taloudelliseen ajamiseen vinkit ja niksit

Meneekö jakeluun

14

115

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • perseenhaju

Älä jarruta polkimella, suunnittele reitti, katso kulutusmittaria, pidä väliä edessä ajavaan, ota rivakka kiihdytys ja lyö iso vaihde päälle. Ennakoi ja pidä renkaissa vähän ylipainetta. Päästään tuolla hommalla jo isommallakin autolla vähemmälle kulutukselle.

• ....

Jepp. Selvää peruskauraa. Toiset ne eivät vaan tajua, tai eivät halua tajuta ;-)

• Nysvärit pois tieltä
        .... kirjoitti:

Jepp. Selvää peruskauraa. Toiset ne eivät vaan tajua, tai eivät halua tajuta ;-)

Köyhien hommaa tuollainen himmailu. Minulla on varaa painaa kaasua ja tarvittaessa jarruakin.

• Adolf Gotler
        Nysvärit pois tieltä kirjoitti:

Köyhien hommaa tuollainen himmailu. Minulla on varaa painaa kaasua ja tarvittaessa jarruakin.

Ei ne isot tulot, vaan pienet menot.
        Ja se nyt vaan on tyhmää kuluttaa enemmän luonnonvaroja kuin on tarvis.

Kukapa asunnossaan pitäisi 25 astetta varakkuuden osoituksena kun 21-22 astetta riittää vallan hyvin.

• sIkkonen
        Adolf Gotler kirjoitti:

Ei ne isot tulot, vaan pienet menot.
        Ja se nyt vaan on tyhmää kuluttaa enemmän luonnonvaroja kuin on tarvis.

Kukapa asunnossaan pitäisi 25 astetta varakkuuden osoituksena kun 21-22 astetta riittää vallan hyvin.

Fiksu hommaa drivecon ec-toolsilta tai Falckilta ja oppii miten kulutusta saa pienemmäksi.

• Siiv Ari
        sIkkonen kirjoitti:

Fiksu hommaa drivecon ec-toolsilta tai Falckilta ja oppii miten kulutusta saa pienemmäksi.

En oikein tiedä miten kommentoida... Tämä viesti ei liity aiheeseen millään tavalla

• Sinulta irtoaa..
        Siiv Ari kirjoitti:

En oikein tiedä miten kommentoida... Tämä viesti ei liity aiheeseen millään tavalla

Mutta olet kyllä tosi hauska kaveri. Hohhoijaa.

• tasavauhtia

Vältä suuria nopeuksia ja pidä yllä tasaista nopeutta. Tasaisen "tappava" vauhti on paras vauhti ja tietenkin myös ennakoiva ja joustava ajotapa.

• ekonomikuski=syöpä

kunhan se vauhti on riittävä etkä ole teiden tukkona.

• Ekonomisti...
        ekonomikuski=syöpä kirjoitti:

kunhan se vauhti on riittävä etkä ole teiden tukkona.

Minulle riittävä on hyvällä kelillä karvan verran alle suurimman sallitun ja huonolla kelillä hitaammin.

• tällei se menee

"""" ota rivakka kiihdytys """

Ylläolevan tilalla pitäisi lukea " Vaihda nopeasti suuremmille vaihteille"

Tuo 1 ja 2 vaihteella rivakka kiihdyttäminen lisää polttoaineen kulutusta.
      1 vaihteella nykäistään auto liikkeelle, samantien 2 silmään, pieni kiihdytys ja kolmonen päälle, ja sitten jo nelosta lootaan.

• 3,0 V6 TFSI 220 Q

Ei kiinnosta tällaset. Mun vm 2012 automaatti-quattro osaa kyllä itse päättää, mitä vaihdetta milloinkin käyttää. Enkä oikein ymmärrä noita taloudellisuushöpötyksiäkään, mun 3-litrainen V6 syö mitä tarvitsee. Kertaakaan ei ole meno loppunut sen takia, ettei olisi ollut varaa ostaa lisää menovettä...

• Mäkämäkä
        3,0 V6 TFSI 220 Q kirjoitti:

Ei kiinnosta tällaset. Mun vm 2012 automaatti-quattro osaa kyllä itse päättää, mitä vaihdetta milloinkin käyttää. Enkä oikein ymmärrä noita taloudellisuushöpötyksiäkään, mun 3-litrainen V6 syö mitä tarvitsee. Kertaakaan ei ole meno loppunut sen takia, ettei olisi ollut varaa ostaa lisää menovettä...

Määmää ja munmun....

• pihtari....m

"""" Ei kiinnosta tällaset. Mun vm 2012 automaatti-quattro osaa kyllä itse päättää, mitä vaihdetta milloinkin käyttää. Enkä oikein ymmärrä noita taloudellisuushöpötyksiäkään, mun 3-litrainen V6 syö mitä tarvitsee. Kertaakaan ei ole meno loppunut sen takia, ettei olisi ollut varaa ostaa lisää menovettä... """""

Näkyypä vaan kiinnostavan kun oikein internettiin asiasta kirjoittelet.
      Myös automaatilla ajava kuski voi ajotavoillaan vaikuttaa polttoaineen kulutukseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1910
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1653
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1207
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      537
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe