JHL ja super

superJHL

Lähitulevaisuudessa Superin tulisi liittyä JHL jäsenliitoksi. Tämä yhteistyö parantaisi molempien liittojen voimaa nykyisessä vaikeassa taloustilanteessa.

8

148

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Talk_is_cheap

Mitä voimaa JHL vielä muka tarvitsee?

JHL:ssä on joukkovoimaa, mutta sitä ei käytetä. JHL on ajanut surkeasti jäsenkuntansa asioita mistä osoituksena kuntasektorin palkat ovat kehitysmaatasoa. 25 vuoden työkokemuksella peruspalkka tasoa ~2000 e/kk ja työtehtävät sellaisia ettei niissä nuoret tulokkaat viihdy kahta vuotta. JHL:ää vaivaa organisaatiopöhö. Liiton lehti tulee tuhkatiheästi ja mm alhaisen palkan ja työn kuormittavuuden ongelmat tiedostetaan, mutta aikaansaannokset ovat vähissä.

Superissa on sentään yritystä ajaa jäsenkuntansa asioita.

• tv.n katselija

Ei kai kukaan halua JHL.n kanssa yhdistyä, jos olette nähneet Tv-mainoksen missä JHL:n jäsenistö haukkuu toista ammattiryhmää..hemmetin noloa minun mielestä koska useimmat Jhl.n jäsenet kuitenkin tienaavat huomattavasti vähemmän kuin heidän parjaamansa imurikauppiaat. Törkeää toisten halveksuntaa ammattiliiton osalta!!! Miksi jäsenet hyväksyy tuollaisen? Imurikauppiaatkin yrittävät vaan elättää itsensä perheensä..
        En ole itse imurikauppias, ketuttaa vaan tuo tuollainen ylimielisyys,imurikauppiaan työkin on varmasti kovaa työtä siinä missä moni muukin.

• supersuper

JHL:n vaalipropagandaa. Superilla ei ole aikomustakaan liittyä mihinkään. Sitäpaitsi Super on kuntaneuvoteluissa oma pääsopijajärjestönsa, kun taas JHL on osa Kunta-alan Unionia.

• yhteistyötä

Tuo pölynimuri juttu on semmoinen mitä ei kannata kovin tosissaan ottaa.. Kyllä minä veikkaan että super tulee liittymään jhl.n lähivuosina. Se olisi kaikkien etu. Ei se sitä tarkoita että superia ei olisi enää vaan se olisi osa jhl ammattiliittoa. Mitä tulee palkkaukseen, niin on selvää että jos palkkoja nyt liikaa nostettaisiin siitä seuraisi irtisanomisia.. vertaa metsäyhtiöt ja ahneus...

• Olen huolestunut...

Mitä arvelet että edunvalvonnalle tapahtuu jos JHL ja Super liittyisivät yhteen? Vähäinenkin kilpailu edunvalvontarintamalla loppuisi ja organisaatiopöhö iskisi välittömästi. Megaliitossa olisi tuplamäärä jäseniä, josta syystä liiton pomoportaan palkkoja nostettaisiin 50 %. Kenties palkattaisiin yksi tiedottaja lisää kolistelemaan tynnyreitä ja olemaan huolissaan.

Toivottavasti Super ja JHL eivät yhdisty koskaan.

• yhteenvaan

Kyllä se nyt vain niin on, että se on työnantaja, jota naurattaa, kun voi eri järjestöjä kilpailuttaa työpaikoilla toisiaan vastaan. Jos järkeviä oltaisiin niin kuuluttaisiin kaikki yhteen liittoon, jotta kaikki neuvottelut voitaisiin hoitaa yhdessä.

• ykslähihoitaja

Antakaa mun kaikki kestää!!! :DDDD Ei nyt taida Super ihan heti lähteä kenenkään matkaa, kun saa yksin sopia asioista. Toiseksi muiden liittojen jäseniä ketuttaa vaa, kun Super saa myös aikaseksi asioita. En voi ymmärtää, miksi kukaan toisen asteen hoitaja, tms. kuuluu mihinkään muuhun liittoon kuin Superiin. En mä ainakaan haluaisi pomoni kanssa kuulua samaan liittoon, jos tulee ongelmia.

• Provootti

SuPer vaan pesaa Tehyä. Saa kunta-alalla Tehyn taistelemat edut. Hengausliitto, ei ammattiliitto. No jos jäsenistö on vaan ammatikoulum käyneitä, varmaan myös johtajisto ja se myös näkyy! Mitään ei tapahdu!!!!!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      233
      1980
    2. Missä tapasit kaivattusi

ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1218
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      89
      1024
    4. Jani Wickholm on kuollut

Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1022
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      837
    6. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      113
      778
    7. Aattelin nainen

Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    8. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      94
      763
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      122
      698
    10. Pohjola talo

Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      681
    Aihe