Mitä 9-luokan jälkeen tapahtuu ihmissuhteille?

4+6=11

En nyt tarkoita mitään opiskeluasioita, mutta mitä tapahtuisi kaikille ihmissuhteille? Aluksi kaikki koulukaverit joiden kanssa oli 6 vuotta, hajotettiin kun tultiin yläasteelle, sitten valinnaisilla hajotetaan vielä enemmän. Nytkin 8-luokan lopulla minulla ei ole enää oikeita ystäviä, vain muutamia "kavereita", joiden kanssa olen tekemisissä vain koulussa. Entäs sitten 9-luokan jälkeen kun kaikki menevät eri lukioihin ja amitsuihin? Eihän minulla ole muuta yhteyttä kuin facebook, parin puh. numero ja joissain tapauksessa lähellä asuminen (joka sekin menee kun ihmiset muuttavat pois). Eihän tästä elämästä mitään tule jos aina pitää menettää kaikki tuntemansa ja sitten hankkii muutaman uuden "tuttavan". Sitten kuolen yksin, kylppärissä, ja olen siellä 7 vuotta ennen kuin joku huomaa.

9

395

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4564645

...voih... oletko tosissasi? hanki hyvä LUOJA ehkä uusia kavereita? ala-asteen kaverit eivät ole niitä joiden kanssa sinulla ainoastaan olisi lupa muodostaa ystävyyssuhteita... älä angstaa. ole iloinen. ILOINEN,.

• ???

Mistäs niitä voi hankkia? Olen selannut Anttilan kuvastot ja kaikki, mutta niissä ei ole ilmoitettu hintoja.

• fjkthsre

Mihi sä niitä tarvit?

Kuules amiksest tai lukiost sä saat ihan taatusti kavereita.
      Ei elämä vittu lopu ylä-asteeseen, vaan alkaa siitä!

• LedDeslon

Kiitos kun muistutit.. Itse kohta päättämässä peruskoulua, ja välillä kyl unohtaa et se elämä jatkuu senki jälkeen :D

Tuohon kaveri juttuun voisin sanoa että itselläni on 2 ystävää jotka olen tuntenut koko ikäni, toinen käy edelleen kanssani samaa koulua ja välit on mitä parhaimmat. Toisenkin kanssa yhteyksissä ollaan. Olen saanut ala-asteelta mukaani yhden ystävän, joka on myös ollut pysyvää laatua, ja viime vuonna sain vielä uuden ystävän, joka tuli toisesta koulusta. Muodostamme vahvan nelikon, joka tulee säilymään peruskoulun jälkeenkin, vaikka minä olenkin muuttamassa toiselle puolelle Suomea!
        Asenteesta ja ihmisistä kiinni, mitkä suhteet säilyy. Itse olen tiputtanut kelkasta sellaisia jotka eivät ole luottamuksen arvoisia tai eivät kunnioita minua ja sitä kautta eivät ole ansainneet vastakunnioitusta. Itse pelaan pitkälti arvoilla, ja valintakriteerit paikallaan, ei ulkonäkkö vaan luonnekriteerit!
        Sinun pitää arvostaa jokaista ystävääsi, ja vaatia avrostusta takaisin. Luo tasapainoisia ja lämpimiä suhteita, ne kestävät. Panosta laatuun, älä määrään! Ja uusia ystäviä saa tulevaisuudessakin!

• 4+6=11

Yritin juuri selittää että eihän minulla nykyäänkään ole enää kunnon kavereita yhtäkään. Vähän kuin jos kopioi jo kopioitua kuvaa: joka kerta on heikkolaatuisempi. Sama koskee kavereita. Joka kerta uudet kaverit ovat etäisempiä kuin vanhat silloin joskus. No, kai sitä yksinkin pärjää...

• ölölölöl

lol

• elä huoledi..

Ystäviä tulee ja menee, niin se vaan on :) Mutta TOSIystävät pysyvät läpi elämän ! :)

• ASDDDSASDSSADD

Ite oon ollu koko yläasteen paskalla luokalla ja kaikki kaverit toisella, mut oma vikani ku en vaihtanu. Onneks enää pari kuukautta ja sit peruskoulu ohi. Ens syksynä ois tarkotus alottaa kauppiksessa ja sit se elämä vast alkaa.
      Kyl lukiossa tutustuu helposti uusiin tyyppeihin, mut se on ihan sun omasta asenteesta kiinni!

Frendit vaihtelee ku trendit

• YstäväEnkeli

Osa jää, osa katkee.

Amiksessa/lukiossa kannattaa käyttää päätään ja hankkii ystäviä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1910
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1653
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1207
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      537
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe