ubuntu

puusilima____fdsa

ubuntu on ubuntu on
se on
monesti huomattu että
kuten arvata saattaa,
niin ubuntussa
suhaillaan oletuksena pääkäyttäjällä.

olettekos pääkäytelleet viimeaikoina? senkin tietoturvan halveksujat!

277

584

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puunaama

      echo suhaillaan
      su
      shutdown 0

      • puusilima____asdg

        miksi?

        upuntussa suhaillaan oletuksena pääkäyttäjällä.


      • puusilima____asdg kirjoitti:

        miksi?

        upuntussa suhaillaan oletuksena pääkäyttäjällä.

        Ei suhailla. Ei pysty esimerkiksi kirjoittamaan mitään kansioon /root

        Tarvitsee ne pääkäyttäjän oikeudet ennen tätä.


      • puusilima____asdg
        M-Kar kirjoitti:

        Ei suhailla. Ei pysty esimerkiksi kirjoittamaan mitään kansioon /root

        Tarvitsee ne pääkäyttäjän oikeudet ennen tätä.

        kyllä sillä pääkäyttäjällä on oikeudet tehdä tuo ja ihan omalla salasanallaan.
        kokeile vaikka jos et usko.
        sudo rm -rf /root
        tai
        sudo touch /root/tyhjä.filee

        eli suhaillaan pääkäyttäjällä. root tiliähän ubuntussa ei oletuksena ole käytössä. on vain pääkäyttäjä jolla on oikeus ajaa mitä tahansa komentoja.

        eli ubuntussa suhaillaan oletuksena pääkäyttäjällä.


    • «»

      Mikä piru siinä on, etten saisi omalla koneellani ainoana käyttäjänä olla pääkäyttäjä, käynnistettäessä kirjautuneena?
      Olisihan se vallan helppoa luoda itselleen ryhmäoikeudet toiselle salasanalle, ja olla järjestelmänvalvoja tuolle omalle yhden henkilön ryhmälle - mutta mitä järkeä?

      Siksi toisekseen, tätä käyttöjärjestelmää hallinnoin itse, enkä ole sen vuokralainen, kuten eräässä toisessa käyttöjärjestelmässä.

      Ongelmia ei ole ollut tässä Ubuntu12.10/Linux käyttöjärjestelmässä.

      • puusilima_____asdg

        "Mikä piru siinä on, et"

        et vissiin ihan loppuun asti ole miettinyt sanomistasi.. windowsisssa pääkäyttäjällä suhailu ainakin on aiheuttanut ihan älyttömiä ongelmia. kaiken maailman matoja ja haitakkeita.

        jos ei välitä perustietoturvasta, niin sitten kai on ihan sama suhailla pääkäyttäjällä.


      • Windows 8

        "Olisihan se vallan helppoa luoda itselleen ryhmäoikeudet toiselle salasanalle, ja olla järjestelmänvalvoja tuolle omalle yhden henkilön ryhmälle - mutta mitä järkeä?"

        Niin mitähän järkeä, kun tyyliin 99% windows xp -aikalaisista haitakkeista tuli juuri tätä kautta, siksihän vaihdoitte mm. Linuxiin.

        Olette te kyllä uskomatonta roskasakkia.

        Otetaan esim. kuvitteellinen tilanne että itse olisin ubuntu-fani ja käyttäisin sitä päivittäin, niin kyllä minä silti myöntäisin että tämä on paha kolhu ja virhe ubuntussa mikä pitäisi korjata jo suoraan canonicalin toimesta, ei käyttäjän.

        Mutta joillain ei näköjään elämä pyöri muuta kuin upupuntun ympärillä.


      • se on tuo yksi

        henkilö jotenkin juuttunut tohon pääkäyttäjä-hommaan ei ole mullakaan tässä koneessa muita käyttäjiä kuin minä itse eikä ole mitään ylimääräisiä tilejäkään luotuna xp on käyttis mutta ei kyllä ole mitään pankkiyhteyksiä tässä että näitä roskasivustoja tällä vaan enimmäkseen selailen ei vaan ole ollut örkeistä vaivaa en silti uskalla suositella toisille ettei tule mitään vastuuvaatimuksia sen takia


      • -Rivitollo-
        Windows 8 kirjoitti:

        "Olisihan se vallan helppoa luoda itselleen ryhmäoikeudet toiselle salasanalle, ja olla järjestelmänvalvoja tuolle omalle yhden henkilön ryhmälle - mutta mitä järkeä?"

        Niin mitähän järkeä, kun tyyliin 99% windows xp -aikalaisista haitakkeista tuli juuri tätä kautta, siksihän vaihdoitte mm. Linuxiin.

        Olette te kyllä uskomatonta roskasakkia.

        Otetaan esim. kuvitteellinen tilanne että itse olisin ubuntu-fani ja käyttäisin sitä päivittäin, niin kyllä minä silti myöntäisin että tämä on paha kolhu ja virhe ubuntussa mikä pitäisi korjata jo suoraan canonicalin toimesta, ei käyttäjän.

        Mutta joillain ei näköjään elämä pyöri muuta kuin upupuntun ympärillä.

        Eli et tiedä Ubuntusta koska et ole Ubuntun käyttäjä, totuushan on että sillä ei suhailla pääkäyttäjä oikeuksilla vaikka kuinka joku inttää ja aloittaa aina uuden ketjun aiheesta.


      • puusilima______asdfg
        -Rivitollo- kirjoitti:

        Eli et tiedä Ubuntusta koska et ole Ubuntun käyttäjä, totuushan on että sillä ei suhailla pääkäyttäjä oikeuksilla vaikka kuinka joku inttää ja aloittaa aina uuden ketjun aiheesta.

        ei ollut kyse oikeuksista.
        pääkäyttäjällä siinä suhaillaan ja vaikka oikeudet eivät olekaan "kokoajan" korotetut, niin se ei muuta sitä tosiasiaa, että suhaillaan pääkäyttäjällä.
        pelkkä kirjautumissalasanalla ajooikeuden varmistaminen on typerää touhua ja periaatteessa täysin turvatonta.


      • -Rivitollo-
        puusilima______asdfg kirjoitti:

        ei ollut kyse oikeuksista.
        pääkäyttäjällä siinä suhaillaan ja vaikka oikeudet eivät olekaan "kokoajan" korotetut, niin se ei muuta sitä tosiasiaa, että suhaillaan pääkäyttäjällä.
        pelkkä kirjautumissalasanalla ajooikeuden varmistaminen on typerää touhua ja periaatteessa täysin turvatonta.

        Eli oletko ns. pilkun...


      • puusilima____asdg
        -Rivitollo- kirjoitti:

        Eli oletko ns. pilkun...

        en vaan olen oikeassa ja ubuntu halveksuu tietoturvan perusperiaatteita. siinä on siis BUGI.


      • Winpilkunnussija
        puusilima____asdg kirjoitti:

        en vaan olen oikeassa ja ubuntu halveksuu tietoturvan perusperiaatteita. siinä on siis BUGI.

        Ei bugi vaan design flaw.


      • Suksi jo....
        puusilima_____asdg kirjoitti:

        "Mikä piru siinä on, et"

        et vissiin ihan loppuun asti ole miettinyt sanomistasi.. windowsisssa pääkäyttäjällä suhailu ainakin on aiheuttanut ihan älyttömiä ongelmia. kaiken maailman matoja ja haitakkeita.

        jos ei välitä perustietoturvasta, niin sitten kai on ihan sama suhailla pääkäyttäjällä.

        VITTU SÄ OOT TYHMÄ!

        Ubuntussa ei olla sisällä koskaan root oikeuksin, ei koskaan! Ainoastaan pääkäyttäjä saa hetkellisesti root oikeudet käyttöön ja hänkin vain hetkellisesti!


      • kaiken aikaa ollaan
        puusilima_____asdg kirjoitti:

        "Mikä piru siinä on, et"

        et vissiin ihan loppuun asti ole miettinyt sanomistasi.. windowsisssa pääkäyttäjällä suhailu ainakin on aiheuttanut ihan älyttömiä ongelmia. kaiken maailman matoja ja haitakkeita.

        jos ei välitä perustietoturvasta, niin sitten kai on ihan sama suhailla pääkäyttäjällä.

        oltu tässä ainoa käyttäjä tällä xp:eellä mutta ei vaan örkit tietänsä tänne löydä ja suojaus on aika kevyttä avira antivirus ja ei paljon muuta olisiko paljon melua tyhjästä koko juttu ?


      • Suksi jo.... kirjoitti:

        VITTU SÄ OOT TYHMÄ!

        Ubuntussa ei olla sisällä koskaan root oikeuksin, ei koskaan! Ainoastaan pääkäyttäjä saa hetkellisesti root oikeudet käyttöön ja hänkin vain hetkellisesti!

        niin, upuntussa suhaillaan oletuksena pääkäyttäjällä.


    • kde4

      Ubuntussakin tehdään normitilit käyttäjille joille ei anneta admin-oikeuksia.

      • aina vaan ollaan

        ainoa käyttäjä tässä xp:eellä eikä ole ongelmia aiheuttanut olisiko urpojen ongelma kokonaan ?


      • puusilima_____dsag
        aina vaan ollaan kirjoitti:

        ainoa käyttäjä tässä xp:eellä eikä ole ongelmia aiheuttanut olisiko urpojen ongelma kokonaan ?

        se on niiden ongelma, jotka erehtyvät xp:nsä verkkoon kytkemään.

        kokeile vaikka. asenna win xp koneeseen jossa nettipiuha on kytkettynä.
        et kerkeä kissaa sanoa kun kone on täynnä saasteita.


      • miksi pitäs niin
        puusilima_____dsag kirjoitti:

        se on niiden ongelma, jotka erehtyvät xp:nsä verkkoon kytkemään.

        kokeile vaikka. asenna win xp koneeseen jossa nettipiuha on kytkettynä.
        et kerkeä kissaa sanoa kun kone on täynnä saasteita.

        tyhmä olla ehtii sinne nettiin myöhemminkin ?


    • hyppiikö levy?

      Ei puusilmä___vajakki tajua mitään. Pääkäyttäjänä ei kukaan suhaile oletuksena missään, koska oletuksena pääkäyttäjän oikeuksilla ei Ubuntua käytetä. Pääkäyttäjänä jos suhailet niin vaatii sudottelua komentoriviltä ja salasanan.
      Voit kokeilla käyttää Ubuntua tililtä kuin tililtä tietämättä salasanaa ja kerro sitten tunnetko olevasi pääkäyttäjä ;) Ilman salasanaa olet pelkkä peruskäyttäjä joka ei voi asentaa edes ohjelmia. Sekoitatko jotenkin windowsiin, jossa haittaohjelmien pelossa luodaan uusia tilejä ja silti haittaohjelmat asentuvat ilman pääkäyttäjän hyväksyntää. Muista että Linux ei ole windows ja on koodattu tietoturvalliseksi heti alkujaan.

      • toi nyt taas on

        tota tuttua linkkurasoopaa johon en enää vaivaudu ottamaan minkäänlaista kantaa voitte pitäää urpot harhaluulonne ei vois vähempi kiinnostaa tuo peelojen höpinä !


      • puusilima____asdg

        heh.. jos kirjaudun pääkäyttäjällä, niin totta hemmetissä minä tiedän sen kirjautumis salasanan jonka avulla voin ajaa mitä tahansa komentoja. eli pääkäyttäjällä suhaillaan.


    • Windows 8

      "Muista että Linux ei ole windows ja on koodattu tietoturvalliseksi heti alkujaan. "

      Miksi valehtelet linuxista? Ei Linux ole mitään tuollaista eikä ne ollu alkujaan edes Linusin tavotteet koko läjälle.

      On vissiin kiva keksiä omia tarinoita omasta päästänsä vain?

    • hyppiikö levy?

      "Miksi valehtelet linuxista? Ei Linux ole mitään tuollaista eikä ne ollu alkujaan edes Linusin tavotteet koko läjälle."

      Ubuntu on Linux linux-kernelillä. Miksi on erilliset pakettivarastot josta ladataan ohjelmat?
      winkkuraan ladataan ohjelmat epämääräisesti pitkin nettiä. Kyllä edelleen sanon että Linux on alkujaan koodattu tietoturvalliseksi. Vai väitätkö että windowsin tapa toimia on jotenkin tietoturvallinen ratkaisu?
      http://linux.fi/wiki/Pakettivarasto

      • Windowsissa ohjelmien aitous varmennetaan ohjelmien allekirjoituksella jolloin ei ole väliä miltä palvelimelta ohjelmaa jaetaan. Allekirjoitettua ohjelmaa ei pysty jälkikäteen muuntelemaan = lisäämään haittaohjelmia.


      • hyppiikö levy?
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Windowsissa ohjelmien aitous varmennetaan ohjelmien allekirjoituksella jolloin ei ole väliä miltä palvelimelta ohjelmaa jaetaan. Allekirjoitettua ohjelmaa ei pysty jälkikäteen muuntelemaan = lisäämään haittaohjelmia.

        Miksi haittaohjelmat ovat windowsin riesa vaikka on noin varma systeemi kehitetty. Epäilen että tuolla systeemillä halutaan vain jotenkin koittaa kontrolloida ohjelmia, jotta kaikki asennettavat ohjelmat ei olisi haittaohjelmia. No yleensä haittaohjelmat kiertävätkin nuo windowsin yritykset suojella käyttöjärjestelmää, koska winkkura on koodattu niin että haittaohjelman asentumiseen useita eri väyliä joita on mahdoton tarkkailla. Siinä kaatuu windowsin tietoturvallisuus. Samaa ongelmaa ei ole Linuxeissa, koska Linuxit on koodattu järkevästi tietoturvaa unohtamatta.
        Eilen viimeksi asensin windowsiin(virtual box) ohjelman joka ei läpäissyt jotain windows-logo testiä ja silti ohjelma asentui mukisematta. Se on niin että jos puolituntia kaivelet jotain sopivaa ohjelmaa niin varmasti asennat sen ensimmäisen jonka löydät, koska on niin saatanan turhauttavaa käydä turhaan 50 nettisivua läpi löytämättä sopivaa ohjelmaa. Kyllä se Linuxissa on paljon helpompaa asentaa tarpeelliset ohjelmat yhdestä paikasta ja taatusti turvallisesti.


      • hyppiikö levy? kirjoitti:

        Miksi haittaohjelmat ovat windowsin riesa vaikka on noin varma systeemi kehitetty. Epäilen että tuolla systeemillä halutaan vain jotenkin koittaa kontrolloida ohjelmia, jotta kaikki asennettavat ohjelmat ei olisi haittaohjelmia. No yleensä haittaohjelmat kiertävätkin nuo windowsin yritykset suojella käyttöjärjestelmää, koska winkkura on koodattu niin että haittaohjelman asentumiseen useita eri väyliä joita on mahdoton tarkkailla. Siinä kaatuu windowsin tietoturvallisuus. Samaa ongelmaa ei ole Linuxeissa, koska Linuxit on koodattu järkevästi tietoturvaa unohtamatta.
        Eilen viimeksi asensin windowsiin(virtual box) ohjelman joka ei läpäissyt jotain windows-logo testiä ja silti ohjelma asentui mukisematta. Se on niin että jos puolituntia kaivelet jotain sopivaa ohjelmaa niin varmasti asennat sen ensimmäisen jonka löydät, koska on niin saatanan turhauttavaa käydä turhaan 50 nettisivua läpi löytämättä sopivaa ohjelmaa. Kyllä se Linuxissa on paljon helpompaa asentaa tarpeelliset ohjelmat yhdestä paikasta ja taatusti turvallisesti.

        Windowsissa ei ole vieläkään tekoälyä joka estäisi osaamatonta käyttäjää asentamasta allekirjoittamattomia ohjelmia joissa on mukana haittaohjelmia.

        "Eilen viimeksi asensin windowsiin(virtual box) ohjelman joka ei läpäissyt jotain windows-logo testiä ja silti ohjelma asentui mukisematta."

        Mikä hitto on windows-logo testi ? = Älä viitsi jauhaa paskaa.


      • hyppiikö levy?
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Windowsissa ei ole vieläkään tekoälyä joka estäisi osaamatonta käyttäjää asentamasta allekirjoittamattomia ohjelmia joissa on mukana haittaohjelmia.

        "Eilen viimeksi asensin windowsiin(virtual box) ohjelman joka ei läpäissyt jotain windows-logo testiä ja silti ohjelma asentui mukisematta."

        Mikä hitto on windows-logo testi ? = Älä viitsi jauhaa paskaa.

        Onko kivaa aina nolata itsensä? Kannattaisi ensin perehtyä asiaan(windowsiin!:DDD).
        Kummaa että win-röllit ovat tuota tasoa. No oikeasti en asiaa ihmettele ollenkaan, jos kerran joku koittaa kehua winkkuraa paremmaksi kuin Linux niin varmasti on yläkerrassa vajausta ;D
        Winkkuran logo-testi: http://aijaa.com/007889789224
        Poimintaa "lisätietoja testistä":
        "Microsoft suosittelee käyttämään sellaisia laitteistotuotteita, joissa on Designed for Microsoft Windows XP -logo sekä pakkauksessa että itse laitteessa."

        "Microsoft suosittelee, että käytät vain Designed for Microsoft Windows XP -logolla varustettuja laiteohjaimia. Jos asennat tietokoneeseen laiteohjaimia, joita Microsoft ei ole allekirjoittanut digitaalisesti, järjestelmä saattaa lakata toimimasta, tietokoneeseen saattaa päästä viruksia tai tietokoneen toiminta voi häiriintyä joko heti tai myöhemmin muulla tavalla."

        Eli periaatteessa haittaohjelmille vois olla nyt avoimet ovet winkkuraan ;DD


      • silkaa linkkuraa
        hyppiikö levy? kirjoitti:

        Onko kivaa aina nolata itsensä? Kannattaisi ensin perehtyä asiaan(windowsiin!:DDD).
        Kummaa että win-röllit ovat tuota tasoa. No oikeasti en asiaa ihmettele ollenkaan, jos kerran joku koittaa kehua winkkuraa paremmaksi kuin Linux niin varmasti on yläkerrassa vajausta ;D
        Winkkuran logo-testi: http://aijaa.com/007889789224
        Poimintaa "lisätietoja testistä":
        "Microsoft suosittelee käyttämään sellaisia laitteistotuotteita, joissa on Designed for Microsoft Windows XP -logo sekä pakkauksessa että itse laitteessa."

        "Microsoft suosittelee, että käytät vain Designed for Microsoft Windows XP -logolla varustettuja laiteohjaimia. Jos asennat tietokoneeseen laiteohjaimia, joita Microsoft ei ole allekirjoittanut digitaalisesti, järjestelmä saattaa lakata toimimasta, tietokoneeseen saattaa päästä viruksia tai tietokoneen toiminta voi häiriintyä joko heti tai myöhemmin muulla tavalla."

        Eli periaatteessa haittaohjelmille vois olla nyt avoimet ovet winkkuraan ;DD

        taas tääkin paatos et taida olla toimivaa widowsia ikinä nähnytkään peelo painusit jo jordaniin logonomi niiden logojes kanssa !


      • vitsin murjasit
        silkaa linkkuraa kirjoitti:

        taas tääkin paatos et taida olla toimivaa widowsia ikinä nähnytkään peelo painusit jo jordaniin logonomi niiden logojes kanssa !

        Toimiva windows?


      • itte oot vitsimies
        vitsin murjasit kirjoitti:

        Toimiva windows?

        täysiä tolloja ootte kaikki linkkura-urpot antispyware muka haittaohjelma ei oo tyhmempää kuultu mutta varmaan vielä kuullaan !


      • hyppiikö levy? kirjoitti:

        Onko kivaa aina nolata itsensä? Kannattaisi ensin perehtyä asiaan(windowsiin!:DDD).
        Kummaa että win-röllit ovat tuota tasoa. No oikeasti en asiaa ihmettele ollenkaan, jos kerran joku koittaa kehua winkkuraa paremmaksi kuin Linux niin varmasti on yläkerrassa vajausta ;D
        Winkkuran logo-testi: http://aijaa.com/007889789224
        Poimintaa "lisätietoja testistä":
        "Microsoft suosittelee käyttämään sellaisia laitteistotuotteita, joissa on Designed for Microsoft Windows XP -logo sekä pakkauksessa että itse laitteessa."

        "Microsoft suosittelee, että käytät vain Designed for Microsoft Windows XP -logolla varustettuja laiteohjaimia. Jos asennat tietokoneeseen laiteohjaimia, joita Microsoft ei ole allekirjoittanut digitaalisesti, järjestelmä saattaa lakata toimimasta, tietokoneeseen saattaa päästä viruksia tai tietokoneen toiminta voi häiriintyä joko heti tai myöhemmin muulla tavalla."

        Eli periaatteessa haittaohjelmille vois olla nyt avoimet ovet winkkuraan ;DD

        Tuo on laiteajuri jota ei ole allekirjoitettu ja siitä varoitus. 64 bit. Windows 7 vaatii allekirjoitetun laiteajurin, XP ja Vista huolii myös allekirjoittamattoman ajurin.

        "Eli periaatteessa haittaohjelmille vois olla nyt avoimet ovet winkkuraan ;DD"

        Ok. eli et ymmärrä koko asiaa.


      • hyppiikö levy?
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Tuo on laiteajuri jota ei ole allekirjoitettu ja siitä varoitus. 64 bit. Windows 7 vaatii allekirjoitetun laiteajurin, XP ja Vista huolii myös allekirjoittamattoman ajurin.

        "Eli periaatteessa haittaohjelmille vois olla nyt avoimet ovet winkkuraan ;DD"

        Ok. eli et ymmärrä koko asiaa.

        "Ok. eli et ymmärrä koko asiaa."
        Taidan ymmärtää paremmin kuin sinä. windowsini voi olla nyt altis viruksille tai jopa jo saastunut.
        Vai onko ms-kauppias kirjoittanut valheellisesti näin:
        "Jos asennat tietokoneeseen laiteohjaimia, joita Microsoft ei ole allekirjoittanut digitaalisesti, järjestelmä saattaa lakata toimimasta, tietokoneeseen saattaa päästä viruksia"
        tietokoneeseen saattaa päästä viruksia
        tietokoneeseen saattaa päästä viruksia
        tietokoneeseen saattaa päästä viruksia
        tietokoneeseen saattaa päästä viruksia
        Taas jäät jankkaan paskaa ja koitat luikerella totuudesta. Joudun jo postattuja viestejä palasteleen, koska et todellakaan tajua mitään.

        "Ok. eli et ymmärrä koko asiaa."
        Taidan ymmärtää paremmin kuin sinä. windowsini voi olla nyt altis viruksille tai jopa jo saastunut.
        Vai onko ms-kauppias kirjoittanut valheellisesti näin:
        "Jos asennat tietokoneeseen laiteohjaimia, joita Microsoft ei ole allekirjoittanut digitaalisesti, järjestelmä saattaa lakata toimimasta, tietokoneeseen saattaa päästä viruksia"
        tietokoneeseen saattaa päästä viruksia
        tietokoneeseen saattaa päästä viruksia
        tietokoneeseen saattaa päästä viruksia
        tietokoneeseen saattaa päästä viruksia
        Taas jäät jankkaan paskaa ja koitat luikerella totuudesta. Joudun jo postattuja viestejä palasteleen, koska et todellakaan tajua mitään.

        "Ok. eli et ymmärrä koko asiaa."
        Taidan ymmärtää paremmin kuin sinä. windowsini voi olla nyt altis viruksille tai jopa jo saastunut.
        Vai onko ms-kauppias kirjoittanut valheellisesti näin:
        "Jos asennat tietokoneeseen laiteohjaimia, joita Microsoft ei ole allekirjoittanut digitaalisesti, järjestelmä saattaa lakata toimimasta, tietokoneeseen saattaa päästä viruksia"
        tietokoneeseen saattaa päästä viruksia
        tietokoneeseen saattaa päästä viruksia
        tietokoneeseen saattaa päästä viruksia
        tietokoneeseen saattaa päästä viruksia
        Taas jäät jankkaan paskaa ja koitat luikerella totuudesta. Joudun jo postattuja viestejä palasteleen, koska et todellakaan tajua mitään.

        "Ok. eli et ymmärrä koko asiaa."
        Taidan ymmärtää paremmin kuin sinä. windowsini voi olla nyt altis viruksille tai jopa jo saastunut.
        Vai onko ms-kauppias kirjoittanut valheellisesti näin:
        "Jos asennat tietokoneeseen laiteohjaimia, joita Microsoft ei ole allekirjoittanut digitaalisesti, järjestelmä saattaa lakata toimimasta, tietokoneeseen saattaa päästä viruksia"
        tietokoneeseen saattaa päästä viruksia
        tietokoneeseen saattaa päästä viruksia
        tietokoneeseen saattaa päästä viruksia
        tietokoneeseen saattaa päästä viruksia
        Taas jäät jankkaan paskaa ja koitat luikerella totuudesta. Joudun jo postattuja viestejä palasteleen, koska et todellakaan tajua mitään.


      • hyppiikö levy? kirjoitti:

        "Ok. eli et ymmärrä koko asiaa."
        Taidan ymmärtää paremmin kuin sinä. windowsini voi olla nyt altis viruksille tai jopa jo saastunut.
        Vai onko ms-kauppias kirjoittanut valheellisesti näin:
        "Jos asennat tietokoneeseen laiteohjaimia, joita Microsoft ei ole allekirjoittanut digitaalisesti, järjestelmä saattaa lakata toimimasta, tietokoneeseen saattaa päästä viruksia"
        tietokoneeseen saattaa päästä viruksia
        tietokoneeseen saattaa päästä viruksia
        tietokoneeseen saattaa päästä viruksia
        tietokoneeseen saattaa päästä viruksia
        Taas jäät jankkaan paskaa ja koitat luikerella totuudesta. Joudun jo postattuja viestejä palasteleen, koska et todellakaan tajua mitään.

        "Ok. eli et ymmärrä koko asiaa."
        Taidan ymmärtää paremmin kuin sinä. windowsini voi olla nyt altis viruksille tai jopa jo saastunut.
        Vai onko ms-kauppias kirjoittanut valheellisesti näin:
        "Jos asennat tietokoneeseen laiteohjaimia, joita Microsoft ei ole allekirjoittanut digitaalisesti, järjestelmä saattaa lakata toimimasta, tietokoneeseen saattaa päästä viruksia"
        tietokoneeseen saattaa päästä viruksia
        tietokoneeseen saattaa päästä viruksia
        tietokoneeseen saattaa päästä viruksia
        tietokoneeseen saattaa päästä viruksia
        Taas jäät jankkaan paskaa ja koitat luikerella totuudesta. Joudun jo postattuja viestejä palasteleen, koska et todellakaan tajua mitään.

        "Ok. eli et ymmärrä koko asiaa."
        Taidan ymmärtää paremmin kuin sinä. windowsini voi olla nyt altis viruksille tai jopa jo saastunut.
        Vai onko ms-kauppias kirjoittanut valheellisesti näin:
        "Jos asennat tietokoneeseen laiteohjaimia, joita Microsoft ei ole allekirjoittanut digitaalisesti, järjestelmä saattaa lakata toimimasta, tietokoneeseen saattaa päästä viruksia"
        tietokoneeseen saattaa päästä viruksia
        tietokoneeseen saattaa päästä viruksia
        tietokoneeseen saattaa päästä viruksia
        tietokoneeseen saattaa päästä viruksia
        Taas jäät jankkaan paskaa ja koitat luikerella totuudesta. Joudun jo postattuja viestejä palasteleen, koska et todellakaan tajua mitään.

        "Ok. eli et ymmärrä koko asiaa."
        Taidan ymmärtää paremmin kuin sinä. windowsini voi olla nyt altis viruksille tai jopa jo saastunut.
        Vai onko ms-kauppias kirjoittanut valheellisesti näin:
        "Jos asennat tietokoneeseen laiteohjaimia, joita Microsoft ei ole allekirjoittanut digitaalisesti, järjestelmä saattaa lakata toimimasta, tietokoneeseen saattaa päästä viruksia"
        tietokoneeseen saattaa päästä viruksia
        tietokoneeseen saattaa päästä viruksia
        tietokoneeseen saattaa päästä viruksia
        tietokoneeseen saattaa päästä viruksia
        Taas jäät jankkaan paskaa ja koitat luikerella totuudesta. Joudun jo postattuja viestejä palasteleen, koska et todellakaan tajua mitään.

        Allekirjoittamaton laiteajuri on samanlainen riski kuin mikä tahansa muu allekirjoittamaton ohjelma ja siksi aiheellinen varoitus.
        Idiootti.


      • puusilima____asdg
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Windowsissa ohjelmien aitous varmennetaan ohjelmien allekirjoituksella jolloin ei ole väliä miltä palvelimelta ohjelmaa jaetaan. Allekirjoitettua ohjelmaa ei pysty jälkikäteen muuntelemaan = lisäämään haittaohjelmia.

        menkääs muualle kinaamaan viiruksistanne.


      • saattaa ja saattaa
        hyppiikö levy? kirjoitti:

        "Ok. eli et ymmärrä koko asiaa."
        Taidan ymmärtää paremmin kuin sinä. windowsini voi olla nyt altis viruksille tai jopa jo saastunut.
        Vai onko ms-kauppias kirjoittanut valheellisesti näin:
        "Jos asennat tietokoneeseen laiteohjaimia, joita Microsoft ei ole allekirjoittanut digitaalisesti, järjestelmä saattaa lakata toimimasta, tietokoneeseen saattaa päästä viruksia"
        tietokoneeseen saattaa päästä viruksia
        tietokoneeseen saattaa päästä viruksia
        tietokoneeseen saattaa päästä viruksia
        tietokoneeseen saattaa päästä viruksia
        Taas jäät jankkaan paskaa ja koitat luikerella totuudesta. Joudun jo postattuja viestejä palasteleen, koska et todellakaan tajua mitään.

        "Ok. eli et ymmärrä koko asiaa."
        Taidan ymmärtää paremmin kuin sinä. windowsini voi olla nyt altis viruksille tai jopa jo saastunut.
        Vai onko ms-kauppias kirjoittanut valheellisesti näin:
        "Jos asennat tietokoneeseen laiteohjaimia, joita Microsoft ei ole allekirjoittanut digitaalisesti, järjestelmä saattaa lakata toimimasta, tietokoneeseen saattaa päästä viruksia"
        tietokoneeseen saattaa päästä viruksia
        tietokoneeseen saattaa päästä viruksia
        tietokoneeseen saattaa päästä viruksia
        tietokoneeseen saattaa päästä viruksia
        Taas jäät jankkaan paskaa ja koitat luikerella totuudesta. Joudun jo postattuja viestejä palasteleen, koska et todellakaan tajua mitään.

        "Ok. eli et ymmärrä koko asiaa."
        Taidan ymmärtää paremmin kuin sinä. windowsini voi olla nyt altis viruksille tai jopa jo saastunut.
        Vai onko ms-kauppias kirjoittanut valheellisesti näin:
        "Jos asennat tietokoneeseen laiteohjaimia, joita Microsoft ei ole allekirjoittanut digitaalisesti, järjestelmä saattaa lakata toimimasta, tietokoneeseen saattaa päästä viruksia"
        tietokoneeseen saattaa päästä viruksia
        tietokoneeseen saattaa päästä viruksia
        tietokoneeseen saattaa päästä viruksia
        tietokoneeseen saattaa päästä viruksia
        Taas jäät jankkaan paskaa ja koitat luikerella totuudesta. Joudun jo postattuja viestejä palasteleen, koska et todellakaan tajua mitään.

        "Ok. eli et ymmärrä koko asiaa."
        Taidan ymmärtää paremmin kuin sinä. windowsini voi olla nyt altis viruksille tai jopa jo saastunut.
        Vai onko ms-kauppias kirjoittanut valheellisesti näin:
        "Jos asennat tietokoneeseen laiteohjaimia, joita Microsoft ei ole allekirjoittanut digitaalisesti, järjestelmä saattaa lakata toimimasta, tietokoneeseen saattaa päästä viruksia"
        tietokoneeseen saattaa päästä viruksia
        tietokoneeseen saattaa päästä viruksia
        tietokoneeseen saattaa päästä viruksia
        tietokoneeseen saattaa päästä viruksia
        Taas jäät jankkaan paskaa ja koitat luikerella totuudesta. Joudun jo postattuja viestejä palasteleen, koska et todellakaan tajua mitään.

        pelkää linkkura-soopaa taas et tiedä widowsista mitään tuhraa nyt vaan sen uputupusi kanssa ja jätä nämä windows asiat viisaammille hyppivä-linkku-levyke !


      • eikö ollukki paha
        vitsin murjasit kirjoitti:

        Toimiva windows?

        on jo vuosia toiminut tämä xp peelojen harmiksi eikä vaan linkkiä löydy jolla nurin saisi !


      • on kai kauppiaan
        saattaa ja saattaa kirjoitti:

        pelkää linkkura-soopaa taas et tiedä widowsista mitään tuhraa nyt vaan sen uputupusi kanssa ja jätä nämä windows asiat viisaammille hyppivä-linkku-levyke !

        syytä asiasta huomauttaa jos huomaa että on idiootille konetta myymässä !


      • hyppiikö levy?
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Allekirjoittamaton laiteajuri on samanlainen riski kuin mikä tahansa muu allekirjoittamaton ohjelma ja siksi aiheellinen varoitus.
        Idiootti.

        "Allekirjoittamaton laiteajuri on samanlainen riski kuin mikä tahansa muu allekirjoittamaton ohjelma ja siksi aiheellinen varoitus.
        Idiootti."

        Olenko jotain kiistänyt että ei olisi...
        Kaikki windowsiin netistä ladattavat ohjelmat vaarantavat tietoturvaa, kaikkihan sen tietää. Siksi winkkura on tietoturvaltaan vaarallinen käyttöjärjestelmä verrattuna Linuxiin.
        Itse vain alat sopertaan jotain paskaa ja väität että en tajua mistä on kyse ;)
        Sen verran ymmärrän aiheesta että winkkuraa käytän vain virtual boxissa ja Ubuntu toimii tarvittaessa palomuurina.
        Sinä tässä suurin idiootti olet.


      • pääkäyttäjällä
        puusilima____asdg kirjoitti:

        menkääs muualle kinaamaan viiruksistanne.

        savuttaa palokuntaa paikalle kiruusti !


      • Windows 8

        "Kyllä edelleen sanon että Linux on alkujaan koodattu tietoturvalliseksi"

        Mutta kun ei ole perusteita vieläkään eikä Linus Torvalds ajatellut Linuxia turvalliseksi alun alkujaankaan. Turha sössöttää Windowsista, Linux ei ole alunperin ajatelut turvalliseksi. OpenBSD devaajat on vain masturboivia apinoita. Kuulostaako tutulta? Ai ei?


      • puusilima____asdg
        pääkäyttäjällä kirjoitti:

        savuttaa palokuntaa paikalle kiruusti !

        ubuntun oletuskäyttäjällä(pääkäyttäjällä) kyllä onnistuu ihan kaikki toimenpiteet. kukaan näistä pelleistä ei edelleenkään ole pystynyt perustelemaan toisin.


      • f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Windowsissa ohjelmien aitous varmennetaan ohjelmien allekirjoituksella jolloin ei ole väliä miltä palvelimelta ohjelmaa jaetaan. Allekirjoitettua ohjelmaa ei pysty jälkikäteen muuntelemaan = lisäämään haittaohjelmia.

        Haittaohjelma voidaan lisätä ennen allekirjoitusta. Ohjelmistotoimittajan tietoturvallisuus voidaan vaarantaa ja jopa niin, että kääntäjä lisää sen haittaohjelman jokaiseen binääriin mitä tuottaa. Koska yksityishenkilötkin voivat allekirjoittaa ohjelmia, allekirjoitusavaimia voi saada ihan identiteettivarkauksilla.

        Käytännössä turvalliset tavat on seuraavat:

        1. Auditoidaan ohjelman lähdekoodi ja käännetään itse
        2. Ohjelma hankitaan asennuslähteestä jossa tehdään jatkuvaa valvontaa mitä siellä on
        3. Varmennetaan itse, että ohjelma tulee turvallisesta paikasta, kuten vaikka henkilöltä jonka tuntee henkilökohtaisesti.

        Käytännössä ohjelmien allekirjoitus tuo varmuutta, mutta missään nimessä se ei ole varma tapa. Se auttaa parhaiten silloin kun ohjelmia ladataan jotain dowload.fi kaltaisesta palvelusta jolloin saadaan erittäin hyvä varmuus, että download.fi:n turvallisuudessa ei ole tapahtunut mitään mikä olisi vaarantanut siellä olevat allekirjoitetut ohjelmat, jotka on allekirjoitettu ohjelman kehittäjän taholta.

        Noin muuten sitten, suuri osa Windowsympäristöön asennettavista ohjelmista on allekirjoittamattomia. Laitevalmistajat, ajurit ja isoimpien ohjelmistotalojen softat on allekirjoitettu mutta muuten on mitä sattuu. Asennan itse allekirjoittamattomia, laajassa käytössä olevia ohjelmia päivittäin Windowsiin.


      • f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Windowsissa ei ole vieläkään tekoälyä joka estäisi osaamatonta käyttäjää asentamasta allekirjoittamattomia ohjelmia joissa on mukana haittaohjelmia.

        "Eilen viimeksi asensin windowsiin(virtual box) ohjelman joka ei läpäissyt jotain windows-logo testiä ja silti ohjelma asentui mukisematta."

        Mikä hitto on windows-logo testi ? = Älä viitsi jauhaa paskaa.

        No mitä helvettiä oikein möyhkäät Windowsista jos et tiedä edes Microsoftin sertifiointiohjelmaa laitteille ja ohjelmistoille?


      • puusilima____dfgj
        M-Kar kirjoitti:

        Haittaohjelma voidaan lisätä ennen allekirjoitusta. Ohjelmistotoimittajan tietoturvallisuus voidaan vaarantaa ja jopa niin, että kääntäjä lisää sen haittaohjelman jokaiseen binääriin mitä tuottaa. Koska yksityishenkilötkin voivat allekirjoittaa ohjelmia, allekirjoitusavaimia voi saada ihan identiteettivarkauksilla.

        Käytännössä turvalliset tavat on seuraavat:

        1. Auditoidaan ohjelman lähdekoodi ja käännetään itse
        2. Ohjelma hankitaan asennuslähteestä jossa tehdään jatkuvaa valvontaa mitä siellä on
        3. Varmennetaan itse, että ohjelma tulee turvallisesta paikasta, kuten vaikka henkilöltä jonka tuntee henkilökohtaisesti.

        Käytännössä ohjelmien allekirjoitus tuo varmuutta, mutta missään nimessä se ei ole varma tapa. Se auttaa parhaiten silloin kun ohjelmia ladataan jotain dowload.fi kaltaisesta palvelusta jolloin saadaan erittäin hyvä varmuus, että download.fi:n turvallisuudessa ei ole tapahtunut mitään mikä olisi vaarantanut siellä olevat allekirjoitetut ohjelmat, jotka on allekirjoitettu ohjelman kehittäjän taholta.

        Noin muuten sitten, suuri osa Windowsympäristöön asennettavista ohjelmista on allekirjoittamattomia. Laitevalmistajat, ajurit ja isoimpien ohjelmistotalojen softat on allekirjoitettu mutta muuten on mitä sattuu. Asennan itse allekirjoittamattomia, laajassa käytössä olevia ohjelmia päivittäin Windowsiin.

        täällä keskutellaan upuntun pääkäyttäjästä ja siitä kuinka ummikot suhailee jokapäiväiset taskinsa pääkäyttäjällä, eikä mistään winowsin allekirjoituksista.


      • virtual box on
        hyppiikö levy? kirjoitti:

        "Allekirjoittamaton laiteajuri on samanlainen riski kuin mikä tahansa muu allekirjoittamaton ohjelma ja siksi aiheellinen varoitus.
        Idiootti."

        Olenko jotain kiistänyt että ei olisi...
        Kaikki windowsiin netistä ladattavat ohjelmat vaarantavat tietoturvaa, kaikkihan sen tietää. Siksi winkkura on tietoturvaltaan vaarallinen käyttöjärjestelmä verrattuna Linuxiin.
        Itse vain alat sopertaan jotain paskaa ja väität että en tajua mistä on kyse ;)
        Sen verran ymmärrän aiheesta että winkkuraa käytän vain virtual boxissa ja Ubuntu toimii tarvittaessa palomuurina.
        Sinä tässä suurin idiootti olet.

        aika rajoitettu puolivillainen tekele kunnollista toimintaa tarjoaa VmWare mutta on ehkä peelolle liian vaikea, siinä windows kuitenkin toimii oikeaoppisesti !


    • rrrrrroooooooottt
      • puusilima_____asdg

        ei mene noin, koska upuntussa ei oletuksena root tili ole käytössä vaan on erillinen pääkäyttäjä tili, jolle annetaan sudo oikeudet asennuksessa. se käyttäjä on ubuntun pääkäyttäjä ja sillä tämänkin palstan pölvästit suhailee.

        tässä vielä ihan varmuuden vuoksi kaikille tallukoille tiedoksi, että ubuntussa suhaillaan oletuksena pääkäyttäjällä. ihan upuntun sivuilla kerrotaan tämä ja te pölöhöt ette tajua.

        " This is where sudo comes in - it allows authorized users (normally "Administrative" users; for further information please refer to AddUsersHowto) to run certain programs as Root without having to know the root password."

        "Isn't sudo less secure than su?
        The basic security model is the same, and therefore these two systems share their primary weaknesses. Any user who uses su or sudo must be considered to be a privileged user. If that user's account is compromised by an attacker, the attacker can also gain root privileges the next time the user does so. The user account is the weak link in this chain, and so must be protected with the same care as Root."


      • MR ROOT
        puusilima_____asdg kirjoitti:

        ei mene noin, koska upuntussa ei oletuksena root tili ole käytössä vaan on erillinen pääkäyttäjä tili, jolle annetaan sudo oikeudet asennuksessa. se käyttäjä on ubuntun pääkäyttäjä ja sillä tämänkin palstan pölvästit suhailee.

        tässä vielä ihan varmuuden vuoksi kaikille tallukoille tiedoksi, että ubuntussa suhaillaan oletuksena pääkäyttäjällä. ihan upuntun sivuilla kerrotaan tämä ja te pölöhöt ette tajua.

        " This is where sudo comes in - it allows authorized users (normally "Administrative" users; for further information please refer to AddUsersHowto) to run certain programs as Root without having to know the root password."

        "Isn't sudo less secure than su?
        The basic security model is the same, and therefore these two systems share their primary weaknesses. Any user who uses su or sudo must be considered to be a privileged user. If that user's account is compromised by an attacker, the attacker can also gain root privileges the next time the user does so. The user account is the weak link in this chain, and so must be protected with the same care as Root."

        "ei mene noin,"
        Voi helevetin16! Olet tosiaan puusilmä! Kyllähän root on Ubuntun pääkäyttäjän tili ja siitä alempi on ylläpitäjä(sinä) ja siitä alemmat ovat mitä ovat, riippuu ylläpitäjän niille antamista oikeuksista.
        Sanoppa suoraan mikä on pointtisi mitä koitat tulkuttaa. En oikein ymmärrä mitä haet, ehkä koitat kertoa että on vaarallista surffata ylläpitäjänä netissä. Ainoa vaara istuu siellä Ubuntun näytön takana ;).


      • puusilima____asdg
        MR ROOT kirjoitti:

        "ei mene noin,"
        Voi helevetin16! Olet tosiaan puusilmä! Kyllähän root on Ubuntun pääkäyttäjän tili ja siitä alempi on ylläpitäjä(sinä) ja siitä alemmat ovat mitä ovat, riippuu ylläpitäjän niille antamista oikeuksista.
        Sanoppa suoraan mikä on pointtisi mitä koitat tulkuttaa. En oikein ymmärrä mitä haet, ehkä koitat kertoa että on vaarallista surffata ylläpitäjänä netissä. Ainoa vaara istuu siellä Ubuntun näytön takana ;).

        "Ainoa vaara istuu siellä Ubuntun näytön takana"

        niin istuukin. tällä hetkellä ja se vaara saadaan minimoitua kun tuo tietoturvaa halveksuva moka pääkäyttäjällä suhailusta poistetaan.

        ubuntun oletuskäyttäjällä on rajattomat valtuudet tehdä järjestelmälle mitä tahansa ja se tarkoittaa että on pääkäyttäjä. ei sellaisilla tunnuksilla suhailla missä huvittaa.
        eikö teillä ole mitään vastuuta?


      • puusilima____asdg
        MR ROOT kirjoitti:

        "ei mene noin,"
        Voi helevetin16! Olet tosiaan puusilmä! Kyllähän root on Ubuntun pääkäyttäjän tili ja siitä alempi on ylläpitäjä(sinä) ja siitä alemmat ovat mitä ovat, riippuu ylläpitäjän niille antamista oikeuksista.
        Sanoppa suoraan mikä on pointtisi mitä koitat tulkuttaa. En oikein ymmärrä mitä haet, ehkä koitat kertoa että on vaarallista surffata ylläpitäjänä netissä. Ainoa vaara istuu siellä Ubuntun näytön takana ;).

        lisää vielä..

        jos pystyt kertomaan jonkin asian, jota ubuntun oletuskäyttäjällä ei pysty tekemään verrattuna root "käyttäjään" niin sitten olen kanssasi samaa mieltä ja myönnän että ubuntussa ei suhailla pääkäyttäjällä.
        muussa tapauksessa siinä suhaillaan pääkäyttäjällä ja siitä oletusasetuksesta edelleen lähdetään.


      • MR ROOT
        puusilima____asdg kirjoitti:

        lisää vielä..

        jos pystyt kertomaan jonkin asian, jota ubuntun oletuskäyttäjällä ei pysty tekemään verrattuna root "käyttäjään" niin sitten olen kanssasi samaa mieltä ja myönnän että ubuntussa ei suhailla pääkäyttäjällä.
        muussa tapauksessa siinä suhaillaan pääkäyttäjällä ja siitä oletusasetuksesta edelleen lähdetään.

        Justiinsa joo. Eli asia on näin yksinkertainen: Ubuntun ylläpitäjä voi tehdä käyttöjärjestelmälle mitä ikinä haluaakin, siis voi ottaa rootin hallintaan(esim. komento sudo -s). Yleensä ylläpitäjä on asentanut myös Ubuntun ja pitää sitä kuin kukkaa kämmenellä? Ubuntua ei suhaile pääkäyttäjänä/ylläpitäjänä kuin se joka siihen hommaan valitaan. Erilliset tilit rajoitetuin oikeuksin kuuluvat sitten muille kuin sinulle(niitä voit ylläpitäjänä vahtia) kun kerran sinun uskotaan hieman tietävän mihin kannattaa naputella salasanasi.

        "ei sellaisilla tunnuksilla suhailla missä huvittaa.
        eikö teillä ole mitään vastuuta?"
        Koitat jotain win-hysteriaa joka ei toimi Ubuntussa. Ubuntussa voit huoletta surffata netissä ylläpitäjänä, kunhan et asentele mitään ohjelmia ohi pakettivarastojen. Eli aina jos vaaditaan salasana niin pitää olla varma asiasta.
        Ubuntu ei ole windows 7.


      • MR ROOT
        MR ROOT kirjoitti:

        Justiinsa joo. Eli asia on näin yksinkertainen: Ubuntun ylläpitäjä voi tehdä käyttöjärjestelmälle mitä ikinä haluaakin, siis voi ottaa rootin hallintaan(esim. komento sudo -s). Yleensä ylläpitäjä on asentanut myös Ubuntun ja pitää sitä kuin kukkaa kämmenellä? Ubuntua ei suhaile pääkäyttäjänä/ylläpitäjänä kuin se joka siihen hommaan valitaan. Erilliset tilit rajoitetuin oikeuksin kuuluvat sitten muille kuin sinulle(niitä voit ylläpitäjänä vahtia) kun kerran sinun uskotaan hieman tietävän mihin kannattaa naputella salasanasi.

        "ei sellaisilla tunnuksilla suhailla missä huvittaa.
        eikö teillä ole mitään vastuuta?"
        Koitat jotain win-hysteriaa joka ei toimi Ubuntussa. Ubuntussa voit huoletta surffata netissä ylläpitäjänä, kunhan et asentele mitään ohjelmia ohi pakettivarastojen. Eli aina jos vaaditaan salasana niin pitää olla varma asiasta.
        Ubuntu ei ole windows 7.

        "tällä hetkellä ja se vaara saadaan minimoitua kun tuo tietoturvaa halveksuva moka pääkäyttäjällä suhailusta poistetaan."
        Mitään vaaraa ei ole. Pääkoppas antaa vain vääriä arvoja.


      • puusilima____adsg
        MR ROOT kirjoitti:

        Justiinsa joo. Eli asia on näin yksinkertainen: Ubuntun ylläpitäjä voi tehdä käyttöjärjestelmälle mitä ikinä haluaakin, siis voi ottaa rootin hallintaan(esim. komento sudo -s). Yleensä ylläpitäjä on asentanut myös Ubuntun ja pitää sitä kuin kukkaa kämmenellä? Ubuntua ei suhaile pääkäyttäjänä/ylläpitäjänä kuin se joka siihen hommaan valitaan. Erilliset tilit rajoitetuin oikeuksin kuuluvat sitten muille kuin sinulle(niitä voit ylläpitäjänä vahtia) kun kerran sinun uskotaan hieman tietävän mihin kannattaa naputella salasanasi.

        "ei sellaisilla tunnuksilla suhailla missä huvittaa.
        eikö teillä ole mitään vastuuta?"
        Koitat jotain win-hysteriaa joka ei toimi Ubuntussa. Ubuntussa voit huoletta surffata netissä ylläpitäjänä, kunhan et asentele mitään ohjelmia ohi pakettivarastojen. Eli aina jos vaaditaan salasana niin pitää olla varma asiasta.
        Ubuntu ei ole windows 7.

        kysymys olikin siitä, että oletuksena suhaillaan pääkäyttäjällä kuten jo ymmärsitkin. asennus ei tarjoa väkisin muita käyttäjiä ja nämä palstan onnettomat "tietäjät" luulevat suhailevansa normaalikäyttäjällä.

        minä tiedän kyllä tasan tarkkaan kuinka ubuntu toimii ja varsinkin kuinka sen käyttöoikeudet toimivat.

        eli ubuntussa suhaillaan oletuksena pääkäyttäjällä.

        olen edelleen oikeassa.


      • puusilima___adsfgdfh
        MR ROOT kirjoitti:

        Justiinsa joo. Eli asia on näin yksinkertainen: Ubuntun ylläpitäjä voi tehdä käyttöjärjestelmälle mitä ikinä haluaakin, siis voi ottaa rootin hallintaan(esim. komento sudo -s). Yleensä ylläpitäjä on asentanut myös Ubuntun ja pitää sitä kuin kukkaa kämmenellä? Ubuntua ei suhaile pääkäyttäjänä/ylläpitäjänä kuin se joka siihen hommaan valitaan. Erilliset tilit rajoitetuin oikeuksin kuuluvat sitten muille kuin sinulle(niitä voit ylläpitäjänä vahtia) kun kerran sinun uskotaan hieman tietävän mihin kannattaa naputella salasanasi.

        "ei sellaisilla tunnuksilla suhailla missä huvittaa.
        eikö teillä ole mitään vastuuta?"
        Koitat jotain win-hysteriaa joka ei toimi Ubuntussa. Ubuntussa voit huoletta surffata netissä ylläpitäjänä, kunhan et asentele mitään ohjelmia ohi pakettivarastojen. Eli aina jos vaaditaan salasana niin pitää olla varma asiasta.
        Ubuntu ei ole windows 7.

        "voit huoletta surffata netissä ylläpitäjänä,"

        oletko ihan tosissasi???


      • puusilima____feshgw
        puusilima___adsfgdfh kirjoitti:

        "voit huoletta surffata netissä ylläpitäjänä,"

        oletko ihan tosissasi???

        siis, oletko ihan OIKEASTI tosissasi?


      • puusilima____adsfg
        MR ROOT kirjoitti:

        "tällä hetkellä ja se vaara saadaan minimoitua kun tuo tietoturvaa halveksuva moka pääkäyttäjällä suhailusta poistetaan."
        Mitään vaaraa ei ole. Pääkoppas antaa vain vääriä arvoja.

        kyllä siinä on. et vain halua myöntää sitä kun luulet puluntusi olevan täydellinen. se on vain säälittävä rypistys siitä mitä linuxdistro pystyy olemaan.

        ubuntussa suhaillaan edelleen oletuksena pääkäyttäjällä.


      • MR YP
        puusilima____adsg kirjoitti:

        kysymys olikin siitä, että oletuksena suhaillaan pääkäyttäjällä kuten jo ymmärsitkin. asennus ei tarjoa väkisin muita käyttäjiä ja nämä palstan onnettomat "tietäjät" luulevat suhailevansa normaalikäyttäjällä.

        minä tiedän kyllä tasan tarkkaan kuinka ubuntu toimii ja varsinkin kuinka sen käyttöoikeudet toimivat.

        eli ubuntussa suhaillaan oletuksena pääkäyttäjällä.

        olen edelleen oikeassa.

        Joo ei Ubuntussa suhailla roottina. Niin elikkäs meinaat että minä ylläpitäjä surffaan nyt pääkäyttäjän tilillä(root) netissä? Olet väärässä. Minä en ole käynnistänyt Firefoxia roottina ja olen tasan tarkkaan normaalin käyttäjän oikeuksilla nyt netissä. Yhtään ylimääräistä tiliä ei ole tähän Ubuntuun luotukkaan, eli olen vain ylläpitäjä. Samaa jankkaamista teille win-rölleille on aina ja aina. Oletko hieman vajaa vai etkö voi myöntää totuutta joka väistämättä potkii munille? Mieti jatkossa mitä alat toitottaan jotta voit/kehtaat heti alussa vetäytyä poiessss ;DDDDDDDD


      • Kääk winkkura saastu
        puusilima____adsfg kirjoitti:

        kyllä siinä on. et vain halua myöntää sitä kun luulet puluntusi olevan täydellinen. se on vain säälittävä rypistys siitä mitä linuxdistro pystyy olemaan.

        ubuntussa suhaillaan edelleen oletuksena pääkäyttäjällä.

        Windowsiin asentuu haittaohjelmat itsestään. Mitään en voi oikeastaan tehdä kuin nostaa käteni pystyyn.


      • puusilima____asdg
        MR YP kirjoitti:

        Joo ei Ubuntussa suhailla roottina. Niin elikkäs meinaat että minä ylläpitäjä surffaan nyt pääkäyttäjän tilillä(root) netissä? Olet väärässä. Minä en ole käynnistänyt Firefoxia roottina ja olen tasan tarkkaan normaalin käyttäjän oikeuksilla nyt netissä. Yhtään ylimääräistä tiliä ei ole tähän Ubuntuun luotukkaan, eli olen vain ylläpitäjä. Samaa jankkaamista teille win-rölleille on aina ja aina. Oletko hieman vajaa vai etkö voi myöntää totuutta joka väistämättä potkii munille? Mieti jatkossa mitä alat toitottaan jotta voit/kehtaat heti alussa vetäytyä poiessss ;DDDDDDDD

        olet väärässä.. jos käytät ubuntun oletuskäyttäjää(joka on pääkäyttäjä) niin silloin suhailet pääkäyttäjällä. mistä olet saanut mielikuvan että tuolla käyttäjällä ei olisi oikeuksia ajaa mitä tahnsa komentoja??

        oot vissiin noviisi.


        "teille win-rölleille on aina ja aina. Oletko hieman vajaa vai etkö voi "

        en kun käytän itse slackwarepohjaisia distroja kuten opensuse ja zenwalk, slackwaren rinnalla tietenkin. työssä sitten joudun nysväämään ubuntuservereiden kanssa joka onneksi on vain pieni promille siitä. oikeat kunnon systeemit on redhatin ja osaksi centos:n päälllä.


      • MR YP
        puusilima____asdg kirjoitti:

        olet väärässä.. jos käytät ubuntun oletuskäyttäjää(joka on pääkäyttäjä) niin silloin suhailet pääkäyttäjällä. mistä olet saanut mielikuvan että tuolla käyttäjällä ei olisi oikeuksia ajaa mitä tahnsa komentoja??

        oot vissiin noviisi.


        "teille win-rölleille on aina ja aina. Oletko hieman vajaa vai etkö voi "

        en kun käytän itse slackwarepohjaisia distroja kuten opensuse ja zenwalk, slackwaren rinnalla tietenkin. työssä sitten joudun nysväämään ubuntuservereiden kanssa joka onneksi on vain pieni promille siitä. oikeat kunnon systeemit on redhatin ja osaksi centos:n päälllä.

        Olet kyllä oikea trolli. Pyörrät kaikki mahdolliset kysymykset ja vastaukset on samaa paskaa. Olet kyllä aika paljon vajaa ainakin mitä kirjoitat. Kyllä Ubuntu on se suosituin ja siksi varmin Linux ja siitä ei pääse mihkään, ei edes valehtelemalla.
        winkkura on ihaaan paskaa softaa.


      • voiko joku urpo
        Kääk winkkura saastu kirjoitti:

        Windowsiin asentuu haittaohjelmat itsestään. Mitään en voi oikeastaan tehdä kuin nostaa käteni pystyyn.

        ollakki noin tyhmä mutta vissiin voi kun on sen linkkuran kanssa tottunu tunaroimaan


      • puusilima_____asg
        Kääk winkkura saastu kirjoitti:

        Windowsiin asentuu haittaohjelmat itsestään. Mitään en voi oikeastaan tehdä kuin nostaa käteni pystyyn.

        jaa.. no asennapa joku linux distro niin ei tule.


      • puusilima____asdgsad
        MR YP kirjoitti:

        Olet kyllä oikea trolli. Pyörrät kaikki mahdolliset kysymykset ja vastaukset on samaa paskaa. Olet kyllä aika paljon vajaa ainakin mitä kirjoitat. Kyllä Ubuntu on se suosituin ja siksi varmin Linux ja siitä ei pääse mihkään, ei edes valehtelemalla.
        winkkura on ihaaan paskaa softaa.

        en minä mitään pyörtele. ubuntussa suhaillaan oletuksena pääkäyttäjällä.
        ubuntun tietoturva on heikko.


      • älä unta nää
        puusilima_____asg kirjoitti:

        jaa.. no asennapa joku linux distro niin ei tule.

        peelo saat pitää ne kaikki uputuputukset ei kiitos ei tänne toimimatonta linkkura-soopaa


      • niin ainakin täälä
        puusilima____feshgw kirjoitti:

        siis, oletko ihan OIKEASTI tosissasi?

        tehdään tämän xp:een kanssa ja kaiken lisäksi on tarkoituskin örkkejä metsästää että pääsee niitä tutkimaan mitä on liikkeelä ja kuka niitä jakelee ..


      • puusilima_____asfdg
        älä unta nää kirjoitti:

        peelo saat pitää ne kaikki uputuputukset ei kiitos ei tänne toimimatonta linkkura-soopaa

        en tarkoita turvatonta upuntua vaan jotain oikeaa distroa, jossa ei viitata kintaaalla perustietoturvalle. pääkäyttäjällä suhailu on todella typerää.


      • puusilima____asdg
        niin ainakin täälä kirjoitti:

        tehdään tämän xp:een kanssa ja kaiken lisäksi on tarkoituskin örkkejä metsästää että pääsee niitä tutkimaan mitä on liikkeelä ja kuka niitä jakelee ..

        no tuolla konstilla varmaan onnistuu helpoiten. xp on kuitenkin se pahin virusten ja haitakkeiden "imuroija" ylivoimaisesti.


      • toistan ajan xp:llä
        puusilima_____asfdg kirjoitti:

        en tarkoita turvatonta upuntua vaan jotain oikeaa distroa, jossa ei viitata kintaaalla perustietoturvalle. pääkäyttäjällä suhailu on todella typerää.

        eikä ole muita käyttäjiä olenko siis pääkäyttäjä ? kuule ei kiinnosta tarkotus onkin tutkia mitä tapahtuu mutta kun ei vaan oikeen näytä örkit tietänsä tänne löytävän mikähän maksaa ?


      • puusilima_____dfghjk
        toistan ajan xp:llä kirjoitti:

        eikä ole muita käyttäjiä olenko siis pääkäyttäjä ? kuule ei kiinnosta tarkotus onkin tutkia mitä tapahtuu mutta kun ei vaan oikeen näytä örkit tietänsä tänne löytävän mikähän maksaa ?

        en tiedä, en käytä windowsia.


      • puusilima_____asdg kirjoitti:

        ei mene noin, koska upuntussa ei oletuksena root tili ole käytössä vaan on erillinen pääkäyttäjä tili, jolle annetaan sudo oikeudet asennuksessa. se käyttäjä on ubuntun pääkäyttäjä ja sillä tämänkin palstan pölvästit suhailee.

        tässä vielä ihan varmuuden vuoksi kaikille tallukoille tiedoksi, että ubuntussa suhaillaan oletuksena pääkäyttäjällä. ihan upuntun sivuilla kerrotaan tämä ja te pölöhöt ette tajua.

        " This is where sudo comes in - it allows authorized users (normally "Administrative" users; for further information please refer to AddUsersHowto) to run certain programs as Root without having to know the root password."

        "Isn't sudo less secure than su?
        The basic security model is the same, and therefore these two systems share their primary weaknesses. Any user who uses su or sudo must be considered to be a privileged user. If that user's account is compromised by an attacker, the attacker can also gain root privileges the next time the user does so. The user account is the weak link in this chain, and so must be protected with the same care as Root."

        ei mene noin, koska upuntussa ei oletuksena root tili ole käytössä"

        Eli ei siis oletuksena olla pääkäyttäjänä.

        root = pääkäyttäjä


      • puusilima____ghjkgyu
        M-Kar kirjoitti:

        ei mene noin, koska upuntussa ei oletuksena root tili ole käytössä"

        Eli ei siis oletuksena olla pääkäyttäjänä.

        root = pääkäyttäjä

        kyllä sillä pääkäyttäjällä on oikeudet tehdä tuo ja ihan omalla salasanallaan.
        kokeile vaikka jos et usko.
        sudo rm -rf /root
        tai
        sudo touch /root/tyhjä.filee

        eli suhaillaan pääkäyttäjällä. root tiliähän ubuntussa ei oletuksena ole käytössä. on vain pääkäyttäjä jolla on oikeus ajaa mitä tahansa komentoja.

        eli ubuntussa suhaillaan oletuksena pääkäyttäjällä.


      • puusilima____ghjkgyu kirjoitti:

        kyllä sillä pääkäyttäjällä on oikeudet tehdä tuo ja ihan omalla salasanallaan.
        kokeile vaikka jos et usko.
        sudo rm -rf /root
        tai
        sudo touch /root/tyhjä.filee

        eli suhaillaan pääkäyttäjällä. root tiliähän ubuntussa ei oletuksena ole käytössä. on vain pääkäyttäjä jolla on oikeus ajaa mitä tahansa komentoja.

        eli ubuntussa suhaillaan oletuksena pääkäyttäjällä.

        Tuohan kysyy salasanaa että saisi root tilin oikeudet. Ei ole mitään pääkäyttäjän oikeuksia oletuksena. Jos olisi niin salasanaa ei kysyttäisi.


      • puusilima____ghjkgyu kirjoitti:

        kyllä sillä pääkäyttäjällä on oikeudet tehdä tuo ja ihan omalla salasanallaan.
        kokeile vaikka jos et usko.
        sudo rm -rf /root
        tai
        sudo touch /root/tyhjä.filee

        eli suhaillaan pääkäyttäjällä. root tiliähän ubuntussa ei oletuksena ole käytössä. on vain pääkäyttäjä jolla on oikeus ajaa mitä tahansa komentoja.

        eli ubuntussa suhaillaan oletuksena pääkäyttäjällä.

        Et selvästikään ole käyttänyt tietokoneita pääkäyttäjänä, sillä silloinhan salasanaa ei kysytä kirjautumisen jälkeen.


      • sudo -s
        puusilima____ghjkgyu kirjoitti:

        kyllä sillä pääkäyttäjällä on oikeudet tehdä tuo ja ihan omalla salasanallaan.
        kokeile vaikka jos et usko.
        sudo rm -rf /root
        tai
        sudo touch /root/tyhjä.filee

        eli suhaillaan pääkäyttäjällä. root tiliähän ubuntussa ei oletuksena ole käytössä. on vain pääkäyttäjä jolla on oikeus ajaa mitä tahansa komentoja.

        eli ubuntussa suhaillaan oletuksena pääkäyttäjällä.

        Väärässä olet edelleen. Roottina ei Ubuntua ajeta. Rootin oikeudet voidaan tarvittaessa ottaa haltuun.
        Eli tajuatko? Ubuntussa ei oletuksena ole aktivoitu pääkäyttäjää. Pääkäyttäjälle ei ole oletuksena edes annettu salasanaa.
        Pelkkä sudo komento ei anna kaikkia rootin oikeuksia. Huomaathan nyt kuinka hankalaa on saada pääkäyttäjän valtuudetkin itsellesi jotta voisit suhailla pääkäyttäjänä ;D
        sudo -s ja voit roottina jankuttaa......


      • puusilima_____asdg
        M-Kar kirjoitti:

        Tuohan kysyy salasanaa että saisi root tilin oikeudet. Ei ole mitään pääkäyttäjän oikeuksia oletuksena. Jos olisi niin salasanaa ei kysyttäisi.

        ei salasanan kysymisellä ole mitään merkitystä, eikä oikeastaan silläkään millä oikeuksilla jokin ajetaan. ja sitäpaitsi se salasana on se kirjautumiseen käytettävä salasana, joten sen suoja on naurettava.
        eli siis pääkäyttäjän kirjautumis salasana kelpaa vahvistukseksi minkä tahansa komennon ajamiseen. eli ubuntussa suhaillaan pääkäyttäjällä oletuksena.


      • puusilima____asdg
        M-Kar kirjoitti:

        Et selvästikään ole käyttänyt tietokoneita pääkäyttäjänä, sillä silloinhan salasanaa ei kysytä kirjautumisen jälkeen.

        käytän jatkuvasti.


      • puusilima____asdg
        sudo -s kirjoitti:

        Väärässä olet edelleen. Roottina ei Ubuntua ajeta. Rootin oikeudet voidaan tarvittaessa ottaa haltuun.
        Eli tajuatko? Ubuntussa ei oletuksena ole aktivoitu pääkäyttäjää. Pääkäyttäjälle ei ole oletuksena edes annettu salasanaa.
        Pelkkä sudo komento ei anna kaikkia rootin oikeuksia. Huomaathan nyt kuinka hankalaa on saada pääkäyttäjän valtuudetkin itsellesi jotta voisit suhailla pääkäyttäjänä ;D
        sudo -s ja voit roottina jankuttaa......

        ubuntussa suhaillaan pääkäyttäjällä oletuksena. ei tässä mistään root tilistä ole kyse.

        "Pelkkä sudo komento ei anna kaikkia rootin oikeuksia. "

        ei jos se niin konfiguroidaan. oletuksena pääkäyttäjällä on kuitenkin ubuntussa rajaton valta.


      • puusilima_____asg
        puusilima____asdg kirjoitti:

        ubuntussa suhaillaan pääkäyttäjällä oletuksena. ei tässä mistään root tilistä ole kyse.

        "Pelkkä sudo komento ei anna kaikkia rootin oikeuksia. "

        ei jos se niin konfiguroidaan. oletuksena pääkäyttäjällä on kuitenkin ubuntussa rajaton valta.

        meinas ihan unohtua... ubuntussa suhaillaan oletuksena pääkäyttäjällä.


      • ihanko totta en ole
        puusilima_____asg kirjoitti:

        meinas ihan unohtua... ubuntussa suhaillaan oletuksena pääkäyttäjällä.

        aikasemmin tosta kuullutkaan kiva kun kerroit !


      • puusilima_____asdg
        ihanko totta en ole kirjoitti:

        aikasemmin tosta kuullutkaan kiva kun kerroit !

        no nyt tiedät. upuntuun pitää luoda normaalikäyttäjä jolla ei ole sudo oikeuksia oletuksena luotavan pääkäyttäjän lisäksi. tuota normaalikäyttäjää sitten käytetään päivittaisissa taskeissa.
        noin se pitäisi tehdä kaikissa käyttöjärjestelmissä. esim. windowsissa on nyt ja aina ollutkin paha haittaohjelma epidemia, koska ihmiset "opetettiin"(olisko totutettiin paremmin kuvaava) surutta käyttämään koneitaan pääkäyttäjänä.
        tuo ei tietenkään ole ainoa syy miksi windows on täynnä kökköjä, mutta yksi suuri syy kuitenkin.
        en tajua miksi upuntut niin jyrkästi haluavat kiistää tämän epäkohdan.


      • taidat olla vähä
        puusilima_____asdg kirjoitti:

        no nyt tiedät. upuntuun pitää luoda normaalikäyttäjä jolla ei ole sudo oikeuksia oletuksena luotavan pääkäyttäjän lisäksi. tuota normaalikäyttäjää sitten käytetään päivittaisissa taskeissa.
        noin se pitäisi tehdä kaikissa käyttöjärjestelmissä. esim. windowsissa on nyt ja aina ollutkin paha haittaohjelma epidemia, koska ihmiset "opetettiin"(olisko totutettiin paremmin kuvaava) surutta käyttämään koneitaan pääkäyttäjänä.
        tuo ei tietenkään ole ainoa syy miksi windows on täynnä kökköjä, mutta yksi suuri syy kuitenkin.
        en tajua miksi upuntut niin jyrkästi haluavat kiistää tämän epäkohdan.

        tyhmä se kyssä sisälsi hieman niinku viitteeelistä sarkasmia !


      • puusilima_____asgf
        taidat olla vähä kirjoitti:

        tyhmä se kyssä sisälsi hieman niinku viitteeelistä sarkasmia !

        itse taidat olla. yritän vain tuoda esille tämän tietoturva ongelman, mutta eipä näytä palstan pupuntuja kiinnostavan turvallisuus tippaakaan. se on tyhmää, joten voidaan esittää kysymys uudestaan "että kuka on tyhmä?".

        upuntussa muuten suhaillaan oletuksena pääkäyttäjällä.


      • no varmaan toi
        puusilima_____asgf kirjoitti:

        itse taidat olla. yritän vain tuoda esille tämän tietoturva ongelman, mutta eipä näytä palstan pupuntuja kiinnostavan turvallisuus tippaakaan. se on tyhmää, joten voidaan esittää kysymys uudestaan "että kuka on tyhmä?".

        upuntussa muuten suhaillaan oletuksena pääkäyttäjällä.

        lause on sun rajalliseen muistitilaan pysyvästi poltettuna että kai on sun sit sitä ohjelmoitua tehtävääs vaan orjallisesti jatkettava


      • puusilima____asdg kirjoitti:

        käytän jatkuvasti.

        Ahaa.. Eli käytät siis Windows XP:tä oletusasetuksilla. Tämä melkein 11v takainen käyttis kun on viimeisin missä näin tehtiin. Muualla on aina oikeudet rajattu, että tarvitsee kirjoittaa salasana, että saa pääkäyttäjän oikeudet.


      • puusilima____asdg
        M-Kar kirjoitti:

        Ahaa.. Eli käytät siis Windows XP:tä oletusasetuksilla. Tämä melkein 11v takainen käyttis kun on viimeisin missä näin tehtiin. Muualla on aina oikeudet rajattu, että tarvitsee kirjoittaa salasana, että saa pääkäyttäjän oikeudet.

        en. käytän pääasiassa slackwarea ja osxää.

        mikä saa sinut luulemaan asioita?


      • puusilima____asdg
        no varmaan toi kirjoitti:

        lause on sun rajalliseen muistitilaan pysyvästi poltettuna että kai on sun sit sitä ohjelmoitua tehtävääs vaan orjallisesti jatkettava

        niin, ubuntussa suhaillaan oletuksena pääkäyttäjällä.


      • puusilima____adsGF
        puusilima____asdg kirjoitti:

        en. käytän pääasiassa slackwarea ja osxää.

        mikä saa sinut luulemaan asioita?

        ainiin ubuntussa suhaillaan oletuksena pääkäyttäjällä.

        korjaan vielä tuota sanomaani "käytän jatkuvasti". muutetaan se muotoon, "käytän jatkuvasti tietokoneita."


      • Windows 8
        MR YP kirjoitti:

        Olet kyllä oikea trolli. Pyörrät kaikki mahdolliset kysymykset ja vastaukset on samaa paskaa. Olet kyllä aika paljon vajaa ainakin mitä kirjoitat. Kyllä Ubuntu on se suosituin ja siksi varmin Linux ja siitä ei pääse mihkään, ei edes valehtelemalla.
        winkkura on ihaaan paskaa softaa.

        "Kyllä Ubuntu on se suosituin"

        Eiköhän CentOS ole suosituin, ja paljon varmempi lanaxi kuin joku upupuntu missä suhaillaan pääkäyttäjänä.


    • suseisti

      Onneksi on openSuse!

      • puusilima_____asdg

        itse suosin myös slacwarepohjaisia :)
        niihin ei onneksi ole tullut noita sudottelusekoiluja oletuksena käyttöön.


      • salixos on loistava
        puusilima_____asdg kirjoitti:

        itse suosin myös slacwarepohjaisia :)
        niihin ei onneksi ole tullut noita sudottelusekoiluja oletuksena käyttöön.

        Aloittelijalle tai kevyemmälle släkkerille, parempaa ei läppäriin taida löytyä.


    • Windows 8

      "Aloittelijalle tai kevyemmälle släkkerille, parempaa ei läppäriin taida löytyä."

      löytyyhän fuduntu, koska muut distrot harvoin käyttää jupiteria :)

      • puusilima____asdg

        onko tuo fuduntu joku upuntun siitos jossa suhaillaan pääkäyttäjällä?
        nimi vähän viittaa ja sillä kysyn.


      • Fudubudu

        Eikös siinä fuduntussa ollut jotain ongelmia flashin kanssa, vai johtuiko tuolin ja koneen välistä se ongelma?

        Näköjään tuon jupiterin on saanut jo pari vuotta Ubuntuunkin vai rupeatko samanlaisilla väitteillä taistelemaan kuin M-Kar?


      • Windows 8
        puusilima____asdg kirjoitti:

        onko tuo fuduntu joku upuntun siitos jossa suhaillaan pääkäyttäjällä?
        nimi vähän viittaa ja sillä kysyn.

        "onko tuo fuduntu joku upuntun siitos jossa suhaillaan pääkäyttäjällä?
        nimi vähän viittaa ja sillä kysyn. "

        Ei ole :) ihan oma perusdistro omine repoineen. Nimi kalskahtaa samalta viitatakseen että Red Hat -pohjainen distro mutta samalla helppokäyttösyydellä missä on kaikki valmiina ja enemmänkin.


      • Windows 8
        Fudubudu kirjoitti:

        Eikös siinä fuduntussa ollut jotain ongelmia flashin kanssa, vai johtuiko tuolin ja koneen välistä se ongelma?

        Näköjään tuon jupiterin on saanut jo pari vuotta Ubuntuunkin vai rupeatko samanlaisilla väitteillä taistelemaan kuin M-Kar?

        "Eikös siinä fuduntussa ollut jotain ongelmia flashin kanssa, vai johtuiko tuolin ja koneen välistä se ongelma?"

        Ei.

        "Näköjään tuon jupiterin on saanut jo pari vuotta Ubuntuunkin vai rupeatko samanlaisilla väitteillä taistelemaan kuin M-Kar? "

        No ei ole kyllä saanut, keksit aivan omiasi kuten ensimmäinenkin väittämä. Ettekö te linux-urvelot enää muuhun pysty kuin valehteluun?


      • puusilima____asdgdsa
        Windows 8 kirjoitti:

        "onko tuo fuduntu joku upuntun siitos jossa suhaillaan pääkäyttäjällä?
        nimi vähän viittaa ja sillä kysyn. "

        Ei ole :) ihan oma perusdistro omine repoineen. Nimi kalskahtaa samalta viitatakseen että Red Hat -pohjainen distro mutta samalla helppokäyttösyydellä missä on kaikki valmiina ja enemmänkin.

        no kai se on hyvä?? itse käytän vain slackwarepohjaisia distroja. nyt menossa opensuse testissä ja zenwalkin uusin. tuotannossa on sitten tosin centosia ja muutama ubuntuserveri ja red hatia(enimmäkseen).
        mutta himassa naputan slackwarella ja osx:llä(jossa muuten kanssa oletuksena suhaillaan pääkäyttäjällä.).


      • Fudubudu
        Windows 8 kirjoitti:

        "Eikös siinä fuduntussa ollut jotain ongelmia flashin kanssa, vai johtuiko tuolin ja koneen välistä se ongelma?"

        Ei.

        "Näköjään tuon jupiterin on saanut jo pari vuotta Ubuntuunkin vai rupeatko samanlaisilla väitteillä taistelemaan kuin M-Kar? "

        No ei ole kyllä saanut, keksit aivan omiasi kuten ensimmäinenkin väittämä. Ettekö te linux-urvelot enää muuhun pysty kuin valehteluun?

        Eli valehtelit siitä sun flash-ongelmasta. Varmaan tyypillistä sulle.

        "No ei ole kyllä saanut, keksit aivan omiasi kuten ensimmäinenkin väittämä. Ettekö te linux-urvelot enää muuhun pysty kuin valehteluun?"

        En valehtele. Olet vaan todella P A S K A hakemaan tietoa.

        http://www.webupd8.org/2010/07/jupiter-ubuntu-ppa-hardware-and-power.html


      • Fudubudu
        Windows 8 kirjoitti:

        "Eikös siinä fuduntussa ollut jotain ongelmia flashin kanssa, vai johtuiko tuolin ja koneen välistä se ongelma?"

        Ei.

        "Näköjään tuon jupiterin on saanut jo pari vuotta Ubuntuunkin vai rupeatko samanlaisilla väitteillä taistelemaan kuin M-Kar? "

        No ei ole kyllä saanut, keksit aivan omiasi kuten ensimmäinenkin väittämä. Ettekö te linux-urvelot enää muuhun pysty kuin valehteluun?

        Kas tässä virallinen linkki

        http://www.jupiterapplet.org/downloads.html

        "Jupiter packages are tested and made available for installation on Fuduntu, and Ubuntu Linux distributions. "

        Mites suu nyt pannaan? Olit taas väärässä kuten aina.


      • Windows 8
        Fudubudu kirjoitti:

        Eli valehtelit siitä sun flash-ongelmasta. Varmaan tyypillistä sulle.

        "No ei ole kyllä saanut, keksit aivan omiasi kuten ensimmäinenkin väittämä. Ettekö te linux-urvelot enää muuhun pysty kuin valehteluun?"

        En valehtele. Olet vaan todella P A S K A hakemaan tietoa.

        http://www.webupd8.org/2010/07/jupiter-ubuntu-ppa-hardware-and-power.html

        "En valehtele. Olet vaan todella P A S K A hakemaan tietoa.

        http://www.webupd8.org/2010/07/jupiter-ubuntu-ppa-hardware-and-power.html"

        anteeks mitä? Mä nyt satun olemaan FUduntu-teamissa, eikä sun postauksessa ollut mitään järkeä...joo saahan minkä vain linux-softan rypistetytyä mihin vain distrtoon, mutta eipä kannata..Jupiterin tukea Upuntuun saatte ootella aika pitkään, ehkä jopa ikuisesti.


      • Windows 8
        Fudubudu kirjoitti:

        Kas tässä virallinen linkki

        http://www.jupiterapplet.org/downloads.html

        "Jupiter packages are tested and made available for installation on Fuduntu, and Ubuntu Linux distributions. "

        Mites suu nyt pannaan? Olit taas väärässä kuten aina.

        "Kas tässä virallinen linkki

        http://www.jupiterapplet.org/downloads.html

        "Jupiter packages are tested and made available for installation on Fuduntu, and Ubuntu Linux distributions. "

        Mites suu nyt pannaan? Olit taas väärässä kuten aina. "

        Ehhh... : D Mun on pakko kertoa Fwetille susta.


      • Windows 8
        puusilima____asdgdsa kirjoitti:

        no kai se on hyvä?? itse käytän vain slackwarepohjaisia distroja. nyt menossa opensuse testissä ja zenwalkin uusin. tuotannossa on sitten tosin centosia ja muutama ubuntuserveri ja red hatia(enimmäkseen).
        mutta himassa naputan slackwarella ja osx:llä(jossa muuten kanssa oletuksena suhaillaan pääkäyttäjällä.).

        "no kai se on hyvä??"

        Sellanen perus, toimii parhaiten miniläpsyissä ja läppäreissä. En väitä sen olevan mitään mitä se ei ole kuitenkaan.

        "itse käytän vain slackwarepohjaisia distroja"

        Olet oikeasti viisas mies. Nämä on parhaimmistoa.


      • Fudubudu
        Windows 8 kirjoitti:

        "En valehtele. Olet vaan todella P A S K A hakemaan tietoa.

        http://www.webupd8.org/2010/07/jupiter-ubuntu-ppa-hardware-and-power.html"

        anteeks mitä? Mä nyt satun olemaan FUduntu-teamissa, eikä sun postauksessa ollut mitään järkeä...joo saahan minkä vain linux-softan rypistetytyä mihin vain distrtoon, mutta eipä kannata..Jupiterin tukea Upuntuun saatte ootella aika pitkään, ehkä jopa ikuisesti.

        Olet varmaan arvostettu jäsen kun et edes seuraa mitä ne muut tekee. Väität siis että tuo Andrew Wyatt valehtelee että se toimii Ubutubussa?

        Ei sillä että mua muuten kiinnostais, huvittaa vaan todistaa sun kaltasen nyypän väitteet vääräksi yhdellä linkillä.


      • Fudubudu
        Windows 8 kirjoitti:

        "Kas tässä virallinen linkki

        http://www.jupiterapplet.org/downloads.html

        "Jupiter packages are tested and made available for installation on Fuduntu, and Ubuntu Linux distributions. "

        Mites suu nyt pannaan? Olit taas väärässä kuten aina. "

        Ehhh... : D Mun on pakko kertoa Fwetille susta.

        Kerro vaikka Bill Gatesille että et osaa lukea? Mites se sun flash-ongelma, etkö vieläkään osaa korjata sitä?


      • Fudubuduubutubu
        Windows 8 kirjoitti:

        "no kai se on hyvä??"

        Sellanen perus, toimii parhaiten miniläpsyissä ja läppäreissä. En väitä sen olevan mitään mitä se ei ole kuitenkaan.

        "itse käytän vain slackwarepohjaisia distroja"

        Olet oikeasti viisas mies. Nämä on parhaimmistoa.

        "Sellanen perus, toimii parhaiten miniläpsyissä ja läppäreissä. En väitä sen olevan mitään mitä se ei ole kuitenkaan."

        Joo väität että se on Windows 98 tasoa. Se on melko kovaa tasoa.

        "Olet oikeasti viisas mies. Nämä on parhaimmistoa."

        Niinhän se vaikuttaa olevan, toisin kuin sä.


      • puusilima____asdgf
        Windows 8 kirjoitti:

        "no kai se on hyvä??"

        Sellanen perus, toimii parhaiten miniläpsyissä ja läppäreissä. En väitä sen olevan mitään mitä se ei ole kuitenkaan.

        "itse käytän vain slackwarepohjaisia distroja"

        Olet oikeasti viisas mies. Nämä on parhaimmistoa.

        en ole mies, mutta ei se mitään.


      • ai että tämäkin
        puusilima____asdgf kirjoitti:

        en ole mies, mutta ei se mitään.

        vielä no mikä niistä kolmesta muusta vaihtoehdosta on sitten kysymyksessä ?


      • Windows 8 kirjoitti:

        "En valehtele. Olet vaan todella P A S K A hakemaan tietoa.

        http://www.webupd8.org/2010/07/jupiter-ubuntu-ppa-hardware-and-power.html"

        anteeks mitä? Mä nyt satun olemaan FUduntu-teamissa, eikä sun postauksessa ollut mitään järkeä...joo saahan minkä vain linux-softan rypistetytyä mihin vain distrtoon, mutta eipä kannata..Jupiterin tukea Upuntuun saatte ootella aika pitkään, ehkä jopa ikuisesti.

        Milloin sen saa Windowsille? Vai onko niin että Windowsille ei saa kaikkia ohjelmia?


      • On muuten...
        Fudubudu kirjoitti:

        Kerro vaikka Bill Gatesille että et osaa lukea? Mites se sun flash-ongelma, etkö vieläkään osaa korjata sitä?

        aika heikkoa jos ei Fuduntu-kehittäjä saa omassa distrossaan flashia toimimaan edes yhdellä fps. Tuo "Windows 8" on ihan vaan puhdas trolli ei mikään kehittäjä.


      • Windows 8
        Fudubuduubutubu kirjoitti:

        "Sellanen perus, toimii parhaiten miniläpsyissä ja läppäreissä. En väitä sen olevan mitään mitä se ei ole kuitenkaan."

        Joo väität että se on Windows 98 tasoa. Se on melko kovaa tasoa.

        "Olet oikeasti viisas mies. Nämä on parhaimmistoa."

        Niinhän se vaikuttaa olevan, toisin kuin sä.

        "Joo väität että se on Windows 98 tasoa. Se on melko kovaa tasoa."

        Harmittaako sinua joku asia?

        "
        Niinhän se vaikuttaa olevan, toisin kuin sä. "

        Oi voi nörttirage, apua. Kutsukaa poliisi ja palkokunta!


      • Windows 8
        On muuten... kirjoitti:

        aika heikkoa jos ei Fuduntu-kehittäjä saa omassa distrossaan flashia toimimaan edes yhdellä fps. Tuo "Windows 8" on ihan vaan puhdas trolli ei mikään kehittäjä.

        "aika heikkoa jos ei Fuduntu-kehittäjä saa omassa distrossaan flashia toimimaan edes yhdellä fps. Tuo "Windows 8" on ihan vaan puhdas trolli ei mikään kehittäjä. "

        Jipii, en mä tollasta ole koskaan sanonutkaan, alkaa olemaan vissiin vaikeaa teillä kun pitää keksiä jo mun sanoneen jotain ja raivoisasti hyökätä sitä vastaan? : D


      • Fudubudu
        Windows 8 kirjoitti:

        "aika heikkoa jos ei Fuduntu-kehittäjä saa omassa distrossaan flashia toimimaan edes yhdellä fps. Tuo "Windows 8" on ihan vaan puhdas trolli ei mikään kehittäjä. "

        Jipii, en mä tollasta ole koskaan sanonutkaan, alkaa olemaan vissiin vaikeaa teillä kun pitää keksiä jo mun sanoneen jotain ja raivoisasti hyökätä sitä vastaan? : D

        Mites se sun flash-ongelma, etkö osaa? Nyyppä.


      • Windows 8
        Fudubudu kirjoitti:

        Mites se sun flash-ongelma, etkö osaa? Nyyppä.

        "Mites se sun flash-ongelma, etkö osaa? Nyyppä. "

        Mistä ihmeestä sä puhut?


      • puusilima_____asdg
        Windows 8 kirjoitti:

        "aika heikkoa jos ei Fuduntu-kehittäjä saa omassa distrossaan flashia toimimaan edes yhdellä fps. Tuo "Windows 8" on ihan vaan puhdas trolli ei mikään kehittäjä. "

        Jipii, en mä tollasta ole koskaan sanonutkaan, alkaa olemaan vissiin vaikeaa teillä kun pitää keksiä jo mun sanoneen jotain ja raivoisasti hyökätä sitä vastaan? : D

        niin kato näiden upuntulahkolaisten mielestä siinä puppelipuntussa ei koskaan ole mitään vikaa. tähänkin varmaan kommentoivat että "mulla toimii" :)
        ja sitten suhistellaan pääkäyttäjänä ja intetään vastaan että eikä suhista.. ihme urpoja..
        minä pystyn oikein hyvin myöntämään, että upuntussa suhaillaan oletuksena pääkäyttäjällä ja asennusohjelma ei pakota luomaan yhtään normaalikäyttäjään. ja metsään mennään.

        ei mikään käyttöjärjestelmä ole täydellinen. jos olisi olemassa täydellinen ja toimiva käyttöjärjestelmä niin sellaiseen ei koskaan, EI KOSKAAN tulisi yhtään päivitystä tai muuta korjausta, eikä siinä mikään ikinä muuttuisi, koska kaikki olisi jo täydellistä.
        eli voin samaan hengenvetoon sanoa myös, että ubuntu ei toimi. sitä paikataan jatkuvasti ja serveripuolella se on hemmetin iso ongelma kun rikkovat aina jotain.
        siksi on hyvä käyttää centos tai redhat.


      • Fudubudu
        Windows 8 kirjoitti:

        "Mites se sun flash-ongelma, etkö osaa? Nyyppä. "

        Mistä ihmeestä sä puhut?

        Ai että mä nautin, se kiemurtelee lisää. Mites se sun alle 1 fps:n flashi?


      • Fudubudu
        puusilima_____asdg kirjoitti:

        niin kato näiden upuntulahkolaisten mielestä siinä puppelipuntussa ei koskaan ole mitään vikaa. tähänkin varmaan kommentoivat että "mulla toimii" :)
        ja sitten suhistellaan pääkäyttäjänä ja intetään vastaan että eikä suhista.. ihme urpoja..
        minä pystyn oikein hyvin myöntämään, että upuntussa suhaillaan oletuksena pääkäyttäjällä ja asennusohjelma ei pakota luomaan yhtään normaalikäyttäjään. ja metsään mennään.

        ei mikään käyttöjärjestelmä ole täydellinen. jos olisi olemassa täydellinen ja toimiva käyttöjärjestelmä niin sellaiseen ei koskaan, EI KOSKAAN tulisi yhtään päivitystä tai muuta korjausta, eikä siinä mikään ikinä muuttuisi, koska kaikki olisi jo täydellistä.
        eli voin samaan hengenvetoon sanoa myös, että ubuntu ei toimi. sitä paikataan jatkuvasti ja serveripuolella se on hemmetin iso ongelma kun rikkovat aina jotain.
        siksi on hyvä käyttää centos tai redhat.

        Saitko jostain mielikuvan että jompikumpi meistä kirjoittaa paskabuntulla? Tässähän nyt huvikseen paska8ia nolaan taas kun se aina unohtaa mitä se on kirjoittanut ja ei ymmärrä englantia.


      • puusilima___asfdg
        Fudubudu kirjoitti:

        Saitko jostain mielikuvan että jompikumpi meistä kirjoittaa paskabuntulla? Tässähän nyt huvikseen paska8ia nolaan taas kun se aina unohtaa mitä se on kirjoittanut ja ei ymmärrä englantia.

        en.. ei minua kiinnosta mitä järjestelmää käytätte. keskustelun aiheena on upuntu, jossa oletuksena suhaillaan pääkäyttäjällä.
        kaipaisin kyllä tästä asiasta erimieltä olevilta kommenttia, että jos kerta ei suhailla pääkäyttäjällä, niin silloin kai on sama liittää jokainen käyttäjä admin groupiin, koska eihän ne ole pääkäyttäjiä.


      • Lekamies on erimies
        Windows 8 kirjoitti:

        "Joo väität että se on Windows 98 tasoa. Se on melko kovaa tasoa."

        Harmittaako sinua joku asia?

        "
        Niinhän se vaikuttaa olevan, toisin kuin sä. "

        Oi voi nörttirage, apua. Kutsukaa poliisi ja palkokunta!

        Ei mulla ole vihaongelmia eikä tapana uhata pahoinpitelyllä netissä toisin kun sulla, nössö.

        Mä nautin tästä kun yrität luikerrella kun sun väitteet todistetaan vääriksi. Sitten tietty väität että oot niin tyhmä ettet ymmärrä tekstiä kun se laitetaan sun silmies eteen. Mikä on sekin viihdyttävää.


      • puusilima___asfdg kirjoitti:

        en.. ei minua kiinnosta mitä järjestelmää käytätte. keskustelun aiheena on upuntu, jossa oletuksena suhaillaan pääkäyttäjällä.
        kaipaisin kyllä tästä asiasta erimieltä olevilta kommenttia, että jos kerta ei suhailla pääkäyttäjällä, niin silloin kai on sama liittää jokainen käyttäjä admin groupiin, koska eihän ne ole pääkäyttäjiä.

        Eipä ole. Pääkäyttäjä kun sattuu olemaan root ja siltä ei kysytä salasanaa.


      • M-Kar kirjoitti:

        Eipä ole. Pääkäyttäjä kun sattuu olemaan root ja siltä ei kysytä salasanaa.

        koetahan nyt ymmärtää. pääkäyttäjä on sellainen joka voi suorittaa minkä tahansa komennon kohdejärjestelmässä.
        upuntun oletus käyttäjä on sellainen käyttäjä.

        kerro mitä komentoa et pysty ajamaan oletuskäyttäjällä. mitään komentojahan tältä pääkäyttäjältä ei ole estetty sudoers:ssa.
        vai onko sudo jotenkin rikki?


      • Windows 8
        Fudubudu kirjoitti:

        Ai että mä nautin, se kiemurtelee lisää. Mites se sun alle 1 fps:n flashi?

        "Ai että mä nautin, se kiemurtelee lisää. Mites se sun alle 1 fps:n flashi?"
        '
        Nautit mistä? Kun olet tarpeeksi tyhmä niin nautit tyhjille seinille sekoilusta? Miten tuo liittyy Fuduntuun? Sama kun sanoisit että koska TaivasOnSininen (tm).

        Vai etkö oikeasti osaa lukea?


      • Fudubudu
        Windows 8 kirjoitti:

        "Ai että mä nautin, se kiemurtelee lisää. Mites se sun alle 1 fps:n flashi?"
        '
        Nautit mistä? Kun olet tarpeeksi tyhmä niin nautit tyhjille seinille sekoilusta? Miten tuo liittyy Fuduntuun? Sama kun sanoisit että koska TaivasOnSininen (tm).

        Vai etkö oikeasti osaa lukea?

        Kirjoitit 15.3.2012 10:36

        "Mulla flashi pelaa kuin täi tervassa ja full screenissä noin 0.5 fps. gpu kiihdytystä ei tunnu olevan ainakaan"

        Miten sen pitäisi liittyä Fuduntuun, sehän on vaan todiste että olet nyyppä joka ei edes saa flashia toimimaan. Joko alkaa muisti pelata vai haluatko kiemurrella lisää?


      • puusilima____ kirjoitti:

        koetahan nyt ymmärtää. pääkäyttäjä on sellainen joka voi suorittaa minkä tahansa komennon kohdejärjestelmässä.
        upuntun oletus käyttäjä on sellainen käyttäjä.

        kerro mitä komentoa et pysty ajamaan oletuskäyttäjällä. mitään komentojahan tältä pääkäyttäjältä ei ole estetty sudoers:ssa.
        vai onko sudo jotenkin rikki?

        "koetahan nyt ymmärtää. pääkäyttäjä on sellainen joka voi suorittaa minkä tahansa komennon kohdejärjestelmässä."

        Pääkäyttäjä unixeissa root, ja se voi suorittaa minkä tahansa komennon ilman salasanan kirjoittamista.

        "kerro mitä komentoa et pysty ajamaan oletuskäyttäjällä."

        touch /etc/tissit
        touch: tiedostoa ”/etc/tissit” ei voi koskettaa: Lupa evätty

        Ei onnistu tissien koskettelu. Mutta, kun käynnistän pääkäyttäjän shellin käskemällä ensiksi "sudo bash" ja annan salasanan, niin voin sen jälkeen operoida pääkäyttäjänä niin tissien koskettelu onnistuu eikä lupia kysellä. Selvästikin vaihtuu käyttäjätili koska en ole enää matti@matti-desktop vaan root@matti-desktop


      • M-Kar kirjoitti:

        "koetahan nyt ymmärtää. pääkäyttäjä on sellainen joka voi suorittaa minkä tahansa komennon kohdejärjestelmässä."

        Pääkäyttäjä unixeissa root, ja se voi suorittaa minkä tahansa komennon ilman salasanan kirjoittamista.

        "kerro mitä komentoa et pysty ajamaan oletuskäyttäjällä."

        touch /etc/tissit
        touch: tiedostoa ”/etc/tissit” ei voi koskettaa: Lupa evätty

        Ei onnistu tissien koskettelu. Mutta, kun käynnistän pääkäyttäjän shellin käskemällä ensiksi "sudo bash" ja annan salasanan, niin voin sen jälkeen operoida pääkäyttäjänä niin tissien koskettelu onnistuu eikä lupia kysellä. Selvästikin vaihtuu käyttäjätili koska en ole enää matti@matti-desktop vaan root@matti-desktop

        kyllähän sinun pitäisi tietää mikä sudo ja sudoers on ja miten se toimii.
        ubuntun oletuskäyttäjällä on rajaton valta ajaa komentoja.

        sudo touch /etc/tissit

        toimii kyllä ja ihan sillä oletus käyttäjällä(pääkäyttäjällä)

        mikä komento ei siis toimi oletuskäyttäjällä?

        uvuntu ei ole unix


    • Windows 8

      Ei sitä jupiteria saa vieläkään Upuntuun, eikä sitä noin vaan taideta antaakkaan Upuntun käyttöön : D Voi M$ parkaa...

      • Fudubudu

        p.s. tunge se Ubuntu vaikka hanuriis


      • Fudubudu

        http://www.jupiterapplet.org/downloads.html

        Mitäs tää linkki sanoo? Sinne pääsi suoraan ton Fubutubun sivuilta.

        "Jupiter packages are tested and made available for installation on Fuduntu, and Ubuntu Linux distributions. Installation and use of the Jupiter Applet on other distributions is unsupported by the Jupiter project team."


      • Windows 8
        Fudubudu kirjoitti:

        http://www.jupiterapplet.org/downloads.html

        Mitäs tää linkki sanoo? Sinne pääsi suoraan ton Fubutubun sivuilta.

        "Jupiter packages are tested and made available for installation on Fuduntu, and Ubuntu Linux distributions. Installation and use of the Jupiter Applet on other distributions is unsupported by the Jupiter project team."

        "
        Mitäs tää linkki sanoo? Sinne pääsi suoraan ton Fubutubun sivuilta."

        PPA-paketitlähde, eli ulkopuolinen rypistys. Yksi jannu vastaa näköjään upuntu-versiosta.

        Upuntun omiin repoihin sitä ei tule ikinä kuten sanoin ja M$ on harmissaan.


      • Fudubudu
        Windows 8 kirjoitti:

        "
        Mitäs tää linkki sanoo? Sinne pääsi suoraan ton Fubutubun sivuilta."

        PPA-paketitlähde, eli ulkopuolinen rypistys. Yksi jannu vastaa näköjään upuntu-versiosta.

        Upuntun omiin repoihin sitä ei tule ikinä kuten sanoin ja M$ on harmissaan.

        Eli sitä ei saa Ubuntuun kun se ei ole repoissa. Mites ne Windows 7:n repot? Aijai, sähän opit asioita M-Karilta tai ainakin ajattelet samalla tavalla kun jäät kiinni valheesta.

        p.s. tunge se Upuntu hanuriis


      • Windows 8
        Fudubudu kirjoitti:

        Eli sitä ei saa Ubuntuun kun se ei ole repoissa. Mites ne Windows 7:n repot? Aijai, sähän opit asioita M-Karilta tai ainakin ajattelet samalla tavalla kun jäät kiinni valheesta.

        p.s. tunge se Upuntu hanuriis

        "Eli sitä ei saa Ubuntuun kun se ei ole repoissa. Mites ne Windows 7:n repot? Aijai, sähän opit asioita M-Karilta tai ainakin ajattelet samalla tavalla kun jäät kiinni valheesta."

        Edelleenkään ei ole ulkopuolisista lähteistä ohjelmien asentaminen linux-maailmassa suositeltavaa, eikä Fwet edes itse tue tai kehitä jupiteria ubuntuun, eikä jupiter ole koskaan ubuntuun tulossakaan. :)

        Hyvä yritys poitsu....


      • Fudubudu
        Windows 8 kirjoitti:

        "Eli sitä ei saa Ubuntuun kun se ei ole repoissa. Mites ne Windows 7:n repot? Aijai, sähän opit asioita M-Karilta tai ainakin ajattelet samalla tavalla kun jäät kiinni valheesta."

        Edelleenkään ei ole ulkopuolisista lähteistä ohjelmien asentaminen linux-maailmassa suositeltavaa, eikä Fwet edes itse tue tai kehitä jupiteria ubuntuun, eikä jupiter ole koskaan ubuntuun tulossakaan. :)

        Hyvä yritys poitsu....

        "Edelleenkään ei ole ulkopuolisista lähteistä ohjelmien asentaminen linux-maailmassa suositeltavaa,"

        Joopa joo aivokääpiö. Fuduntu ei ilmeisesti ole sitten fuduntu-käyttäjästä luotettava lähde.

        "eikä Fwet edes itse tue tai kehitä jupiteria ubuntuun, eikä jupiter ole koskaan ubuntuun tulossakaan."

        Siellähän se lukee että se on tuettu Ubuntulle. Paitsi että englanti taitaa olla sulle mahdoton kieli?


      • Windows 8
        Fudubudu kirjoitti:

        "Edelleenkään ei ole ulkopuolisista lähteistä ohjelmien asentaminen linux-maailmassa suositeltavaa,"

        Joopa joo aivokääpiö. Fuduntu ei ilmeisesti ole sitten fuduntu-käyttäjästä luotettava lähde.

        "eikä Fwet edes itse tue tai kehitä jupiteria ubuntuun, eikä jupiter ole koskaan ubuntuun tulossakaan."

        Siellähän se lukee että se on tuettu Ubuntulle. Paitsi että englanti taitaa olla sulle mahdoton kieli?

        "oopa joo aivokääpiö. Fuduntu ei ilmeisesti ole sitten fuduntu-käyttäjästä luotettava lähde."

        siis häh? : D Luin tän pariinkin kertaan eikä ole harmaintakaan aavistusta että mitä tässä tarkotetaan, ja tuskin ymmärtää linux-asiantuntija puusilmä:asdg:kaan? : D

        Mutta sen ymmärsin että olet aivokääpiö.

        "Siellähän se lukee että se on tuettu Ubuntulle. Paitsi että englanti taitaa olla sulle mahdoton kieli?"

        Mitä? Lukeeko siellä että Fwet sitä tukee? Sehän on ton ulkopuolisen jonkun upuntu-fanaatikon oma käännös upuntulel mitä se ylläpitää? Fwet itse sanoi että ei ole osaa eikä arpaa itsellä tuon upuntu-porttauksen kanssa, ja upuntun devaajien ja esim. M$:n takia jupiteria ei tulla koskaan incorporoitumaan viralliseksi osaksi upuntua, ja M-Kar on siinä asiassa oikeassa että ei tule virallisten repojen ulkopuolelta asennella koskaan mitään linuxeihin.

        Kerrankin M-KAR on jossain asiassa oikeassa, se linux-noobi...


      • Fudubudu
        Windows 8 kirjoitti:

        "oopa joo aivokääpiö. Fuduntu ei ilmeisesti ole sitten fuduntu-käyttäjästä luotettava lähde."

        siis häh? : D Luin tän pariinkin kertaan eikä ole harmaintakaan aavistusta että mitä tässä tarkotetaan, ja tuskin ymmärtää linux-asiantuntija puusilmä:asdg:kaan? : D

        Mutta sen ymmärsin että olet aivokääpiö.

        "Siellähän se lukee että se on tuettu Ubuntulle. Paitsi että englanti taitaa olla sulle mahdoton kieli?"

        Mitä? Lukeeko siellä että Fwet sitä tukee? Sehän on ton ulkopuolisen jonkun upuntu-fanaatikon oma käännös upuntulel mitä se ylläpitää? Fwet itse sanoi että ei ole osaa eikä arpaa itsellä tuon upuntu-porttauksen kanssa, ja upuntun devaajien ja esim. M$:n takia jupiteria ei tulla koskaan incorporoitumaan viralliseksi osaksi upuntua, ja M-Kar on siinä asiassa oikeassa että ei tule virallisten repojen ulkopuolelta asennella koskaan mitään linuxeihin.

        Kerrankin M-KAR on jossain asiassa oikeassa, se linux-noobi...

        "siis häh? : D Luin tän pariinkin kertaan eikä ole harmaintakaan aavistusta että mitä tässä tarkotetaan"

        Oikeesti? Jätkällä on paska muisti ja vielä tyhmäkin. Mahtava kombo.

        "Mitä? Lukeeko siellä että Fwet sitä tukee? Sehän on ton ulkopuolisen jonkun upuntu-fanaatikon oma käännös upuntulel mitä se ylläpitää?"

        Siellä se lukee virallisella sivulla että se on tuettu Ubuntulle ja Fuduntulle, muille distroille ei. Mene sinne sivulle ja lue niin ei tarvi luottaa mun sanaan.

        "M$:n takia jupiteria ei tulla koskaan incorporoitumaan viralliseksi osaksi upuntua"

        Että koska sen saa Ubuntulle kysyit? Sen saa kaksi vuotta sitten.

        "M-Kar on siinä asiassa oikeassa että ei tule virallisten repojen ulkopuolelta asennella koskaan mitään linuxeihin."

        Te olette M-Karin kanssa väärässä, jos se nyt niin edes on sanonut. Sun ymmärryskyky ja tiedonhakutaito on sen verran heikkoo mitä oon sun tunarointeja täällä seurannu.

        Jos ei luota lähteeseen niin ei lataa. Sama se on Winpaskojen kun Paskabuntujen kanssa.


      • Windows 8
        Fudubudu kirjoitti:

        "siis häh? : D Luin tän pariinkin kertaan eikä ole harmaintakaan aavistusta että mitä tässä tarkotetaan"

        Oikeesti? Jätkällä on paska muisti ja vielä tyhmäkin. Mahtava kombo.

        "Mitä? Lukeeko siellä että Fwet sitä tukee? Sehän on ton ulkopuolisen jonkun upuntu-fanaatikon oma käännös upuntulel mitä se ylläpitää?"

        Siellä se lukee virallisella sivulla että se on tuettu Ubuntulle ja Fuduntulle, muille distroille ei. Mene sinne sivulle ja lue niin ei tarvi luottaa mun sanaan.

        "M$:n takia jupiteria ei tulla koskaan incorporoitumaan viralliseksi osaksi upuntua"

        Että koska sen saa Ubuntulle kysyit? Sen saa kaksi vuotta sitten.

        "M-Kar on siinä asiassa oikeassa että ei tule virallisten repojen ulkopuolelta asennella koskaan mitään linuxeihin."

        Te olette M-Karin kanssa väärässä, jos se nyt niin edes on sanonut. Sun ymmärryskyky ja tiedonhakutaito on sen verran heikkoo mitä oon sun tunarointeja täällä seurannu.

        Jos ei luota lähteeseen niin ei lataa. Sama se on Winpaskojen kun Paskabuntujen kanssa.

        "Oikeesti? Jätkällä on ***** muisti ja vielä tyhmäkin. Mahtava kombo."

        Heh alkaa ilmeisesti hermot käymään linux-nörtillä kuumana? Varokaa vihaista linux-nörttiä..

        "iellä se lukee virallisella sivulla että se on tuettu Ubuntulle ja Fuduntulle, muille distroille ei. Mene sinne sivulle ja lue niin ei tarvi luottaa mun sanaan."

        Hih eli et osaa lukea? Sehän on edelleenkin ulkopuolisen ylläpitämä ppa-pakettilähteiden kautta. Ei Canonicalin integroima.

        "
        Että koska sen saa Ubuntulle kysyit? Sen saa kaksi vuotta sitten."

        Saa minkä kaksi vuotta sitte? Onko tämä edes suomea..

        "Te olette M-Karin kanssa väärässä, jos se nyt niin edes on sanonut. Sun ymmärryskyky ja tiedonhakutaito on sen verran heikkoo mitä oon sun tunarointeja täällä seurannu."

        Just, mutta perusteluja ja faktaa ei sulta saaha, pelkkää länkytystä vain että olen kuulema väärässä. Olet vissiin tarpeeksi tyhmä olla tajuamatta että tällänen lätkytys ei tee hyvää sulle ja sun uskottavuudelle.

        "Jos ei luota lähteeseen niin ei lataa."

        No niin eli Jupiter ei ole osa upuntua.

        "Sama se on Winpaskojen kun Paskabuntujen kanssa. "

        Windows ei ole mikään Linux.


      • Fudubudu
        Windows 8 kirjoitti:

        "Oikeesti? Jätkällä on ***** muisti ja vielä tyhmäkin. Mahtava kombo."

        Heh alkaa ilmeisesti hermot käymään linux-nörtillä kuumana? Varokaa vihaista linux-nörttiä..

        "iellä se lukee virallisella sivulla että se on tuettu Ubuntulle ja Fuduntulle, muille distroille ei. Mene sinne sivulle ja lue niin ei tarvi luottaa mun sanaan."

        Hih eli et osaa lukea? Sehän on edelleenkin ulkopuolisen ylläpitämä ppa-pakettilähteiden kautta. Ei Canonicalin integroima.

        "
        Että koska sen saa Ubuntulle kysyit? Sen saa kaksi vuotta sitten."

        Saa minkä kaksi vuotta sitte? Onko tämä edes suomea..

        "Te olette M-Karin kanssa väärässä, jos se nyt niin edes on sanonut. Sun ymmärryskyky ja tiedonhakutaito on sen verran heikkoo mitä oon sun tunarointeja täällä seurannu."

        Just, mutta perusteluja ja faktaa ei sulta saaha, pelkkää länkytystä vain että olen kuulema väärässä. Olet vissiin tarpeeksi tyhmä olla tajuamatta että tällänen lätkytys ei tee hyvää sulle ja sun uskottavuudelle.

        "Jos ei luota lähteeseen niin ei lataa."

        No niin eli Jupiter ei ole osa upuntua.

        "Sama se on Winpaskojen kun Paskabuntujen kanssa. "

        Windows ei ole mikään Linux.

        Vastaapa nyt suoraan että etkö ymmärrä että Jupiterin on saanut Ubuntulle kaksi vuotta sitten?

        "Just, mutta perusteluja ja faktaa ei sulta saaha, pelkkää länkytystä vain että olen kuulema väärässä."

        Olen ainoa joka tässä on todisteita ja perusteluja laittanut. Sulta niitä ei koskaan saa, vaan jotain anekdootteja siitä kuinka et osaa laittaa flashia toimimaan sun pääkoneella.

        "Windows ei ole mikään Linux."

        Häh? ....oliko se sulle jotenkin uutta? Jos et ymmärtänyt pointti oli että jos lähteeseen luottaa niin sieltä voi ladata oli käyttis mikä hyvänsä. Ei ihme että missasit sen kun jäät aina siirrät keskustelua johonkin epäolennaiseen kun aletaan puhua asiasta.


      • Windows 8
        Fudubudu kirjoitti:

        Vastaapa nyt suoraan että etkö ymmärrä että Jupiterin on saanut Ubuntulle kaksi vuotta sitten?

        "Just, mutta perusteluja ja faktaa ei sulta saaha, pelkkää länkytystä vain että olen kuulema väärässä."

        Olen ainoa joka tässä on todisteita ja perusteluja laittanut. Sulta niitä ei koskaan saa, vaan jotain anekdootteja siitä kuinka et osaa laittaa flashia toimimaan sun pääkoneella.

        "Windows ei ole mikään Linux."

        Häh? ....oliko se sulle jotenkin uutta? Jos et ymmärtänyt pointti oli että jos lähteeseen luottaa niin sieltä voi ladata oli käyttis mikä hyvänsä. Ei ihme että missasit sen kun jäät aina siirrät keskustelua johonkin epäolennaiseen kun aletaan puhua asiasta.

        "astaapa nyt suoraan että etkö ymmärrä että Jupiterin on saanut Ubuntulle kaksi vuotta sitten?"

        Mitä sä jankutat? :D Saahan minkä tahansa rypistyksen käännettyä mihin vaan, mutta Comical ei sitä tue, ja se menee rikki kun esim. kernelipäivityksiä tulee. Ei suositella. Et tunnu tietävän linuxista edes alkeita.

        "Olen ainoa joka tässä on todisteita ja perusteluja laittanut"

        Esim. mitä todisteita?

        "Sulta niitä ei koskaan saa, vaan jotain anekdootteja siitä kuinka et osaa laittaa flashia toimimaan sun pääkoneella."

        Täh? Enhän mä tollasta ole koskaan edes sanonut, onko ainut keinosi enää hyökätä täysin kuvitteellisten juttujen varassa ja nörtti-rageta niitä? : D Muutenkin vaikutat aika yksinkertaiselta tapaukselta.

        "Jos et ymmärtänyt pointti oli että jos lähteeseen luottaa niin sieltä voi ladata oli käyttis mikä hyvänsä."

        No miten tää liitty Windowsiin? Ei mitenkään. Sinähän se WIndowsin otit esiin. :D

        "Ei ihme että missasit sen kun jäät aina siirrät keskustelua johonkin epäolennaiseen kun aletaan puhua asiasta. "

        Nörttiragea taas kun itse muni omat postauksensa, mutta ei muuta sitä tosiasiaa että Juipter ei ole Canonicalin puolesta tuettu, eikä tule ikinä olemaan virallinen osa Upuntua esim. lisenssijuttujen takia :)


      • Fubudubu
        Windows 8 kirjoitti:

        "astaapa nyt suoraan että etkö ymmärrä että Jupiterin on saanut Ubuntulle kaksi vuotta sitten?"

        Mitä sä jankutat? :D Saahan minkä tahansa rypistyksen käännettyä mihin vaan, mutta Comical ei sitä tue, ja se menee rikki kun esim. kernelipäivityksiä tulee. Ei suositella. Et tunnu tietävän linuxista edes alkeita.

        "Olen ainoa joka tässä on todisteita ja perusteluja laittanut"

        Esim. mitä todisteita?

        "Sulta niitä ei koskaan saa, vaan jotain anekdootteja siitä kuinka et osaa laittaa flashia toimimaan sun pääkoneella."

        Täh? Enhän mä tollasta ole koskaan edes sanonut, onko ainut keinosi enää hyökätä täysin kuvitteellisten juttujen varassa ja nörtti-rageta niitä? : D Muutenkin vaikutat aika yksinkertaiselta tapaukselta.

        "Jos et ymmärtänyt pointti oli että jos lähteeseen luottaa niin sieltä voi ladata oli käyttis mikä hyvänsä."

        No miten tää liitty Windowsiin? Ei mitenkään. Sinähän se WIndowsin otit esiin. :D

        "Ei ihme että missasit sen kun jäät aina siirrät keskustelua johonkin epäolennaiseen kun aletaan puhua asiasta. "

        Nörttiragea taas kun itse muni omat postauksensa, mutta ei muuta sitä tosiasiaa että Juipter ei ole Canonicalin puolesta tuettu, eikä tule ikinä olemaan virallinen osa Upuntua esim. lisenssijuttujen takia :)

        "Saahan minkä tahansa rypistyksen käännettyä mihin vaan, mutta Comical ei sitä tue, ja se menee rikki kun esim. kernelipäivityksiä tulee."

        Se on tuettu Ubuntulle ja Fuduntulle kehittäjänsä toimesta ja näille se tuki luvataan. Sun väitteesi oli että sitä ei saa Ubuntulle. Kävin katsomassa huvikseni mikä viritys tämä on ja siellähän se luki että tuetaan.

        "Ei suositella."

        No te M-Karin kanssa saatte olla sitä mieltä.

        "Esim. mitä todisteita?"

        Suora linkki ja teksti joka kumoaa väitteesi että sitä ei tulla saamaan Ubuntulle.

        "Täh? Enhän mä tollasta ole koskaan edes sanonut, onko ainut keinosi enää hyökätä täysin kuvitteellisten juttujen varassa ja nörtti-rageta niitä? : D"

        Ei kyllä se on fakta. Ai että mä nautin kun sä kiemurtelet.

        Kirjoitit 15.3.2012 10:36:
        "Mulla flashi pelaa kuin täi tervassa ja full screenissä noin 0.5 fps. gpu kiihdytystä ei tunnu olevan ainakaan"

        Eli jäit kiinni valheesta. Taas.

        "Juipter ei ole Canonicalin puolesta tuettu"

        Kukaan ei ole tuollaista sanonutkaan, joten älä rupea sellaista itkemäänkään. Fuduntuhihhulit lupaavat tukensa Ubuntu-versiolle Jupiterista ja se riittää.


      • Windows 8
        Fubudubu kirjoitti:

        "Saahan minkä tahansa rypistyksen käännettyä mihin vaan, mutta Comical ei sitä tue, ja se menee rikki kun esim. kernelipäivityksiä tulee."

        Se on tuettu Ubuntulle ja Fuduntulle kehittäjänsä toimesta ja näille se tuki luvataan. Sun väitteesi oli että sitä ei saa Ubuntulle. Kävin katsomassa huvikseni mikä viritys tämä on ja siellähän se luki että tuetaan.

        "Ei suositella."

        No te M-Karin kanssa saatte olla sitä mieltä.

        "Esim. mitä todisteita?"

        Suora linkki ja teksti joka kumoaa väitteesi että sitä ei tulla saamaan Ubuntulle.

        "Täh? Enhän mä tollasta ole koskaan edes sanonut, onko ainut keinosi enää hyökätä täysin kuvitteellisten juttujen varassa ja nörtti-rageta niitä? : D"

        Ei kyllä se on fakta. Ai että mä nautin kun sä kiemurtelet.

        Kirjoitit 15.3.2012 10:36:
        "Mulla flashi pelaa kuin täi tervassa ja full screenissä noin 0.5 fps. gpu kiihdytystä ei tunnu olevan ainakaan"

        Eli jäit kiinni valheesta. Taas.

        "Juipter ei ole Canonicalin puolesta tuettu"

        Kukaan ei ole tuollaista sanonutkaan, joten älä rupea sellaista itkemäänkään. Fuduntuhihhulit lupaavat tukensa Ubuntu-versiolle Jupiterista ja se riittää.

        "Se on tuettu Ubuntulle ja Fuduntulle kehittäjänsä toimesta ja näille se tuki luvataan"

        no tähämän on valhe, sun omassakin linkissä luki että ulkopuolinen upuntu-fani porttasi se. Edelleenkään Fwet ei tue Jupiteria upuntussa mitenkään.

        "Sun väitteesi oli että sitä ei saa Ubuntulle."

        Ei sitä saakkaan, olet vain tarpeeksi tyhmä että yhtäkkiä keksit omasta päästäsi että sitä myös tuetaan upuntussa, kun ei sitä upuntulle edes saa.

        "No te M-Karin kanssa saatte olla sitä mieltä."

        Eli nyt myönsit itsekkin että sitä ei tueta eikä ole upuntulle eikä upuntun kerneliä ole edes konffattu jupiterille. Case Closed.

        "uora linkki ja teksti joka kumoaa väitteesi että sitä ei tulla saamaan Ubuntulle."

        No näytä se linkki, kaikki mitä on nähty, on vain yksittäisen linux-nörttiharrasteiljan porttausrypistys upuntulle. Näytä nyt missä Fwet sanoo että se on upuntulle tai joku muu vastaava.

        "Ei kyllä se on fakta. Ai että mä nautin kun sä kiemurtelet."

        Siis mikä ihme on nyt fakta? Sun nörttirage? Eihän sun jutuista saa enää mitään selkoa, taitaa järkikin jo raivossa?

        "Eli jäit kiinni valheesta. Taas."

        Siis mihin tämä kommentti nyt oli?

        "Kukaan ei ole tuollaista sanonutkaan, joten älä rupea sellaista itkemäänkään."

        no sinähän olet tämänkin postauksen sisällä koittanut selittää että jupiter on upuntulle.

        "Fuduntuhihhulit lupaavat tukensa Ubuntu-versiolle Jupiterista ja se riittää. "

        No näytähän linkki? Ja ei muuten riittäisi upuntun tapauksessa - ei sinneppäinkään riittäisi.


      • Fudubudu
        Windows 8 kirjoitti:

        "Se on tuettu Ubuntulle ja Fuduntulle kehittäjänsä toimesta ja näille se tuki luvataan"

        no tähämän on valhe, sun omassakin linkissä luki että ulkopuolinen upuntu-fani porttasi se. Edelleenkään Fwet ei tue Jupiteria upuntussa mitenkään.

        "Sun väitteesi oli että sitä ei saa Ubuntulle."

        Ei sitä saakkaan, olet vain tarpeeksi tyhmä että yhtäkkiä keksit omasta päästäsi että sitä myös tuetaan upuntussa, kun ei sitä upuntulle edes saa.

        "No te M-Karin kanssa saatte olla sitä mieltä."

        Eli nyt myönsit itsekkin että sitä ei tueta eikä ole upuntulle eikä upuntun kerneliä ole edes konffattu jupiterille. Case Closed.

        "uora linkki ja teksti joka kumoaa väitteesi että sitä ei tulla saamaan Ubuntulle."

        No näytä se linkki, kaikki mitä on nähty, on vain yksittäisen linux-nörttiharrasteiljan porttausrypistys upuntulle. Näytä nyt missä Fwet sanoo että se on upuntulle tai joku muu vastaava.

        "Ei kyllä se on fakta. Ai että mä nautin kun sä kiemurtelet."

        Siis mikä ihme on nyt fakta? Sun nörttirage? Eihän sun jutuista saa enää mitään selkoa, taitaa järkikin jo raivossa?

        "Eli jäit kiinni valheesta. Taas."

        Siis mihin tämä kommentti nyt oli?

        "Kukaan ei ole tuollaista sanonutkaan, joten älä rupea sellaista itkemäänkään."

        no sinähän olet tämänkin postauksen sisällä koittanut selittää että jupiter on upuntulle.

        "Fuduntuhihhulit lupaavat tukensa Ubuntu-versiolle Jupiterista ja se riittää. "

        No näytähän linkki? Ja ei muuten riittäisi upuntun tapauksessa - ei sinneppäinkään riittäisi.

        "no tähämän on valhe, sun omassakin linkissä luki että ulkopuolinen upuntu-fani porttasi se. Edelleenkään Fwet ei tue Jupiteria upuntussa mitenkään."

        Laita ne todisteet että se on vaan jonkun uputupu-fanin porttaus äläkä jankuta.

        "Jupiter packages are tested and made available for installation on Fuduntu, and Ubuntu Linux distributions. Installation and use of the Jupiter Applet on other distributions is unsupported by the Jupiter project team"

        Paketit testataan ja tehdään saataviksi Fuduntulle ja Ubuntulle. Muille distroille ei ole tukea Jupiter tiimiltä.

        "Siis mikä ihme on nyt fakta? Sun nörttirage? Eihän sun jutuista saa enää mitään selkoa, taitaa järkikin jo raivossa?"

        Mulla on ne tekstit tossa odottelen vaan että puhut ittees enemmän pussiin kun et muista mitään flash-ongelmaa mikä sulla on ollu.

        "No näytähän linkki? Ja ei muuten riittäisi upuntun tapauksessa - ei sinneppäinkään riittäisi."

        Se linkki on tässä ketjussa, et voi tosissas väittää että et löydä sitä? :D

        "no sinähän olet tämänkin postauksen sisällä koittanut selittää että jupiter on upuntulle."

        Tottakai se on, ampparipelle.


      • Windows 8
        Fudubudu kirjoitti:

        "no tähämän on valhe, sun omassakin linkissä luki että ulkopuolinen upuntu-fani porttasi se. Edelleenkään Fwet ei tue Jupiteria upuntussa mitenkään."

        Laita ne todisteet että se on vaan jonkun uputupu-fanin porttaus äläkä jankuta.

        "Jupiter packages are tested and made available for installation on Fuduntu, and Ubuntu Linux distributions. Installation and use of the Jupiter Applet on other distributions is unsupported by the Jupiter project team"

        Paketit testataan ja tehdään saataviksi Fuduntulle ja Ubuntulle. Muille distroille ei ole tukea Jupiter tiimiltä.

        "Siis mikä ihme on nyt fakta? Sun nörttirage? Eihän sun jutuista saa enää mitään selkoa, taitaa järkikin jo raivossa?"

        Mulla on ne tekstit tossa odottelen vaan että puhut ittees enemmän pussiin kun et muista mitään flash-ongelmaa mikä sulla on ollu.

        "No näytähän linkki? Ja ei muuten riittäisi upuntun tapauksessa - ei sinneppäinkään riittäisi."

        Se linkki on tässä ketjussa, et voi tosissas väittää että et löydä sitä? :D

        "no sinähän olet tämänkin postauksen sisällä koittanut selittää että jupiter on upuntulle."

        Tottakai se on, ampparipelle.

        "Laita ne todisteet että se on vaan jonkun uputupu-fanin porttaus äläkä jankuta."

        Jankuta? No sinähän sen linkin laitoit ja sieltä se oli helposti luettavissa : D Alkaako raivo jo nousemaan?

        "Paketit testataan ja tehdään saataviksi Fuduntulle ja Ubuntulle. Muille distroille ei ole tukea Jupiter tiimiltä."

        No kunhan kirjoitit vain tuon itse englanniksi ja kuvittelet kuulostavasi pätevältä.

        "Mulla on ne tekstit tossa odottelen vaan että puhut ittees enemmän pussiin kun et muista mitään flash-ongelmaa mikä sulla on ollu."

        Täh? Jos minä kysyn että mistä hemmetistä puhut, niin voisitko vastata? Taisit puhua itsesi jo totaalisen pussiin ja lienee olet tarpeeksi yksinkertainen olla tajuamatta koko asiaa kun pitää vääristellä : D

        "Se linkki on tässä ketjussa, et voi tosissas väittää että et löydä sitä? :D"

        Ahaa mutta ylempänähän vaadit sitä samaa linkkiä kuitenkin justiin: ""Laita ne todisteet että se on vaan jonkun uputupu-fanin porttaus äläkä jankuta."

        Nörtti-rage! : D

        "
        Tottakai se on, ampparipelle. "

        Ei ole ikinä osa virallista upuntua - ei ole eikä tule, eikä sun jankutus ja vihainen nörtti-rage asiaa muuksi tule koskaan muuttamaan, jupiter ei myöskään ulkopuolisena porttauksena koskaan tule täydellisesti upuntussa toimimaan koska koko kerneli pitäisi konffata uusiksi Jupiterille, eikä erilaisten lisenssien takia Fwet sitä sinne anna. Jos sinä customoit jotain erikoisrypistyksiä linuxiisi, niin ihan vapaasti,mutta canonical ei supporttaa erikosirypistyksien toimivuutta päivitysten tullessa. Noh jankuta vaan, erinäkösistä flash-jutuista jne. kun olet tarpeeksi tyhmä ettet tajua että mulla on näköjään flashi asennettuna linuxiin kun haukun sen surkeaa suorituskykyä linuxissa, mutta mä nautin sun suunnattomasta tyhmyydestä kun tajuat sen siten että mulla on ongelmia asentaa flash linuxiin. :)

        Vai meinaatko että sun suosikki-rypistyksessä upuntussa se toimisi sen paremmin 6970:lla, 30" näytöllä jne mikä mun kone on? :D


      • Fudubudu
        Windows 8 kirjoitti:

        "Laita ne todisteet että se on vaan jonkun uputupu-fanin porttaus äläkä jankuta."

        Jankuta? No sinähän sen linkin laitoit ja sieltä se oli helposti luettavissa : D Alkaako raivo jo nousemaan?

        "Paketit testataan ja tehdään saataviksi Fuduntulle ja Ubuntulle. Muille distroille ei ole tukea Jupiter tiimiltä."

        No kunhan kirjoitit vain tuon itse englanniksi ja kuvittelet kuulostavasi pätevältä.

        "Mulla on ne tekstit tossa odottelen vaan että puhut ittees enemmän pussiin kun et muista mitään flash-ongelmaa mikä sulla on ollu."

        Täh? Jos minä kysyn että mistä hemmetistä puhut, niin voisitko vastata? Taisit puhua itsesi jo totaalisen pussiin ja lienee olet tarpeeksi yksinkertainen olla tajuamatta koko asiaa kun pitää vääristellä : D

        "Se linkki on tässä ketjussa, et voi tosissas väittää että et löydä sitä? :D"

        Ahaa mutta ylempänähän vaadit sitä samaa linkkiä kuitenkin justiin: ""Laita ne todisteet että se on vaan jonkun uputupu-fanin porttaus äläkä jankuta."

        Nörtti-rage! : D

        "
        Tottakai se on, ampparipelle. "

        Ei ole ikinä osa virallista upuntua - ei ole eikä tule, eikä sun jankutus ja vihainen nörtti-rage asiaa muuksi tule koskaan muuttamaan, jupiter ei myöskään ulkopuolisena porttauksena koskaan tule täydellisesti upuntussa toimimaan koska koko kerneli pitäisi konffata uusiksi Jupiterille, eikä erilaisten lisenssien takia Fwet sitä sinne anna. Jos sinä customoit jotain erikoisrypistyksiä linuxiisi, niin ihan vapaasti,mutta canonical ei supporttaa erikosirypistyksien toimivuutta päivitysten tullessa. Noh jankuta vaan, erinäkösistä flash-jutuista jne. kun olet tarpeeksi tyhmä ettet tajua että mulla on näköjään flashi asennettuna linuxiin kun haukun sen surkeaa suorituskykyä linuxissa, mutta mä nautin sun suunnattomasta tyhmyydestä kun tajuat sen siten että mulla on ongelmia asentaa flash linuxiin. :)

        Vai meinaatko että sun suosikki-rypistyksessä upuntussa se toimisi sen paremmin 6970:lla, 30" näytöllä jne mikä mun kone on? :D

        "Jankuta? No sinähän sen linkin laitoit ja sieltä se oli helposti luettavissa : D"

        Laita se linkki niin nähdään sun tiedonkäsittelykyvyt. Älä itke sitten kun näytän miten sun ajatus on väärä.

        "Alkaako raivo jo nousemaan?"

        Miks pitäis? Sähän tässä viihdytät mua useemmalla hymiöllä.

        "No kunhan kirjoitit vain tuon itse englanniksi ja kuvittelet kuulostavasi pätevältä."

        Valehtelet. Se oli täältä: http://www.jupiterapplet.org/downloads.html

        "Täh? Jos minä kysyn että mistä hemmetistä puhut, niin voisitko vastata? Taisit puhua itsesi jo totaalisen pussiin ja lienee olet tarpeeksi yksinkertainen olla tajuamatta koko asiaa kun pitää vääristellä : D"

        Väitätkö että täällä on toinen yhtä tyhmä kaveri joka kirjottaa nimellä Windows 8? Uskomatonta.

        "Ei ole ikinä osa virallista upuntua - ei ole eikä tule"

        ... ja edelleen kukaan ei ole niin väittänyt.

        "jupiter ei myöskään ulkopuolisena porttauksena koskaan tule täydellisesti upuntussa toimimaan koska koko kerneli pitäisi konffata uusiksi Jupiterille, eikä erilaisten lisenssien takia Fwet sitä sinne anna. "

        Ei pidä paikkaansa. Laitoin sulle sen virallisen tekstin. Testattu ja tuettu Ubuntulle.

        "Jos sinä customoit jotain erikoisrypistyksiä linuxiisi, niin ihan vapaasti,mutta canonical ei supporttaa erikosirypistyksien toimivuutta päivitysten tullessa"

        Mihin linuxiin? Mistä sä puhut? Ei tossa oo järkee.

        "ankuta vaan, erinäkösistä flash-jutuista jne. kun olet tarpeeksi tyhmä ettet tajua että mulla on näköjään flashi asennettuna linuxiin kun haukun sen surkeaa suorituskykyä linuxissa"

        No nyt muistat flash-ongelman. Olipa vaikeaa myöntää, tarvi oikein sun omalla tekstillä todistaa että sulla oli sellaiset. Sitäpaitsi... sulla on kahdet ajurit päällekkäin dorka. Varmaan aikoinas asensit Windowsiinkin omega-ajurit kaupallisten lisäks.

        "mä nautin sun suunnattomasta tyhmyydestä kun tajuat sen siten että mulla on ongelmia asentaa flash linuxiin. :)"

        Miten et muistanut sitä ongelmaa just vähän aikaa sitten? Kuitenkin haulla näkyy että oot siitä kirjottanu.

        "Vai meinaatko että sun suosikki-rypistyksessä upuntussa"

        Älä valehtele. Mulla ei ole upuntua eikä tule olemaan.

        "toimisi sen paremmin 6970:lla, 30" näytöllä jne mikä mun kone on? :D"

        Mun pöytäkoneella radeonilla on identtinen(täydellinen) flash-toisto linuxilla ja windowsilla. Flash ei suoraan sanottuna hirveesti vaadi.

        Noin vuosi sitten phoronix testasi 6950...

        http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=sapphire_radeonhd_6950&num=6

        Eroa ei juuri ole 6970 kuten tiedät(ehkä). Bonarina voin opettaa sulle että sillä ei ole sen flashin kannalta väliä onko sulla 7", 30" vai 120" näyttö. Voit itse miettiä miksi...


      • Windows 8
        Fudubudu kirjoitti:

        "Jankuta? No sinähän sen linkin laitoit ja sieltä se oli helposti luettavissa : D"

        Laita se linkki niin nähdään sun tiedonkäsittelykyvyt. Älä itke sitten kun näytän miten sun ajatus on väärä.

        "Alkaako raivo jo nousemaan?"

        Miks pitäis? Sähän tässä viihdytät mua useemmalla hymiöllä.

        "No kunhan kirjoitit vain tuon itse englanniksi ja kuvittelet kuulostavasi pätevältä."

        Valehtelet. Se oli täältä: http://www.jupiterapplet.org/downloads.html

        "Täh? Jos minä kysyn että mistä hemmetistä puhut, niin voisitko vastata? Taisit puhua itsesi jo totaalisen pussiin ja lienee olet tarpeeksi yksinkertainen olla tajuamatta koko asiaa kun pitää vääristellä : D"

        Väitätkö että täällä on toinen yhtä tyhmä kaveri joka kirjottaa nimellä Windows 8? Uskomatonta.

        "Ei ole ikinä osa virallista upuntua - ei ole eikä tule"

        ... ja edelleen kukaan ei ole niin väittänyt.

        "jupiter ei myöskään ulkopuolisena porttauksena koskaan tule täydellisesti upuntussa toimimaan koska koko kerneli pitäisi konffata uusiksi Jupiterille, eikä erilaisten lisenssien takia Fwet sitä sinne anna. "

        Ei pidä paikkaansa. Laitoin sulle sen virallisen tekstin. Testattu ja tuettu Ubuntulle.

        "Jos sinä customoit jotain erikoisrypistyksiä linuxiisi, niin ihan vapaasti,mutta canonical ei supporttaa erikosirypistyksien toimivuutta päivitysten tullessa"

        Mihin linuxiin? Mistä sä puhut? Ei tossa oo järkee.

        "ankuta vaan, erinäkösistä flash-jutuista jne. kun olet tarpeeksi tyhmä ettet tajua että mulla on näköjään flashi asennettuna linuxiin kun haukun sen surkeaa suorituskykyä linuxissa"

        No nyt muistat flash-ongelman. Olipa vaikeaa myöntää, tarvi oikein sun omalla tekstillä todistaa että sulla oli sellaiset. Sitäpaitsi... sulla on kahdet ajurit päällekkäin dorka. Varmaan aikoinas asensit Windowsiinkin omega-ajurit kaupallisten lisäks.

        "mä nautin sun suunnattomasta tyhmyydestä kun tajuat sen siten että mulla on ongelmia asentaa flash linuxiin. :)"

        Miten et muistanut sitä ongelmaa just vähän aikaa sitten? Kuitenkin haulla näkyy että oot siitä kirjottanu.

        "Vai meinaatko että sun suosikki-rypistyksessä upuntussa"

        Älä valehtele. Mulla ei ole upuntua eikä tule olemaan.

        "toimisi sen paremmin 6970:lla, 30" näytöllä jne mikä mun kone on? :D"

        Mun pöytäkoneella radeonilla on identtinen(täydellinen) flash-toisto linuxilla ja windowsilla. Flash ei suoraan sanottuna hirveesti vaadi.

        Noin vuosi sitten phoronix testasi 6950...

        http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=sapphire_radeonhd_6950&num=6

        Eroa ei juuri ole 6970 kuten tiedät(ehkä). Bonarina voin opettaa sulle että sillä ei ole sen flashin kannalta väliä onko sulla 7", 30" vai 120" näyttö. Voit itse miettiä miksi...

        "Laita se linkki niin nähdään sun tiedonkäsittelykyvyt. Älä itke sitten kun näytän miten sun ajatus on väärä."

        Linkki? Laitan mitä? Mistä ihmeestä sä nyt puhut? Kova jätkä...käskee mua oikein netissä : D

        "Miks pitäis? Sähän tässä viihdytät mua useemmalla hymiöllä."

        No tyhmät ne nauraa tyhjille seinille.. : D

        "Valehtelet. Se oli täältä: http://www.jupiterapplet.org/downloads.html"

        No mitä sä sitten lätkytät kun samalla saitilla sanotaan että joku upuntu-nörtti vastaa jupiterista upuntulla? : D Tuliko väärä linkki vahingossa?

        "Väitätkö että täällä on toinen yhtä tyhmä kaveri joka kirjottaa nimellä Windows 8? Uskomatonta."

        Nyt on 4. kertaa kysytty että mistä hemmetistä sä oikein puhut. Kiemurtelu vain jatkuu ja nörtti-rage on valtava. Varokaa vihaista nörttiä! : D

        "... ja edelleen kukaan ei ole niin väittänyt."

        No mitäs sitten lätkytät täällä vielä?

        "Ei pidä paikkaansa. Laitoin sulle sen virallisen tekstin. Testattu ja tuettu Ubuntulle."

        Virallinen teksti? Missä? Siellä samassa väärässä linkissä missä joku yksinäinen upuntu-nörtti porttas sen upuntulle eikä kerneliä ole edes konffattu sen mukaan? : D

        "Mihin linuxiin? Mistä sä puhut? Ei tossa oo järkee."

        Kiemurtelu vain jatkuu. Olen siis oikeassa, ulkopuoliset ppa-lähteet eivät ole suositeltuja.

        "No nyt muistat flash-ongelman. Olipa vaikeaa myöntää, tarvi oikein sun omalla tekstillä todistaa että sulla oli sellaiset. Sitäpaitsi... sulla on kahdet ajurit päällekkäin dorka. Varmaan aikoinas asensit Windowsiinkin omega-ajurit kaupallisten lisäks."

        Haha siis MINUN FLASH-ONGELMA? Siis missä niin lukee vieläkään, missä mä niin sanoin? Sulla on kova hinku ja syyhy yrittää saaha jotain kuviteltuja lauseita multa, mitä vastaan pääset raivoamaan ja "lollaamaan", mutta kun ei irtoo niin ei irtoo niin rage vaan nousee, ja sitten vielä jotkut Windows-lätkytykset päälle mitkä ei mitenkään liity asiaan : D

        Ei toi sun mielenvikanen taktiikkas oikein toimi että laitat sanoja mun suuhun ja lollailet niille, ei se toiminut Matit Karinkaan tapauksessa, eikä se toimi sunkaan tapauksessa. Koko Suomi näkee, mutta sehän ei estä sua ottamasta päätä pensaasta.

        "Miten et muistanut sitä ongelmaa just vähän aikaa sitten? Kuitenkin haulla näkyy että oot siitä kirjottanu."

        Siis mikä ongelma? Näytä se hakutulos?

        "Älä valehtele. Mulla ei ole upuntua eikä tule olemaan."

        Kiemurtelu vaan jatkuu, tähänkään kysymykseen ei saatu vastausta.

        "Mun pöytäkoneella radeonilla on identtinen(täydellinen) flash-toisto linuxilla ja windowsilla. Flash ei suoraan sanottuna hirveesti vaadi."

        Mikä on täydellistä kenellekkin. Ja sulla tuskin on siellä opensusea edes, mutta kysymykseen et vastannut kuitenkaan minkä esitin jo ylempänä, eli tästä päätellen olet pelkkä huijari. Valehtelet linuxin vuoksi.

        "http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=sapphire_radeonhd_6950&num=6"

        Linkissä todettiin että toimii ihan päin peetä eikä full screeniä suositella, eli täsmälleen samalla tavalla kuten mullakin. Flashi vain on kuraa linuxilla :)


      • 546654654654
        Windows 8 kirjoitti:

        "Laita se linkki niin nähdään sun tiedonkäsittelykyvyt. Älä itke sitten kun näytän miten sun ajatus on väärä."

        Linkki? Laitan mitä? Mistä ihmeestä sä nyt puhut? Kova jätkä...käskee mua oikein netissä : D

        "Miks pitäis? Sähän tässä viihdytät mua useemmalla hymiöllä."

        No tyhmät ne nauraa tyhjille seinille.. : D

        "Valehtelet. Se oli täältä: http://www.jupiterapplet.org/downloads.html"

        No mitä sä sitten lätkytät kun samalla saitilla sanotaan että joku upuntu-nörtti vastaa jupiterista upuntulla? : D Tuliko väärä linkki vahingossa?

        "Väitätkö että täällä on toinen yhtä tyhmä kaveri joka kirjottaa nimellä Windows 8? Uskomatonta."

        Nyt on 4. kertaa kysytty että mistä hemmetistä sä oikein puhut. Kiemurtelu vain jatkuu ja nörtti-rage on valtava. Varokaa vihaista nörttiä! : D

        "... ja edelleen kukaan ei ole niin väittänyt."

        No mitäs sitten lätkytät täällä vielä?

        "Ei pidä paikkaansa. Laitoin sulle sen virallisen tekstin. Testattu ja tuettu Ubuntulle."

        Virallinen teksti? Missä? Siellä samassa väärässä linkissä missä joku yksinäinen upuntu-nörtti porttas sen upuntulle eikä kerneliä ole edes konffattu sen mukaan? : D

        "Mihin linuxiin? Mistä sä puhut? Ei tossa oo järkee."

        Kiemurtelu vain jatkuu. Olen siis oikeassa, ulkopuoliset ppa-lähteet eivät ole suositeltuja.

        "No nyt muistat flash-ongelman. Olipa vaikeaa myöntää, tarvi oikein sun omalla tekstillä todistaa että sulla oli sellaiset. Sitäpaitsi... sulla on kahdet ajurit päällekkäin dorka. Varmaan aikoinas asensit Windowsiinkin omega-ajurit kaupallisten lisäks."

        Haha siis MINUN FLASH-ONGELMA? Siis missä niin lukee vieläkään, missä mä niin sanoin? Sulla on kova hinku ja syyhy yrittää saaha jotain kuviteltuja lauseita multa, mitä vastaan pääset raivoamaan ja "lollaamaan", mutta kun ei irtoo niin ei irtoo niin rage vaan nousee, ja sitten vielä jotkut Windows-lätkytykset päälle mitkä ei mitenkään liity asiaan : D

        Ei toi sun mielenvikanen taktiikkas oikein toimi että laitat sanoja mun suuhun ja lollailet niille, ei se toiminut Matit Karinkaan tapauksessa, eikä se toimi sunkaan tapauksessa. Koko Suomi näkee, mutta sehän ei estä sua ottamasta päätä pensaasta.

        "Miten et muistanut sitä ongelmaa just vähän aikaa sitten? Kuitenkin haulla näkyy että oot siitä kirjottanu."

        Siis mikä ongelma? Näytä se hakutulos?

        "Älä valehtele. Mulla ei ole upuntua eikä tule olemaan."

        Kiemurtelu vaan jatkuu, tähänkään kysymykseen ei saatu vastausta.

        "Mun pöytäkoneella radeonilla on identtinen(täydellinen) flash-toisto linuxilla ja windowsilla. Flash ei suoraan sanottuna hirveesti vaadi."

        Mikä on täydellistä kenellekkin. Ja sulla tuskin on siellä opensusea edes, mutta kysymykseen et vastannut kuitenkaan minkä esitin jo ylempänä, eli tästä päätellen olet pelkkä huijari. Valehtelet linuxin vuoksi.

        "http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=sapphire_radeonhd_6950&num=6"

        Linkissä todettiin että toimii ihan päin peetä eikä full screeniä suositella, eli täsmälleen samalla tavalla kuten mullakin. Flashi vain on kuraa linuxilla :)

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10477449#comment-53901681

        Tuossa sinä valitit siitä Flash-ongelmastasi.


      • Windows 8
        546654654654 kirjoitti:

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10477449#comment-53901681

        Tuossa sinä valitit siitä Flash-ongelmastasi.

        "http://keskustelu.suomi24.fi/node/10477449#comment-53901681

        Tuossa sinä valitit siitä Flash-ongelmastasi. "

        No mitäs tuossa sanotaan? Osaatkos lukeakkaan enää? Ei se ole minun ongelma, mutta et näemmä tunnu tajuavan vaikka 4 kertaa jo sanottu : D

        Ja jos tuon flashin oikeasti saa pelaamaan tuossa normaalisti, niin vinkkejä otetaan vastaan tämän lätkyttämisen sijaan, mutta uskoisin että flashi on linuxilla vain näin surkeissa antimissa koska vinkkejäkään ei ole eikä tule.


      • Windows 8 kirjoitti:

        "oopa joo aivokääpiö. Fuduntu ei ilmeisesti ole sitten fuduntu-käyttäjästä luotettava lähde."

        siis häh? : D Luin tän pariinkin kertaan eikä ole harmaintakaan aavistusta että mitä tässä tarkotetaan, ja tuskin ymmärtää linux-asiantuntija puusilmä:asdg:kaan? : D

        Mutta sen ymmärsin että olet aivokääpiö.

        "Siellähän se lukee että se on tuettu Ubuntulle. Paitsi että englanti taitaa olla sulle mahdoton kieli?"

        Mitä? Lukeeko siellä että Fwet sitä tukee? Sehän on ton ulkopuolisen jonkun upuntu-fanaatikon oma käännös upuntulel mitä se ylläpitää? Fwet itse sanoi että ei ole osaa eikä arpaa itsellä tuon upuntu-porttauksen kanssa, ja upuntun devaajien ja esim. M$:n takia jupiteria ei tulla koskaan incorporoitumaan viralliseksi osaksi upuntua, ja M-Kar on siinä asiassa oikeassa että ei tule virallisten repojen ulkopuolelta asennella koskaan mitään linuxeihin.

        Kerrankin M-KAR on jossain asiassa oikeassa, se linux-noobi...

        "Mitä? Lukeeko siellä että Fwet sitä tukee?"

        Ei ketään kiinnosta. Se on avointa koodia joten sitä voi tukea kuka tahansa.

        "M-Kar on siinä asiassa oikeassa että ei tule virallisten repojen ulkopuolelta asennella koskaan mitään linuxeihin."

        Windowsiin ei myöskään kuulu asentaa yhtään mitään virallisten repojen ulkopuolelta, mikä on tässä tapauksessa Windowsin asennuslevy ja Windows Update. Windows ympäristö kun menee niin helposti sekaisin eikä sitä ole oikein suunniteltu siihen, että siihen asennellaan ohjelmia. Kyllä se sillä pasianssilla ja muistiolla toimii ihan hyvin.


      • Windows 8 kirjoitti:

        "astaapa nyt suoraan että etkö ymmärrä että Jupiterin on saanut Ubuntulle kaksi vuotta sitten?"

        Mitä sä jankutat? :D Saahan minkä tahansa rypistyksen käännettyä mihin vaan, mutta Comical ei sitä tue, ja se menee rikki kun esim. kernelipäivityksiä tulee. Ei suositella. Et tunnu tietävän linuxista edes alkeita.

        "Olen ainoa joka tässä on todisteita ja perusteluja laittanut"

        Esim. mitä todisteita?

        "Sulta niitä ei koskaan saa, vaan jotain anekdootteja siitä kuinka et osaa laittaa flashia toimimaan sun pääkoneella."

        Täh? Enhän mä tollasta ole koskaan edes sanonut, onko ainut keinosi enää hyökätä täysin kuvitteellisten juttujen varassa ja nörtti-rageta niitä? : D Muutenkin vaikutat aika yksinkertaiselta tapaukselta.

        "Jos et ymmärtänyt pointti oli että jos lähteeseen luottaa niin sieltä voi ladata oli käyttis mikä hyvänsä."

        No miten tää liitty Windowsiin? Ei mitenkään. Sinähän se WIndowsin otit esiin. :D

        "Ei ihme että missasit sen kun jäät aina siirrät keskustelua johonkin epäolennaiseen kun aletaan puhua asiasta. "

        Nörttiragea taas kun itse muni omat postauksensa, mutta ei muuta sitä tosiasiaa että Juipter ei ole Canonicalin puolesta tuettu, eikä tule ikinä olemaan virallinen osa Upuntua esim. lisenssijuttujen takia :)

        "Mitä sä jankutat? :D Saahan minkä tahansa rypistyksen käännettyä mihin vaan, mutta Comical ei sitä tue, ja se menee rikki kun esim. kernelipäivityksiä tulee."

        Windows menee rikki kun tulee kernelipäivityksiä. Itseasiassa menee helposti uudelleenasennuskuntoon. Siksi Windowsiin ei tule missään nimessä asentaa ohjelmia Windowsin asennuslevyn ja Windows Updaten ulkopuolelta. Se on erittäin epäsuositeltavaa.


      • Ei varmaan ikinä kun Ubuntua ei haluta huonontaa Windowsin tasolle.


      • 684654654654
        Windows 8 kirjoitti:

        "Laita se linkki niin nähdään sun tiedonkäsittelykyvyt. Älä itke sitten kun näytän miten sun ajatus on väärä."

        Linkki? Laitan mitä? Mistä ihmeestä sä nyt puhut? Kova jätkä...käskee mua oikein netissä : D

        "Miks pitäis? Sähän tässä viihdytät mua useemmalla hymiöllä."

        No tyhmät ne nauraa tyhjille seinille.. : D

        "Valehtelet. Se oli täältä: http://www.jupiterapplet.org/downloads.html"

        No mitä sä sitten lätkytät kun samalla saitilla sanotaan että joku upuntu-nörtti vastaa jupiterista upuntulla? : D Tuliko väärä linkki vahingossa?

        "Väitätkö että täällä on toinen yhtä tyhmä kaveri joka kirjottaa nimellä Windows 8? Uskomatonta."

        Nyt on 4. kertaa kysytty että mistä hemmetistä sä oikein puhut. Kiemurtelu vain jatkuu ja nörtti-rage on valtava. Varokaa vihaista nörttiä! : D

        "... ja edelleen kukaan ei ole niin väittänyt."

        No mitäs sitten lätkytät täällä vielä?

        "Ei pidä paikkaansa. Laitoin sulle sen virallisen tekstin. Testattu ja tuettu Ubuntulle."

        Virallinen teksti? Missä? Siellä samassa väärässä linkissä missä joku yksinäinen upuntu-nörtti porttas sen upuntulle eikä kerneliä ole edes konffattu sen mukaan? : D

        "Mihin linuxiin? Mistä sä puhut? Ei tossa oo järkee."

        Kiemurtelu vain jatkuu. Olen siis oikeassa, ulkopuoliset ppa-lähteet eivät ole suositeltuja.

        "No nyt muistat flash-ongelman. Olipa vaikeaa myöntää, tarvi oikein sun omalla tekstillä todistaa että sulla oli sellaiset. Sitäpaitsi... sulla on kahdet ajurit päällekkäin dorka. Varmaan aikoinas asensit Windowsiinkin omega-ajurit kaupallisten lisäks."

        Haha siis MINUN FLASH-ONGELMA? Siis missä niin lukee vieläkään, missä mä niin sanoin? Sulla on kova hinku ja syyhy yrittää saaha jotain kuviteltuja lauseita multa, mitä vastaan pääset raivoamaan ja "lollaamaan", mutta kun ei irtoo niin ei irtoo niin rage vaan nousee, ja sitten vielä jotkut Windows-lätkytykset päälle mitkä ei mitenkään liity asiaan : D

        Ei toi sun mielenvikanen taktiikkas oikein toimi että laitat sanoja mun suuhun ja lollailet niille, ei se toiminut Matit Karinkaan tapauksessa, eikä se toimi sunkaan tapauksessa. Koko Suomi näkee, mutta sehän ei estä sua ottamasta päätä pensaasta.

        "Miten et muistanut sitä ongelmaa just vähän aikaa sitten? Kuitenkin haulla näkyy että oot siitä kirjottanu."

        Siis mikä ongelma? Näytä se hakutulos?

        "Älä valehtele. Mulla ei ole upuntua eikä tule olemaan."

        Kiemurtelu vaan jatkuu, tähänkään kysymykseen ei saatu vastausta.

        "Mun pöytäkoneella radeonilla on identtinen(täydellinen) flash-toisto linuxilla ja windowsilla. Flash ei suoraan sanottuna hirveesti vaadi."

        Mikä on täydellistä kenellekkin. Ja sulla tuskin on siellä opensusea edes, mutta kysymykseen et vastannut kuitenkaan minkä esitin jo ylempänä, eli tästä päätellen olet pelkkä huijari. Valehtelet linuxin vuoksi.

        "http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=sapphire_radeonhd_6950&num=6"

        Linkissä todettiin että toimii ihan päin peetä eikä full screeniä suositella, eli täsmälleen samalla tavalla kuten mullakin. Flashi vain on kuraa linuxilla :)

        ”Linkissä todettiin että toimii ihan päin peetä eikä full screeniä suositella, eli täsmälleen samalla tavalla kuten mullakin. Flashi vain on kuraa linuxilla :)”

        Missähän kohtaa?

        Taitaa olla taas Opensuse-spesifinen ongelma jolla ei ole mitään tekemistä kernelin kanssa.


      • Fudubudu
        Windows 8 kirjoitti:

        "Laita se linkki niin nähdään sun tiedonkäsittelykyvyt. Älä itke sitten kun näytän miten sun ajatus on väärä."

        Linkki? Laitan mitä? Mistä ihmeestä sä nyt puhut? Kova jätkä...käskee mua oikein netissä : D

        "Miks pitäis? Sähän tässä viihdytät mua useemmalla hymiöllä."

        No tyhmät ne nauraa tyhjille seinille.. : D

        "Valehtelet. Se oli täältä: http://www.jupiterapplet.org/downloads.html"

        No mitä sä sitten lätkytät kun samalla saitilla sanotaan että joku upuntu-nörtti vastaa jupiterista upuntulla? : D Tuliko väärä linkki vahingossa?

        "Väitätkö että täällä on toinen yhtä tyhmä kaveri joka kirjottaa nimellä Windows 8? Uskomatonta."

        Nyt on 4. kertaa kysytty että mistä hemmetistä sä oikein puhut. Kiemurtelu vain jatkuu ja nörtti-rage on valtava. Varokaa vihaista nörttiä! : D

        "... ja edelleen kukaan ei ole niin väittänyt."

        No mitäs sitten lätkytät täällä vielä?

        "Ei pidä paikkaansa. Laitoin sulle sen virallisen tekstin. Testattu ja tuettu Ubuntulle."

        Virallinen teksti? Missä? Siellä samassa väärässä linkissä missä joku yksinäinen upuntu-nörtti porttas sen upuntulle eikä kerneliä ole edes konffattu sen mukaan? : D

        "Mihin linuxiin? Mistä sä puhut? Ei tossa oo järkee."

        Kiemurtelu vain jatkuu. Olen siis oikeassa, ulkopuoliset ppa-lähteet eivät ole suositeltuja.

        "No nyt muistat flash-ongelman. Olipa vaikeaa myöntää, tarvi oikein sun omalla tekstillä todistaa että sulla oli sellaiset. Sitäpaitsi... sulla on kahdet ajurit päällekkäin dorka. Varmaan aikoinas asensit Windowsiinkin omega-ajurit kaupallisten lisäks."

        Haha siis MINUN FLASH-ONGELMA? Siis missä niin lukee vieläkään, missä mä niin sanoin? Sulla on kova hinku ja syyhy yrittää saaha jotain kuviteltuja lauseita multa, mitä vastaan pääset raivoamaan ja "lollaamaan", mutta kun ei irtoo niin ei irtoo niin rage vaan nousee, ja sitten vielä jotkut Windows-lätkytykset päälle mitkä ei mitenkään liity asiaan : D

        Ei toi sun mielenvikanen taktiikkas oikein toimi että laitat sanoja mun suuhun ja lollailet niille, ei se toiminut Matit Karinkaan tapauksessa, eikä se toimi sunkaan tapauksessa. Koko Suomi näkee, mutta sehän ei estä sua ottamasta päätä pensaasta.

        "Miten et muistanut sitä ongelmaa just vähän aikaa sitten? Kuitenkin haulla näkyy että oot siitä kirjottanu."

        Siis mikä ongelma? Näytä se hakutulos?

        "Älä valehtele. Mulla ei ole upuntua eikä tule olemaan."

        Kiemurtelu vaan jatkuu, tähänkään kysymykseen ei saatu vastausta.

        "Mun pöytäkoneella radeonilla on identtinen(täydellinen) flash-toisto linuxilla ja windowsilla. Flash ei suoraan sanottuna hirveesti vaadi."

        Mikä on täydellistä kenellekkin. Ja sulla tuskin on siellä opensusea edes, mutta kysymykseen et vastannut kuitenkaan minkä esitin jo ylempänä, eli tästä päätellen olet pelkkä huijari. Valehtelet linuxin vuoksi.

        "http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=sapphire_radeonhd_6950&num=6"

        Linkissä todettiin että toimii ihan päin peetä eikä full screeniä suositella, eli täsmälleen samalla tavalla kuten mullakin. Flashi vain on kuraa linuxilla :)

        "Linkki? Laitan mitä? Mistä ihmeestä sä nyt puhut? Kova jätkä...käskee mua oikein netissä :D"

        Eli valehtelet eikä sun väitteillä ole pohjaa.

        "No tyhmät ne nauraa tyhjille seinille.. : D"

        Niin näkyy.

        "No mitä sä sitten lätkytät kun samalla saitilla sanotaan että joku upuntu-nörtti vastaa jupiterista upuntulla?"

        Kunnes todistat toisin niin ei sanota.

        "Nyt on 4. kertaa kysytty että mistä hemmetistä sä oikein puhut. Kiemurtelu vain jatkuu ja nörtti-rage on valtava. Varokaa vihaista nörttiä! : D"

        Heh mitäköhän sä oikein yrität noilla sun nörttirage toisteluilla? Ei osu yhtään. Toisen niistä linkeistä laittoi jo joku muu ja myönsit jo ongelmasi.

        "Haha siis MINUN FLASH-ONGELMA?"

        Kyllä, sun flash-ongelma. Ei tunnu olevan kovin yleinen.

        "Siis missä niin lukee vieläkään, missä mä niin sanoin?"

        Laita suomi24 hakuun niin löydät jos et omia sanomisiasi muista. Olen tänne niitä pastettanut.

        "Ei toi sun mielenvikanen taktiikkas oikein toimi että laitat sanoja mun suuhun ja lollailet niille, ei se toiminut Matit Karinkaan tapauksessa, eikä se toimi sunkaan tapauksessa"

        Sullahan meni siihen täysin hermo että aloit valehdella että se ei osaa asentaa PDF-ohjelmaa mutta se ketju poistui kun rikoit suomi24-sääntöjä.

        "Kiemurtelu vaan jatkuu, tähänkään kysymykseen ei saatu vastausta."

        Mihinköhän kysymykseen? Ei ole ubuntu mun suosikkidistro enkä sellaista käytä.

        "Mikä on täydellistä kenellekkin."

        Se on siinä vaiheessa kun eroa parempaan ei ihmissilmä erota.

        "Ja sulla tuskin on siellä opensusea edes, mutta kysymykseen et vastannut kuitenkaan minkä esitin jo ylempänä, eli tästä päätellen olet pelkkä huijari. Valehtelet linuxin vuoksi."

        Ei, siinä olet oikeassa, mulla ei todellakaan ole opensusea. Ei mun tarvi valehdella eikä teeskennellä muistihäiriöistä.

        "Linkissä todettiin että toimii ihan päin peetä eikä full screeniä suositella, eli täsmälleen samalla tavalla kuten mullakin. Flashi vain on kuraa linuxilla :) "

        Valehtelet. Luin sen artikkelin, joten jos ei ole näyttää sieltä jotain kohtaa niin olet vaan täynnä paskaa oleva nyyppä joka valehtelee linuxista.

        Kuka tahansa voi sieltä lukea tämän:

        "Fortunately, the proprietary Catalyst Linux driver fully supports the Radeon HD 6900 series and it has done so since the Cayman launched. Testing the Sapphire Radeon HD 6950 DIRT 3 graphics card with Catalyst 11.4 releases and newer had not yielded any problems."


      • Fudubudu
        Windows 8 kirjoitti:

        "http://keskustelu.suomi24.fi/node/10477449#comment-53901681

        Tuossa sinä valitit siitä Flash-ongelmastasi. "

        No mitäs tuossa sanotaan? Osaatkos lukeakkaan enää? Ei se ole minun ongelma, mutta et näemmä tunnu tajuavan vaikka 4 kertaa jo sanottu : D

        Ja jos tuon flashin oikeasti saa pelaamaan tuossa normaalisti, niin vinkkejä otetaan vastaan tämän lätkyttämisen sijaan, mutta uskoisin että flashi on linuxilla vain näin surkeissa antimissa koska vinkkejäkään ei ole eikä tule.

        En ole sama kirjoittaja kuin "546654654654", mutta tuo oli toinen niistä linkeistä jossa puhuit flash-ongelmastasi.

        "Ja jos tuon flashin oikeasti saa pelaamaan tuossa normaalisti, niin vinkkejä otetaan vastaan "

        Mitä jos käytätkin googlea tai kysyt joltain joka käyttää opensusea. Vaikuttaa siltä että tämä ongelma jonka luulet yleiseksi(mitä se ei ole) johtuu että sulla on kaks ajuria päällekkäin tekemässä samaa hommaa.


      • M-Kar kirjoitti:

        Ei varmaan ikinä kun Ubuntua ei haluta huonontaa Windowsin tasolle.

        johan se on menossa huonompaan suuntaan. oletuskäyttäjälle annetaan rajattomat valtuudet ja hämärällä sudo virityksellä hämätään käyttäjät luulemaan muuta.
        ubuntussa suhaillaan oletuksena pääkäyttäjällä.


      • M-Kar kirjoitti:

        Ei varmaan ikinä kun Ubuntua ei haluta huonontaa Windowsin tasolle.

        johan se on menossa huonompaan suuntaan. oletuskäyttäjälle annetaan rajattomat valtuudet ja hämärällä sudo virityksellä hämätään käyttäjät luulemaan muuta.
        ubuntussa suhaillaan oletuksena pääkäyttäjällä.


      • Windows 8
        Fudubudu kirjoitti:

        "Linkki? Laitan mitä? Mistä ihmeestä sä nyt puhut? Kova jätkä...käskee mua oikein netissä :D"

        Eli valehtelet eikä sun väitteillä ole pohjaa.

        "No tyhmät ne nauraa tyhjille seinille.. : D"

        Niin näkyy.

        "No mitä sä sitten lätkytät kun samalla saitilla sanotaan että joku upuntu-nörtti vastaa jupiterista upuntulla?"

        Kunnes todistat toisin niin ei sanota.

        "Nyt on 4. kertaa kysytty että mistä hemmetistä sä oikein puhut. Kiemurtelu vain jatkuu ja nörtti-rage on valtava. Varokaa vihaista nörttiä! : D"

        Heh mitäköhän sä oikein yrität noilla sun nörttirage toisteluilla? Ei osu yhtään. Toisen niistä linkeistä laittoi jo joku muu ja myönsit jo ongelmasi.

        "Haha siis MINUN FLASH-ONGELMA?"

        Kyllä, sun flash-ongelma. Ei tunnu olevan kovin yleinen.

        "Siis missä niin lukee vieläkään, missä mä niin sanoin?"

        Laita suomi24 hakuun niin löydät jos et omia sanomisiasi muista. Olen tänne niitä pastettanut.

        "Ei toi sun mielenvikanen taktiikkas oikein toimi että laitat sanoja mun suuhun ja lollailet niille, ei se toiminut Matit Karinkaan tapauksessa, eikä se toimi sunkaan tapauksessa"

        Sullahan meni siihen täysin hermo että aloit valehdella että se ei osaa asentaa PDF-ohjelmaa mutta se ketju poistui kun rikoit suomi24-sääntöjä.

        "Kiemurtelu vaan jatkuu, tähänkään kysymykseen ei saatu vastausta."

        Mihinköhän kysymykseen? Ei ole ubuntu mun suosikkidistro enkä sellaista käytä.

        "Mikä on täydellistä kenellekkin."

        Se on siinä vaiheessa kun eroa parempaan ei ihmissilmä erota.

        "Ja sulla tuskin on siellä opensusea edes, mutta kysymykseen et vastannut kuitenkaan minkä esitin jo ylempänä, eli tästä päätellen olet pelkkä huijari. Valehtelet linuxin vuoksi."

        Ei, siinä olet oikeassa, mulla ei todellakaan ole opensusea. Ei mun tarvi valehdella eikä teeskennellä muistihäiriöistä.

        "Linkissä todettiin että toimii ihan päin peetä eikä full screeniä suositella, eli täsmälleen samalla tavalla kuten mullakin. Flashi vain on kuraa linuxilla :) "

        Valehtelet. Luin sen artikkelin, joten jos ei ole näyttää sieltä jotain kohtaa niin olet vaan täynnä paskaa oleva nyyppä joka valehtelee linuxista.

        Kuka tahansa voi sieltä lukea tämän:

        "Fortunately, the proprietary Catalyst Linux driver fully supports the Radeon HD 6900 series and it has done so since the Cayman launched. Testing the Sapphire Radeon HD 6950 DIRT 3 graphics card with Catalyst 11.4 releases and newer had not yielded any problems."

        "Eli valehtelet eikä sun väitteillä ole pohjaa."

        joo eli mitään vastauksia ei saatu

        "Kunnes todistat toisin niin ei sanota."

        No johan sä pastesit itekkin pätkän engelskaa tänne missä sanottiin? :D

        "Toisen niistä linkeistä laittoi jo joku muu ja myönsit jo ongelmasi."

        Siis missä mä nyt myönsin ja mitä? Eikö enää parempaa kyetä kuin laittamaan sanoja mun suuhun? Aika surullista..

        "Kyllä, sun flash-ongelma. Ei tunnu olevan kovin yleinen."

        WorksForMe (tm)

        https://www.google.fi/search?q=flash fullscreen linux&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:fi:official&client=firefox-a

        Ei ole yleinen?

        "Olen tänne niitä pastettanut."

        No pasteappa uudelleen.

        "Sullahan meni siihen täysin hermo että aloit valehdella että se ei osaa asentaa PDF-ohjelmaa mutta se ketju poistui kun rikoit suomi24-sääntöjä."

        Eihän se saakkaan auki PDF:iä Windowsissa. Aina se sitä samaa jaksaa muistuttaa.

        "Mihinköhän kysymykseen? Ei ole ubuntu mun suosikkidistro enkä sellaista käytä"

        No saisinko jo vastauksen.

        "e on siinä vaiheessa kun eroa parempaan ei ihmissilmä erota."

        Juu, valehdellaan Linuxin vuoksi.

        "Ei, siinä olet oikeassa, mulla ei todellakaan ole opensusea. Ei mun tarvi valehdella eikä teeskennellä muistihäiriöistä"

        Eli olet huijari. Tuossahan on 2 vaihtoehtoa sinulle annettu, valitsit huijarin-leiman mieluummin.

        "Valehtelet. Luin sen artikkelin, joten jos ei ole näyttää sieltä jotain kohtaa niin olet vaan täynnä ****** oleva nyyppä joka valehtelee linuxista."

        Etkä lukenut.

        Kuka tahansa voi sieltä lukea tämän:
        ""Fortunately, the proprietary Catalyst Linux driver fully supports the Radeon HD 6900 series and it has done so since the Cayman launched. Testing the Sapphire Radeon HD 6950 DIRT 3 graphics card with Catalyst 11.4 releases and newer had not yielded any problems.""

        Ja pointti oli? Aika koomista että selittelet muistihäiriöistä muuten? Ei tainnut olla kyse tästä asiasta mun näyttiksen suhteen : D Saa repeillä jo huolella.


      • Windows 8
        Fudubudu kirjoitti:

        En ole sama kirjoittaja kuin "546654654654", mutta tuo oli toinen niistä linkeistä jossa puhuit flash-ongelmastasi.

        "Ja jos tuon flashin oikeasti saa pelaamaan tuossa normaalisti, niin vinkkejä otetaan vastaan "

        Mitä jos käytätkin googlea tai kysyt joltain joka käyttää opensusea. Vaikuttaa siltä että tämä ongelma jonka luulet yleiseksi(mitä se ei ole) johtuu että sulla on kaks ajuria päällekkäin tekemässä samaa hommaa.

        "Mitä jos käytätkin googlea tai kysyt joltain joka käyttää opensusea. Vaikuttaa siltä että tämä ongelma jonka luulet yleiseksi(mitä se ei ole) johtuu että sulla on kaks ajuria päällekkäin tekemässä samaa hommaa. "

        WAT? : D Tälle repeili meidän porukka jo...


      • Windows 8
        684654654654 kirjoitti:

        ”Linkissä todettiin että toimii ihan päin peetä eikä full screeniä suositella, eli täsmälleen samalla tavalla kuten mullakin. Flashi vain on kuraa linuxilla :)”

        Missähän kohtaa?

        Taitaa olla taas Opensuse-spesifinen ongelma jolla ei ole mitään tekemistä kernelin kanssa.

        "Taitaa olla taas Opensuse-spesifinen ongelma jolla ei ole mitään tekemistä kernelin kanssa. "

        LinuxIsPerfect (tm)


      • Fudubudu
        Windows 8 kirjoitti:

        "Taitaa olla taas Opensuse-spesifinen ongelma jolla ei ole mitään tekemistä kernelin kanssa. "

        LinuxIsPerfect (tm)

        "LinuxIsPerfect (tm)"

        Ei ole, sä vaan olet niin tyhmä että et osaa korjata yksinkertaista ongelmaa. Käytä vaikka sitä googlea, ehkä google translateakin kun et sitä englantia osaa.


      • Fudubudu
        Windows 8 kirjoitti:

        "Eli valehtelet eikä sun väitteillä ole pohjaa."

        joo eli mitään vastauksia ei saatu

        "Kunnes todistat toisin niin ei sanota."

        No johan sä pastesit itekkin pätkän engelskaa tänne missä sanottiin? :D

        "Toisen niistä linkeistä laittoi jo joku muu ja myönsit jo ongelmasi."

        Siis missä mä nyt myönsin ja mitä? Eikö enää parempaa kyetä kuin laittamaan sanoja mun suuhun? Aika surullista..

        "Kyllä, sun flash-ongelma. Ei tunnu olevan kovin yleinen."

        WorksForMe (tm)

        https://www.google.fi/search?q=flash fullscreen linux&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:fi:official&client=firefox-a

        Ei ole yleinen?

        "Olen tänne niitä pastettanut."

        No pasteappa uudelleen.

        "Sullahan meni siihen täysin hermo että aloit valehdella että se ei osaa asentaa PDF-ohjelmaa mutta se ketju poistui kun rikoit suomi24-sääntöjä."

        Eihän se saakkaan auki PDF:iä Windowsissa. Aina se sitä samaa jaksaa muistuttaa.

        "Mihinköhän kysymykseen? Ei ole ubuntu mun suosikkidistro enkä sellaista käytä"

        No saisinko jo vastauksen.

        "e on siinä vaiheessa kun eroa parempaan ei ihmissilmä erota."

        Juu, valehdellaan Linuxin vuoksi.

        "Ei, siinä olet oikeassa, mulla ei todellakaan ole opensusea. Ei mun tarvi valehdella eikä teeskennellä muistihäiriöistä"

        Eli olet huijari. Tuossahan on 2 vaihtoehtoa sinulle annettu, valitsit huijarin-leiman mieluummin.

        "Valehtelet. Luin sen artikkelin, joten jos ei ole näyttää sieltä jotain kohtaa niin olet vaan täynnä ****** oleva nyyppä joka valehtelee linuxista."

        Etkä lukenut.

        Kuka tahansa voi sieltä lukea tämän:
        ""Fortunately, the proprietary Catalyst Linux driver fully supports the Radeon HD 6900 series and it has done so since the Cayman launched. Testing the Sapphire Radeon HD 6950 DIRT 3 graphics card with Catalyst 11.4 releases and newer had not yielded any problems.""

        Ja pointti oli? Aika koomista että selittelet muistihäiriöistä muuten? Ei tainnut olla kyse tästä asiasta mun näyttiksen suhteen : D Saa repeillä jo huolella.

        "joo eli mitään vastauksia ei saatu"

        En mä sulta vastauksia odotakaan, taidat olla liian tyhmä antamaan objektiivisia vastauksia tai ymmärtämään sellaisia.

        "No johan sä pastesit itekkin pätkän engelskaa tänne missä sanottiin? :D"

        Valehtelet.

        "WorksForMe (tm) "

        Tottakai se toimii mulle en ole samanlainen luuseri kuin sä.

        "https://www.google.fi/search?q=flash fullscreen linux&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:fi:official&client=firefox-a"

        Tulee aika paljon erilaisia ongelmia, yli vuoden vanhoja suurin osa. Laita linkkiä joka todistaa oman ongelmasi yleisyyden.

        "Ei ole yleinen?"

        Aika paljon valittamista ihmisiltä jotka eivät osaa asentaa AMD:n omia ajureita. Sun tasoselle sankarille saattais olla Ubuntu tai Mint sopiva, siinä kuulemma proprietary ajurit saa päälle out-of-the-box?

        "Juu, valehdellaan Linuxin vuoksi."

        Sinähän tässä olet valehdellut. Jos mä alkaisin valehteleen olisin yhtä paska jätkä kuin sä, heti kun todistat mut olevan väärässä jostain niin myönnän sen.

        "Etkä lukenut."

        Luin ja luin sen huolella koska tein päätöksen sen pohjalta ostaa Radeonin tähän uuteen koneeseen. Koska se toimii.

        "Ja pointti oli?"

        No todistin sun valehtelijaksi. Valehtelit että siellä puhutaan jostain ongelmista. Ei kai siinä muuta pointtia ollut? Olet vaan täynnä paskaa ja väität mitä sylki suuhun tuo.

        "Aika koomista että selittelet muistihäiriöistä muuten?"

        Ethän sä meinannut millään muistaa että sulla oli ongelmia flashin kanssa vaikka samasta ongelmasta kirjoitit kahden eri viikon aikana.

        "Ei tainnut olla kyse tästä asiasta mun näyttiksen suhteen : D "

        Et ole varma missä se vika on koska et ole ottanut selvää etkä osaa kysyä apua osaajilta. Veikkaan että se vika on siellä tuolin ja ruudun välissä.


      • Fudubudu
        Windows 8 kirjoitti:

        "Eli valehtelet eikä sun väitteillä ole pohjaa."

        joo eli mitään vastauksia ei saatu

        "Kunnes todistat toisin niin ei sanota."

        No johan sä pastesit itekkin pätkän engelskaa tänne missä sanottiin? :D

        "Toisen niistä linkeistä laittoi jo joku muu ja myönsit jo ongelmasi."

        Siis missä mä nyt myönsin ja mitä? Eikö enää parempaa kyetä kuin laittamaan sanoja mun suuhun? Aika surullista..

        "Kyllä, sun flash-ongelma. Ei tunnu olevan kovin yleinen."

        WorksForMe (tm)

        https://www.google.fi/search?q=flash fullscreen linux&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:fi:official&client=firefox-a

        Ei ole yleinen?

        "Olen tänne niitä pastettanut."

        No pasteappa uudelleen.

        "Sullahan meni siihen täysin hermo että aloit valehdella että se ei osaa asentaa PDF-ohjelmaa mutta se ketju poistui kun rikoit suomi24-sääntöjä."

        Eihän se saakkaan auki PDF:iä Windowsissa. Aina se sitä samaa jaksaa muistuttaa.

        "Mihinköhän kysymykseen? Ei ole ubuntu mun suosikkidistro enkä sellaista käytä"

        No saisinko jo vastauksen.

        "e on siinä vaiheessa kun eroa parempaan ei ihmissilmä erota."

        Juu, valehdellaan Linuxin vuoksi.

        "Ei, siinä olet oikeassa, mulla ei todellakaan ole opensusea. Ei mun tarvi valehdella eikä teeskennellä muistihäiriöistä"

        Eli olet huijari. Tuossahan on 2 vaihtoehtoa sinulle annettu, valitsit huijarin-leiman mieluummin.

        "Valehtelet. Luin sen artikkelin, joten jos ei ole näyttää sieltä jotain kohtaa niin olet vaan täynnä ****** oleva nyyppä joka valehtelee linuxista."

        Etkä lukenut.

        Kuka tahansa voi sieltä lukea tämän:
        ""Fortunately, the proprietary Catalyst Linux driver fully supports the Radeon HD 6900 series and it has done so since the Cayman launched. Testing the Sapphire Radeon HD 6950 DIRT 3 graphics card with Catalyst 11.4 releases and newer had not yielded any problems.""

        Ja pointti oli? Aika koomista että selittelet muistihäiriöistä muuten? Ei tainnut olla kyse tästä asiasta mun näyttiksen suhteen : D Saa repeillä jo huolella.

        Tässä sulle toinen "yleinen ongelma" jos käyttää tyhmästi googlea

        www.google.de/#sclient=psy-ab&hl=de&q=flash not working windows 7&oq=flash not working windows 7

        Mulla toimii, toimiiko sulla?


      • Fudubudu
        Windows 8 kirjoitti:

        "Mitä jos käytätkin googlea tai kysyt joltain joka käyttää opensusea. Vaikuttaa siltä että tämä ongelma jonka luulet yleiseksi(mitä se ei ole) johtuu että sulla on kaks ajuria päällekkäin tekemässä samaa hommaa. "

        WAT? : D Tälle repeili meidän porukka jo...

        Pyydä sieltä teidän fuduntu-tiimistä apua vai olisko noloo?


      • Windows 8
        Fudubudu kirjoitti:

        "joo eli mitään vastauksia ei saatu"

        En mä sulta vastauksia odotakaan, taidat olla liian tyhmä antamaan objektiivisia vastauksia tai ymmärtämään sellaisia.

        "No johan sä pastesit itekkin pätkän engelskaa tänne missä sanottiin? :D"

        Valehtelet.

        "WorksForMe (tm) "

        Tottakai se toimii mulle en ole samanlainen luuseri kuin sä.

        "https://www.google.fi/search?q=flash fullscreen linux&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:fi:official&client=firefox-a"

        Tulee aika paljon erilaisia ongelmia, yli vuoden vanhoja suurin osa. Laita linkkiä joka todistaa oman ongelmasi yleisyyden.

        "Ei ole yleinen?"

        Aika paljon valittamista ihmisiltä jotka eivät osaa asentaa AMD:n omia ajureita. Sun tasoselle sankarille saattais olla Ubuntu tai Mint sopiva, siinä kuulemma proprietary ajurit saa päälle out-of-the-box?

        "Juu, valehdellaan Linuxin vuoksi."

        Sinähän tässä olet valehdellut. Jos mä alkaisin valehteleen olisin yhtä paska jätkä kuin sä, heti kun todistat mut olevan väärässä jostain niin myönnän sen.

        "Etkä lukenut."

        Luin ja luin sen huolella koska tein päätöksen sen pohjalta ostaa Radeonin tähän uuteen koneeseen. Koska se toimii.

        "Ja pointti oli?"

        No todistin sun valehtelijaksi. Valehtelit että siellä puhutaan jostain ongelmista. Ei kai siinä muuta pointtia ollut? Olet vaan täynnä paskaa ja väität mitä sylki suuhun tuo.

        "Aika koomista että selittelet muistihäiriöistä muuten?"

        Ethän sä meinannut millään muistaa että sulla oli ongelmia flashin kanssa vaikka samasta ongelmasta kirjoitit kahden eri viikon aikana.

        "Ei tainnut olla kyse tästä asiasta mun näyttiksen suhteen : D "

        Et ole varma missä se vika on koska et ole ottanut selvää etkä osaa kysyä apua osaajilta. Veikkaan että se vika on siellä tuolin ja ruudun välissä.

        "En mä sulta vastauksia odotakaan, taidat olla liian tyhmä antamaan objektiivisia vastauksia tai ymmärtämään sellaisia._"

        No saataisinko nyt pikkuhiljaa jo niitä vastauksia ton kiemurtelun lomassa?

        "Valehtelet."

        Heh alkaa nuppi seota? Selvästi sun pasteamisissa sanottiin että upuntu-nörtti ylläpitää sitä ja Fwet ei sitä tue.

        "Tottakai se toimii mulle en ole samanlainen luuseri kuin sä."

        EsotericWorkarounds (tm) LOL sulta tulee kaikki linux-loosereitten hokemat näköjään : D

        "Tulee aika paljon erilaisia ongelmia, yli vuoden vanhoja suurin osa. Laita linkkiä joka todistaa oman ongelmasi yleisyyden"

        Eli vuoden on korjaamatta jo flashin full-screen ongelma näköjään. Onpa tehokasta..uusimmassa opensusessakaan sitä ei ole vielä korjattu näköjään, eli meinaako tämä nyt sitä mun alkuperäistä väittämää että linuxit eivät vaan ole hyviä desktopille, mitä yrität lakaista maton alle?

        "Aika paljon valittamista ihmisiltä jotka eivät osaa asentaa AMD:n omia ajureita. Sun tasoselle sankarille saattais olla Ubuntu tai Mint sopiva, siinä kuulemma proprietary ajurit saa päälle out-of-the-box?"

        Mulla on proprietaryt päällä out of the box, et taida tietää linuxeista oikein mitään näköjään?

        "Jos mä alkaisin valehteleen olisin yhtä ***** jätkä kuin sä, heti kun todistat mut olevan väärässä jostain niin myönnän sen."

        Ei mun tartte tehdä edes sitä kun itse omilla linkeilläsi todistit itsesi valehtelijaksi, ensin jupiterapplet.orgista peittelet faktaa että klikkaamalla upuntu-linkkiä se vie yksinäisen upuntu-nörtin archiin millä ei ole mitään tekemistä jupiter-tiimin kanssa, sitten pakenet flashin surkeaa toimivuutta moronix-sivustolle josta linkkaat jotain opengl-pelien toimivuutta, vaikka ko. asiat eivät mitenkään liity flashin surkeaan toimivuuteen linuxissa. Mutta edelleen vinkkejä ja ohjeita otetaan vastaan mutta niitä ei näy eikä kuulu, ei edes sun suosikkidistron hehkutusta ja ohjeita että miten sun suosikkirypistyksessä sen saa mun koneella parhaiten toimimaa.

        "Luin ja luin sen huolella koska tein päätöksen sen pohjalta ostaa Radeonin tähän uuteen koneeseen. Koska se toimii."

        Juu, mutta kun sulta järki sumenee näköjään etkä tajua että tämä ei liity flashin surkeaan toimivuuteen mitenkään linuxilla.

        "No todistin sun valehtelijaksi. Valehtelit että siellä puhutaan jostain ongelmista. "

        no löytyyhän joka distron foorumeilta ongelmia flashin suhteen, varsinkin full-screen. pistetäänkö uudelleen se google-linkki tähän vai mikäs nyt mättää poitsulla? Sinähän se tässä valehtelet : D

        "Ethän sä meinannut millään muistaa että sulla oli ongelmia flashin kanssa vaikka samasta ongelmasta kirjoitit kahden eri viikon aikana."

        Ei mulla ole vieläkään ollut ongelmia flashin kanssa, linux ja flash on itsessään niin ongelmainen, kuka tahansa tampio saa asennettua flashin linuxiin, mutta olet näköjään niin kyvytön että sun pitää kuvitella että en osannut asentaa flashia linuxiin. Ei siitä ollut kyse lainkaan. Taidat olla vähän tyhmä oikeasti?

        Ja loppuun loseritten sopiva hokema tähän: LinusIsPerfect(tm)

        "Et ole varma missä se vika on koska et ole ottanut selvää etkä osaa kysyä apua osaajilta. Veikkaan että se vika on siellä tuolin ja ruudun välissä. "

        Osaaja et ole sinäkään näköjään. Mulla on poropietarit asennettuna ja kaikki päivitykset susessa, silti suorituskyky flashissa todella heikko. Sultakin tulee vain pelkkää selvitystä mutta ei apua : D Eli linux on surkea desktopilla - edes flashi ei pelaa.


    • puusilima_____asdg

      kivaa. sata viestiä täynnä ja edelleen ubuntussa suhaillaan pääkäyttäjällä.

    • sivun.sheriffi

      "Puusilmänlimalle"......

      Koitappas rauhoittua hiukan saman kakan postauksesta, sillä alkaa olla samanlaista lapsellisuutta kun linux-hihhulien jäpätys !

      • puusilima____asdg

        ei tämä ole mitään kakkaa vaan ihan tosiasia. ubuntussa suhaillaan oletuksena pääkäyttäjällä. jos olet erimieltä, niin alapa perustella.
        muista perustella myös samalla miksi kaikkia systeemin käyttäjiä ei voisi muka liittää admin groupiin jos ne eivät kerta ole pääkäyttäjiä sitten.


      • sivun.sheriffi
        puusilima____asdg kirjoitti:

        ei tämä ole mitään kakkaa vaan ihan tosiasia. ubuntussa suhaillaan oletuksena pääkäyttäjällä. jos olet erimieltä, niin alapa perustella.
        muista perustella myös samalla miksi kaikkia systeemin käyttäjiä ei voisi muka liittää admin groupiin jos ne eivät kerta ole pääkäyttäjiä sitten.

        Minun ei tarvi perustella mitään, vaan tiedoitin sinulle toivomuksen, että jätät sen lapsellisen multi-postauksen pois samasta asiasta jokaiseen sivun ketjuun.


      • Hiskinaattori
        sivun.sheriffi kirjoitti:

        Minun ei tarvi perustella mitään, vaan tiedoitin sinulle toivomuksen, että jätät sen lapsellisen multi-postauksen pois samasta asiasta jokaiseen sivun ketjuun.

        paraskin puhuja.


    • puusilima____asdg

      rai rai ja vieläkin suhailette upuntuillanne pääkäyttäjällä..

    • sivun.sheriffi

      "Puusilima.........fdsa ja se toinen rekattu puusilmä myös" saa kuukauden porttikiellon sodat sivulle !

      • Windows 8

        "miksi? siksikö että et kestä totuutta?
        ihme luuseri. "

        Munkin postauksia se poistelee Linuxiin liittyen : D Ei se linux-fani kestä totuuksia.


      • Fudubudu
        Windows 8 kirjoitti:

        "miksi? siksikö että et kestä totuutta?
        ihme luuseri. "

        Munkin postauksia se poistelee Linuxiin liittyen : D Ei se linux-fani kestä totuuksia.

        Tiedoksi tietämättömälle: tällä sivulla ei ole sheriffiä ja tuskin tuota perunapoikaa(=Hiski=sivun.sheriffi=Adam&Steve) voi sanoa linux-faniksi.


      • 55555555555555555555
        Fudubudu kirjoitti:

        Tiedoksi tietämättömälle: tällä sivulla ei ole sheriffiä ja tuskin tuota perunapoikaa(=Hiski=sivun.sheriffi=Adam&Steve) voi sanoa linux-faniksi.

        Windows 8 on aiemminkin julistanut Hiskin Linux-fanipojaksi kun uskalsi sanoa jotain negatiivista Microsoftin tuotteista:

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10279581/#comment-52499882


      • tuuti.lullaa

        Huomen aamuna kello 7.00 jos ei sada ! he he heheh


      • tuuti.lullaa kirjoitti:

        Huomen aamuna kello 7.00 jos ei sada ! he he heheh

        no kiva.. pitää käydä tsekkaan pääseekö vai pitääkö ottaa upuntun pääkäyttäjä(oletuskäyttäjä) käyttöön ja suhailla sillä.


      • hissulin.kissulin
        Fudubudu kirjoitti:

        Tiedoksi tietämättömälle: tällä sivulla ei ole sheriffiä ja tuskin tuota perunapoikaa(=Hiski=sivun.sheriffi=Adam&Steve) voi sanoa linux-faniksi.

        Onko exergystä tullut nyt "Fudubudu" ?

        Kuka on "perunapoika" ?


      • hissulin.kissulin kirjoitti:

        Onko exergystä tullut nyt "Fudubudu" ?

        Kuka on "perunapoika" ?

        no mikäs seliffin mielestä exergyssä on vikana?
        sekö että se myönsi suhailevansa ubuntun oletus käyttäjällä eli pääkäyttäjällä?


      • muna.kokkeli
        puusilima____ kirjoitti:

        no mikäs seliffin mielestä exergyssä on vikana?
        sekö että se myönsi suhailevansa ubuntun oletus käyttäjällä eli pääkäyttäjällä?

        Minkä "seliffin" ?

        Exergyllä on sama vika kun sinullakin, siis pätemisen tarve ja itsensä munaaminen !


      • win.seiska
        55555555555555555555 kirjoitti:

        Windows 8 on aiemminkin julistanut Hiskin Linux-fanipojaksi kun uskalsi sanoa jotain negatiivista Microsoftin tuotteista:

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10279581/#comment-52499882

        En vaan ole linux-fany, enkä myöskään Redmondin ihailija, vaan Windows seiska toimii käyttiksistä parhaiten tällä hetkellä ja todennäköisesti yli kasinkin, ellen sitten innostu ostamaan kasin taulunäyttöä, vaan todennäköisesti en osta !
        Että myös moitin MSN tuotteita, jos niissä ilmenee vikoja, joita ei kovin usein tapahdu !
        Mutta linux on kyllä harrastelijoiden mieletön ajankulu, mutta ubutubun asentuu linux hihhuliltakin joten kuten ja sen saa "halvalla", joten se nautinto heille sallittakoon.........................


      • puuslima
        muna.kokkeli kirjoitti:

        Minkä "seliffin" ?

        Exergyllä on sama vika kun sinullakin, siis pätemisen tarve ja itsensä munaaminen !

        mitä minä muka päden? valehtelet. minä kerron vain yhden tosiasian "upuntussa suhaillaan oletuksena pääkäyttäjällä."
        mitäs hemmetin pätemistä siinäon?


    • Fudubudu

      "Selvästi sun pasteamisissa sanottiin että upuntu-nörtti ylläpitää sitä ja Fwet ei sitä tue."

      Tarkoitat sitä kun 2 vuotta sitten joku sen porttasi. Nyt se on virallinen.

      "EsotericWorkarounds (tm)"

      Ei tässä mitään esoteerista mulle ollut, asentaa AMD:n omat radeon ajurit ja adoben flash.

      "Eli vuoden on korjaamatta jo flashin full-screen ongelma näköjään."

      Jos ei osaa käyttää googlea niin saattaa näyttää siltä että flash on ongelma Mac, Linux ja Windows käyttäjille ollut jo pitkään.

      "Onpa tehokasta..uusimmassa opensusessakaan sitä ei ole vielä korjattu näköjään, eli meinaako tämä nyt sitä mun alkuperäistä väittämää että linuxit eivät vaan ole hyviä desktopille, mitä yrität lakaista maton alle?"

      Opensuse saattaa olla ihan täyspaska ei ole tullut kokeiltua. En mä antaisi täyden nyypän asentaa desktoppia itselleen mutta sitten kun se on asennettu ja konffattu niin se toimii hyvin.

      "Mulla on proprietaryt päällä out of the box, et taida tietää linuxeista oikein mitään näköjään?"

      Linuxista tiedän kyllä, jostain yksittäisestä distrosta mihin en ole koskenut en voi sanoa mitään.

      "Ei mun tartte tehdä edes sitä kun itse omilla linkeilläsi todistit itsesi valehtelijaksi, ensin jupiterapplet.orgista peittelet faktaa että klikkaamalla upuntu-linkkiä se vie yksinäisen upuntu-nörtin archiin millä ei ole mitään tekemistä jupiter-tiimin kanssa"

      Onko se wepupd8-team se yksinäin uputupu-nörtti? Älä suotta panttaa, laita suora tekstiquote.

      "sitten pakenet flashin surkeaa toimivuutta moronix-sivustolle josta linkkaat jotain opengl-pelien toimivuutta, vaikka ko. asiat eivät mitenkään liity flashin surkeaan toimivuuteen linuxissa."

      Valehtelit että se phoronix-linkki todistaa että flash ei toimi.

      "Mutta edelleen vinkkejä ja ohjeita otetaan vastaan mutta niitä ei näy eikä kuulu, ei edes sun suosikkidistron hehkutusta ja ohjeita että miten sun suosikkirypistyksessä sen saa mun koneella parhaiten toimimaa."

      Joo ei ole tapana mainostella omia. Et sä osais käyttää mun suosikkidistroista kun Windows 7:aa.

      "Juu, mutta kun sulta järki sumenee näköjään etkä tajua että tämä ei liity flashin surkeaan toimivuuteen mitenkään linuxilla."

      En myöskään törmännyt mihinkään muuhun flashongelmaan saman sarjan kortilla muutakuin että oli kaksi ajuria päällekkäin. Se hoitui poistamalla ne linuxin omat ajurit ja asentamalla proprietaryt.

      "no löytyyhän joka distron foorumeilta ongelmia flashin suhteen, varsinkin full-screen. pistetäänkö uudelleen se google-linkki tähän vai mikäs nyt mättää poitsulla? Sinähän se tässä valehtelet : D"

      Googleta samalla Windows 7 flash fullscreen problem. Kumpikin on yhtä hölmöä googlen käyttöä.

      "Ei mulla ole vieläkään ollut ongelmia flashin kanssa, linux ja flash on itsessään niin ongelmainen, kuka tahansa tampio saa asennettua flashin linuxiin, mutta olet näköjään niin kyvytön että sun pitää kuvitella että en osannut asentaa flashia linuxiin. Ei siitä ollut kyse lainkaan. Taidat olla vähän tyhmä oikeasti?"

      Kyllähän sä sanoit että katsoit videoita 1 fps:llä fullscreenissä. Se ongelma on että et osaa konffata sitä.

      "Ja loppuun loseritten sopiva hokema tähän: LinusIsPerfect(tm)"

      Ei edelleenkään ole, mutta sullahan on tapana hokea vaikka mitä bullshittiä.

      "Mulla on poropietarit asennettuna ja kaikki päivitykset susessa, silti suorituskyky flashissa todella heikko."

      Eikä sulla ole ilmaisia ajureita sen lisäksi?

      "Sultakin tulee vain pelkkää selvitystä mutta ei apua : D" "

      Ethän sä mitään apua ole pyytänyt ennenkuin vasta nyt, enkä mä tiedä mitään opensusesta. Jos oikeesti haluat fiksata sun ongelman etkä vaan väittää että se ei toimi niin kysy sieltä opensusen forumeilta.

      "Flashi toimii kun sen asentaa, ja on uusimmat versiot selaimista ja uusimmat ajurit.
      Näinhän ei ole suinkaan tilanne linux-rypistyksissä. "

      Mulla on uusimmat ajurit ja uusimmat selaimet W7 ja Linux, kummassakin toimii. Voitko selittää?

      "Eli käytät googlea todellakin tyhmästi ymmärtämättä asiasta oikeastaan yhtään mitään."

      En mä todellakaan käytä googlea niinkuin sä... toi oli vaan toinen yhtä merkityksetön haku kuin se sun. Näytin vaan että sun tyylillä löytyy ongelmaa windowsissa ja on yhtä huonot perusteet väittää että flash ei toimi.

    • Windows 8

      "Tarkoitat sitä kun 2 vuotta sitten joku sen porttasi. Nyt se on virallinen."

      Eikä ole, se sama joku edelleen vain yllåäpitää sitä upuntulle kuten linkistäsi on nähtäville eikä jupiter-teami vastaa lainkaan ubuntu-ongelmista, vaan se yksinäinen upuntu-nörtti. Fwet ei sitä tue, on vissiin vaikea sisäistää tämä seikka?

      "Ei tässä mitään esoteerista mulle ollut, asentaa AMD:n omat radeon ajurit ja adoben flash."

      Se oli taas älykkyystehtävä sulle, mutta failasit näköjään tämänkin. Huoh...: D

      "Jos ei osaa käyttää googlea niin saattaa näyttää siltä että flash on ongelma Mac, Linux ja Windows käyttäjille ollut jo pitkään."

      Miten tämä liittyy siihen että sama ongelma oli vuosi sitten ja on edelleenkin näköjään tälläkin päivällä? Eihän se ole korjattu se ongelma kun edelleenkin on täsmälleen samaa vikaa?

      "Opensuse saattaa olla ihan täyspaska ei ole tullut kokeiltua. En mä antaisi täyden nyypän asentaa desktoppia itselleen mutta sitten kun se on asennettu ja konffattu niin se toimii hyvin."

      Selvitys jatkuu, mutta vastauksia ei saaha, ei edes siihen että uskotko jonkun toisen rypistyksen olevan merkittävästi erilainen tässä suhteessa. Nyt kysytty 6 kertaa tuotakin mutta kiemurtelu vain jatkuu :)

      "Linuxista tiedän kyllä, jostain yksittäisestä distrosta mihin en ole koskenut en voi sanoa mitään."

      Eli et tiedä linuxista mitään, eikä vastauksia saatu.

      "Onko se wepupd8-team se yksinäin uputupu-nörtti? Älä suotta panttaa, laita suora tekstiquote."

      Eli et klikannut vieläkään oman linkkisi linkkejä. No ei ole mun murheesi, mutta paljastuit karmealla tavalla nyt vain valehtelijaksi ja tiedon pimittäjäksi.

      "valehtelit että se phoronix-linkki todistaa että flash ei toimi."

      Totta kai valehtelin, koska se oli samalla sulle älykkyystehtävä, että jos osoitat minut valehtelijaksi siitä linkistä että sanoin siellä olevan jotain, mitä siellä ei ole, niin samalla paljastut itsekkin. Siellä ei puhuttu halaistuakaan sanaa flashista näet : D Olet vähän yksinkertainen tapaus joka on täysin minun riepoteltavissani. Flash on surkea linuxilla ja sinä yrität lakaista asiaa maton alle siirtämällö puheenaiheen opengl-runttauksien toimivuuteen linuxilla.

      "Joo ei ole tapana mainostella omia. Et sä osais käyttää mun suosikkidistroista kun Windows 7:aa."

      Eli olet pelkkä valehtelija ja huijari vain. Windows 7 ei ole edes distribuutio tai linux, uskomattomia aivopieruja sulta joka näyttelee olevansa joku asiantuntija.

      "En myöskään törmännyt mihinkään muuhun flashongelmaan saman sarjan kortilla muutakuin että oli kaksi ajuria päällekkäin. Se hoitui poistamalla ne linuxin omat ajurit ja asentamalla proprietaryt."

      EsotericWorkarounds (tm) : D Ja äsken valehtelit että ei tässä mitään esoteerista ollut. Voi miten helppoa sua on viedä kuin pässiä narussa, sama pätee Matti Kariin, exergyyn ja upuntu-käyttäjään.

      Mutta edelleen ohjeita odotellessa.

      "Googleta samalla Windows 7 flash fullscreen problem. Kumpikin on yhtä hölmöä googlen käyttöä"

      no lues nyt vielä 3. kerta uudelleen kun et tunnu noobi tajuavan. Windowsin ratkaisut on se että asentaa ajurit, flashin ja uuden selaimen. teet saman linuxilla niin kas kas eipä toimikkaan.

      Ja lue oikeastaan vielä 4 ja 5.kin kerta niin sisäistät.

      "Kyllähän sä sanoit että katsoit videoita 1 fps:llä fullscreenissä. Se ongelma on että et osaa konffata sitä."

      Jep, koska flash ja linux on ongelmainen, ei se ole minun ongelma suinkaan, vai tarkotatko että esotericWorkaroundeja (tm) tarvitaan kun puhuit jostain epämääräsestä konffauksesta? Taidankin soittaa heti äitilleni että sen pitäisi "konffata" tietokoneen flashiaan että angry birds pelaisi. Todellinen year of the linux desktop joo.

      "

      • 654564654

        Eli siis ajurien asentaiminen Windowsiin ei ole esoteeristä, mutta kaikkiin muihin käyttöjärjestelmiin se on?


      • Fudubudu

        "Fwet ei sitä tue, on vissiin vaikea sisäistää tämä seikka?"

        No koska myönnyit jo että sen saa Ubuntulle niin tästä lienee turha väitellä. Sun mielestä siis viralliset repot on ainoa oikea lähde, mutta vain linuxilla.

        "Se oli taas älykkyystehtävä sulle, mutta failasit näköjään tämänkin. Huoh...: D"

        Eli sun mielestä kun osasin asentaa ajurit ja tarvittavan ohjelman niin se oli esotericworkaround(tm) enkä läpäissyt sun älyttömyystehtävää. Mikähän se oikea ratkaisu olisi ollut? Sekö että olisin epäonnistunut yhtä nolosti kuin sä?

        "Miten tämä liittyy siihen että sama ongelma oli vuosi sitten ja on edelleenkin näköjään tälläkin päivällä? Eihän se ole korjattu se ongelma kun edelleenkin on täsmälleen samaa vikaa?"

        Miten niin sama ongelma. Hait läjän ongelmia jotka olivat vanhempia kuin vuoden eikä niillä ollut mitään tekemistä sun korttis kanssa. Samoja "ongelmia" löytyi windowsille.

        "Selvitys jatkuu, mutta vastauksia ei saaha, ei edes siihen että uskotko jonkun toisen rypistyksen olevan merkittävästi erilainen tässä suhteessa. Nyt kysytty 6 kertaa tuotakin mutta kiemurtelu vain jatkuu :)"

        Kyllä joku opensuse osaaja korjaisi sun ongelmat siinä distrossa niin ei tarvitse vaihdella. Mint on sellainen että aloittelijakin yleensä saa toimimaan, että voit koittaa sitä.

        "Eli et tiedä linuxista mitään, eikä vastauksia saatu."

        Ei vaan olet niin tyhmä että kuvittelet linuxin olevan opensuse kun se on vaan kerneli jota käytetään. En opensussea koskaan käyttänyt ja voin sanoa että en tule käyttämäänkään.

        "Eli olet pelkkä valehtelija ja huijari vain. Windows 7 ei ole edes distribuutio tai linux, uskomattomia aivopieruja sulta joka näyttelee olevansa joku asiantuntija."

        Windows 7 Professional 64 bit on mun suosikki Windows-distro, en mä sitä linuxiksi sanonutkaan. Debiania tai Archia voit kokeilla, mutta tuskin osaat tehdä niillä mitään.

        "Totta kai valehtelin"

        Sehän on sun tyylis, eiks niin? Valehtelet että et muista kirjoittaneesi jotain ja valehtelet että jossain sanotaan jotain vaikka se ei pidä paikkaansa. Tämä lienee hyvä varoitus olla ottamatta mitään sun kirjoituksia vakavasti.

        Olisit suoraan kysynyt että mikä pointti sillä phoronixilla on niin olisin sanonut että se todistaa että meidän kummankin kortit toimii linuxissa kun otit sen korttisi ottanut esille. Mitään yleistä flashongelmaa ei meidän korteilla ole, mullahan olisi muuten yhtä paska kokemus kun sulla.

        "EsotericWorkarounds (tm) : D Ja äsken valehtelit että ei tässä mitään esoteerista ollut."

        Kerro meille miten ajurin ja ohjelman asentaminen on esoteeristä, idiootti.

        "Voi miten helppoa sua on viedä kuin pässiä narussa"

        Eiköhän sun touhujas ole seurattu sen verran että kaikki tietää että teeskentelet tietäväs vaikka mitä ja valehtelet non-stop. Paras keino sunlaista kusettajaa vastaan on pysyä faktoissa ja vaatia todisteita. Niitähän sulla ei koskaan ole.

        "sama pätee Matti Kariin"

        En ole nähnyt muita sun keskusteluja mutta katoin vähän matkaa kun valehtelit kaikennäköstä M-Karille, eikä sun hoksottimet pysyneet sen mukana. Lopetin seuraamisen siihen.

        "Windowsin ratkaisut on se että asentaa ajurit, flashin ja uuden selaimen. teet saman linuxilla niin kas kas eipä toimikkaan."

        Mulle se oli helppoo kuin heinänteko ja toimii edelleen. Sulla saattaa olla sellaset aivot että kykenet oppimaan vaan yhden käyttöjärjestelmän.

        "Jep, koska flash ja linux on ongelmainen, ei se ole minun ongelma suinkaan"

        Kyllä se on edelleen sun ongelma.

        "vai tarkotatko että esotericWorkaroundeja (tm) tarvitaan"

        Jos sulle ohjelman asentaminen on esoteeristä niin luulen että olet sittenkin tämän palstan tyhmin jätkä eikä ex-ubu, jos et ole sama jätkä.

        "Taidankin soittaa heti äitilleni että sen pitäisi "konffata" tietokoneen flashiaan että angry birds pelaisi."

        Oletko asentanut sille opensusen vai mitä helvettiä tää liittyy mihinkään? Jos sä kuvittelet että mä haluaisin kaikkien nyyppien asentavan linuxit niin sä oot tyhmempi kun mä luulin ja se on jo aika paha.


      • Fudubudu

        "No justhan sä hoet koko ajan kiertoilmasujen kautta kuinka LinuxIsPerfect (tm)"

        Kuvittelet musta vähän kaikennäköstä, tää on far from perfect. Pidän itse enemmän BSD:stä ja käyttäisin sitä mieluummin jos se olisi yhtä kehittynyt kuin linux.

        "linuxin ongelmat onkin yhtäkkiä vain mun ongelmia kun en kuulema osaa : D"

        Tässä tapauksessa on. Keksi joku oikea ongelma niin puhutaan.

        "linux desktop tyyliin oikein komentoriviä hyväksikäyttäen"

        Mun ei tarvinnut komentoriviä käyttää kertaakaan koko operaatiossa. Poistettiinko niissä sun ohjeissa ne vanhat ajurit?

        "No tarjoa edes UseDistroX (tm) perinteiseen looserityyliin eli sun oman suosikkirypistykses kotisivut ja ohjeet niin minä koitan."

        Ei mulla ole tapana lukea ohjeita jos en törmää ongelmiin joten tässä on mitä tein ite:

        Klikkaa pakettienhallintaa ja asensin sieltä linux-firmware, non-freet radeon ja flash. Poistin samalla vanhat radeon-paketit.

        "WorksForMe(tm):n hokeminen saa sut lähinnä naurettavaksi. "

        Doesn't work for me on samanlainen argumentointivirhe. Keskustelin vaan sun kielellä.

        "Unohdit vain että WorksForME:n jälkeen sun pitää sanoa YouDon'tNeedThat (tm) eli on sullakin opittavaa että miten olla täyspäivänen looseri. :)"

        Sulla on aika paljon noita yleistyksiä joista väännät jotain mantraa.

        Mulla on tapana ratkasta ongelma ja jos yks työkalu ei käy niin sitten käytetään toista, mutta sullehan se on käsittämätöntä koska sun mielestä "kaikki toimii Windowsissa".

        "Ei se ollut merkityksetön, et vain osaa tulkita hakutuloksia etkä hyväksyä sitä tosiseikkaa että windowsissa riittää kun asentaa flash, ajurit ja selain."

        Kyllähän se mulla riittikin, ainoastaan operan kanssa oli ongelma mutta sekin hoitui uudelleenasennuksella. Googlesta löydät ihmisiä joille se ei windowsissa riittänyt.

        "Linuxissa sama peruskaava niin ei toimikkaan."

        Niinhän sä väität kun seuraat jotain ihme sudosudosudo ohjeita kun et osaa käyttää paketinhallintaa tai se on paska sun distrossa.

        "Nämä molemmat sun mielestä merkityksettömät google-haut todisti asian, etkä sinä kykene muutenkaan asiaa kumoamaan millään tasolla."

        Ne googlehaut todisti sen että ihmisillä on ongelmia flashin kanssa linuxissa ja windowsissa. Mitään muuta ne ei voi todistaa. Jos haluat todistaa ton sun ongelman niin tarviin vähän eksaktimpaa tietoa. Se taas saattaa olla vähän hankalaa koska me molemmat käytetään radeonin kortteja ja otin selvää onko radeonilla ongelmia ennen kuin kasasin tämän koneen.


    • miten te jaksatte kirjoitella tuollaisia piiiitkiä värssyjä? eikö riittäisi, että kirjoittaa "upuntussa suhaillaan oletuksena pääkäyttäjällä"?

    • Windows 8

      Kylläpä hävisi 2 mun postausta ja toisestakin ketjusta. Enpä aio enää vastailla kun käytte samantien itkemässä niistä. Elä vain kuvitelmissasi toisaalta, saanpahan suuremman nautinnon ja tyydytyksen, varsinkin siinä vaiheessa kun vielä 10:nkin vuoden kuluttua Flash on ongelma Linuxissa ja monta muuta asiaa :)

      • Fudubudu

        Jos näin on käynyt niin se on perseestä koska musta tuntui että olimme pääsemässä lähemmäs yhteisymmärrystä. Kuitenkin koska sulla on tapana valehdella niin en ihan täysin luota sun sanaan kuten varmaan ymmärrät.


      • .........

        Windowsilla näyttää googlen mukaan Flash olevan ongelma vielä 10 vuoden takaa.


    • Windows 8

      Juu en voi asialle mitään kuule. Enkä voi sillekkään jos luulet mun valehtelevan jostain.

      • Fu du

        Ehkä poistatit ne itse ennenkuin nolaat itsesi täysin?


      • Fu du

        Varmuuden vuoksi olen tallettanut kaikki meidän keskustelut, joten ei hätää ne voi pastettaa tänne helposti.


      • Fu du kirjoitti:

        Varmuuden vuoksi olen tallettanut kaikki meidän keskustelut, joten ei hätää ne voi pastettaa tänne helposti.

        hyvä.. tallettakaa keskustelunne jonnekin muualle kuin tähän tyylikkääseen keskusteluun jossa tyylikkäästi keskustellaan siitä miten ubuntussa oletuksena suhaillaan pääkäyttäjällä.


      • Fu du
        puusilima____ kirjoitti:

        hyvä.. tallettakaa keskustelunne jonnekin muualle kuin tähän tyylikkääseen keskusteluun jossa tyylikkäästi keskustellaan siitä miten ubuntussa oletuksena suhaillaan pääkäyttäjällä.

        Tuo kaveri vaan on sellainen manipuloija jonka toimintatyyliin kuuluu valehtelu ja luultavasti laskelmoi että omien viestien poisto ja niistä itkeminen keräisi sympatiaa. Todellisuudessa mitään isompia viestejä ei ole poistettu vaan pelkästään se viesti jossa hän valitti että viestejä poistetaan ja se yksi viestiketju joka rikkoi Suoli24-sääntöjä.


      • Fu du kirjoitti:

        Tuo kaveri vaan on sellainen manipuloija jonka toimintatyyliin kuuluu valehtelu ja luultavasti laskelmoi että omien viestien poisto ja niistä itkeminen keräisi sympatiaa. Todellisuudessa mitään isompia viestejä ei ole poistettu vaan pelkästään se viesti jossa hän valitti että viestejä poistetaan ja se yksi viestiketju joka rikkoi Suoli24-sääntöjä.

        ei netissä ole mitään sääntöjä.


    • Windows 8

      Sepä mielenkiintoista. Mitenhän mä pystyisin omia viestejäni edes poistamaan? Mutta näemmä kun vieläkin itket täällä niin musta tuntuu että taisin olla oikeassa ja sun typerät yritykset todistaa yhtään mitään, edes sitä että olisin eka kertaa väärässä täällä jossain asiassa, meni puihin.

    • vai tarviitko rautalankaa ubuntun sivuilta?

      Isn't sudo less secure than su?
      The basic security model is the same, and therefore these two systems share their primary weaknesses. Any user who uses su or sudo must be considered to be a privileged user. If that user's account is compromised by an attacker, the attacker can also gain root privileges the next time the user does so. The user account is the weak link in this chain, and so must be protected with the same care as Root.

      eli upuntussa suhaillaan oletuksena pääkäyttäjällä.

      saako sitä faktaa jostain, mitä oletuskäyttäjällä ei pysty tekemään vai ei?

      • Oletuskäyttäjä ei pääse muokkaamaan mitään kotikansion ulkopuolelta ilman salasanaa, eli oikeudet on siis rajattu.


      • M-Kar kirjoitti:

        Oletuskäyttäjä ei pääse muokkaamaan mitään kotikansion ulkopuolelta ilman salasanaa, eli oikeudet on siis rajattu.

        ei oletuskäyttäjältä tuota ole estetty. päinvastoin tuo kaikki on sallittu sudoersissa.


      • puusilima____ kirjoitti:

        ei oletuskäyttäjältä tuota ole estetty. päinvastoin tuo kaikki on sallittu sudoersissa.

        eli upuntussa suhaillaan oletuksena pääkäyttäjällä. ei ole esitetty vieläkään yhtään asiaa mitä oletuskäyttäjällä ei pystyisi tekemään.


      • Tom peli
        puusilima____ kirjoitti:

        eli upuntussa suhaillaan oletuksena pääkäyttäjällä. ei ole esitetty vieläkään yhtään asiaa mitä oletuskäyttäjällä ei pystyisi tekemään.

        Ubuntun oletustilillä suhaillaan siis pääkäyttäjänä, koska ei ole esitetty mitään, mitä oletustilin käyttäjä ei pysty tekemään, jos tietää oikean salasanan.

        Siispä muissa linux-järjestelmissä suhaillaan AINA pääkäyttäjänä, koska ei ole esitetty mitään, mitä normaalitilin käyttäjä ei pysty tekemään, jos tietää oikean salasanan.


      • Tom peli kirjoitti:

        Ubuntun oletustilillä suhaillaan siis pääkäyttäjänä, koska ei ole esitetty mitään, mitä oletustilin käyttäjä ei pysty tekemään, jos tietää oikean salasanan.

        Siispä muissa linux-järjestelmissä suhaillaan AINA pääkäyttäjänä, koska ei ole esitetty mitään, mitä normaalitilin käyttäjä ei pysty tekemään, jos tietää oikean salasanan.

        ei tietenkään.. kyseessä on eri käyttäjä muissa.
        upuntussa on ainoastaan pääkäyttäjä jolla suhaillaan ja suoritellaan mielivaltaisia komentoja.


      • Tom peli
        puusilima____ kirjoitti:

        ei tietenkään.. kyseessä on eri käyttäjä muissa.
        upuntussa on ainoastaan pääkäyttäjä jolla suhaillaan ja suoritellaan mielivaltaisia komentoja.

        Mitä merkitystä sillä on, suoritetaanko ylläpitotoimi komennolla sudo vai komennolla su -c, jos komennon antaja tietää ylläpitotoimen vaatiman salasanan?

        Ylläpitotointahan ei suoriteta, jos järjestelmälle ei anneta tarpeellista salasanaa.


      • Tom peli kirjoitti:

        Mitä merkitystä sillä on, suoritetaanko ylläpitotoimi komennolla sudo vai komennolla su -c, jos komennon antaja tietää ylläpitotoimen vaatiman salasanan?

        Ylläpitotointahan ei suoriteta, jos järjestelmälle ei anneta tarpeellista salasanaa.

        ei ole kyse merkityksestä, vaan siitä että upuntussa suhaillaan oletuksena pääkäyttäjällä.


      • Tom peli
        puusilima____ kirjoitti:

        ei ole kyse merkityksestä, vaan siitä että upuntussa suhaillaan oletuksena pääkäyttäjällä.

        >> ei ole kyse merkityksestä, vaan siitä että upuntussa suhaillaan oletuksena pääkäyttäjällä.


      • Tom peli kirjoitti:

        >> ei ole kyse merkityksestä, vaan siitä että upuntussa suhaillaan oletuksena pääkäyttäjällä.

        mielestäsi on normaalia suhailla pääkäyttäjällä? ihan jo perus tietoturvan kannalta se on typerää. esimerkkinä vaikka windows jossa suhaillaan oletuksena pääkäyttäjällä ja madot leviää oikein iloisesti.


      • Tom peli
        puusilima____ kirjoitti:

        mielestäsi on normaalia suhailla pääkäyttäjällä? ihan jo perus tietoturvan kannalta se on typerää. esimerkkinä vaikka windows jossa suhaillaan oletuksena pääkäyttäjällä ja madot leviää oikein iloisesti.

        Tarkoitin jotain todellista esimerkkiä, joka osoittaisi, miksi on typerää käyttää Ubuntun oletustiliä (muuhun kuin ylläpitoon).

        Minkä vuoksi Ubuntun oletustilin käyttäjä suhailee sinusta pääkäyttäjänä, mutta esim. Debianin käyttäjä ei suhaile pääkäyttäjä normaalitilillään, vaikka tietäisi rootin salasanan?

        Onko ainoa ero siinä, että jos järjestelmään halutaan tehdä muutoksia, niin Ubuntussa oletuskäyttäjältä kysytään hänen omaa salasanaansa ja esim. Debianissa rootin salasanaa?

        Voiko Ubuntun oletustilillä haittaohjelma asentua järjestelmään ilman, että järjestelmä kysyy salasanaa? Jos voi, niin miksei sama haittaohjelma asennu silloin esim. Debianissa normaalitilillä ilman, että järjestelmä kysyy (rootin) salasanaa?


      • Tom peli kirjoitti:

        Tarkoitin jotain todellista esimerkkiä, joka osoittaisi, miksi on typerää käyttää Ubuntun oletustiliä (muuhun kuin ylläpitoon).

        Minkä vuoksi Ubuntun oletustilin käyttäjä suhailee sinusta pääkäyttäjänä, mutta esim. Debianin käyttäjä ei suhaile pääkäyttäjä normaalitilillään, vaikka tietäisi rootin salasanan?

        Onko ainoa ero siinä, että jos järjestelmään halutaan tehdä muutoksia, niin Ubuntussa oletuskäyttäjältä kysytään hänen omaa salasanaansa ja esim. Debianissa rootin salasanaa?

        Voiko Ubuntun oletustilillä haittaohjelma asentua järjestelmään ilman, että järjestelmä kysyy salasanaa? Jos voi, niin miksei sama haittaohjelma asennu silloin esim. Debianissa normaalitilillä ilman, että järjestelmä kysyy (rootin) salasanaa?

        Voiko Ubuntun oletustilillä haittaohjelma asentua järjestelmään ilman, että järjestelmä kysyy salasanaa?

        voi

        " Debianin käyttäjä ei suhaile "

        mitä se debian nyt tähän asiaan kuuluu? ei mitään.
        kyseessä on ainoastaan upuntu, jossa suhaillaan oletuksena pääkäyttäjällä.
        seuraavana vois ottaa aiheeksi sitten jonkun muun upuntun heikkouden tai kenties osx:n jossa siinäkin suhaillaan oletuksena pääkäyttäjällä.


      • puusilima____ kirjoitti:

        ei oletuskäyttäjältä tuota ole estetty. päinvastoin tuo kaikki on sallittu sudoersissa.

        Kyllä on estetty. Kysyy nimittäin salasanaa kun kirjoittaa sudo.


      • puusilima____ kirjoitti:

        Voiko Ubuntun oletustilillä haittaohjelma asentua järjestelmään ilman, että järjestelmä kysyy salasanaa?

        voi

        " Debianin käyttäjä ei suhaile "

        mitä se debian nyt tähän asiaan kuuluu? ei mitään.
        kyseessä on ainoastaan upuntu, jossa suhaillaan oletuksena pääkäyttäjällä.
        seuraavana vois ottaa aiheeksi sitten jonkun muun upuntun heikkouden tai kenties osx:n jossa siinäkin suhaillaan oletuksena pääkäyttäjällä.

        "voi"

        No ei kyllä onnistu kun käyttäjä itse ei voi muuttaa järjestelmää ilman salasanan kirjoittamista.Vain kotikansioon on pääsy.


      • M-Kar kirjoitti:

        Kyllä on estetty. Kysyy nimittäin salasanaa kun kirjoittaa sudo.

        ei se ole mikään esto, varsinkaan kun kysytään käyttäjän omaa salasanaa eli todellisuudessa mitään ei ole estetty. toisekseen, komennot on ajettavissa sillä käyttäjällä tavalla tai toisella. ei siis ole estetty mitään eli on pääkäyttäjä.


      • M-Kar kirjoitti:

        "voi"

        No ei kyllä onnistu kun käyttäjä itse ei voi muuttaa järjestelmää ilman salasanan kirjoittamista.Vain kotikansioon on pääsy.

        niin, mikäs estää jotain asentumasta sinne kotikansioon sitten?
        vaihtoehtoja nyt on ihan älyttömän monia miten pöpöt leviää.. kannattaa tutustua windowsin erilaisten haittaohjelmien toimintaan niin ymmärrät ehkä, ettei nekään välttämättä suoraan leviä koko järjestelmään.
        no enpä ala pitämään luentoa kuitenkaan asiasta, enkä jaksa selittää jokaista asiaa kuin kyselyikäiselle kolmevuotiaalle. käytä järkeäsi.


      • M-Kar kirjoitti:

        "voi"

        No ei kyllä onnistu kun käyttäjä itse ei voi muuttaa järjestelmää ilman salasanan kirjoittamista.Vain kotikansioon on pääsy.

        oho, et ollutkaan tuo aiempi kirjoittaja...

        "No ei kyllä onnistu kun käyttäjä itse ei voi muuttaa järjestelmää ilman salasanan kirjoittamista.Vain kotikansioon on pääsy."

        oletko ihan varma, että haluat uskoa tämän väitteesi sokeasti?


      • Tom peli
        puusilima____ kirjoitti:

        Voiko Ubuntun oletustilillä haittaohjelma asentua järjestelmään ilman, että järjestelmä kysyy salasanaa?

        voi

        " Debianin käyttäjä ei suhaile "

        mitä se debian nyt tähän asiaan kuuluu? ei mitään.
        kyseessä on ainoastaan upuntu, jossa suhaillaan oletuksena pääkäyttäjällä.
        seuraavana vois ottaa aiheeksi sitten jonkun muun upuntun heikkouden tai kenties osx:n jossa siinäkin suhaillaan oletuksena pääkäyttäjällä.

        >> mitä se debian nyt tähän asiaan kuuluu? ei mitään.


      • Tom peli kirjoitti:

        >> mitä se debian nyt tähän asiaan kuuluu? ei mitään.

        no se on depianin ongelma jos vuotaa normaalikäyttäjälle rootin salasanan.


      • puusilima____ kirjoitti:

        ei se ole mikään esto, varsinkaan kun kysytään käyttäjän omaa salasanaa eli todellisuudessa mitään ei ole estetty. toisekseen, komennot on ajettavissa sillä käyttäjällä tavalla tai toisella. ei siis ole estetty mitään eli on pääkäyttäjä.

        Ei se haittaohjelma sitä salasanaa tiedä, eikä hyökkääjäkään. Ja salasana kirjoitetaan vain järjestelmän ylläpitotoimien yhteydessä, joten järjestelmä on erittäin hyvin suojassa kun ei kirjoita salasanaa mihinkään.


      • Tom peli
        puusilima____ kirjoitti:

        no se on depianin ongelma jos vuotaa normaalikäyttäjälle rootin salasanan.

        Ei ollut kyse siitä, että salasana olisi vuodettu vaan siitä, että henkilö on järjestelmän ylläpitäjä, joka tietää normaalin salasanansa lisäksi myös rootin salasanan.

        Voisitko nyt perustella, vai vieläkö keksit syyn olla perustelematta.


      • Tom peli
        puusilima____ kirjoitti:

        ei se ole mikään esto, varsinkaan kun kysytään käyttäjän omaa salasanaa eli todellisuudessa mitään ei ole estetty. toisekseen, komennot on ajettavissa sillä käyttäjällä tavalla tai toisella. ei siis ole estetty mitään eli on pääkäyttäjä.

        >> ei se ole mikään esto, varsinkaan kun kysytään käyttäjän omaa salasanaa eli todellisuudessa mitään ei ole estetty. > toisekseen, komennot on ajettavissa sillä käyttäjällä tavalla tai toisella. ei siis ole estetty mitään eli on pääkäyttäjä.


      • ps
        Tom peli kirjoitti:

        Ei ollut kyse siitä, että salasana olisi vuodettu vaan siitä, että henkilö on järjestelmän ylläpitäjä, joka tietää normaalin salasanansa lisäksi myös rootin salasanan.

        Voisitko nyt perustella, vai vieläkö keksit syyn olla perustelematta.

        siksi se suhailee pääkäyttäjällä, koska oletuskäyttäjä on upuntun pääkäyttäjä.
        debianin normaalikäyttäjä ei tietenkään ole pääkäyttäjä, koska se on ihan erillinen käyttäjä.


      • ps
        M-Kar kirjoitti:

        Ei se haittaohjelma sitä salasanaa tiedä, eikä hyökkääjäkään. Ja salasana kirjoitetaan vain järjestelmän ylläpitotoimien yhteydessä, joten järjestelmä on erittäin hyvin suojassa kun ei kirjoita salasanaa mihinkään.

        jaa? luetaanko näytönsäästäjän lukituskin ylläpitotoimeksi? mistä lähtien?
        ei ole kyse mistään haittaohjelmista, niistä voi sitten jäkittää muualla.
        oliko niitä komentoja joita ei voi mitenkään suorittaa oletuskäyttäjällä(pääkäyttäjällä)


      • exergy6897
        Tom peli kirjoitti:

        >> ei se ole mikään esto, varsinkaan kun kysytään käyttäjän omaa salasanaa eli todellisuudessa mitään ei ole estetty. > toisekseen, komennot on ajettavissa sillä käyttäjällä tavalla tai toisella. ei siis ole estetty mitään eli on pääkäyttäjä.

        "Miksi järjestelmän ylläpitäjän salasanan kysyminen ei ole esto?"

        käyttäjän oman salasanan kysyminen ei ole mikään esto yhtään mihinkään.
        oliko niitä komentoja joita ei voi suorittaa?


        ">> toisekseen, komennot on ajettavissa sillä käyttäjällä tavalla tai toisella. ei siis ole estetty mitään eli on pääkäyttäjä.


      • ps kirjoitti:

        jaa? luetaanko näytönsäästäjän lukituskin ylläpitotoimeksi? mistä lähtien?
        ei ole kyse mistään haittaohjelmista, niistä voi sitten jäkittää muualla.
        oliko niitä komentoja joita ei voi mitenkään suorittaa oletuskäyttäjällä(pääkäyttäjällä)

        Lukituksen poistaminen on oleellisesti sama homma kuin sisäänkirjautuminen. Se kun riittää, että ei onnistu muokkaamaan kotikansion ulkopuolisia juttuja ilman salasanaa.


      • Tom peli
        ps kirjoitti:

        siksi se suhailee pääkäyttäjällä, koska oletuskäyttäjä on upuntun pääkäyttäjä.
        debianin normaalikäyttäjä ei tietenkään ole pääkäyttäjä, koska se on ihan erillinen käyttäjä.

        >> siksi se suhailee pääkäyttäjällä, koska oletuskäyttäjä on upuntun pääkäyttäjä.
        debianin normaalikäyttäjä ei tietenkään ole pääkäyttäjä, koska se on ihan erillinen käyttäjä.


      • Tom peli
        exergy6897 kirjoitti:

        "Miksi järjestelmän ylläpitäjän salasanan kysyminen ei ole esto?"

        käyttäjän oman salasanan kysyminen ei ole mikään esto yhtään mihinkään.
        oliko niitä komentoja joita ei voi suorittaa?


        ">> toisekseen, komennot on ajettavissa sillä käyttäjällä tavalla tai toisella. ei siis ole estetty mitään eli on pääkäyttäjä.

        >> käyttäjän oman salasanan kysyminen ei ole mikään esto yhtään mihinkään. > missä minä niin sanoin että voisi ajella ilman salasanaa?


      • windows 4
        Tom peli kirjoitti:

        >> käyttäjän oman salasanan kysyminen ei ole mikään esto yhtään mihinkään. > missä minä niin sanoin että voisi ajella ilman salasanaa?

        tuollainen "esto" on lähinnä vitsi. mieti nyt vähän itekin.


      • pentti kolme
        M-Kar kirjoitti:

        Lukituksen poistaminen on oleellisesti sama homma kuin sisäänkirjautuminen. Se kun riittää, että ei onnistu muokkaamaan kotikansion ulkopuolisia juttuja ilman salasanaa.

        ja mitähän tekemistä tuolla "lukitus" asialla on nyt niinku oikein kokonaisuutena?
        en ymmärrä. upuntussa suhaillaan silti oletuksena pääkäyttäjällä.

        tuollaisen sudo härdellin kanssa ihmiset vain hämääntyvät käyttäjätunnuksen TODELLISISTA oikeuksista.
        sillähän tässä on merkitystä, eikä komentojen suorittamisen näennäisestä estelystyä.
        oletuksena ei ole estetty mitään komentoja vaan kaiken pystyy suorittamaan. osaava tietysti määrittelee riittävät oikeudet jokaiselle käyttäjälle erikseen. eihän kaikille toki tarvitse antaa pääkäyttäjän oikeuksia(kaikkia valtuuksia) jos jonkun pitää ainoastaan esim. päivittää koneita.


      • perus nelonen
        Tom peli kirjoitti:

        >> siksi se suhailee pääkäyttäjällä, koska oletuskäyttäjä on upuntun pääkäyttäjä.
        debianin normaalikäyttäjä ei tietenkään ole pääkäyttäjä, koska se on ihan erillinen käyttäjä.

        "Miksi se, että käyttäjä pystyy ylläpitämään järjestelmää omalla salasanallaan tarkoittaa, että hän on järjestelmän pääkäyttäjä, mutta se, että käyttäjä pystyy ylläpitämään järjestelmää rootin salasanalla ei tarkoita, että hän on järjestelmän pääkäyttäjä?"

        taidat olla hieman pihalla tän asian kanssa?

        totta helvetissä käyttäjätunnus johon ON LIITETTY KAIKKI valtuudet tehdä mitä tahansa on pääkäyttäjä. ei fyysisellä perusnelosen pentillä ole asian kanssa mitään tekemistä! kai se pentti saa nimittää itseään vaikka keyuseriksi jos huvittaa.

        käyttäjätunnus jolla EI OLE kaikkia mahdollisia oikeuksia, on sitten jotain muuta kuin pääkäyttäjä.


      • pentti kolme kirjoitti:

        ja mitähän tekemistä tuolla "lukitus" asialla on nyt niinku oikein kokonaisuutena?
        en ymmärrä. upuntussa suhaillaan silti oletuksena pääkäyttäjällä.

        tuollaisen sudo härdellin kanssa ihmiset vain hämääntyvät käyttäjätunnuksen TODELLISISTA oikeuksista.
        sillähän tässä on merkitystä, eikä komentojen suorittamisen näennäisestä estelystyä.
        oletuksena ei ole estetty mitään komentoja vaan kaiken pystyy suorittamaan. osaava tietysti määrittelee riittävät oikeudet jokaiselle käyttäjälle erikseen. eihän kaikille toki tarvitse antaa pääkäyttäjän oikeuksia(kaikkia valtuuksia) jos jonkun pitää ainoastaan esim. päivittää koneita.

        "upuntussa suhaillaan silti oletuksena pääkäyttäjällä."

        Ei suhailla. Oikeudet on rajattu kun järjestelmää ei voi muokata ilman salasanaa.


      • exergy6897 kirjoitti:

        "Miksi järjestelmän ylläpitäjän salasanan kysyminen ei ole esto?"

        käyttäjän oman salasanan kysyminen ei ole mikään esto yhtään mihinkään.
        oliko niitä komentoja joita ei voi suorittaa?


        ">> toisekseen, komennot on ajettavissa sillä käyttäjällä tavalla tai toisella. ei siis ole estetty mitään eli on pääkäyttäjä.

        "käyttäjän oman salasanan kysyminen ei ole mikään esto yhtään mihinkään."

        Tottakai on. Haittaohjelmat kun ei sitä salasanaa tiedä.


      • eikö nyt voisi
        M-Kar kirjoitti:

        "käyttäjän oman salasanan kysyminen ei ole mikään esto yhtään mihinkään."

        Tottakai on. Haittaohjelmat kun ei sitä salasanaa tiedä.

        jo tätä ketjua päättää pitkä on kuin nälkävuosi kuka enää jaksaa tätä rullata ..


      • Tom peli
        perus nelonen kirjoitti:

        "Miksi se, että käyttäjä pystyy ylläpitämään järjestelmää omalla salasanallaan tarkoittaa, että hän on järjestelmän pääkäyttäjä, mutta se, että käyttäjä pystyy ylläpitämään järjestelmää rootin salasanalla ei tarkoita, että hän on järjestelmän pääkäyttäjä?"

        taidat olla hieman pihalla tän asian kanssa?

        totta helvetissä käyttäjätunnus johon ON LIITETTY KAIKKI valtuudet tehdä mitä tahansa on pääkäyttäjä. ei fyysisellä perusnelosen pentillä ole asian kanssa mitään tekemistä! kai se pentti saa nimittää itseään vaikka keyuseriksi jos huvittaa.

        käyttäjätunnus jolla EI OLE kaikkia mahdollisia oikeuksia, on sitten jotain muuta kuin pääkäyttäjä.

        (Miksi ihmeessä en ole pihalla nauttimassa aurinkoisesta kevätpäivästä vaan kirjoittelen hömppää?)

        Vain rootilla on ylläpitovaltuudet, koska vain rootilta ei ylläpitohommissa kysytä salasanaa. Ylläpitäjä (henkilö) pystyy tekemään ylläpitohommia millä tahansa tilillä (ei guest), koska tietää salasanan, jolla käyttäjäksi vaihdetaan root, jolla ylläpitohommat aina tehdään. Ubuntussa tosin pitää lisäksi tietää oletustilin (tai muun ylläpitäjän) käyttäjänimi.

        Ubuntun oletuskäyttäjällä ei siis ole ylläpitovaltuuksia, vaan vain valtuus suorittaa sudo-komento (joka oletuksena on sama kuin "sudo -u root"), jolloin järjestelmä suorittaa argumenttina annetun komennon käyttäjänä root. Esim. komento "sudo mkdir /tompeli" suorittaa komennon "mkdir /tompeli" käyttäjänä root, ei suinkaan käyttäjänä, joka on komennon antanut. Tarkista vaikka, kuka omistaa komennolla luodun hakemiston ja mihin ryhmään hän kuuluu; vastaus: root/root. Ubuntun oletuskäyttäjä ei ole root eikä oletuskäyttäjä kuulu ryhmään root.

        Tiedän, tiedän. Tuo on semanttista saivartelua, jossa olen omasta mielestäni varsin pätevä.

        Minua on kuitenkin ihmetyttänyt se, ettei kukaan ole maininnut - en ole ainakaan huomannut - että väite "Ubuntussa suhaillaan oletuksena pääkäyttäjänä" pätee kaikkiin linuxeihin ja luultavasti kaikkiin käyttöjärjestelmiin.

        Usein ylläpitäjät - vai olenko väärässä? - suhailevat pääkäyttäjinä ihan samalla tavalla kuin Ubuntussa. Ai miten niin? No siten niin, että en tiedä ketään linux-ylläpitäjää, joka kirjautuisi koneelleen (login-ikkunassa) rootina. Kaikki käyttävät vain normaalitiliään jokapäiväisten toimien lisäksi myös järjestelmän ylläpitoon (Ubuntussa sudo- ja muissa su-komennolla).

        Mielestäni kaikilla ylläpitäjillä pitää olla kaksi normaalitiliä: Ubuntun oletustiliä vastaava "admin", jolla hoidetaan vain koneen ylläpito, ja normaali tili, jolla ei koskaan tehdä ylläpitoa. Rootina ei pitäisi kirjautua (login-ikkunassa), paitsi jos admin-tili on saastunut tai murrettu, jolloin root-tilillä vanha admin-tili poistetaan ja luodaan uusi admin-tili ja heti sen jälkeen kirjaudutaan ulos.

        Pyydän anteeksi kaikilta, joita oma inttämiseni on ärsyttänyt ja joiden aikaa olen omalta osaltani haaskannut. Olen puusilmän kanssa samaa mieltä siinä, että Ubuntun oletustiliä ei pitäisi käyttää muuhun kuin ylläpitoon, ja jokapäiväisiä hommia varten pitää luoda erillinen käyttäjätili. Olen kuitenkin edelleen eri mieltä siitä, että "upuntussa [sic!] suhaillaan oletuksena pääkäyttäjällä [sic!]".

        Yritän lopettaa asian jauhamisen omalta osaltani päättämällä pestini "paholaisen asianajajana" tähän. Ks. http://fi.wikipedia.org/wiki/Paholaisen_asianajaja (toinen kappale: "Nykyään...").


      • paavo kasi
        M-Kar kirjoitti:

        "upuntussa suhaillaan silti oletuksena pääkäyttäjällä."

        Ei suhailla. Oikeudet on rajattu kun järjestelmää ei voi muokata ilman salasanaa.

        on se silti pääkäyttäjä jolla suhaillaan. kaikki komennot onnistuu edelleen.


      • mar-k
        M-Kar kirjoitti:

        "käyttäjän oman salasanan kysyminen ei ole mikään esto yhtään mihinkään."

        Tottakai on. Haittaohjelmat kun ei sitä salasanaa tiedä.

        ei ole kyse mistään haittaohjelmista vaan siitä että upuntussa suhaillaan pääkäyttäjällä oletuksena. kaikki komennot onnistuu edelleen.


      • salasanaunohtui_höh
        eikö nyt voisi kirjoitti:

        jo tätä ketjua päättää pitkä on kuin nälkävuosi kuka enää jaksaa tätä rullata ..

        ei tietenkään, vaikka asia onkin jo selvä että upuntussa suhaillaan pääkäyttäjällä. nämä jäärät vain eivät ole ymmärtäneet sitä ja jakuttavat nyt jostain haittaohjelmista. aiemmin jankutettiin eroista johonkin muuhun ja sitä ennen jotain muuta.. en nyt muista.
        upuntussa silti edelleen suhaillaan pääkäyttäjällä. kaikki komennot onnistuu.


      • salasanaunohtui_höh kirjoitti:

        ei tietenkään, vaikka asia onkin jo selvä että upuntussa suhaillaan pääkäyttäjällä. nämä jäärät vain eivät ole ymmärtäneet sitä ja jakuttavat nyt jostain haittaohjelmista. aiemmin jankutettiin eroista johonkin muuhun ja sitä ennen jotain muuta.. en nyt muista.
        upuntussa silti edelleen suhaillaan pääkäyttäjällä. kaikki komennot onnistuu.

        sanatana.. meni yllättävän pitkään "arvata" salasana burteforcella..
        ei tarvinnut kuitenkaan tehdä asiaa upuntussa oletuksena olevalla pääkäyttäjällä, vaan homma onnistui ilman pääkäyttäjän oikeuksia.


      • Tom peli kirjoitti:

        >> käyttäjän oman salasanan kysyminen ei ole mikään esto yhtään mihinkään. > missä minä niin sanoin että voisi ajella ilman salasanaa?

        " "ei ole estetty mitään"?"

        se tarkoittaa sitä, että minkä tahansa komennon voi ajaa upuntun oletuskäyttäjällä, joka on näin ollen pääkäyttäjä. käyttäjää ei rajoiteta suorittamasta mitään tehtävää.
        sudoers on määritetty sallimaan kaikki ikinä kuviteltavissa olevat komennot pääkäyttäjällä oletuksena. ei siis ole esteitä. mitään ei ole estetty käyttäjältä. käyttäjä on näin ollen pääkäyttäjä.

        tajusitko vai jatkanko?


    • vieläkö suhailette upuntuilla oletuksena pääkäyttäjällä?

      tsori kun varastelin toisten nikkejä tässä ketjussa, mutta salasana unohtui ja jouduin käyttämään bruteforcea... nyt on taas homma kunnossa ja voin jakaa tietojani palstalaisten kesken omalla nimimerkilläni.

    Ketjusta on poistettu 28 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      114
      1259
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1143
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      975
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe