Kaikkialla puhutaan narsistista joka takuulla pettää no sehän on todennäköistä mutta satunpa tietämään ettei aina mikään sääntö. Jotkin tapaukset kyllä pysyvät uskollisina syystä tai toisesta ehkä pelosta, ehkä uskonnon takia, ehkä se haluaa pysyä uskollisena hivelläkseen omaan paremmuuden tuntoaan ja turvautua siihen että no ainakin olen uskollinen ja tietenkin sen varjolla saada oikeuksia mitä ihmeellisimpiin asioihin. Mutta mitäs jos petänkin narsistia? Se että pistän haisemaan oikein kunnolla ja touhuan pitkin kaupunkia tuskin narsistia oikeasti kiinostaa siitähän saa vain yhden mollaus ja syyttelyn aiheen lisää mutta mitä jos tahdonkin oikeasti kuulua jollekin toiselle ja teen sen selväksi sille, mutta narsistin tunnekkoukku ja syyllistäminen silti pitävät otteessaan?
Tiedän jo että kyseinen on lähes mahdotonta koska narsistia on pelottavaa lähteä uhmaamaan mutta pieni mahdollisuus on jos uhrissa on potkua.
En ole elänyt narsistin kanssa mutta olen tuntenut kyllä parikin: yököttäviä olentoja vaikkeivät itse ehkä syyllisiä tilaansa olekkaan. Olen myös seurannut niiden surustelua sivusta ja kuinka pahalta tuntuukaan seurata vierestä kuinka narsisti tuhoaa sielun; imemällä sen kuiviin väittäen sen kaiken olevan rakkautta: uhri uskoo sen ja hitaasti riutuu pois!
No mitenkäs käy jos pettääkin narsistia?
117
1341
Vastaukset
"mitäs jos petänkin narsistia? Se että pistän haisemaan oikein kunnolla ja touhuan pitkin kaupunkia tuskin narsistia oikeasti kiinostaa..."
Kuuluisat viimeiset sanat.
:DNo mutta...Eiköhän tuo riipu aivan ihmisestä. Joitain haittaa, joitain ei haittaa lainkaan...Mutta veikkaan kyllä jälkimmäisten tapausten olevan aika harvassa.
- SympathyForTheDevil
Tottakai se on tapauskohtaista mutta varsinainen kysymys kuitenkin kuului: mitä jos tahdonkin oikeasti kuulua jollekin toiselle ja teen sen selväksi sille, mutta narsistin tunnekkoukku ja syyllistäminen silti pitävät otteessaan?
En tiedä pitäiskö minun näin yököttävänä olentona edes vastata tuohon... ;(
No siis...En oikein ymmärrä edes koko kysymystä.
Tuohan on aivan kokonaan sinusta kiinni annatko noiden vaikuttaa...Ja toisakseen miksi pitää pettää, kun voi erota? Pettämällä muutut vain juuri siksi, mitä vihaat.
Minulta jäi ilmeisesti joku pointti joko huomaamatta, tai sitten tuossa ei edes ole sellaista...- 2+14=16
dizel kirjoitti:
Tuohan on aivan kokonaan sinusta kiinni annatko noiden vaikuttaa...Ja toisakseen miksi pitää pettää, kun voi erota? Pettämällä muutut vain juuri siksi, mitä vihaat.
Minulta jäi ilmeisesti joku pointti joko huomaamatta, tai sitten tuossa ei edes ole sellaista..."En tiedä pitäiskö minun näin yököttävänä olentona edes vastata tuohon... ;("
Äläs ny ota itseesi, minäkin tavallaan pidän sinusta täälllä...
Mutta muuten oltiin samoilla linjoilla...ettei ihan oikein käsittänyt, mistä on kysymys...vaikka en niihin yököttäviin lukeudukkaan... - LK
dizel kirjoitti:
Minulta jäi ilmeisesti joku pointti joko huomaamatta, tai sitten tuossa ei edes ole sellaista..."En tiedä pitäiskö minun näin yököttävänä olentona edes vastata tuohon... ;("
Ei tätä palstaa edes olisi ilman teitä yököttäviä olentoja, niin kai teillekkin täytyy antaa puheenvuoro ;)
Itsehän olen siis täydellinen. 2+14=16 kirjoitti:
"En tiedä pitäiskö minun näin yököttävänä olentona edes vastata tuohon... ;("
Äläs ny ota itseesi, minäkin tavallaan pidän sinusta täälllä...
Mutta muuten oltiin samoilla linjoilla...ettei ihan oikein käsittänyt, mistä on kysymys...vaikka en niihin yököttäviin lukeudukkaan...Jos olisin ottanut itseeni en olisi vastannut alunperinkään mitään.
Tuo on vain sellaista omaa huumoriani, mitä kylvän varmaan joka toiseen lauseeseen. (;
(Tietenkin tekstimuodosta johtuen se ei aina välity perille asti...mikä on harmillista.)- 10+13=23
dizel kirjoitti:
Jos olisin ottanut itseeni en olisi vastannut alunperinkään mitään.
Tuo on vain sellaista omaa huumoriani, mitä kylvän varmaan joka toiseen lauseeseen. (;
(Tietenkin tekstimuodosta johtuen se ei aina välity perille asti...mikä on harmillista.)"Jos olisin ottanut itseeni en olisi vastannut alunperinkään mitään"
kyllä minä tuon tiesin...jotenkin vaan huvitti tuo yököttävä...
miksi haluaa olla läheisessä suhteessa yököttävän kanssa... LK kirjoitti:
"En tiedä pitäiskö minun näin yököttävänä olentona edes vastata tuohon... ;("
Ei tätä palstaa edes olisi ilman teitä yököttäviä olentoja, niin kai teillekkin täytyy antaa puheenvuoro ;)
Itsehän olen siis täydellinen.;D
- LK
dizel kirjoitti:
;D
Tosin luotan toki siihen että olet jo huomannut sen, en tahdo väheksyä älykkyyttäsi.
LK kirjoitti:
Tosin luotan toki siihen että olet jo huomannut sen, en tahdo väheksyä älykkyyttäsi.
No...kai sinä olet ihan siedettävä heppu. ;)
dizel kirjoitti:
No...kai sinä olet ihan siedettävä heppu. ;)
*räpsyttelee ripsiään viattoman näköisenä*
- LK
dizel kirjoitti:
"*räpsyttelee ripsiään viattoman näköisenä*"
Seems legit.
Mennään sit naimisiin ja ostetaan koira.
Tai jos voisit maksaa sen koiran? Nyt just vähä rahat tiukoilla, jos pistät tilille ni tiiän yhen kaverin keltä saan aika hyvän koiran. Maksan sit takas. LK kirjoitti:
"*räpsyttelee ripsiään viattoman näköisenä*"
Seems legit.
Mennään sit naimisiin ja ostetaan koira.
Tai jos voisit maksaa sen koiran? Nyt just vähä rahat tiukoilla, jos pistät tilille ni tiiän yhen kaverin keltä saan aika hyvän koiran. Maksan sit takas.Sounds like a plan.
Mutta miten jos hoidetaan ne häät kuitenkin ensin pois alta ja katsotaan noita tylsiä raha-asioita sitten honeymoonin jälkeen. ;P- LK
dizel kirjoitti:
Sounds like a plan.
Mutta miten jos hoidetaan ne häät kuitenkin ensin pois alta ja katsotaan noita tylsiä raha-asioita sitten honeymoonin jälkeen. ;PJoo, tuota täs on nyt ilmenny vähän kaikenlaista ku tuo äiti sairastu nyt aika pahasti ja joudun oikeesti olemaa sen luona sairaalassa ni joutuu vähä lykkäämää niitä häitä vielä, oikeesti tosi harmi, en jaksais odottaa! Toivottavasti saadaa hänet kuntoo tilanne on kyl tosi vakava :(
Mut se koira pitää tosiaa maksaa nyt heti et jos pistät ne rahat vaik? Ei todellaka oo kysy siitä etten maksais takasi, oon hyväpalkkasis töissä ja rahaa on mut nyt on justiin ollu vähä ongelmia noitten pankin tietojärjestelmien kanssa... LK kirjoitti:
Joo, tuota täs on nyt ilmenny vähän kaikenlaista ku tuo äiti sairastu nyt aika pahasti ja joudun oikeesti olemaa sen luona sairaalassa ni joutuu vähä lykkäämää niitä häitä vielä, oikeesti tosi harmi, en jaksais odottaa! Toivottavasti saadaa hänet kuntoo tilanne on kyl tosi vakava :(
Mut se koira pitää tosiaa maksaa nyt heti et jos pistät ne rahat vaik? Ei todellaka oo kysy siitä etten maksais takasi, oon hyväpalkkasis töissä ja rahaa on mut nyt on justiin ollu vähä ongelmia noitten pankin tietojärjestelmien kanssa...No voi harmin paikka... :( Toivottavasti kaikki menee hyvin ja äitisi toipuu pikapuoliin...
Harmittaa kyllä aivan kauheasti. Oli jo mielessä, miten lähdettäisiin häämatkalle erääseen kuumaan ja eksoottiseen paikkaan...bikinitkin menin jo ostamaan. Pari numeroa liian pienet kyllä, mutta jotenkin kuvittelin, ettei niitä kuitenkaan kauan ehdi päällä pitää...
Mutta...Mulla on itsellänikin tosi huono rahatilanne tällä hetkellä, kun kaikki matkajärjestelytkin piti hoitaa, että jos ei hirveästi haittaa, niin ajattelin lähteä sille häämatkalle kaikesta huolimatta...kun olet kuitenkin siellä äitisi luona, ei mene kaikki rahat hukkaan ja You know...
Koirallekaan ei olisi nyt hoitajaa, kun sinäkin olet äitisi luona, että sekin asia nyt sitten lykkääntyy vähän joka tapauksessa...
Naapurin Pentti tuossa juuri muuten soitti ja sanoi, että kuulemma tuntee paikan hyvin ja sanoi että lähtee ilomielin mukaan oppaaksi. Että enköhän minä siellä pärjää...
Mutta toivottavasti keksit jotain tuon koira-asian suhteen, tosi ikävää, että meni nyt näin...Mutta toivottavasti nähdään pian. Järjestetään ne häät sitten sen jälkeen ja uusia matkojahan saa aina. :)- LK
dizel kirjoitti:
No voi harmin paikka... :( Toivottavasti kaikki menee hyvin ja äitisi toipuu pikapuoliin...
Harmittaa kyllä aivan kauheasti. Oli jo mielessä, miten lähdettäisiin häämatkalle erääseen kuumaan ja eksoottiseen paikkaan...bikinitkin menin jo ostamaan. Pari numeroa liian pienet kyllä, mutta jotenkin kuvittelin, ettei niitä kuitenkaan kauan ehdi päällä pitää...
Mutta...Mulla on itsellänikin tosi huono rahatilanne tällä hetkellä, kun kaikki matkajärjestelytkin piti hoitaa, että jos ei hirveästi haittaa, niin ajattelin lähteä sille häämatkalle kaikesta huolimatta...kun olet kuitenkin siellä äitisi luona, ei mene kaikki rahat hukkaan ja You know...
Koirallekaan ei olisi nyt hoitajaa, kun sinäkin olet äitisi luona, että sekin asia nyt sitten lykkääntyy vähän joka tapauksessa...
Naapurin Pentti tuossa juuri muuten soitti ja sanoi, että kuulemma tuntee paikan hyvin ja sanoi että lähtee ilomielin mukaan oppaaksi. Että enköhän minä siellä pärjää...
Mutta toivottavasti keksit jotain tuon koira-asian suhteen, tosi ikävää, että meni nyt näin...Mutta toivottavasti nähdään pian. Järjestetään ne häät sitten sen jälkeen ja uusia matkojahan saa aina. :)Pidin sinua lämpimänä ja rakastavana ihmisenä, en olisi ikinä uskonut että olet noin kylmä! Todellakin tilanne on nyt täällä hyvin huono ja tarvitsisin sinun tukeasi että jaksaisin jotenki kaiken tämän läpi... olen itkenyt aamusta iltaan. :(
Oikeasti, älä hylkää nyt, minä uskon että tästä tulee vielä jotain jos vaan annat meille tilaisuuden... olet ollut minulle niin paljon enemmän kun kukaan ikinä, kerrankin tuntui että löytyi joku joka oikeasti ymmärtää minua. Minä en ole valmis vielä luovuttamaan, olet minulle aivan liian tärkeä siihen! Jutellaan tästä kasvokkain, olen varma että näet miten tämä on ihan liian tärkeää heitettäväksi hukkaan! Jos laitat 200e tilille niin saan vuokrattua auton, tulen sinne heti niin jutellaan tästä kasvokkain, ei tällaisia asioita voi nettikirjeenvaihdolla selvitellä! LK kirjoitti:
Pidin sinua lämpimänä ja rakastavana ihmisenä, en olisi ikinä uskonut että olet noin kylmä! Todellakin tilanne on nyt täällä hyvin huono ja tarvitsisin sinun tukeasi että jaksaisin jotenki kaiken tämän läpi... olen itkenyt aamusta iltaan. :(
Oikeasti, älä hylkää nyt, minä uskon että tästä tulee vielä jotain jos vaan annat meille tilaisuuden... olet ollut minulle niin paljon enemmän kun kukaan ikinä, kerrankin tuntui että löytyi joku joka oikeasti ymmärtää minua. Minä en ole valmis vielä luovuttamaan, olet minulle aivan liian tärkeä siihen! Jutellaan tästä kasvokkain, olen varma että näet miten tämä on ihan liian tärkeää heitettäväksi hukkaan! Jos laitat 200e tilille niin saan vuokrattua auton, tulen sinne heti niin jutellaan tästä kasvokkain, ei tällaisia asioita voi nettikirjeenvaihdolla selvitellä!Oih...Tuo oli kauneinta, mitä kukaan on minulle koskaan sanonut!
Perun matkani samantien. Anteeksi, kun olin niin ajattelematon...
En tiedä, mitä päässäni oikein liikkui...Ei ollut ollenkaan minun tapaistani...tämä koko hääjuttu tuli niin yllättäen ja viimepäivät ovat olleet todella stressaavia ja...
Mutta olet oikeassa, minun pitäisi olla siellä. Olet varmasti jo todella uuvuksissa kaikesta sattuneesta ja sitten minä vielä menin tuollaista edes ehdottamaan...Niin, että jos tehdäänkin siten, että tulen autollani sinne sinun luoksesi...Et missään nimessä saa poistua äitisi viereltä nyt, kun hän on sairaana...et, ainakaan minun vuokseni...tällaisen mitättömän ihmisen....kun tuollaistakin menin vielä tekemään... *snif*
Kerro vain osoite, niin nähdään pian, korvaan sinulle kaiken aiheuttamani ikävän...Ja vielä kerran, anteeksi. Tulet aina olemaan tärkein ihminen minulle...Toivottavasti uskot sen.- LK
dizel kirjoitti:
Oih...Tuo oli kauneinta, mitä kukaan on minulle koskaan sanonut!
Perun matkani samantien. Anteeksi, kun olin niin ajattelematon...
En tiedä, mitä päässäni oikein liikkui...Ei ollut ollenkaan minun tapaistani...tämä koko hääjuttu tuli niin yllättäen ja viimepäivät ovat olleet todella stressaavia ja...
Mutta olet oikeassa, minun pitäisi olla siellä. Olet varmasti jo todella uuvuksissa kaikesta sattuneesta ja sitten minä vielä menin tuollaista edes ehdottamaan...Niin, että jos tehdäänkin siten, että tulen autollani sinne sinun luoksesi...Et missään nimessä saa poistua äitisi viereltä nyt, kun hän on sairaana...et, ainakaan minun vuokseni...tällaisen mitättömän ihmisen....kun tuollaistakin menin vielä tekemään... *snif*
Kerro vain osoite, niin nähdään pian, korvaan sinulle kaiken aiheuttamani ikävän...Ja vielä kerran, anteeksi. Tulet aina olemaan tärkein ihminen minulle...Toivottavasti uskot sen.Valitettavasti se ei nyt onnistu koska vaimoni peruikin työmatkansa ja on kotona... en ole kertonut olevani naimisissa koska suhde on vain kulissia... vaimoni on kuitenkin narsisti enkä uskalla erota, sillä hän pitää minua tunnekoukussa!
- A
LK kirjoitti:
Valitettavasti se ei nyt onnistu koska vaimoni peruikin työmatkansa ja on kotona... en ole kertonut olevani naimisissa koska suhde on vain kulissia... vaimoni on kuitenkin narsisti enkä uskalla erota, sillä hän pitää minua tunnekoukussa!
Hymyilin lempeästi lukiessani tätä draamallista dialogia. Kirjallisia ansioitakin sillä on, sen erityisen tärkeän seikan ohella, että siinä onnistuneesti henkilöhahmojensa kautta käsitellään yhteiskunnallisesti tärkeätä yleisinhimillistä kysymystä.
- 11+17=28
LK kirjoitti:
Valitettavasti se ei nyt onnistu koska vaimoni peruikin työmatkansa ja on kotona... en ole kertonut olevani naimisissa koska suhde on vain kulissia... vaimoni on kuitenkin narsisti enkä uskalla erota, sillä hän pitää minua tunnekoukussa!
Mutta voisithan sinä kuitenkin pettää häntä Deen kanssa...
ja saamme sen myötä kaikki vastauksen aloittajan kysymykseen...miten narsisti reagoi pettämiseen...
tarinalla olisi onnellinen loppu kaikkien kannalta...saisitte molemmat toisenne...sen jolle oikeasti haluatte kuulua...vaikka ei häistä mitään tulekkaan...kun et uskalla erota...
Paranemisia myös äidillesi... LK kirjoitti:
Sinä...sinä siis valehtelit minulle! Kuinka saatoit?!
En tiedä voinko toipua tästä ikinä...Miksi et kertonut? Olisin kyllä ymmärtänyt...Ollaan tunnettu niin vähän aikaa...etten ole kertonut, että olen myös seurustellut narsistin kanssa...Tiedän mitä käyt läpi.
Voin auttaa sinut irti vaimostasi...teen sen mielelläni. Sillä kaikesta huolimatta...välitän sinusta yhä paljon.
Siis jos vain haluat yhä nähdä...Jos et, niin ymmärrän sen kyllä. :(- 15+18=33
dizel kirjoitti:
Tuosta silmien räpsytyksestä...kyllä tulee jotain mieleen...että on pakko kysyä...
oletko sinä se sisarussarjan kaunein... - LK
dizel kirjoitti:
Sinä...sinä siis valehtelit minulle! Kuinka saatoit?!
En tiedä voinko toipua tästä ikinä...Miksi et kertonut? Olisin kyllä ymmärtänyt...Ollaan tunnettu niin vähän aikaa...etten ole kertonut, että olen myös seurustellut narsistin kanssa...Tiedän mitä käyt läpi.
Voin auttaa sinut irti vaimostasi...teen sen mielelläni. Sillä kaikesta huolimatta...välitän sinusta yhä paljon.
Siis jos vain haluat yhä nähdä...Jos et, niin ymmärrän sen kyllä. :(Haluan nähdä, olet ainut mitä ajattelen nykyään... tiesin että ymmärtäisit miten vaikea tilanne on minulle, asun yököttävän ihmisen kanssa... uskon että sinun rakkaudestasi saan voimaa irtaantua tästä tuhoavasta perhehelvetistä! Jos vain saisin jotain rahaa, voisin tarjota vaimolleni hänen vaatimansa kylpyläloman ja minullekkin vapautuisi tilaa olla sinun tässä ahdingossa! Vain sinun, se on ainut mitä haluan! Haluaisin vain herätä aamulla vierestäsi ja kuulla hengityksesi ja nähdä kasvosi ja tuntea lämpimän kehosi siinä vieressä...
Ethän hylkää minua? Ethän? 15+18=33 kirjoitti:
Tuosta silmien räpsytyksestä...kyllä tulee jotain mieleen...että on pakko kysyä...
oletko sinä se sisarussarjan kaunein...;)
LK kirjoitti:
Haluan nähdä, olet ainut mitä ajattelen nykyään... tiesin että ymmärtäisit miten vaikea tilanne on minulle, asun yököttävän ihmisen kanssa... uskon että sinun rakkaudestasi saan voimaa irtaantua tästä tuhoavasta perhehelvetistä! Jos vain saisin jotain rahaa, voisin tarjota vaimolleni hänen vaatimansa kylpyläloman ja minullekkin vapautuisi tilaa olla sinun tässä ahdingossa! Vain sinun, se on ainut mitä haluan! Haluaisin vain herätä aamulla vierestäsi ja kuulla hengityksesi ja nähdä kasvosi ja tuntea lämpimän kehosi siinä vieressä...
Ethän hylkää minua? Ethän?No voi p...Siis totta kai rakkaani...
Minä autan sinua...Mutta en voi lähettää rahaa nyt, muistathan että kulutin kaiken häämatkaamme. :(
Jos vain voisimme nähdä jossain hotellissa...Voin maksaa huoneen, käteistä minulla on yhä hieman...Lähdet vain yöllä, kun narsistisi nukkuu, pakkaa välttämättömimmät ja tule tänne luokseni.
Sitten karkaamme ja katoamme iäksi...Ja voimme elää onnellisina elämämme loppuun asti...vain me kaksi!
Eikä mikään tule välillemme enää koskaan!
Minulla on niin ikävä...Toivottavasti näemme pian...Sydämeni halkeaa tästä suunnattomasta kaipauksesta...11+17=28 kirjoitti:
Mutta voisithan sinä kuitenkin pettää häntä Deen kanssa...
ja saamme sen myötä kaikki vastauksen aloittajan kysymykseen...miten narsisti reagoi pettämiseen...
tarinalla olisi onnellinen loppu kaikkien kannalta...saisitte molemmat toisenne...sen jolle oikeasti haluatte kuulua...vaikka ei häistä mitään tulekkaan...kun et uskalla erota...
Paranemisia myös äidillesi...Ei se ollutkaan kiinnostunut, kuin rahoistani vain. Nyyh. :(
- 12+3=15
"mutta narsistin tunnekkoukku ja syyllistäminen silti pitävät otteessaan"
Ihan en ymmärrä...narsistin tunnekoukku?
rakastatko sinä narsistiksi nimeämääsi puolisoa...
Syyllistäminen?, mistä sinua syyllistetään...
vai tunnetko itse syyllisyyttä siitä, että hän kohtelee sinua huonosti?
Jos oikeasti tahdot kuulua toiselle...
miksi et voi kuulua toiselle...
jos kerran oikeasti tahdot...- :DDDDDDDDD
"
Syyllistäminen?, mistä sinua syyllistetään...
vai tunnetko itse syyllisyyttä siitä, että hän kohtelee sinua huonosti?"
Siis hän menee pelehtimään kaupungille, sitten kun "narsu" suuttuu niin hän suuttuu siitä että "narsu" suuttuu tästä (eli narsu näin syyllistää, vaikka oikeasti vain syyllistää itseään eli suuttuu itselleen omista tekosistaan).... eli näin saimme syyn erota ilman että tarinan narsu teki yhtään mitään. Riittää kun saa toisen suuttuumaan niin voi suuuttua siitä sille!!!!!!!!
- LK
"Jotkin tapaukset kyllä pysyvät uskollisina syystä tai toisesta ehkä pelosta, ehkä uskonnon takia, ehkä se haluaa pysyä uskollisena hivelläkseen omaan paremmuuden tuntoaan ja turvautua siihen että no ainakin olen uskollinen ja tietenkin sen varjolla saada oikeuksia mitä ihmeellisimpiin asioihin."
Hauska kun narsistin tekemänä jopa uskollisuus parisuhteessa on aika kyseenalaista toimintaa ilmeisesti :). Mutta toki tuosta pääsee siihen että mistä syistä normaalit ihmiset ovat sitten uskollisia, sekin listaus olisi kiva.
"Mutta mitäs jos petänkin narsistia?"
No sitten olet uskoton puoliso. Kyllähän se aika paheksuttavaa toimintaa monen mielestä on, etenkin sen ketä petetään. En nyt näe että se että jos pidät puolisoasi narsistina jotenkin oikeuttauisi sen enempää pettämään. Mutta jos jätetään moraalinäkökulmat sikseen niin kyllä se varmaan suuttuu jos jäät kiinni ja sitten on ihan ihmisestä kiinni mitä sen jälkeen tapahtuu. Kaikenlaisia vaihtoehtoja väliinpitämättömyydesta tai helpotuksesta aina henkirikokseen saakka. Eikä tarvitse edes puhua narsisteista.
"Se että pistän haisemaan oikein kunnolla ja touhuan pitkin kaupunkia tuskin narsistia oikeasti kiinostaa siitähän saa vain yhden mollaus ja syyttelyn aiheen lisää mutta mitä jos tahdonkin oikeasti kuulua jollekin toiselle ja teen sen selväksi sille, mutta narsistin tunnekkoukku ja syyllistäminen silti pitävät otteessaan?"
En tiedä, tuo kuulostaa aika epätoivoiselta selitykseltä pettämiselle. Että tahdonkin oikeasti jonkun muun mutta pakko toteuttaa se pettämisellä koska oma puoliso on semmoinen mikä nyt ikinä onkaan. Tuskin haluaisit sinua kohtaan niin meneteltävän, mutta jos jätetään taas moraalinäkökulmat sikseen niin sitten varmaan pidät rakastajaa. Se voi olla vain aika työlästä noin salailun kannalta eikä se rakastaja ei välttämättä jaksa loputtomiin olla toinen mies/nainen. Mutta siis kyllähän ihmiset noinkin tekevät, eikä sinua kai voi oikein kukaan estääkkään.
"Tiedän jo että kyseinen on lähes mahdotonta koska narsistia on pelottavaa lähteä uhmaamaan mutta pieni mahdollisuus on jos uhrissa on potkua."
Ei se ole lainkaan mahdotonta. Mutta kyllähän tuo on semmoinen kuvio että sälytetään vastuu omista valinnoista jonkun muun niskoille, tässä tapauksessa sen puolison niskoille ketä pettää. Vaikka tietyssä mielessä se kuulostaakin aika hupaisalta skenaariolta, en usko että se on niin hauska jos itse joutuu olemaan jonain osapuolena siinä.
"En ole elänyt narsistin kanssa mutta olen tuntenut kyllä parikin: yököttäviä olentoja vaikkeivät itse ehkä syyllisiä tilaansa olekkaan. Olen myös seurannut niiden surustelua sivusta ja kuinka pahalta tuntuukaan seurata vierestä kuinka narsisti tuhoaa sielun; imemällä sen kuiviin väittäen sen kaiken olevan rakkautta: uhri uskoo sen ja hitaasti riutuu pois!"
Jep. Ja sitten itse ajattelit että on ok alkaa pettämään puolisoa koska on sen vika ettei voi erotakkaan. Reilukerho. - SympathyForTheDevil
No mutta dizel oletko mielestäsi narsisti? mielenkiintoista! miten määrittelet narsistin?
ja tunnekoukku on tila jonka narsisti on rakentanut kumppanin päähän: ilman minua sinä et ole mitään, ilman minua et selviä, minun kanssani sinun on helppo olla, olihan meillä paljon hyvääkin, kyllähän mä ansaitsinkin vahan saada pataan olinhan mä kokoa ajan nalkuttamassa, kyllähän se mua myös suojeli, olen sille niin paljon velkaa.
puhun siis oikeasta narsismista enkä mistään keittiö psykologiasta.- 4+9=13
"a tunnekoukku on tila jonka narsisti on rakentanut kumppanin päähän: ilman minua sinä et ole mitään, ilman minua et selviä, minun kanssani sinun on helppo olla, olihan meillä paljon hyvääkin, kyllähän mä ansaitsinkin vahan saada pataan olinhan mä kokoa ajan nalkuttamassa, kyllähän se mua myös suojeli, olen sille niin paljon velkaa."
uskotko sinä itse tuohon...ettet ole mitään, et selviä yms. - SympathyForTheDevil
4+9=13 kirjoitti:
"a tunnekoukku on tila jonka narsisti on rakentanut kumppanin päähän: ilman minua sinä et ole mitään, ilman minua et selviä, minun kanssani sinun on helppo olla, olihan meillä paljon hyvääkin, kyllähän mä ansaitsinkin vahan saada pataan olinhan mä kokoa ajan nalkuttamassa, kyllähän se mua myös suojeli, olen sille niin paljon velkaa."
uskotko sinä itse tuohon...ettet ole mitään, et selviä yms.No jospa hetkisen perehtyisit asiaan tuo on psykologinen termi joka kuvaa juuri kyseistä oiretta. Narsismista löytyy nykyään aika paljon tietoa eikä se ole kovin keveätä luettavaa!
- 13+1=14
SympathyForTheDevil kirjoitti:
No jospa hetkisen perehtyisit asiaan tuo on psykologinen termi joka kuvaa juuri kyseistä oiretta. Narsismista löytyy nykyään aika paljon tietoa eikä se ole kovin keveätä luettavaa!
Joo tiedetään...mutta ei narsistia silti tarvitse uskoa...
Pikkusen hämmentää vain...kenestä sinä oikein puhut...kun aloituksessa kerroit...
"En ole elänyt narsistin kanssa mutta olen tuntenut kyllä parikin: yököttäviä olentoja vaikkeivät itse ehkä syyllisiä tilaansa olekkaan."
puhutko sinä jonkun muun elämästä ja parisuhteesta vaiko omastasi...kun tuskin sen jonkun muun suhde narsistiin...saa aikaan sinussa ko. tunnekoukun... Ehkä olenkin.
Määritelmän kertomiseen menisi ikuisuus, joten voit lukea sen täältä palstalta jos haluat...
Miten kuvailit tuota tunnekoukkua, niin ei se koukku mihinkään kivikkoon uppoa, kyllä sen alustan tarvitsee olla sopiva ja tarpeeksi pehmeä, että se koukku saa siitä otteen. ;)
Oikeastihan tuo nimitys, ei tarkoita mitään muuta, kuin sen kumppanin omista tuntemuksista lähtöisin olevia luuloja ja vaikeutta päästää irti...Mitään muuta mystistä siihen ei sisälly ja noita "tunnekoukkuja" nyt syntyy parisuhteissa oli se toinen osapuoli narsisti, tai mikä hyvänsä...
Siitä nyt on vain tullut tuollainen muotinimitys varsinkin narsismista puhuttaessa.- SympathyForTheDevil
dizel kirjoitti:
Ehkä olenkin.
Määritelmän kertomiseen menisi ikuisuus, joten voit lukea sen täältä palstalta jos haluat...
Miten kuvailit tuota tunnekoukkua, niin ei se koukku mihinkään kivikkoon uppoa, kyllä sen alustan tarvitsee olla sopiva ja tarpeeksi pehmeä, että se koukku saa siitä otteen. ;)
Oikeastihan tuo nimitys, ei tarkoita mitään muuta, kuin sen kumppanin omista tuntemuksista lähtöisin olevia luuloja ja vaikeutta päästää irti...Mitään muuta mystistä siihen ei sisälly ja noita "tunnekoukkuja" nyt syntyy parisuhteissa oli se toinen osapuoli narsisti, tai mikä hyvänsä...
Siitä nyt on vain tullut tuollainen muotinimitys varsinkin narsismista puhuttaessa.tottahan tuo on kaikki mutta narsisti nyt vaan sattuu olemaan mestaari niitä koukkuja luomaan eikä siitä mielestäni joi ainakaan uhria syyttää jos narsisti noita koukkuja ihmiseen upottaa vai oletko sitä mieltä että omapahan on vikansa kun ei osannut olla tarpeeksi skeptinen suhteen alussa
mutten usko että olet oikeasti narsisti koska ne eivät yleensä huomaa itsessään vikaa saatika sitä että olisivat maailman pahimpia alistajia - 15+5=20
dizel kirjoitti:
Ehkä olenkin.
Siitä nyt on vain tullut tuollainen muotinimitys varsinkin narsismista puhuttaessa."Oikeastihan tuo nimitys, ei tarkoita mitään muuta, kuin sen kumppanin omista tuntemuksista lähtöisin olevia luuloja ja vaikeutta päästää irti...Mitään muuta mystistä siihen ei sisälly ja noita "tunnekoukkuja" nyt syntyy parisuhteissa oli se toinen osapuoli narsisti, tai mikä hyvänsä.."
puhut taas asiaa, jonka vanha tätikin ymmärtää...itsehän siihen koukkuun tarttuu...kun se suhteen alun imartelu tuntuu niin hyvältä...
mutta ymmärsin sylkäistä koukun pois...
kun se rupes maistumaan pahalta...
ruostui vissiin ajan kanssa...
imartelu muuttui mitätöinniksi... - 11+10=21
tottahan tuo on kaikki mutta narsisti nyt vaan sattuu olemaan mestaari niitä koukkuja luomaan eikä siitä mielestäni joi ainakaan uhria syyttää jos narsisti noita koukkuja ihmiseen upottaa vai oletko sitä mieltä että omapahan on vikansa kun ei osannut olla tarpeeksi skeptinen suhteen alussa
mutten usko että olet oikeasti narsisti koska ne eivät yleensä huomaa itsessään vikaa saatika sitä että olisivat maailman pahimpia alistajia"mutten usko että olet oikeasti narsisti koska ne eivät yleensä huomaa itsessään vikaa saatika sitä että olisivat maailman pahimpia alistajia "
ahaa hän on narsmin asiantuntija...tietää kuka on ja kuka ei...
ja silti kyselee narsistin reaktioita...
- SympathyForTheDevil
Ja LK puhut nyt terveestä parisuhteesta et narsistisesta ja käsittelet narsismia heppoisena tekijänä mutta todellisuudessa se ei ole sitä.
Enkä ole menossa ketään pettämään tarkoitus oli saada keskustelu aikaisseksi siitä että miten narsisti tuommoiseen reagoisi.- LK
En puhu erityisesti narsistisesta tai terveestä parisuhteesta, nuo asiat pätevät ihan parisuhteeseen yleisesti laadusta riippumatta. Minusta tuon kysymyksen kannalta on pääosin aika epäolennaista onko se puoliso narsisti vai ei (koska ei se tee siitä pettäjän toiminnasta mitenkään järkevämpää tai oikeuta kohtelemaan puolisoa sen huonommin).
En tiedä mitä sinä henk. koht. olet menossa tekemään mutta kun viesti oli muodossa 'mitä jos petän' niin vastasin siihen myös samassa muodossa. En oikeastaan olettanut että sinä olisit nyt pettämässä jotain narsistipuolisoasi, etenkään kun sanoit ettet ole narsistin seurassa oleillut.
Mutta siihen miten reagoisi niin varmaan se skaala on ihan sama kun mikä aiemmin mainitsin, helpotuksesta henkirikokseen. Toki narsisteilla varmaan harvemmin mikään positiivinen reaktio, mutta kelläpä olisi. Uskoisin että toki se koettu loukkaantuminen voi olla keskimäärin suurempi mutta kun narsistitkaan ei ole sillein standardoituja niin ei pysty sanomaan. - 14+16=30
mutta et halua miettiä...
miksi olet tunnekoukussa yököttävään olentoon...
Mutta tavallaan leikittelet ajatuksella, että pettäisit häntä...millainen osuus kuviossa on sillä toisella jolle tahdot oikeasti kuulua... - 13+7=20
14+16=30 kirjoitti:
mutta et halua miettiä...
miksi olet tunnekoukussa yököttävään olentoon...
Mutta tavallaan leikittelet ajatuksella, että pettäisit häntä...millainen osuus kuviossa on sillä toisella jolle tahdot oikeasti kuulua...Onko se jolle haluat oikeasti kuulua...
tuon kuvailemasi yököttävän narsistin puoliso...
jospa aloittaisit alusta tarinasi...
mikä on ongelma ja kenen se on...kenen elämään narsisti vaikuttaa...sinunko, jonkun toisenko...vai hänenkö jolle haluat kuulua...
- Teflon
Olisko tuo narsistin pettäminen jokin kosto? Pistää haisemaan ympäri kaupunkia?
Oliko tarkoitus jotenkin satuttaa narsistia? Luulen, että tuollaisissa tapauksissa narsisti nuolee haavansa eikä mitenkään tunnusta kokeneensa väärinkäytöstä.Oma elämänkumppanikin on vain pelinappula, vaikka hänelle ollaankin oltu uskollisia. Narsistin mielipide saattaa muuttua hyvinkin nopeasti. "Tuossa on ovi, jos ei kiinnosta" tyyliin..
Jos aloituksen vois muotoilla vähän laajemmin? Miten narsistia voisi satuttaa niin, että se tuntuu? Koskee työelämää tai jotain mikä on narsistille pyhää.
Miten narsistille tärkeä kulissi saataisiin romahtamaan? Mikä voisi olla sellainen valhe, minkä paljastuminen saisi narsistin tuntemaan syyllisyyttä tai suurta häpeää
Narsistilla omat heikot kohtansa. Todella heikot.- 10+18=28
"Miten narsistille tärkeä kulissi saataisiin romahtamaan?"
Yksinkertaisesti kertomalla julkisesti...narsistin, läheisille, ystäville, työtovereille jne...totuus hänestä...hänen käytöksestään...
noh, sinut voidaan leimata hulluksi...että viisain kuitenkin hankkia todisteita väärinkäytöksistä... 10+18=28 kirjoitti:
"Miten narsistille tärkeä kulissi saataisiin romahtamaan?"
Yksinkertaisesti kertomalla julkisesti...narsistin, läheisille, ystäville, työtovereille jne...totuus hänestä...hänen käytöksestään...
noh, sinut voidaan leimata hulluksi...että viisain kuitenkin hankkia todisteita väärinkäytöksistä..."Yksinkertaisesti kertomalla julkisesti...narsistin, läheisille, ystäville, työtovereille jne...totuus hänestä...hänen käytöksestään..."
Tuolla tavoin viedään vain se viimeinenkin "hidaste", mikäli toinen saa päähänsä tehdä jotain typerää. Että miettisin kuitenkin kaksi kertaa.
Aina se toinen, kun ei "romahda" ( eli ajaudu itsemurhan partaalle )...ainoastaan suuttuu.- 10+3=13
dizel kirjoitti:
"Yksinkertaisesti kertomalla julkisesti...narsistin, läheisille, ystäville, työtovereille jne...totuus hänestä...hänen käytöksestään..."
Tuolla tavoin viedään vain se viimeinenkin "hidaste", mikäli toinen saa päähänsä tehdä jotain typerää. Että miettisin kuitenkin kaksi kertaa.
Aina se toinen, kun ei "romahda" ( eli ajaudu itsemurhan partaalle )...ainoastaan suuttuu.Helvetti soikoon...
jos kyse esim. vakavasta pahoinpitelystä...
niin suuttukoon...
puhun ny narsisteista, en psykopaateista... 10+3=13 kirjoitti:
Helvetti soikoon...
jos kyse esim. vakavasta pahoinpitelystä...
niin suuttukoon...
puhun ny narsisteista, en psykopaateista..."Tavis" tuskin aina, ainakaan kovin herkästi huomaa noiden kahden eroa...
- LK
Miten narsistia voisi satuttaa niin, että se tuntuu?
No siis ihan aluksi tähänkin että jos näin tekee niin on aika turha kuvitella itse olevansa mitenkään sen parempi ihminen tai toimivansa oikein. Mutta, koska tätä on myös kiva miettiä näin tekniseltä kannalta niin varmaan se narsistista persoonallisuutta eniten vahingoittava tunne on sosiaalinen häpeä. Julkinen nolaaminen tms. Vaatisi vähän enemmän yksityiskohtia ihmisen elämästä ja toiminnasta että pystyisi spekuloimaan mikä olisi kätevin ja tehokkain tapa tehdä tämä. - 2+2=4
dizel kirjoitti:
"Tavis" tuskin aina, ainakaan kovin herkästi huomaa noiden kahden eroa...
Noh...minun käsityksen mukaan kyllä suurin osa narsisteista elää pelko persiissä, että jos heidän puuhailunsa paljastuisivat/tulisivat julki...perheenjäsenille, sukulaisille, työkavereille...
Suurin osa toiminnasta perustuu valehteluun ja salailuun...
Itsekin jonkin verran hyödynnän tuota tietoa...pelkkä vihjaus...paljastuksista riittää kyllä narsistin pitämiseen poissa... - A
dizel kirjoitti:
"Yksinkertaisesti kertomalla julkisesti...narsistin, läheisille, ystäville, työtovereille jne...totuus hänestä...hänen käytöksestään..."
Aina se toinen, kun ei "romahda" ( eli ajaudu itsemurhan partaalle )...ainoastaan suuttuu.> Tuolla tavoin viedään vain se viimeinenkin "hidaste", mikäli toinen saa päähänsä tehdä jotain typerää. Että miettisin kuitenkin kaksi kertaa.
Aina se toinen, kun ei "romahda" ( eli ajaudu itsemurhan partaalle )...ainoastaan suuttuu.
Kuulostaa yritykseltä manipuloida uhkailemalla. 2+2=4 kirjoitti:
Noh...minun käsityksen mukaan kyllä suurin osa narsisteista elää pelko persiissä, että jos heidän puuhailunsa paljastuisivat/tulisivat julki...perheenjäsenille, sukulaisille, työkavereille...
Suurin osa toiminnasta perustuu valehteluun ja salailuun...
Itsekin jonkin verran hyödynnän tuota tietoa...pelkkä vihjaus...paljastuksista riittää kyllä narsistin pitämiseen poissa...No, tuokaan ei toimi minuun...sanotaanko vaikka, että olen tottunut. :)
A kirjoitti:
> Tuolla tavoin viedään vain se viimeinenkin "hidaste", mikäli toinen saa päähänsä tehdä jotain typerää. Että miettisin kuitenkin kaksi kertaa.
Aina se toinen, kun ei "romahda" ( eli ajaudu itsemurhan partaalle )...ainoastaan suuttuu.
Kuulostaa yritykseltä manipuloida uhkailemalla.Kerroin vain pahimman mahdollisen tapahtumasarjan. :)
- nisse..
LK kirjoitti:
Miten narsistia voisi satuttaa niin, että se tuntuu?
No siis ihan aluksi tähänkin että jos näin tekee niin on aika turha kuvitella itse olevansa mitenkään sen parempi ihminen tai toimivansa oikein. Mutta, koska tätä on myös kiva miettiä näin tekniseltä kannalta niin varmaan se narsistista persoonallisuutta eniten vahingoittava tunne on sosiaalinen häpeä. Julkinen nolaaminen tms. Vaatisi vähän enemmän yksityiskohtia ihmisen elämästä ja toiminnasta että pystyisi spekuloimaan mikä olisi kätevin ja tehokkain tapa tehdä tämä.Joskus kyllä tuntuu että narsistit on kuin enkeleitä näiden muiden hirviöiden rinnalla!
- SympathyForTheDevil
Tässä tarinassa MINÄ joka olen tuntenut pari moista on sivusta katsoja joka ei nyt tässä tarinassa halua kuulua kenellekään tämän tarinan henkilöistä. Vaan henkilö 1 on parisuhteessa henkilön 2 kanssa joka sattuu olemaan narsisti ja haluaisi tämän luota pois on löytänyt uuden kumppani ehdokkaan jolle tahtoisi kuulua mutta tämä henkilö 2 pitää edelleen kiinni henkilöstä 1 narsistisessa suhteessaan tähän ja kysymys kuuluu miten henkilö 2 reagoi tilanteeseen jossa henkilö 1 kertoisi rakastavansa toista ja saisi todella todistettua että haluaa kuulua tälle aikä henkilö 2 voisi ottaa sitä pelkkänä uhmauksena. Ymmärsitkö?
- 13+20=33
Miksei henkilö 1 kykene itse ratkaisemaan ongelmaa...hae apua...
miksei hän halua erota...jos kerran rakastaa toista...vaan leikittelee ajatuksella pettää henkilöä 2
Millainen suhde sinulla on henkilöön1
entä henkilöön 2
kuin myös siihen kolmanteen osapuoleen...
kuka heistä on sinulle tärkein,
miksi olet eniten kiinnostunut henkilön 2 mahdollisesta reaktiosta siihen, että henkilö1 pettäisi häntä...että tulit tänne sitä kysymään...vaikuttaako se sinun elämääsi... - LK
Jos kysyit minulta, niin kyllä ymmärsin.
Mutta pidän vastausta kysymykseen jotenkin aika sillein itsestäänselvänä että tämä vähän hämmentää, onko tässä taustalla oletus että narsistin reagointi pettämiseen on jotenkin ratkaisevasti erilainen kun muiden ihmisten? Tai että kaikkien narsistien reaktiot pettämiseen ovat identtisiä ja ennustettavissa?
Itse kyllä näen tuossa kuviossa tuon narsistin lähinnä uhrina enkä henkilön 1 toimintaa oikein pysty näkemään missään mielessä oikeutettuna. En siis ole sitä mieltä että kaikkea tarvitsisi moraalisääntöjen mukaan aina tehdäkkään, mutta itseäni aina häiritsee semmoinen kun ilmiselvästi moraaliton toiminta koitetaan esittää oikeutettuna koska X (tässä tapauksessa koska narsisti).
Jos teet pahojasi, tee pahoja, älä koita oikeuttaa niitä. Paitsi tietysti jos siitä on jotain erityistä hyötyä, mutta älä nyt ainakaan itse kuvittele että ne olisivat jotenkin moraalisesti hyväksyttäviä.
- SympathyForTheDevil
Narsisti on usein niin taitava näyttelijä ettei kulissia noinvain murreta kertomalla kavereille
- 17+5=22
vastasinkin, että kannattaa hankkia todistusaineistoa...
pahoinpitelytapauksissa lääkäriin...
ilmoitus poliisille
esim.
tai julkistaa väärinkäyttö...esim. tähän tapaan...
http://aamusydamella.yle.fi/node/130 - LK
Ehkä ne kavereiden mielipiteet eivät ole niin tärkeitä loppujenlopuksi noin pitemmällä tähtäimellä.
LK kirjoitti:
Ehkä ne kavereiden mielipiteet eivät ole niin tärkeitä loppujenlopuksi noin pitemmällä tähtäimellä.
Niinpä. :)
- SympathyForTheDevil
Siis kuinka monta minää meinaat sekoittaan tahän sulje ne kaikki minät pois. Tämä on hypoteesi hyvä kanssakeskustelija tätä ei nyt oikeasti tapahdu eikä hypoteesissa esiinny muita persoonia kuin 1. 2 ja henkilö jonka kanssa 1 haluaa yhteisen elämän olkoon hän vaikka henkilö 3 joka taas ei ainakaan keskustelun tässä vaiheessa ole relevantti.
- 12+2=14
Niin, yritän vain ymmärtää...
Henkilöt 1 ja 2 ovat vähintäänkin parisuhteessa...
oman kertomasi mukaan et ole heistä kumpikaan...
mutta kysyt kuitenkin henkilön2,
jonka tiedät olevan narsisti(ehkä henkilö1 on sen kertonut)
reagointia siihen, että jos henkilö1 pettäisi henkilöä 2
henkilön3(jolle haluaa kuulua kokonaan) kanssa.
Pakostakin sitä miettii, että olet itse tuo henkilö3 tässä kuviossa...
mitä se kuulua kokonaan sitten tarkoittaa...seksiäkö...kun puhut petämisestä...
vaiko parisuhdetta...joka tarkoittaa että henkilö1 eroaisi henkilöstä2
- SympathyForTheDevil
ei ole tarkoitus hakea oikeutusta pettämiselle mutta sen tiedän ettei narsistista ole helppoa irtautua ja se että löytää jonkun turvasataman tässä tapauksessa henkilön 3 voi se ehkä auttaa prosessissa ja pettämisellä en tarkoittanut niinkään välttämättä edes seksuaalista kanssakäymista vaan yhteenkuuluvuutta yleensä ja närsistin reakstio sinänsä voisi olla kiintoisa koska hän joutuisi oman pelinsä nappulaksi ja jos jollain on omakohtaista tietoa asiasta ja narsistin kanssa elämisestä tai on lukenut jostain miten tällaisessa tilanteessa voisi käydä niin tahtoisin kuulla niitä
- LK
Ei se helppoa varmasti olekkaan ja voi auttaa prosessissa, kunhan samalla itse tajuaa että se on aika paskasti tehty toista kohtaan.
Minä luulen että se narsisti pahoittaisi useimmiten mielensä ja suuttuisi. Vai, että mielenkiintoinen reaktio...Jos noin sanottaisiin "uhrin" reaktiosta pettämiseen kyseessä olisi empatianpuute ja olisit heti täysi m*lkku. :)
Et muuten kertaakaan tainnut mainita vielä, millä perusteella tämä henkilö on narsisti?- 2+5=7
"Tämä on hypoteesi hyvä kanssakeskustelija tätä ei nyt oikeasti tapahdu eikä hypoteesissa esiinny muita persoonia kuin 1. 2 ja henkilö jonka kanssa 1 haluaa yhteisen elämän olkoon hän vaikka henkilö 3 "
ahaa tämä onkin kuvitteellinen juttu...mutta edelleen mietin miksi narsismi/narsisti ja heidän parisuhteensa kiinnostaa sinua...jos sinulla ei ole omakohtaista kokemusta...
väittäisin ettei toisten kertomuksilla ole mitään merkitystä sinulle...jos et itse ole ollut narsistin kanssa suhteessa...ilman omaa kokemusta ei voi ymmärtää... - 2+12=14
2+5=7 kirjoitti:
"Tämä on hypoteesi hyvä kanssakeskustelija tätä ei nyt oikeasti tapahdu eikä hypoteesissa esiinny muita persoonia kuin 1. 2 ja henkilö jonka kanssa 1 haluaa yhteisen elämän olkoon hän vaikka henkilö 3 "
ahaa tämä onkin kuvitteellinen juttu...mutta edelleen mietin miksi narsismi/narsisti ja heidän parisuhteensa kiinnostaa sinua...jos sinulla ei ole omakohtaista kokemusta...
väittäisin ettei toisten kertomuksilla ole mitään merkitystä sinulle...jos et itse ole ollut narsistin kanssa suhteessa...ilman omaa kokemusta ei voi ymmärtää..."ja närsistin reakstio sinänsä voisi olla kiintoisa koska hän joutuisi oman pelinsä nappulaksi ja jos jollain on omakohtaista tietoa asiasta ja narsistin kanssa elämisestä tai on lukenut jostain miten tällaisessa tilanteessa voisi käydä niin tahtoisin kuulla niitä "
että jos ihan todellista tietoa haluat...miten siinä kävisi, miten narsisti reagoi pettämiseen...
niin sitä saa vain elämällä asiat todeksi...
kaikki muu on kuvitelmaa/fiktiota... - SympathyForTheDevil
dizel kirjoitti:
Vai, että mielenkiintoinen reaktio...Jos noin sanottaisiin "uhrin" reaktiosta pettämiseen kyseessä olisi empatianpuute ja olisit heti täysi m*lkku. :)
Et muuten kertaakaan tainnut mainita vielä, millä perusteella tämä henkilö on narsisti?totta mutta tämähän on vain keskustelua ja vielläpä hypoteesi joten eiköhän tuon pohtiminen ole sallittua
- LK
2+5=7 kirjoitti:
väittäisin ettei toisten kertomuksilla ole mitään merkitystä sinulle...jos et itse ole ollut narsistin kanssa suhteessa...ilman omaa kokemusta ei voi ymmärtää..."ahaa tämä onkin kuvitteellinen juttu...mutta edelleen mietin miksi narsismi/narsisti ja heidän parisuhteensa kiinnostaa sinua...jos sinulla ei ole omakohtaista kokemusta..."
Saahan sitä tietysti miettiä, mutta eikö se ole itse kysymyksen kannalta aika epäolennaista ja toisekseen aika ymmärrettävästi sellainen yksityisasia minkä tivaaminen voi olla vähän epäkohteliasta. SympathyForTheDevil kirjoitti:
totta mutta tämähän on vain keskustelua ja vielläpä hypoteesi joten eiköhän tuon pohtiminen ole sallittua
Suurin osa näistä keskusteluista täällä on kuvitteellisia ;)
Aiheet voi silti olla okey.
Mutta...mä erottaisin sen keskusteluhalun kiihottumisen halusta ja tällä en tarkoita sitä=)- A
lynett kirjoitti:
Suurin osa näistä keskusteluista täällä on kuvitteellisia ;)
Aiheet voi silti olla okey.
Mutta...mä erottaisin sen keskusteluhalun kiihottumisen halusta ja tällä en tarkoita sitä=)Keskusteluhalun erottaminen keskustelustakiihottumisenhalusta on ok vaatimus.
Silti me vaativat persoonallisuudet kyllä nipottaisimme siitä, että pakkoko näiden kahden edellämainitun toisistaan erottamisen kykyä on jatkuvasti testata.
Voidaan nähdä niinkin, että yhtä samaa riidanhalua on a) puheistakiihottujan pahoittaa mielensä joka asiasta ja b) maailmaa trollaamalla sivistävien virittää ansoja mielensä pahoittajille. Tulos usein yksi ja sama, hälyääniä ja tauhkaa.
Leonard Cohenilla on keikka Helsingissä 2. syyskuuta.
- SympathyForTheDevil
No juu! hyvä on tämä meni nyt vähän sivu raiteille en halunnut spekulaatiota siitä mitä minä olen tässä asiassa vaan keskuselua ja ajatuksia miten suossa tilanteessa voisi käydä mutta kun se nyt niin paljon kiinnostaa niin kerrottakoon että tunnen henkilökohtaisesti perheen jossa on erittäin syvästi narsistinen äiti kaikki aidin toiveet sokeasti toteuttava ja ajatukset kopiomaisesti toistava isäpuoli sekä kaksi narsistisesti kieroutunutta parinkymmenen ja kolmenkymmenen välillä olevaa lasta joiden edesottamuksia olen lähietäisyydeltä seurannut ja todistanut pahoinpitelyt, henkiset lyttäämiset, ilkkumiset, haukkumiset, uhkailut, valehtelut, murjotukset, tyrmäämiset, kiristykset, kahlitsemiset, vahtaamiset, yksityisyyden riistot, ja kaiken muun oheistuotteen mitä se tuo mukanaan näitä kaikkia ne siis tekevä jopa toisilleen täysin vailla armoa ja myötätuntoa.
se on aika yököttävää katsottavaa eikä sille oikeen voi mitään.
se on minun sivustakatsojan roolini tässä tarinassa tosin äskeinen episodi oli fiktiivinen ja tuli mieleeni koska nuo henkilöt tuntuvat olevan äärimmäisen kontrollihaluisija ja paremmuuden tuntoisija ja mittaavat sitä usein sillä miten hallitsevat ihmisiä ympärillään joten tuo voisi olla äärimmäinen maton alta vetäisy ja peli nappulaksi asettaminen joten reaktio voisi olla mitä mielenkiintoisin- 19+11=30
Nyt mua naurattaa...aikas fiktiiviseltä kuullosti tuokin tarina...
jonka perusteella kuvittelet mielenkiinnolla, mitä siitä seuraisi jos perheen isä pettäisi vaimoaan...
mitä jos hankkisit oman elämän...
etkä olis vain sivusta katsojana toisen kuvitteellisessa elämässä...kuvittelemassa että jos tapahtuisi niin tai näin...niin mitä siitä sitten seuraisi... - 19+16=35
19+11=30 kirjoitti:
Nyt mua naurattaa...aikas fiktiiviseltä kuullosti tuokin tarina...
jonka perusteella kuvittelet mielenkiinnolla, mitä siitä seuraisi jos perheen isä pettäisi vaimoaan...
mitä jos hankkisit oman elämän...
etkä olis vain sivusta katsojana toisen kuvitteellisessa elämässä...kuvittelemassa että jos tapahtuisi niin tai näin...niin mitä siitä sitten seuraisi...Tai sittenkin...oletko sinä tuon perheen isä...
"koska nuo henkilöt tuntuvat olevan äärimmäisen kontrollihaluisija ja paremmuuden tuntoisija ja mittaavat sitä usein sillä miten hallitsevat ihmisiä ympärillään joten tuo voisi olla äärimmäinen maton alta vetäisy ja peli nappulaksi asettaminen joten reaktio voisi olla mitä mielenkiintoisin "
Taisit kuvailla tuossa juuri itsesi...Minkä tuo tekstin loppuosa osoittaakin.- SympathyForTheDevil
dizel kirjoitti:
"koska nuo henkilöt tuntuvat olevan äärimmäisen kontrollihaluisija ja paremmuuden tuntoisija ja mittaavat sitä usein sillä miten hallitsevat ihmisiä ympärillään joten tuo voisi olla äärimmäinen maton alta vetäisy ja peli nappulaksi asettaminen joten reaktio voisi olla mitä mielenkiintoisin "
Taisit kuvailla tuossa juuri itsesi...Minkä tuo tekstin loppuosa osoittaakin.no mutta mistäs niin päättelet?
no mutta mistäs niin päättelet?
Suunnittelet tuossa kuvitelmassasi juuri paremmuudentuntoisena kontrollifriikkinä toisten perhe-elämän sotkemista, koska he ovat mielestäsi niin yököttäviä...
Joten miten muutenkaan tuon voisi käsittää?
Olteko jommankumman vanhemman salarakas, tai jotain? :Ddizel kirjoitti:
Suunnittelet tuossa kuvitelmassasi juuri paremmuudentuntoisena kontrollifriikkinä toisten perhe-elämän sotkemista, koska he ovat mielestäsi niin yököttäviä...
Joten miten muutenkaan tuon voisi käsittää?
Olteko jommankumman vanhemman salarakas, tai jotain? :Doletko* tarkoitin.
- LK
Tämä teksti minulle vähän selventi tätä kysymystä siinä mielessä että siis tahtoisit tietää mitä juuri tuossa kyseisessä perheessä tapahtuisi jos isä pettäisi äitiä ja hait sitä sen narsismi ominaisuuden kautta.
Paha vaan vastata, tuskin kukaan täällä (koulutuspohjasta huolimatta) osaisi heittää oikeampaa arvausta kun sinä itse. Siis kun olet ainut joka tietää henkilön.
- SympathyForTheDevil
no voi hiton viurake ei ole nyt kyse tuosta perheestä en ole sen isä en äiti enkä lapsi tuhon perheeseen nyt olen vain joutunut huom joutunu perehtymään eikä tuon perheen isä muuten by the way ikinä uskaltaisi tehdä mitään aipän tahdosta poikkeavaa saatika sitten vielä noin radikaalia. tietysti sitä on vaikea ymmärtää jos ei ole omakohtaista kokemusta asian tiimoilta mutta tuommoisia nuo ovat
äläkä turhaan yritä sioittaa minua johonkin rooliin tarinassa en ole siellä
tuolla perusteellä vain satun tietämään asiasta jotain- 11+18=29
"mutten usko että olet oikeasti narsisti koska ne eivät yleensä huomaa itsessään vikaa saatika sitä että olisivat maailman pahimpia alistajia "
niin perheen isä on nielaissut vaimonsa tunnekoukun...jota kuvailit tähän tapaan...
" tunnekoukku on tila jonka narsisti on rakentanut kumppanin päähän: ilman minua sinä et ole mitään, ilman minua et selviä, minun kanssani sinun on helppo olla, olihan meillä paljon hyvääkin, kyllähän mä ansaitsinkin vahan saada pataan olinhan mä kokoa ajan nalkuttamassa, kyllähän se mua myös suojeli, olen sille niin paljon velkaa."
"perheen isä muuten by the way ikinä uskaltaisi tehdä mitään aipän tahdosta poikkeavaa saatika sitten vielä noin radikaalia."
että ymmärrän kyllä...miten perheen isä kärsii...mutten ymmärrä miksei hän sylkäise koukkua pois...makaa vain lattialla, ottaa pataan ja kuvittelee vielä olevansa vaimolleen jotain velkaa...
ei tee muuta kuin haaveilee, mitä jos pettäisin vaimoani...mitä mielenkiintoista siitä seuraisi...
Melkeinpä jo ohjeistaisin sinua sivusta seuraavaa, vaikka alkoholistin entinen puoliso olenkin...että seuraavalla kerralla kun menet "kylään" tuohon perheeseen niin vie isälle pari pulloa viinaa...eihän tuollaista elämää kukaan selvinpäin kestä...
rajansa kaikella...
- SympathyForTheDevil
ja miksi oletat pettäjän olevan juuri isä?
- 17+20=37
koska kuvasi tarinassasi narsistiksi perheen äidin...
ja kysyit miten narsisti (perheen äiti) reagoisi pettämiseen...
niin minun logiikkani mukaan pettäjä olisi isä...
joka haluaisi oikeasti kuulua toiselle...
mutta no...yksi tapa päästä eroon narsistipuolisostaan on tuokin...
en vain ymmärrä mitä pelättävää isällä on...
pelkääkö hän, että vaimo tappaisi hänet...
Siis oikeesti...jos ei elä tuossa perheessä...ole henk. koht. läsnä...
ei voi tietää...pelkästään sivusta seuraamalla...varsinkin kun se seuraaminen tapahtuu vain pelkästä mielenkiinnosta...
ikäänkuin lauma kärpäsiä olisi lasipurkissa ja kun purkkia heilutetaan niin odotetaan mielenkiinnolla...mitä tapahtuu, miten kärpäset reagoivat...
- SympathyForTheDevil
no mutta ethän sä tiedä kuinka syvällä oon tossa perheessa mutta koska nyt tahdotte mut sinne sijoittaa niin katsotaan mitä tulee sanotaan että olen vaikka jommankumman pojan tyttöystävä ja tahdon pois tosta porukasta eli olisin siis alkuperäisessä tarinassa henkilö numero 1.
- 10+9=19
"kaksi narsistisesti kieroutunutta parinkymmenen ja kolmenkymmenen välillä olevaa lasta"
niin...edelleen silti olet narsistin kumppani...kuten alkuperäisessä tarinassasikin henkilö numero1 oli...joka haluaisi kuulua toiselle...
jos et ole perheen isä...niin onko hänen lapsensakin yhtä kauhea kuin perheen äiti...eli se kauhea narsisti numero2
mikset uskalla erota...olet ilmeisesti niellyt tuon saman tunnekoukun kuin perheen isäkin...
" tunnekoukku on tila jonka narsisti on rakentanut kumppanin päähän: ilman minua sinä et ole mitään, ilman minua et selviä, minun kanssani sinun on helppo olla, olihan meillä paljon hyvääkin, kyllähän mä ansaitsinkin vahan saada pataan olinhan mä kokoa ajan nalkuttamassa, kyllähän se mua myös suojeli, olen sille niin paljon velkaa."
ei se roolin vaihto isästä pojaksi muuta alkuperäistä asiaa...
"tahdon pois tosta porukasta" - 12+5=17
dizel kirjoitti:
Tuossa nyt ei ole enää mitään järkeä...
joo kolme narsistia samassa perheessä...
ja saamaton nahjus isänä...joka ottaa äidiltä pataan...
ei ainakaan kukaan täysjärkinen ihminen sotkeutuisi sellaiseen perheeseen... - 16+13=29
10+9=19 kirjoitti:
"kaksi narsistisesti kieroutunutta parinkymmenen ja kolmenkymmenen välillä olevaa lasta"
niin...edelleen silti olet narsistin kumppani...kuten alkuperäisessä tarinassasikin henkilö numero1 oli...joka haluaisi kuulua toiselle...
jos et ole perheen isä...niin onko hänen lapsensakin yhtä kauhea kuin perheen äiti...eli se kauhea narsisti numero2
mikset uskalla erota...olet ilmeisesti niellyt tuon saman tunnekoukun kuin perheen isäkin...
ei se roolin vaihto isästä pojaksi muuta alkuperäistä asiaa...
"tahdon pois tosta porukasta"siis ketjun puolessa välissä aloittaja kertoi, että kertomus on kuvitteellinen.... "Tämä on hypoteesi hyvä kanssakeskustelija tätä ei nyt oikeasti tapahdu"
mutta loppupuolella hän kertoikin, että tarina on tosi..."niin kerrottakoon että tunnen henkilökohtaisesti perheen "
kuvitteelista olikin vain tuo pettäminen...josta haveillaan...
jota henkilö1...oli nyt isä tai poika...ei uskalla toteuttaa, koska molemmat on nielleet sen narsistin tunnekoukun...ja ottavat pataan...niin isä syvästi narsistiselta äidiltä...kuin nuorempikin narsistilapsen kumppani... - LK
Onko se kysymys kumminkin edelleen se että mitä se poikaystäväsi tekisi sitten vai onko tämä kysymys että miten pääset tuosta pois?
Tuolla pettämisellä se poispääsy olisi varmasti sieltä hankalimmasta päästä. Mutta mutta... periaatteessa semmoinen spontaani katoamistemppu voisi olla helpoin jos ei ole esim. yhteistä omaisuutta tms. Toki se on aika tyly temppu mutta tässä kai nyt on ne sallittu. Toisaalta jos tahtoo pettämisen kautta pois niin kannattaa valita semmoinen uusi kumppani joka muodostaa jonkinlaisen uhan sille narsistille tai pystyy muuten suojelemaan. Tuon huono puoli on kyllä se että todennäköisesti siitä uudestakin voi tulla samanlainen ongelma tai pahempi.
Sehän mitä se poikaystävä tekisi niin riippuu paljon semmoisistakin asianhaaroista jotka rajoittavat sitä mitä se voi tehdä. Jos suunnittelisi homman hyvin niin se ei pystyisi tekemään oikeastaan mitään muuta kuin olemaan vihainen (tai siis toki se itselleen voi tehdä mitä vaan, mutta eihän tässä kivoja koitettu ollakkaan). Jättämisen voi tehdä helposti etänä ja jos sen pohjustaa niin koko tyypin kanssa ei tarvitse olla tekemisissäkään.
Jos nyt lähdetään siitä että se on NPH ja tuon tekisi tarpeeksi rajusti niin varmaan ne psykiatriset ongelmat mitä tuosta voisi ajatella olisivat vakava masennus, ahdistushäiriöt tai psykoosi. Kun tuo aika tehokkaasti rikkoisi ne selviytymiskeinot.
Toki jos menee ihan kasvotusten tämän ilmoittamaan kahdenkesken ja valitsee sanansa sopivasti, saa lähes varmasti vähintäänkin turpaan. Kyllä lähes kenet tahansa saa parisuhteessa siihen psyykattua jos se on ihan tarkoitus.
Jos taas ihan kosto ja mielipaha on se päätarkoitus niin isokokoinen uusi poikaystävä sopivasti psyykattuna mukaan siihen ilmoitukseen että kuule, oon nyt tän Jasun kaa sitte ja oon ollu koko aja. Ja mielellään jossain semmoisessa tilanteessa missä on yleisöä. Ylimielinen suhtautuminen, pilkkaaminen ja naureskelu sekä kaikki mikä lisää käytännön vahinkoa (voiko pistää pois kämpästä että jäisi asunnottomaksi jne..) tulisi sitten kysymykseen. Huono puoli tässä on se että ensiksikin sinua pidettäisiin jälkikäteen täytenä mulkkuna ja toisekseen se että sinulle jää käteen käyttötarkoituksensa täyttänyt isokokoinen poikaystävä.
Koitan miettiä tätä vielä vähän. - 7+12=19
LK kirjoitti:
Onko se kysymys kumminkin edelleen se että mitä se poikaystäväsi tekisi sitten vai onko tämä kysymys että miten pääset tuosta pois?
Tuolla pettämisellä se poispääsy olisi varmasti sieltä hankalimmasta päästä. Mutta mutta... periaatteessa semmoinen spontaani katoamistemppu voisi olla helpoin jos ei ole esim. yhteistä omaisuutta tms. Toki se on aika tyly temppu mutta tässä kai nyt on ne sallittu. Toisaalta jos tahtoo pettämisen kautta pois niin kannattaa valita semmoinen uusi kumppani joka muodostaa jonkinlaisen uhan sille narsistille tai pystyy muuten suojelemaan. Tuon huono puoli on kyllä se että todennäköisesti siitä uudestakin voi tulla samanlainen ongelma tai pahempi.
Sehän mitä se poikaystävä tekisi niin riippuu paljon semmoisistakin asianhaaroista jotka rajoittavat sitä mitä se voi tehdä. Jos suunnittelisi homman hyvin niin se ei pystyisi tekemään oikeastaan mitään muuta kuin olemaan vihainen (tai siis toki se itselleen voi tehdä mitä vaan, mutta eihän tässä kivoja koitettu ollakkaan). Jättämisen voi tehdä helposti etänä ja jos sen pohjustaa niin koko tyypin kanssa ei tarvitse olla tekemisissäkään.
Jos nyt lähdetään siitä että se on NPH ja tuon tekisi tarpeeksi rajusti niin varmaan ne psykiatriset ongelmat mitä tuosta voisi ajatella olisivat vakava masennus, ahdistushäiriöt tai psykoosi. Kun tuo aika tehokkaasti rikkoisi ne selviytymiskeinot.
Toki jos menee ihan kasvotusten tämän ilmoittamaan kahdenkesken ja valitsee sanansa sopivasti, saa lähes varmasti vähintäänkin turpaan. Kyllä lähes kenet tahansa saa parisuhteessa siihen psyykattua jos se on ihan tarkoitus.
Jos taas ihan kosto ja mielipaha on se päätarkoitus niin isokokoinen uusi poikaystävä sopivasti psyykattuna mukaan siihen ilmoitukseen että kuule, oon nyt tän Jasun kaa sitte ja oon ollu koko aja. Ja mielellään jossain semmoisessa tilanteessa missä on yleisöä. Ylimielinen suhtautuminen, pilkkaaminen ja naureskelu sekä kaikki mikä lisää käytännön vahinkoa (voiko pistää pois kämpästä että jäisi asunnottomaksi jne..) tulisi sitten kysymykseen. Huono puoli tässä on se että ensiksikin sinua pidettäisiin jälkikäteen täytenä mulkkuna ja toisekseen se että sinulle jää käteen käyttötarkoituksensa täyttänyt isokokoinen poikaystävä.
Koitan miettiä tätä vielä vähän.Siis oikeesti...muistan että kerroit jossain kohtaa...että sinua pidetään hyvänä ja auttavaisena ihmisenä...
Sitä sinä todella olet...kun vieläkin jaksat asiallisesti ottaa osaa toisen ongelmaan ja neuvoa häntä miten ongelman voisi ratkaista...
oli nyt kyse pettämisestä tai pois pääsystä...
minua ny vaan rupes jo naurattamaan koko juttu...
mutta minä olenkin se vailla empatiaa ilkeä LR persoona...
Mutta hyvä kun hän kuitenkin saa tukea edes joltain hyvältä ihmiseltä...tuo perhe ja elämä kuullostivat kyllä kauheilta...
että kokonaan pois tuon aloittajan pitäisi päästä...itse en ainakaan haluaisi olla tuollaisten ihmisten kanssa missään tekemisissä...jos en olisi sosiaalityöntekijä, jolloin ehkä olisi pakko...
mutta siinäkin tapauksessa haluaisin työnohjausta,
etten itse sairastuisi... - 14+19=33
7+12=19 kirjoitti:
Siis oikeesti...muistan että kerroit jossain kohtaa...että sinua pidetään hyvänä ja auttavaisena ihmisenä...
Sitä sinä todella olet...kun vieläkin jaksat asiallisesti ottaa osaa toisen ongelmaan ja neuvoa häntä miten ongelman voisi ratkaista...
Mutta hyvä kun hän kuitenkin saa tukea edes joltain hyvältä ihmiseltä...tuo perhe ja elämä kuullostivat kyllä kauheilta...
että kokonaan pois tuon aloittajan pitäisi päästä...itse en ainakaan haluaisi olla tuollaisten ihmisten kanssa missään tekemisissä...jos en olisi sosiaalityöntekijä, jolloin ehkä olisi pakko...
etten itse sairastuisi...Luin vielä kerran koko viestiketjun läpi...
ihmeellstä voi olla elämä narsistin kanssa....
ei voi muuta sanoa...fiktiokin muuttuu yhtäkisti faktaksi...
ei millään voi kaikkea ymmärtää... - LK
7+12=19 kirjoitti:
Siis oikeesti...muistan että kerroit jossain kohtaa...että sinua pidetään hyvänä ja auttavaisena ihmisenä...
etten itse sairastuisi..."Sitä sinä todella olet...kun vieläkin jaksat asiallisesti ottaa osaa toisen ongelmaan ja neuvoa häntä miten ongelman voisi ratkaista..."
Don't get me wrong, minua lähinnä kiinnostaa ongelmanratkaisu yleisesti, en minä tiedä onko tuo kirjoittajan ongelma eikä minua oikeastaan edes kiinnosta.
"että kokonaan pois tuon aloittajan pitäisi päästä...itse en ainakaan haluaisi olla tuollaisten ihmisten kanssa missään tekemisissä...jos en olisi sosiaalityöntekijä, jolloin ehkä olisi pakko..."
Nehän voivat olla tosi mielenkiintoisia tapauksia kun niiden kanssa ei tarvitse elää täysipäiväisesti.
- 15=15=30
"Don't get me wrong, minua lähinnä kiinnostaa ongelmanratkaisu yleisesti, en minä tiedä onko tuo kirjoittajan ongelma eikä minua oikeastaan edes kiinnosta."
Noh...minä nyt sain mielestäni tästä tarinoimisesta taas aimo annoksen tietoa narsismista.
ja tietyllä lailla varmistusta/selvennystä siihen, että minäkin tosiaan kohtasin narsistin edellisessä suhteessani...
Hänelläkin oli tuollainen tapa kertoa tarinoita...juonellisestikin ne sivuavat tätä tarinaa, siltä osin, että naiset/nainen, joka oli silmittömästi rakastunut häneen...oli/oli ollut narsistin puoliso...
Alkuun nainen oli naimisissa, sitten eronnut, asui vaan miehensä luona, sitten ei hän seurustellutkaan sen kanssa, välillä oltin yhteen muuttamassa, sitten naisella olikin mielenterveysongelmia, sitten nainen ei ehtinytkään seurustelemaan, kun oli niin kiinni lastensa harrastuksissa jne...
Ensimmäisillä kerroilla kun tuosta kertoi...vaikutin ilmeisesti epäuskoiselta, vaikka en sanonutkaan mitään, että hän jopa tuli ihan kasvoihin kiinni, katsoi silmiin ja sanoi "usko nyt, puhun on totta"...ja hämmentynenä mietin, miksi aikuisen ihmisen pitää tuollaista erikseen vakuuttaa...
Mutta joo...minä otin nuo monet tuon tapaiset tarinat vaikka en kaikkiin uskonutkaan...itseeni kohdistuvana tarkoituksellisena mitätöintinä...tyyliin minulla on useita paljon parempiakin naisia kuin sinä...
Mutta tässä kohtaa mietin...mikä merkitys noiden tarinoiden kertomisella oikein kertojalle onkaan...huomionhaku, todellisen elämän tyhjyys...
muistan lukeneeni Vakninin sivuilta näihin tarinoihin liittyen...ettei narsisti niinkään välitä tarinoidensa sisällöstä/loogisuudesta, ei ole väliä mitä puhuu...vaan tärkeinä on minkä vaikutuksen ne muissa saavat aikaan...
No eilen ainakin hän sai itselleen kosolti huomiota tuolla tarinallaan...
Edelleen mietin, että uskooko narsisti itse noihin tarinoihinsa...kun se minunkin...kyllä palasi tarinaansa monesti..vaikka ei muistanutkaan miten oli aiemmin kertonut...
samoin myös edelleen yritti vakuuttaa kertomaansa todeksi...esim. kertoi puhuneensa naisesta tyttärensä kanssa...tuokin tuli ikäänkuin irrallisena todisteena, ilman muuta kommentointia, mitä tytär oli sanonut, sen paremmin kuin miksi/mitä oli naisesta tyttärelleen puhunut...
"niiden kanssa ei tarvitse elää täysipäiväisesti"
Niinpä...onneksi meidän suhteemme ei koskaan edennyt tuolle tasolle...
kaikki myötätuntoni heille, jotka ovat joutuneet elämään narsistin kanssa täyspäiväisesti...kyllä siinä oma mielenterveys on tosi koetuksella...tuon fiktion ja faktan vaihdellessa lauseesta/tilanteesta toiseen...- A
Veikkaan että todellisuudentaju vain on sekoittunut. Ei siihen narsismi-hypoteesia minusta tarvita ollenkaan. Kolmannen valtakunnan valtakunnankanslerillakin oli todellisuudentaju sekoittunut. Hän leikki yläasteikäiseksi länkkäri- ja inkkarileikkejä lähiseudun ala-asteikäisten kanssa ja käytti siihen kaiken aikansa ja tarmonsa. Aikuisena sitten jatkoi leikkejään ja sekoitti ne todellisuuteen.
Pitäisi muistuttaa faktan ja fiktion eroista, voi olla että hyvinkin huomaisi. Eivät kaikki suutu, kun muistutetaan. Narsistisesti vammautuneessa tilassa olevat varmaan kyllä. Jos suuttuu, niin on ehkä sellaisessa tilassa. - nisse..
A kirjoitti:
Veikkaan että todellisuudentaju vain on sekoittunut. Ei siihen narsismi-hypoteesia minusta tarvita ollenkaan. Kolmannen valtakunnan valtakunnankanslerillakin oli todellisuudentaju sekoittunut. Hän leikki yläasteikäiseksi länkkäri- ja inkkarileikkejä lähiseudun ala-asteikäisten kanssa ja käytti siihen kaiken aikansa ja tarmonsa. Aikuisena sitten jatkoi leikkejään ja sekoitti ne todellisuuteen.
Pitäisi muistuttaa faktan ja fiktion eroista, voi olla että hyvinkin huomaisi. Eivät kaikki suutu, kun muistutetaan. Narsistisesti vammautuneessa tilassa olevat varmaan kyllä. Jos suuttuu, niin on ehkä sellaisessa tilassa.Riippuu myös siitä MILLÄ TAVALLA muistutetaan.
nisse.. kirjoitti:
Riippuu myös siitä MILLÄ TAVALLA muistutetaan.
Toi aina monesti unohtuu ja otan tästä oman tyyppiseni aasinsillan käyttöön...tuskin se oli tarkoitus =)
Naiset eivät monestikaan tajua kuinka lähestyvät kumppaniaan. Mä en monesti ihmettele pätkääkään miksi äijät on ihan pihalla kun naiset pitää käsiä puuskassa ja pyörittelee kavereille päätään kun toi ei tajua. Miten se pitäis olla. Elää. Siivota. Puhua. Tuntea. Näyttää se.
JäkäJäkäJäkä.
Mutta voidaan tätä miettiä toisinkin päin että en mää naisena mikskään sovinistiksi ala. Naiset on vain jotenkin niin ylisuojeltuja ettei saakeli mistään saa sanoa mitään tai ottaa puheeksi. Koska ME tiedetään =)- A
lynett kirjoitti:
Toi aina monesti unohtuu ja otan tästä oman tyyppiseni aasinsillan käyttöön...tuskin se oli tarkoitus =)
Naiset eivät monestikaan tajua kuinka lähestyvät kumppaniaan. Mä en monesti ihmettele pätkääkään miksi äijät on ihan pihalla kun naiset pitää käsiä puuskassa ja pyörittelee kavereille päätään kun toi ei tajua. Miten se pitäis olla. Elää. Siivota. Puhua. Tuntea. Näyttää se.
JäkäJäkäJäkä.
Mutta voidaan tätä miettiä toisinkin päin että en mää naisena mikskään sovinistiksi ala. Naiset on vain jotenkin niin ylisuojeltuja ettei saakeli mistään saa sanoa mitään tai ottaa puheeksi. Koska ME tiedetään =)> Naiset eivät monestikaan ...
Me feministithän olemme tottuneet korostamaan sukupuolirooliensa tiedostamisen suurta merkitystä vuorovaikutuspulmien selvittämisessä. ... Täysin niistä riippumatta tahdon kuitenkin korostaa, että 'avoimuus' ja 'rehellisyys' ovat 'totuudellisuuden' välttämättömiä, mutteivät millään muotoa riittäviä edellytyksiä. - nisse..
lynett kirjoitti:
JäkäJäkäJäkä.
Mutta voidaan tätä miettiä toisinkin päin että en mää naisena mikskään sovinistiksi ala. Naiset on vain jotenkin niin ylisuojeltuja ettei saakeli mistään saa sanoa mitään tai ottaa puheeksi. Koska ME tiedetään =)Tottakai se pätee ihan molempiin sukupuoliin yhtälailla ja jokainen miettikööt omalla kohdallaan niitä omia taustavaikuttimiaan.
- tuhannettarinat
Ja sattuipa kerran niinä aikoina, että hän jostain syystä päätyi elämään kaksoiselämää joutuen valehtelemaan kaikkialle, jotta se olisi onnistunut. Valehtelu oli niin taitavaa, että siinä meni monen analysoijan aivot solmuun asti ja isä muuttui pojaksi ja vaimo sairaaksi äidiksi, joka sairaalassa oli letkuissa. Valehdellen vaimokin oli narsisti tai vähintään hän oli ollut narsistin kanssa aiemmin naimisissa, näin tarina kertoo. Se kertoo myös, kuinka hän kertoi naisjuttujaan, jota mitätöinniksi kutsuttaneen. Tässä nyt on ollut kaikenlaista, mitä kaikenlaista, niin ne keksittiin tilanteeseen sopivaksi.
Niinä aikoina hän kutsui naisia nartuiksi, jotka kaikkialla olivat hänen tiellään ja samalla nuo hänen narttunsa ihailivat hänen pientä takamustaan. Kyseiset naiset oikein roikkuivat hänessä ja hän yritti riuhtoa itseään heistä irti. Nuo soittelivat ja pyysivät apua keksien tikusta asiaa, jotta saivat tämän kaksoiselämää elävän valehtelijan luokseen. Kerrotaan, että joku koukutti häntä kahvilla ja joku leivonnaisilla, että olisi saanut edes hetken pidempään nauttia seurastaan. Ja niin monessa torpassa niinä aikoina vietettiin yhteistä hetkeä, jota jokainen hänelle parhaan kykynsä mukaan muisteli, jotta olisi saanut taas uuden yhteisen hetken.
Muistelu oli runsasta monilla eri sosiaalisen median sektoreilla.
Niinä aikoina rahat menivät usein huoran perseeseen, siinä ei valehdeltu, vaan kerrottiin totuus, jota yksikään ei halunnut kuulla. Totuudet lipsahtelivat huulilta kuulijalle, jos tämä kykeni kuuntelemaan. Useinkaan ei haluttu, koska oli autuaanpaa olla kuulematta. Salainen kylpylämatkakin myöhemmin tuollaisen lipsahduksen myötä, ihana olla, kun ei työaikana tarvitse näitäkään juttuja hoitaa ja kokoajan vahtia kelloa ja yrittää miellyttää. Ihmeelliset olivat hänen tiensä ja tarinan kertojaa riitti. Ei tarvitse turhaan valittaa, ettei vanhainkodissa riitä muisteltavaa, kun aikoinaan eli jopa kolmois- tai neloiselämää.
Jälkikäteen tuntemukset olivat sellaisia, että narsistihypoteesi oli ainoa vaihtoehto noille tapahtumille, sillä joukossa oli asiaa tutkineita guruja, oppineita opastaen muita sokeita näkemään totuuden. Narsistisen totuuden, jossa ei ole sijaa muunlaisilla teorioilla, ja joiden läpi ei helposti tahdo nähdä muuta.
- nisse..
"Mutta tässä kohtaa mietin...mikä merkitys noiden tarinoiden kertomisella oikein kertojalle onkaan...huomionhaku, todellisen elämän tyhjyys..."
Jospa tyypillä on vaan vilkas mielikuvitus tai muuten tylsää ja tuolla tavalla viihdyttää itseään :) - 20+10=21
"Jospa tyypillä on vaan vilkas mielikuvitus tai muuten tylsää ja tuolla tavalla viihdyttää itseään :) "
Niinpä...narsistilla ainakin ilmeisesti tuota mielikuvitusta riittää...ja tylsyys...on kait todellisen elämän tyhjyyttä...
Vaikea uskoa, että kyse on aikuisesta ihmisestä...eikä tavallaan olekkaan...muistan monesti jonkun sanoneen...että narsistit ovat henkisesti 5-vuotiaan tasolla...
Siltä pohjalta tuon voin ymmärtää...kun siihen ikään vielä kuuluu tuo satujen kertominen...jopa niihin uskominen...
Mutta siltikin...sitä on vaikea sisäistää itselleen...että päällisin puolin normi aikuinen...viihdyttää itseään tuolla tapaa satuja kertomalla ja jopa uskoo niihin...
täällä se vielä jotenkin menee...voi nauraa niille...mutta oman kokemukseni mukaan sitä tapahtuu tosi elämässäkin...
joka taas on ongelmallista läheisille...kun ei tiedä mihin uskoa...kun sanat ja teot on niin ristiriidassa...siitä on sitten nauru ja leikki kaukana...jos tarina sisältää tuollaisia uhkakuvia, pelotteita...miten narsisti reagoi, jos sitä pettää...- nisse..
Kyllähän ihmiset viihdyttävät itseään erilaisin keinoin, jotkut katsoo kaunareita ja toiset sepittää niitä tarinoita kaunareihin :D Kun ei tiedä mihin uskoa.. no se tässä maailmassa onkin haastavaa että mihin milloinkin uskoa ja pitää totena. Onni täällä vaihtelee ja bla bla bla...
- 4+9=13
Tosiaan jäin itsekin miettimään...niitä omia kokemuksiani...tosi elämästä...
Miten minun olisi käynyt...jos olisin suoraan sanonut...
etten usko hänen tarinaansa siitä naisesta...
en milloinkaan sanonut niin...toki hän saattoi aavistaa että epäilin...kun aina muistutin, että viimeksi kerroit naisesta toisella tapaa...mutta kuittasi asian vain, että minä muistin väärin tai ei kommentoinut mitään...
Että kai se oli joku itsesuojeluvaisto kuitenkin...joka esti sen, etten suoraan koskaan sanonut etten usko hänen tarinaansa...
Nuo tarinoiden kertomiset muista naisista alkoivat toden teolla vasta kolmen vuoden tapailun jälkeen...toimivat alkusoittona suhteen päättämiselle...
Ehkä hän niiden kertomisella...tarkoittikin niin...mutta siltikin...hyvin kummallista, miksei voinut aikuisena ihmisenä vain suoraan päättää suhdetta...
Vähän sama ajatus...tuossa tarinassa...kertoja ei halunnut suoraan erota narsistista, oli narsisti nyt tarinan perheen isä tai poika...vaan pohti ratkaisuna...narsistin pettämistä... - 9+20=29
4+9=13 kirjoitti:
Tosiaan jäin itsekin miettimään...niitä omia kokemuksiani...tosi elämästä...
Miten minun olisi käynyt...jos olisin suoraan sanonut...
etten usko hänen tarinaansa siitä naisesta...
en milloinkaan sanonut niin...toki hän saattoi aavistaa että epäilin...kun aina muistutin, että viimeksi kerroit naisesta toisella tapaa...mutta kuittasi asian vain, että minä muistin väärin tai ei kommentoinut mitään...
Että kai se oli joku itsesuojeluvaisto kuitenkin...joka esti sen, etten suoraan koskaan sanonut etten usko hänen tarinaansa...
Nuo tarinoiden kertomiset muista naisista alkoivat toden teolla vasta kolmen vuoden tapailun jälkeen...toimivat alkusoittona suhteen päättämiselle...
Ehkä hän niiden kertomisella...tarkoittikin niin...mutta siltikin...hyvin kummallista, miksei voinut aikuisena ihmisenä vain suoraan päättää suhdetta...
Vähän sama ajatus...tuossa tarinassa...kertoja ei halunnut suoraan erota narsistista, oli narsisti nyt tarinan perheen isä tai poika...vaan pohti ratkaisuna...narsistin pettämistä..."oli narsisti nyt tarinan perheen isä tai poika."
HIh, ny menin jo itsekin sekaisin...perheen äitihän ja poika olivat tarinan narsisteja...plus vielä toinenkin lapsista...
jos ny oikein ymmärsin tuosta
"tunnen henkilökohtaisesti perheen jossa on erittäin syvästi narsistinen äiti kaikki aidin toiveet sokeasti toteuttava ja ajatukset kopiomaisesti toistava isäpuoli sekä kaksi narsistisesti kieroutunutta parinkymmenen ja kolmenkymmenen välillä olevaa lasta joiden edesottamuksia olen lähietäisyydeltä seurannut ja todistanut pahoinpitelyt, henkiset lyttäämiset, ilkkumiset, haukkumiset, uhkailut, valehtelut, murjotukset, tyrmäämiset, kiristykset, kahlitsemiset, vahtaamiset, yksityisyyden riistot, ja kaiken muun oheistuotteen mitä se tuo mukanaan näitä kaikkia ne siis tekevä jopa toisilleen täysin vailla armoa ja myötätuntoa." - 2+9=11
9+20=29 kirjoitti:
"oli narsisti nyt tarinan perheen isä tai poika."
HIh, ny menin jo itsekin sekaisin...perheen äitihän ja poika olivat tarinan narsisteja...plus vielä toinenkin lapsista...
jos ny oikein ymmärsin tuosta
"tunnen henkilökohtaisesti perheen jossa on erittäin syvästi narsistinen äiti kaikki aidin toiveet sokeasti toteuttava ja ajatukset kopiomaisesti toistava isäpuoli sekä kaksi narsistisesti kieroutunutta parinkymmenen ja kolmenkymmenen välillä olevaa lasta joiden edesottamuksia olen lähietäisyydeltä seurannut ja todistanut pahoinpitelyt, henkiset lyttäämiset, ilkkumiset, haukkumiset, uhkailut, valehtelut, murjotukset, tyrmäämiset, kiristykset, kahlitsemiset, vahtaamiset, yksityisyyden riistot, ja kaiken muun oheistuotteen mitä se tuo mukanaan näitä kaikkia ne siis tekevä jopa toisilleen täysin vailla armoa ja myötätuntoa."Tosiaankin mietin vielä...
miksi kaikkea, narsimia on niin vaikea ymmärtää...
Kun kuitenkin työssäni olen tavannut henkilöitä, jotka puhuvat milloin mitäkin, vesihanasta kuuluu puhetta, joku tulee ja tappaa, huoneessa on tulipalo jne...
Ymmärtämisen ongelma ehkä liittyykin tuohon...narsistilla ei ole noin selkeitä harhoja...harvoin puhuu suoraan itsestään, vaan enempikin kertoo itsestään...sen toisen kautta...ja ongelmat liittyvät aina toisiin ihmisiin...
Mutta onhan tuokin tavallaan loogista jos ymmärretään, että narsismi on vuorovaikutuksen ongelma, ilmenee vain suhteessa toiseen...tavallaan narsisti ei koe olevansa itse mitään...ilman toista...oli ny kyse hyvästä tai pahasta...joutuu tavallaan kysymään kiertoteitse toiselta tarinoidenkin avulla...kumpaako hän on...kun ei itse tiedä...
no joo tämä nyt vain tätä mun keittiöpsykologiaa..
yritystä jotenkin ymmärtää...että maailmassa/todellisuudessa elää monenlaisia ihmisiä, eikä maailma(todellisuus) ole meille kaikille sama... - 3+15=18
2+9=11 kirjoitti:
Tosiaankin mietin vielä...
miksi kaikkea, narsimia on niin vaikea ymmärtää...
Kun kuitenkin työssäni olen tavannut henkilöitä, jotka puhuvat milloin mitäkin, vesihanasta kuuluu puhetta, joku tulee ja tappaa, huoneessa on tulipalo jne...
Ymmärtämisen ongelma ehkä liittyykin tuohon...narsistilla ei ole noin selkeitä harhoja...harvoin puhuu suoraan itsestään, vaan enempikin kertoo itsestään...sen toisen kautta...ja ongelmat liittyvät aina toisiin ihmisiin...
Mutta onhan tuokin tavallaan loogista jos ymmärretään, että narsismi on vuorovaikutuksen ongelma, ilmenee vain suhteessa toiseen...tavallaan narsisti ei koe olevansa itse mitään...ilman toista...oli ny kyse hyvästä tai pahasta...joutuu tavallaan kysymään kiertoteitse toiselta tarinoidenkin avulla...kumpaako hän on...kun ei itse tiedä...
no joo tämä nyt vain tätä mun keittiöpsykologiaa..
yritystä jotenkin ymmärtää...että maailmassa/todellisuudessa elää monenlaisia ihmisiä, eikä maailma(todellisuus) ole meille kaikille sama...Sitäkin mietin...
miksi narsismi tuli minun elämääni...siltä pohjalta, että mitä minun pitää vielä oppia...
Aikoinaan olin vuosia alkoholistin puoliso...
siitä roolista olen päässyt irti...
Tulin tänne narsistin eksänä...
etsimään tietoa...siitä toisesta...ymmärtääkseni sitä toista...
Suhteestani on jo puoli vuotta...siltikin kietoidun täällä noiden muiden tarinoihin...muiden maailmoihin...
unohtaen välillä oman elämäni/todellisuuteni...senkin että narsisti/narsismi ei tällä hetkellä kuulu elämääni...minun todellisuuteeni...
minun läksyni lienee tässä kohtaa se, että oppisin päästämään irti...tästäkin aiheesta...ja oppisin elämään omaa elämääni, omaa todellisuuttani, johon nykyään ei tuollaiset toisten tarinat kuulu...
että tavallaan olen kiitollinen aloittajalle tästäkin tarinasta...joka sai minut oivaltamaan itsestänikin jotain...
saas nähdä...miten minun käy...
kykenenkö päästämään irti vaiko jäävätkö nuo toisten/omat menneisyyden tarinat elämään minussa...siten, että jää se oma elämä/todellisuus/nykyhetki...elämättä... 3+15=18 kirjoitti:
Sitäkin mietin...
miksi narsismi tuli minun elämääni...siltä pohjalta, että mitä minun pitää vielä oppia...
Aikoinaan olin vuosia alkoholistin puoliso...
siitä roolista olen päässyt irti...
Tulin tänne narsistin eksänä...
etsimään tietoa...siitä toisesta...ymmärtääkseni sitä toista...
Suhteestani on jo puoli vuotta...siltikin kietoidun täällä noiden muiden tarinoihin...muiden maailmoihin...
unohtaen välillä oman elämäni/todellisuuteni...senkin että narsisti/narsismi ei tällä hetkellä kuulu elämääni...minun todellisuuteeni...
minun läksyni lienee tässä kohtaa se, että oppisin päästämään irti...tästäkin aiheesta...ja oppisin elämään omaa elämääni, omaa todellisuuttani, johon nykyään ei tuollaiset toisten tarinat kuulu...
että tavallaan olen kiitollinen aloittajalle tästäkin tarinasta...joka sai minut oivaltamaan itsestänikin jotain...
saas nähdä...miten minun käy...
kykenenkö päästämään irti vaiko jäävätkö nuo toisten/omat menneisyyden tarinat elämään minussa...siten, että jää se oma elämä/todellisuus/nykyhetki...elämättä...Tässä neuvo: Älä mieti liikaa. :)
- 20+7=27
dizel kirjoitti:
Tässä neuvo: Älä mieti liikaa. :)
Kiitos sinulle neuvostasi...edelleen pidän sinusta...
koska olen saanut oppia/oivalluksia sinulta paljon...
siis oikeesti eihän mun ny kovin paljon tarvi sinällään miettiäkkään...tiedän kyllä mikä minua vaivaa...ja LR viastani/vammastani täällä jo monesti puhunutkin...
Siis...sitähän tämä minun on...tässä kohtaa edelleen...toisen (narsismin) kautta elämistä tavallaan...vaikka suhde on jo päättynytkin...
Että lujassa ne tietyt riippuvuudet, jotka ovat tulleet osaksi persoonaa istuvat...välillä menee paremmin...mutta sitten taas tulee jotain...ihminen, elämän tilanne joka aktivoi sen...
Noh...edelleen tässä olen, vaikka äsken kaupassa ostin kukkia...kiitokseksi tästä oivalluksestani...itseäni koskien...
Mutta joo...armahdan itseäni...
ei ne riippuvuudet pelkästään oivaltamalla katoa...tarttis kans tehdä jotain...mutta hyvä alku tämäkin... - 9+1=10
20+7=27 kirjoitti:
Kiitos sinulle neuvostasi...edelleen pidän sinusta...
koska olen saanut oppia/oivalluksia sinulta paljon...
siis oikeesti eihän mun ny kovin paljon tarvi sinällään miettiäkkään...tiedän kyllä mikä minua vaivaa...ja LR viastani/vammastani täällä jo monesti puhunutkin...
Siis...sitähän tämä minun on...tässä kohtaa edelleen...toisen (narsismin) kautta elämistä tavallaan...vaikka suhde on jo päättynytkin...
Että lujassa ne tietyt riippuvuudet, jotka ovat tulleet osaksi persoonaa istuvat...välillä menee paremmin...mutta sitten taas tulee jotain...ihminen, elämän tilanne joka aktivoi sen...
Noh...edelleen tässä olen, vaikka äsken kaupassa ostin kukkia...kiitokseksi tästä oivalluksestani...itseäni koskien...
Mutta joo...armahdan itseäni...
ei ne riippuvuudet pelkästään oivaltamalla katoa...tarttis kans tehdä jotain...mutta hyvä alku tämäkin...Kuuntelin äsken mietteissäni tuota vanhaa ja tuttuakin biisiä...hivenen eri korvalla kuin aiemmin...sopinee tähänkin tämän tarinan jatkoksi...
jospa me kaikki..."tarinoiden sankarit", oli meillä ny pää-tai sivurooli niissä...
pääsisimme pois tarinoistamme...
oikeasti elämään...
http://www.youtube.com/watch?v=5UHgXDc4bc8&feature=related
Miten käy jos pettää narsistia ?
No... ööö... =D
Pistä joo haisemaan pitkin kaupunkia ja hanki mainetta ja kunniaa. Suosittelen =)
Itse asiassa suosittelen sitä jokaiselle itseään kunnioittavalle varsinkin naiselle. Siitä se lähtee ura auki.
Ei kukaan oikeasti halua kuulua toiselle mutta samaan aikaan väittäen että joku toinen (jolle ei kuulu) kykenee pitämään jotain tunnekoukkua....koska eihän niitä tunteita pitäisi olla kuin sitä toista kohtaan vain. Huomaatko ristiriidan ?
Miten joku pitää väkisin jotain tunnekoukussa jos vastapuoli ei "vastaa" ?
Eli tunnekoukku on ihan itsessäsi eikä sitä kukaan voi väkisin pidellä. Tyydytetty kala ei matoon tartu ja piste =)
Mutta, ihan hupia jaarittelen yhteen omituisimmista aloituksista pitkilleen =)- SympathyForTheDevil
Hmm tuostakin olisi tietenkin voinut tulla paljon mielenkiintoisempi spekulaatio jos kanssakeskustelijat eivät olisi yrittäneet sijoittaa kysyjää tarinaaan vaan yrittäneet ratkoa alkuperäistä ongelmaa mutta olihan se hyvin viihdyttävää näinkin :)
Kiitos osan ottajille vaikkei mitään käteen jäänytkään niin arvailuanne oli kiva seurata vaikka sen pystyikin näkemään jo kaukaa ennalta.
Hyvää kesää arvon narsistit
T: SympathyForTheDevil- 16+18=34
Noh...edelleen minunkin mieli(kuvitus) askartelee aiheen parissa...että tulee kuunnelluksi musiikkiakin "sillä korvalla"...
Tätä jäin kuuntelemaan...ja ajatukseksi jäi...
että sanoitus voisi sopia narsistiinkin...
http://www.youtube.com/watch?v=d0pqeD37r2g - kateuskotaustalla
Muistan kuulleeni, että jos on liikaa aikaa pohdiskella ja pyöritellä skenaarioita mielessään, niin sekoomushan siitä on lopputulema. Alkaa nähdä peikkoja ja narsisteja siellä täällä. Kai näiden kirjoittelu on ollut jotain satutätileikkiä, kun tätäkin ketjua lukee. Aikuisten leikkejä toisilla aikuisilla ja toisten parisuhteiden asioilla sekä edellisten lokaamista, joka ilmeisesti tyydyttää tietynlaista ihmisluonnetta.
- 43re54ryryrt7568i6iy
Psykopaatin ollessa kyseessä kannattaa mukana olla kyynelkaasua ja kättäpidempää millä voi puolustaa itseään.
- LK
Hmm... onkohan siinä jotain semisti arveluttavaa mennä jättämään toinen aseistautuneena....
- Hortonomi
Kyllä Narsissi Tulppaanin tunnistaa, ei sitä kuseteta.
- pahastikäy
Tähän liitän vähemmän tuttavuutta kuten palstakirjoittajien keskinäisistä suhteista esim iltiksen aikaan.Narsisti varmaan on henkilö joka suuttuu jos vastaan sanoo,kun hän on haukkunut ja nimitellyt sukujuuria myöten vastakirjoittajan. Hirmu suuttuminen kun sanoo lauseenkin vuorostaan vastaan hänelle.Narsisti suuttuu niin se menee.Hän osaa käyttäytyä hyvin herrasmiesmäisestikin ja kehutut naiset on otettuja suosiosta.Elämä on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole192176Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi392075Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä271963Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma471376- 741316
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46873Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?56802Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8721- 52713
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi32698