BMW M5 vs. Fiat Stilo 1.6

Stilo_kuski

Laitetaanko 400 hevosvoimainen M5 radalle? Ja seuraksi 100 hevosvoimainen täysin vakio Fiat Stilo? Ja katsotaan milliasiin aikoihin kello pysähtyy?

BMW M5, aika 1:53
http://www.youtube.com/watch?v=oTDaeHnmBqA

Fiat Stilo, aika 1:47.5
http://www.youtube.com/watch?v=pHpQ-9t4OKg

Totuuden nimissä M5-kuski ei tietenkään aja "täysillä". Voisi silti kuvitella, että ihan kevyestikin ajettuna BMW M5 pieksee 1.6 Fiatia päivin öin ja vieläpä reilulla marginaalilla... Mutta eipä kuitenkaan tee niin.

26

445

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3Ämmäläinen

      Niinpä,toinen vetää verenmaku suussa täysiä ja toinen sunnuntaiajelee ni ajat suht lähellä toisiaan! ;)

      • Stilo_kuski

        Luulisi, että sunnuntaiajellenkin M5 on huomattavasti 1.6 Fiatia nopeampi. Mutta mitäpä minä näistä asioista tiedän.

        Siksi toiseksi, 1:53 Alastarolla (BMW M5:n videon nopein kierrosaika) ei nyt ihan sunnuntaiajelua ole. Provokatiivisena kommenttina toki hyvä heitto, mutta sunnuntaiajellen aikaa menee ratakierrokseen yli 2,5 minuuttia. Käypä vaikka itse kokeilemassa.

        P.S. Katso videolta, miten M5:n peräpää hakee pitoa kuivalla asvaltilla. Sen verran kovalla kaasulla Kati ampuu ulos kurveista...


      • Stilo_kuski
        Stilo_kuski kirjoitti:

        Luulisi, että sunnuntaiajellenkin M5 on huomattavasti 1.6 Fiatia nopeampi. Mutta mitäpä minä näistä asioista tiedän.

        Siksi toiseksi, 1:53 Alastarolla (BMW M5:n videon nopein kierrosaika) ei nyt ihan sunnuntaiajelua ole. Provokatiivisena kommenttina toki hyvä heitto, mutta sunnuntaiajellen aikaa menee ratakierrokseen yli 2,5 minuuttia. Käypä vaikka itse kokeilemassa.

        P.S. Katso videolta, miten M5:n peräpää hakee pitoa kuivalla asvaltilla. Sen verran kovalla kaasulla Kati ampuu ulos kurveista...

        Katin nopein ratakierros alkaa videolla kohdassa 6:01. Katsoin videon uudelleen. Ei tosiaankaan ole mitään sunnuntaiajelua! Toki M5:n rajat ovat niin korkealla, ettei tuossa vauhdissa renkaat paljon kurveissa ujella, vaikka sellaista tahtia mennään, ettei pienellä 1.6 perheautolla ole mitään jakoa.

        P.S. Näyttäväthän ne Formula 1 autotkin televisiossa verrattain hitailta.

        Tässä muuten 1400 kuutioinen katupyörä vetää Alastaron 1:47.8 aikaan. Pääsuoralla 170 km/h mittarissa. Ei siis ihan kerkeä 1.6 Fiatin kyytiin, mutta sinustakin tämä on varmaan sunnuntaiajelua.

        http://www.youtube.com/watch?v=Lq5ieGPs00I


      • Stilo_kuski

        Rehellisyyden nimissä en aja lähellekään "täysiä". Olin sisäänajamassa uutta rengassettiä, joten kanttareita välttelin kuin ruttoa. Muutoinkin ajoin aika pienellä sortukulmalla mutkat. Lisäksi katso videon tiedot: varjolämpötila 27 astetta ja suhteellienn kosteus 70%. Voiko Suomessa olla tuon "huonompaa" keliä ajaa?

        Otetaan lämmöstä sellaiset 10-15 astetta pois ja kuivempi ilma, niin Fiatin 1.6 voisi jopa kehittää luvatut 100 hevosvoimaansa. Tuossa 27 lämmössä (mitähän radan pinta mahtoi olla?) renkaat sulivat alle. Kirjaimelisesti. Ei tosiaan optimaalinen keli ajaa lujaa.

        http://www.youtube.com/watch?v=pHpQ-9t4OKg

        Jos tosissaan lähtisi ajamaan, oikein tosissaan, ja viileämmässä säässä, niin kyllähän tuosta 1:47.5 kierrosajasta lähtisi paljon pois. Tosi paljon. Helposti. Siis jos minä olisin ratissa.

        Olen ajanut Alastarolla tosissani ja se oli tällöin:
        http://arosuzi.1g.fi/kuvat/Dyny Alastaro 25.7.2011/alastaro 25.07-2011 109.JPG

        Roikuin 3/4 ratakierrosta 400 hevosvoimaisen Honda NSX:n takapuskurissa 1.6 Fiatilla. Ainakin ne jotka näkivät, uskovat. Silloin ajoin "täysiä" aikuisten oikeasti!


      • Fiat = Shit
        Stilo_kuski kirjoitti:

        Katin nopein ratakierros alkaa videolla kohdassa 6:01. Katsoin videon uudelleen. Ei tosiaankaan ole mitään sunnuntaiajelua! Toki M5:n rajat ovat niin korkealla, ettei tuossa vauhdissa renkaat paljon kurveissa ujella, vaikka sellaista tahtia mennään, ettei pienellä 1.6 perheautolla ole mitään jakoa.

        P.S. Näyttäväthän ne Formula 1 autotkin televisiossa verrattain hitailta.

        Tässä muuten 1400 kuutioinen katupyörä vetää Alastaron 1:47.8 aikaan. Pääsuoralla 170 km/h mittarissa. Ei siis ihan kerkeä 1.6 Fiatin kyytiin, mutta sinustakin tämä on varmaan sunnuntaiajelua.

        http://www.youtube.com/watch?v=Lq5ieGPs00I

        Tuo on nimenomaan sunnuntaiajelua, käy katsomassa Youtubessa miten tollanen pyörä liikkuu kun oikein annetaan hanaa.


      • Stilo_kuski
        Fiat = Shit kirjoitti:

        Tuo on nimenomaan sunnuntaiajelua, käy katsomassa Youtubessa miten tollanen pyörä liikkuu kun oikein annetaan hanaa.

        Vai "Fiat = Shit"

        Jännä miten radalla moni kykenevämpi auto tulee perä edellä vastaan. 200 hevosvoimaisia Civic Type-R:iä vastaan joutuu ajamaan jo ihan tosissaan, sen myönnän. Mutta hauskaa on!

        Yllättävintä on myös se, ettei oikeasti aivan täysillä ajettu Fiat ole kestävyysnäkökulmasta aiheuttanut ongelmia. Jopa Alastaron pitkissä nopeissa mutkissa öljynpaineet ei tipahda! Ihme auto! Siis Fiat.


      • Stilo_kuski
        Stilo_kuski kirjoitti:

        Rehellisyyden nimissä en aja lähellekään "täysiä". Olin sisäänajamassa uutta rengassettiä, joten kanttareita välttelin kuin ruttoa. Muutoinkin ajoin aika pienellä sortukulmalla mutkat. Lisäksi katso videon tiedot: varjolämpötila 27 astetta ja suhteellienn kosteus 70%. Voiko Suomessa olla tuon "huonompaa" keliä ajaa?

        Otetaan lämmöstä sellaiset 10-15 astetta pois ja kuivempi ilma, niin Fiatin 1.6 voisi jopa kehittää luvatut 100 hevosvoimaansa. Tuossa 27 lämmössä (mitähän radan pinta mahtoi olla?) renkaat sulivat alle. Kirjaimelisesti. Ei tosiaan optimaalinen keli ajaa lujaa.

        http://www.youtube.com/watch?v=pHpQ-9t4OKg

        Jos tosissaan lähtisi ajamaan, oikein tosissaan, ja viileämmässä säässä, niin kyllähän tuosta 1:47.5 kierrosajasta lähtisi paljon pois. Tosi paljon. Helposti. Siis jos minä olisin ratissa.

        Olen ajanut Alastarolla tosissani ja se oli tällöin:
        http://arosuzi.1g.fi/kuvat/Dyny Alastaro 25.7.2011/alastaro 25.07-2011 109.JPG

        Roikuin 3/4 ratakierrosta 400 hevosvoimaisen Honda NSX:n takapuskurissa 1.6 Fiatilla. Ainakin ne jotka näkivät, uskovat. Silloin ajoin "täysiä" aikuisten oikeasti!

        "Rehellisyyden nimissä en aja lähellekään "täysiä"."

        Vastaan omaan kommenttiini:

        Ehkä se olikin salaisuus verrattain vauhdikkaaseen ratakierrokseen, huomioiden autona ollut 10 vuotta vanha loppuun poljettu 1.6 Fiat Stilo. Ei ollut liikaa yrittämistä. Kun ajaa 98%:sesti tuntuu, ettei ole lähelläkään maksimia, ja kaikki sujuu kuin itsestään.


      • Stlo_kuski
        Fiat = Shit kirjoitti:

        Tuo on nimenomaan sunnuntaiajelua, käy katsomassa Youtubessa miten tollanen pyörä liikkuu kun oikein annetaan hanaa.

        "Tässä muuten 1400 kuutioinen katupyörä vetää Alastaron 1:47.8 aikaan. Pääsuoralla 170 km/h mittarissa. Ei siis ihan kerkeä 1.6 Fiatin kyytiin..."

        Yritin aikanaan vain vähän provosoida edellisen kaltaisilla kommenteilla, ymmärräthän.


    • hihhuuuu heii

      Eipä sitä kannata bemarin ropposella täysiä ajella. Tiedä vaikka syttyis tuleen.

    • Stilo_kuski

      Pettynyt olen siihen, ettei Kati ottanut kutsua vastaan lähteä Alastarolle ajamaan. Hän BMW M5:lla ja minä pikku Fiatilla.

      Mikä BMW-kuskeja oikein vaivaa?

      P.S. Tässä väännetään ahdettua Honda NSX:ää vastaan. 400 hevosvoimainen 90-luvun superurheiluauto ei päässyt Alastaron pääsuoralla 1.6 Fiatin ohi. Syy: Osaamaton kuski spinnasi.

      http://arosuzi.1g.fi/kuvat/Dyny Alastaro 25.7.2011/alastaro 25.07-2011 109.JPG

      Oh, elämä on.

    • Kisa_kuski

      jos kerran oot niin kova kuski mikset mee sitä sun kilpailuviettiäs tyydyttämään ihan oikeisiin kisoihin. tuollaset "pidin 3/4 osa kierrosta nsxää takana" tms. heitot on ihan paskaa. kyllä suomessa on sellasia luokkiakin missä voi vielä kohtuu pienellä rahalla ajaa kilpaa. Parhaiten sitä kisaa pääsee ajamaan ihan vaan kartingissa.

      • Stilo_kuski

        "pidin 3/4 osa kierrosta nsxää takana" tms. heitot on ihan ******

        Voi rakas kisakuski, siteeraat minua väärin. En pitänyt turboahdettua, 400 hevosvoimaista, Honda NSX:ää takanani 3/4 ratakierosta. ROIKUIN SEN TAKAPUSKURISSA 3/4 ratakierrosta. Olin siis päästänyt sen ensin ohi, koska se on suorilla "vähän" nopeampi!

        Miten 100 hevosvoimainen auto voi pysyä 400 hevosvoimaisen kyydissä. Siksi, että NSX:ää ajoi kuski joka sinua lainatakseni on ihan ******.

        http://arosuzi.1g.fi/kuvat/Dyny Alastaro 25.7.2011/alastaro 25.07-2011 088.JPG

        Siinä kuva ko. NSX:stä. Rekisterin perusteella voit selvittää omistajan ja kysyä, pyysyikö valkoinen Fiat aika hyvin vauhdissa mukana. Herralla tuskin on syytä valehdella tosiasioista.

        Jos minulla olisi oikeasti rahaa, niin tuskin ajelisin 2003 Fiat Stilolla. On pieni juttu repiä pari sataa euroa vuodessa bensoihin ja renkaisiin.

        En tosissani usko, että alle 500 euron vuosibudjetilla pääsee vielä ajamaan kilpaa. Jos pääsee, niin laita vinkkiä mikä luokka olisi sellainen! Olen oikeasti kiinnostunut. Jos haluat tavata Alastarolla, niin laita Youtube-profiilini kautta viestiä. Ystävällisen oloisena hemmona pääset rahaa vastaan "1:47 Stilon" kyytiin.


      • Will Race
        Stilo_kuski kirjoitti:

        "pidin 3/4 osa kierrosta nsxää takana" tms. heitot on ihan ******

        Voi rakas kisakuski, siteeraat minua väärin. En pitänyt turboahdettua, 400 hevosvoimaista, Honda NSX:ää takanani 3/4 ratakierosta. ROIKUIN SEN TAKAPUSKURISSA 3/4 ratakierrosta. Olin siis päästänyt sen ensin ohi, koska se on suorilla "vähän" nopeampi!

        Miten 100 hevosvoimainen auto voi pysyä 400 hevosvoimaisen kyydissä. Siksi, että NSX:ää ajoi kuski joka sinua lainatakseni on ihan ******.

        http://arosuzi.1g.fi/kuvat/Dyny Alastaro 25.7.2011/alastaro 25.07-2011 088.JPG

        Siinä kuva ko. NSX:stä. Rekisterin perusteella voit selvittää omistajan ja kysyä, pyysyikö valkoinen Fiat aika hyvin vauhdissa mukana. Herralla tuskin on syytä valehdella tosiasioista.

        Jos minulla olisi oikeasti rahaa, niin tuskin ajelisin 2003 Fiat Stilolla. On pieni juttu repiä pari sataa euroa vuodessa bensoihin ja renkaisiin.

        En tosissani usko, että alle 500 euron vuosibudjetilla pääsee vielä ajamaan kilpaa. Jos pääsee, niin laita vinkkiä mikä luokka olisi sellainen! Olen oikeasti kiinnostunut. Jos haluat tavata Alastarolla, niin laita Youtube-profiilini kautta viestiä. Ystävällisen oloisena hemmona pääset rahaa vastaan "1:47 Stilon" kyytiin.

        Ikävä kyllä luulen että sun fiatin tötterö ei pääse rataa ympäri alta 2 minuutin jos sinne otat jonkun lisäpainoksi :)

        http://www.youtube.com/watch?v=3nvh8HWoZlE tuosta voit harjotella ajolinjoja ensi kesälle ja sen jälkeen voit jatkaa taas rauhassa täällä sun monologia.


      • Stilo_kuski
        Will Race kirjoitti:

        Ikävä kyllä luulen että sun fiatin tötterö ei pääse rataa ympäri alta 2 minuutin jos sinne otat jonkun lisäpainoksi :)

        http://www.youtube.com/watch?v=3nvh8HWoZlE tuosta voit harjotella ajolinjoja ensi kesälle ja sen jälkeen voit jatkaa taas rauhassa täällä sun monologia.

        "Ikävä kyllä luulen että sun fiatin tötterö ei pääse rataa ympäri alta 2 minuutin jos sinne otat jonkun lisäpainoksi :) "

        Oliko tämä jonkinmoinen haaste? Pidän haasteista.

        http://www.youtube.com/watch?v=pHpQ-9t4OKg

        Minkä painoinen ihminen kyydissä pitäisi Fiiun päästä alle 2 minuutin?


    • Stilo pikkunakki

      Mitä väliä? Noloa se on silti jollain stilolla ajella. Eihän sillä saa edes naista?

      Fiatit homppeleiden ja naisten juttuja.

      • Stilo_kuski

        Myönnän. Olen miehiin päin. Jos joku lähtee Alastaron puskaan niin tarjoan kumit.


      • Stilo_kuski
        Stilo_kuski kirjoitti:

        Myönnän. Olen miehiin päin. Jos joku lähtee Alastaron puskaan niin tarjoan kumit.

        Hauskaa kirjoitella skeidaa rekisteröimätöntä nimimerkkiä (hyväksi)käyttäen.

        :D


      • Stilo_kuski

        "Mitä väliä? Noloa se on silti jollain stilolla ajella. Eihän sillä saa edes naista?"

        Nyt ymmärrän miksi joku tarvitsee Bemaria :DDD


      • Stilo_kuski

        "Noloa se on silti jollain stilolla ajella. Eihän sillä saa edes naista?"

        Pitää paikkansa. Koko sinä aikana, jonka Fiat Stilo on ollut minulla, en ole päässyt edes yksillekään treffeille, saati sitten sitä pidemmälle. Elämä on ollut yhtä pakkien saamista.

        Ehkä se näkyy naamasta, että on köyhä luuseri ja ajaa Fiatilla? Ei ihme, ettei ole naisseuraa.

        Vaikkapa BMW M6:lla tai M3:lla voisi saada naisseuraa paremmin. Pitääpä kysyä BMW-kuskeilta asiasta.


    • veskelekkaha se

      Huvittava ol tuo pemari.Molemalta puolelta lappaa aotova ohi,vaekka kui huuvattaa,hähähähähähähähääääää

    • Pemarityttö

      Taitaa olla trolli. Kait se maalaisjärkikin sanoo että 400hv on nopeampi kuin 100hv. Ja sekös bemarinvihaajia ärsyttää.

      Kaikki riippuu kuskista. Kyllä se Fiattikin varmasti sinne 80kmh kiihtyy kun oikeen antaa kenkää. Tsemppiä!

      • Stilo_kuski

      • Stilo_kuski

        "Kaikki riippuu kuskista."

        Aivan. Ei kukaan tee Bemarilla mitään, jos ei osaa ajaa!

        Jännä muuten miten Bemari riittää juuri ja juuri sellaiseen "pipariralliin" kaupunkien keskustassa, 40 km/h alueella perjantai- ja lauantai-iltaisin. Radalla näitä "voimamiehiä" eli BMW-kuskeja näkee harvemmin.

        Sitten ollaan niin kovaa tyyppiä, kun otetaan Bemarilla kisaa liikennevaloista 40 km/h alueella kaupungin keskustassa. Se kertookin kuskin taidoista paljon, kuinka nopeasti saa auton kiihtymään 0-50 km/h...

        Näitä pipari-BMW-miehiä ei onneksi moottoriradoilla nähdä. Ja ihan hyvä niin.


    • Stilo_kuski

      Öky-über-menestyjät eli Carfreaks.com eli "vähän paremmat" ihmiset vähän paremmilla autoillaan olivat eilen Alastarolla.

      Vähän odotin kutsua tulla ottamaan kisaa Katia vastaan (minä Fiatissa, Kati M5:n ratissa), mutta kisakutsua ei koskaan tullut. Miksiköhän?

    • Pemarityttö

      Se on kyllä totta, että bemarilla pitää osata ajaa :) itse pidän enemmän vanhemmista (esim. E30 on ajettavuudeltaan paras mun makuun) ja niissähän ei niitä turhia järjestelmiä ole. Jos on tottunut mopoautolla ajamaan, niin saattavan se yllättää miltä oikea auto tuntuu.

      Menisit joskus katsomaan sitä oikeaa rallia niin sieltä niitä bemareita löytyy. Sinulle vain saatetaan nauraa päin naamaa jos mukaan meinaat haluta, mutta aina kannattaa yrittää! Ehkä joku suostuu kanssasi ajamaan ja sen jälkeen muistelet häpeissäsi täällä käymääsi fiat 4 life-hypetystäsi :)

      • Stilo_kuski

        Ajoin vm. 2010 BMW M3:lla radalla. Varoitusvalo mittaristossa ja oudot äänet voimansiirron puolelta herättivät sympatiani BMW:tä kohtaan. Jarrut olivat kuulemma kunnossa, ääni liittyi tasauspyörästön ongelmiin. Outoa ääntelyä hiljaisessa nopeudessa ja käännyttäessä varikolla.

        V8-koneinen BMW M3 soveltuisi hyvin jopa käyttöautoksi ja kauppakassiksi. Vaivaton ja harmiton kulkupeli. BMW:n kaksoiskytkinvaihteisto on hyvä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2545
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2213
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1907
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1651
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1635
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1606
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1568
    8. 75
      1479
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      111
      1396
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe