Ylinopeus ja jätelaki?

ongelma-autoilija

Sain sitten eilen ekaa kertaa ylinopeussakot. Juu, oli ihan omaa hölmöyttäni, jotenkin olin omissa maailmoissani, enkä huomannut hidastaa kun 60 alue muuttui 50 alueeksi. Ajoin siis siviilikyttien tutkaan 63km vauhdilla.

Sain 85€ sakot, ei siis päätä huimaavan suurta sakkoa onneksi tullut.

Mielenkiinnolla kuitenkin katselin tuota rikesakkomääräystä ja lisätietoina siinä on mm. " Jätelaki 60 § ". Tämä minua ihmetyttää, siis mikä ihmeen jätelaki? :D

Finlexissä lukee
"Korvaus lisäkustannuksista
Jos romutettavaan ajoneuvoon on lisätty uudelleenkäyttöä tai jätehuoltoa merkittävästi haittaavia esineitä tai aineita, kerääjä tai käsittelijä voi periä ajoneuvon haltijalta jätehuollolle aiheutuvia lisäkustannuksia vastaavan korvauksen."

Tämä meni minulta jotenkin ohi. Onko konstaapeli nyt vain kirjannut jotain väärin, vai onko tuossa mitään järkeä? En varmaan viitti alkaa itse poliiseilta kyselemmään, kun kuitenkin minun tuurillani sakko nousisi tuosta, mutta siis onko tuolle jotain loogista selitystä?

7

186

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..Auto-Antero

Loogisin selitys on, että KAIKKI kytät on KYRPIÄ !!! KYRPÄ on kirjoittanut sakkosi väärin vain aiheuttaksen hämminkiä. Sitten se menee partnerinsa kanssa HOMOSTELEMAAN ja nauravat kimpassa tyhmyydellesi.....

• Anteroko tyhmä?!

Antero tietää miten poliisien kanssa pääsee homostelemaan. Siksi Paskakuulalla on kova tarve yrittää ajaa ylinopeuksia että pääsisi poliisien "pamppujen" käsittelyyn. Ikäväkseen Paskakuula-Anteron autonromu ei tarjoa sellaista suorituskykyä että ylinopeus olisi hänen saavutettavissaan kovin helposti. Siksi Paskakuulan on päivittäin huudettava epätoivoisia IME PERSETTÄNI-huutoja. Hänellehän tietysti kelpaa myös muiden kuin poliisien "pamput". Kuten tällä palstalla on joku jo aikaisemminkin todennut että Paskakuula päivystää myös Kaivopuistossa jossa tiukkapyllyisiä kundeja pyörii etsimässä toisiaan joten myös sieltä suunnalta on Anteron mahdollista saada imua hanuriinsa. Antero siis on poliisien hyvä ystävä mutta sen tarvii ilmoittaa siitä omalla tavallaan kiertoilmauksen kautta. Odottakaa vaan niin pian näette taas IMEKÄÄ PERSETTÄ-kiimaisen huudon tälläkin palstalla.....

• Pamppu.

Tee valitus! Kirjoittelevat nykyään sakkoja kun kaikki hyväksyy ne mukisematta.

• Kuusakoski hoitaa

Paaliin?

• 87k

Yksi asia jäi sulta kertomatta, meinaan se onko sakko kirjoitettu tietokoneella tai käsin?

Sakot muuten kannattaa aina kiistää siinä vaiheessa kun poliisi sen antaa, itse olen käyttänyt lausuntoina esim "muistelen ajaneeni sallittua nopeutta" "muistelen pysähtyneeni" (stop merkillä) ja nyt odotellaan sitten kutsua kuulusteluun ja sen jälkeen oikeuteen

• ongelma-autoilija

Hei!
        Tietokoneella kirjoitti sen sakon, tai laskun.

En minä kehannut siinä hirveästi alkaa mekastamaan. Sanoin vain että "omasta mielestäni kyllä ajoin hitaampaa mutta eihän minun sana tietenkään mitään merkitse teidän sanaa vastaan..."

Noh, sakot maksettu ja juttu jää pian unholaan. Silti tuo jätelakipykälä vähän huvittaa :D

• öljyvuoto
        ongelma-autoilija kirjoitti:

Hei!
        Tietokoneella kirjoitti sen sakon, tai laskun.

En minä kehannut siinä hirveästi alkaa mekastamaan. Sanoin vain että "omasta mielestäni kyllä ajoin hitaampaa mutta eihän minun sana tietenkään mitään merkitse teidän sanaa vastaan..."

Noh, sakot maksettu ja juttu jää pian unholaan. Silti tuo jätelakipykälä vähän huvittaa :D

Asian selvittämistä jätelain 60. pykälään nähden ei tietenkään auta yhtään se, että olisit reilusti ilmoittanut kulkuneuvosi merkin ja vuosimallin =)

Sama koskee myös mahdolliseen autoosi kiinnitettäviä ns. lisävarusteita, kuten teinien, noiden ihmiskunnan järjen jättiläisten, suuressa suosiossa olevia takakontin päälle kiinnitettäviä lintulautoja.

Lisähuomautuksena vielä mainittakoon, että sakkoja ei "saada", vaan ne otetaan. Nimittäin sakkojen ottamiseksi täytyy ensin tehdä jotakin lainvastaista, joten käytä ensi kerralla kiertoilmaisujen sijaan reilusti ilmaisua "päätin ottaa sakon".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      93
      2245
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      156
      1838
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      176
      1393
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      234
      845
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      62
      769
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      11
      766
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      764
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      212
      633
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      50
      628
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      49
      591
    Aihe