olen nuori nainen 55 kg/161 cm ja käyn salilla 4-6 krt viikossa. Lisäksi riippuen jaksamisesta lenkkeilen yms. ainakin muutaman kerran viikossa, joskus useammin.
Syön paljon ja proteiinipitoisesti, mutta tuntuu että silti aina on nälkä, syönkö väärin tai liian vähän? Salin jälkeen otan aina palautusjuoman ja pyrin syömään kunnon aterian n tunti palautujuoman juomisen jälkeen, syön muutenkin säännöllisesti ja mielestäni monipuolisesti. Hämmentää.. Haluaisin jatkuvan näläntunteen pois, todella häiritsevää nimittäin!
jatkuva nälkä?
5
409
Vastaukset
- 520+5
Syötkä tarpeeksi hiilareita? Jos vedät esim. pelkkää lihaa ja kasviksia, niin nopeestihan se ruoka sulaa ja tulee nälkä nopeasti. Laihiksellahan on jatkuva nälkä alhaisen hiilihydraattiien saannin takia. Vedäppä yksi päivä joka ateria makaroonilaatikkoa ja spagettia, niin ei varmaan ole nälkä koko ajan.
Yksi tärkeä seikka on myös se, että liikut AIKA PALJON, joka kiihdyttää sun aineenvaihduntaa. Moottorisi käy nopeasti, jolloin tarvitaan paljon polttoainetta. - mim85
Mun kokemuksen mukaan hiilaripitoisten aterioiden jälkeen taas tulee nopeammin nälkä, kun hiilarit muuttuu kropassa sokeriksi ja verensokeri/insuliinitasot huitele missä sattuu. Juotko tarpeeksi pitkin päivää eikä pelkästään liikunnan aikana? Myös nestehukka voi tuntua nälkänä. Tai jonkin vitamiinin puutos saa himoitsemaan tietynlaisia ruokia.
- Olen samaa
mieltä että jatkuva nälkä voi johtua siitä ettei juo tarpeeksi vettä päivän aikana. Suositeltu määrä on 2-4 litraa vettä päivässä. Varsinkin jos liikkuu todella paljon niin 3 litraa vettä pitäisi juoda vähintään päivän aikana. Oletko huomannut että tämän nykyisen ruokavalion aikana olisit tasaseen tahtiin laihtunut esim onko paino tippunut? Silloin nimittäin syöt liian vähän kulutukseesi nähden ja jos et halua laihtua niin silloin pitää syödä enemmän. Jos taas et ole huomannut laihtuneesi niin silloin syöt riittävästi ja jatkuva nälkä on hyvin todennäköisesti veden juonnista kiinni.
- Tietysti!
vaaka ja peili kertoo sen syötkö liian vähän tai liian paljon, Tietysti syynä voi olla myös tottumus, jos janontunteen tulkitsee näläksi. Tolla elopainolla ja treeneillä varmaan on varaa jopa herkutella vähän.
- Ei lihota
Syökasviksia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731930Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471217
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462