Tyhmän näköiset autot

Kauneus katsojassa?

Mitä idiootti ostaisi?

Jospa keskusteltaisiin siitä, mitkä autot ovat kaikkein tyhmimmän näköisiä. Ei jaeta mitään palkintosijoja, koska ulkonäkö on kuitenkin hyvin pitkälle mielipidekysymys.

Joskus autotehtaat kuitenkin suoltavat markkinoille malleja, jotka eivät tosiaankaan ole mitään suloista katseltavaa. Onko sitten syynä taitamattomuus vai piittaamattomuus, lopputulos on kuitenkin sama: rumia autoja ja katselijoiden muotoilumaku uhkaa tärveltyä.

Kerro, minkä automallin ulkonäkö jurppii ja miksi.

Tässä pääsee nyt haukkumaan "ihan tuelta", mutta yritetään silti olla ilkeydessäkin asiallisia!

179

3114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yualle

      Skoda Ocutania. Perä on kuin mopsin pennulla. Pieni, mutta läski.

      Nissan Primera. Etenkin nuo 2000-luvun "sukkulamallit".

      Moni uudempi Mese tulee vastaan tiellä suupielet alaspäin. Siis nokalla alakulmissa olevien LED-valojensa puolesta. Mikä Mesejä surettaa?

      • mese5

        Surettaahan se kun tiet on täynnä halpoja autoja.


      • luonto hoitaa
        mese5 kirjoitti:

        Surettaahan se kun tiet on täynnä halpoja autoja.

        tulee siitä kalliistakin joskus halpa ooppeli


    • ilmanvastus kerroin

      aerodynamiikka sanelee pitkälti tämän päivän muodot.maskeilla yms.klumeruuleilla voi vaikuttaa jonkin verran ulkonäköön.pakettiautot ja muu kuljetuskalusto on sitten asia erikseen.

    • muotoilun kukkanen

      Toyota prius on kyllä erittäin epäonnistunut ulkonäöltään, muistuttaa kovasti tuota keittiön pöydällä olevaa rikkaimuria.

    • Volgalle Pobeda

      Luulisi, että muotoilija on tehnyt töitä lähinnä jostakin pimeästä sellistä käsin kun katsoo 70-luvun nk. lerppahuulivolvoja. Jos automuotoilusta jaettaisiin jumbopalkintoja, niin varmaan pitäisi käyttää sitä muotoilijaa ulkoilmassa. Sille se pysti menisi.

    • Outoja paakkuja

      Kumpi omaksui ensin sen aivan kökkömäisen nökälemuotoilun. Ja kumpi hulluuksissaan kopioi toiselta. Siis sen, jossa keskellä nokkaa on nökäle kuin joku ihme Noitanokinenän finni nenänpäässä. Tätä paakkua markkinoidaan Skodan malleissa ja joissakin Toyotoissa. Kai sitä nyt mokoman nökäleen kestääkin, mutta onhan se aika pöhköä edetä maantiellä finni edellä. Aikuisiässä.

      • Kotona hyvin tehty

        Jos tarkoitat sitä kun auton merkki on sellaisella kohoumassa. On huomattu, joo. Tuollainen "muotokieli" kertoo enemmän muotoilin puutteesta kuin muotoilusta.


    • Ford Edsel 58

      Onhan niitä rumanmallisia autoja ollut aina mutta nykyautoista ainakin Nissan-Prius
      ja Primera ovat ihme punttiperiä, Seatin maskivärkki, Skoda Fabia, Volvon-7 ja 800
      sarjan tiiliskivi farmarit, Renault Megane 2004- leikattu perä, Fiat Pandan laatikko.

      Ja jopa MB-CLS Coupe' mallit liian pitkä kaari sivusta katsoen, nämähän on maku-
      asioita se joka on nättiä yhden silmään ei välttämättä mielytä toista.

      • Enempi dataa

        Että pysyttäisiin (muka) aiheessa enemmän ja vähemmän haukkumisissa, niin kantsisi pistää tarkemmin, että miksi muotoilu on "sitä itteänsä". Liian helppo vaan haukkua jotain merkkiä.


    • baskerien mailta

      70-80-luvun ison Sitikan perä katkesi kuin leikaten. Ensin aikaansa edellä oleva virtaviivaisuus etupäässä ja sitten äkkipysähdys. Olisiko ollut jonkinlainen patonkityylisuunta. Eivät kuitenkaan myyneet autoja siivuina.

      Ja saman vekottimen etupyörät olivat pyöränaukoissaan avoimina. Takapyörät osittain peitettyinä. Tätähän esiintyy jenkeissäkin. Sitikassa lopputulos oli kuitenkin jotenkin toispuoleinen.

      • eeerooo!!!

      • Kynä käteen
        eeerooo!!! kirjoitti:

        Kauneus on tosiaan katsojan silmissä.
        http://onlycarsandcars.blogspot.com/2010/06/citroen-cx-25-gti-turbo-2.html
        Minusta auto on hyvin tyylikäs.

        Yksinkertaisen virtaviiva-ajattelun siirtäminen suoraan autoon ei aina tuota silmälle kaunista lopputulosta. Jätti-Lutikka kärsii juuri tästä. Etupää on leveä ja raskas kapeaan peräpäähän nähden. Joissakin urheiluautoissa on lopputuloksessa onnistuttu samoilla lähtökohdilla paremmin, eli ongelma ei ole ratkaisematon. Vanha 96-Saab oli tyyppiesimerkki Sitikkamaisesta ajattelusta. Saabin rumuus kylläkin hiveli jo kauneutta, mutta pisara ei valitettavasti suoraan taivu auton muodoksi tyylikkäästi. Sen verran kelpo Saabin muotoilu oli, että kauppa sentään kävi. Toisin oli Volvon Carioca-mallilla. Aerodynaamisuus vei aiemmatkin asiakkaat, jotka palasivat varovaisesti vasta kun kauhistus oli poistunut silmistä. Nykyään voin kuvitella, että kehnokin muotoilu menee helpommin läpi kun osa autoilijoista viis veisaa muotokysymyksistä. Tai ei niitä tunnista.


      • Historia havisee
        Kynä käteen kirjoitti:

        Yksinkertaisen virtaviiva-ajattelun siirtäminen suoraan autoon ei aina tuota silmälle kaunista lopputulosta. Jätti-Lutikka kärsii juuri tästä. Etupää on leveä ja raskas kapeaan peräpäähän nähden. Joissakin urheiluautoissa on lopputuloksessa onnistuttu samoilla lähtökohdilla paremmin, eli ongelma ei ole ratkaisematon. Vanha 96-Saab oli tyyppiesimerkki Sitikkamaisesta ajattelusta. Saabin rumuus kylläkin hiveli jo kauneutta, mutta pisara ei valitettavasti suoraan taivu auton muodoksi tyylikkäästi. Sen verran kelpo Saabin muotoilu oli, että kauppa sentään kävi. Toisin oli Volvon Carioca-mallilla. Aerodynaamisuus vei aiemmatkin asiakkaat, jotka palasivat varovaisesti vasta kun kauhistus oli poistunut silmistä. Nykyään voin kuvitella, että kehnokin muotoilu menee helpommin läpi kun osa autoilijoista viis veisaa muotokysymyksistä. Tai ei niitä tunnista.

        Volvo oli melko suora ideakopio Chrysler Airflow-mallista. Sen epäsuosio oli tiedossa kun Volvo julkaisi Cariocansa. Ei se johtaminen ja järjenkäyttö tainnut niillä hetkillä olla ihan parhaassa huudossa Volvolla. Pieni tehdas autoteollisuuden mittapuilla. Olisi voinut mennä nurin mokomasta seikkailusta.


      • Järki sano
        Historia havisee kirjoitti:

        Volvo oli melko suora ideakopio Chrysler Airflow-mallista. Sen epäsuosio oli tiedossa kun Volvo julkaisi Cariocansa. Ei se johtaminen ja järjenkäyttö tainnut niillä hetkillä olla ihan parhaassa huudossa Volvolla. Pieni tehdas autoteollisuuden mittapuilla. Olisi voinut mennä nurin mokomasta seikkailusta.

        Eipä tainnut se Carioca olla teknisesti sen kehnompi auto. Hyvä esimerkki siitä, että kun valmistajan arvostelukyvyttömyys muotoilussa ylittää jonkin rajan, niin asiakkaat voivat reagoida tosi jyrkästi.


      • Duettaako?
        Järki sano kirjoitti:

        Eipä tainnut se Carioca olla teknisesti sen kehnompi auto. Hyvä esimerkki siitä, että kun valmistajan arvostelukyvyttömyys muotoilussa ylittää jonkin rajan, niin asiakkaat voivat reagoida tosi jyrkästi.

        Sitikasta Volvoon. 2000-luvun volvoihin ilmestyi jostakin syystä tuota samaa kömpelöä "siivu pois perästä"-muotoilukoulukuntaa. Muotoilu oli muutoinkin raskasta ja sitten perässä äkkipysäys. Onneksi linjat ovat Volvolla selvästi keventyneet sen jälkeen. PV-Volvon ja Amazonin jälkeen pitkästä aikaa silmälle sopivampia. Toivottavasti palkanmaksu jatkuu nykyiselle suunnittelutiimille.


      • nbvngf
        Duettaako? kirjoitti:

        Sitikasta Volvoon. 2000-luvun volvoihin ilmestyi jostakin syystä tuota samaa kömpelöä "siivu pois perästä"-muotoilukoulukuntaa. Muotoilu oli muutoinkin raskasta ja sitten perässä äkkipysäys. Onneksi linjat ovat Volvolla selvästi keventyneet sen jälkeen. PV-Volvon ja Amazonin jälkeen pitkästä aikaa silmälle sopivampia. Toivottavasti palkanmaksu jatkuu nykyiselle suunnittelutiimille.

        Tuossa pisaramuotoilussa vaan se toinen vaihtoehto on jatkaa terävään perähelmaan asti vaikkapa kuplavolkkarin tapaan tai pyöristää kuten munavolvossa. Ei tuo CX:n perä sen rumempi ole


    • 986y

      Nissan Juke ja muutenkin nyky-autoissa alkaa olemaan ihme kanttauksia joka paikassa

      • Ehkä onnistui?

        Juken linjat ovat sellaiset, että autosta tulee takuuvarmasti tuunaajien suosikki sitten kun pääsee "tuunausikään". Ellei EU siihen mennessä tee omia paranteluja mahdottomiksi. Juken muotoilu on omaperäistä, mutta luultavasti muotoilupuolella on sittenkin tiedetty, mitä tehdään.


      • ööröm.

        ...komppaan 986y:tä:nissan juke,voi v.i.t.t.u. että tyhymän näköinen auto...


      • kori3

        on kun sarvikuono:)


    • seth bwybse

      Peräpuikko-Primera ehkä rumin auto koskaan. Nissan Juke on toinen hirvitys, joka kannattaisi peittää jollain. Väyrynen on rumin mersu. Rellu Megane lonksuperä on täysin epäonnistunut.

    • Tdadadaa

      Toisiksi uusin Fiat Multipla (voitti jossain maailman rumin auto äänestyksenkin) ja E-mersun (uusin) keula (ihme ajovalot)

    • Audi ja MB

      TOJO AVENSIS
      TOJO CARINA
      TOJO COROLLA
      TOJO AURIS
      TOJO YARIS
      TOJO SUPRA
      TOJO SOARER
      TOJO CELICA
      TOJO CAMRY
      TOJO STARLET
      TOJO HIACE
      TOJO HILUX
      TOJO LANDCRUISER
      TOJO RAV4
      LEXUS IS
      LEXUS GS ´
      LEXUS LS
      LEXUS RX

      Kaikki täyspersseellistä p-askaa isolla kauhalla tuulipukukansan kitaan...

      • Yksi ehdokas

        Voi olla noinkin. Ei silti kannattaisi kopioida mitään automallien puhelinluetteloa tänne. Tympeä ilkeys on vain tympeää ilkeyttä.

        Omasta mielestäni Toyotan muotoilu on useimmiten vähintään OK. Mutta poikkeuksiakin on. Kun en Toyotaa niin kovin tarkkaan tunne, niin voi nyt mennä malli hieman väärin. Mutta muistaakseni kysymys on jostakin Yariksesta. Siis se korkean oloinen vekotin, jonka muotoilu on kuin jostakin Niksi-Pirkasta (eli taas yksi tapa käyttää sukkahousuja). On kuin olisi otettu sukkahousut ja täytetty ne jollakin ihme maksamakkaralla. Ja sitten hölskytetty. Ja laardit ovat höllyneet enempi alas. Osa on jäänyt ylös. Kai joku muotoilija tunnustaa tekeleen omakseen, mutta lopputulos on mielestäni kaameimpia tuotoksia, mitä automuotoilun alalla on ikinä saatu aikaan. Negatiivisessa mielessä huomaan liikenteessa tuon mallin aina. Jos katselisi pitkään sen valokuvaa, voi olla, ettei tarvitsisi muuta ehkäisyä.


      • Katsojan sokeus
        Yksi ehdokas kirjoitti:

        Voi olla noinkin. Ei silti kannattaisi kopioida mitään automallien puhelinluetteloa tänne. Tympeä ilkeys on vain tympeää ilkeyttä.

        Omasta mielestäni Toyotan muotoilu on useimmiten vähintään OK. Mutta poikkeuksiakin on. Kun en Toyotaa niin kovin tarkkaan tunne, niin voi nyt mennä malli hieman väärin. Mutta muistaakseni kysymys on jostakin Yariksesta. Siis se korkean oloinen vekotin, jonka muotoilu on kuin jostakin Niksi-Pirkasta (eli taas yksi tapa käyttää sukkahousuja). On kuin olisi otettu sukkahousut ja täytetty ne jollakin ihme maksamakkaralla. Ja sitten hölskytetty. Ja laardit ovat höllyneet enempi alas. Osa on jäänyt ylös. Kai joku muotoilija tunnustaa tekeleen omakseen, mutta lopputulos on mielestäni kaameimpia tuotoksia, mitä automuotoilun alalla on ikinä saatu aikaan. Negatiivisessa mielessä huomaan liikenteessa tuon mallin aina. Jos katselisi pitkään sen valokuvaa, voi olla, ettei tarvitsisi muuta ehkäisyä.

        Huomattu kans. Tosi ruubensilainen muotoilu. Kuin ylipainoinen ja suonikohjuinen täti olisi vetänyt kokoa liian pienet sukkikset jalkaan ja sitte pursuaa. Olikohan tarkoitus tehdä kauppaa juuri sen asiakasryhmän kanssa? Vai sokeille?


      • Huilaamaan
        Katsojan sokeus kirjoitti:

        Huomattu kans. Tosi ruubensilainen muotoilu. Kuin ylipainoinen ja suonikohjuinen täti olisi vetänyt kokoa liian pienet sukkikset jalkaan ja sitte pursuaa. Olikohan tarkoitus tehdä kauppaa juuri sen asiakasryhmän kanssa? Vai sokeille?

        Tiedä onko tämä sama Variksen malli. Taitaa olla uudempi. Katselin taustapeilistä, että näkyykö nokkamerkki nökäleessä nokan päällä kuten tuolla aiemmin mainostettiin. Olihan se. Muotoilun kukkanen. Noitanokinenä. EIKÄ SIINÄ VIELÄ KAIKKI! Koko maskimuotoilu oli suoraan kuin kataloogin ämmämallistosta. Tosi! Meinasin tosiaan revetäkun kässäsin, että ilmanottohan oli sama näky kuin joku hampaaton mummo, joka kömpii aamu-unisena esiin kammiostaan. Mutta eihän se muotoilu väärin ole, koska aika hampaattomiahan ne ovat. Tehopeleihin sitten kai torahampaat esiin.

        Mutta on tainnut tojolla muotoilija tehdä tosi pitkää päivää. Lepo auttaisi joskus.


    • Isolla kauhal sulle

      Tojo-miehen persemällilistasta unohtui vielä ainakin MR ja Paseo.

    • vähemmän kaunis

      Puuttuihan sieltä crown ja coronakin. Poikani sanoi, että rumimmat autot on varis verso ja renun kangoo. Lapsen suustahan se totuus kuuluu!

      • versokuskiss

        Yaris Verso on ruma kuin perse mutta toimii kuin buikki. Jostain piti tojotan tinkiä


    • Kaikkien aikojen
    • Omat havainnot

      Vuosikaudet on tullut ajeltua lähinnä taajama-ajoa. Liikenteessä tosiaan erottuu tiettyjä automalleja, joissa ei ainakaan itse haluaisi tulla nähdyksi.

      Ensimmäiseksi tulee mieleen Nissan Micra. Todellinen mummo ankan auto. Epäsuhtainen kori, liian isot ikkunat. Kaikki vuosimallit tosi rumia.

      Hyundai Matrix. Näitä ei näe paljon, onneksi. Mitenköhän näitä on joskus saatu myytyä. Auto on kamala joka suunnasta katsottuna.

      Chysler Neon. Ainakin ajovalot ovat humoristisen pienet tuikut. Kaiken kaikkiaan tyylitön ja halvan näköinen.

      Skoda Felicia combi. Iso perä liitetty pikkuauton keulaan. Komeuden kruunaa "13" vanteet keskiön peittävillä pölykapseleilla ja kurälätkät. Myös ruoste takaluukussa on ilo silmälle. Takapenkitön diesel malli erottuu vielä erikseen.

      Uudemmista malleista BMW X1. Keula on vaan niin ruma.. Tämä jäisi kauppaan vaikka muuten voisi harkita.

      Niin ja klassikoita on tosiaan tilaihme Toyota Yaris Verso,viistoperä Renault Megane II ja pyöreälamppuinen E Mersu.

      • Launis

        Audin kaikki mallit ovat rumia. Ford Mustang vm.1966 on kaunis, samoin Toyota Celica 1972.
        Sitten Ford Transsit vm.1970 on kans todella kaunis.


      • Eri mieltä
        Launis kirjoitti:

        Audin kaikki mallit ovat rumia. Ford Mustang vm.1966 on kaunis, samoin Toyota Celica 1972.
        Sitten Ford Transsit vm.1970 on kans todella kaunis.

        "Ford Mustang vm.1966 on kaunis, samoin Toyota Celica 1972."

        90-luvun alun Celica, se, jossa ei ollut ylös kääntyviä ajovaloja, oli tyylikäs. Vuosimalli -72 oli kuin suopiru.


      • kaarinas

        Nissan Micran kaikki vuosimallit todella rumia ja kummallisen mallisia. Vaikka uusimmissa on kaunis roosahtava väri, niin se ei korjaa asiaa. Kun näen edelläni Nissan Micran, tiedän jo odottaa ja varautua nissanin kuljettajan epävarmaan ajoon. Yleensä kuskiksi paljastuu vanha pari, kun ajan ohi ja katson pitkään kuskia :-)


    • Tojomään

      Avensis-2 vaikka Tojomään olenkin. Siinä oli jotain vakavaa mittasuhteiden epäharmoniaa. Jostain kulmasta katsoen oli ihan tyylikäskin ja jostain taas aivan toivottoman näköinen paksu ja pyöreäreunainen lulla josta tuli mieleen Aku Ankan auto. Oliko syynä konepellin, pyörien sijinnin ja takakontin luukun mittojen ja sijoittelun epäsuhdat, sitä tutkikoot muotoilun opiskelijat. Jopa autoliikkeen myyjät ovat myöntäneet etteivät pitäneet mallin ulkonäöstä koska oli jotenkin liian pyöreä.

      • Luu kurkussa?

        Tämä taitaa edustaa sitä Tojon "hammasrautatyylisuuntaa". Eli auton ilmanotto on kuin sinne olisi tungettu kaikenlaista ylimääräistä. Ei ehkä paras mahdollinen muotoiludynamiikka.


    • Perä edellä?

      Isoon Crysleriin ja Audiin imestyivät jossakin vaiheessa ylisuuret maskit. Oli varmaan katottu jotakin 30-luvun kilpurinkuvia ja siellähän on tuo tyyli. Cryslerissäkin maski on silti liian iso. Mutta kun se on krominvärinen, niin menettelee. Audissa on musta. Tulee valitettavasti mieleen naaraspuolinen jalkoväli. Eikä siinä muuten mitään, mutta ei uroksena taida olla sopivaa edetä maantiellä "tuhero" edellä. Olisi joku siellä Audilla voinut ajoissa sanoa, että vaihdetaanko.

      • 89q7wrg8

        Lada 2107


    • Kun katselee, niin

      Tuhero on Alfojen keulassa.

      • roomeot

        Alfoissa tosiaan näkyy muotoilussa, kuinka hulluus ja nerous ovat lähellä toisiaan. Kun alfoja katselee, joka toinen muotoilu näyttäisi edustavan toista ja joka toinen toista.


      • Tadadaa
        roomeot kirjoitti:

        Alfoissa tosiaan näkyy muotoilussa, kuinka hulluus ja nerous ovat lähellä toisiaan. Kun alfoja katselee, joka toinen muotoilu näyttäisi edustavan toista ja joka toinen toista.

        mutta hulluushan ei tarkoitakaan rumaa. Todella harvassa on ruma Alfa, mutta jänniä ne joskus on.


      • jgcdkutxd
        roomeot kirjoitti:

        Alfoissa tosiaan näkyy muotoilussa, kuinka hulluus ja nerous ovat lähellä toisiaan. Kun alfoja katselee, joka toinen muotoilu näyttäisi edustavan toista ja joka toinen toista.

        Kun nyt mainitsit, niin Giuliettan (uuden) keulahan on ruma kuin maitoauto.


    • G Armani

      Ei voi kuin todeta, että niinkin laadukas merkki kuin Jaguar syöksyy muotoilullisesti alaspäin. Uuden XJ:n ja XF:n keulailmeet on yksinkertaisesti rumia ja liian raskaita. Mutta rumimpien autojen listalla on monet japanilaiset automallit, joiden muotoilussa on otettu mallia yli-inhimillisyydestä ja naivismista. Tuloksena on muovisen oloisia ratilla varustettuja ylifuturismeja, joiden tekninen kestävyyskin on mitä on...Subaru on onneksi virkistävä poikkeus! Jenkeistä kaikki muut ovat menneet alaspäin paitsi Chrysler, joka on selvästi saanut kaikella lailla potkua Fiat-kaupoista. Mini on ruvennut syömään liikaa kasvuhormoneja.

    • Biokemisti

      Tyhmimmän näköiset autot ovat ehdottomasti kaikki Audit. Led-valoilla pyöritään kuin hullut päivisin liikenteessä ja ohitellaan. Varsinainen muotoilullinen katastrofi ja epäsikiö kuitenkin löytyy ratin takaa Audeissa. Ei noissa autoissa mitään ihmeellistä ole, paitsi järkyttävän suuri kusen määrä kuskin pääkopassa verrattuna normaaliin sivistyneeseen ihmiseen.

    • muototuomari

      useimmat Renaultin pilaamat nyky-Nissanit.
      Note ja uusi Micra on kuitenkin mielestäni asiallisen näköisiä.
      Nissanin muotokieli on vaihdellut rajusti vuosien mittaan, esim. viimeinen Sunny ja ensimmäinen Almera olivat tylsyyden huipentumia mutta viimeinen Almera oli mielestäni tyylikäs, paitsi kojetaulusta en pitänyt. Viimeinen Primera oli myös mielenkiintoisen futuristinen. Sitten Nissanilla on ollut taas tylsyyden ajanjakso mutta Leaf näyttää jälleen tyylikkäältä minusta ja Noten seuraajan kuvatkin näyttävät hyvältä.

      Audi 100 vm. 1982, Audi 80 vm. 1986 ja A6 n. vm. 2005 ovat mielestäni parhaimman näköiset Audit kautta aikojen mutta muut eivät paljon innosta.

      Kaksi ensimmäistä Ford Focusta olivat tyylikkäitä mutta uusin Focus on tylsä. Ensimmäinen Ford Ka sekä viimeinen Ford Scorpio kilpailee rumuudessaan Nissan Juken kanssa. Ovaalimaskilla varustettua 90-luvun lopun Mondeotakaan ei voi kauniiksi kehua.

      Mulkosilmäinen Toyota Corolla 1997-2000, tämä oli vielä mukamas eurooppalaisten makuun erityisesti suunniteltu! Alkuperäinen japsikeula olisi ollut huomattavasti tyylikkäämpi.
      Samoin mulkosilmä Celica 90-luvun puolestavälistä oli ainakin keulaltaan ruma. Tätä edeltävä 90-luvun alkupuolen pyöreämuotoinen luukkulamppu Celica puolestaan oli mielestäni kauneimpia Celicoita koskaan. Näitä vastaava uusi GT86 taas ei oikein innosta.

      Katumaasturit on lähes järjestään typerän näköisiä ja "maasturin" näköiseksi tehtyjä tavallisia autoja inhoan kun niissä on mustaa muovia suunnilleen puolet auton kyljistä ja päistä, Renault Megane Scenic taisi olla pahin esimerkki tällaisesta.

    • Jsaderh57

      Onhan niitä

      Nissan Primera (uusin malli)
      Toyota Yaris Verso
      Chrysler PT Cruiser
      Skoda Suberb (uusin malli)
      Skoda Felicia
      Citroen C6
      Kia Ceed
      Kia Rio
      Hyundai Getz

      • Kaikki autot ja juna

        Pöhkö lista ilman perusteita. Nuoko näit liiterisi ikkunasta. Eikö päästetä välillä ulkoilmaan?


      • DFSZOr
        Kaikki autot ja juna kirjoitti:

        Pöhkö lista ilman perusteita. Nuoko näit liiterisi ikkunasta. Eikö päästetä välillä ulkoilmaan?

        No mitäs niitä perustelemaan. Kun ovat rumia, niin ovat rumia. That´s it.
        Älä tosissaan väitä, että yksikään noista autoista on nykyautomuotoilun mittapuulla tyylinäyte.
        -Primera, ihme sukkula avaruusalus
        -yaris verso, mopoauton kokoinen "paketti"auto
        -PT cruiser, maailman rumimmaksi autoksi tituleerattu
        -Suberb, pappa-autojen esikuva
        -Felicia, ajovalojen muotoilu konepelti ruma
        -C6, muotoilu epäonnistunut, ihme valojen muotoilu ruma perse ja keula
        -Ceed, köyhän näköinen
        -Rio, köyhän näköinen vanhanaikainen muotoilu
        -Getz, ihme koppakuoriainen, jolla ei voi edes ajaa yli 60 km/h turvallisesti pelkäämättä että kosla hajoaa tai lähtee tuulen mukana vittuun


      • kauas Boys
        DFSZOr kirjoitti:

        No mitäs niitä perustelemaan. Kun ovat rumia, niin ovat rumia. That´s it.
        Älä tosissaan väitä, että yksikään noista autoista on nykyautomuotoilun mittapuulla tyylinäyte.
        -Primera, ihme sukkula avaruusalus
        -yaris verso, mopoauton kokoinen "paketti"auto
        -PT cruiser, maailman rumimmaksi autoksi tituleerattu
        -Suberb, pappa-autojen esikuva
        -Felicia, ajovalojen muotoilu konepelti ruma
        -C6, muotoilu epäonnistunut, ihme valojen muotoilu ruma perse ja keula
        -Ceed, köyhän näköinen
        -Rio, köyhän näköinen vanhanaikainen muotoilu
        -Getz, ihme koppakuoriainen, jolla ei voi edes ajaa yli 60 km/h turvallisesti pelkäämättä että kosla hajoaa tai lähtee tuulen mukana vittuun

        No ei ole mieltä väittää kaikkia mahdollisia autoja rumiksi. Auto on auton näköinen. Jos on auton luonteeseen liittyvää rumuutta tai kauneutta, niin siitä voi sitten kirjoitella.

        En muuten pidä noista juuri mitään erikoisen "rumana". Muutama lajityypissään kauniskin siellä. Muutama tyylitön tötterö. Siinä se.


      • sdfgri
        kauas Boys kirjoitti:

        No ei ole mieltä väittää kaikkia mahdollisia autoja rumiksi. Auto on auton näköinen. Jos on auton luonteeseen liittyvää rumuutta tai kauneutta, niin siitä voi sitten kirjoitella.

        En muuten pidä noista juuri mitään erikoisen "rumana". Muutama lajityypissään kauniskin siellä. Muutama tyylitön tötterö. Siinä se.

        Näinhän se menee. Makuja monia ja jokainen päättää itse mikä on ruma ja mikä ei. Kaikki ei kaikkia miellytä.


      • Goliat
        sdfgri kirjoitti:

        Näinhän se menee. Makuja monia ja jokainen päättää itse mikä on ruma ja mikä ei. Kaikki ei kaikkia miellytä.

        Olet oikeassa mutta eräs maailmanhistorian rumimpia autoja oli Tsekkiläinen
        Tatraplan se jossa oli evä katolla, sitä valmistettiin 1930-50 luvuilla.


      • surkeaa!

        pt cruiser ei ole tarpeeksi ''kaunis'' edes tälle listalle. kun vaan ajattelee sitä muotoa niin hrrrr....! oksettavan näkönen auto kaiken kaikkiaan


      • Katsojan silmä?
        surkeaa! kirjoitti:

        pt cruiser ei ole tarpeeksi ''kaunis'' edes tälle listalle. kun vaan ajattelee sitä muotoa niin hrrrr....! oksettavan näkönen auto kaiken kaikkiaan

        Voi siitä olla toistakin mieltä. PT-Cruiser on retroauto ja sen linjat miellyttävät tietysti enimmäkseen niitä, jotka arvostavat retroa. Omassa luokassaan PT-Cruiser on ihan fiksu, ei mikään muotopuoli. Päinvastoin kuin eräät uusimmat muotoiluyritelmät.

        Sanotaan tähän sentään, että itselläni on silmää wanhalle automuotoilulle, mutta arvostan myös hyvää nykymuotoilua.


    • idiootti ostaisi?

      Tohjotan tietenkin oooo

    • salvator

      moi mitä voi tehdä kun neonin kauko säätö rapistuu käsiin kalle raumalta

    • Bravissimolli

      Joku tossa mainitsi Nissan Juke..niin minäkin aliksi ajattelin..mutta se on itse asiassa aika hieno.erilainen mutta omanlainen. itse sanoisin
      Nissan Tiida ( epäsuhta, muodoton kokonaisuudessan ruma)
      Nissan Primera 02-- ( itse asiassa pelkästään keula ja sisusta,muuten ihan menettelee)
      Toyota Prius
      Fiat Mutiplan keula
      Lada 110 ja sukulaiset
      Renault 14
      Citroën BX


      Renault Megane II vaati totuttelua,mutta se on selvästi muotoiltu joten ei mielestäni ruma, enkä sellainen hienosti ruma. Onhan se klisee että japanilaiset ovar rumia, mutta aika mitäänsanomattomia nämä nykyiset Mazdat ja Toyotat ovat. ei kokonaisuudessaa,muuta siinä keskiverto-autoilijan mielymuksiä jahdatessa ei ole uskallettu antaa muuten ehkä hienolle korille omaleimaisuutta. Pakko mainita että nykyinen Mitsubishi Lancer on mielestäni hienompia japsisedaneita tällä hetkellä, ja Honda tekee harvoin huteja

      • jkhgksdlfg

        Kaikkien autojen ei pidä näyttää samalta. Olen oikeastaan tykästynyt Nissan Tiidan muotoiluun, koska se näyttää erilaiselta kuin useimmat muut, mutta ei ole ruma tai omituinen. Enemmänhän Qashqai näyttää tusinatuotteelta.

        Renaultilla muotoilu on yleensä ollut ja on edelleenkin persoonallista ja pirteää verrattuna yleiseen linjaan, toisaalta Citroënilla on välillä ollut yllättävän tylsää muotoilua tuotannossa. Peugeot on perinteisesti liikkunut miedommilla linjoilla.

        Citroën BX joko miellyttää tai ei. Design on Bertonen muotoilutoimiston suunnittelema, pohjana mm. muotoilututkielma Volvo Tundra. Minusta juuri erilaisuus tekee siitä upean. Plussana tietenkin hydrauliikkajärjestelmä.

        Toyota Prius on muotoiltu aerodynaamisesti mahdollisimman tarkoituksenmukaisesti eli ilmanvastuksellisesti edulliseksi.

        FIAT Multipla taas on tarkoituksenmukaisesti suunniteltu kuljetusominaisuuksien osalta. Ulkonäkökin perustuu tarkkaan suunnitteluun. Persoonallinenhan se on, rumaksikin voi mainita. Kyseessä on kuitenkin käyttötarkoitukseen tehty auto, ei näyttö-.


      • Vaativa muotoilu
        jkhgksdlfg kirjoitti:

        Kaikkien autojen ei pidä näyttää samalta. Olen oikeastaan tykästynyt Nissan Tiidan muotoiluun, koska se näyttää erilaiselta kuin useimmat muut, mutta ei ole ruma tai omituinen. Enemmänhän Qashqai näyttää tusinatuotteelta.

        Renaultilla muotoilu on yleensä ollut ja on edelleenkin persoonallista ja pirteää verrattuna yleiseen linjaan, toisaalta Citroënilla on välillä ollut yllättävän tylsää muotoilua tuotannossa. Peugeot on perinteisesti liikkunut miedommilla linjoilla.

        Citroën BX joko miellyttää tai ei. Design on Bertonen muotoilutoimiston suunnittelema, pohjana mm. muotoilututkielma Volvo Tundra. Minusta juuri erilaisuus tekee siitä upean. Plussana tietenkin hydrauliikkajärjestelmä.

        Toyota Prius on muotoiltu aerodynaamisesti mahdollisimman tarkoituksenmukaisesti eli ilmanvastuksellisesti edulliseksi.

        FIAT Multipla taas on tarkoituksenmukaisesti suunniteltu kuljetusominaisuuksien osalta. Ulkonäkökin perustuu tarkkaan suunnitteluun. Persoonallinenhan se on, rumaksikin voi mainita. Kyseessä on kuitenkin käyttötarkoitukseen tehty auto, ei näyttö-.

        Voi sitä sanoa niinkin, että kun vetää viivaa sikin sokin, niin se on mielenkiintoista muotoilua. Itse edustan koulukuntaa, että sillä tulee pikemminkin rumaa, tyylitöntä.

        Enpä voi sanoa, että olisin samaa mieltä noista ajatuksistasi, juuri mistään.


      • Taitolaji...
        Vaativa muotoilu kirjoitti:

        Voi sitä sanoa niinkin, että kun vetää viivaa sikin sokin, niin se on mielenkiintoista muotoilua. Itse edustan koulukuntaa, että sillä tulee pikemminkin rumaa, tyylitöntä.

        Enpä voi sanoa, että olisin samaa mieltä noista ajatuksistasi, juuri mistään.

        "Toyota Prius on muotoiltu aerodynaamisesti mahdollisimman tarkoituksenmukaisesti eli ilmanvastuksellisesti edulliseksi."

        Sama tavoite kaikilla muillakin. Mutta samoilla ilmanvastuskertoimilla on muitakin, toisaalta on samalla osattu muilla merkeillä myös piirtää auto, joka ei ulkomuodollaan itketä lapsia ja haukuta koiria.


      • Bertone - Gandini

        Citroen BX on kaunis, Marcello Gandinin suunnittelema auto miellyttää edelleenkin minun ja monen muunkin silmää.


      • Taulukossa hyvä
        Taitolaji... kirjoitti:

        "Toyota Prius on muotoiltu aerodynaamisesti mahdollisimman tarkoituksenmukaisesti eli ilmanvastuksellisesti edulliseksi."

        Sama tavoite kaikilla muillakin. Mutta samoilla ilmanvastuskertoimilla on muitakin, toisaalta on samalla osattu muilla merkeillä myös piirtää auto, joka ei ulkomuodollaan itketä lapsia ja haukuta koiria.

        "Toyota Prius on muotoiltu aerodynaamisesti mahdollisimman tarkoituksenmukaisesti eli ilmanvastuksellisesti edulliseksi."

        Miksi sitten muuta valmistajat saavat samat tai paremmat ilmanvastuskertoimet aikaan ja samalla myös nätin muotoilun.

        Jos väittämilläsi periaatteilla olisi tehty Jaguarin E-Type, sitä ei olisi myyty ainoatakaan. Kyllä joku meininki pitää olla muukin kuin se, että on numeroissa ja jonkun hiton komitean mielestä hyvä. Haista Hiihtoliitto!


    • opel pippeli

      FORD SCORPION viimeiseksi jäänyt euromalli hirveän näköinen sammakon perslintta

      • bibel obel

        FORD SCORPION -mallista autoa ei tietääkseni ole olemassakaan ainakaan sarjatuotannossa 1970-luvun aikana tai jälkeen.


    • Autollakin on luonne

      Mitä? Kuka uskaltaa dissata laatikkovolvoja?" Nehän on kansanperinnettä ja maantiesymboleita :) Ja S80 on tyyliin maailman kaunein auto - Top 10:ssä. Saabitkin on ihan ykkösbiilejä, muttei sellaisia patarautoja kuin Volvot.

      Jos haluat katu-uskottavuutta ja kunnioitusta, hanki niistä jompi kumpi!

      Eiköhän niitä muotoilullisia seikkailuja ole ollut aika monella merkillä. Nyt sitä käyvät halki esimerkiksi Jaguar ja Mini. Mutta kauneus on katsojan silmässä. Joku voi vaatia eka sulateltavaa, mutta kun osaa katsoa yksityiskohdat niin se onkin menoa, etkä osaa muista autoista enää piitatakaan! Esimerkiksi Lancia ja Alfa Romeo on todella uniikisti muotoiltuja liikuttimia, ja niiden ystäväkunnan päätä et enää heilautakaan.

      • harmoniaa

        Lerppahuulivolvo on ruma, vaikka siitä joku mäkitupalainen tykkäisikin. Itsellä ollut useita ja kulkeehan niillä vakaasti ja varmasti. Mutta muotoilu ei ole pelkästään Pebueelasta. Vaan nimenomaan Bysantin Pebueelasta. Ja se ei ole kehu!


      • bivyxtze

        "Ja S80 on tyyliin maailman kaunein auto"
        Mikä vuosimalli?

        Mitä mallia ja sen vuosikertaa tarkoitetaan seuraavilla:
        - laatikkovolvo ?
        - lerppahuulivolvo ?
        - väyrysmersu ?


      • bivyxtze
        bivyxtze kirjoitti:

        "Ja S80 on tyyliin maailman kaunein auto"
        Mikä vuosimalli?

        Mitä mallia ja sen vuosikertaa tarkoitetaan seuraavilla:
        - laatikkovolvo ?
        - lerppahuulivolvo ?
        - väyrysmersu ?

        Ykkösmallin S80 on tyylikäs ja persoonallinen, mutta kakkosmalli (v2006 ->) on hukannut kaiken persoonallisuuden.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Volvo_S80


    • jeep compass ´12
      • Sammakkovalot edessä

        Muistuttaa kaljaa nautiskellutta kotimaan turistia, joka kannattelee vyölaukkua mukanaan ;)

        Ei edusta niitä kauniimpien italoautojen sarjaa, vaan pikemminkin krapulakynäilyä.


    • dodge and jeep

      Kyllä se on näin että mitkään voortit ei ole auton näköisiä koska eihän niitä edes luokitella autoiksi.

      Auton näköiset löytyy jenkeistä, Dodget ja Jeepit.

      • duck and cover

        Dodge, joo. Jo nimi kehottaa välttämään.


      • Dodge - Mopar!!!!!

        Samaa mieltä kanssasi. OMASTA mielstä parhaimman näköiset autot tulee Dodgelta.... Tietenkin makukysymys :)


      • ihviuytcy8rs

        Jeep Patriot on omituinen pakkilaatikko


    • työhaittamondeo

      Ferrari FF ja Porche Cayenne.
      Ovat kuin jonkun sivullisen lapsia omassa perheessään.

      • Botshtshe Soup

        Mutta ei Porsche Panamera kuitenkaan? Porsche, ei Porche. Surkein pelle oli se, joka kertoi ostaneensa uuden Porche jotain. Tokihan ylikalliin auton ostaja tietäisi, mitä osti.


    • ieugfvcsizb

      Idiootti ostaisi sen, minkä sen on nähnyt jossain mainoksessa tai rallikisassa tai autonäyttelyssä pelkästään ulkonäön perusteella.

      Ulkonäkö ei oikeasti ole järkevän autonostajan listalla Top3:ssa. Ainoastaan jälleenmyyntiarvoon ulkonäöllä voi olla jotain merkitystä, mutta vaikuttavia tekijöitä on paljon muitakin.

      Ulkonäöllä on toki merkitystä auton, etenkin uuden, valinnassa, mutta silloin ostaja ajatteleekin tunteella, ei järjellä. Tarkoitan muotoilua, en pintapeltien kuntoa (käytetty auto).

      Jo mainittu Citroën-mallien puolipeitteiset "fender skirt (US term)" -takalokasuojat olivat juuri se, joka erotti Sitikat useimmista muista merkeistä. Minusta ID/DS, 2CV, Dyane, Ami, SM, GS, CX, BX olivat hienoja osittain juuri noiden vuoksi. Yleisestikin juuri Citroën on ollut automuotoilussa edelläkävijä. Samaa ei todellakaan voi sanoa japanilaisista eikä useimmista eurooppalaisista, siis historiallisesti. Nykyäänhän kaikki normiautot näyttävät suunnilleen samoilta.

      Mercedeksellä on kökkö muotoilu ollut enemmän sääntö kuin poikkeus. Pientä parannusta on havaittavissa.

      Audi on aina vaan sämpylä.

      Korealaisilla on ainakin yritystä.

      • ieugfvcsizb

        Pakko lisätä, että Fordit ovat nykyään useimmiten aika kökköjä. Varsinkin Mondeo. Tavallaan kaikki on ihan kunnossa muotoilullisesti, mutta ei sitten todellakaan. Vähän niinkuin aerodynaaminen traktori, jokin perustava ristiriita siinä näyttää olevan.


      • ieugfvcsizb
        ieugfvcsizb kirjoitti:

        Pakko lisätä, että Fordit ovat nykyään useimmiten aika kökköjä. Varsinkin Mondeo. Tavallaan kaikki on ihan kunnossa muotoilullisesti, mutta ei sitten todellakaan. Vähän niinkuin aerodynaaminen traktori, jokin perustava ristiriita siinä näyttää olevan.

        Ensimmäisen sukupolven Yaris Verso menee samaan kategoriaan FIAT Multiplan kanssa. Kuten Renault Kangoon ja Citroën Berlingon/Peugeot Partnerin/tms ensimmäisen mallit. Vaikkei ne NIIN omituisia olekaan.


      • ieugfvcsizb
        ieugfvcsizb kirjoitti:

        Ensimmäisen sukupolven Yaris Verso menee samaan kategoriaan FIAT Multiplan kanssa. Kuten Renault Kangoon ja Citroën Berlingon/Peugeot Partnerin/tms ensimmäisen mallit. Vaikkei ne NIIN omituisia olekaan.

        Toisin kuin mutantti Skoda Roomster.


      • sdsdw

      • escortti 1981
        ieugfvcsizb kirjoitti:

        Pakko lisätä, että Fordit ovat nykyään useimmiten aika kökköjä. Varsinkin Mondeo. Tavallaan kaikki on ihan kunnossa muotoilullisesti, mutta ei sitten todellakaan. Vähän niinkuin aerodynaaminen traktori, jokin perustava ristiriita siinä näyttää olevan.

        Minusta Modeo on hyvännäköinen................en kuitenkaan osta


      • Hyundai Equus
        sdsdw kirjoitti:

        Korealaiset tekee komeita autoja nykyään:
        http://www.google.fi/search?hl=fi&cp=13&gs_id=1e&xhr=t&q=hyundai equus&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&biw=948&bih=509&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=DVg4ULPoH4zN4QTW84GAAw

        on kuin Lexus GS-mallit. Selkeä kopio laatuautosta. Ei sen puoleen, Hyundaikin saattaa olla niin hyvin tehty kuin on osattu. Esikuva on kuitenkin selkeästi ollut Lexus.


    • Ooppelin kukkanen

      Ensimmäistä sukupolvea oleva Opel Agila on kyllä sellainen hirvitys, että sillä ei kehtaisi liikkua. Mittasuhteet aivan oudot ja kolhot.

    • ylivoimainen voitto!

      Toyota Yaris Verso on sellainen epäsuhtainen sekasikiö ja monenlaista muotokieltä sisältävä hirvitys, että oksat pois! Kauheudessaan se ajaa jopa vanhan Fiat Doblon ohi. Verso on tämän lajin ylivoimainen voittaja. Onneksi niitä ei ole uusina enää näkynyt ja ruoste hoitaa vähitellen vanhatkin pois rumentamasta maisemaa.

      • Anestic

        Huh. Mulla on yksi suosikki tässä gategoriassa ja se on Citroen xsara picasso. Ei voi sivustaseuraaja tietää milloin pakitellaan ja milloin ei.

        Sit tieten koppimopot kangoo ja kumppanit....


      • Bertoni
        Anestic kirjoitti:

        Huh. Mulla on yksi suosikki tässä gategoriassa ja se on Citroen xsara picasso. Ei voi sivustaseuraaja tietää milloin pakitellaan ja milloin ei.

        Sit tieten koppimopot kangoo ja kumppanit....

        Xsara Picasso on muodoltaan ja tyyliltään ehjä kokonaisuus. Hän, joka ei muka tajua etu- ja takapään eroa, on joko provoilija tai sokea. Tuon tyyppiseen autoon nimenomaan tarvitaan persoonallista muotoilua, mutta mielellään ei mutanttia a'la Roomster ja Yaris Verso eikä monsteria Multiplaa.


    • Lupatin

      Porsche Cayenne ja Panamera
      Nissan Juke
      Toyota Prius
      BMW 100-sarja
      Volvo C30
      Dodge Journey
      Audi A1

      • Kotona hyvin tehty

        Prius. Kyllä!


      • Mää tein ite
        Kotona hyvin tehty kirjoitti:

        Prius. Kyllä!

        Ennenaikaan, itäblokin suuruuden aikoina, Auto, Motor&Sport-lehden vuosikatalogissa oli esiteltyinä "kaikki" maailman automallit. Katalogi taitaa ilmestyä edelleen. Ei kuitenkaan yhtä kiinnostavana, sillä joukosta puuttuvat nuo itäiset ihmeet. Voisin hyvin kuvitella Priuksen siihen mysteeriautojen joukkoon: Slovenian autoteollisuuden pitkään odotettu (jonotettu) uutuustuote.

        Kenen sukulainen on pitänyt olla, että on saanut suunnitella Priuksen korin?


      • Mallia Masennus
        Mää tein ite kirjoitti:

        Ennenaikaan, itäblokin suuruuden aikoina, Auto, Motor&Sport-lehden vuosikatalogissa oli esiteltyinä "kaikki" maailman automallit. Katalogi taitaa ilmestyä edelleen. Ei kuitenkaan yhtä kiinnostavana, sillä joukosta puuttuvat nuo itäiset ihmeet. Voisin hyvin kuvitella Priuksen siihen mysteeriautojen joukkoon: Slovenian autoteollisuuden pitkään odotettu (jonotettu) uutuustuote.

        Kenen sukulainen on pitänyt olla, että on saanut suunnitella Priuksen korin?

        Olen nyt hartaasti pureksinut noita uusia Toyotan muotoiluja. Uusien mallien pitäisi kantaa pitkälle huomispäivään. Kilpailijat kun kuitenkin julkaisevat päivityksiä omistaan minkä kerkiävät. Mutta ei kyllä Tojolla hyvältä näytä. Mihinkähän vanhapiikakuvastoon ovat siellä tehtaalla jumiutuneet. Kyllä jotain verenkiertoa pitäisi heidän saada muotoiluosastolle, että vehkeissä olisi edes vähän makua. Ei, ei tällä tavalla. Ettei olisi Tojon parhaat päivät eilisessä?


      • kguftyry
        Mallia Masennus kirjoitti:

        Olen nyt hartaasti pureksinut noita uusia Toyotan muotoiluja. Uusien mallien pitäisi kantaa pitkälle huomispäivään. Kilpailijat kun kuitenkin julkaisevat päivityksiä omistaan minkä kerkiävät. Mutta ei kyllä Tojolla hyvältä näytä. Mihinkähän vanhapiikakuvastoon ovat siellä tehtaalla jumiutuneet. Kyllä jotain verenkiertoa pitäisi heidän saada muotoiluosastolle, että vehkeissä olisi edes vähän makua. Ei, ei tällä tavalla. Ettei olisi Tojon parhaat päivät eilisessä?

        Ensimmäisen sukupolven Toyota Tercel sedan.
        http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Toyota_Tercel_4d_nortchback.jpg

        Renault 12
        http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Renault_12_in_green_1972.jpg


      • Arkikamaa

    • multipila

      Fiat Multipla, järkyttävän ruma

    • Nii,i

      Tyhmä ihminen se on, ei auto. Ensin tarvitaan helevetin tyhmä ihminen, joka nyt yleensä pitää jotain hemmetin henkilöauton muotoa niin älyttömän tärkeänä asiana täällä maapallolla. Jos ei tosiaan ole muuta ihmisen kuupassa, kun henkilöauton muoto, niin suosittelisin kolmea vuotta yksin vaikkapa lähteessä tai kusiaispesässä istumista. Luulis perhana jonninjoutavuuvvet lähtevän.

      • Meill parembi

        "Jos ei tosiaan ole muuta ihmisen kuupassa, kun henkilöauton muoto, niin suosittelisin ..."

        Kaikki muut täällä kyllä ymmärtävät, että muutakin on "kuupassa" kuin auton muoto. Mutta jos samaan hintaan saa tolkullisen näköisen auton, niin miksi ostaa sellaista, joka näyttää siltä kuin sinä olisit sen tehnyt?


      • että tuokin

        Tämä on keskustelupalsta, jonka otsikkona on "Kertomuksia autoista", ei "Maailmantuska".


      • Commedia dell'Arte

        Suurta älykkyyttä tai viisautta sen sijaan osoittaa kirjoittajan nimimerkki "Nii,i", jolla ilmeisesti on tavoiteltu sanontaa "nii-in".

        "Ensin tarvitaan helevetin tyhmä ihminen"
        "Jos ei tosiaan ole muuta ihmisen kuupassa"
        "Luulis perhana jonninjoutavuuvvet lähtevän"

        Tuollainen on jo taidetta.


    • Hoopli

      Prius, Porsche Cayenne ja Panarema siinä nykyajan hirveimmät tekeleet.

      • Tuliko multa toi

        Prius on tosiaan hirveeeeeee


      • tojotero1
        Tuliko multa toi kirjoitti:

        Prius on tosiaan hirveeeeeee

        Nou, Prius on tyylikäs!!


      • Silmillä näkisi
        tojotero1 kirjoitti:

        Nou, Prius on tyylikäs!!

        Onko sinulla pistekirjoitusnäppäimistö? Mutta miten tiedät, mitä näytöllä lukee?


    • Ei ikinä mulle.edes

      Dotke kaliiperi ,sitä ei voita rumuudessa mikään.Etupää ,kun lehmän per..
      ja takapää, kun boldogin turpa.

    • puutiaiska

      Popeda on varmaan mainittu, olihan perjantai

    • Tosion2

      BMB 1sarja, äärettömän ruma auto, pitkä keula ja pieni hytintapainen sen jatkona, täysin epäonnistunut muotoilu. Tuollaisen kun näkee liikenteessä niin huomaa että vielä on todellisia myyjiä kun tuon hirvityksen on jollekkin onnettomalle saanut myytyä, jos vielä on änkyttämällä ostettu niin tiedossa on viiden vuoden vitutus, aina kun kottosen näkee ja tajuaa viimein mitä on tullut tehtyä.

    • Kardaaniton=homo

      Jojopa Urban wanker ja Kia Söul, on piirretty suunnittelupöydälle kyllä aika vahvassa laskuhumalassa. Mitäpä jos asentaisin tuohon lasten leikkimökkiin 12 tuumaset alut alle, hmm....

      • Silti kärjessä

        "Jojopa Urban wanker"

        Somastipa sanelet. Mutta mitä tohjoon tulee, niin ei ole Priuksen voittanutta. Tosi outo tekele.


    • möhkö rumilus

      das Audi

    • laiska leppone

      -Renault Kangoo
      -Citroën Berlingo
      -Nissan Note

      • laiska leppone

        ..ja luonnollisesti Skoda Yeti..


      • Prius Perius
        laiska leppone kirjoitti:

        ..ja luonnollisesti Skoda Yeti..

        Uudessa Moottorilehdessä testattiin Tojon Priusta. Sai sielläkin erityismoitteet viime vuosituhannen muotoilusta. On tosiaan väärällä tavalla itäiset linjat. Kisaa tiukasti jonkin Lada Kalinan kanssa.


      • turenginhurja

        Laiskalla on tki ghettomersu;)


      • tkihurja
        turenginhurja kirjoitti:

        Laiskalla on tki ghettomersu;)

        Joka o siis fkin cool en tarkottanu et olis ruma :-D


    • Skoda Superb

      peräosastaan. Miksi tollaisia saa edes tehdä. Vai kuvaako surumielinen alaspäinroikkuva ilme omistajan tuntoja hankintansa jälkeen?

    • xfgjdjdtykflkfulfjdt

      ehdoton ykkönen rumuudessa: Fiat Multipla
      toiseksi laittaisin: mazda 121 (vm 1991-)
      muut onkin sitten kaikki saman näköisiä...

    • mitä näitä nyt on

      - Farkku Fabia on yksi kauhistus. Näyttää vuokaleivältä, johon on laitettu pyörät alle. Ei auta edes RS versio.

      - Juke. Kuvissa vielä menee, livenä ihan hirveä keksintö.

      - Poistuva Auris. Joku sanoi että aivan kuin paskalla istuva sammakko. samaa mieltä.

    • erutkdjfhgmcxnbv
      • gs birotor

        Rodius on kuvassa ja ei uusikaan ole juuri tuota kauniimpi.


      • erutkdjfhgmcxnbv
        gs birotor kirjoitti:

        Rodius on kuvassa ja ei uusikaan ole juuri tuota kauniimpi.

        Paa kuuklaten, kyllä siellä tuota mallia Staviciksikin nimitetään. Tai jos minä:
        http://lmgtfy.com/?q=SsangYong Stavic


    • neon

      Entäs tyhmännäköiset autolla ajajat? Siis se on maailman tyhmännäkösintä kun joku läski ukko tai ämmä kännykkään puhuessaan yrittää vielä ajaa sitä ajoneuvoansa. Kyllä pitää olla tärkeitä ihmisiä. Läskiperseet pellet.

    • Sepähän se on nii

      Vilikase peilliin, pöljä.

    • jbdsikgjhb

      Pontiac Aztek

    • skodat rumia

      Se on kuulkaa kiistatta Skoda Fabia. Ainakin kun vuoden vanhaa katselee naapurin pihassa :)

    • lexus plexus

      Käveltiin kaupungilla tyttären kanssa. Tyttö huomasi Lexuksen, ja sanoi että onpa ruma auto, mikä se oikein on. Vastasin että se on tojon ylihintainen luxusmalli, vaikka sitä ei kuulemma saa sanoa tojoksi. Tyttö ihmetteli sitten, että eikö tojo ole ihan halpismerkki...
      en tunne lexuksia joten en voi tarkentaa mikä malli oli kyseessä, mutta ihan uskomattoman ruma se joka tapauksessa oli.

    • lasten juttuja

      No ensinnäkin auton ulkonäkö ei ole se tärkein kriteeri auton valinnassa, ei ainakaan aikuiselle ja järkevälle.
      Teineille, lapsille ja jälkeenjääneille se voi olla se tärkein asia, joten turha keskutelu tämäkin ketju.

      • Ihan hyvä

        kun teinipojut saavat purkautua täällä autojen kuvia katsellessaan. Mitä muutakaan ne osaisivat tehdä. Eniten heikosta itsetunnosta kertoo kuitenkin kommentit tyyliin Tojota on ruma ja muutenkin pska auto. En ottais vaikka ilmaiseksi saisin. Haluan Audin tai Bemarin ja Mersu on vanhusten auto.


      • Mikä fiilis?
        Ihan hyvä kirjoitti:

        kun teinipojut saavat purkautua täällä autojen kuvia katsellessaan. Mitä muutakaan ne osaisivat tehdä. Eniten heikosta itsetunnosta kertoo kuitenkin kommentit tyyliin Tojota on ruma ja muutenkin pska auto. En ottais vaikka ilmaiseksi saisin. Haluan Audin tai Bemarin ja Mersu on vanhusten auto.

        Ei auton ulkomuoto ole tärkein valintakriteeri useimmille. mutta yksi valintakriteeri.

        Ruma muotoilu kertoo osaltaan siitä, miten valmistaja ottaa käyttäjiä huomioon. Siitä voi "ennustella", miten autossa muuallakin on otettu käyttäjiä huomioon. Moni ruma auto on ollut myös huono. Ei tietenkään aina.

        Mielestään tyylikkäällä autolla ajava kuski on myös paremmassa tasapainossa ja liikenteessä turvallisempi liikkuja. Kuin sellainen, jolla on koko ajan joku outo kompensaatio päällä. Tästä on liikenneturvallisuustutkimuksen dataa ameriikoista useammalta vuosikymmeneltä.


      • Se on pojille
        Ihan hyvä kirjoitti:

        kun teinipojut saavat purkautua täällä autojen kuvia katsellessaan. Mitä muutakaan ne osaisivat tehdä. Eniten heikosta itsetunnosta kertoo kuitenkin kommentit tyyliin Tojota on ruma ja muutenkin pska auto. En ottais vaikka ilmaiseksi saisin. Haluan Audin tai Bemarin ja Mersu on vanhusten auto.

        terapeuttista kun voivat haukkua edelläkävijä Priusta. Saavat lisäksi 150 peukutusta toisilta samanlaisilta heikolla itsetunnolla varustetuilta kolleilta. Kumma kun se Tojo on maailman eniten myytyjä autoja vaikka on niin susiruma ja muutenkin pska.


    • jakke4

      Kaikki skodat, Octavia etunenässä.

    • Botox huulessa

      kyllä huomaa miten autot on mieheille kuuma aihe.. tosin itsekkin huomautan aina ukolle..älä aja köyhien autojen viereen koskaan... kiitos kun asenteet ovat tarttuneet minuunkin akkaan näitä palstoja lukiessa.Kusipäisyys tarttuu vanhaan bemukka akkaankin .Minusta kuitenkaan rumia autoja ei olekkaan ..auto on käyttötarvike kun liikkumaan pitää päästä. Kauppaan, hakemaan lapset tarhasta,työhön..se on se tarkotus ei esitellä omaa erinomaisuuttaan.

      • Tämmöiset

        Prius on minusta susiruma.

        Dodgen Nitro ihan kahjo.

        Kumpaakaan en osta.


    • rumamies1

      Skoda fabia, audi a2, toyota yaris verso ja vuosituhannen lopun farkku corolla sekä 626 farkku, avensis 2 ja 3 kopat. Kaikki jotenki epäsopusuhtaisia möhköjä

    • puntoparas mersuruma

      kaikki mersut on rumia fiat punto hieno ja paras

    • HUUTO YRJÖT !!!

      Saksalaiset autot ovat mielestäni ällöttävän näköisiä . Sakut eivät vaan osaa tehdä hyvännäköisiä autoja. Etenkin mersut ovat niistä hirveimpiä.

      • MB amg

        Auto on kaunis kun se voittaa.


    • kuga

      Honda Civikki on kun jostain pääsiäismunasta saatu rihkamahely.Muutenkin nykyjapsien muotoilu on todella typerää

      • Sokeallekin jotain?

        Sanohan muuta!

        Tarttui kouraan jostain marketista ilmaisautolehti. Siinä kannessa ja sisäsivulla uuden Lexuksen arvostelu. Ei siellä tekstissä autoa haukuttu, mutta voi pojat niitä kuvia!

        Nyt vasta näin ekaa kertaa sopivan etuviistokuvan Lexusta. Hyvänen aika! Voiko tosiaan olla niin, että Tojon suunnitteluosastolla ei saa olla valoja päällä. Veikö Fukushima sähköt vai miten ei silmä erota, että milloin luodaan p-skaa.

        Jäähdyttäjän maski on onneton ideakopio jostakin Audilookista. Mutta ikään kuin taitamattomasti muokattu omaleimaiseksi. Auton linjoissa voi muutenkin erottaa audeista tuttua koulukuntaa. Mutta toteutus on kuin sysmäläisten koulupoikien ja amerikkalaisen postimyyntikuvaston yhteistoiminnan seurausta. Näyttää siltä kuin jonkinlaiseen kroppaan olisi sopien tai sopimatta ympätty kaikenlaista muovitarvikeosaa ja härpäkettä, tarkoituksena saada aikaan sporttinen ulkoasu. Mutta lopputulos on karmea. Joku suunnittelija voisi ajatella, että tuo "lopputulos" olisi sopiva luonnos, josta vasta aletaan ulkoasua suunnitella. Mutta Tojollapa on ajateltu, että näinpä se onkin jo hyvä näin.

        Se siinä vaan, että paljonko on sokeita autoilijoita. Kun ihmettelen, että näkevältä pitäisi saada rahaa tuosta...

        Katsokaa se lehti ja ihmetelkää.

        En epäile yhtään, että tämä teksti korpeaa jotakin tojotafania. Mutta etsikää itse se lehti. Hankintahinta ei ole karmea. Katsokaa kuvat. Onko hieno auto?


      • Tyyliä pliis
        Sokeallekin jotain? kirjoitti:

        Sanohan muuta!

        Tarttui kouraan jostain marketista ilmaisautolehti. Siinä kannessa ja sisäsivulla uuden Lexuksen arvostelu. Ei siellä tekstissä autoa haukuttu, mutta voi pojat niitä kuvia!

        Nyt vasta näin ekaa kertaa sopivan etuviistokuvan Lexusta. Hyvänen aika! Voiko tosiaan olla niin, että Tojon suunnitteluosastolla ei saa olla valoja päällä. Veikö Fukushima sähköt vai miten ei silmä erota, että milloin luodaan p-skaa.

        Jäähdyttäjän maski on onneton ideakopio jostakin Audilookista. Mutta ikään kuin taitamattomasti muokattu omaleimaiseksi. Auton linjoissa voi muutenkin erottaa audeista tuttua koulukuntaa. Mutta toteutus on kuin sysmäläisten koulupoikien ja amerikkalaisen postimyyntikuvaston yhteistoiminnan seurausta. Näyttää siltä kuin jonkinlaiseen kroppaan olisi sopien tai sopimatta ympätty kaikenlaista muovitarvikeosaa ja härpäkettä, tarkoituksena saada aikaan sporttinen ulkoasu. Mutta lopputulos on karmea. Joku suunnittelija voisi ajatella, että tuo "lopputulos" olisi sopiva luonnos, josta vasta aletaan ulkoasua suunnitella. Mutta Tojollapa on ajateltu, että näinpä se onkin jo hyvä näin.

        Se siinä vaan, että paljonko on sokeita autoilijoita. Kun ihmettelen, että näkevältä pitäisi saada rahaa tuosta...

        Katsokaa se lehti ja ihmetelkää.

        En epäile yhtään, että tämä teksti korpeaa jotakin tojotafania. Mutta etsikää itse se lehti. Hankintahinta ei ole karmea. Katsokaa kuvat. Onko hieno auto?

        Joo-oO! Karmee pyydys. Eikö ennen julkistamista tehdä mitään kyselyä oletetussa asiakasryhmässä. Vai onko oletetun ryhmän "kauneustaju" sitä luokkaa, että tuollainen pyydys on ihan OK. Vai ollaanko Japanissa tuota mieltä auton linjoista.

        Kysymyksiä, kysymyksiä.

        Mutta enpä välitä tuon näköisellä autolla ajaa, jos saa valita. En kyllä ajaisi Priuksellakaan. Se on saman tasoinen "muotoilumenestys".


      • kotona hyvin tehty
        Tyyliä pliis kirjoitti:

        Joo-oO! Karmee pyydys. Eikö ennen julkistamista tehdä mitään kyselyä oletetussa asiakasryhmässä. Vai onko oletetun ryhmän "kauneustaju" sitä luokkaa, että tuollainen pyydys on ihan OK. Vai ollaanko Japanissa tuota mieltä auton linjoista.

        Kysymyksiä, kysymyksiä.

        Mutta enpä välitä tuon näköisellä autolla ajaa, jos saa valita. En kyllä ajaisi Priuksellakaan. Se on saman tasoinen "muotoilumenestys".

        Uus Moottorilehti esitteli jotain Lexua. Tuli katottua tota muotoilua ja jees, ostaisin tuon enempi muotoilusta huolimatta mutten muotoilun takia. Outo olio.

        Toimittaja ei haukkunut, mutta ei ollut ihastunutkaan. Ei juuri puhunut muotoilusta kyllä, mutta muusta.


    • autoista joo

      Ainaki Lexus gs on yksi rumimmista ja sit Se saakelin hybridi ct200h..priuksen kanssa samaa luokkaa..lexukset on Toyotan kanssa aina ollu rumimpia. Skodat tietysti erityisesti yeti, ocu ja fania...fabia jo nimenä on niin italialaisen neeekerin pascalta kuulostava että en ymmärrä miksi joku sen ostaa? Honda Civic..uusi malli täysin epäonnistunut. Se koppa oli paras mihin aikanaan tuli toi type R. Toyota prius saaa erityismaininnan sekä uusi rav4 joka on vitttumaisen ylihintanen laatuun ja muovinmäärään nähden. Mitäs vielä...no uusi bmw 3 sarja ilman m-pakettia ja kookkaita vanteita on sekä laadultaan että ulkonäöltään lähinnä corollan tasoa..auto jossa ei ole arvokkuutta. Porsse cayenne..varsinkin tuo uusi on sikaruma. Mercedes glk on rumin varmaan pikkumaastureista. Ja jos vielä lisätään tähän niin mielestäni hienoja ja tyylikkäitä autoja on esim Volvo XC60 2014 malli ja bmw 4-sarja.

      • Nytten löytyi

        Nyt kun on ollut tässä puhetta tuosta lexumuotoilun kummajaisesta, niin on vaivannut, että mitä se nokka muistuttaa.

        Luonto-ohjelmien katseleminen näköjään auttaa tällaisissakin asioissa.

        Se kummajaisnokkahan tuo muistuttaa selkeästi sellaisesta ravun naamavärkistä, jossa suuntiinsa sojottavat jotkut sakset, sitten on suut sun muut aukot, sitten on kummalliset väkäset, joilla ruokaa kauhotaan suuhun-tai-mikä-se-nyt -on. Samanlaisia sikinsokisia ja ristikkäisiä linjoja ja "suu" siinä keskellä on Lexussa.

        Mutta olisiko muotoilijoille löytynyt joku esteettisempi idea. Jos oikein olisivat miettineet.

        Nyt ollaan Audimaskin ja ravunlärvin kummallisessa välimaastossa.


      • Omalle nimelleen?
        Nytten löytyi kirjoitti:

        Nyt kun on ollut tässä puhetta tuosta lexumuotoilun kummajaisesta, niin on vaivannut, että mitä se nokka muistuttaa.

        Luonto-ohjelmien katseleminen näköjään auttaa tällaisissakin asioissa.

        Se kummajaisnokkahan tuo muistuttaa selkeästi sellaisesta ravun naamavärkistä, jossa suuntiinsa sojottavat jotkut sakset, sitten on suut sun muut aukot, sitten on kummalliset väkäset, joilla ruokaa kauhotaan suuhun-tai-mikä-se-nyt -on. Samanlaisia sikinsokisia ja ristikkäisiä linjoja ja "suu" siinä keskellä on Lexussa.

        Mutta olisiko muotoilijoille löytynyt joku esteettisempi idea. Jos oikein olisivat miettineet.

        Nyt ollaan Audimaskin ja ravunlärvin kummallisessa välimaastossa.

        Rapu. Kansankielessä myös muoto "krapu". Ja paikka jossa näitä on: tietysti krapula. Kun Tojon ingen göörit ovat nyt päätyneet tuohon muotoilun kukkaseen, niin jospa se määriteltäisiin omaksi tyylisuunnakseen. Eli jatkossa tunnistettaisiin erityinen krapulamuotoilun koulukunta.

        Että jos semmoisen auton ostaa, niin tietää sitten että minkä koulukunnan muotoilua se edustaa.


      • iloliemen jälkeen
        Omalle nimelleen? kirjoitti:

        Rapu. Kansankielessä myös muoto "krapu". Ja paikka jossa näitä on: tietysti krapula. Kun Tojon ingen göörit ovat nyt päätyneet tuohon muotoilun kukkaseen, niin jospa se määriteltäisiin omaksi tyylisuunnakseen. Eli jatkossa tunnistettaisiin erityinen krapulamuotoilun koulukunta.

        Että jos semmoisen auton ostaa, niin tietää sitten että minkä koulukunnan muotoilua se edustaa.

        helan går


      • sotku on sotku
        iloliemen jälkeen kirjoitti:

        helan går

        Sikäli kun on Audista kopioitu, niin Audi kyllä tuhannesti fiksumpi. Vaikkei sekään silmää miellytä.


      • samaa sukua?
        sotku on sotku kirjoitti:

        Sikäli kun on Audista kopioitu, niin Audi kyllä tuhannesti fiksumpi. Vaikkei sekään silmää miellytä.

        Jaahas. Katsotaanpas sitä sitten.

        Tuossa ylemmässä Audin koulukunnan käsitys auton muotoilusta näillä peruslinjoilla.

        http://www.nytimes.com/2010/11/14/automobiles/autoreviews/14audi-a8.html?pagewanted=all&_r=0

        Olisivatko linjat miellyttäneet muitakin valmistajia. Mutta aika häkkyrä on pitänyt kuminauhoilla ja vietereillä tuohon nokalle virittää, ettei juuri Audilta näyttäisi. Vai miten on mennyt?

        http://autos.msn.com/research/vip/overview.aspx?make=Lexus&model=LS 460


      • eipä ihmeitä
        samaa sukua? kirjoitti:

        Jaahas. Katsotaanpas sitä sitten.

        Tuossa ylemmässä Audin koulukunnan käsitys auton muotoilusta näillä peruslinjoilla.

        http://www.nytimes.com/2010/11/14/automobiles/autoreviews/14audi-a8.html?pagewanted=all&_r=0

        Olisivatko linjat miellyttäneet muitakin valmistajia. Mutta aika häkkyrä on pitänyt kuminauhoilla ja vietereillä tuohon nokalle virittää, ettei juuri Audilta näyttäisi. Vai miten on mennyt?

        http://autos.msn.com/research/vip/overview.aspx?make=Lexus&model=LS 460

        Kummankaan nokasta en tykkää. Sivulinjat ja muu koppa n. OK.

        Mutta kopsanderointi on syvältä. Ihan hyvä, jos kopioija vielä epäonnistuu!!!


      • Veke leipuri
        eipä ihmeitä kirjoitti:

        Kummankaan nokasta en tykkää. Sivulinjat ja muu koppa n. OK.

        Mutta kopsanderointi on syvältä. Ihan hyvä, jos kopioija vielä epäonnistuu!!!

        Joku aiempi Lexu kun näkee liikenteessä, niin aattelee, että haloo, onks se Meken Ässä. Sitten näkee, että se on Lexu. Että kuinka onkin loikannut autosta toiseen ne samt linjat


      • tämä muotoilusta

        "Ainaki Lexus gs on yksi rumimmista "

        Äskettäin ollut lehdissä ja netissä kuvia ihan uusimmista lexuista. Kummallinen nokkamuotoilu menee näköjään nyt vielä pidemmälle. Ikään kuin olisi päätetty tehdä osaamattomuudesta hyve. Eskaloimalla taitamatonta muotoilua ylettömyyksiin, ikäänkuin se sillä paranisi. No, muotoiluahan voi pitää mielipidekysymyksenä. Mutta oma mielipiteeni on kyllä, että noilla "linjoilla" varustettua autoa ei tarvitse näkyä meilläpäin. Niin kauan kuin kaupasta saa vaihtoehtoja.


    • klonklonk

      Volkkarit ja Audit kautta aikain, tai no olis edes rumia, mutta kun ovat mitättömän näköisiä harmaita hiirulaisia, kuten omistajansakin yleensä.

      • VW-ryhmällä makua

        Roskapuhetta. Kyllä volsuryhmän autoissa on ollut tyyliä. Ja on. Paitsi tuo nykyaudien musta ylikokoinen syylärinmaski, joka on aivan tyylitön. Ja joka näkyy kelvanneen japseille kopiotavaksi.

        En muuten osta Audia niin kauan kuin tuo tyylisuunta pysyy.


    • citrus C6

      Citroen C6 ylivoimaisesti

      • Kaunis C6

        tarkoitit varmaan Volkswagen Tourania, kamalan näköinen autonkuvatus.


    • sano ei mopoautoille

      Kaikki pikkuautot on rumia esim.ford ka ja fiat punto.

      • pthyi ja yök

        myös pienimmät kaupunki"maasturit" ovat toinen toistaan rumempia, sama pätee tila-autoihin.


    • JollasGOGO

      Uusi Auris (varsinkin farmari) saa aikaan fyysisen pahan olon. Ruman vinosilmäisen finnikeulan nähtyään haluaa väkisin nähdä vielä auton perän, koska melkein toivoo, että äskeinen näky olisi ollut vain silmän verkkokalvolle palanut harha (ja mitään noin rumaa ei oikeasti olisi olemassa)... no eipä todellakaan ole, vaan takaapäin katsottuna auto näyttää vielä hirveämmältä.
      Käsittämättömän muotoiset lyhdyt on istutettu käsittämättömän rumaan ja pystyssä olevaan konttiin.

      Jos edellinen Auris näytti p*skovalta sammakolta, niin tämän nykyisen toivoisi näyttävän siltä.

      Näitäkö kotteroita siellä vuokrakasarmien pihoissa nykyään sitten vertaillaan?

      • nähty juttu

        Olisiko siis parempi noudattaa Golf-linjaa, samannäköinen joku 15 vuotta...


      • paittiei kopiokynää
        nähty juttu kirjoitti:

        Olisiko siis parempi noudattaa Golf-linjaa, samannäköinen joku 15 vuotta...

        Uuden Avenkin maski aika viutura kyhäelmä. Tiedä sitten onko tuon yllävitsaillun krapulastudion peruja vai mitä. Jotain suunnittelijoilta kyllä puuttuu.


      • joku kalina
        paittiei kopiokynää kirjoitti:

        Uuden Avenkin maski aika viutura kyhäelmä. Tiedä sitten onko tuon yllävitsaillun krapulastudion peruja vai mitä. Jotain suunnittelijoilta kyllä puuttuu.

        Aamuruuhkassa kattelin, että mikä se ladakalina painaa "nopeampien" kaistalla jääräpäisesti. Tientukkona. Mutta sehän oli Prius. On noilla itäautoilla sentään sukunäköä. Jos ei muuta näköä.


      • Migä sengin tegee
        joku kalina kirjoitti:

        Aamuruuhkassa kattelin, että mikä se ladakalina painaa "nopeampien" kaistalla jääräpäisesti. Tientukkona. Mutta sehän oli Prius. On noilla itäautoilla sentään sukunäköä. Jos ei muuta näköä.

        mix jenkkileffoissa, kun on auto jollain nössöporukalla, niin auto on Prius?


      • h vihrlvhreghkl byh
        Migä sengin tegee kirjoitti:

        mix jenkkileffoissa, kun on auto jollain nössöporukalla, niin auto on Prius?

        jos kerran pitää sitä nössöyttä alleviivata


    • Uusi C-mersu

      Että onkin joku osannut rakentaa kaikkien aikojen pappamaisimman auton, vain Superb sedan on edes samalla hehtaarilla.

      • sulla joku daevoodoo

        Mersuissa kieltämättä ollut monta pappamaista mallia. Mutta nämä nykyiset mallit ovat hyvin trendikkäitä ja urheilullisia. Jopa niin pitkälle, että luultavasti paikallista markkinointiosastoa hirvittää.

        Mutta jos täytyy pitää patologista mersuvihaa, niin asiathan voi nähdä toisin. Tahallaan.


      • Aalio
        sulla joku daevoodoo kirjoitti:

        Mersuissa kieltämättä ollut monta pappamaista mallia. Mutta nämä nykyiset mallit ovat hyvin trendikkäitä ja urheilullisia. Jopa niin pitkälle, että luultavasti paikallista markkinointiosastoa hirvittää.

        Mutta jos täytyy pitää patologista mersuvihaa, niin asiathan voi nähdä toisin. Tahallaan.

        Mulla on ainakin hellvetin tyhmännäkönen auto. Se on daewoo trax... eiku Chevrolet trax... eiku ooppel trax... eiku mocca... vai mikä se ny oli ?


      • tai jotain sinne
        Aalio kirjoitti:

        Mulla on ainakin hellvetin tyhmännäkönen auto. Se on daewoo trax... eiku Chevrolet trax... eiku ooppel trax... eiku mocca... vai mikä se ny oli ?

        Toy Perius


      • mutta en ihastu
        tai jotain sinne kirjoitti:

        Toy Perius

        Voihan tällänenkin mennä, jos on sisältä tolkullinen. Meinaa ettei itte tartte katella autoon ulkopuolelta kun ajaa.


    • manaaja ajais

      Dodge Nitro. On kaamea.

    • -örkki-

      Vai, että autokin voip olla tyhmän näköinen. Eipä sitä tiedä miten älykäs se loppujen lopuksi onkaan. -Pitäiskös aloittaa uusi ketju tyhmän näköisistä kuskeista? -Minusta ainakin tuo naapurin ukko on ihan tollon näköinen.

    • -örkki-

      Sen verran pitää vielä lisätä, että näkisittepä sen äijän eukon. Se vasta pöljän näköinen onkin.

    • H.N. Günther

      Skoda Yeti. Naurunsekainen itku tulee, vaikka katsoisi mistä kulmasta tahansa. Tasaisen tylsiä alkaa kaikki merkit olemaan, ei niinkään rumia, mutta tylsiä. Oma mersukin alkaa vituttamaan jo sen verran, että vaihtaa pitäisi, mutta mihin!??!?

      • Kökkö muotoilu

        Ei kyllä voita korkeakoppista Jarru-Yarista.


      • se kököttää
        Kökkö muotoilu kirjoitti:

        Ei kyllä voita korkeakoppista Jarru-Yarista.

        Uusi Yaris kuin kökön päällä istuva sammakko.


      • arvopaikka
        se kököttää kirjoitti:

        Uusi Yaris kuin kökön päällä istuva sammakko.

        Kökön päällimmäinen.


    • Adenoid Hynkel

      Ei välttämättä tyhmännäköisiä, mutta suunnattoman tylsiä ovat nykyhetken volkkarit.
      Harmauden komitea saanut suunnitella toinen toistaan mitättömämmät ulkonäöt.
      Kun vielä suomalainen uskaltaa ostaa vain harmaan eri sävyinä, marraskuun harmaa valo ja harmaa vw on masennuksen alku ja juuri.

    • Hyi hitto

      Dodge Caliipperi on, kun seinästä revästy.

    • Jonas886

      Nissan Juke. Ylivoimaisesti koko tunnetun maailmankaikkeuden rumin auto kautta aikojen. Eihän siitä edes ota tolkkua mikä se oikeastaan edes on. Käsittämätön epäesteettinen kammottava möhkäle, jonka näkeminen saa minut konkreettisesti voimaan pahoin. Etupää olisi kyllin ruma jo ilman niitä järjenvastaisesti lokasuojien päälle värkättyjä lyhtyjäkin, mutta niiden kanssa eritoten. Pyöräkotelot näyttävät mielettömän isoilta, mikä ei välttämättä sinänsä ole huono asia maasturissa. Vaan kun Juke ei ole edes maasturi vaan jokin epämuodostunut sekasikiö. Niin läpeensä ruma auto on suorastaan ympäristörikos, loukkaus ihmisyyttä vastaan tai ainakin estetiikkaa vastaan. Olen puhunut.

    • Tässä näitä

      Ford Ka
      Nissan Juke
      Renault Kangoo
      Renault Megane se töppöperäinen
      Bmw se missä hirveän matala naama, liian lättänä ulkonäkö
      Saabit yleisesti
      Ladat yleisesti
      Mersu, useimmat, tyyli pappamainen
      Mini, liian outo
      Fiat Multipla
      Audien liian iso etumaski, ilman sitä Audi olis jees

      Muiden kommentteja selatessa tuli vielä näistä mieleen:

      Esim Pt Cruiser ei ole mun makuun muttei myöskään ruma, se on vanhan tyylinen ja that's it, ei se erikoisen ruma ole.
      Sukkula-Primera...ei ruma muttei kauniskaan, se on vaan auton näkönen. Oikeastaan ihanan yksinkertainen, ei aina tarvi askarrella niihin kaikkea turhaa.
      Skodat myöskin ihan tavallisia autoja, mikä niissä voi jotakuta ärsyttää?
      Toyota Prius, tavallinen hillitty ulkonäkö, mitä vikaa?

    • ei voi mitään

      En ole tyhmemmän näköista autoa nähny,kun Dodge Caliber.
      Ehkä sen valmistus lopetettiin sen takia

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1378
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1251
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1175
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1135
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      14
      1083
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      31
      1027
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1022
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1011
    Aihe