Avensiksella autobahnille

73

Näin ilmojen lämmetessä moni saattaa jo suunnitella lomamatkaa autolla Saksaan tai yleensä Saksan kautta jonnekin.

Moni saattaa kenties haaveilla myös autobahnin rajoittamattomista ajonopeuksista, mutta on kuitenkin samalla hieman huolissaan, kuinka siellä sitten uskaltaisi oikein ajella.

Avensiksella ajelevilla ei tässä suhteessa ole mitään ongelmia, vaikka olisi hieman vähemmän kokemustakin nopeasta ajosta, mutta te vanhan muka "premiumin" omistavat:
Suosittelisin siellä Saksan päässä pistämään sen vanhan "premiuminne" parkkiin, ja vuokraamaan autobahnille kunnon auton, Toyota Avensiksen !

Nimittäin sikäläinen ADAC, joka on maailman toiseksi suurin autoilijoiden järjestö ( jäseniä lähes 20 miljoonaa, oma autoilijoiden avustus-pelastushelikopteri ym. ym.palvelut) on autoja arvioidessaan pisteyttänyt autoja eri ominaisuuksien mukaan.
(Pisteytyksestä sen verran: mitä pienempi pisteluku, sitä parempi: 0,6-1,5= sehr gut (erinomainen), 1,6-2,5 =hyvä, jne huononevasti...)

Ajo-ominaisuuksien mukaan seuraavat autot paremmuusjärjestykseen laitettuna parhaasta huonoimpaan ovat, perässä pisteet:

1.Toyota Avensis 1,7
2. VW Passat, 1,9
3. Audi A6, 2,0
4. Skoda Octavia 2,2
5. Ford Mondeo 2,3

Eiväthän nuo erot kovin suuria ole, mutta autobahnilla erityisen tärkeitä ominaisuuksia ovat: ajovakaus-suuntavakaus, Avensis paras, samoin sikäläinen hirvitesti, väistö omalta kaistalta vasemman kaistan kautta kiertäen vauhdilla 90 km/t, sekä Aven ylivoimaisesti parhaat jarrut toivat tällä kertaa voiton.
Tuossa nyt pari linkkiä: Avensis ja Audi A6, aivan alhaalla yhteenveto.
(Fahreigenshaften=ajo-ominaisuudet, ausweichtest=väistökoe, Fahrstabilität=suuntavakaus) loppuja en välitä suomentaa, paitsi jos joku välttämättä haluaa.
http://www.adac.de/_ext/itr/tests/Autotest/AT4179_Toyota_Avensis_Combi_2_2_D_CAT_Executive/Toyota_Avensis_Combi_2_2_D_CAT_Executive.pdf

http://www.adac.de/_ext/itr/tests/Autotest/AT4664_Audi_A6_Avant_2_0_TDI_DPF/Audi_A6_Avant_2_0_TDI_DPF.pdf

Schönen guten Abend, und gute Reise !

52

1451

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cristofer34

      katos onko tämä maksettu testi VAGin autot kärjesssä ;) kokemusta on meinaa autbaanalla monista vehkeistä ja oman kokomuksen perusteella volvo ja mersu on ollu parhaimpia... asun itse saksassa....

    • soutaa

      Käsittämätöntä ottaen huomioon avensiksen onnettoman suuntavakavuuden puutteen suomi nopeuksissa....

      • Trollit hitreen heti

        Olet väärässä,avensis on suuntavakaa autobahn ajossa. Olen itse ajanut.


      • tänne testaamaan

        Se johtuu siitä, että saksalainen autobahn on hiukan tasaisempi, kuin suomalainen urilla oleva motari. Olisi kiva nähdä, miten tuo joukko pärjäisi täkäläisissä olosuhteissa.


      • richtungsstabil

        Tuossa saksalaisessa artikkelissa nimeomaan kerrottiin, että Toyota oli suuntavakaa ajettava ja selvisi hyvin pujottelukokeestakin.


      • 5+5
        tänne testaamaan kirjoitti:

        Se johtuu siitä, että saksalainen autobahn on hiukan tasaisempi, kuin suomalainen urilla oleva motari. Olisi kiva nähdä, miten tuo joukko pärjäisi täkäläisissä olosuhteissa.

        Vitut. Suurin osa euroopan rekkaliikenteestä menee autobaanojen kautta. Ovat todella kuralla, ja jatkuvasti huollossa - eteenkin itä-länsisuunnassa menevät tiet.

        Aika samaa tasoa Suomessa ja Saksassa motarit. Saksassa käytön takia, Suomessa huollon puutteen takia.


    • 73

      Ei taida olla maksettu, tiedät itse että ADACilla jäsenmaksu jotain 44 €, ja kun jäseniä 20 miljoonaa., rahaa on ...

      Ei tämä mikään varsinainen testi ole, otin tähän esimerkin vuoksi vain 5 autoa,Toyotahan tässä on kärjessä ennen vag autoja.
      Hae itse sieltä Volvo ja Mersu jos kiinnostaa, voivat hyvinkin olla vaikka kuinka kärjessä, (Porschella oli huikeat lukemat ainakin), nämä olivat vain esimerkin vuoksi.

    • 22

      Mielenkiintoinen autoarvio Saksan suurimmalta autojärjestöltä, vaikka vetävät kotiinpäin yleisessä arvostelussa, niin silti Avensis voittaa vag-autot ajo-ominaisuuksissa erilaisilla teillä ajetuissa aika perusteellisissa testeissä , ohjauskin arvostellaan tarkaksi, eikä ohjaustuntumakaan tunnu olevan huonompi kuin noissa muissa.

    • Hahaha

      Lues tuo juttus uudestaan. Et ilmeisesti oikein ymmärrä saksaa.

      Kannattasiko sinun painua helkkariin täältä valehtelemasta.

    • 9

      Sanoisinpa pitkän saksan lukeneena, että aloittaja tasan tarkkaan ymmärtää mitä kertoo.

      Sinä itse taas et ymmärrä saksaa lainkaan, mutta väliäkö sillä...
      Scheissegal...

      • 9 = 8,5

        Wannabe-arjalainen?


    • Kato kato

      Toyota typeryksille kelpaa taas adac tutkimukset.

      Mites se adakin tiepalveluraportti 2011 se ei kuitenkaan kelpaa eikö niin?

      Pösöt ja rellut ovat toyotaa paljon luotettavampia, saksalaisista nyt puhumattakaan.

      http://www.kfzticker.de/wissen/adac-pannenstatistik-2011/

      Toyota on tiellejättävä romu...eix niin.

      • No, ei !

        Aven myynti sujuu todella hyvin. Nyt alkaa laadulla olla taas merkitystä ostopäätöksiä tehtäessä. Ja sulle tiedoksi. Sun rellus ja pösös löytyvät sieltä ihan alariviltä luotettavuus- ja A-katsastuksen listoilta. Varsinkin vähän vanhemissa ikäluokissa.


      • II laatuako
        No, ei ! kirjoitti:

        Aven myynti sujuu todella hyvin. Nyt alkaa laadulla olla taas merkitystä ostopäätöksiä tehtäessä. Ja sulle tiedoksi. Sun rellus ja pösös löytyvät sieltä ihan alariviltä luotettavuus- ja A-katsastuksen listoilta. Varsinkin vähän vanhemissa ikäluokissa.

        Sieltä alariveiltä löytyvät myös passat, golf, touran ja jetta . Miksiköhän ??


    • Tosi on

      Itse yritän pysyä jotenkin omalla kaistallani Avella-06. En ymmärrä puhetta suuntavakavuudesta koska sitä ei ole. On tehty nelipyöräsuuntaus ja alla ollut jo neljät eri renkaat.
      Kävin myös koeajamassa vuosi sitten uuden Aven. Nopeuden noustessa yli 70 km/h joutui ajosuuntaa korjaamaan koko ajan.

    • giisseli miäs

      varmasti hauskaa olla palstalla ja vaistaila itselle

    • Hemmo

      Juu tuli aikoinaan asuttua Saksassa pariinkin otteeseen ja moottoritienopeuksia tuli kokeiltua. Toisaalta ei siellä enää oikein pysty ajamaan kuin noin 140km/h liikenteen vuoksi. Toisaalta laki ja vakuutusyhtiöt yleensä pistää syylliseksi kaikki yli 140km ajaneet jos on osallisena jonkinmoiseen kolariin(sii syyttömänäkin), toisaalta järkevää sillä noissa nopeuksissa ei tietenkään oikein ehdi tehdä mitään. Kokemuksena jos joskus pystyi ajamaan 160 pitempään niin oli maksimi. Oikeastaan vain "hullut" ajoi kovempaa myös saksalaisten mielestä!
      Tuossa kokemuksia:
      -Peugeot 406 (oma), ei uskalla ajaa yli 160km menee huteraksi
      -Bemarit omia(e36 ja myöhemmin e46). Ajo paranee kun menee yli 150km. Oikeastaan aika tavallinen kapistus 80-100km ehkä jopa huonokin tuossa
      -Mersu vuokra-auto tais olla joku c180 eli kaikki nopeudet hyviä
      -Audi A3SP, vuokra ja oli ok...tavalline nkun ei muista
      -Ford Focus, Fordeissa kieltämättä ehkä parhainpia ohjaustuntumia...eikä vaihti niin vaikuta. Vuokralla ollut Ford Galaxy oli kyllä tosiaan kauhea!
      -Muistaakseni vuokralla oli joku V40 ja Corolla mutten muista oikein miten noilla pääsi lujaa (Pääsi muttei ollut parhaimpia)


      Itsellä nyt Ave Bemareiden jälkeen ja ei tietoa tuollaisista nopeuksista. Avella oikeastaan ihan hyvä ajaa ainakin 50-100...ehkä jossain tuolla 110 todellakin heikompi ote ja minusta paranee kun menee sitten kovempaa eli >120.

      Ainakin omaista kokemuksista nuo autot muuttuvat eri nopeuksissa jonkin verran!

    • tai sitten ei

      Kun tuo ohjaus on aika tärkeä siellä bahnoillakin, niin laitetaan muutama ADAC-arvostelu niistäkin

      Avensis 2,7
      Passat 1,6
      i40 2,3
      Laguna 2,0

      Pysyyhän sitä ainakin hereillä, joskin väsyy nopeammin, kun koko ajan vahtii auton pysymistä oikeassa kurssissa.

      • 73

        Mistä lienet katsellut, ja mitä malleja, mutta pysytäänpä nyt totuudessa:

        Ohjaus (Lenkung) :
        Avensis 2,2 Passat 2,0, i40 2,3 (yleisarvosana 2,5)

        Tämähän vähentää AVEn pisteitä tietysti, mutta silti tuloksella 1,7 tämän porukan paras.

        Aven ohjaus kehuttiin tarkaksi, tuolta linkistä ylhäällä pääsee, ja saa tuon ohjauksen arvon 2,2 eikä suinkaan 2,7 ....


      • 73
        73 kirjoitti:

        Mistä lienet katsellut, ja mitä malleja, mutta pysytäänpä nyt totuudessa:

        Ohjaus (Lenkung) :
        Avensis 2,2 Passat 2,0, i40 2,3 (yleisarvosana 2,5)

        Tämähän vähentää AVEn pisteitä tietysti, mutta silti tuloksella 1,7 tämän porukan paras.

        Aven ohjaus kehuttiin tarkaksi, tuolta linkistä ylhäällä pääsee, ja saa tuon ohjauksen arvon 2,2 eikä suinkaan 2,7 ....

        tuossa tuo Passatkin vielä, nuo kaikkihan ovat farkkuja,että ei nyt sotketa puuroja ja vellejä toisiinsa...ja kyllä, Porsche on kova sana !

        http://www.adac.de/_ext/itr/tests/Autotest/AT4511_VW_Passat_Variant_1_8_TSI_Highline_DSG_7_Gang/VW_Passat_Variant_1_8_TSI_Highline_DSG_7_Gang.pdf


      • Joo, mutta ei

    • Adac testaa

      Autoja ei tietenkään ole testattu minkään muun asian kuin mainitsemiesi kolmen ominaisuuden suhteen? Jos testattiin, niin Avensis oli tietenkin muittenkin ominaisuuksien suhteen ylivoimainen, vai oliko sittenkään?
      Samasta kokoluokasta löytyy ylivoimaisesti parempi auto kaikkien mainitsemiesi ominaisuuksien suhteen ja se on tässä:
      http://www.adac.de/_ext/itr/tests/Autotest/AT4112_BMW_320d_touring_xDrive/BMW_320d_touring_xDrive.pdf
      Fahreigenshaften=ajo-ominaisuudet 1,2
      ausweichtest=väistökoe 0,8
      Fahrstabilität=suuntavakaus 1,2

      • 35

        Ikävä tuottaa pettymys, mutta tuo arvio on vuodelta 2008, eikä ole vertailukelpoinen 1.1.2009 jälkeisten kanssa.

        BMW 320d touring Ave-sarjassa (Mittelklasse) on arvioitu:
        Fahreigenshaften=ajo-ominaisuudet 1,9
        ausweichtest=väistökoe 2,3
        Fahrstabilität=suuntavakaus 1,8
        voittaa Aven kyllä kaarreajo-ominaisuuksissa ja ohjauksessa vaikka näissä häviääkin.

        limusiinit olisivat parempia kuin touring
        .
        http://www.adac.de/_ext/itr/tests/Autotest/AT4635_BMW_320d_touring_EfficientDynamics_Edition_DPF/BMW_320d_touring_EfficientDynamics_Edition_DPF.pdf

        MB-C sarja taitaa olla luokan paras farkku.


    • toyota avensis

      olen koeajanut montaa autoa ja pisteyttänyt ne ominaisuuksien mukaan tiukan opjektiivisti ja kyllä Toyota Avensis oli ihan parhaimistoa.

      ajoominaisuudet suorituskyky tyylikkyys

      Avensis 9 9 10

      BMW 500 8 8 7

      Audi A6 7 8 8

      Mercedes E 8 7 9

    • Seat Cupra R 308hp

      Rangaistus on kova kun jollain Avella yrittää kiihdyttää autobahnin nopeimmilel kaistoille kun takaa tulee 250km/h kulkeva auto, jota moottoritieliikenteeseen tottumaton Ave-kuski osaa ennakoida eikä varoa. Parempi ajaa oikeanpuoleista kaistaa Tojotalla rekkojen seassa turvallisesti, liian suuri riskikerroin, jos yrittäisi Avella kiihdyttää yli 120km/h. Eikä minun tarvitse edes kysyä millä moottorilla autosi on, suorituskykyisiä tai tehokkaita Avensiksia ei ole ikinä tehty. Ei väliä onko sulla joku 1.6 vai 2.0, erot eivät ole kuitenkaan todellisuudessa varmaan hirveän suuret. Molemmat kiihtyvät hitaasti 120km/h jälkeen.

      • Vuosia sitten ajettu

        Mutta kun siellä on se Nur. Minä pyyhkäisin Fiat Unolla Autobahnilla Porcshesta ohi! No ehkä se ei ihan talla pohjassa,niinkuin minä.


    • ahtimet njet, sano

      Huippunopeus taitaa laskennallisestikin, teknisissä tiedoissa olla suurimoottorisimmalla Avella luokka 205-210 km/h. Aika pliisua 2-litrasella motilla.

    • 26

      Joo, mutta mahtuuko tuohon perheen lomakamat mukaan kun nyt lomareissusta puhe oli , muissa reilusti yli 500 l tavaratilat

    • saksalaisel ajavaaaa

      Itseasiassa,olin yllättynyt miten hyvin nykymallin ei facelift versio ave meni tanskassa moottorie nopeuksissa.Suomes ei koe ajo 3-tien uris vakuuttanut.mutta sileällä tanskalaisella motarilla ei tarttenu ohjata,oli hiljainen(hyvä pinta tiessä)ja orkkis 17" renkailla oli tuo vuokra-auto(oli tosi uusi,vain 10tkm ajettu)Mut ei tuolla kun150 mittarinopeutta uskantanut ajaa(130 rajoitus)

    • kuskista kiinni..

      enemmän kuin tehosta...
      Ei ne baanat mitään kiihdytyskilparatoja ole.
      Jos nyt osaa ajaa, niin sielläkin pärjää normaalinopeuksissa muiden mukana vaikka pikkuautolla (joita riittää Saksassakin) kunhan osaa kepittää, ruuhkissa ei ole kaistanvaihtotarvettakaan,jos ei ole pelisilmää niin sitten on paras pysyä rekkakaistalla vaikka olisi Ferrari alla.
      Ja niitä auton huippunopeuksia voi kokeilla hiljaisempaan aikaan jos huvittaa, ja jos on riittävästi kokemusta. Jos ei ole täällä joskus motarilla vähän "kaahannut", niin ehkä ei kannata heti yritellä millään autolla...

      Muistutukseksi nyt vielä, että AVE on ADACin mielestä parempi ajettava siellä kuin Audi A6 tai Passatti.

    • eurojapsisucks

      en ymmärrä tota avensis hehkutusta, ihan tavallinen perustojota varmaan kaikinpuolin hyvä "auto" ja ei häpeä muille samanlaisille saippualaatikoille vrt v40, 300 bmw. MB c sarja tai lagunat ym.... mutta onko oikeasti noin köyhä elämä että pitää hehkuttaa jotain harmaata tusinakippoo joka ei erotu ulkonäöltää tai ominaisuuksiltaan muusta harmaasta massasta?

    • simo007...

      Kyllä noi japanin vehkeet kannattaa suosiolla jättää ostamatta jos on tarkotus ajella muuallekkin kun kauppaan. Tää audi on kyllä iso vitsi! niin ylihintanen auto ku voi vaan olla.

    • Audi alle ja saksaan

      Vaihda jonkun muun maan kilvet Suomi-rekkareiden tilalle, luulevat keski-euroopassa että Suomikin velkakriisissä ja syvässä taantumassa, kun kansalaiset ajelee Tojotalla ympäri eurooppaa. Häpeäisit kun ajat noin p-askalla autolla pilaamassa Suomalaisten mainetta. Ajele mielummin jäämeren saaristossa, ettei kukaan näe harmaata Tojotaasi ja sinun tuulipuku-sandaali asuasi

    • 12

      "Muistutukseksi nyt vielä, että AVE on ADACin mielestä parempi ajettava siellä kuin Audi A6 tai Passatti."

      Kannattaa jättää se auti parkkiin Lyypekkiin viimeistään

      • Sika rikas

        Mikähän mahtaa se automerkki olla millä itse ajelet kun noin kovasti Toyotaa haukut ? Kyllä ihmetyttää asenteesi jos ihmisiä automerkin takia haukut.
        Noh , idästä se aurinkokin nousee ja automerkkejä tulee kuin liukuhihnalta.
        Taisi WTCC:n kisankin voittaa joku itämerkki joka on naamioitu Chevroletiksi,,,,
        hih hih hii!


      • Audi Turbodiesel
        Sika rikas kirjoitti:

        Mikähän mahtaa se automerkki olla millä itse ajelet kun noin kovasti Toyotaa haukut ? Kyllä ihmetyttää asenteesi jos ihmisiä automerkin takia haukut.
        Noh , idästä se aurinkokin nousee ja automerkkejä tulee kuin liukuhihnalta.
        Taisi WTCC:n kisankin voittaa joku itämerkki joka on naamioitu Chevroletiksi,,,,
        hih hih hii!

        Audilla ajan. Tarkemmin harvinaisempi manuaali-vaihteisto A6 vm. 05 kone 3.0tdi. Ohjelmoitu tuttavan firman toimesta 286hp 590nm max. vääntö. Ei muuten kuluta edes paljon, ellei aja ihan kaasu pohjassa. Huiput rajoitettu 250km/h. Saksassa ei tarvitse rekan takana roikkua. Kulutus välillä 6,3-8,5 litraa 100km riippuen vauhdista ja ajotyylistä. Ei Tojolla tosiaan asiaa saksan Autobahnalle, varsinkaan jos ei aikaisempaa kokemusta. Voi olla kuumottava paikka ensikertalaiselle.


    • luetunymmärrys

      *Werte klassenbezogen

      niin kato ne on eri liigassa a6 ja anjovis

    • Avensis-mies

      Mun Ave kuklee ainaski 280 kmh se on latutettu ja sillai et turha tulla yrittää.

    • 73

      Kovasti tunteita herätteli tämäkin keskustelu !

      Aiheen tähän "kieli poskella" alkamaani ketjuun sain lueskeltuani täällä kaikenmoisia herjakommentteja Toyotan "huonoista" ajo-ominaisuuksista, ja törmättyäni sitten saksalaisen ADACin (Euroopan suurin autoliitto) sivustolle. ADAC testaa autoja varsin perusteellisesti, ja eri automallien testejä katsoessani huomasin , että ajo-ominaisuuksissa Toyotat saivat siellä aivan toisenlaisia arvioita, kuin täällä Suomessa.

      Vaikka Saksassa(kin) osataan kotiinpäin veto, niin ajo-ominaisuuksissa Avensis vm. 2009 on ADACin testaajien mielestä parempi kuin VW Passat, Skoda Octavia, Ford Mondeo ja Hyundai I40 eli luokkansa "kovimmat" kilpailijat Suomessa. Taakse jäävät myös Citroen C5 ja Renault Laguna, näistä kaikista kyseessä siis farkkumallit. Nykyisten Toyota-autojen ajo-ominaisuudet tuntuvat siis olevan vähintäinkin kilpailukykyiset !
      Huom.! ADACin vertailuissa 1.1.2009 jälkeen tehdyt testit ovat luokissaan keskenään vertailukelpoisia, mutta sitä aiemmat testausperusteet ovat olleet hieman toiset. Kukaan ei kiellä vertailemasta myös esim. ylemmän keskiluokan autoa keskiluokan autoon, mutta kaikilta osin vertailuperusteet eivät ole samat.

      Tämä oli sen verran poikkeava huomio joidenkin autolehtien huomioihin nähden, näiden palstojen "kommentaattoreista" puhumattakaan, että päätin piruuttani aloittaa ketjun juuri niin kärkevästi kuin sen tein. Aivan aiheellisesti eräs ketjussa totesikin sitten suurinpiirtein, että ei ymmärrä ylenpalttista hehkutusta tavallisen käyttöauton suhteen, ja siinä olikin aivan oikeassa, tavalliset keskiluokan autothan tässä ovat kyseessä.

      Pointtini onkin siinä, että nykyautot ovat ominaisuuksiltaan varsin tasaisia keskenään.
      Lehtien autovertailut tarkkoine pisteineen ja järjestyksineen palvelevat enemmän lehtien myyntiä kuin autonostajien tarpeita. Toki niissä on myös oikeaa faktaa ja "mututiedon" lisäksi hyviä huomioita, kaikkea ei vaan kannata uskoa ihan noin vaan.

      Tämäkään perusteelliselta vaikuttava ADAC autotutkimus ei kovin suuria eroja näiden autojen välille saa sitten kun eri ominaisuudet tilojen, moottorin, mukavuuden j.n.e. suhteen on tutkittu.
      Kaikista näistäkin seikoista voidaan olla ainakin jossain määrin eri mieltä, ja niin ovat varmaan testaajatkin keskenään-pomo sitten on lopullisesti oikeassa !

      Autonostajalla on siis mukavasti valinnanvaraa, ja ostoperusteita löytyy jokaiselle. Melkoisen uusi Toyotan ostoperuste saattaa olla se, että laukaisee kaveripiirissä, että no- "tämä nyt oli niistä kaikista paras ajettava".

      Lopuksi linkki niille, jotka suunnittelevat menoa autobahnin kautta jonnekin, siinä on mielestäni lyhyesti oleellista perustietoa;
      http://yle.fi/uutiset/ulkomaat/2011/06/saksan_autobaanoilla_tie_on_auki_taivasta_myoten_2684177.html

      Lisäksi: Kaistoja on 3-4, ja jos sinne kaikkein vasemmanpuoleiselle kaistalle menee, niin kunnollinen peiliin katsominen ensin, ja myös sen peilin seuraaminen, sieltä tullaan joskus siinä 300 km/t, pahimmat onnettomuudet johtuvatkin huolimattomasta kaistanvaihdosta tai peräänajosta.

    • Pentti_xx

      Huhhuh. Nyt pitää laittaa jo kapulaa rattaisiin ja viheltää tauko.

      Ensinnäkin, ajo-ominaisuudet ADAC:in testissä on arvosteltu luokkakohtaisesti. Koska Anjovis on alemman keskiluokan menopeli, niin sen ajo-ominaisuudet ovat hyvät vain verrattuna luokkansa muihin volyymimerkkeihin.

      Audi A6 on luksustavarana luokituksessa kolme pykälää Anjovista ylempänä, jolloin sitä vertaillaan BMW-5 ja MB-E -sarjan tuotteisiin.. Siinä sarjassa vertailtuna Audin ajo-ominaisuudet ovat erinomaiset kuten tietysti kuuluukin.

      Absoluuttisesti ottaen siis Audi A6:n ajo-ominaisuudet ovat ilman muuta ylivertaiset Toyota Anjovikseen verrattuna.

      Ja toiseksi, ruuhkatilanteita lukuunottamatta Anjoviksella ei pidä eksyä vasemmanpuoleisimmille kaistoille, koska muutoin on auttamattomasti tukkona muille.

      • ST 220

        Olen samaa mieltä kanssasi. Jo kymmenisen vuotta sitten olin ajelevani V6 Mondeollani ns. ISOA kovaa = 160 - 180 mittarissa, mutta meinasi tulla muusit housuun, kun pakettiautot tuuppasivat ohi, niin että Voorrti vaan sivusuunnassa heilahti.
        Tuosta Anjoviksen ajo-ominaisuudesta senverran, että menkööt kaikki tojopetterit ihan vaan piruuksissaan kokeilemaan Mondeota, niin tietävät senjälkeen, mllainen on auton hyvä ohjaus.


      • 21
        ST 220 kirjoitti:

        Olen samaa mieltä kanssasi. Jo kymmenisen vuotta sitten olin ajelevani V6 Mondeollani ns. ISOA kovaa = 160 - 180 mittarissa, mutta meinasi tulla muusit housuun, kun pakettiautot tuuppasivat ohi, niin että Voorrti vaan sivusuunnassa heilahti.
        Tuosta Anjoviksen ajo-ominaisuudesta senverran, että menkööt kaikki tojopetterit ihan vaan piruuksissaan kokeilemaan Mondeota, niin tietävät senjälkeen, mllainen on auton hyvä ohjaus.

        Varmaan Voorrti heilahti silloin, ja heilahtaa vieläkin, kun tämänpäivän Voorrtinkin suuntavakaus on keskinkertaista luokassaan.Ei siinä auta se, että 80 km/t vauhdissa tuntuu mukavalta körötellä rattia sylissä pyöritellen.

        Se nyt vaan on niin että tämän päivän aven suuntavakaus on luokkansa parhaita.


    • 73

      Avensis on keskiluokan (Mittelklasse) auto kuten myös VW Passat, Skoda Octavia, Ford Mondeo, Hyundai I40, Citroen C5 ja Renault Laguna, eikä alemman keskiluokan auto.
      Luokka on merkitty ADAC testi-sivuilla aina kunkin automallin nimen alla.

      Audi A6 samoinkuin mm.BMW-5 ja MB-E on sijoitettu ylempään keskiluokkaan, siellä on muuten myös Skoda Superb Combi (obere Mittelklasse).
      Ihan ovat naapuriluokkia ADAC-tutkimuksissa.

      Audi A6 on ihan hyvä käyttöauto luokassaan, mutta luxusautoja tässä luokassa ei ole.

      Autobahnilla on ihan sama onko alla perustason Audi A6, perustason Volvo V70 tai Avensis 2,2 l, kaikilla niillä saa väistää sieltä vasemmalta kaistalta ihan samalla tavalla.

      • vm 2012

        En kylläkään kehtaisi ajella millään 2005 mallisella vanhalla kotterolla vaikka
        olisi millainen audi tahansa. Paalattavan ikäinen ikäloppu DKW.
        Saksan autobaanalle se on jo riskiluokkaan kuuluva. Voi jättää vaikka sinne
        moottoritielle. Voi voi. 2012 pitää olla jokaisen itseään arvostavan ja kunnioittavan
        henkilön auton vuosimalli. Ja tietenkin Avensin ,ettei jätä tielle.Eikä mitään
        ongelmaa ole Saksan autobaanalla ajella Toyotalla. Ei siellä tarvita edes
        senkään huippunopeutta minnekkään. Taidat kuulua vielä siihen jengiin jonka
        pitää päästä kaikesta ohi mikä liikkuu. Paljon on sullakin vielä opittavaa!


    • ave hyvä

      ja kyllä ave on hyvä motariauto eilen ajoin taas motarila ja kyllä uskalsi välillä silmät kiinnikin ajaa niin suoraan se menee

      • Über-leder Bemu

        Elämään kyllästynyt? Ajattelisit edes muita tielläliikkujia.

        Vain BMW:llä voi ajaa motarilla silmät kiinni.


    • Niederscheisser

      Nono, haaaaahhahhaaahhaha...äläpä viitsi naurattaa !

      Jopa Avensis on suuntavakaampi kuin saman sarjan bmw 320touring, pakko tämä on uskoa, kyllä nuo ADAC-äijät on sen verran hartaasti näitä Autobahnillakin ajelleet !

      Taitaa ave tällä hetkellä hakata luokassaan kaikki muut paitsi MB-C:n.

      Kyllähän siellä baanalla tosin kunkkuja ovat Porschet muut saman luokan urheiluautot varsinaiset luxusautot, sekä isot Mersut ja Bemarit.

    • Kiala Viulu

      Uusi Avensis on pomminvarma auto vailla vertaa, jota kehuvat kaikki kilvan. Todellinen maanteiden kunkku laatu-hintaluokassaan. Ainoa viat löydettiin pitkästä kytkinpolkimen liikkeestä ja -29 asteen pakkasessa natisevasta koetaulusta, jota ei nyt voi ihmetellä koska sen tekee moni muukin kyseisillä pakkaslukemilla

      www.kauppalehti.fi/5/i/auto/koeajot/uutinen.jsp?oid=201205168185

    • ave 177 hv

      kyllä se ave on parempi mottoritiellä kun type s jaguaari on ajettu molemmat

    Ketjusta on poistettu 28 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3644
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2428
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1579
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1544
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1461
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1410
    Aihe