1.Uskonpuhdistus yhteenveto

Jumalattomat poistivat 5 ensimmäistä yhteenvetoa aivan syyttä suotta.

Yhteenveto löytyy suoraan tuosta :
http://p1.foorumi.info/kultaomeniahopeamaljassa/viewtopic.php?t=1903

Papit eivät edes käsittäneet mistä puhuttiin mutta silti riittää asiantuntemusta
delete napin käyttöön.

Sen voi tehdä tietysti vähän matalammallakin ÄÖ:llä
______
Käyty keskustelu oli parasta mitä tällä foorumilla olen nähnyt.
Kiitokset osallistujille minun ja edesa:kin puolesta.

65

122

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Antakaa nyt tämän viestin olla paikallaan, että sitä voi kommentoida. Onko tarkoitus peitellä ihmisiltä asioita, vai miksi tästä ei saa keskustella.

• uskotar sanoi :
        Antakaa nyt tämän viestin olla paikallaan, että sitä voi kommentoida. Onko tarkoitus peitellä ihmisiltä asioita, vai miksi tästä ei saa keskustella.
        tarkemmin ko. artiklan perusteita laajemminkin.
        He tietävät , että monet kopioivat itselleen kaiken jopa paperille kuten
        mummomuori teki.
        2) edesa 23.3.2012 16:11
        Alkuperäisten uskonkäsitysten edustajia on alettu ajamaan ahtaalle, ehkä jopa vainoamaan. Ei muisteta, että evankeliumi on sama eilen, tänään, nyt ja aina.
        Kristus ei ainakaan vainoa omiaan eli asialla ovat antikristuksen apostolit.
        Joiltain Kirkon lähetysjärjestöiltä on lopetettu rahoitus ,mutta SETA:n tilille maksetaan silti kolehtirahoja.Onpa järkyttävää.
        http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kotimaa/5842-helsingissa-keratty-kolehteja-seta-rylle
        LOPETTAKAA VAINOAMINEN.

• Jos tämäkin ketju poistetaan, niin sitten alkaa aika monet ihmiset jo näkemään, että jotain ihan oikeasti on nyt pielessä.

TMIV

• tmiv sanoi :
        Jos tämäkin ketju poistetaan, niin sitten alkaa aika monet ihmiset jo näkemään, että jotain ihan oikeasti on nyt pielessä.
        _________
        Siksikin olen pistänyt tämän tekstin tänne nyt kuudetta kertaa.
        Papit ovat yksinkertaisesti vain niin pahoja plus paatuneitaetteivät enää pysty
        näkemään tekojensa luonnetta.

Ei se riitä jos pappi sanoo olen uskossa,olen uskossa,olen uskossa,vaikka
        kuinka monta kertaa - täytyy sitten olla sitä myös.

• tmiv sanoi :
        Jos tämäkin ketju poistetaan, niin sitten alkaa aika monet ihmiset jo näkemään, että jotain ihan oikeasti on nyt pielessä.
        ________
        Mistäs se tähänastinen suhmurointi sitten kertoo??

• pertsa2012 kirjoitti:

tmiv sanoi :
        ________
        Mistäs se tähänastinen suhmurointi sitten kertoo??

Siitä samastahan se kertoo, mutta nyt sillä alkaa ihan oikeasti olemaan jo näkyvyyttä. Sitä halusin painottaa, enkä niinkään sitä, mistä se kertoo :).

TMIV

• Minusta on todella huolestuttavaa jos noin tärkeitä asioita ihmisiltä salataan.
      Kuka ottaa vastuun tapahtumista??

• uskotar sanoi :

Eli tehkää siis papit parannus noista jumalattomista touhuistanne.

• luminarsku.
        pertsa2012 kirjoitti:

uskotar sanoi :

Eli tehkää siis papit parannus noista jumalattomista touhuistanne.

Tuota, välttämättä ja faktisesti eivät papit tarvitse poistojen takana olla. Nyt on viikonloppu ja automaatti asialla eli kuka tahansa palstaa lukeva voi ihan kiusaa tehden poistattaa viestejä, kuten myös muinakin päivinä. Itse asiattomia poistoja myös kokeneena voin ymmärtää turhautumisesi, mutta yritetään välttää toisten syyttelyä ilman vahvoja todisteita. Pimeys toimii myös nettimaailmassa, yritetään itse olla menemättä siihen pimeyteen mukaan kuitenkaan.

• luminarsku. kirjoitti:

Tuota, välttämättä ja faktisesti eivät papit tarvitse poistojen takana olla. Nyt on viikonloppu ja automaatti asialla eli kuka tahansa palstaa lukeva voi ihan kiusaa tehden poistattaa viestejä, kuten myös muinakin päivinä. Itse asiattomia poistoja myös kokeneena voin ymmärtää turhautumisesi, mutta yritetään välttää toisten syyttelyä ilman vahvoja todisteita. Pimeys toimii myös nettimaailmassa, yritetään itse olla menemättä siihen pimeyteen mukaan kuitenkaan.

luminarsku, puit sanoiksi juuri ne ajatukset, joita minäkin olen pertsalle yrittänyt saada sanotuksi :). Uskovien pitäisi täällä olla suolana ja valona, eikä ainakaan todistamattomien syytöksien jakajina.

Mistä me tiedämme, vaikka jotkut poistoja haluavat tahot vaikuttaisivat asioihin jossakin kaukana tämän kaiken taustalla, esim. palveluntarjoajan organisaatiossa tms., ihan irti ja erossa palstalla kirjoittavista papeista.

Se, että on olemassa langenneita pappeja, ei tarkoita, että jokainen vastaankävelevä pappi olisi sellainen - vaikka olisi sitten naispappikin (tämä ei muuten ole sitten kannanottoni siihen keskusteluun!) :D.

TMIV

• tmiv kirjoitti:

luminarsku, puit sanoiksi juuri ne ajatukset, joita minäkin olen pertsalle yrittänyt saada sanotuksi :). Uskovien pitäisi täällä olla suolana ja valona, eikä ainakaan todistamattomien syytöksien jakajina.

Mistä me tiedämme, vaikka jotkut poistoja haluavat tahot vaikuttaisivat asioihin jossakin kaukana tämän kaiken taustalla, esim. palveluntarjoajan organisaatiossa tms., ihan irti ja erossa palstalla kirjoittavista papeista.

Se, että on olemassa langenneita pappeja, ei tarkoita, että jokainen vastaankävelevä pappi olisi sellainen - vaikka olisi sitten naispappikin (tämä ei muuten ole sitten kannanottoni siihen keskusteluun!) :D.

TMIV

tmiv sanoi :

Heidät on todistettu syyllisiksi Raamatun Sanan vääristelyyn ja suoranaisiin
        poistoihin.

Lisäksi heidän pitää homoasioissa toistella mäkisen mielipiteitä vaikka aikoinaan
        muuta väittivätkin.

Valehtelijoitten ja harhaopettajien asioita en viitsi tarkastella kovinkaan tiheällä kammalla - niputan heidät yhteen "isoon nippuun".

• pertsa2012 kirjoitti:

tmiv sanoi :

Heidät on todistettu syyllisiksi Raamatun Sanan vääristelyyn ja suoranaisiin
        poistoihin.

Lisäksi heidän pitää homoasioissa toistella mäkisen mielipiteitä vaikka aikoinaan
        muuta väittivätkin.

Valehtelijoitten ja harhaopettajien asioita en viitsi tarkastella kovinkaan tiheällä kammalla - niputan heidät yhteen "isoon nippuun".

Siinäpä saattaa sitten mennä joskus lapsi pesuveden mukana. Minä olen sillä kannalla, että jokainen ihminen saattaa joskus puhua totta ja joskus ei-totta. Se, että joku on joskus puhunut ei-totta, ei tarkoita, että tuo ihminen ei koskaan sen jälkeen voisi puhua totta. Et kai sinäkään ajattele, että olet täysin synnitön...?

Jokainen sanottu asia pitäisi itsessään punnita Raamatun koko sanoman valossa, riippumatta siitä, kuka sen sanoo ja mitä tuo sanoja on aiemmin sanonut.

TMIV

• luminarsku. kirjoitti:

narsku
        ______
        Olen tässä odotellut että yksikin heistä olisi sanonut etteivät papit ole
        noita poistoja tehneet - ei ole mitään kuulunut.
        ILMOITTAUTUKAA NYT IHMEESSÄ KAIKKI POISTOIHIN SYYTTÖMÄT :-)

Tämä sensurointi on vasta alkamassa toden teolla , sillä heidän pitää saada
        uskovien ääni vaiennettua täälläkin ennenkuin voivat kunnialla aloittaa
        homovihkimiset.
        He eivät ole mitään Herran pappeja vaan jotain vallan muuta todistetusti.

• tmiv kirjoitti:

Siinäpä saattaa sitten mennä joskus lapsi pesuveden mukana. Minä olen sillä kannalla, että jokainen ihminen saattaa joskus puhua totta ja joskus ei-totta. Se, että joku on joskus puhunut ei-totta, ei tarkoita, että tuo ihminen ei koskaan sen jälkeen voisi puhua totta. Et kai sinäkään ajattele, että olet täysin synnitön...?

Jokainen sanottu asia pitäisi itsessään punnita Raamatun koko sanoman valossa, riippumatta siitä, kuka sen sanoo ja mitä tuo sanoja on aiemmin sanonut.

TMIV

tmiv sanoi :
        Se, että joku on joskus puhunut ei-totta, ei tarkoita, että tuo ihminen ei koskaan sen jälkeen voisi puhua totta.

• pertsa2012 kirjoitti:

narsku
        ______

homovihkimiset.

Ajatellaanpa, että tällainen tilanne todella toteutuu pappien työpäivässä: on kollegoja, jotka aktiivisesti toimivat "pahan palveluksessa", ja kollegoja, jotka ovat totuuden palvelijoita, ja haluavat aidosti seurata Kristuksen esimerkkiä ja kertoa siitä ihmisille. Nämä kaikki työskentelevät yhdessä ja samassa työyhteisössä, ja tarkoitus olisi kaikesta huolimatta saada niitä tilaisuuksia kertoa totuudesta ihmisille.

Minkälaista "pelisilmää" näissä olosuhteissa se osoittaisi, jos suureen ääneen julistaisi, että osa kollegoistani on saatanan palveluksessa, ja että minä en kuulu heihin? Eiköhän sellainen julistaja joutuisi aika pikaisesti ulos koko laitoksesta, eikä silloin voisi enää jatkaa Sanan julistamista, ainakaan niissä puitteissa, mitkä yhteisin varoin ovat toistaiseksi olleet käytettävissä. Minusta sellainen ei olisi kovinkaan viisasta. On parempi yrittää säilyä "riveissä", että voisi jatkaa työtänsä totuudessa aina, kun se vain edes jotenkin on mahdollista.

Kyllä sekin päivä vielä tulee, että totuuden seuraajat ihan oikeasti ajetaan ulos useammistakin eri kirkkokunnista - ei pelkästään luterilaisesta. Niin kauan, kuin Jumala ei henkilökohtaisesti kehota lähtemään mihinkään, ei minusta ole syytä tehdä niin dramaattisia päätöksiä oma-aloitteisesti ja alkaa esim. hylkäämään koko kirkkoa, jos sen jäsenenä tai palveluksessa toimii.

Matt. 10:16-17:ssa Jeesus kehottaa meitä kaikkia kestämään vainoa näin:

"16 "Minä lähetän teidät kuin lampaat susien keskelle. Olkaa siis viisaita kuin käärmeet ja viattomia kuin kyyhkyset.
        17 "Pitäkää varanne, sillä ihmiset vievät teidät oikeuden eteen ja ruoskivat teitä synagogissaan.

Minusta se, että esim. ev.lut. kirkkoa tänä päivänä lyödään kuin "vierasta sikaa" on merkki siitä, että sillä on vielä Jumalan erityinen siunaus yllään, eikä sitä tule hylätä. Saatana nimittäin hyökkää siellä, missä sitä kohtaan on kaikkein vaarallisin vastustus. Ei sen tarvitse pitää mitään meteliä siellä, missä asiat ovat jo sen mielestä hyvin.

Varmaan minua nyt pidetään tämän viestin johdosta vähintäänkin kerettiläisenä, mutta ainakin toistaiseksi nyt ajattelen kuitenkin näin.

TMIV

• tmiv kirjoitti:

Ajatellaanpa, että tällainen tilanne todella toteutuu pappien työpäivässä: on kollegoja, jotka aktiivisesti toimivat "pahan palveluksessa", ja kollegoja, jotka ovat totuuden palvelijoita, ja haluavat aidosti seurata Kristuksen esimerkkiä ja kertoa siitä ihmisille. Nämä kaikki työskentelevät yhdessä ja samassa työyhteisössä, ja tarkoitus olisi kaikesta huolimatta saada niitä tilaisuuksia kertoa totuudesta ihmisille.

Minkälaista "pelisilmää" näissä olosuhteissa se osoittaisi, jos suureen ääneen julistaisi, että osa kollegoistani on saatanan palveluksessa, ja että minä en kuulu heihin? Eiköhän sellainen julistaja joutuisi aika pikaisesti ulos koko laitoksesta, eikä silloin voisi enää jatkaa Sanan julistamista, ainakaan niissä puitteissa, mitkä yhteisin varoin ovat toistaiseksi olleet käytettävissä. Minusta sellainen ei olisi kovinkaan viisasta. On parempi yrittää säilyä "riveissä", että voisi jatkaa työtänsä totuudessa aina, kun se vain edes jotenkin on mahdollista.

Kyllä sekin päivä vielä tulee, että totuuden seuraajat ihan oikeasti ajetaan ulos useammistakin eri kirkkokunnista - ei pelkästään luterilaisesta. Niin kauan, kuin Jumala ei henkilökohtaisesti kehota lähtemään mihinkään, ei minusta ole syytä tehdä niin dramaattisia päätöksiä oma-aloitteisesti ja alkaa esim. hylkäämään koko kirkkoa, jos sen jäsenenä tai palveluksessa toimii.

Matt. 10:16-17:ssa Jeesus kehottaa meitä kaikkia kestämään vainoa näin:

"16 "Minä lähetän teidät kuin lampaat susien keskelle. Olkaa siis viisaita kuin käärmeet ja viattomia kuin kyyhkyset.
        17 "Pitäkää varanne, sillä ihmiset vievät teidät oikeuden eteen ja ruoskivat teitä synagogissaan.

Minusta se, että esim. ev.lut. kirkkoa tänä päivänä lyödään kuin "vierasta sikaa" on merkki siitä, että sillä on vielä Jumalan erityinen siunaus yllään, eikä sitä tule hylätä. Saatana nimittäin hyökkää siellä, missä sitä kohtaan on kaikkein vaarallisin vastustus. Ei sen tarvitse pitää mitään meteliä siellä, missä asiat ovat jo sen mielestä hyvin.

Varmaan minua nyt pidetään tämän viestin johdosta vähintäänkin kerettiläisenä, mutta ainakin toistaiseksi nyt ajattelen kuitenkin näin.

TMIV

tmiv sanoi :
        Minkälaista "pelisilmää" näissä olosuhteissa se osoittaisi, jos suureen ääneen julistaisi, että osa kollegoistani on saatanan palveluksessa, ja että minä en kuulu heihin?
        _________
        Ei ole kysymys pelaamisesta vaan valintojen tekemisestä.
        Papittaret uskottelevat homoseksuaalisille lähimmäisillemme ettei homoilu ole syntiä mitä sanoisit heidän tekevän ,valehtelevan vai
        puhuvan totta??
        _________
        "On parempi yrittää säilyä "riveissä", että voisi jatkaa työtänsä totuudessa aina, kun se vain edes jotenkin on mahdollista."
        Papittaret ovat todistettavasti jatkaneet työtään vääryydessä vai mitä mieltä olet??
        _________
        "saatana nimittäin hyökkää siellä, missä sitä kohtaan on kaikkein vaarallisin vastustus."
        Saatana hyökkää kohteisiin ,jotka se aikoo vallata - eikös ole loogista??

2.Korinttolaiskirje:
        6:17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaan

Jos vietät aikaasi koksilämmittäjän työpisteessä niin omatkin vaatteesi herkästi likaantuvat.
        Kirkollisveron maksaminen homoteologeille ei ole uskovan bisneksiä.
        .

• mnhg
        pertsa2012 kirjoitti:

tmiv sanoi :
        Se, että joku on joskus puhunut ei-totta, ei tarkoita, että tuo ihminen ei koskaan sen jälkeen voisi puhua totta.

Pertsa, oletko unohtanut, että Raamatussa on käsky joka kieltää väärän todistuksen antamisen lähimmäisestä?

Sitäpaitsi Aija sanoi toisessa ketjussa, että palstaa moderoi Suomi24. Tuossa palstan sivussa ei lue enää, että palstran sheriffi on Kuunteleva kirkko. Ylläpito ne sinun ketjusi on poistanut ja siellä luultavasti automaatti. Se joka niitä poistattelee on joku palstan lukijoista.
        Olet kyllä Aijalle anteeksipyynnön velkaa törkeyksistäsi, ja kai sinulla on asiaa Jumalallekin, kun olet rikkonut Hänen käskyään vastaan.

• pertsa2012 kirjoitti:

tmiv sanoi :
        Minkälaista "pelisilmää" näissä olosuhteissa se osoittaisi, jos suureen ääneen julistaisi, että osa kollegoistani on saatanan palveluksessa, ja että minä en kuulu heihin?
        _________
        Papittaret uskottelevat homoseksuaalisille lähimmäisillemme ettei homoilu ole syntiä mitä sanoisit heidän tekevän ,valehtelevan vai
        puhuvan totta??
        _________
        "On parempi yrittää säilyä "riveissä", että voisi jatkaa työtänsä totuudessa aina, kun se vain edes jotenkin on mahdollista."
        Papittaret ovat todistettavasti jatkaneet työtään vääryydessä vai mitä mieltä olet??
        _________
        "saatana nimittäin hyökkää siellä, missä sitä kohtaan on kaikkein vaarallisin vastustus."

2.Korinttolaiskirje:
        6:17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaan

Jos vietät aikaasi koksilämmittäjän työpisteessä niin omatkin vaatteesi herkästi likaantuvat.
        .

> Papittaret uskottelevat homoseksuaalisille lähimmäisillemme ettei homoilu ole syntiä mitä sanoisit heidän tekevän ,valehtelevan vai puhuvan totta??

Jos "homoilulla" tarkoitetaan seksuaalista aktia samaa sukupuolta edustavan kanssa, niin väittämää siitä, että tuollainen akti ei olisi syntinen teko olisi mielestäni pidettävä valheena. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kaikkia muitakin tuollaisia väittämiä esittävien ihmisten esittämiä väittämiä olisi automaattisesti pidettävä valheina.

Tehdäänkö nyt kuitenkin niin, että jatketaan keskustelua tästä varsinaisesta asiasta. Tämä muihin aiheisiin takertuminen on mielestäni enemmän haitaksi kuin hyödyksi keskustelulle rahajärjestelmän mahdollisesta antikristillisyydestä.

TMIV

• EL.a .k.IM
        pertsa2012 kirjoitti:

tmiv sanoi :
        _________
        puhuvan totta??
        _________
        _________

2.Korinttolaiskirje:

.

http://www.suomi24.fi/yhteisö/pertsa20122.Korinttolaiskirje:

Tossa Paavali puhuu ihan omiansa. Ihan hölynpölyä.

Èi terveet tarvitse auttajaa vaan sairaat`.

Èi kai sentään Paavali kuollut vuoksenne

Siellä sitä pitää valona olla missä on pimeys.

`Minkä palkan te siitä saatte, että rakastatte teille myötämielisiä`. (Tai jotain sinnepäin).

`Minä sanon, että rakastakaa vihollistanne`.

• mnhg kirjoitti:

Pertsa, oletko unohtanut, että Raamatussa on käsky joka kieltää väärän todistuksen antamisen lähimmäisestä?

Sitäpaitsi Aija sanoi toisessa ketjussa, että palstaa moderoi Suomi24. Tuossa palstan sivussa ei lue enää, että palstran sheriffi on Kuunteleva kirkko. Ylläpito ne sinun ketjusi on poistanut ja siellä luultavasti automaatti. Se joka niitä poistattelee on joku palstan lukijoista.
        Olet kyllä Aijalle anteeksipyynnön velkaa törkeyksistäsi, ja kai sinulla on asiaa Jumalallekin, kun olet rikkonut Hänen käskyään vastaan.

mnhg sanoi :
        Tuossa palstan sivussa ei lue enää, että palstran sheriffi on Kuunteleva kirkko.
        _____
        Aloitusnäkymässä oikealla sivulla lukee ,että palstan sheriffi on kuunteleva kirkko.

Eli kuka antoi väärän todistuksen??
        Kiemurteles sakastiin siitä :-)

• mnhg
        pertsa2012 kirjoitti:

mnhg sanoi :
        Tuossa palstan sivussa ei lue enää, että palstran sheriffi on Kuunteleva kirkko.
        _____
        Aloitusnäkymässä oikealla sivulla lukee ,että palstan sheriffi on kuunteleva kirkko.

Eli kuka antoi väärän todistuksen??
        Kiemurteles sakastiin siitä :-)

No niinpä näkyykin lukevan aloitusnäkymässä. Katsoin vain tämän keskustelun vierustaa. Mutta en antanut väärää todistusta, minkä varmaan sinunkin ymmärryksesi sanoo :D

Kirkon sakastissa olen käynyt viimeksi lapsena. Niin on elämä mennyt.
        Olen tavallinen palstan lukija.

• tmiv kirjoitti:

> Papittaret uskottelevat homoseksuaalisille lähimmäisillemme ettei homoilu ole syntiä mitä sanoisit heidän tekevän ,valehtelevan vai puhuvan totta??

Jos "homoilulla" tarkoitetaan seksuaalista aktia samaa sukupuolta edustavan kanssa, niin väittämää siitä, että tuollainen akti ei olisi syntinen teko olisi mielestäni pidettävä valheena. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kaikkia muitakin tuollaisia väittämiä esittävien ihmisten esittämiä väittämiä olisi automaattisesti pidettävä valheina.

Tehdäänkö nyt kuitenkin niin, että jatketaan keskustelua tästä varsinaisesta asiasta. Tämä muihin aiheisiin takertuminen on mielestäni enemmän haitaksi kuin hyödyksi keskustelulle rahajärjestelmän mahdollisesta antikristillisyydestä.

TMIV

tmiv sanoi :

• pertsa2012 kirjoitti:

narsku
        ______

homovihkimiset.

Kuulehan nyt pertsa. Täällä ei käydä oikeudenkäyntejä siitä, kuka on moderoinut ja poistanut ja ilmoittanut yms. Sitä vaan ei täällä tehdä. Täällä ei kukaan ilmoittaudu poistajaksi eikä säilyttäjäksi. Täällä on palveluntarjoajan säännöt ja niiden mukaan eletään ja jotkut kysymykset nyt vaan jäävät vastausta vaille. Ja joskus sinä et ehkä vain suostu ymmärtämään syitä ja seurauksia. Joten turha huudella.

Lisäksi voisit rauhoittua tuon vainoharhasi kanssa että kaikki mitä kirkko tekee tai mitä täällä palstalla kirkon työntekijät tekevät liittyisi jotenkin homoihin. Kun tässä maailmassa on niin paljon muutakin. Ja MONELLE, sanoisinpa KAIKELLE, asialle, mitä kirkko tekee tällä palstalla ja muutenkin on joku ihan muu syy kuin homoliitot!! Ei meillä ole mitään homoliittoagendaa. Ei maailma pyöri vain sinun ja sinun agendojesi ympärillä.

Koita nyt tajuta, että esim. viestien poistot voivat johtua ihan vaan sääntöjen vastaisesta kirjoittelusta eikä homoliittojen suosimisesta. Minusta on jo perin typerää tuo kuvittelusi, että kaikki toimet olisivat homojen puolustamista tai sinun tai "oikeiden uskovien" vastustamista.

Aija-pappi, evlut kirkon pappi, Herran pappi, Kristuksen kirkon virkaan kutsuttu ja vihitty pappi

• edesa
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

Kuulehan nyt pertsa. Täällä ei käydä oikeudenkäyntejä siitä, kuka on moderoinut ja poistanut ja ilmoittanut yms. Sitä vaan ei täällä tehdä. Täällä ei kukaan ilmoittaudu poistajaksi eikä säilyttäjäksi. Täällä on palveluntarjoajan säännöt ja niiden mukaan eletään ja jotkut kysymykset nyt vaan jäävät vastausta vaille. Ja joskus sinä et ehkä vain suostu ymmärtämään syitä ja seurauksia. Joten turha huudella.

Lisäksi voisit rauhoittua tuon vainoharhasi kanssa että kaikki mitä kirkko tekee tai mitä täällä palstalla kirkon työntekijät tekevät liittyisi jotenkin homoihin. Kun tässä maailmassa on niin paljon muutakin. Ja MONELLE, sanoisinpa KAIKELLE, asialle, mitä kirkko tekee tällä palstalla ja muutenkin on joku ihan muu syy kuin homoliitot!! Ei meillä ole mitään homoliittoagendaa. Ei maailma pyöri vain sinun ja sinun agendojesi ympärillä.

Koita nyt tajuta, että esim. viestien poistot voivat johtua ihan vaan sääntöjen vastaisesta kirjoittelusta eikä homoliittojen suosimisesta. Minusta on jo perin typerää tuo kuvittelusi, että kaikki toimet olisivat homojen puolustamista tai sinun tai "oikeiden uskovien" vastustamista.

Aija-pappi, evlut kirkon pappi, Herran pappi, Kristuksen kirkon virkaan kutsuttu ja vihitty pappi

"Ja joskus sinä et ehkä vain suostu ymmärtämään syitä ja seurauksia."

"Tutkailin noita linkkejä, mitä aiheesta tässä ketjussa on, mutta oma kompetenssini ei tässä asiassa riitä niin pitkälle, että kykenisin arvioimaan tätä asiaa. Totta kai minä ajattelen, ettei ihmisiä saa huijata, että pitää huolehtia vähävaraisista, että pitää elää rehellisesti yms. Nämä vain ovat niin isoja asioita, että mä olen niin tyhmä etten ymmärrä riittävästi.

Aija-pappi"
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10540089#comment-54333213-view

Menisimmekö siis itseemme?

"Kun tässä maailmassa on niin paljon muutakin"

Kyllä, ehdottomasti, mutta asiat myös niveltyvät toisiinsa jollain tapaa. Haastan sinut Aija maailmankuvallisesti ja kutsun sinut kanssamme pohtimaan tärkeysjärjestyksiä sen myötä kun lopultakin voit sanoa itsellesi ja meille muillekin, että nyt olet ymmärtänyt kaiken sen miten palstan kristityt tuon huijauksen ymmärtävät.

Siitä hetkestä eteenpäin kun olet kanssamme asian pureksinut, voit vielä sanoa nieletkö sen vai et. Me muut, jotka olemme päätyneet siihen, että maailmassa todella puhaltavat nyt tuhon tuulet, haluaisimme vain kovasti asiaa ymmärtävien joukon lisääntyvän.

Jos sinä itse todella suostut ymmärtämään syitä ja seurauksia, ole kiltti ja tähän se aika, jonka se kohdallasi vaatii. Itse pidän tuota mekanismia suurimpana tuhon airuena, joka on ihmisen toimesta keksitty, enkä usko olevani tämän näkemyksen kanssa yksin, tai kaksinkaan. Sen pohjalta, tosiaan toivon, että sinä selvität asian itsellesi kristallin kirkkaaksi,
        Aija-pappi, evlut kirkon pappi, Herran pappi, Kristuksen kirkon virkaan kutsuttu ja vihitty pappi.

Nappaako?

P.S.
        "Minusta on jo perin typerää tuo kuvittelusi, että kaikki toimet olisivat homojen puolustamista"

Eskatologisesti ajatellen kristitty huomioi tietenkin tämän:

Luukas 17

24 Sillä niinkuin salaman leimaus loistaa taivaan äärestä taivaan ääreen, niin on Ihmisen Poika päivänänsä oleva.
        25 Mutta sitä ennen pitää hänen kärsimän paljon ja joutuman tämän sukupolven hyljittäväksi.
        26 Ja niinkuin kävi Nooan päivinä, niin käy myöskin Ihmisen Pojan päivinä:
        27 he söivät, joivat, naivat ja menivät miehelle, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin; ja vedenpaisumus tuli ja hukutti heidät kaikki.
        28 Niin myös, samoin kuin kävi Lootin päivinä: he söivät, joivat, ostivat, myivät, istuttivat ja rakensivat,
        29 mutta sinä päivänä, jona Loot lähti Sodomasta, satoi tulta ja tulikiveä taivaasta, ja se hukutti heidät kaikki,
        30 samoin käy sinä päivänä, jona Ihmisen Poika ilmestyy.

Kirkko on 30 vuodessa muuttunut enemmän kuin sitä edeltävien vajaan 2000 vuoden aikana. Samalla kehityssuunta on ollut ilmeinen. Porttiteorian sanana tuntevien mieleen nousee naispappeuden toimiminen porttina homomyönteiseen teologiaan, jota kautta puolestaan päädytään sellaiseen liberalismiin, ettei siihen enää oikein voi liittää mitään kristillisiksi katsottavia normeja ja hyveitä.

Maailman muuttuminen on myös ollut kiihtyvää. Suurimmat muutokset on kuitenkin tehty katseilta piilossa. Ne liittyvät siihen mitä olemme rahan tyhjästä luomisesta kertoneet. Demokratiaa ei enää juuri ole, vaan se on muutettu näennäiseksi.

Yhteiskuntatieteiden tai kauppatieteiden maisteriksi voi nykyään valmistua ilman että on koskaan kuullutkaan selitystä siitä mitä raha todellisuudessa on. Jos tämä on tilanne, voi vain aavistella kuinka monessa muussakin asiassa olemme eläneet jossakin omituisessa unimaailmassa.

Nyt kuitenkin onnelamme päivät ovat luetut. Etkö sinä sen vertaa ole selvillä maailman tapahtumista? Näet joka puolella olevat kriisit, mutta et lainkaan ymmärrä niiden syytä ja syvyyttä.

Mitä ihmettä sinä silloin siis teet paimenvirassa, ja millä edellytyksin?

Tuo kysymys oli tarkoitettu riipaisevaksi, tosin määrätilanteeseen - ei muuten. Kenelläkään papilla kun ei pitäisi virkansa tyydyttävän hoitamisen kannalta olla varaa heittäytyä välinpitämättömäksi tai ymmärtämättömäksi samalla kun kivet huutavat miten tietoa on saatavilla ja ymmärtämättömätkin saavat ymmärtää kunhan luopuvat penseydestään ja ylenpalttisesta mukavuudenhalustaan.

P.S. 2

Aija, tätä keskustelua voitaisiin totta tosiaan käydä miellyttävämpään sävyyn, joudun toteamaan näin moittien. Arvioisin kuitenkin, että näiden saatesanojen myötä siihen vielä päästään. Tahdothan hyvää ja onhan sekin jotakin.

• edesa
        edesa kirjoitti:

"Ja joskus sinä et ehkä vain suostu ymmärtämään syitä ja seurauksia."

"Tutkailin noita linkkejä, mitä aiheesta tässä ketjussa on, mutta oma kompetenssini ei tässä asiassa riitä niin pitkälle, että kykenisin arvioimaan tätä asiaa. Totta kai minä ajattelen, ettei ihmisiä saa huijata, että pitää huolehtia vähävaraisista, että pitää elää rehellisesti yms. Nämä vain ovat niin isoja asioita, että mä olen niin tyhmä etten ymmärrä riittävästi.

Aija-pappi"
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10540089#comment-54333213-view

Menisimmekö siis itseemme?

"Kun tässä maailmassa on niin paljon muutakin"

Kyllä, ehdottomasti, mutta asiat myös niveltyvät toisiinsa jollain tapaa. Haastan sinut Aija maailmankuvallisesti ja kutsun sinut kanssamme pohtimaan tärkeysjärjestyksiä sen myötä kun lopultakin voit sanoa itsellesi ja meille muillekin, että nyt olet ymmärtänyt kaiken sen miten palstan kristityt tuon huijauksen ymmärtävät.

Siitä hetkestä eteenpäin kun olet kanssamme asian pureksinut, voit vielä sanoa nieletkö sen vai et. Me muut, jotka olemme päätyneet siihen, että maailmassa todella puhaltavat nyt tuhon tuulet, haluaisimme vain kovasti asiaa ymmärtävien joukon lisääntyvän.

Jos sinä itse todella suostut ymmärtämään syitä ja seurauksia, ole kiltti ja tähän se aika, jonka se kohdallasi vaatii. Itse pidän tuota mekanismia suurimpana tuhon airuena, joka on ihmisen toimesta keksitty, enkä usko olevani tämän näkemyksen kanssa yksin, tai kaksinkaan. Sen pohjalta, tosiaan toivon, että sinä selvität asian itsellesi kristallin kirkkaaksi,
        Aija-pappi, evlut kirkon pappi, Herran pappi, Kristuksen kirkon virkaan kutsuttu ja vihitty pappi.

Nappaako?

P.S.
        "Minusta on jo perin typerää tuo kuvittelusi, että kaikki toimet olisivat homojen puolustamista"

Eskatologisesti ajatellen kristitty huomioi tietenkin tämän:

Luukas 17

24 Sillä niinkuin salaman leimaus loistaa taivaan äärestä taivaan ääreen, niin on Ihmisen Poika päivänänsä oleva.
        25 Mutta sitä ennen pitää hänen kärsimän paljon ja joutuman tämän sukupolven hyljittäväksi.
        26 Ja niinkuin kävi Nooan päivinä, niin käy myöskin Ihmisen Pojan päivinä:
        27 he söivät, joivat, naivat ja menivät miehelle, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin; ja vedenpaisumus tuli ja hukutti heidät kaikki.
        28 Niin myös, samoin kuin kävi Lootin päivinä: he söivät, joivat, ostivat, myivät, istuttivat ja rakensivat,
        29 mutta sinä päivänä, jona Loot lähti Sodomasta, satoi tulta ja tulikiveä taivaasta, ja se hukutti heidät kaikki,
        30 samoin käy sinä päivänä, jona Ihmisen Poika ilmestyy.

Kirkko on 30 vuodessa muuttunut enemmän kuin sitä edeltävien vajaan 2000 vuoden aikana. Samalla kehityssuunta on ollut ilmeinen. Porttiteorian sanana tuntevien mieleen nousee naispappeuden toimiminen porttina homomyönteiseen teologiaan, jota kautta puolestaan päädytään sellaiseen liberalismiin, ettei siihen enää oikein voi liittää mitään kristillisiksi katsottavia normeja ja hyveitä.

Maailman muuttuminen on myös ollut kiihtyvää. Suurimmat muutokset on kuitenkin tehty katseilta piilossa. Ne liittyvät siihen mitä olemme rahan tyhjästä luomisesta kertoneet. Demokratiaa ei enää juuri ole, vaan se on muutettu näennäiseksi.

Yhteiskuntatieteiden tai kauppatieteiden maisteriksi voi nykyään valmistua ilman että on koskaan kuullutkaan selitystä siitä mitä raha todellisuudessa on. Jos tämä on tilanne, voi vain aavistella kuinka monessa muussakin asiassa olemme eläneet jossakin omituisessa unimaailmassa.

Nyt kuitenkin onnelamme päivät ovat luetut. Etkö sinä sen vertaa ole selvillä maailman tapahtumista? Näet joka puolella olevat kriisit, mutta et lainkaan ymmärrä niiden syytä ja syvyyttä.

Mitä ihmettä sinä silloin siis teet paimenvirassa, ja millä edellytyksin?

Tuo kysymys oli tarkoitettu riipaisevaksi, tosin määrätilanteeseen - ei muuten. Kenelläkään papilla kun ei pitäisi virkansa tyydyttävän hoitamisen kannalta olla varaa heittäytyä välinpitämättömäksi tai ymmärtämättömäksi samalla kun kivet huutavat miten tietoa on saatavilla ja ymmärtämättömätkin saavat ymmärtää kunhan luopuvat penseydestään ja ylenpalttisesta mukavuudenhalustaan.

P.S. 2

Aija, tätä keskustelua voitaisiin totta tosiaan käydä miellyttävämpään sävyyn, joudun toteamaan näin moittien. Arvioisin kuitenkin, että näiden saatesanojen myötä siihen vielä päästään. Tahdothan hyvää ja onhan sekin jotakin.

"Jos sinä itse todella suostut ymmärtämään syitä ja seurauksia, ole kiltti ja tähän se aika, jonka se kohdallasi vaatii."

P.O.
        Jos sinä itse todella suostut ymmärtämään syitä ja seurauksia, ole kiltti ja käytä tähän se aika, jonka se kohdallasi vaatii.

Lisäksi joitakin täsmennyksiä:
        - Eskatologinen ajattelu Raamatun pohjalta luo muistuttaa mieliimme millainen on lopun ajan ihminen ja lopun ajan kirkko. Mitä enemmän kirkko edistää ja julistaa sellaista evankeliumia, johon ei kuulu katumuksen teko ja parannus, sitä selkeämmin se kertoo irrottautuneensa Jumalan sanasta ja tukeutuvansa ihmisoppeihin.

- Ihmisen synneistä monet ovat sellaisia, että niistä voidaan tehdä parannusta, mutta kaikista ei. Siltä osin kuin muutamme kirkkoa sisältä päin selkeän antikristilliseen suuntaan, ei ole enää paluuta - ei ainakaan ihmisen toimesta. Sama pätee homoseksuaalisuuden tuomisessa yhteiskuntaan. Mikään homoseksuaaleille tehty myönnytys ei tule enää kumoutumaan. Siksi sellaiset yhteiskuntamuutokset ovat kuin portti, joka aukeaa toiseen suuntaan helposti, mutta toiseen ei enää lainkaan.

• kuunteleva_kirkko kirjoitti:

Aija sanoi :
        Lisäksi voisit rauhoittua tuon vainoharhasi kanssa että kaikki mitä kirkko tekee tai mitä täällä palstalla kirkon työntekijät tekevät liittyisi jotenkin homoihin.

Alla linkki tyhjentävään kirjoitukseen 11 teologin mielenilmauksen syistä.
        http://www.aamulehti.fi/cs/Satellite/Kotimaa/1194666822547/artikkeli/hajoaako kirkko 11 teologia luopuu piispoista - lue koko ilmoitus.html
        Jo vuosia on ollut nähtävissä se, miten Suomen kirkkoa viedään määrätietoisesti Sodoman tielle. Tällä tiellä emme voi emmekä tahdo olla mukana. Allekirjoittaneista Anssi Simojoki ja Martti Vaahtoranta ovat aikanaan ilmoittaneet tämän myös Turun tuomiokapitulille. Nyt varoitamme myös jokaista kristittyä. Sodomaan ei pidä etsiytyä eikä antaa viedä sinne itseänsä. Päinvastoin, SODOMASTA on paettava. Kirkon asioissa on aina kysymys iankaikkisuudesta. Antamalla SYNNILLE LUVAN ja kirkollisen muodon, PIISPAT johtavat ihmisiä perässään IANKAIKKISEEN KADOTUKSEEN.

• edesa kirjoitti:

"Jos sinä itse todella suostut ymmärtämään syitä ja seurauksia, ole kiltti ja tähän se aika, jonka se kohdallasi vaatii."

P.O.
        Jos sinä itse todella suostut ymmärtämään syitä ja seurauksia, ole kiltti ja käytä tähän se aika, jonka se kohdallasi vaatii.

Lisäksi joitakin täsmennyksiä:
        - Eskatologinen ajattelu Raamatun pohjalta luo muistuttaa mieliimme millainen on lopun ajan ihminen ja lopun ajan kirkko. Mitä enemmän kirkko edistää ja julistaa sellaista evankeliumia, johon ei kuulu katumuksen teko ja parannus, sitä selkeämmin se kertoo irrottautuneensa Jumalan sanasta ja tukeutuvansa ihmisoppeihin.

- Ihmisen synneistä monet ovat sellaisia, että niistä voidaan tehdä parannusta, mutta kaikista ei. Siltä osin kuin muutamme kirkkoa sisältä päin selkeän antikristilliseen suuntaan, ei ole enää paluuta - ei ainakaan ihmisen toimesta. Sama pätee homoseksuaalisuuden tuomisessa yhteiskuntaan. Mikään homoseksuaaleille tehty myönnytys ei tule enää kumoutumaan. Siksi sellaiset yhteiskuntamuutokset ovat kuin portti, joka aukeaa toiseen suuntaan helposti, mutta toiseen ei enää lainkaan.

edesa 31.3.2012 22:52

http://www.mdpi.com/2077-1444/2/3/358/pdf

ja tuossa kirjoittaa seurakuntalainen :

http://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/kotimaa/1173/tutkija_kati_niemela_naiset_ovat_kirkon_muutosagentteja

Olen huomaavinani , että papit ovat käymässä vastaiskuun rekatuilla
        ja rekkaamattomilla nikeillään ja yrittävät iskeä kiilaa uskovien riveihin.
        Siihen täytyy vain yrittää vastata sillä he eivät kykene valheitaan millään
        asiallisilla argumenteilla puolustamaan.
        Osan ihmisistä pystyvät kyllä harhauttamaan ,mutta sille nyt ei voi mitään.

Tällöin he turvautuvat poistatuksiin ja vetoavat suomi24 sääntööihin naurettavalla
        tavalla kuten Aija tässä ketjussa tekee.

• pertsa2012 kirjoitti:

tmiv sanoi :

> Oletko sisäistänyt tuon idean

Luulen sisäistäneeni, mutta Jumalan Pyhä Henki oikaiskoon minun eksyksissä olevan "ymmärrystäni" tarpeen mukaan.

Jos kysyt siksi, että saako nimeni lisätä listaan, niin pyydän, että et lisäisi. Perustelin tätä jo siinä poistetussa ketjussa, joten löytänet sanani varmuuskopiostasi?

TMIV

• tmiv kirjoitti:

> Oletko sisäistänyt tuon idean

Luulen sisäistäneeni, mutta Jumalan Pyhä Henki oikaiskoon minun eksyksissä olevan "ymmärrystäni" tarpeen mukaan.

Jos kysyt siksi, että saako nimeni lisätä listaan, niin pyydän, että et lisäisi. Perustelin tätä jo siinä poistetussa ketjussa, joten löytänet sanani varmuuskopiostasi?

TMIV

tmiv sanoi :
        _________
        Siis mikä oli mielestäsi se ajatuksen ydin??

Voitaisiin tietysti perustaa esim. ketju jossa käsiteltäisiin
        vaikka yhteenvedossa mainittuja kohtia 1 ja 2 ???

• pertsa2012 kirjoitti:

tmiv sanoi :
        _________
        Siis mikä oli mielestäsi se ajatuksen ydin??

Voitaisiin tietysti perustaa esim. ketju jossa käsiteltäisiin
        vaikka yhteenvedossa mainittuja kohtia 1 ja 2 ???

> mikä oli mielestäsi se ajatuksen ydin

Eikö se jotain sellaista liene, että lainoittamalla asiakkaitaan pankit "luovat" rahaa, siis "arvoa" jota ei oikeasti ole vielä olemassa. Ne ikäänkuin myyvät jo nyt jotain sellaista, josta on vasta lainanottajan lupaus. Tämä arvo sitten revitään väkisin ns. "pienten ihmisten selkänahoista", ja pikkuhiljaa se kaikki kerääntyy näiden pankkiirien käsiin, mm. kiinteänä omaisuutena, jotka on nimetty noiden lainojen vakuuksiksi. Rahajärjestelmästä tulee "herra" joka kykenee suvereenisti murskaamaan jalkoihinsa minkä tahansa perinteisen valtionjohdon vallan ja yhteiskuntarakenteen - ja näinhän on jo käynytkin, mielestäni esim. EU:ssa tuonkaltainen toiminta on jo täydessä käynnissä, me jäsenvaltiot vain räpiköimme enemmän tai vähemmän äänekkäästi näiden "markkinavoimien" talutusnuorassa. Tuon järjestelmän johtoon antikristus varmaankin kerran astuu.

Jostakin piti tähän vielä kirjoittaa, mutta unohdin nyt, mikä se oli :D

TMIV

• tmiv kirjoitti:

> mikä oli mielestäsi se ajatuksen ydin

Eikö se jotain sellaista liene, että lainoittamalla asiakkaitaan pankit "luovat" rahaa, siis "arvoa" jota ei oikeasti ole vielä olemassa. Ne ikäänkuin myyvät jo nyt jotain sellaista, josta on vasta lainanottajan lupaus. Tämä arvo sitten revitään väkisin ns. "pienten ihmisten selkänahoista", ja pikkuhiljaa se kaikki kerääntyy näiden pankkiirien käsiin, mm. kiinteänä omaisuutena, jotka on nimetty noiden lainojen vakuuksiksi. Rahajärjestelmästä tulee "herra" joka kykenee suvereenisti murskaamaan jalkoihinsa minkä tahansa perinteisen valtionjohdon vallan ja yhteiskuntarakenteen - ja näinhän on jo käynytkin, mielestäni esim. EU:ssa tuonkaltainen toiminta on jo täydessä käynnissä, me jäsenvaltiot vain räpiköimme enemmän tai vähemmän äänekkäästi näiden "markkinavoimien" talutusnuorassa. Tuon järjestelmän johtoon antikristus varmaankin kerran astuu.

Jostakin piti tähän vielä kirjoittaa, mutta unohdin nyt, mikä se oli :D

TMIV

tmiv sanoi :
        Tämä arvo sitten revitään väkisin ns. "pienten ihmisten selkänahoista", ja pikkuhiljaa se kaikki kerääntyy näiden pankkiirien käsiin, mm. kiinteänä omaisuutena, jotka on nimetty noiden lainojen vakuuksiksi.
        ________
        Siinähän se ajatus oli.

Nuo luodut pääomat paisuvat ja paisuvat ja pankit perivät joka eurosta koron
        ja täten ne omaisuusarvot valuvat pankkien omistajien taskuihin.

• pertsa2012 kirjoitti:

tmiv sanoi :
        Tämä arvo sitten revitään väkisin ns. "pienten ihmisten selkänahoista", ja pikkuhiljaa se kaikki kerääntyy näiden pankkiirien käsiin, mm. kiinteänä omaisuutena, jotka on nimetty noiden lainojen vakuuksiksi.
        ________
        Siinähän se ajatus oli.

Nuo luodut pääomat paisuvat ja paisuvat ja pankit perivät joka eurosta koron
        ja täten ne omaisuusarvot valuvat pankkien omistajien taskuihin.

> Pitäisikö luoda omia ketjuja

hmm. Nuo asiat sinänsä ansaitsisivat varmaankin keskustelua, mutta en lupaa osallistua ihan minkä sävyiseen keskusteluun tahansa :).

TMIV

• tmiv kirjoitti:

hmm. Nuo asiat sinänsä ansaitsisivat varmaankin keskustelua, mutta en lupaa osallistua ihan minkä sävyiseen keskusteluun tahansa :).

TMIV

tmiv sanoi :

Jos minun persoonani ei miellytä niin ei tarvitsekaan - en ole tullutkaan
        tänne kättentaputuksia keräämään.

• mnhg kirjoitti:

No niinpä näkyykin lukevan aloitusnäkymässä. Katsoin vain tämän keskustelun vierustaa. Mutta en antanut väärää todistusta, minkä varmaan sinunkin ymmärryksesi sanoo :D

mnhg sanoi :

• suomi24 säännöt.

Papit eivät toimi kuin seriffeinä tällä palstalla ja eivät kykene poistamaan viestejä eli viestien poiston suorittaa aina suomi24 palstan moderaattori. Siihen ei vaikuta pappien mielipide, vaan kuka tahansa voi laittaa poistopyynnön "ilmoita asiaton viesti" -painikkeen kautta.

• ihan sama mulle

Tähän on kyllä joku itse kuuleva vastannut toisin. Eli että kuulevilla on moderointioikeus.

• Sheriffejä ei varmaankaan ole estetty laittamasta poistopyyntöjä moderaattoreille, että siinä mielessä emme voi väittää, etteivätkö sheriffitkin voisi näitä poistoja aiheuttaa. Siitäkin huolimatta minusta täytyy muistaa, että meillä ei ole oikeutta eikä tarvettakaan syyttää vain pappeja jostakin, koska selkeästi asiaan pääsevät vaikuttamaan muutkin.

TMIV

• ihan sama mulle kirjoitti:

Tähän on kyllä joku itse kuuleva vastannut toisin. Eli että kuulevilla on moderointioikeus.

ihan sama mulle sanoi :
        _________
        Noin minäkin muistan.

• mnhg
        ihan sama mulle kirjoitti:

Kuuntelevan kirkon vastaajat ovat toimineet täällä sheriffeinä, mutta eivät ilmeisesti toimi enää, koskapa Aija sanoi moderoinnin olevan S24:llä, eikä tuossa palstan vieressä enää luekaan että sheriffinä on Kuunteleva kirkko.
        Sheriffeillä on poistomahdollisuus, mutta nämä ovat ilmeisesti lopettaneet sheriffeinä toimimisen.

• tmiv kirjoitti:

Sheriffejä ei varmaankaan ole estetty laittamasta poistopyyntöjä moderaattoreille, että siinä mielessä emme voi väittää, etteivätkö sheriffitkin voisi näitä poistoja aiheuttaa. Siitäkin huolimatta minusta täytyy muistaa, että meillä ei ole oikeutta eikä tarvettakaan syyttää vain pappeja jostakin, koska selkeästi asiaan pääsevät vaikuttamaan muutkin.

TMIV

tmiv sanoi :
        emme voi väittää, etteivätkö sheriffitkin voisi näitä poistoja aiheuttaa.
        ________
        Mikäs shriffi se sellainen aseeton olisi :-)
        Pitäisikö tuostakin tehdä taas kysely kirkon sivustolta :-)

Kai se joka palvelun ostaa saa päättää mitä tekstejä sivustoillaan
        pyörii - oliko oikein??

• mnhg kirjoitti:

Kuuntelevan kirkon vastaajat ovat toimineet täällä sheriffeinä, mutta eivät ilmeisesti toimi enää, koskapa Aija sanoi moderoinnin olevan S24:llä, eikä tuossa palstan vieressä enää luekaan että sheriffinä on Kuunteleva kirkko.
        Sheriffeillä on poistomahdollisuus, mutta nämä ovat ilmeisesti lopettaneet sheriffeinä toimimisen.

mnhg sanoi :
        Aija sanoi moderoinnin olevan S24:llä, eikä tuossa palstan vieressä enää luekaan että sheriffinä on Kuunteleva kirkko.
        ________
        KYLLÄPÄS LUKEE!!!!
        Katso aloitusnäkymästä niin löydät.

• mnhg
        pertsa2012 kirjoitti:

mnhg sanoi :
        Aija sanoi moderoinnin olevan S24:llä, eikä tuossa palstan vieressä enää luekaan että sheriffinä on Kuunteleva kirkko.
        ________
        KYLLÄPÄS LUKEE!!!!
        Katso aloitusnäkymästä niin löydät.

Katsoin, ja siellä se lukee, kyllä.

• mnhg kirjoitti:

mnhg sanoi :

Uskokaa pappeja jos haluatte mennä metsään ajatuksinenne.

• tmiv kirjoitti:

Sheriffejä ei varmaankaan ole estetty laittamasta poistopyyntöjä moderaattoreille, että siinä mielessä emme voi väittää, etteivätkö sheriffitkin voisi näitä poistoja aiheuttaa. Siitäkin huolimatta minusta täytyy muistaa, että meillä ei ole oikeutta eikä tarvettakaan syyttää vain pappeja jostakin, koska selkeästi asiaan pääsevät vaikuttamaan muutkin.

TMIV

tmiv sanoi :

Jos papit ovat luovuttaneet poisto-oikeuksia muuallekin niin he ovat vastuussa
        myös tuon portaan tekemisistä.

• suomi24 säännöt sanoi :
        Papit eivät toimi kuin seriffeinä tällä palstalla ja eivät kykene poistamaan viestejä eli viestien poiston suorittaa aina suomi24 palstan moderaattori. Siihen ei vaikuta pappien mielipide, vaan kuka tahansa voi laittaa poistopyynnön "ilmoita asiaton viesti" -painikkeen kautta.
        ________
        HUS SAKASTIN PUOLELLE SIITÄ :-)

• Voisiko viestien poiston syynä olla yksinkertaisesti se, kun ne ovat palstan sääntöjen vastaisia.

Säännöissä lukee:
      "Massapostittaa puheenvuoroja tai lausuntoja. Toisin sanoen saman sisältöisen viestin lähettäminen useampaan kertaan tai jo kertaalleen poistetun viestin uudelleen postittaminen palstoille on kielletty."

• uskotar sanoi :
      Säännöissä lukee:
      "Massapostittaa puheenvuoroja tai lausuntoja. Toisin sanoen saman sisältöisen viestin lähettäminen useampaan kertaan tai jo kertaalleen poistetun viestin uudelleen postittaminen palstoille on kielletty."
      Ja sitten , eivät ne prikulleen samanlaisia olleet :-)

Nyt se viesti on sitten pysynyt siellä jo jonkin aikaa.
      Mistähän moinen johtuu :-)

Arvatenkin näkivät , että alkaa tulla enempi vahinkoa kuin hyötyä

• Ihan vinkkinä, oletko muistanut S24;n säännöistä tämän:

- Markkinoida tai mainostaa tuotetta tai palvelua ilman Suomi24:n lupaa

Tuon kultaomenan linkkaaminen voidaan katsoa toisen palvelun mainostamiseksi. Tuli vaan mieleeni.

Mulla on kultaomeniin lämmin suhde, kun taannoin huomasin, että siellä on lainattu minun sanojani :)

Aija-pappi

• Aija sanoi :
        - Markkinoida tai mainostaa tuotetta tai palvelua ilman Suomi24:n lupaa
        _______
        Käy sinä Aija sotaa oman herrasi puolesta - minä oman Herrani.
        Tuolla perusteella täältä voitaisiin poistaa paljonkin viestejä.

• Aija sanoi :
        Tuon kultaomenan linkkaaminen voidaan katsoa toisen palvelun mainostamiseksi. Tuli vaan mieleeni.
        ________
        Tietoa haetaan netistä muutoinkin ja annetaan linkkejä - siitä sitten vain
        tasapuolisesti poistamaan.

Täällä ei voi säilyttää sellaista tietoa kuin tuo yhteenvetolista oli , sillä sitä on
        pystyttävä editoimaan matkan varrella.

• Ai niin. Millaista kristillisyyttä on se, että sinä tuomitset ihmisen/t näkemättä ja tuntematta jumalattomiksi? Aikamoisen tuomarin vallan olet itsellesi ottanut.

Aija-pappi

• Aija sanoi :
        Ai niin. Millaista kristillisyyttä on se, että sinä tuomitset ihmisen/t näkemättä ja tuntematta jumalattomiksi? Aikamoisen tuomarin vallan olet itsellesi ottanut.
        _________
        Te papit olette osanne valinneet homoteologianne kera eikö totta??
        Teidän sananne on ohittanut Herran Sanan eikö totta??
        Vieläkö voisitte pahemmin herjata Häntä??

Eli turhaan siinä esität marttyyria teidän arvonne on sama kuin valheen
        ystäville kuuluukin mitata.

Suurin osa palstan papeista kuuluu homoja tukeviin järjestöihin ja heidän
        taustajoukkoihinsa papillista vai kuinka??

• pertsa2012 kirjoitti:

Aija sanoi :
        Ai niin. Millaista kristillisyyttä on se, että sinä tuomitset ihmisen/t näkemättä ja tuntematta jumalattomiksi? Aikamoisen tuomarin vallan olet itsellesi ottanut.
        _________
        Te papit olette osanne valinneet homoteologianne kera eikö totta??
        Teidän sananne on ohittanut Herran Sanan eikö totta??
        Vieläkö voisitte pahemmin herjata Häntä??

Eli turhaan siinä esität marttyyria teidän arvonne on sama kuin valheen
        ystäville kuuluukin mitata.

Suurin osa palstan papeista kuuluu homoja tukeviin järjestöihin ja heidän
        taustajoukkoihinsa papillista vai kuinka??

Aija
        ____
        Ja ota vakavasti ne varoituksen sanat mitä ystävämme edesa sinulle kirjoittaa.
        Minä tuon asiat esiin omalla tavallani ja hän esittää ne enemmän ihmisystäväl-
        lisellä tyylillä.
        Kummatkin kuitenkin pyrimme ilmentämään samoja tuntoja teksteissämme.

Siis tyyliin hyvä poliisi / paha poliisi :-) - mutta kuitenkin
        tyyliin uskova / uskova.

• Ei näin pertsa

pertsa2012 = Kirkko_kuulolla palstan ylipappi = palstan JUMALA.

Pertsa2012 on siis syrjäyttänyt Jumalan ja ryhtynyt itse eläkepäivillään Jumalaksi. Mies, joka ei kirkkoon kuulu sen jäsenenä, eikä maksa kirkollisveroja.

• Ei näin pertsa sanoi :
        pertsa2012 = Kirkko_kuulolla palstan ylipappi = palstan JUMALA.

Pertsa2012 on siis syrjäyttänyt Jumalan ja ryhtynyt itse eläkepäivillään Jumalaksi. Mies, joka ei kirkkoon kuulu sen jäsenenä, eikä maksa kirkollisveroja.
        _________
        Papeilla alkaa näköjään pokka pettää :-)
        Kuulun muuten siihen seurakuntaan jota sinä kaltaisesi ette pysty näkemään.

• pakkaslumiukkonarsku

Ei näitä sinun aloituksiasi kukaan poista syyttä suotta, vaan siksi, että mainostat aloituksissasi OMIA KOTISIVUJASI, jota ei saa tehdä suomi24 sääntöjen mukaan.

Joko poistatan tämänkin aloituksen?

Sitäpaitsi tuo sinun taloushuijausteoria on vain teoriaa, joka ei mene tuolla tavalla käytännössä. Ketjussa puhutaan virtuaalirahasta, mutta ainoa virtuaaliasia on tässä ketjussa vain nuo linkkien teoriat ja ihmisten niihin kommentoinnit.

Jos rahaliikenteestä ja talousasioista ei ymmärrä mitään, niin ei pitäisi kirjoittaa pyramidihuijauksista ja pankin lainoituksesta yhtään mitään.

• pakkaslumiukkonarsku sanoi :
        Jos rahaliikenteestä ja talousasioista ei ymmärrä mitään, niin ei pitäisi kirjoittaa pyramidihuijauksista ja pankin lainoituksesta yhtään mitään.

Robert Hemphill Englannin liittovarantopankki 1935
        Graham Towers Kanadan keskuspankin johtaja 1934 - 1954
        John Kenneth Galbraith taloustieteilijä
        Mayer Anselm Rothchild pankkiiri

• luminarsku.

pakkasukkoluminarsku,

Linkitys toiselle keskustelupalstalle nähdäkseni ei ole mainostamista, silloinhan linkityksiä ei voisi tehdä lainkaan, koska kaikki sivut "mainostavat" itseään. Kultaomenia hopeamaljoissa on kristillinen keskustelufoorumi, jonka osioon 'Yleiset asiat' pertsa on laittanut oman yhteenvetonsa. Ei siis ole kyse pertsan kotisivuista. Eli joku tietämätön on nyt poistattanut väärin perustein aloituksen. Ja kun näin tapahtuu, viestin uudelleenlaitto ei ole sääntöjen vastaista. Poistoja tekevät sekä suomi24:n ylläpito että seriffinä toimiva kirkko_kuulolla, tämä vielä tiedoksi. Kuka milloinkin on poistaja, sitä emme tiedä, joten yksipuolinen pappien syyttely ei asiallista keskusteluyhteyttä edistä.

Oletko se tietämätön siis sinä, nikkiväärentäjä ja toisten nikkien varastelija, joka et ymmärrä keskustelupalstojen kulttuuria, johon kuuluu olla sekoittamatta myös nimimerkillään keskusteluja. Kun ei tätä ymmärrä, niin pitäisi pysyä poissa keskustelupalstoilta.

Lopeta älyttömät poistatukset!

PS: Jumala voi järjestää niin, että tapaan sinut kasvotusten jossain ja paljastaa, että sinä olit viestien poistattaja. Mitenkähän siinä tilanteessa käyttäytyisit, kun et voisi nimimerkkini suojaan paeta...

• pakkaslumiukkonarsku
        luminarsku. kirjoitti:

pakkasukkoluminarsku,

Linkitys toiselle keskustelupalstalle nähdäkseni ei ole mainostamista, silloinhan linkityksiä ei voisi tehdä lainkaan, koska kaikki sivut "mainostavat" itseään. Kultaomenia hopeamaljoissa on kristillinen keskustelufoorumi, jonka osioon 'Yleiset asiat' pertsa on laittanut oman yhteenvetonsa. Ei siis ole kyse pertsan kotisivuista. Eli joku tietämätön on nyt poistattanut väärin perustein aloituksen. Ja kun näin tapahtuu, viestin uudelleenlaitto ei ole sääntöjen vastaista. Poistoja tekevät sekä suomi24:n ylläpito että seriffinä toimiva kirkko_kuulolla, tämä vielä tiedoksi. Kuka milloinkin on poistaja, sitä emme tiedä, joten yksipuolinen pappien syyttely ei asiallista keskusteluyhteyttä edistä.

Oletko se tietämätön siis sinä, nikkiväärentäjä ja toisten nikkien varastelija, joka et ymmärrä keskustelupalstojen kulttuuria, johon kuuluu olla sekoittamatta myös nimimerkillään keskusteluja. Kun ei tätä ymmärrä, niin pitäisi pysyä poissa keskustelupalstoilta.

PS: Jumala voi järjestää niin, että tapaan sinut kasvotusten jossain ja paljastaa, että sinä olit viestien poistattaja. Mitenkähän siinä tilanteessa käyttäytyisit, kun et voisi nimimerkkini suojaan paeta...

luminarsku, oletko ihan sekaisin. Minä en ole poistattanut yhtä ainutta pertsa2012 aloitusta tai viestiä. Kirjoitin tuohon vain aprillipäivän kunniaksi tuon poistatus-jutun.

Tämä asia ei koske sinua luminarsku mitenkään, enkä minä eikä varmaan kukaan muukaan ole mitään sinun luminarsku nimimerkkiäsi varastanut. Miksi edes sellaisesta kirjoitat?

luminarsku kirjoitit: "Lopeta älyttömät poistatukset!"

MINULLA EI OLE MITÄÄN TEKEMISTÄ NOIDEN SINUN SYYTÖSTESI KANSSA.

• luminarsku. kirjoitti:

pakkasukkoluminarsku,

luminarsku sanoi :
        Linkitys toiselle keskustelupalstalle nähdäkseni ei ole mainostamista, silloinhan linkityksiä ei voisi tehdä lainkaan, koska kaikki sivut "mainostavat" itseään. Kultaomenia hopeamaljoissa on kristillinen keskustelufoorumi, jonka osioon 'Yleiset asiat' pertsa on laittanut oman yhteenvetonsa.

• luminarsku.
        pakkaslumiukkonarsku kirjoitti:

luminarsku, oletko ihan sekaisin. Minä en ole poistattanut yhtä ainutta pertsa2012 aloitusta tai viestiä. Kirjoitin tuohon vain aprillipäivän kunniaksi tuon poistatus-jutun.

Tämä asia ei koske sinua luminarsku mitenkään, enkä minä eikä varmaan kukaan muukaan ole mitään sinun luminarsku nimimerkkiäsi varastanut. Miksi edes sellaisesta kirjoitat?

luminarsku kirjoitit: "Lopeta älyttömät poistatukset!"

MINULLA EI OLE MITÄÄN TEKEMISTÄ NOIDEN SINUN SYYTÖSTESI KANSSA.

pakkasukkoluminarsku,

Kirjoitin viestini 1.4.2012 10:13 -viestisi perusteella, jossa uhkaat poistattaa tämänkin aloituksen. Jos annat ymmärtää olevasi poistattaja, älä minua syytä sekoilijaksi, jos itse sekoilet aprillipiloilla, et osaa erottaa kotisivuja keskustelufoorumista etkä ymmärrä ottaneesi minun nimimerkkiä omaan nikkiisi. Saatikka että olisit ymmärtänyt itse aloituksen aiheesta yhtään mitään. Joten päätit taas tulla vaan häiriköimään, pakkasukko..

• pakkaslumiukkonarsku 1.4.2012 10:40 sanoi :
      Joko poistatan tämänkin aloituksen?
      ________
      Siitä vain sinä turhake :-)
      Kohta siitä poistatuksesta alkaa tulla hyviäkin tuloksia.

• pakkaslumiukkonarsku

heh... se poistatusjuttu oli APRILLIPILA.

• pakkaslumiukkonarsku sanoi :
        heh... se poistatusjuttu oli APRILLIPILA.

• TJ

Ihan oikein. Ei tänne mitään foliohattu hiippareita kaivatakkaan. Kattelette jotain jenkkilässä uskontolahkojen rahoilla väännettyjä dokkareita ja sitten on taas kauhia uhka päällä ja saatana on saapumassa justiinsa nurkan takaa.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3027
    2. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      2991
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2377
    4. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1873
    5. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      81
      1763
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1729
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1586
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      78
      1294
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1260
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      79