Harvoin seurailen tätä palstaa. mutta olen ihmetellyt jonkinlaista vihanpitoa. mikä ei lainkaan vastaa kokemustani lestadiolaisista. Suvustani monet ovat lestadiolaisia enkä tunne keitään muita yhtä lämpimiä ja rakastettavampia ihmisiä, avuliaampia ja jopa hauskoja. En siis ymmärrä palstan jonkinlaista katkeruutta joka paistaa monista puheenvuoroista. Mutta enpä olekaan "teikäläisiä".
Ulkopuolisen mielipide teistä
16
165
Vastaukset
- onni vihala
Onnea ettet ole, väität palstapuoskariemme helvettituomion. Normilesta ei edusta tätä vihanpitoa, vaan elää normaalisti.
- minkäs teet mänteill
Ateistit täällä vihanpitoa harrastavat. Kolme vuotta on yritetty häätää heitä pois. Kyllä se on jo ehdottomasti liikaa, ei tavallinen ihminen häiriköi toisten palstoilla vuosikaupalla.
Meidän ei ole uskovina pakko hyväksyä tällaista lainvastasta harkittua lestadiolaisia ja kristinuskoa vastaan harjoitettavaaq herjaustoimintaa.- teu.
Tämä lain vastainen , on jo ollut 4 v. 10 kk. palsytalla ja
häirinnyt 4 v. ja paljon örvelöksi olen hänet ristinnyt ei
sekään ole mitään estänyt paha mikä paha , tuota
toista en pidä lainkaan niin pahana kuin annat ymmärtää .
Mutta örvelö on kaikinpuolin nimensä veroinen , kun hän
tekee parannuksen TAI häviää muuten. En pahennu , vaan
olen kiitollinen kummastakin vaihtoehdosta . Jaksan vielä
antaa anteeksi jos se on parannus ,,, jos häviäminen EI
tule suru puseroon , niin kauan on jo puhuttu. että kaikki
pitäis olla selvää kauraa. - su
sinulle hevosmies sanon, että ei tää olekkaan tavallisten ihmisten palsta.
- Κέρβερος
teu. kirjoitti:
Tämä lain vastainen , on jo ollut 4 v. 10 kk. palsytalla ja
häirinnyt 4 v. ja paljon örvelöksi olen hänet ristinnyt ei
sekään ole mitään estänyt paha mikä paha , tuota
toista en pidä lainkaan niin pahana kuin annat ymmärtää .
Mutta örvelö on kaikinpuolin nimensä veroinen , kun hän
tekee parannuksen TAI häviää muuten. En pahennu , vaan
olen kiitollinen kummastakin vaihtoehdosta . Jaksan vielä
antaa anteeksi jos se on parannus ,,, jos häviäminen EI
tule suru puseroon , niin kauan on jo puhuttu. että kaikki
pitäis olla selvää kauraa.No tuo vihanpito ei varmaan voi olla yksipuolista ?
Häätämisyritykset eivät ole tuhoontuomittuja, koska eräiltä tahoilta on kuulunut, että lastadiolaisuus olisi tuomiolla. Liikaa epäsovinaisa tekoja. erkaantuminen liikaa 2012-maapallon elämästä. jne. Kyse ei siis ole halveksunnata tai pilkasta, nuo ovat vaan kommentteja teidän toiminnastanne - olette kai siitä ylpeitä sitten - .
Ihan omaan piikkiin tulee sitten menemään tämä lahkon hajoitus.
Hyviä arvauksia aloituksen tekijästä on jo muutamia :-)
Tämä on toki ajan kysymys - lopputulos tiedetään.
Kerberoksella on hyviä vastauksia tämän aikansa huuhaan vastineeksi.
En tule osallistumaan tai edesauttamaan tätä projektia milläänlailla, mutta
avaan aikanani omat nettisivut Teillekin, avuntarvitsijat, - en petä teitä ! - teu.
Κέρβερος kirjoitti:
No tuo vihanpito ei varmaan voi olla yksipuolista ?
Häätämisyritykset eivät ole tuhoontuomittuja, koska eräiltä tahoilta on kuulunut, että lastadiolaisuus olisi tuomiolla. Liikaa epäsovinaisa tekoja. erkaantuminen liikaa 2012-maapallon elämästä. jne. Kyse ei siis ole halveksunnata tai pilkasta, nuo ovat vaan kommentteja teidän toiminnastanne - olette kai siitä ylpeitä sitten - .
Ihan omaan piikkiin tulee sitten menemään tämä lahkon hajoitus.
Hyviä arvauksia aloituksen tekijästä on jo muutamia :-)
Tämä on toki ajan kysymys - lopputulos tiedetään.
Kerberoksella on hyviä vastauksia tämän aikansa huuhaan vastineeksi.
En tule osallistumaan tai edesauttamaan tätä projektia milläänlailla, mutta
avaan aikanani omat nettisivut Teillekin, avuntarvitsijat, - en petä teitä !Kerron vain että minä olen uskossa , sinä saat olla lahkossa
tälläinen seikka erottaa meitä ..
- su
Metsä-Perän Jormalle sanoisin, että olen kanssasi samaa mieltä. Ne lestadiolaiset joita olen tuntenut he ovat aivan hyviä ihmisiä, tosin vaan vähän itseensä sulkeutuneita.
Tänne kerääntyy just sellaisia kansalaisia jotka purkavat sitä pahaa oloaan toisille, minä mukaan luettuna. Ollaan ulospäin suuntautuneita toisia parhaita neuvojia ja arvosteljoita. Täälä kun voi sanoa ihmiselle mitä vaan. Antaa tuomioita, ivata, nimitellä, saarnata vaikka ei tiedetä tiedä millainen vastapeluri loppujen lopuksi on. Arviot tulee vain viestien perusteella. - Asioita seurannut
Ehkä kuulut sukusi tähden jonkinlaiseen suojelukseen. Toivovat sinun lähtevän mukaan heidän oppiinsa, joten saat hyvän kohtelun. Tällä palstalla kirjoitetut mielipiteet, jotka puoltavat perinteistä kristinuskoa, mutta vastustavat pieniin "oikeaoppisiin ryhmiin" jakautumista ovat eniten kristillisen Kristuskeskeisen sanoman puolella.
Määritelmäsi siitä, millaisia tuntemasi lestadiolaiset ovat, on aivan oikea. Tosin mielestäni he ovat sitä vain"omalle väelleen". Muut tulee sitten perässä, riippuen siitä miten heistä saa hyötyä omille tarkoitusperilleen. Yritys- ja talousasioiden hoito paljastaa yleensä asioiden todelliset motiivit ja suhtautumisen "ulkopuolisiin". Raha ja ahneus tahtovat kovettaa "vahvankin vakaumuksen".
Miksi sitten kirjoittaa täällä, jossa keskustellaan lestadiolaisuudesta? On kuitenkin niin, että suurin osa ev/lut. kirkkoon kuuluvista uskovistakaan ei allekirjoita niitä toimintatapoja ja käsityksiä, joita mm. es/lest oppi, 0,25 % suomen väestöstä yrittää kirkkoon ja yhteiskuntaan tuoda. Täällä käsittääkseni keskustellaan juuri esikoislestadiolaisuudesta. Mikäli arvioisitte vain itse itseänne niin se ei anna kovin laajaa kuvaa toiminnastanne ja valinnoistanne yhteiskunnan ja kirkon rattaissa. Ulkopuolisten kirjoitukset ovat täällä siksi, että yhteiskunta ei ole kapea saareke, jossa toimitaan "oman pienen piirin" säännöillä. - su
No voi kirjoitiúksesi olla oikeakin. Se minkä vuoksi he eivät tyydy luterilaisen kirkon antamaan julistukseen. Ehkä sen vuoksi, että kirkko ei ole pysynyt mukana raamatun sanassa, joka on apostolien muistelmia sen ajan elämästä ja yhteydestä Jumalaan.
Kuitenkin sanassa sanotaan paljon sellaista, mitä he eivät ole koskaa pysyneet täyttämään. Heille on muodostunut sananlaisesta ajattelua raamatusta. Sen ovat kehittäneen meenneet uskon tappihenkilöt. Kuten L.L.Lestadius.
Hänen jälkeensä on sitten tilalle pyrkineet vaikuttamaan kärkkäimmät ja valtaa hamuavat maallikkosaarnamiehet, omilla käsityksillään uskon elämästä.
Uskon asia on niin voimakas että sen varjolla voidaan saada ihmiset haluttuun kaavaan. Peloituksilla, jopa rangaistuksillakin. Sivutetaan kiitokset, anteeksianto, ja hyväksyntä muita kuin omia kohtaan.
Tämä on se tärkeä pontti, jonka vuoksi täälläkin sivullisia on keskustelemassa. Ja he eivät hyväksy sitä, että heissäkin voi Herra nähdä vikoja. Ja se viimeinen tikki. Oletetaan, että kaikki kaikki mitä tekevätkin syntiä tai ei, ovat jo valmiiksi anteeksiannettuja.
Ja ulkopuoliset ovat valmiita helvetin tuleen, koska eivä polvistu heidän eteensä. Heille on vaikeaa anteeksi ja kiitos, jos se pitäisi tehdä ulkopuolisille. Ei tosin kaikilla, mutta heidänkin kädet on sidottu vahvasti rukoushuoneen ripaan.
nyt sitten teidän vuoronne.... - Jumala ompi linnamme
En polvistu ihmisten eteen...polvistun elävän Jumalan eteen nöyränä.
En kuulu mihinkään uskonyhteisöön.
Olen syntynyt lestadiolaiseen perheeseen, mutta en ole käynyt sitten nuoruuden kokouksissa.
Oma perhe, sukulaiset, ystävät ja lähimmäiset ovat tärkeitä ja rakkaita.
Rukoilen kaikkien puolesta ja toivon siunausta, iloa ja rauhaa elämään kaikille.
Jotkut sukulaisistani käyvät seuroissa toiset eivät koe tarpeelliseksi niinkuin en itsekään. Suotakoon jokaiselle vapaus tehdä niinkuin hyväksi kokee, tuomitsematta ketään.
Jumalalta ja lähimmäisiltäni pyydän anteeksi, jos olen heitä vastaan missä rikkonut...se on armoa ja vapautta Herrassa.
On ihana olla elävässä uskossa, uudestisyntynyt Jumalan lapsi.
Vapauteen Kristus vapautti meidät!
Ihanaa luottaa Jumalaan ja Jeesukseen...Herra näkee ja tietää kaiken, kun on Jumalan Rauha sydämessä niin on hyvä olla ja puhdas omatunto on paras päänalunen.
Jumalan Rauhaan...- su
Niin tällä eteensä polvistumisella tarkoitan sitä, mitä täälläkin eräät harrastavat: Tee parannus, muuten joudut helvettiin. Eikö tämä ole ihmisen nöytyyttämistä?
Kysynkin, voiko ihminen sanoa yleensä toiselle näin. Se tarkoittaa, että minä olen parempi kuin sinä. Uhkaillen helvetillä!
Tämä parannuskeino voitaisiin tehdä, jos sitä yleensä tarvitaan , toista tietä. Kehua Jumalan armeliaisuutta. Ja kysyä haluatko tietää miten hyvä ja suojeleva Jumala on.
Nämä, mitkä parannusta tarvitsevat ovat varkaita, murhamiehiä, lastensa raiskaajia, vaimojensa alistajia. yleensä alaisten ja heikompien hyväksikäyttäjiä ja sortajia. Joita on myös lestadiolaisissa ja muissa lahkoissa. Jos tällaiselle menet ja sanot, että tee parannus, niin saat turpaasi.
He huomaavat vasta parannustarpeensa kun tulee viimeinen seinä vastaa. Ja heidän eläissäänkin useille se tulee. Sitten ei ole muuta mahdollista kuin saada oma ja toisten kunnioitus takaisin hakea viimeinen oljenkorsi uskovaisten yhteisöistä.
Minä, olen elänyt Jumalan kiitos kauan, ja on aivan turha minulle tulla lestadiolaisen sanomaan, että tee parannus, tai joudut helvettiin. Minä sanon tee itse parannus. olet jo uskosi helvetissä.
Sinulle linnanrouva en halua näitä tekstejä työntää. Sinun kohtalosi on ollut syntyä juuri lestadiolaiseen kotiin. Ja kotiaan ja vanhempia pitää kunnioittaa oli uskossa tai ei. Olet valinnut oikean tien itsellesi mielestäni. Mutta tuon oman mieleipiteenin tein selvennykseksi lestadiolaisten eteen polvistumisella.
Vaikka mielipiteeni omasta uskostani hieman poikkeaa uskoosi, niin pidän sinua esimerkillisenä ja urheana naisena täällä niin kovien ja itserakkaitten miesten seassa. Jos ei lähimmäistä tuomitse, vaan antaa anteeksi ja kiittää, on mieli silloin todella voi sanoa "autuas"
Mutta vielä, en autuutta saa täällä minulle tuomioita antavilta, kuolemalla pelottelijoilta, ja Jumalan sanan väärinkäyttäjiltä. - Jumala ompi linnamme
su kirjoitti:
Niin tällä eteensä polvistumisella tarkoitan sitä, mitä täälläkin eräät harrastavat: Tee parannus, muuten joudut helvettiin. Eikö tämä ole ihmisen nöytyyttämistä?
Kysynkin, voiko ihminen sanoa yleensä toiselle näin. Se tarkoittaa, että minä olen parempi kuin sinä. Uhkaillen helvetillä!
Tämä parannuskeino voitaisiin tehdä, jos sitä yleensä tarvitaan , toista tietä. Kehua Jumalan armeliaisuutta. Ja kysyä haluatko tietää miten hyvä ja suojeleva Jumala on.
Nämä, mitkä parannusta tarvitsevat ovat varkaita, murhamiehiä, lastensa raiskaajia, vaimojensa alistajia. yleensä alaisten ja heikompien hyväksikäyttäjiä ja sortajia. Joita on myös lestadiolaisissa ja muissa lahkoissa. Jos tällaiselle menet ja sanot, että tee parannus, niin saat turpaasi.
He huomaavat vasta parannustarpeensa kun tulee viimeinen seinä vastaa. Ja heidän eläissäänkin useille se tulee. Sitten ei ole muuta mahdollista kuin saada oma ja toisten kunnioitus takaisin hakea viimeinen oljenkorsi uskovaisten yhteisöistä.
Minä, olen elänyt Jumalan kiitos kauan, ja on aivan turha minulle tulla lestadiolaisen sanomaan, että tee parannus, tai joudut helvettiin. Minä sanon tee itse parannus. olet jo uskosi helvetissä.
Sinulle linnanrouva en halua näitä tekstejä työntää. Sinun kohtalosi on ollut syntyä juuri lestadiolaiseen kotiin. Ja kotiaan ja vanhempia pitää kunnioittaa oli uskossa tai ei. Olet valinnut oikean tien itsellesi mielestäni. Mutta tuon oman mieleipiteenin tein selvennykseksi lestadiolaisten eteen polvistumisella.
Vaikka mielipiteeni omasta uskostani hieman poikkeaa uskoosi, niin pidän sinua esimerkillisenä ja urheana naisena täällä niin kovien ja itserakkaitten miesten seassa. Jos ei lähimmäistä tuomitse, vaan antaa anteeksi ja kiittää, on mieli silloin todella voi sanoa "autuas"
Mutta vielä, en autuutta saa täällä minulle tuomioita antavilta, kuolemalla pelottelijoilta, ja Jumalan sanan väärinkäyttäjiltä.Kiitos savon pappa tiedänkin, ettet minua tuomaroi...
En todellakaan mene minkäänlaisten lakihenkisten saarnamiesten enkä naisten alle.
Senpä vuoksi ei minulla ole halua lähteä kokouksiin toisten syyteltäväksi ja parannuksia anelemaan ihmisiltä.
Riittää, kun Jumalani edessä joko seison tai kaadun.
Jumala näkee kaiken.
kenellekään en pahaa halua sanoa enkä tehdä ja jos teen osaan pyytää kyllä anteeksi.
Jokaisella saa olla oma uskonsa ja vakaumuksensa.
Turha on ketään helvettiin usutella, minulla ei ainakaan ole valtuuksia eikä haluakaan moiseen asiaan.
Siunauksia sunnuntai-iltaan ja myös vaimolle ja kaikkea hyvää...
- Κέρβερος
Hihii Jorma -
Et toki ymmärrä !
Tää remmihän on lestadiolaisista, eikä sinun sukulaisista. Toki kaikki sukulaiset ja tuttavat ovat mukavia, lessutkin.
Sukulaiset ja kaverit on kivoja ja avuliaita - toki.
Mutta täällä on nyt oikeasti näitä kaikkia ihmisiä.
Heillä on jyrkkiä mielipiteitä kaikista - minustakin - minut on tuomittu saatananperkeleenhelvettiin - olkoon niin sitten. Mutta nämä tuomarit tuntuvat vaan kaikki olemaan maanpäällisiä ihmisiä omine mielihaluineen ja tuomarointeineen.
Tämä havaitseasi katkeruus johtuu ihan muualta kuin ystävyydestä.
Arvaanpa, että se johtuu raamatuntulkinnasta - tuhannet ihmiset ovat käännelleet raamattua heille sopivaksi ja nämä toisintulkinneet ei sitten enään kuulu samaan porukkaan ! - Jumala ompi linnamme
Niinpä jokainen tekee uskonvalintansa itse!
Ei kukaan sinua ole tyrkkäämässä minnekään, jollet sinä sitten itse?
Ei kenellekään ole annettu tuomiovaltaa.
Ota vastuu ja katso peiliin...
Jumala antaa kaikille samat mahdollisuudet valita...
Hän on hienotunteinen...ei pakota ihmistä mihinkään väkisin.
Ota vastuu omasta vaelluksestasi ja valinnoistasi....älä sysää sitä muiden harteille.
Luota mieluummin elävään Jumalaan kuin muiden mielipiteisiin!
Tiedän kokemuksesta, minutkin on tuomittu ihmisten toimesta, kun en käy seuroissa....en välitä, sillä tiedän, että Jumala näkee ja tuntee minut...
Siunauksin....- teu.
Niin koska su ei ole vastannut , katson että kenttä on vapaa.
minä tiedän että tarkoitit sanoessasi , ei kenelläkään ole annettu
tuomio valtaa että tarkitit ihmistä .. mutta silloin kun Mat.26:18 kirjoitettiin , jeesus oli vielä täällä . Ja hän sai kaiken vallan maassa ja Taivaassa .Hänet kyllä laskettiin jo Taivaallisiin .
mutta oli viela astumatta taivaaseen .
Se tarkoitti sitä . Että kun taivaaseen astuminen tapahtui ,
oli Jeesuksen Kristuksen VALTA TAIVAALLINEN joten
heillä on tehtävä jako myös tehty , tarkoittaa sitä että
Kaikkia ei Jumala enää joudu tekemään , vaan Hänen
töitään Kristus helpottaa .
Vaikka täällä ollessa oli niin , että Poika ei tiennyt maailman
loppumisesta , olen varma että jopitkään on Jeesus tiennyt
kaiken , minkä isäkin eli kaiken .
Mitä tulee valintoihin . on kyllä parasta sanoa näin .-
että kun nykyisellään valinta on Jumala tai Jeesus niin
kaikki se mitä pidämme hyvänä , voi valita , mutta jos
tarkoitetaan uskoa mikä valitaan , se on kannattavaa
että se saisi sellaisen valinnan joka vie varmuudella
taivaaseen . ja että se eipakota ketään mihinkään näin
katsottuna ero on siinä , että on saanut valinta oikeuden
niin on myös saanut vaihtoehdon eli valitse hyvä :
ja missään kohtaa ei sanota (valitse paha. ) Eikä niin
kuin ne kaksi nais pappia jotka tuli TV:n haastatteluun
siinä viimeero jupakassa / aikana kun heiltä kysyttiin lesbous
asiaa : tuhdimpi sanoi kun me lähdemme vuoteelta meillä
on armo , juu jokaisella on mutta kuinka se tai siihen voisi
paivästä toiseen ,siis kuin se luulee että se armo toimii
kunse on itse tehtyä syntia , minusta armoa saa kun on ollu
nöyrä ja anoo anteeksi ..vai kuinka siko herrassa . - v.de.-ew-
teu. kirjoitti:
Niin koska su ei ole vastannut , katson että kenttä on vapaa.
minä tiedän että tarkoitit sanoessasi , ei kenelläkään ole annettu
tuomio valtaa että tarkitit ihmistä .. mutta silloin kun Mat.26:18 kirjoitettiin , jeesus oli vielä täällä . Ja hän sai kaiken vallan maassa ja Taivaassa .Hänet kyllä laskettiin jo Taivaallisiin .
mutta oli viela astumatta taivaaseen .
Se tarkoitti sitä . Että kun taivaaseen astuminen tapahtui ,
oli Jeesuksen Kristuksen VALTA TAIVAALLINEN joten
heillä on tehtävä jako myös tehty , tarkoittaa sitä että
Kaikkia ei Jumala enää joudu tekemään , vaan Hänen
töitään Kristus helpottaa .
Vaikka täällä ollessa oli niin , että Poika ei tiennyt maailman
loppumisesta , olen varma että jopitkään on Jeesus tiennyt
kaiken , minkä isäkin eli kaiken .
Mitä tulee valintoihin . on kyllä parasta sanoa näin .-
että kun nykyisellään valinta on Jumala tai Jeesus niin
kaikki se mitä pidämme hyvänä , voi valita , mutta jos
tarkoitetaan uskoa mikä valitaan , se on kannattavaa
että se saisi sellaisen valinnan joka vie varmuudella
taivaaseen . ja että se eipakota ketään mihinkään näin
katsottuna ero on siinä , että on saanut valinta oikeuden
niin on myös saanut vaihtoehdon eli valitse hyvä :
ja missään kohtaa ei sanota (valitse paha. ) Eikä niin
kuin ne kaksi nais pappia jotka tuli TV:n haastatteluun
siinä viimeero jupakassa / aikana kun heiltä kysyttiin lesbous
asiaa : tuhdimpi sanoi kun me lähdemme vuoteelta meillä
on armo , juu jokaisella on mutta kuinka se tai siihen voisi
paivästä toiseen ,siis kuin se luulee että se armo toimii
kunse on itse tehtyä syntia , minusta armoa saa kun on ollu
nöyrä ja anoo anteeksi ..vai kuinka siko herrassa .Lopeta tuo jatkuva Jeesuksen pilkkaaminen! Jeesus kirjoitetaan isolla alkukirjaimella... sivistyneet luciferilaisetkin tekee niin!
asiaan:
Mitä tulee nais pappeuteen niin rikollisen kristinuskon toimesta on naisia poljettu alas luciferilaisittain kautta aikojen. Luciferilaiset ovat unohtaneet, että historian mukaan Nainen on myös Jumalan Vaimona! Ellen väärin muista niin Hänen Nimi oli ASHERA ja Jumalan Nimen jätän mainitsematta. Ashera:sta löytyy paljon argeolisia todisteita myös ja kirjoitettua tekstiä.
Raamatussa on yritetty salata useampien Jumalien olemassa olosta mutta edellen raamatussa on vihjeitä; muistaakseni ei Jumalan ja Jeesuksen Omalla Sanalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2352028- 841228
- 891044
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1141041J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847- 123840
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa98794- 119764
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124706- 23701