Eli tosiaan oon kesän alussa vaihtamassa paikkakuntaa, muutan äidiltäni isälle. Pelottaa tulenko saamaan uusia kavereita uudessa koulussa ja miten niitä olisi helpointa saada?
Olen nykyisessä koulussani ollut kiusattu ja minulla on vain muutama hyvä ystävä, eikä kavereita juurikaan.. sellaiseenkin kaupunkiin kuin helsinkiin muuttaminen tuntuu tässä vaiheessa aika pelottavalta.. joten, miten olisi helpointa saada uudesta kaupungista ja koulusta kavereita? vapaa-ajallekkin ? /:
Uusi koulu, uusia kavereita ?
4
139
Vastaukset
- 34534
menet vaan rohkeasti puhumaan niille ja heität small talkkia? hakeudu seuraan mutta älä tungettele heti mihinkään inside-porukkaan. tai jotain.
- SeppoYrjö66
Moi,
Mäkin oon aina menny ulkopuolisena kouluihin, niin että kaikki muut tuntee toisensa -> mie en kettää. Joten pari ohjetta.
1. Älä jää yksin. Oot vaan edes niiden lähellä, kun ne hommailee.
2. Näytä, että olet avoin, hymyile, äläkä katso maahan
3. Jos ne ei ota kontaktia, ota sä kontaktia, kysy jotain
4. Älä valikoi kehen tutustut ainakaan aluksi, koska kaverien kavereihin helppo sitten tutustua ja kyllä ne oikeet löytyy
Onnee sulle, ja suosittelen google: how to make friends - ...............
Mene rohkeasti juttelemaan mukavan näköisille ihmisille vaikka välitunnilla. Tunneilla voit pyytää apua tai kysyä jotakin lähellä istuvilta.
Joskus uusista oppilaista ollaan kiinnostuneita ja ehkä muut tulevat kysymään nimeäsi ja mistä olet tullut. Ole vain oma itsesi, ystävällinen ja hymyile.
Voit myös aloittaa uuden harrastuksen ja hankkia sitä kautta kavereita. Helsingissä on paljon harrastusmahdollisuuksia :) Voisit myös kysyä koulussa luokkalaisiltasi, millaisia harrastusmahdollisuuksia lähellä on. - Sdoobie
Hei, mihin päin Helsinkiä olet muuttamassa ja minkä ikäinen olet? Me ollaan hiljattain muutettu tänne myös..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh801965Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971683- 1581270
- 59698
- 225697
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6656- 56600
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako199566- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472