AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

/   /  /  / Valmistuminen, työttömyys ja opintotuki

Valmistuminen, työttömyys ja opintotuki

2 Vastausta 122 Lukukertaa
Olen valmistumassa yliopistosta toukokuun alkupuolella. Kaikki opinnot saan tehtyä jo huhtikuun puoleen väliin mennessä, mutta sen jälkeen joudun vielä odottamaan viimeisten tenttien tuloksia viikon-pari. Minulla olisi siis mahdollisuus laittaa tutkintohakupaperit jo vappuviikolla menemään. Opintotuen saan vielä huhtikuulta, mutta toukokuulta saan sen vain, jos valmistun 18.5. tai myöhemmin. Jos esimerkiksi valmistuisin 17.5., en olisi vielä oikeutettu työttömyyskorvaukseen ajalla 1.5.-16.5., mutta en myöskään saisi opintotukea, jolla maksaa vuokra. Kannattaako minun venyttää valmistumistani toukokuun loppupuolelle, jotta en olisi puolta kuukautta rahattomassa tilassa? Mistä ihmeestä minun olisi tarkoitus saada vuokrarahat, jos valmistuisin esimerkiksi 3.5.? Aloitan oman alan työt vasta kesäkuussa (ei oma valinta), joten rahatilanne ei hetkeen tule paranemaan...
Voithan valmistua vasta kesäkuussakin, jos sillä ei ole väliä työn kannalta.
Mistä muuten sait töitä?
Hain kunnalta kesätöitä ja tarjosivat vuorotteluvapaata kesätyön sijaan. Tällöin täytyy siis valmistua jo toukokuun puolella, jotta voin ennen kesäkuuta olla työttömänä ainakin yhden päivän. Laitan varmaankin paperit menemään niin, että saan vielä toukokuulta tukea, ettei tarvitse alkaa sumplimaan raha-asioita :)
 /   /  /  / Valmistuminen, työttömyys ja opintotuki

Keskusteluhaku

Laaja haku

Facebookissa suositeltua

Tietoa mainosten kohdentamisesta