luvulta alkaen, en osaa ajatella Welhoa muuna kuin stadilaisena firmana. Lantapaukut olkoot vapaasti eri mieltä! :o) - vika on boksissa
9+0 kirjoitti:
"Ei ole jakelijassa vika vaan vika on digiboksissa joka ei ilmeisesti kykene käsittelemään dataa oikein vaan "arpoo" EPG:n kielen."
Vai niin. Minulle sattui sitten todella erikoinen tapaus pari iltaa sitten. digitelevisioni ja digiboksini kertoivat molemmat täsmälleen samoja virheellisiä ohjelmatietoja Ylen iltauutisten aikaan. Niissä oli siis samaan aikaan täsmälleen sama vika, joka seuraavana päivänä oli kummassakin korjaantunut itsestään.
Tiedän toki, että DNA on ostanut Welhon, mutta koska Welhon ja sen edeltäjän HTV:n pääkallonpaikka on sijainnut Itä-Pasilassa jo 70-luvulta alkaen, en osaa ajatella Welhoa muuna kuin stadilaisena firmana. Lantapaukut olkoot vapaasti eri mieltä! :o)En ole lantapaukku vaan itsekin stadilainen, kuten Welhon edeltäjä HTV. Asia on vaan niin että nykyään ei ole enää sitä entistä Welhoa vaan Dna Welho, jonka kotipaikka kylläkin on Helsinki mutta ei ole enää paikallinen vaan valtakunnallisesti toimiva operaattori.
Edelleenkin mitä tulee ohjelmaoppaan sekakielisyyteen niin syyt on joko laitteissa tahi Ylessä, siitä johtuen että samaa ilmiötä esiintyy myös antenniverkossa, laitteista riippuen. Esim. telkkarini näyttää ohjelmatietoja ruotsiksi mutta digiboksi taas suomeksi, molemmissa asetuksena suomenkieliset kieliasetukset (umpisuomenkielisenä en sitä freudenthalilaisten kieltä suostu edes puhumaan).
- Herra X
Televisioon ohjelmistopäivitys maahantuojalta ja senjälkeen se osaa erotella ohjelmaoppaan kielikoodit oikein.
- Tietäjärtt
Kertoisitko myös television merkin ja malliin. Auttaisi vastaamisessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa109868"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 71627
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73593Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33503- 72483