kärsin.. mitä teen

.....

poikaani päiväkodissa opetetaan nimitteleen..
kenelle valitan kun siellä opetetaan että se on se itte kun haukkuu , sanoin etten pidä tuosta opista mutta nimittelyyn pitää puuttua.
vaikka sanoa: ettei saa nimitellä, koska se ei ole mukavaa kenestäkään.

mutta siellä rohkaistaan

sama kun sanois:toinen lyö, niin lyö takas

nyt poikani on alkanut käyttäytymään tökerösti minua kohden kun kysyn oletko sinä vauva vai iso poika, kun et usko kun vauvat ei usko.
poikani sanoo:sää oot vauva ivaan nauru päälle.

7

177

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitä mieltä.. :)

      puhu niille päiväkodin tädeille, että mikä on homman nimi.. ja kysy päivän loputtua tädeiltä miten lapsesi on siellä käyttäytynyt.. ja sano niille miten se kotona käyttäytyy sua kohtaan.. nii osaavat kattua sitte sitä käyttäytymistä..

      • ....

        mä olen menettänyt nyt yöunet ja varsinkin kun on viikonloppu.. etten pysty tekeen mitään..
        haluisin lapseni pois päiväkodista ja se on mahollista(mutta lapselle jatkuva vaihto ei ole suotavaa) mutta silloin ne muut lapset saavat sitä samaa oppia ja jatkuu sitten koulussa.

        minulle sanottiin että tällä tavalla lapselleni tulee hyvä itseluottamus mutta itse näen vaan henkistä väkivaltaa.
        josta vie seuraa huonoa käytöstä.

        minua ei kunnioitettu kun juttelin nimittely(kun sellaista ilmeni poikaani kohden ) asiasta että pitää puuttua kun tätä kostoo ongelmaa ei ollut vie ja minua ei kuuneltu voisi olettaa, ettei ne puutu sellaisella käytöksellä jota vanhempi ei hyväksy, kun sanoin etten pidä siitä siltikään..



        en tykkää yhtään.
        minua suututtaa tuollainen käytös
        jos valitan johtajalle pelkää että muuttuu koston himoiseksi.

        olen ahdistunut..
        jos jätän tekemättä mitään lapseni kärsii.

        viimeksi valitin vahingossa kun luulin pojan vanhemmaksi kun saatto poikaa sanoin tämän tyyliin että kun luulin että oli kiusaaja(jota lapseni sanoi) pojan äiti..
        tiesin että poikanikaan ei oikein osannut ottaa etäisyyttä että käy hermoille.
        sanoin että lapseni pelkää tulla päiväkotiin että kärsin siitä ja selitin että tätä teidän poikaa pelkää kun oli tapahtunut onnettomuus..
        missä oli kyseisen pojan kanssa kilpaillut pulkasta ja poikani oli kaatunut pulkkaan ja pää oli auki.
        että yritetään saada kummatkin kitkemäää pois se kiusaaminen kun poikani käy väliin liiaan lähelle, niin se ei aina ymmärrä missä raja on .. niin menisi kertomaan tädeille että kiusaa.. että opettais tätä, ettei tee mitään..


        ongelmaksi tuli että ne teki sitten yhessä pahaa muille keväällä.
        mutta onneksi kesäloma tuli ja se poika lähti eskariin.


      • ....
        .... kirjoitti:

        mä olen menettänyt nyt yöunet ja varsinkin kun on viikonloppu.. etten pysty tekeen mitään..
        haluisin lapseni pois päiväkodista ja se on mahollista(mutta lapselle jatkuva vaihto ei ole suotavaa) mutta silloin ne muut lapset saavat sitä samaa oppia ja jatkuu sitten koulussa.

        minulle sanottiin että tällä tavalla lapselleni tulee hyvä itseluottamus mutta itse näen vaan henkistä väkivaltaa.
        josta vie seuraa huonoa käytöstä.

        minua ei kunnioitettu kun juttelin nimittely(kun sellaista ilmeni poikaani kohden ) asiasta että pitää puuttua kun tätä kostoo ongelmaa ei ollut vie ja minua ei kuuneltu voisi olettaa, ettei ne puutu sellaisella käytöksellä jota vanhempi ei hyväksy, kun sanoin etten pidä siitä siltikään..



        en tykkää yhtään.
        minua suututtaa tuollainen käytös
        jos valitan johtajalle pelkää että muuttuu koston himoiseksi.

        olen ahdistunut..
        jos jätän tekemättä mitään lapseni kärsii.

        viimeksi valitin vahingossa kun luulin pojan vanhemmaksi kun saatto poikaa sanoin tämän tyyliin että kun luulin että oli kiusaaja(jota lapseni sanoi) pojan äiti..
        tiesin että poikanikaan ei oikein osannut ottaa etäisyyttä että käy hermoille.
        sanoin että lapseni pelkää tulla päiväkotiin että kärsin siitä ja selitin että tätä teidän poikaa pelkää kun oli tapahtunut onnettomuus..
        missä oli kyseisen pojan kanssa kilpaillut pulkasta ja poikani oli kaatunut pulkkaan ja pää oli auki.
        että yritetään saada kummatkin kitkemäää pois se kiusaaminen kun poikani käy väliin liiaan lähelle, niin se ei aina ymmärrä missä raja on .. niin menisi kertomaan tädeille että kiusaa.. että opettais tätä, ettei tee mitään..


        ongelmaksi tuli että ne teki sitten yhessä pahaa muille keväällä.
        mutta onneksi kesäloma tuli ja se poika lähti eskariin.

        uskon tuossa kiusaamisessa tapahtuvain niin, että tädit ystävysti heidät..
        eipä ne siitä kiusaamisesta kertonut, vaan minä näin kun vein poikaani kuin hainkin kun jäin jutteleen kuulumisia.


      • ....
        .... kirjoitti:

        uskon tuossa kiusaamisessa tapahtuvain niin, että tädit ystävysti heidät..
        eipä ne siitä kiusaamisesta kertonut, vaan minä näin kun vein poikaani kuin hainkin kun jäin jutteleen kuulumisia.

        josta otin asian puheeksi että jotain mielekkäämpää tekemistä heille kuin kiusata muita..
        kun pojat teki pahoja. komensin pojat lähti karkuun ja aloin laskeen 3 niin poikani pysänty ja tuli luokseni ja kerroin mitä tuhmaa teki pojalle, ettei niin saa tehä. jonka jälkeen se murjotti mutta ymmärsi..

        sen jälkeen minusta etittiin ongelmia ja ainut ongelma oli se että kun en ollut kello 8.30 aina vienyt poikaan aamu ryhmään, niin siirtoo isompaan ryhmään..
        koska olen huono aamuheräämään. mutta se ei ollut aina ongelma kun isäntä autto.


    • ....

      ...

    • Ei jäädä uhriksi

      Tuohan on vanha sanonta, että "joka toista sanoo, se itse on". :D

      Eli jos poikasi on ensin haukkunut ja nimitellyt, hänelle on tuolla tavoin ja mielestäni aivan fiksusti vastattu. Sehän on aivan totuus, että joka aloittaa toisten nimittelyn ja haukkumisen on itse se "tyhmä", "tuhma", "hölmö" jne.

      Lyöminen ja kiusaaminenkin loppuu nopeimmin, kun väkivaltainen lapsi saa tuntea itse omissa nahoissaan, miltä toisen lyöminen tuntuu eli muksaisijaa muksaistaan takaisin. :D

      Vaan lasta pitää myös opettaa, että itse ei pidä koskaan lyödä toista ensimmäisenä, mutta on lupa puolustautua, jos joku käy päälle. En ole opettanut omia lapsiani "kääntämään toista poskea", koska en itsekään pysty toimimaan niin ja olemaan esimerkkinä.

      • ....

        ei poikani nimitele normaalisti kun olen puuttunut siihen mutta tuon jälkeen on alkanut nimitteleen kun tuollaista alettu opettaan "se on se itse"..
        minä puutuin alkujaan siihen että häntä nimiteltiin. jonka vuoksi puhuttelin päiväkodissa koska pelkään että häntä kiusataan kun hän koki edellisenä kautena kiusaamista ettei meinannut saada poikaa päiväkotiin.

        luuletko etten ole opettanut ettei lasta lyödä.. lapseni ei tunne rajaa ettei toisen reviirille mennä koska hän oli helposti halimassa kuin syliin änkeemässä, niin ne vanhemmat pojat ei ihan kattonut hyvällä.. ohan se ärsyttävää kun joku tuntematon änkeen syliin.
        siinä poikani ei osannut pitää rajaa..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe