Kuinka pystyy irtisanoutumaan työkkäristä?

avsbdnf

Jos on esim työharjoittelu loppumaisillaan ja työkkäriin pitäisi ottaa yhteyttä, jossa todennäköisesti pakotetaan seuraaviin hommiin. En tarvitse mitään tukia, enkä lisää töitä, vaan haluaisin rauhassa lukea pääsykokeisiin ja yrittää kouluun ilman että työkkäri hiillostaa.

Miten se tapahtuu käytännössä, voiko työkkärissä jotenkin hienovaraisesti sanoa että haluaa irtisanoutua tai jotain?

10

409

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin

Ei työkkäri ole mikään pakkopulla. Jos et tarvitse tukia, niin jätät vain menemättä työkkäriin etkä ilmoittaudu sinne.

Sinulle voi jossain vaiheessa tulla lausunto, jossa ilmoitetaan jotain sellaista, että työnhakusi on katkaistu tms. Sinun ei tarvitse reagoida mitenkään.

Eli siinä se. Panosta pääsykokeisiin, jos kerran on siihen mahdollisuus ja unohda työkkäri. Kyllä sinä sen asiakkaana luultavasti vielä ehdit joskus olla.

• ymmyrkäinen

Tuo on kummallinen käsitys, että työkäriin olisi pakko mennä ja sen kanssa olla tekemisissä. Ja sitten valitetaan, että siellä pakotetaan erilaisiin asioihin. Työkkäriin meno on täysin vapaaehtoista!

• näin on näreet

Työkkäriin on "pakko" mennä, jos meinaat saada työttömyyspäivärahaa. Jos et tarvitse rahaa, niin sitten ei tarvitse olla puljun kanssa missään tekemisissä.

• 4+3

Aloittajahan kirjoittaa, että ei tarvitse tukia. Joten hän ei enää mene työkkäriin. Ei siitä ilmoittaa tarvitse, on vaan menemättä.

• Ulkopuolinen...

Sehän on maailman yksinkertaisin asia.
      Ei sinne työkkäriin tarvi mennä mitään ilmottamaan, eikä siellä tarvi käydä, kun työharjoittelu päättyy.
      Itse jäin pois työkkärin kortistosta kohta 4 vuotta sitten.
      En vaan mennyt ilmottautumaan kortistoon, kun kurssi päättyi, vaikka kurssin vetäjä kehoitti menemään, että tuet jatkuu.
      Olin jatkuvassa kurssitus ja työharjoittelu oravanpyörässä ja uuvuin totaalisesti.
      Ajattelin, ettei tähän tule muuten loppua, kuin jättää koko kortisto.
      Kärsin kroonsesta väsymyksestä ja selkävaivoista, mutta eihän niistä pääse työkyvyttömyys eläkkeelle, eikä töissäkään pystyisi olemaan.
      Jos olisin mennyt kortistoon, niin olisin joutunut taas johonkin kurssille tai työharjoitteluun, se on ihan varma.
      En minä mitään tukeja tarvi, kun rahaa tilillä sen verran, että jotenkin pärjää, kun elää säästeliäästi ja saa asua kotona.

Noin 3 kk sen jälkeen kun jäin pois kortistosta olivat soittaneet työvoiman palvelukeskuskesta, mutta en ollut silloin puhelimen lähellä.
      En minä sinne takaisin soittanut, eikä minulla ole edes mitään velvollisuutta soittaa, koska en ole kortistossa kirjoilla.
      Ihan rauhassa on saanut olla, ei kysellyt kukaan viranomainen perään.

• kultalusikka jeesus

Harvalla työttömällä kuitenkaan on niin paljon varallisuutta ja säästöjä, että pystyy vuosikausia elämään ilman tuloja.

• Kybsynyt

Outoa, ettei muka pääse sairaseläkkeelle vaikka meillä yksi pääsi kun taittoi talvella jalkansa duunin pihassa. Käy sillointällöin siellä käymässä ja hyvin vaikuttaa kävely onnistuvan, mutta siinä vaan vasta keski-ikäinen kaveri lokoilee eläkkeellä ja paisuu kuin pullataikina.

Itsellä käynyt irtisanoutuminen töistä mielessä sillointällöin, koska koen että työilmapiiri on muuttunut senverran ahdistavaksi. Se alkaa rasittaa että pariutuneilta saa harva se päivä kuulla vitsailua kun itse en parisuhteeseen aikaisempien traumojen ja masentelujen takia kykene, ja masennus alkaa olla taas tämänkin takia lähellä... Nämä tampiot ei ehkä tajua että asia on mulle aika arka ja on sama kuin kävelykykyisenä naljailisi jalattomalle rammalle.

Mitä muutakaan tässä voi tehdä? Pomoille jos menee sanomaan niin ovat todennäköisesti vaan että "nooo vitsailuahan se vaan" tai sitten jos kieltävätkin minun kiusaamiseni niin sehän olisi vaan lisää vettä myllyyn.

Kaipa tuollainen syystä kävisi ettei hakattaisi päälle vielä karenssilla?

• 8ol759

Mene jumalauta töihin ja lopeta haaveilu...opiskelet itsesi vain työttömäksi! Onneksi olkoon olet yksi niistä idiooteista, jotka kuvittelivat saavansa töitä opiskelun jälkeen. Ota itseäsi niskasta kiinni ja mene töihin!!!!

trololololololoolloooo....

• Lippu korkealla vaan

Kappas orjuuden kannattajia taas vauhdissa. Ei varmaan tarvitse monta kertaa miettiä että kuka teidätkin on palkannut. Oikein kateellisia unelmien rikkojia. Tsemppiä aloittajalle ja oikein mukavaa alkavaa talvea ja Herran siunausta elämääsi.

• ...

Kannattaa aina opiskella, mikäli ei halua jäädä loppuelämäksi kaupan kassalle tai siivoojaksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      19
      2186
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      39
      2075
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      28
      1980
    4. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      47
      1386
    5. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      74
      1326
    6. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      46
      873
    7. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      56
      802
    8. Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?

Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      8
      741
    9. Arvaa sattuuko se

Että teen töitä siihen että unohdan sinut. Mitä muutakaan voin
      Ikävä
      52
      723
    10. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      32
      708
    Aihe