Olen vastikään aloittanut uudessa, vakituisessa työpaikassa. Työpaikan saatuani oli tyytyväinen, mutta varsin pian on alkanut tuntua siltä, että vastassa on liian paljon haasteita. Olen alkanut miettiä, kannattaisiko mahdollisimman pian etsiä uusi työ ja irtisanoutua koeaikana.
Uskon, että oppisin työtehtävät ja saisin varmuutta ajan kanssa, mutta ongelmaksi alkaa muodostua se, että emme ehtineet työskennellä edeltäjäni kanssa käytännössä lainkaan yhtäaikaa. Hän on jo uudessa työpaikassaan ja minä orpona piruna hänen tilallaan. Esimieheni on sitä mieltä, että lähin työkaverini voisi perehdyttää minua tehtäviin. Kuitenkin, kun kysyn häneltä apuja, hän kyllä auttaa, mutta huokailee perään, että omat työt jäävät nyt tekemättä. Minulla on usein olo, etten osaa ja tiedä mitään ja että hän olisi toivonut, että joku muu olisi valittu sijastani. Lisäksi ko. työkaveri mustamaalaa esimiestämme siihen tyyliin, etten tiedä, tuleeko minullekin pidemmän päälle ongelmia hänen kanssaan.
Olen jo lähemmäs 50-vuotias, enkä tiedä, kuinka helposti löytäisin uuden työpaikan, mutta se vaihtoehto on kuitenkin alkanut yhä enemmän kiinnostaa. Mitä tekisitte 'housuissani'? Mieliala vaihtelee laidasta laitaan; välillä tuntuu, että kyllä tämä tästä ajan kanssa, mutta sitten taas alkaa ahdistaa.
Jos irtisanoutuisin koeaikana, voisinko käyttää syynä sitä, etten hallitse tehtäviä tarpeeksi hyvin? Vai että työ ei vastaa odotuksiani?
Lyönkö hanskat tiskiin?
9
765
Vastaukset
- a-b-c
Surkea perehdyttäminen vähentää työssäviihtymistä ja sitoutumista työhön. Uuden työntekijän tuloon on aina valmistauduttava.
Esimiehesi tulee järjestää perehdyttäjäsi työt niin, että hänellä on aikaa myös sinun opastamiseesi!! Nyt perehdyttäjäsi tulisi saada sanainen arkkunsa auki myös esimiehen kuullen, eikä vain huokaillen syyllistää sinua!!!
Näitä "v*tun päivänsäteitä" on kaikki työpaikat pullollaan... Joten yritä vain kestää. - Huonon pomon alainen
Just niin kuin minun kohdallani! Poikkeuksena se, ettei minulla ollut enää edeltäjää neuvomassa. Sensijaan sain perehtyä työhöni käsikirjan avulla!
- vcxvcxvcxvcx
Mielestäni käyt kysymässä neuvoa aina kun sitä tarvitset. Tietenkin voit ottaa asioista myös itse selvää jos työ on sellaista, että näin voi tehdä. Jos et ole saanut kunnon perehdytystä työhön niin joudut sen tietenkin opettelemaan työaikana etkä vapaa-aikanasi. Ei työnantaja voi vaatia osaamaan talon tapoja ilman opetusta.
- mä vaan
perehdyttäminen on lakisääteinen asia, eli vaadi kunnon perehdytys työhösi. Vaikeaahan on työssä viihtyä, jos ei työhön opasteta kunnolla.
- Kyllä harmittaa
Harmillista sinulle, mutta ei varmaan lohduta yhtään vaikka kertoisin kuulleeeni lukuisia vastaavia ns. perehdyttämisiä uudelle työntekijälle.
Minun työpaikassani ei edes esimies tiedä mitä perehdyttäminen on, saatikka että perehdyttäisi. On tullut tässä talven aikana olo, ettei esimies edes hyvällä katso jos ja kun työkaveria yrittää omien töiden lomassa perehdyttää, pirullisia s-posteja saa vastaukseksi.
Näiv valtainen työpaikka johon miiehet rynnii kyynäpäätekniikalla ja esimies kiittää jo ennen nurukaisten tuloa kuinka hyvä työntekijä onkaan tulossa, siinnä on nurkissa lymyilemistä ja ilmeiden peruslukemisessa pidättelemistä, ettei sano mitä ajattelee vaan ajattelee monesti ennenkuin mitään mielipidettä vahingossakaan kertoo.
Lykkyä vaan sinulle uuteen työpaikkaan, kyllä se ajankanssa alkaa luonnistamaan. - ++
älä jätä työtä, VAADI kunnon perehdytys!
- kauppaketju
itse sain potkut tekstiviestillä. Perehdytystä oli pari tuntia työhön, sitten oli käytännössä katsoen yksin. Kun kaikkea et sitten osannut heti( et tietenkään osannut!) sai potkut raukkamaisesti tekstiviestillä. Ennakkovaroituksia huonosta työstä ei suoraan naamatusten sanottu. Työ "kaverit" savustivat ulos. Voi niitä naurunaamoja kun apua kysyi. SAIRAS työpaikka.
- jopi4588562163001230
irtisanoudut koeaikana tai et mutta mitään syytä sun ei tarvii kenellekkään kertoa
- Kohtalotoveri
Olen kokenut saman useassakin työpaikassa. Teen taloushallinnon töitä. Tuntuu todellakin siltä, että sana perehdyttäminen on vieras esimiehelle, mutta myös työkaverillekin, eli hänelle jonka pitäisi perehdyttää. Nykyisessä työpaikassanikaan minua ei ole perehdytetty. On vain pitänyt heti aloittaa työnteko, vaikka kaikki systeemit ovat vieraita, sitten kun olen kysellyt työhön liittyvissä asioissa, niin minut on eristetty perehdyttäjästä. Siis laitettu yksinään eri tiloihin selviytymään miten parhaaksi näen. Onneksi olen määräajan ko. työnantajalla, joten en jää suremaan työpaikkaa.
Ihmettelen kyllä, että perehdyttämisasiasta ei ole nostettu kunnon haloota. Ainakaan työnantajienn ei tarvitse ihmetellä sitä, että miksi työntekijät vaihtuvat tiuhaan tahtiin. On peiliin katsomisen paikka.
Itse olen hakenut koko ajan uutta työpaikkaa ja heti kun olen saanut uuden olen jättänyt edellämainitsemani työpaikat. Samaa suosittelen kyllä sinullekin, pidä haku päällä koko ajan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh882108Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361766- 1801316
- 241784
- 67732
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10711- 59708
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211608- 49566
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337502